Jak można być zaskoczonym sprzedażą Battlefielda 3?
Nie, to nie dowód że DICE nie dba o nas, ten artykuł to dowód że autor nie ma pojęcia to sieciowej infrastrukturze i jest dzieciakiem który dostał cukierka i krzyczy "dlaczego muszę ściągać papierek a nie lizać od razu skoro za niego zapłaciłem".
Żadne stress testy nie są w stanie zastąpić kilkumilionowej rzeszy graczy i takie systemy potrzebują "przetarcia się". Nikt nie będzie inwestował w infrastrukturę z której w dniu premiery korzysta 4 miliony graczy po czym ruch spadnie po kilku dniach do stałych 2 mln - po prostu przyjmij to do wiadomości, Twoje narzekanie jest bardziej ekonomicznie tolerowane niż ponoszenie strat bezsensowne. Ten sam powód był zawsze przyczyną problemów i tak zostanie. Vide WOW vanilla, Cataclysm, Witcher (aktywacja), BLOPS itp itd
Just get over it Dzieciaczku.
I niestety tego samego mozemy sie spodziewac z kolejna duza premiera w tym roku SW:TOR
@revnan - więcej przekazałbyś w swoim komentarzu, gdybyś zadbał o jego właściwy wydźwięk i poziom. Uszczypliwości zostaw dla życia prywatnego, tutaj są niepotrzebne. Piszesz, że nikt nie będzie inwestował przed czasem w infrastrukturę sieciową? No jasne, ale w bogatą kampanię reklamową można. Nie przygotowali się właściwie i to jest ich błąd. Powszechna akceptacja tego będzie przyzwoleniem na kolejne takie wpadki przy premierach następnych wielkich hitów. Chcesz tego?
Masz rację, nie powinienem używać takich zwrotów, mam lekko dość ciągłego narzekania w polskiej blogosferze, każdy artykuł to narzekanie zamiast zwrócić uwagę na fajne rzeczy i przyciągnąć do nich konstruktywnie krytykujących, co jest jak uważam celem Twojego posta i chwała za to, ale oczywiście sorki to co napisałem świadczy to o mnie a nie o Tobie.
Racja, z drugiej strony nie możemy jako strona płacąca akceptować tego procederu. Pytanie jak rozwiązać taki problem, w sytuacji gdy serwerownie chcą długofalowych zysków a nie peaków kilkutygodniowych no i inną cenę oferują przy subskrypcjach co jest analogiczne do każdego abonamentu. Swoją droga ciekawe jak było ze startem GOW3, tam też są serwery, jeśli są w ramach Live'a to pewnie było bez problemów, czyli rozwiązanie proste -> abonament.
Ciekawe co gracze powiedzieli by na to:)
To już 4 premiera BFa którą sam doświadczam (BF2, BF2142, BC2 teraz BF3) i podczas każdej są te same problemy. EA i DICE nie wyciąga żadnych wniosków...
Powszechna akceptacja tego będzie przyzwoleniem na kolejne takie wpadki przy premierach następnych wielkich hitów.
Nie mam na razie żadnych problemów z grą, ale chętnie poczytam, co proponujesz, bo tego w tekście nie znalazłem. Jakaś petycja?
Brucevsky -- Praca marketingowców nie ma za dużo wspólnego z tym, że na dodatkowe zasoby przeliczeniowe nie dali pieniędzy. Widzisz, jeśli wiedzieli, to widocznie im się to nie opłacało. Ja zrobiłbym podobnie. Musisz bowiem zrozumieć, że nie twój interes jest najważniejszy, ale ich. Tak jest wszędzie na świecie. Nie jesteś świętą krową, której należy ujmując sobie dać do żłoba. Strata twoich pieniędzy jest przez nich z pewnością wkalkulowana, stoi za tym potężna machina i na pewno mają ludzi, którzy potrafią im robić bilanse.
Zapewniam cię, że w przyszłości będą kolejne starty tego typu, mimo twojego dziamgotania. Na całym świecie jest tak, że ludzie wystają w kolejkach po pożądane dobro i dziamgotają. Tak być musi, live with it.
To już 4 premiera BFa którą sam doświadczam (BF2, BF2142, BC2 teraz BF3) i podczas każdej są te same problemy. EA i DICE nie wyciąga żadnych wniosków...
Ale mimo to się gra, a z czasem docenia produkcję :)
(wiem, że nie na temat) ale reklamę w TV to oni akurat mieli do bani
@Lookash - ja wiem, że wszyscy na świecie dziamgotają na różne rzeczy i potem i tak je kupują. Nie mówię, że takie gadanie coś może zmienić. Ale skoro są twórcy, których chwalimy za odpowiednie podejście do pracy i klienta to moim zdaniem trzeba też niekiedy skrytykować tych, co nie grają fair. Może to wiele nie zmieni, ale taki głos w sieci też jest ważny. Nigdy nie wiemy do kogo trafi i na kogo wpłynie. Cieszy mnie, że w mediach te problemy zostały podniesione i wydawca musiał się tłumaczyć. Może na przyszłość lepiej przygotuje sobie zaplecze i nie popełni tego błędu (jak wspomniał_MaZZeo) po raz piąty.
@RexNebular - jeśli taka petycja miałaby powstać to przydałaby się inicjatywa graczy z USA, którzy chyba najmocniej zainwestowali w grę i mają w tym momencie najwięcej do powiedzenia (mogą najgłośniej krzyczeć).