Bethesda i Zenimax zawieszają prace nad grą Doom 4?
Ja straciłem zaufanie do id Soft.
Drugi raz dobrze się zastanowię
zanim kupię coś z ich stajni.
Sterowniki były dobre, to Rage był nieudanym portem - a teraz Doom obrywa z tego powodu.
Zakończenie RAGE tez pewnie przez sterowniki było takie krótkie i głupie ^^
@Nalcor
Post wyżej, to był hmm... sarkazm? ;)
Już czas zapomnieć o tym że id Software są ojcami gatunku, bo ileż mogą jechać na tym wózku.
W przeszłości może i byli geniuszami ale teraz to zwyczajnymi średniakami.W dzisiejszych czasach jest o wiele więcej developerów bijących na głowę id Software.
P.S - najlepsze lata maja już za sobą.
Brawo ID software! Chcialo sie zarobic na konsolkach to wyszedl wam bubel.
Zrobili takiego bubla jak Rage (nie twierdzę, że to słaba gra, ale jakość wykonania jest tragiczna) to teraz będą obrywali. idSoftware od dawna nie potrafi wymyślić czegoś innowacyjnego (gry na dwóch silnikach nie liczę, bo widać jak to się sprawdza) Tak jak napisał Mortalking, jadą tylko i wyłącznie na swojej legendzie.
@Up - Wbrew pozorom ta technologia megatexture jest czymś innowacynym, szkoda tylko, że zmarnowali ten potencjał przez wprowadzenie takich tekstur w niższej rozdzielczości, ale chcieli z drugiej strone zapewnić te 60 klatek co im się udało - jednak zbyt dużym kosztem.
Design w Rage jest genialny, także można zauważyć tą technologię innowacyjną, dzieki której są oteksturowane obiekty w taki sposób, że starą metodą byłoby to nie możliwe do wykonania, bo tekstura była by zbyt zasobożerna, gdyby miała być tak wielka. ID się to udało, szkoda tylko, że nie było opadu szczęki bo by poszli producenci tą nową drogą, a tak zostanie ta stara szkoła z powtarzalnymi małymi kwadracikami tekstur na całej powierzchni, strasznie nad tym ubolewam (bo RAGE pokazał, że tekstura nie musi być kwadratowa, i ograniczona rozmiarem powierzchni :-(), bo już od wprowadzenia HDR nie mieliśmy zbytnio, żadnego skoku technologicznego, który by spowodował u mnie zaciekawienie (tesalacji niestety nie da się zastosować do całej sceny lecz do pojedynczych obiektów, które i tak mało rzucają się w oczy - ja miałem nadzieję już nie spotkać w grach 6 kątnych kół - jednak karty obecne nie pozwalają na tak kompleksową tesalację całej sceny niestety)
Po pokazie z Rage to faktycznie lepiej niech zawieszą i do końca zepsują pamięć po tej kultowej serii... Zresztą zaraz Carmack powie, że na rok 2015 (bo wtedy pewnie będzie premiera gry która opiera się na strzelaniu w korytarzach) nie będzie komputerów który to udźwignie... dziękujemy John...
id wyraźnie obrywa za swoją politykę konsolową. Gry ze stajni Carmacka nie musiały być hitem w branży na premierze. Ich gry, klasyczne fpp'ki, miały być kultowe dla wiernych fanów a legenda przez nich głoszona miała zarażać innych - to czyniło te gry tak popularnymi. Pakując się w rynek konsolowy, pełen przepychanek i obietnic id rzuciło się na głęboką wodę i jak widać wyraźnie się zachłysnęło. Zasadniczo ani w kwestii nowych fabularnych rozwiązań ani w ich fundamencie - czyli mocnym i efektownym silniku nie udało im się zachwycić fanów. Może dzisiaj jeszcze tego nie widać ale właśnie straciliśmy ostatni bastion surowego, pecetowego fpp. Nie chcę komuś wmawiać, że Rage sama w sobie jest zła bo to całkiem dobra gra ale mój punkt widzenia sięga fundamentu jakim id była...a już nie jest. W zasadzie nie ma już firmy, której można się złapać (Valve też już definitywnie dało du$%). Czekamy na nowych mesjaszy.
ludziki ja na xklocku pomykam w rage i powiem ze pokochalem ta gierke.... dawno sie w nic tak nie wrecilem... zjeb... optymalizacje na kompy fakt ... ale nie bójcie nic dokladnie o tym wiedzieli... co do wydoomanego dooma 4 szkoda ale bez trolingu ze by skopali ...
i nie wszystko zawsze jest pisane pomiedzy wierszami a sterownikami a nvidia i intelem.... kto lobbuje ten króluje pamietajta...
Również uważam, że Rage jest świetny. Poległ głównie przez wersję PC, bo na konsoli oprócz drobnego Pop-upu (który z resztą w niektórych lokacjach jest niezauważalny) wszystko jest cacy. Trochę mi szkoda chłopaków z id i samej gry. O tej grze niestety mówi się tylko w kontekście baboli technicznych wersji PC, cała reszta stała się nieważna :/
WlodarW co tam jest innowacyjnego? Jedna tekstura na cały teren? Gdybyś się przyjrzał staremu, rodzimemu Chrome to byś wiedział, że tam też była tylko jedna tekstura okładająca teren.
Prace na Doom 4 zostały przerwane bo te nad Rage nie zostały zakończone. Nie będą oddelegowywać zasobów do nowego tytułu kiedy ratują stary. Rage miał falstart i plama pozostanie, ale wciąż można na nim zarobić. Chłopaki naprawią błędy z wersją PC, dopracują technologie, potem wydadzą kilka DLC (na PC jeden czy dwa będą darmowe) i ogólnie gra się sprzeda. Potem id Software wróci do dewelopingu Doom 4 bogatsze od doświadczenie które miejmy nadzieje pozwoli uniknąć wielu błędów Rage. Nikt nie wie ile to potrwa, dlatego prace zostały wstrzymane na czas nieokreślony.
A co jak co, ale id Tech 5 jest innowacyjny, co nie znaczy ze obrali dobrą drogę. To ich pomysł na przyszłość generowania grafiki i to historia oceni czy mają racje. Kiedyś liczyło się jak coś wygląda, ale teraz liczy się co da się zaprogramować w warstwie wizualnej i ile to potrwa/będzie kosztowało.
No i dobrze. Nie będzie kolejnego rozczarowania. Ostatnia prawdziwa gra ID to Q3.
Wy też zauważyliście, że RAGE jest zwyczajnie... brzydki?. Artystycznie to majstersztyk, ale technologicznie jest strasznie kiepski. Ohydne tekstury, słabe modele otoczenia (tylko postacie dają radę), brak dynamicznego oświetlenia. IMO Wolfenstein (na silniku idTech 4) wyglądał lepiej. (głównie za sprawą lepszych tekstur). Chyba ich jedyny sukces to 60 klatek, ale za jaką cenę...
Nie tylko przez błędy RAGE pc taka jest sytuacja, bo ludzie czekali i dostali słabiutki fps z samochodzikami na 6h i z zerową fabułą, na grafice też oszukali, jakie to były filmiki, och, achy, i gdzie to wszystko teraz jest, tam gdzie gra po 6h na półce...
@TobiAlex - widać, że nie rozumiesz o co w tym idTech 5 chodzi. Poczytaj trochę o tym i się dowiesz. W Cryengine 2 też jest jedna tekstura pokrywająca cały teren, ale jaką ona ma rozdzielczość? Ma się ni jak do tego co można uzyskać w IdTech 5, w zamierzeniach to tekstury były ostre jak brzytwa w czasie projektowania gry można je znaleźć na google tylko gdzie one się podziały? Trzeba było je zdecydowanie obniżyć, żeby konsole sobie z tym poradziły http://oyster.ignimgs.com/ve3d/images/07/70/77067_Rage-Wallpaper-01.jpg
Gra odniosłaby skutek gdyby została zrobiona na PC, a na konsolę to by przygotowali tylko szybkiego porta, bo niestety żeby tekstury były ostre w zamierzeniach tego megatexture, to mimo wszystko potrzeba trochę wiecej pamięci na nie. Sam silnik hula bez zarzutów, jednak oberwało mu się za te niedoróbki w wersji PC i paskudne z bliska tekstury, gorsze czasem niż w Doom 3; a to świadczy tylko o tym, że musieli iść na kompromis z tymi konsolami (brak dynamicznego oświetlenia, tekstury rozmyte itd.), bo jak wytłumaczyć to, że w starszym silniku mogli umieścić i dynamiczne oświetlenie (jedne z bardziej kompleksowych, nawet do dzisiaj), i bumpmapy? A teraz za to zapłacą i tyle.
Jedynie strona artystyczna, wygląd NPC, animacje przeciwników i dobry gameplay się trochę bronią. Widać to było za mało, bo gra miała wytoczyć nowe ścieżki dla branży, klienci mieli się na nią rzucić i być, co ważniejsze zadowoleni z gry, a nie byli w większości.
Niemniej jednak, słabe oceny gry Rage z pewnością nie wpłynęły pozytywnie na morale ekipy Johna Carmacka.
Co? średnia ocen Rage to dla PC 79/100, dla X360 81/100 i dla PS3 83/100. To nie są słabe oceny.
@WlodarW [ gry online level: 19 - Konsul ]>@TobiAlex - widać, że nie rozumiesz o co w tym idTech 5 chodzi. Poczytaj trochę o tym i się dowiesz. W Cryengine 2 też jest jedna tekstura pokrywająca cały teren, ale jaką ona ma rozdzielczość?
Tylko, ze ta jedna tekstura z Cryengine 2 jest duzo lepszej jakosci, niz ta jedna tekstura z idtech5..
Nie, nie mowie, ze sam koncept jest zly. Zle jest jego wykonanie. technologia tez nie jest jeszcze najlepsza, jesli jest tak zasobozerna, jak to slysze w roznych usprawiedliwieniach dla tej gry.
>musieli iść na kompromis z tymi konsolami (brak dynamicznego oświetlenia, tekstury rozmyte itd.),
Ciekawe.. Dziwne, ze jakos inne gry nie musza isc na takie kompromisy i potrafia wygladac sensownie [czyli na oko - 10x lepiej].
>bo jak wytłumaczyć to, że w starszym silniku mogli umieścić i dynamiczne oświetlenie (jedne z bardziej kompleksowych, nawet do dzisiaj), i bumpmapy?
Nie wiem. Ty mi powiedz, skoro jzu usprawiedliwiasz.
jedno jest pewne - dalo sie to zrobic, skoro idtech4 i Prey na nim dzialajacy jest na konsoli ostry jak brzytwa teksturowo, w porownaniu do Rage i zawiera pozostale elementy, o ktorych wspomniales [oczywiscie oprocz 60fps].
Podsumowujac: to nie wina konsol, to wina wykonania po stronie id.
@Drau - tak tylko poczatkowo nie bylo mówione o tym, że RAGE jest grą specjalnie na konsolę i że to jest ich target. Wczesne wersje tej gry miały ostre tekstury i dynamiczne oświetlenie, więc w trakcie produkcji musieli z jakiegoś powodu z tego zrezygnować. To nie były przeróbki specjalnie przeznaczone do reklamy, tylko rea time dema, choćby jedno pamietam z takiej imprezy intela dobrych pare lat temu. Doom3 jak był pokazywany przed premierą, to nic z niego się nie zmieniło w finalnej wersji w kwesti technicznej, a tu w RAGE mamy regres do tego co było pokazywane wcześniej.
Musieli z czegoś zrezygnować aby gra chodziła płynnie i wątpię, że zrobili to z powodu ograniczeń jakie mieli na PC. Ale mówię od razu następną generację konsol to kupuję w ciemno, pewine będzie wystarczała na bardzo długo, do czasu mam nadzieję, kiedy w końcu Ray Tracing w czasie rzeczywistym będzie możliwy.
Jeśli chodzi o plotki związane z Doomem 4 – gry są gotowe, kiedy są ukończone, a żadna produkcja powstająca w id nie została zawieszona – ani tymczasowo, ani całkowicie.
@WlodarW [ gry online level: 19 - Konsul ]>Musieli z czegoś zrezygnować aby gra chodziła płynnie i wątpię, że zrobili to z powodu ograniczeń jakie mieli na PC.
A ja nigdzie nie twierdzilem, ze zrobili to z powodu PC. Po prostu koncept maja dobry, ale widac technologia jeszcze niedopracowana i niedoszlifowana, skoro wszystko to wyglada tak, jak wyglada. a wyglada slabo, tak na konsoli jak i na PC.
Po prostu jestem zdania, ze mogli wiecej w temacie obu :)
@Drau - zgadzam się mogli się lepiej postarać jak na dawne id przystało. Ja wyzej napisalem z ironią, że z powodu ograniczeń PC; wiadomo, że gdyby robili to pod PC (co raczej im by się mało opłaciło) to by mogło wyglądać tak, jak na początku pokazywali z ostrymi teksturami i dynamicznym oświetleniem po prostu lepiej, z większym światem (już pod PC nikt nie zrobi gry raczej, ten BF3 nie jest tak do końca PC-towym tworem, ostatnią taką produkcją AAA z gatunku fps był Crysis 1)
Gra i tak jest dobra ale już id lata świetności mają za sobą, niech Doom 4 zostawią komuś kto tej gry nie zmaści jednocześnie zachowa klimat (patrz Rokstar z Max Payne 3, myślę, że to będzie godny następca 1 i 2 części).
PS. Faktycznie, Doom 4 jednak powstaje, mam nadzieje, ze będzie lepszy niż Doom 3, który nie był zły jednak trochę, że tak powiem sztywny. Chciałbym w Doom 4 mase przeciwników na ekranie jak w Doom 1 i 2 (wtedy miałoby sens takie BFG, bo w Doom 3 to trochę się marnował potencjał tej zabawki hehe) oraz kooperację, przy czym, żeby to nie zrobił się z tej produkcji taki Serious Sam. Wiem, że nie dużo wymagam, bo to akurat oni są w stanie zrobić - mam nadzieję, że nie starają się zrobić z tego gry RPG bo im to nie wyjdzie raczej. Niech to będzie oskryptowana klimatyczna gra.
Wy też zauważyliście, że RAGE jest zwyczajnie... brzydki?
No może brzydki to za dużo powiedziane, on jest po prostu średni graficznie ;)
jedno jest pewne - dalo sie to zrobic, skoro idtech4 i Prey na nim dzialajacy jest na konsoli
Co do Prey'a to aż mi się taka śmieszna sytuacja przypomniała :d pamiętam jak Q4 czy D3 wymagały mega dobrego komputera, później po jakimś czasie wyszedł Prey praktycznie z 2x lepszą grafiką i 2x mniejszymi wymaganiami.. Mistrzowie z id widać zawsze są w formie ;)
5 - dentycznie jest z marka NFS :D
Obstawiam zwykla plote, Rage moze nie jest wybitny jaka dawne gry id lecz mozna go nazwac kolejnym DooM3+ HD czyli dobra gre
Technologia technologią ale przecież to Carmack!, programista i bóg w jednym ;].
Taki Crysis 2 (IMO obecnie najlepiej wyglądająca gra multiplatformowa, a z DX11 także jedna z najładniejszych na PC), ma świat troszkę bardziej ograniczony niż RAGE (choć ten ostatni też tylko udaje otwartość...), a wygląda ze 20x lepiej. Tekstury są ostre (no może nie wszystkie, ale w patchu 1.9 i texture packu zostało to naprawione), animacje płynne a efekty cząstkowe i oświetlenie wręcz powalające. Gra mnie autentycznie zachwyciła oprawą, łącząc w sobie niesamowity projekt artystyczny i doskonałe zaplecze techniczne (przy relatywnie niskich wymaganiach sprzętowych).
Innym przykładem (de facto z tej samej stajni, bo DUNIA engine napędzająca ową produkcję, to podrasowany pierwszy CryEngine!) jest FarCry 2. Na konsolach wyglądał (i nadal tak jest) bardzo ładnie, a na PCtach wręcz przepięknie (przy bardzo niskich wymaganiach sprzętowych). Co więcej gra miała ogromny świat, żadnych loadingów, czy doczytywania. I nie przypominam sobie bym przez całą rozgrywkę, trafił na JAKĄKOLWIEK słabą teksturę - wszystko było ostre i szczegółowe.
Albo (dosyć stary już) Lost Planet? Grałem niedawno i powiek krótko - coś niesamowitego jak ta gra wygląda na maksymalnych ustawieniach. A część druga na DX11 to po prostu cudo...
Baa już stareńki UE3 (z ostatnimi ulepszeniami) wygląda o niebo lepiej niż RAGE (popatrzcie na GoWa 3).
Można? Jak widać tak, tylko dlaczego id tego nie potrafiło?!?
RAGE miejscami wygląda gorzej niż Doom 3! (tamten przykrywał swoje niedoskonałości ciemnością, dlatego nawet dziś wygląda przyzwoicie, a RAGE odsłania wszelkie niedoróbki i straszy wyglądem...). To co widziałem na filmikach, nijak się ma do tego co mam na swoim ekranie (a gram na full).
Jestem rozczarowany grą (nie tylko ze względu na grafikę), i żałuję że wydałem te 109 zł (niby niewiele, ale piechotą nie chodzi...). Chcecie dobrego post-apo? Grajcie w Borderlands....
rage miał być gra dla wszystkich czyli dla nikogo ni to rpg,ni wyścigi ani fps nie mówie że to zła gra ale ludzie nie za bardzo wiedzieli jak traktować tą gre
Poza tym to nowa marka więc sprzedaż gorsza
Doom to marka która nie miała by problemu się sprzedać
Znowu byłoby kilku letnie czekanie na megahit , a wyszło by tak jak z RAGE , chociaż DOOM , to DOOM , tylko nie widzę go w tych czasach jako hardcorowy fps.