Battlefield 3 - co byście zmienili? Czas wyciągnąć wnioski z bety
Największą wadą jest konieczność wchodzenia do gry przez tego całego loga. Nie ma to jak dodatkowe 100 MB wchłonięte przez przeglądarkę internetową. Jeśli się z tego nie wycofają, to ja tej gry nie kupię.
(nie grałem na Caspian, mówię o różnicy względem BC2)
Niech coś zrobią żeby pojazdy powietrzne się do czegoś nadawały, bo w BC2 były latającą tarczą i byle kto mógł je bez problemu rozpieprzyć, a same nie oferował jakiejś niesamowitej siły ognia.
Amennn
Pochwal sie ile innych jetow i pojazdow zestrzeliles. Latac do okola kazdy potrafi.
W BF2 stosunek 1471 : 1129 i spędzonych w myśliwcach 39:17:44. A jeśli chodzi Ci o BF3 to to, że trudno kogoś namierzyć itp nie jest ważne. Ważne to, że lata się bardzo sztywno co sprawia, że nie jest łatwo się rozbić. Brakuje tego czegoś. Śmigłowce też zbyt sztywne - model lotu podobny do tego z BC2.
3] Tego problemu juz nie ma. Jety z odblokowanymi flarami, heatseekerami i naprowadzajacym pociskiem powietrze-ziemia kompletnie dominuje na mapie. Ale oczywiscie trzeba tym umiec grac.
Jety jak jety, co z helikopterami?
Chwilę pograłem na caspian border. Tylko raz usiadłem za sterami samolotu (wyleciałem po za obszar mapy i mnie rozwaliło) i raz śmigłowca (rozbiłem się). Szczerze, nie ogarnąłem tego. Może da się coś pozmieniać w ustawieniach (czułość myszy, odwrócenie osi), ale jeszcze się tym nie bawiłem. A tak po za tym to mój komputer nie był w stanie udźwignąć gry na "granicy" i często wywalało mnie z serwerów.
Ogólnie to sterowanie pojazdami jest dosyć toporne. Może tak ma być żeby sterowanie było podobne do korzystania z prawdziwych maszyn, ale dla kogoś takiego jak ja nie jest to łatwe do ogarnięcia.
Przedewszystkim zmienilbym zabezpieczenia serwerow, zeby znowu nie wyciekly dane kont graczy do sieci. A co do reszty - destrukcja otoczenia. Pogralem troche w bete(patrzac teraz, moge powiedziec ze to byl spory blad) i brakowalo mi destrukcji otoczenia znanej z Bad Company 1 i 2. Szkoda troche...
W wersji na PC? Tak na króciutko, to zmieniłbym kod z przeszło 3 miesięcy temu, na ten obecny. ;)
Mapkę można oddalać i przybliżać (są 3 poziomy przybliżenia) nie wiem czy to dla wielu jest tak trudne do odgadnięcia, ze zaraz przy przycisku "M"-który odpowiada za powiększenie mapy jest przycisk "N"-dzięki któremu możemy dostosowac rodzaj przybliżenia na mapie powiększonej jak i tej minimapie. Pozdrawiam ^^
Ja bym dodał/zmienił: to co autor +voip, system zniszczeń, sterowanie wszystkich pojazdów (buggy-tragedia), i żeby na serwerze były "assets/wasting rules". Tyle ode mnie.
RPG - ma "humory", niech zmienią tą flarę, której siła rażenia schodzi czasem poniżej mocy procy z gumą od majtek, na normalne RPG... Niekiedy mam wrażenie, że najsłabszy pistolet zadaje więcej dmg.
Już nie chodzi mi o to, że RPG ma siać totalne zniszczenie, niech będzie osłabione na potrzeby balansu, ale niech nie robi sobie jaj z gracza i zachowuje się stabilnie/przewidywalnie.
Generalnie się zgadzam z autorem. Najbardziej mnie denerwowała nieczytelna mapka, ikonki czołgu tam gdzie były np. TOW. Bardzo nie podoba mi się także brak możliwości zmiany klawiszy na klawiaturze i myszce. Model lotu "latawców" mogli by zbliżyć bardziej do tego z bf2. Tak jak poprzednicy wspomnieli, jest "sztywno"
To że można wejść do menu tylko podczas gry, jak mamy spawn.
Strasznie mnie to denerwuje, do menu powinno dać się wchodzić zawsze.
Z każdym z waszych problemów zgadzam się mniej lub bardziej.
Zdecydowanie wszystkie wymienione przez Was rzeczy powinny zostać usprawnione.
Od siebie dodam kwestie samej mechaniki rozgrywki. W BF3 sporo pograłem i chyba 10 razy doświadczyłem sytuacji, kiedy z niewielkiej odległości gra kompletnie nie rozpoznawała 100% headshotów. Oponent dostawał z klamki kilka razy w głowę, celownik to potwierdzał i nikt nie ginął.
Co do ulepszeń broni. Skończyłem grę na bodajże 42 poziomie i przez 90% czasu zamontowane miałem zawsze te same ulepszenia. Imo inne były zupełnie zbędne. Rozumiem argumenty 'za' ulepszeniami, ale stawiam, że wielu graczy nie wykorzystało nawet połowy, z tych które były do odblokowania w becie.
Oj autorze, coś mało uważnie grałeś, oddalanie mapki jest, nawet pod tym samym klawiszem co w bf2.
A to oddalenie działa do takiego poziomu, że spokojnie ogarniemy całe pole bitwy? :)
I tak nic nie pobije tego z BF2, gdzie wszystko było ładnie i kolorowo przedstawione, a przede wszystkim było czytelnie. Nie wspominając o tym co miał commander, czyli widok na ruszające się ludziki. To było coś...
Mnie nie spodobało się spawnowanie w pojazdach, a właściwie tylko w odrzutowcach... Albo wszystkie pojazdy, albo żaden, czemu niby odrzutowce mają być jakieś uprzywilejowane? Ktoś kto się dobrał do samolotu na początku rundy może nim latać do jej zakończenia, nawet gdy się rozbije! Czekam 5 minut, samolot pojawia się... i nagle pojawia się w nim też pilot, który chwilę wcześniej został zestrzelony! Mam nadzieję, że wyciągną sporo wniosków z tej bety...
Próbowałem sterować helikopterem (samolotem nie było mi wgl dane przez kilka dni grania;/) i powiem że według mnie to nie było proste. Dwa lub trzy razy podchodziłem do nauki latania tym pojazdem i dłużej niż minute w nim nie zasiedziałem. Sterowanie tymi maszynami nie jest proste, a ty jeszcze chcesz żeby było trudniejsze. To już wgl nie miałbym zabawy z gry. A o to przecież w tym chodzi.
@Amennn Bardzo dziękuję za takie kulturalne odpowiedzi, i chciałbym Ci uświadomić, że to była BETA!!! Nie przyszło Ci na myśl, że chciałem przetestować (PIERWSZY raz się nim przelecieć) odrzutowiec? I kto tutaj jest mądry inaczej...
Naprawdę świetny argument... Na pewno pozwolił Ci na wyciągnięcie takich wniosków obrażających mnie jako człowieka i gracza!!! Dzięki! A tak dodatkowo, Ci "koledzy" nie raz w drodze do czołgu czy helikoptera zastrzelili mnie, by tylko posiąść za sterami maszyny! Dno...
Wszystko, oprocz nazwy.
A raczej siąść...
co byście zmienili ? a to żeby bf3 wyglądał tak jak na filmikach na youtube w ktorym to grafika jest lepsza niz w crysisie i metro 2033 i można niszczyć wszystko nawet wielkie budynki a jeśli gra będzie podobna do bety to ja dziękuje takie gry to 5 lat temu powstawały.
Send1N/Light/ --> single zapewne tak będzie wyglądać ;) W multi musieli coś obciąć z racji braku skryptów, ale i tak przecież beta nie prezentowała pełni możliwości.
Nie będę ździwiony gdyby okazało się, że ta tak zwana Beta to tak na prawdę jakiś stary Build gry, który miał pokazać jak wygląda rozgrywka, nie wypuszczali by tak zabugowanej wersji jako BETA (dzięki której wydawca dowiaduje się co jest do poprawy) tak blisko (1 miech) od premiery pełnej wersji.
Wyczerpałeś temat, więc muszę zrezygnować z Battlefield 3 w swoim cyklu przed premierą.