Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

gameplay.pl The Elder Scrolls - krótka historia cyklu

25.10.2011 14:32
ROJO.
👍
1
ROJO.
182
Magia Kontrastu

TO się nazywa wpis! Graty!

25.10.2011 14:59
2
odpowiedz
bidbid
51
Centurion

The Elder Scrolls Travels Shadowkey na N-Gage jeszcze wyszedł.

25.10.2011 15:19
<Bahamut>
3
odpowiedz
<Bahamut>
79
Konsul

Wydany w 2006 roku Oblivion nie zawiódł pokładanych w nim nadziei,

Sprzeciw, większość starych fanów cyklu była nieziemsko wk*wiona, Morrowind był intelektualną ucztą pod względem designu i świata, a oblivion był sztampowy do bólu, olewał całe dziedzictwo serii, wszędobylski kompas, nieustanne prowadzenie gracza za rączkę, biedne dialogi i kiepski voice over,

25.10.2011 16:02
4
odpowiedz
krzychu2k7
39
Konsul

Zaczynam tego posta po raz 5. Poprzedni był z wulgaryzmami, więc mam jakieś wnioski i może tym razem coś z tego będzie. Oblivion i Morrowind to po prostu gry podobne ale dla innych odbiorców. Ten pierwszy ma płytkie, proste mechanizmy i świat, które z łatwością pojmie i wtopi się w nie gracz "niedzielni", ale pozostali, np ci po Morrowindzie, będą tą płytkością "zniesmaczeni" (czyt. "wkurwieni"). Zaś Morrowind to gra, która sprawia trudności graczom mniej doświadczonym we wszelkich formach tego typu światów growych, którzy jeszcze mało widzieli i mało grali (do filmów i książek jednak ciężko porównywać), ale za to jak ktoś już mniej-więcej ogarnie, czuje na sobie ogrom, złożoność tego w czym uczestniczy. I taka jest właśnie różnica - żadna część to nie gniot, po prostu mają inny stopień złożoności konstrukcji świata, aby docierały do innych odbiorców. Fanów Morrowinda jest mniej a poza tym oni i tak kupią, więc Todd Howard i spółka poszli ich - naszym - kosztem robiąc grę przez którą przebrnie więcej osób i też pokocha jej ogrom (ale mniej, przez levelscaling eksploracja nie przynosi raczej frajdy - na szczęście, PCtowcy mają mody).

A, zapomniałem o czym jest artykuł. Musiałem swoje napisać bo temat mimochodem się pojawił. Co do artykułu - wielkie dzięki człowieku i wielkei gratsy, z chęcią poczytam, bo sporo wiem ale pewnie mam luki, a ty tutaj kompleksowy esej walnąłeś :) Swoją drogą, sporo mamy bloggerów ale mało kogo content mnie tak zadowala jak twój.

25.10.2011 16:04
steczko
5
odpowiedz
steczko
18
Chorąży

Mi z tych wszystkich wymienionych serii najbardziej podoba mi się oblivion. A teraz czekam na skyrim-a.

25.10.2011 16:07
cycu2003
👍
6
odpowiedz
cycu2003
243
Legend

fajne podsumowanie :) dobra robota. Ja ze swojej strony czekam bardzo na nowego Skyrima. Morrowinda i Obliviona miło wspominam

25.10.2011 16:30
fazikjunior
7
odpowiedz
fazikjunior
153
eXtreme

Niezly artykul!

25.10.2011 16:44
WrednySierściuch
8
odpowiedz
WrednySierściuch
108
No gods no masters!

Pytaniem otwartym pozostaje natomiast przyszłość cyklu. Czy będzie powoli odchodził od swoich rpg-owych korzeni, skłaniając się w stronę coraz szerszej rzeszy graczy, liczących na szybką akcje i niewymagającą głębszego zastanowienia relaksująca rozrywkę?

Ty tak na serio czy to było pytanie ironiczno-retoryczne ?

Daggerfall 35 umiejętności, 8 cech + 2 wypadowe
Morrowind 27 umiejętności, 8 + 3
Oblivion 21 umiejętności, 8 + 3
Skyrim 18 umiejętności, 3 cechy (zdrowie, wytrzymałość, magicka)

Chyba będę musiał się zapytać Sherlocka Holmesa dokąd to zmierza seria, nie?
btw ostatnie cRPG w serii to oczywiście Morrowind. Oblivion to już "tylko" aRPG
Może niewielka różnica. Taka jak pomiędzy strategią (Civ5) a RTSem (Starcraft 2)

25.10.2011 16:47
XineX
9
odpowiedz
XineX
68
Professor Chaos!

Oblivion to była porażka. Był tylko "lepszy" od Morrowinda pod względem grafiki i fizyki. Napisałem to w cudzysłowie, bo wszystko się tak okropnie świeciło, a Morrowind miał bardziej klimatyczną grafikę. Wszystko inne było na niższym poziomie. Miałem nawet wrażenie, że Oblivion jest mniejszy, ale to chyba z tego powodu, bo wszystkie te wielkie przestrzenie były zupełnie puste.

A tak dodatkowo: http://www.elderscrolls.phx.pl/forum/index.php?showtopic=49324

25.10.2011 16:48
10
odpowiedz
krzychu2k7
39
Konsul

Jeśli będzie kasa, to po co mają robić gry bardziej złożone? Ci co by je chcieli i tak kupią. Chodzi tylko o kasę, a jeśli chodzi o coś jeszcze innego, to zawsze przegra, jeśli po drugiej stronei argumentem będzie kasa. To podstawowa zasada działania firm jaką z pewnością jest Bethesda Softworks.

25.10.2011 17:37
11
odpowiedz
mietek_zul
14
Centurion

mam pytanie jak mozna zostac wilkolakiem lub niedzwiedziolakiem w oblivionie?

25.10.2011 18:01
WrednySierściuch
12
odpowiedz
WrednySierściuch
108
No gods no masters!

[up] to dobrze że masz pytania do Obliviona ale czemu zadajesz je w tym wątku, hmmm?
Generalnie nie można ale jest na to mod. Czytaj tu
http://www.skyrim.pl/forum/index.php?showtopic=4928
Mod wymaga OBSE.
Nie, nie zamierzam uczyć cię modować zwłaszcza w tym wątku

25.10.2011 18:20
13
odpowiedz
mietek_zul
14
Centurion

[up] a czytales ten artykul? pisze ze mozna wiec sie pytam jak bo wampirem juz bylem...

25.10.2011 19:51
Lothers
👍
14
odpowiedz
Lothers
197
Senator

Co by nie mówić, seria The Elder Scrolls to kawał PIĘKNEJ historii komputerowego RPG, którą miałem szczęście przeżyć od początku... Oczywiście główna w tym zasługa Daggerfall i (przede wszystkim) bajecznego Morrowind.

25.10.2011 20:42
15
odpowiedz
zanonimizowany411638
44
Centurion

Cały hate na Obliviona, może i jest w jakiś sposób usprawiedliwiony, ale urósł do takich rozmiarów bo sam się napędzał - 'Oblivion jest beeee, fuj, Morrowind był lepszy itp' to właśnie to co jest bolączką wszystkich kontynuacji. Był wyraźnie słabszy od poprzedniczek, ale się bronił (i nadal broni). Zwłaszcza, ba, koniecznie zmodowany. I dlatego dopóki Bethesda będzie udostępniać narzędzia modderskie, lub dopóki całkiem nie spieprzy jakiejś gry, o przyszłość cyklu jestem spokojny.

25.10.2011 21:34
16
odpowiedz
krzychu2k7
39
Konsul

Przyznam szczerze, że Oblivion z modem Oscuro's Oblivion Overhaul jest bardzo grywalny. Wady, których nie sposób poprawić zostały, ale da się je przeżyć. Wolę Morrowinda, ale i Ob+OOO jest świetny. Bez levelscalingu (nawet bestii w jaskiniach, tylko we Wrotach się bestie zmieniają tak jak to było w Morrowindzie, ale każda bestia ma jednoznacznie przypisane statystyki i nie rosną z nami), paroma nowymi questami zachęcającymi do eksploracji, włamywaniem nie tylko zręcznościowym, nadzieją na znalezienie fajnych skarbów w lochach (tego nie było w Obie czystym, WSZYSTKO poza itemami od Daedr było 100% przewidywalne) to te elementy najważniejsze, a mod oferuje ich znacznie więcej. A, i chyba nawet tłumaczenie powstało na Clockwork City, co by questy były zrozumiałe dla wszystkich (a jest trochę tekstu w nich) :)

25.10.2011 22:00
Nerka
👍
17
odpowiedz
Nerka
161
Generał

Przecież do Obliviona był jeszcze 2 świetny dodatek. Knights of the Nine.

25.10.2011 22:14
18
odpowiedz
wizdar
23
Legionista

Tak jak lubię Elder Scrolls... to ten tekst był pisany chyba w tramwaju na kolanie. Weź chłopie przeczytaj ten tekst jeszcze raz bo w co drugim zdaniu są jakieś kaczany.

26.10.2011 08:51
Amazing_Maurice
19
odpowiedz
Amazing_Maurice
100
Konsul

Polecam autorowi przeczytać jeszcze raz artykuł i poprawić błędy (takie jak mogła pochalić blisko 161 tysiący kilometrów, albo mniej rażące braki liter w wyrazach) A ogólnie tekst jest bardzo fajny :)

26.10.2011 09:46
20
odpowiedz
zanonimizowany12249
164
Legend

autor nie dodal tez ze Daggerfall pobil wszelkie rekordy jesli chodzi o bledy :) zwany byl tez czesto Bugerfall :)

28.10.2011 16:25
21
odpowiedz
Rick24
136
Generał

Artykuł sprawia wrażenie napisanego naprędce, bo jak inaczej wytłumaczyć fakt iż autor ani słowem nie wspomniał o pudełkowym dodatku do Obliviona - Knights of the Nine.

29.10.2011 19:41
raziel88ck
22
odpowiedz
raziel88ck
203
Reaver is the Key!

Świetny art, miło się go czyta, ale ma bardzo dużo literówek, które psują ogólny odbiór.

03.11.2011 15:14
Vanderhast
👍
23
odpowiedz
Vanderhast
47
Pretorianin

Bardzo dobry artykuł , dla mnie osobiście najlepszą częścią gry był Morrowind ale Oblivion też przyciągną mnie na długie godziny . Mam nadzieje iż twórcy nie pójdą na łatwiznę i dalej będą szli w tym kierunku który obrali parę lat temu. Pozdrawiam

04.11.2011 09:04
24
odpowiedz
zanonimizowany20609
24
Pretorianin

""""""Grę wykorzystywała nawet nVidia do prezentacji możliwości jej najnowszych układów graficznych.""""

raczysz żartować na nvidii było ładnie, ale dla tej gierki wróciłem do ati po padłach nvidii czyli serii MX, zainstaluj sobie morrowinda na starym sprzęcie weź nvidię oraz ATI serii 8xxx/9xxx na którym odpal dzięki nieoficjalnemu programikowi teselację, a twoja nvidia to tylko crap na tamte czasy,

dziś też lepiej nie jest, nvidia ma "wydajnieszą" teselację.... a tak w końcu topowa karta ma 16+ teselatorów kontra 2 teselatory w AMD. Faktem jest że jeden teselator AMD daje tyle mocy co 6-8 teselatorów nvidii (w zależności od tytułu)

gameplay.pl The Elder Scrolls - krótka historia cyklu