Informacje na temat zawieszenia prac nad grą Doom 4 to „kompletne bzdury”
czyli te wasze wszystkie wcześniejsze posty, wypłakiwanie się były o kant dupy potłuc :P
Zdaniem Johna Carmacka (współzałożyciela id Software), czas oczekiwania na Doom 4 nie będzie tak długi jak w przypadku strzelaniny Rage. Na tą ostatnią czekaliśmy ponad 4 lata.
Skoro na to czekalismy 4 lata, to nie mozemy na D4 czekac wiecej jak 4 lata, czyli gra musialaby wyjsc juz w 2012, skoro od zapowiedzi w 2008 minie 4 lata wlasnie w 2012
Rage nadszarpał moje zaufanie do id Software.
Nie czekam na tą grę. Przynajmniej do zapowiedzi.
A i po niej, będę podchodził do gry z dystansem.
Nie oszukujmy się. Czasy świetności oni już mają za sobą.
No przecież gry online tak jak inni sami danych nie pozyskają, to nie jest znana redakcja w usa, która sobie morze załatwić rozmowę z jakąś firmą od gier, większość to plotki, jedne się potwierdzają inne nie, w tej branży to chyba normalne.
Choć nie mam pojęcia kto uwierzył, że cokolwiek zostało przesunięte/zawieszone, co to by była za firma, która z powodów problemów technicznych zupełnie innej gry czy nawet tej samej wstrzymuje pracę, jak już to jeszcze zwiększa wysiłki, aby produkt był lepszy.
Mogli uznać tą technologię za niewystarczająco dobrą, lub/i dopracowaną żeby w ogóle próbować tworzyć na niej drugą grę zwłaszcza Doom 4.
econochrist aka bialy wiersz, grales wogole w rage'a? Gra jest swietna, jedynie technologicznie moze cos pozostawiac do zyczenia, ale wystarczy czekac na patcha. Tak samo bylo np ze stalkerem i oceniac cala studio kilka dni po premierze na podstawie malo znaczacych graficznych niedorobek jest trollingiem. ID to swietny zespol, nie wypuscili nigdy zadnej kiepskie, czy nawet sredniej gry. Nawet doom3, swego czasu wysmiewany za kanciaste czaszki, okazuje sie ze sie nie tak zestarzal ani graficznie ani gameplayowo. Ja tam wierze w carmacka.
wickywoo - rage świetny ? chyba jako przykład jak zmarnować fajny pomysł - przez bzdurną fabułę, powtarzalność lokalizacji i oszczędzaniu na tworzeniu lokalizacji.. ta gra to średnio krótki (12h na przejście całej z ponad 60% dodatkowych pierdół jak karty czy skoki, wszystkie częsci do aut) przeciętniak z paroma zmarnowanymi fajnymi pomysłami i wyglądem tekstur sprzed 10 lat.. Porównywać rage do Stalkera to jak malucha do ferrari niby koła ma niby jeździ ale to nie to samo :D
Rage jest super. U mnie nie robi najmniejszych problemów, a inni mogą poczekać na nowsze sterowniki do kart graficznych albo patcha i będą też wniebowzięci. Kolega też strasznie narzekał ale ostatnio ściągnął najnowsze sterowniki do swojego Radeona HD5850 i też już mu chodzi zajebiście, chociaż wcześniej klną na Rage jak szewc. Gameplayowo i graficznie miażdży, fabularnie trochę gorzej, ale odczucia strzelania jest bardzo dobre, nie jest sztywne jak w innych grach, co wynagradza niedoróbki fabularne. .
RAGE jest solidny gamaplayowo, aczkolwiek id ograniczylo sie tylko i wylacznie do najprostszych rozwiazan - do dobrego, solidnego, ale nadal prostego shootera. Gameplayowo powiedzialbym, ze gra nei wybija zbytnio z tlumu podobnych tytulow. Jest solidna, dobra, ale nic wiecej.
I trzeba tez sobie powiedziec, ze bledy posiada, graficzne niedorobki takze. Mozna bylo wyciagnac o wiele, wiele wiecej.
Mimo wszystko ciekaw jestem co zrobia z Doomem 4 i jak polataja sam engine.
Rage to nowa marka w dodatku mało odkrywcza poza silnikem graficznym
Na doom 4 gracze czekają i kupą nie zrozumiałe było by dla mnie zawieszenie prac nad tak mocnym Ip
Niech wychodzi Doom 4 Cod 11 będzie w końcu na nowym silniku :lol:
Tak poważnie to Rage mnie rozczarował ,i te błędy seria doom nie jarała mnie więc nie czuje czegoś szczególnego ,że wychodzi "4"
@Up - bo nie miałeś 14 lat jak w doom można było zagrać u nas (w sumie to miałem 12 jak była światowa preimera, ale ja grałem jak miałem 14). To byś inaczej śpiewał teraz. Sorki do dzisiaj ta gra nie była wydana u nas, ale ja grałem w nią pierwszy raz i jak ją zobaczyłem i poczułem, to trudno mi było zasnąc, bo cały czas o tym myślałem. To było na chełmie virtual reality w jednej z wypożyczalni kaset. Właśnie to dzieki m.in. tej grze teraz tu posty wypisuję.
Proszę Państwa. Nie rozumiem dlaczego wiele osób twierdzi, że RAGE to beznadziejna gra. Według mnie Rage jest dość dobra. Dlaczego?
1. Świetne AI które NIE jest oskryptowane - mutanty skaczące, wybijające się z różnych elementów otoczenia,
2. Świetne reagowanie przeciwników na różnego rodzaju strzały w różne części ciała.
3. Megatekstury - innowacyjny system miał polegać na tym, żeby zagwarantować zawsze płynna grę przy 60 klatek na sekundę, a polega na tym, że te części które gracz nie widzi, mają być automatycznie obniżane pod względem graficznym aby odciążyć kartę graficzną i procesy obliczeniowe.
4. Postacie rewelacyjnie pokazane oraz ładnie zrobione (tekstury w wysokiej jakości dla postaci są rewelacyjne)
5. Rewelacyjna oprawa dźwiękowa
i na koniec przepięknie wyglądający krajobrazu i otoczenie ALE TYLKO Z DALEKA - to jest ten największy minus enginu gry RAGE - zrobili super tekstury, które ładnie wyglądają z daleka ale po zbliżeniu są tragiczne rodem z lat 90 - jest to wada i konsekwencje megatekstur - kilkanaście dodatkowych GB musiałyby zajmować tekstury w wysokiej rozdzielczości aby przy zbliżeniu wyglądały rewelacyjnie. Oczywiście liczę, że taki dodatek się pojawi żeby jeszcze raz zatopić się w świecie RAGE.
Sam problem z poprawnym funkcjonowaniem gry polega na tym, że autorzy mieli specjalne sterowniki developerskie udostępnione przez firmy AMD i NVIDIA. Niestety AMD spartaczyło obsługę OpenGL i tutaj tkwi 100% wina AMD, że gra RAGE ma problemy z doczytywaniem tekstur - brak wsparcia dla niektórych funkcji, które były wykorzystywane w grze RAGE oraz ogólne zaniedbanie OpenGL przez AMD. Użytkownicy NVIDIA pod tym względem byli w lepszej sytuacji. Po wydaniu sterowników preview 3 gra RAGE (nawet bez patcha do gry, który jedynie daje kilka nowym funkcji ustawień graficznych) nie ma problemów z doczytywaniem i przetwarzaniem tekstur.
Oczywiście wina leży też po stronie producenta ID Software, gdyż ich system wykrywania i dostosowania grafiki do posiadanego sprzętu, nie działa tak jak przewidywali autorzy i wychodzą problemy że na świetnym sprzęcie ustawiała się najgorsza jakość.
To również ubogie opcje podczas ustawień graficznych. To chyba najbardziej boli PC'towców, którzy nie dostali zestawu funkcji do ustawienia. Zresztą nie rozumiem tego podejścia ID jak mogli tak ograniczyć - widać, że parcie na konsole miał dla nich najważniejszy wpływ - zresztą czego nie okrywał Carmack w jednym z udzielonych wywiadów.
Dodatkowo zbyt krótka fabuła, brak opcji chowania się za elementami otoczenia i wychylania. Sztuczne blokady (niewidzialne ściany) w niektórych miejscach.
Reasumując - gra jest świetna, gra się przyjemnie ale bardzo krótko. Typowy shooter. Spartolili tekstury z bliskiej odległości, brak zaawansowanych funkcji do ustawienia grafiki, nie działający system automatycznego dostosowania tekstur do sprzętu, brak sterowników do kart graficznych poprawnie obsługujące grę.
Ci co twierdzą, że gra jest beznadziejna to wybaczcie ale tak jak w tytule "kompletne bzdury" gadacie koledzy i koleżanki.
wickywoo po pierwsze od mojego stylu pisania to Ty się odpierwiastkuj.
Po drugie, wyobraź sobie, że grałem w Rage, co więcej nawet go ukończyłem.
I uważam jak DiabloManiak. Gra to zmarnowany potencjał i nic więcej.
Naiwna i płytka fabularnie, krótka, powtarzalna, zadania w stylu "Przywieź, zabij, pozamiataj"
nierówna graficznie (ładne widoki w zestawieniu z przerażającymi teksturami w niskiej rozdzielczości)
Już nawet nie wspomnę o wpadce z optymalizacją/wydajnością na PC.
Dodać może coś jeszcze? Rage tak samo jak S.T.A.L.K.E.R. przed laty -
zapowiadał się fenomenalnie, ale nie udźwignął ciążących na nim oczekiwaniom.
A ja miałem je na prawdę duże. Tak wobec id Soft, jak i wobec świata gry
jako wielki miłośnik Alei Potępienia, Neuroshimy, Fallouta, Mad Maxa
i całej post-apokalipsy oczekiwałem po tej grze na prawdę bardzo dużo.
Nie mówię, że gra jest totalnie zła. Nie, nie jest.
Po prostu ja po id Soft oczekiwałem dużo więcej.
a przedwczoraj leciał fim doom
taa napewno by taka marke odrzucali, jedna z pierwszych gier fpp na ktorej reszta sie wzorowala i by jej nie wydali :D TAAA!
gry id kierowane sa do konkretnego odbiorcy. Niektorzy, oczekiwali fallouta, borderlands czy nawet rpga - a to strzelanka od id. Prosta przyjemna, czucie broni jak zawsze fenomenalne a widoki rozwalaja. Gra zapiernicza jak rakieta i przynajmniej mi nie sprawila zadnych klopotow (8600GT). Co do tekstur to jest to nowa technologia i widze w niej olbrzymi potencjal w przyszlosci.
Gra sie naprawde swietnie tylko ludzie spodziewali sie niewiadomo czego. Tak samo bylo z Alanem Wakem - niektorzy chcieli silent hilla jakby w maxa nigdy nie grali i mysleli ze bedzie horror az sie w gacie posraja. No sorry ale ciesze sie ze sa jeszcze firmy ktore konsekwentnie robia gry w swoim stylu.
@kmla [ gry online level: 5 - Junior ]>3. Megatekstury - innowacyjny system miał polegać na tym, żeby zagwarantować zawsze płynna grę przy 60 klatek na sekundę, a polega na tym, że te części które gracz nie widzi, mają być automatycznie obniżane pod względem graficznym aby odciążyć kartę graficzną i procesy obliczeniowe.
Megatekstura nie polega na zapewnieniu 60fpsow, ani niczego takiego..
System Megatekstury w zamysle mial zastapic uzywanie wielu roznych tekstur, by oszczedzic zasoby sprzetowe oraz po to, by wyeliminowac wielokrotne powtarzanie sie niektorych tekstur - co sprawiloby, ze kazdy obiekt bylby unikatowo oteksturowany.
Niestety, jak widac - nei wyszlo to najlepiej. System moze dziala, ale jest po prostu nie tak wydajny, jakby chcieli tworcy.
Drau> Magatekstura miała po części za zadanie zagwarantować stałą płynność gry. Głównym jej zadaniem było ustawienie poprzeczki. Po dobraniu jej parametrow nie mialo znaczenia co na niej bedzie a gra bedzie chodzic tak samo (przy odpowiedniej geometrii i efektach oczywiscie)
Jest to genialne rozwiazanie dla gier multiplatformowych, odciaza grafikow i przyspiesza produkcje - tyle w teorii:P Wyobraz sobie ze ustalasz wymagania dla gry, a graficy przy odpowiednim polycountcie nie musza sie przejmowac teksturami i poprawiac swojej pracy pod optymalizacje.
To Carmack chcial osiagnac, zreszta na poczatku ciagle o tym gadal.
RAGE smiga na moim starym kompie z biedna grafa (GF8600GT) - smiech na sali normalnie. Gdyby gra byla robiona stricte pod mocnego PCta to wygladalaby bosko - juz teraz brakuje tylko tekstur wyzszej rozdzelczosci i paru efektow jak dynamiczne oswietlenie/cieniowanie i paru pierdolek. Carmack jak zwykle wyprzedzil swoje czasy.
@DUNCAN_83 [ gry online level: 45 - Pretorianin ]: ale cala technolgoia jest o kant dupy rozbic, bo dziala bardzo mizernie. Mowie tutaj o konsolach. Przy 60fps to nawet durny CoD mial lepsze tekstury, loading poziomow trwal mniej wiecej tak samo dlugo, nie bylo chamskiego doczytywania tekstur [w RAGE na konsoli wystarczy stanac w miejscu, obrocic sie o 180stopni, nawet w malutkim pomieszczeniu, by zauwazyc efekt doczytywania... przeciez to jakas porazka], zas polycount byl naprawde bardzo podobny [w RAGE na konsolach polycount jest meganiski...].
Jesli glupi CoD, albo Prey wyglada duzo lepiej na konsoli i dziala lepiej wg starej technologii.. to jak to swiadczy o nowej, rzekomo lepszej? 60fps jest fajne, nei powiem.. ale nie takim kosztem.
Drau> rozumiem ze wiele osob moglo zalowac wydanych pieniedzy. Wersji na konsole nie widzialem bo swojego x'a sprzedalem juz jakis czas temu. No i ta sprawa z ATI/AMD to jest niedopuszczalne aby ktos kto wydal kase na gre nie mogl sobie pograc.
Ja nie zaluje, smiga u mnie wszystko na starym sprzecie a gameplay bardzo utrafil w moje gusta. Ale podobnie bylo z doomem 3 - ze wzgledow technologicznych normale byly malej rozdzelczosci na niskopolygonowych obiektach. Ale jakby nie patrzec Carmack mial racje i gdzie sie nie rozejrzymy to normale na wszystkim a UE3 swego czasu swiecil sie od normali jak psu jajca.
Co by o rage'u nie gadac nie jest to gra slaba a wiele jej elementow zrobiona jest genialnie. Zauwaz tez ze nie pamietam gierki od id ktora nie poddalaby probie bebechow kompa. Wg mnie poprzeczka powinna byc zawieszona wyzej, moze to sie zmieni wraz z wyjsciem nowych konsol ale do tego czasu Carmack pewnie podjara sie czym innym.
Miasto umarlych i dziedziniec wiezienia wladzy ma najbardziej rozmyte tekstury
-->