Magia i moc w nieco innym wydaniu - recenzja gry Might & Magic: Clash of Heroes
jedna z niewielu gier w ktore gram z dziewczyna (hot seat) i jedyna gra w ktorej ona ze mna wygrywa :) i to prawie zawsze wygrywa :(
Dziewczynę się bzyka, a nie gra z nią w gry...
Z ciekawosci - czy w koncu w patchach naprawili blad z v-syncem? Bo jesli nie, to wersja na PC nadal jest mocvno zbugowana (mechanika gry polaczona z wyswietlaniem grafiki -> nie da sie skonczyc niektorych puzzli).
@Asmodeusz
Jak konkretnie się ten bug objawia? Grałem wcześniej na PS3, wiec w wersji na PC zrobiłem tylko część zagadek i nie było żadnych problemów.
[6]
Kopia postu z watku PS3:
Nie wiem czy po polsku czy nie - ale bierz wersje PS3. Wersja na PC jest zbugowana - mechanika gry jest uszkodzona. W skrocie:
prawidlowy mechanizm combosow (na PS3):
- mamy 1 ruch
- uzywamy go robiac 2 combosy
- minus 1 ruch, mamy zero - odpala sie combo - zyskujemy 2
- konczymy z 2ma ruchami
Mechanizm na PC:
- mamy 1 ruch
- uzywamy go robiac 2 combosy
- minus 1 ruch, mamy zero... konczy sie tura - odpalaja sie 2 combosy
- konczymy z 0ma ruchami
Roznica? GIGANTYCZNA - nie da sie skonczyc przez to niektorych puzzli. Rozwiazanie? Włączyć V-sync w grze. Okazuje sie ze MECHANIZM gry jest polaczony z GRAFIKA. Nie wiem co za kretyn to wymyslil - ale tak jest. Grafika zmienia sie za szybko i tracimy ture zamiast miec 2 ruchy po combosie. Jedyne wyjscie to grac z włączonym v-syncem co spowalnia mocno gre, ale usuwa ten blad. Dlatego tez proponuje grac na PS3 i nie meczyc sie z uszkodzona gra na PC.
Co do "puzzla" ktorego sie przez to nie da skonczyc - kampania ludzi, pierwsze puzzle w tawernie.
Jestem na etapie ostatniej kampanii. Wersja PC. Wszystkie puzzle działają. Nie natknąłem się na moment, w którym musiałbym podłączać pada tak jak pisze redaktor. Fabuła całkiem przyjemna.
Asmodeusz - jaki jest sens gry w PC bez V-sync na LCD ? Znasz pojęcie częstotliwości odświeżania monitora? Tak? 60 Hz oznacza ze monitor jest odświeżany 60 razy w ciągu jednej sekundy - tak tak dobrze widzisz, oznacza to wyświetlanie 60 klatek, więcej FIZYCZNIE NIE JEST WSTANIE DOSTARCZYĆ.
Wyłączenie v-sync objawia się błędami w grafice (można to zauważyć po poziomych pasach , i innymi błędami jak "wyprzedzaniem" klatek względem obrazu... w szczególności widać to w strzelankach) tak obniża wartość FPS do 60, ale na więcej się grać ... nie da, tylko w celach czysto benchmarkowych można to wyłączyć... Więc naprawdę nie rozumiem w czym problem...
@Asmodeusz
Heh, zapomniałem, że jak polonizowałem poradnik robiłem wszystkie puzle również w wersji PC i wszystko działało. V-syca miałem ustawionego domyslenie, więc nie wiem czy był włączony czy nie ;)
@Zanthius
Nigdzie nie napisałem, że trzeba podlaczac pada :) W pewnym miejscu na mapie musiałem poprostu użyć klawiatury, bo jedno z pól nie zmieściło się na ekranie. Problemem nie jest to, że takowej klawiatury użyłem, tylko to, że w grze nie ma żadnej informacji o możliwości jej używania ;) Moim zdaniem dużo wygodniej porusza się po mapie strzałkami czy odpala ekran bohatera spacją (co za spec od UI wymyślił to menu w prawym górnym rogu ekranu o_O), a w grze nie ma o tym ani słowa...
[10]
Widzisz mi to rybka czy preferujesz wlaczona czy wylaczona - wazne jest ze wplywa na mechanike gry i jednoczesnie na szybkosc chodzenia tejze. Roznica miedzy wlaczonym v-sync a wylaczonym jest widoczna golym okiem. I nie mowie "widze roznice miedzy 29 a 30fps" zauwazalna - a "ruch zajmuje 2 sekundy zamiast 5 sekund" zauwazalna. Z wylaczonym v-syncem gra mi dzialala okolo 30-40% szybciej. Tylko ze jak napisalem wyzej - kaszani to mechanike gry co jest NIEDOPUSZCZALNE w grach planszowych. Jest to po prostu zly design i jak widac nie tylko ja mialem z tym problemy - mozesz wygooglowac sobie tone postow na roznych forach, gdzie ludzie mieli ten sam problem.
[11]
Fakt faktem UI i ogolnie jego kontrola za pomoca mysz+klawa jest jakies... uposledzone? Ktos kto to robil usilnie myslal jak utrudnic wykonanie najprostszych czynnosci.
Asmodeusz ma rację. To zwykły błąd programistów. Ustawienia grafiki nie powinny nigdy wpływać na mechanikę gry.
Jak dla mnie dosyć dziwaczna i nie do końca trafna recenzja... "Brzydkie portrety bohaterów" WTF ?? Tak samo historia i dialogi - same dialogi nie są może na miarę Uncharted czy GTA, są jednak całkiem ciekawe i pasują do ogólnej stylistyki gry (przecież to jest "standardowe" i "kolorowe" fantasy, a nie jakiś Wiedźmin). Historia też wcale nie jest taka nudna moim zdaniem - wiadomo, że brakuje jakiś niesamowitych zwrotów akcji, ale historia przedstawiona z punktu widzenia 5 bohaterów, 5 królestw jest całkiem spoko. Tak samo narzekania na utratę jednostek i doświadczenia bohatera. Obydwa elementy (kampanie przedstawiające różne strony oraz start od zera) były praktycznie takie same w grach z serii HOMM, więc nie rozumiem tego narzekania. Faktycznie można się przyczepić, że XP jednostek wyższego poziomu rośnie dosyć powoli, a dostajemy je dopiero w środku danej kampanii. Tym bardziej dziwią teksty o nastolatkach "przypadkowo" ratujących świat (czy autor na pewno zna język angielski i rozumie fabułę?) czy niektóre komentarze odnośnie taktyki, a zaraz brak zwrócenia uwagi na dużą losowość potyczek oraz brak balansu, co mocno ogranicza sens grania w trybie VS (nie licząc walk "przy piwie").
Jak dla mnie gra spokojnie zasługuje na 8.5/10 (można nawet podciągnąć na =9/10).
Plusy:
+ rewelacyjna grywalność (chociaż z czasem zaczyna nużyć)
+ całkiem przyjemnie poprowadzona i przedstawiona fabuła
+ przyjemna dla oka grafika (szczególnie świat gry, same bitwy mają już taką sobie grafikę)
+ długi czas potrzebny na przejście gry (ponad 30h to sporo jak na grę z PSS/XBLA)
+ różnorodność (5 zamków, jednostki o specjalnych właściwościach, artefakty o istotnych właściwościach)
+ tryb multiplayer (online oraz na jednej konsoli)
Minusy:
- słaby balans zamków (niektóre, jak Sylvan, są wyraźnie mocniejsze)
- duża losowość potyczek, brak jakiejkolwiek możliwości wpływania na to co dostaniemy w ramach "posiłków" - sprawia to, że tryb versus trzeba traktować stricte rozrywkowo, nie brać do siebie wyników :-)
- za wolny przyrost XP jednostek wyższego poziomu w kampanii dla jednego gracza
- pod koniec zaczyna nużyć
Mimo oceny, która przecież jest nawet wysoka, ta gra to dla mnie typowy średniak. Jeśli ktoś lubi turówki to ok, ale bardziej polecałbym wtedy Heroes VI.
W grę fajnie się gra , małymi porcjami , jak to grało się w puzzle quest inaczej nudzi szybko .
Trochę za droga w Polsce na steam taniej ale nie ma polskiego.