Buddh International Race Circuit
Najważniejsze informacje:
http://www.f1fanclub.pl/2011/10/gp-indii-informacje-28-30102011.html
http://www.formula-one.pl/1158/gp-indii-2011-centrum-informacji-wyscigowej
Klasyfikacja kierowców 2011:
http://www.f1ultra.pl/encyklopediaf1/driverstandings.php?season=2011
Klasyfikacja konstruktorów 2011:
http://www.f1ultra.pl/encyklopediaf1/constructorstandings.php?season=2011
Opony:
Pirelli wybrało na ten weekend następujące mieszanki: miękka i twarda.
DRS:
I: punkt pomiaru: przed zakrętem 15,
I: strefa aktywacji: prosta startowa.
II: punkt pomiaru: przed zakrętem 3,
II: strefa aktywacji: prosta pomiędzy zakrętami 3 i 4.
Harmonogram: http://www.f1ultra.pl/index.php/wiadomosci-f1/128396-program-tv-na-gp-indii-11.html
Trening #1: 28.10 06.30
Trening #2: 28.10 10.30
Trening #3: 29.10 07.30
Kwalifikacje: 29.10 10.30
Wyścig: 30.10 10.30
Kalendarz wyścigów 2011:
1. Grand Prix Bahrajnu
Data: 13 marca | Tor: Sakhir (5,412 km x 57 okr.)
Pole position: brak | Zwycięzca: brak
2. Grand Prix Australii
Data: 27 marca | Tor: Albert Park (5,303 km x 58 okr.)
Pole position: S.Vettel | Zwycięzca: S.Vettel
3. Grand Prix Malezji
Data: 10 kwietnia | Tor: Sepang (5,543 km x 56 okr.)
Pole position: S.Vettel | Zwycięzca: S.Vettel
4. Grand Prix Chin
Data: 17 kwietnia | Tor: Shanghai (5,451 km x 56 okr.)
Pole position: S.Vettel | Zwycięzca: L.Hamilton
5. Grand Prix Turcji
Data: 8 maja | Tor: Istanbul (5,338 km x 58 okr.)
Pole position: S.Vettel | Zwycięzca: S.Vettel
6. Grand Prix Hiszpanii
Data: 22 maja | Tor: Catalunya (4,655 km x 66 okr.)
Pole position: M. Webber | Zwycięzca: S. Vettel
7. Grand Prix Monako
Data: 29 maja | Tor: Monte Carlo (3,340 km x 78 okr.)
Pole position: S. Vettel | Zwycięzca: S. Vettel
8. Grand Prix Kanady
Data: 12 czerwca | Tor: Gilles Villeneuve (4,361 km x 70 okr.)
Pole position: S. Vettel | Zwycięzca: J. Button
9. Grand Prix Europy
Data: 26 czerwca | Tor: Valencia (5,419 km x 57 okr.)
Pole position: S. Vettel | Zwycięzca: S. Vettel
10. Grand Prix Wielkiej Brytanii
Data: 10 lipca | Tor: Silverstone (5,891 km x 52 okr.)
Pole position: M. Webber | Zwycięzca: F. Alonso
11. Grand Prix Niemiec
Data: 24 lipca | Tor: Nürburgring (5,148 km x 60 okr.)
Pole position: M. Webber | Zwycięzca: L. Hamilton
12. Grand Prix Węgier
Data: 31 lipca | Tor: Hungaroring (4,381 km x 70 okr.)
Pole position: S. Vettel | Zwycięzca: J. Button
13. Grand Prix Belgii
Data: 28 sierpnia | Tor: Spa-Francorchamps (7,004 km x 44 okr.)
Pole position: S. Vettel | Zwycięzca: S. Vettel
14. Grand Prix Włoch
Data: 11 września | Tor: Monza (5,793 km x 53 okr.)
Pole position: S. Vettel | Zwycięzca: S. Vettel
15. Grand Prix Singapuru
Data: 25 września | Tor: Marina Bay (5,073 km x 61 okr.)
Pole position: S. Vettel | Zwycięzca: S. Vettel
16. Grand Prix Japonii
Data: 9 października | Tor: Suzuka (5,807 km x 53 okr.)
Pole position: S. Vettel | Zwycięzca: J. Button
17. Grand Prix Korei Południowej
Data: 16 października | Tor: Yeongam (5,615 km x 55 okr.)
Pole position: L. Hamilton | Zwycięzca: S. Vettel
18. Grand Prix Indii
Data: 30 października | Tor: Jaypee (5,064 km x 61 okr.)
Pole position: - | Zwycięzca: -
19. Grand Prix Abu Zabi
Data: 13 listopada | Tor: Yas Marina (5,554 km x 55 okr.)
Pole position: - | Zwycięzca: -
20. Grand Prix Brazylii
Data: 27 listopada | Tor: Interlagos (4,309 km x 71 okr.)
Pole position: - | Zwycięzca: -
Zespoły na rok 2011:
Red Bull Renault
1. Sebastian Vettel (GER)
2. Mark Webber (AUS)
McLaren Mercedes
3. Lewis Hamilton (GBR)
4. Jenson Button (GBR)
Ferrari
5. Fernando Alonso (ESP)
6. Felipe Massa (BRA)
Mercedes GP
7. Michael Schumacher (GER)
8. Nico Rosberg (GER)
Lotus Renault
9. Bruno Senna (BRA) / Robert Kubica (POL)
10. Witalij Pietrow (RUS)
Williams Cosworth
11. Rubens Barrichello (BRA)
12. Pastor Maldonado (VEN)
Force India Mercedes
14. Adrian Sutil (GER)
15. Paul di Resta (GBR)
Sauber Ferrari
16. Kamui Kobayashi (JPN)
17. Sergio Perez (MEX)
Toro Rosso Ferrari
18. Sébastien Buemi (SUI)
19. Jaime Alguersuari (ESP)
Team Lotus Renault
20. Heikki Kovalainen (FIN)
21. Jarno Trulli (ITA)
HRT Cosworth
22. Daniel Ricciardo (AUS)
23. Vitantonio Liuzzi (ITA)
Virgin Racing Cosworth
24. Timo Glock (GER)
25. Jerome d'Ambrosio (BEL)
Polecane strony:
http://motorsport24.pl/ [info PL]
http://www.f1wm.pl [info PL]
http://www.f1ultra.pl [info PL]
http://www.f1.v10.pl [info PL]
http://www.formula1.pl [info PL]
http://www.f1.pl [info PL]
http://www.autosport.com [info ANG]
http://www.f1racing.net [info ANG]
http://en.espnf1.com/ [info ANG]
http://www.planet-f1.com [info ANG]
http://www.formula1.com [oficjalna strona F1 - ANG]
http://motorsport.nextgen-auto.com/?lang=en [info ANG]
http://www.racing-underground.com/ [F1 Wyścigi, Historia, Download]
http://www.f1zone.net/ [F1 Wyścigi, Historia, Download]
http://www.youtube.com/watch?v=5cMhCWTciWw&feature=player_embedded [ciekawostki]
Zmiany w sezonie 2011:
- powrót reguły 107% w kwalifikacjach
- dopuszczalne użycie tylnego skrzydła
- dopuszczalne team orders
- opony Pirelli zamiast Bridgestone
- zakaz używania kanału F i podwójnych dyfuzorów
- dopuszczalne regulowane tylne skrzydło
- powrót KERS
Transmisje odbywają się na Polsat/Polsat Sport Extra/Ipla oraz innych zagranicznych kanałach
Tu można znaleźć streaming treningów, kwalifikacji oraz GP:
http://soccer-live.pl/transmisje.php?id=motorsport
Poprzednia część: https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=11645307&N=1
Pamiętajcie, że w nocy z soboty na niedzielę przechodzimy na czas zimowy cofając wskazówkę z godziny 3 na 2.
Szczęśliwie GP jest o 10:30, więc rzutem na taśmę pociechy i tak obudzą na czas :]
Ja mam budzik codziennie o 6:30, więc nie ma szans przegapienia jakiegokolwiek GP w tym roku ;)
Ciekawe jak tory wypadnie podczas GP, w rFactorze jeździ się przyjemnie :))
Oglądałem dzisiejsze treningi na tym nowym torze w Indiach. Tor wygląda na ciekawy. Jest falisty, niektóre zakręty są w związku z tym niewidoczne. Wydaje się dosyć bezpieczny (b. szerokie pobocza) poza IMHO niezbyt dobrze pomyślanym wyjazdem z pit stopu.
Jego mankamentem są pobocza porośnięte zwykłą trawą rosnącą na piaszczystym praktycznie podłożu. Każdorazowy wyjazd poza tor wzbija natychmiast tumany kurzu, który nanoszony jest na jezdnię przy powrocie bolidu, nie wspominając już o zabrudzeniu opon.
[6] Hamilton robi sie coraz wiekszym debilem, kibicuje mu w tym roku, ale chyba przestanę przed końcem sezonu. Dostać kare na treningu skutkującą pozycją w wyścigu, to trzeba być imbecylem.
[8] jak on to zrobił?!
hamilton oczywiście coś odpie*dala. Tor wydaje się być ciekawy. Zobaczymy:)
[11]mistrz
kwalifikacje spoko, szkoda schummachera. juz potwierdzone ze bedzie jeszcze jezdzil w przyszlym? bo chcialbym go zobaczyc.
jakby kimi jeszcze wrocil i kubica to bylby to mocarny sezon.
Jest jakiś sposób na oglądanie F1 na bbc online? Expact Shield już chyba nie działa, poza tym nie mam zaufania.
Proszę państwa, właśnie wzbogaciliśmy się o nowego zawodnika - Sebastian Pietrow!
Niech żyje Maurycy Borowczyk!
Expat działa ale chyba bbc coś przycięło albo jest tyle chętnych że expat nie wyrabia i relacja ciągle tnie i co chwila buforuje.
Nie widziałem startu. Co się stało z Glockiem i Kobayashim?
Ale procesja ja pierdziu. Tilke buduje naprawdę wyjątkowe tory.
Goozys -> jakieś zamieszanie było w pierwszym zakręcie i kilku panów się obróciło.
Dzięki.
Hamilton
Hamilton jest jak Yuri Ide. Powinni zabrać mu superlicencję za powodowanie niebezpieczeństwa na torze.
Mina Rowana Atkinsona mówi wszystko :D
Stan jakby nie patrzeć ostatnio Hamilton ostatnio mocno bruździ na torze psując innym wyścig.
HAmilton: nie zostawił mi zadnego miejsca i płacz:P
to jest klasa :D
Rowan Atkinson mistrz :D
Który to już kontakt Hamiltona i Massy? :P Ostatnio chyba co wyścig się zderzają
edit:
haha Massa dostał karę :D nie spodziewałem się
Massa w ramach protestu powinien zatrzymać się na ręcznym w poprzek alei serwisowej. Porażka, naprawdę...
ed.: Driftujący Pietrow :D
ed2.: Ooo, no to Massa spaprał sobie wyścig do końca. Szkoda, że nie urwał sobie tego samego koła co poprzednio...
jasonxxx -> Chyba Ty. Kierowca który jest z tyłu musi odpuścić, a nie czekać aż łaskawie ktoś mu miejsce zostawi.
Super, tylko że Hamilton był mniej więcej w połowie samochodu Massy, kiedy ten w niego wjechał.
Połowa samochodu Massy to nadal pozycja z tyłu (Massa był bliżej linii startowej o te 2 metry na przestrzeni całej trasy).
Tak podstawowej zasady nie potrafisz zrozumieć, to lepiej nie komentuj F1.
Z tego co widziałem, to Hamilton wjechał w bok Massy. Ciężko powiedzieć, żeby ktoś wjechał bokiem swojego samochodu w przód poprzedzającego.
Hamilton i Massa
<<<
Jak zobaczyłem dzisiaj jazdę Pietrova to mi się skojarzyło odrazu to:
http://www.youtube.com/watch?v=2N_HOnYcVLA
Sędziowie wydrukowali oczywiście karę dla Massy bo wina ewidentnie czarnego no ale cóz...
[39] Co z tego? Massa nadal był z przodu i nic nie musiał...
[40] W takiej sytuacji kierowca, który jest z przodu nie powinien trzymać optymalnego toru jazdy i wjeżdżać w drugiego kierowcę. Między innymi po to na samochodach montuje się lusterka. Takiej podstawowej zasady nie potrafisz zrozumieć, to lepiej nie komentuj F1.
Trzeba być idiotą, żeby trzymać optymalną linię kiedy obok jest drugi samochód ===>
Między innymi na wyprzedzaniu polegają wyścigi. Czasem manewry muszą być wykonywane agresywnie. Niestety, czasem jeden z kierowców jest mało myślący, w tym przypadku akurat okazał się nim Massa.
No ale... co o wyścigach może wiedzieć osoba, która "ogląda Kubicę" od dwóch lat.
Massa po prostu staranowal Hamiltona i koniec historii ==>
http://www.youtube.com/watch?v=m6rboVRPscA
Pewnie zaraz powiesz, że co ja tam mogę wiedzieć skoro mam 19 lat i nie oglądam F1 od czasów Ayrtona Senny ale ja tutaj nie widze miejsca na manewr
----------->
Niestety ale jak się wyprzedza to trzeba trochę podczas manewru myśleć i jak się nie widzi miejsca to się odpuszcza...Do tego Massa był cały czas z przodu...Takie jest moje zdanie ale z mistrzem kierownicy dyskutował nie będę bo gdzie ja a gdzie ty prawda?
Jeśli Massa doprowadził do tego że Lewis znalazł się koło niego to miał mu zostawił miejsce w zakręcie i już.
Z tym, że w zakręcie Lewis nie był obok Massy patrz zdjęcie wyżej...
Przeciez takie okienko do wyprzedzania jakie zostawil massa probowalby nawet karthikeyan wykorzystac.
Bez przesady, a podawanie jako dowodu foty juz po korekcji toru jazdy to troche pomylka moim zdaniem.
lol, sprawa jasna jak slonce ale zawsze znajda sie ludzie, ktory za kazdy incydent obwinia Hamiltona, nawet tak oczywisty jak ten.
czekalem tylko na werdykt sedziow i zdziwnienie u kretyna Maurycego. widac jednak ze i na forum jego zlote mysli maja wielu wyznawcow.
To nie jest wyznawstwo złotych myśli tylko widzenie faktów. A faktem jest, że Hamilton ani na moment nie zrównał się z Massą. Więc który powinien odpuszczać?! ten, który jest z przodu i jedzie optymalnym torem?! Czy ten który próbuje się przepychać (jak zwykle) na siłę?
Massa chyba nie spojrzał w lusterko, jechał na pewniaka bo zakręt ten nie sprzyjał za bardzo wyprzedzaniu.
eJay, ale jezeli masz kogos na ogonie to raczej masz swiadomosc ze trzeba sie bronic :)
tutaj massa mogl sie wybronic spokojnie, i tylko jego gapiostwo spowodowalo ze tak sie sprawa potoczyla.
[45] - na tym obrazku to już Hamilton dał po heblach, żeby w miarę możliwości uniknąć kolizji, było już po ptakach.
Massa nie powinien był się pchać na optymalną linię w tej sytuacji, to dość jest oczywiste. Dał ciała, bo zostawił wewnętrzną Hamiltonowi, każdy kierowca walczący o pozycję spróbowałby ataku w tej sytuacji.
ten, który jest z przodu i jedzie optymalnym torem?! Czy ten który próbuje się przepychać (jak zwykle) na siłę?
Masz braki w terminologii, w sportach motorowych to się nazywa "wyprzedzanie", nie "przepychanie".
jasonxxx taaa Ty taki znawca jak J.Tomaszewski
zamiast Ciebie wole poczytać wypowiedzi samych kierowców F1
Ujęcia z kamer pokładowych pokazywały, że Massa tuż przed zablokowaniem rywalowi drogi patrzył w lusterko. - Wiedziałem, że jest obok mnie - przyznał kierowca Ferrari. - To jednak było na prostej, a nie w strefie hamowania. Kiedy hamowałem, nie było go obok mnie. Skręciłem, bo hamowałem później od niego. Nie rozumiem, dlaczego mam ustąpić miejsca i go przepuścić. Nie uderzył mnie w bok, nie jechaliśmy też koło wkoło. Uderzył mnie z tyłu. Gdybyśmy jechali obok siebie, nie próbowałbym zamknąć mu drogi - powiedział Brazylijczyk.
Zdaniem kierowcy Ferrari kara dla niego była mocno naciągana. - Sędziowie powiedzieli mi, że kiedy Lewis się ze mną zrównywał, zjechałem w prawo - relacjonował Massa spotkanie z sędziami. - Potwierdziłem, bo zjechałem na bardziej przyczepną stronę toru. To było ich jedyne wyjaśnienie, bo sami nie byli niczego pewni - tłumaczył kierowca Ferrari.
http://sport.onet.pl/f1/massa-nie-zgadza-sie-z-werdyktem-sedziow,1,4894551,wiadomosc.html
a Hamilton na to:
„Kolizja z Felipe [Massą] była jedną z tych rzeczy. Naprawdę nie uważam, że zawiniłem- to był incydent wyścigowy.”
„Na starcie, chwilę przed minutą ciszy, on i ja staliśmy obok siebie, objąłem go ramieniem i powiedziałem: ‘udanego wyścigu’. Cały czas mam do niego ogromny szacunek.”
„Podczas wyścigu [po kolizji], odczuwałem wibracje na prawych zakrętach: wydawało się jakby podłoga ocierała się o nawierzchnię. Naciskałem jak tylko mogłem, ale nie mogłem odnaleźć tempa. Musimy przyjrzeć się temu.”
zamiast Ciebie wole poczytać wypowiedzi samych kierowców F1
...i przytoczył "argumenty" sprawcy wypadku.
sergi
Wybacz, ale naczelna pipka F1 w postaci Massy jest dla mnie ostatnim wiarygodnym źródłem tego jak należy się ścigać.
Karrde, pytanie jest zawsze co w danym momencie wygra, niechec do "czarnego", czy niechec do "pipki"
jasonxxx -> współczuję Ci, że musisz się tak użerać, a rację masz absolutną...
No cóż, nie oglądałem na żywo już trzech wyścigów (przez studia i inne takie), ale wiele chyba nie tracę...
coz, Hamilton pare razy popsul wyscig massie to i massa postanowil sie zrewanzowac.
niezbyt ewidentna wina Massy, ale dalej wina.
Hamilton w pewnym momencie nie mial gdzie uciekac. Massa po prostu mu zamknal zakret, gdy ten juz byl w trakcie manewru.
ham oczywiscie tez sobie winien, mogl poczekac, mial szybszy bolid. po co ryzykowac?
Może i od Lance'a Armstronga, ale:
http://lancearmstrong.posterous.com/ok-you-f1-fans-progress-at-the-circuit-of-the
No fajnie, już widać kształt toru - jest postęp ;P
Śmierdzi fotomontażem na kilometr, ale i tak warte uwagi: http://img842.imageshack.us/img842/8010/kimiwilliams21.jpg :D
Ptaszki ćwierkają, że za 8 dni Williams oficjalnie potwierdzi Raikkonena na przyszły sezon. Ciekawe ile w tym prawdy.
Marzy mi się powrót Kimiego do F1
Marzy mi się powrót Kimiego do F1
Szkoda tylko, że w słabym teamie. Ale chociaż to nie Virgin ;D
http://f1wm.pl/php/news_id-24450.html
Lotus Renault GP > Lotus... niby ok, ale z dodatkiem Renault brzmiało lepiej ;P
Team Lotus > Caterham... pięknie!
Virgin Racing > Marussia... jak to brzmi, weź ;D
Nie mogę się doczekać malowań na 2012!
Glock i Pietrow pojadą w Race of Champions, chyba organizatorzy powinni zastanowić się nad zmianą nazwy tej imprezy :)