Studio id Software o przyczynach problemów pecetowej wersji gry Rage
Super czyli z całego info wynika to ze ID miało cały czas w czterech literach PC (przynajmniej przyznali się bez owijania w bawełnę)
I właśnie dlatego robi się betę aby zobaczyć jak gra chodzi na różnych konfiguracjach ludzi z całego świata :)
Sha4kY--> robi się betę tylko wtedy kiedy jest jakikolwiek możliwość zwrotu pieniędzy które zostały włożone w tworzenie danego tytułu
Przecież Carmack przyznał, że robienie tej gry pod konsole to był wieki błąd, nie wiem którą rozmowę tłumaczyliście, ale w jakimś wywiadzie tak stwierdził.
Tak, EA DICE robi wlasnie z Battlefieldem to czego bal sie zrobic Carmack.
Wybiera PC jako platforme docelowa. No ale, dzieki swojemu marketingowi
gra ma juz tyle pre orderow co Modern Warfare 3. Sadze jednak, ze Rage'owi
sie upiecze. Trzymam kciuki za patch.
Robienie gier na PC jest takie proste. Jak coś będzie nie tak z grafiką, wystarczy zwalić winę na sterowniki "no bo na naszych sprzętach działało!". Nie popisało się id, nie popisało...
"Trzymam kciuki za patch."
Jaki patch? Zwalił całą winę na producentów kart graficznych. Gdyby nie takie podejście nie anulowałbym mojego preorderu, gdy zaczęły się burdy o działanie gry jego pierwszą reakcją było czy macie zainstalowane najnowsze sterowniki w tym momencie szybko anulowałem swoje zamówienie, bo wiedziałem że szybko z tym nic nie zrobią.
"U mnie działało" - typowa wymówka studencka lub ucznia :P
Niestety ale za to jest jedyneczka i praca do poprawki :D
Ależ Carmack pieprzy. Mam najnowsze sterowniki
nie licząc tego dzisiejszego hotfixa bez certyfikatów
i mam takie same problemy jak większość graczy.
Widać szefowie id Software nie umieją się przyznać do błędu.
Najlepiej jest zwalić na sterowniki producentów GPU.
To studio tworzy grę czy konwersję i powinno zadbać
o jak najlepszą jej wydajność i poprawność działania!
O PC porcie też nie wspomnę bo o optymalizacji
Rage można by mówić dużo i bynajmniej nie dobrze.
Gra jeśli chodzi o content jest świetna ale technicznie porażka po całości.
jak można zwiększyć sprzedaż gier na peceta skoro producenci wypuszczają na ten rynek totalny crap?
Econochrist wyluzuj koleżko bo prawda jest taka ,że sterowniki Nvidii ( z certyfikatem) ostatnie jak i beta są spaprane ,jakbyś nie wiedział to bardzo dużo ludzi zgłaszało problemy a nvidia nie zrobiła z tym nic, nawet na portalu dobre programy....pl było o tym .....
Ludzie! Instalujcie nowe sterowniki jeśli macie ATI- te preview 2. Gra dostaje niezłego kopa wydajnościowego i do tego znacznie mniej widać wczytających się tekstur. To by potwierdzało słowa Carmacka!
"Obie konsolowe wersje będą miały większą publikę niż edycja na pecety"
Oczywiście największą "publikę" będzie miała wersja PC. A to, że większość PeCetowej "publiki" będzie miła "wersję" z torrentów to już inna sprawa.
Sam najpierw ją ściągnę a dopiero później zdecyduję czy jest warta zakupu (oj, pokutuje ten Mass Effect, pokutuje...).
[13] Jasne, i czesc osob twierdzi jednoczesnie, ze dzieki tym swietnym sterownikom ma problemy z innymi grami
Cramack chrzani zwykle bzdury, 99.9% gier chodzilo na "obecnych" sterownikach, a akurat jego Rage nie chce. Faktycznie, wina sterownikow...
Mr.t0ster - problem w tym ze BF to gra multi a Rage gra SP z 2 trybami na multi, a dzisiejszym swiece mutli to podstawa. W sumie Carmak mogl zrobic w SP tryb COOP jak i Legend of Wasteland ale wybral inna sciezke jak w DOOM3 - pozbawil go jakiegos multi, wrzucil poprostu cos w stylu multi, a fani sami porobili COOP czy Horde - moze tez tak Rage pojdzie w ta strone jak wypuszcza SDK jesli maja w planach
Właśnie przez takie żałosne podejście niech się przestaną dziwić, że na PC gry się sprzedają gorzej. Jeśli jest dobra jakość gry to i lepiej się sprzeda.
_Luke_-> ja tylko napisałem, że u mnie jest znaczna różnica. Nie grałem w inne gry i na razie nie zamierzam. Ale w sumie z ciekawości zobaczę jak chodzi beta BF3... Żeby mieć spokój trzeba będzie poczekać pewnie do właściwego wydania sterów. Osoby które nie grają w RAGE powinny się wstrzymać z instalowaniem :)
Mogli w ogóle tego nie wydawać na pecety skoro wiedzieli, że wersję pecetową skazują na porażkę.
Doom 4 za to będzie z pewnością robiony pod PC żeby potem po przeniesieniu na konsole ósmej generacji wyglądał jak gra ósmej generacji.
I tak głupie gadanie, bo na konsolach efekt doczytywania tekstur również się pojawia.
Ojboli nie przesadzaj. Mam najnowsze stery WHQL na GTX460 i nie mam problemów zarówno z starszymi grami jak i najnowszymi (nie licząc Rage, ale na to wystarczą 4 linijki tekstu w configu). Ale jak ktoś instaluje najnowsze stery na karty typu 9800GT...
HaN1138 ale Rage nie ma problemów wydajnościowych.
Koktajl Mrozacy Mozg tak, Rage dostanie SDK, nie to co BF... Multi to podstawa w grach nastawionych na multi a nie podstawa w ogóle.
Godwar jeżeli jest to wina engine to na pewno tak szybko tego nie naprawią.
Ale tu nie których boli, że Carmack już nie koncentruje się tylko na PC. Problem pewnie zostanie najbliższym czasie naprawiony. id Software podjęli dobrą decyzje. W końcu trzeba z czegoś opłacać swoje nowe projekty. Gdyby połowa tych żalących osób kupiła swoją wersje na PC, to mogłoby być inaczej.
Ale bzdety, oj Carmack, Carmack, trzeba pakować walizki, zawiesić studio które dziś jest obiektem co najwyżej żartów i odejść w cień - na zawsze. Lata id Software minęły już dawno i bezpowrotnie. W sumie dobrze, bo nigdy nie czułem hype'u na gry tego studia, zawsze trafiało się na lepsze produkcje w tamtym okresie. No może pierwszy Doom był ekstra, ale reszta nie wzbudzała zachwytu nie licząc oprawy wizualnej.
Marudzicie gra jest zajebista
"Marudzicie gra jest zajebista"
A gdzie ktoś narzeka tu na grę? Mowa jest o kwestiach technicznych działania Rage'a, a nie o samej rozgrywce.
Nie skomentuję tej kompromitacji studia i tego kartofla Corniszonka. Wadliwe stery od producentów i to mówi programista z założenia idealny.???
Chciałbym zobaczyć te jego testowe PC. Czy naprawdę tak trudno było by jedna-dwie osoby zatrudnione w całym ID Software i Bethesda przetestowały grę u siebie w domu? Wolałbym poczekać 1msc. dłużej niż dostać szrot, bo w tym momencie ta gra tylko na śmietnik się nadaję ,bo nie idzie w nią zagrać. To tak jakbym kupił twardziela np. 1TB i nie mógł z nim nic zrobić tylko na niego patrzeć.
Dajcie już spokój ludzie...
Ja się wcale nie dziwie, że producenci wybierają konsole jako platforme docelową skoro to właśnie tam sprzedaje się więcej gier...
Żałosne są te wypociny J.Cormacka.
Oby się finansowo przejechali na tej grze skoro nie mają jaj przyznać że to też po części ich wina.
W sumie głupie tłumaczenie, minus dla faceta;(
gamer360 -> ha ha ha ! Grafika na PC jest gorsza od konsol ;/ Mam nadzieję, że jak najszybciej to poprawią.
O tym, żeby skupić się na konsolach, zadecydowała raczej Bethesda, bo to ona finansowała projekt.
jakby jeszcze były problemy z teksturami... mnie się gra wysypuje po intro i jedyny Rage jaki mam to ten w stronę id software ;)
Do wszystkich osób narzekających na Id Soft.
Ludzie, przeczytajcie oryginalny artykuł na kotaku! I zacznijcie logicznie myśleć! PC nie było co prawda platformą priorytetową, ale nie oznacza to, że gra została z premedytacją niedopracowana. Podobno wina leży po stronie producentów kart graficznych, bo opublikowali oni nie te sterowniki, które wcześniej uzgodnili z Id Soft. Poniżej zamieszczam najważniejszy fragment wypowiedzi Carmacka. Naprawdę polecam przeczytać wszystkim, którzy znają angielski:
"We were quite happy with the performance improvements that we had made on AMD hardware in the months before launch; we had made significant internal changes to cater to what AMD engineers said would allow the highest performance with their driver and hardware architectures, and we went back and forth with custom extensions and driver versions. We knew that all older AMD drivers, and some Nvidia drivers would have problems with the game, but we were running well in-house on all of our test systems. When launch day came around and the wrong driver got released, half of our PC customers got a product that basically didn't work. The fact that the working driver has incompatibilities with other titles doesn't help either."
Kilka wniosków. Producenci GPU opracowali we współpracy z Id osobne sterowniki. Sterowniki te początkowo służyły tylko do wewnętrznych testów Rage'a, dlatego obsługiwały tylko tą jedną grę. W założeniach sterowniki te miały zostać później przez AMD poszerzone o obsługę wszystkich gier i publicznie udostępnione. Niestety ktoś w AMD zawalił sprawę i dlatego wersja sterowników przeznaczona do powszechnego użytku nigdy nie powstała (na dodatek upubliczniono inną, wadliwą wersję sterownika).
I jeszcze jedno. Nie piszcie, że nie da się grać, bo to nieprawda. Gra jest jak najbardziej grywalna, ale nie na wszystkich konfiguracjach sprzętowych i przede wszystkim nie na wszystkich sterownikach graficznych. Wystarczy jednak zaktualizować stery i pogrzebać w plikach konfiguracyjnych gry, aby móc w pełni cieszyć się grą. Dla chcącego nic trudnego, czego najlepszym dowodem jest redakcja GOLa:
Podsumowując: nie bronię Id, bo są odpowiedzialni za to, że gra była testowana tylko wewnątrz studia (czyżby obawa przed wyciekiem, patrz: Gears of War 3?), oraz za złą komunikację z Nvidią i AMD (problemy wynikają właśnie z nieporozumień między producentami kart graficznych a producentami gry). Nie uważam jednak, aby stosowne było wieszać psy na Carmacku. Każdy użytkownik xboxa360 i PS3 przyzna, że gra wygląda obłędnie jak na możliwości tych konsol, a właśnie to świadczy o kunszcie programisty.
Coy2K
Pozdrawiam Cię piracie.
Trzeba było ściągać wersje leaked, no trzeba było?
Kiedyś piraci udawali, że nie piracą, dzisiaj widzę, że nawet nie próbują tego kryć.
Carmack pieprzy tak trzy po trzy... ŻAŁOSNE... ludzie myslą, ze wszystkie następne ich gry po quake i doom będą genialne, a tak nie jest... DO ROBOTY PATCHE ROBIĆ!
"Obie konsolowe wersje będą miały większą publikę niż edycja na pecety.” Producent przyznał, że gdyby skupiono się na komputerach, Rage byłby nieporównywalnie lepszy"
Wreszcie ktoś z branży powiedział całą prawdę o obecnym rynku. Gdyby nie masy kupujące konsole dla wygody i uproszczeń to rynek byłby dzisiaj w innym, lepszym miejscu. Gry na PC zawsze były, są i będą lepsze od konsolowego ścierniska i przyznają to też autorzy gier, którzy woleli by robić gry na PC, ale nie mogą bo na PC gry sprzedają się gorzej niż konsole. By zarabiać, tłucze się więc jedno i to samo już od kilku lat, ogranicza gatunki, casualizuje, upraszcza... A masy to kupują. Bo są masą. Takie życie.
Ale to nic nowego. Podobnie jest z kinem. Masy walą na gówna w trójwymiarze, na komercyjne dziadostwo, podczas gdy naprawdę duże możliwości i świetne filmy są u ambitniejszych twórców. Od kilku już lat mamy ten sam efekt na rynku gier komputerowych. To wrecz dobra zagwozdka dla socjologów.
Taka prawda o rynku. Obiektywna, nie fanboyska.
Pilav, a ja głupi myślałem, że gry kupuje się po to żeby w nie grać, a nie grzebać w ich bebechach aby móc z nich korzystać, i nie ważne czy wymaga to podmiany pliku, wklepania dodatkowej linijki kodu, czy czegokolwiek innego! To jest zasrany obowiązek twórców abym nie musiał tego robić.
Przeciętnego gracza g... obchodzi kto, jak i kiedy napisał grę. Płaci - ma działać w przyjętych standardach.
Obwinianie producentów sterowników to śmiech na sali i odbijanie piłeczki.
Dlaczego nie musiałem zmieniać sterowników po zainstalowaniu Deus Ex czy bety Battlefield 3? Litości!
Nie potrafią się przyznać do błędu i tyle. Teraz niech lepiej zabiorą się za łatanie gry a nie pieprzenie głupot.
Czy mi się wydaje czy na któreś z konsol był podobny (choć nie tak poważny) problem z doczytywanie? Jeśli tak to ta gadka o skopanych sterownikach ląduje między bajkami :]
Właśnie przez takie żałosne podejście niech się przestaną dziwić, że na PC gry się sprzedają gorzej. Jeśli jest dobra jakość gry to i lepiej się sprzeda.
Wymień gry,które się lepiej sprzedały.Trzy chociaż będą ? ;]
"Wymień gry,które się lepiej sprzedały.Trzy chociaż będą"
Żadna gra na PC nie sprzedała się lepiej niż na konsole. Winni są piraci i zbyt złozona obsługa takiego urządzenia jak PC (sterowniki, windowsy, wymagania).
Nie no,słyszałem,że Portal 2 się podobno lepiej sprzedał...To mamy już jedną ;]
Trzeba było ściągać wersje leaked, no trzeba było?
A Ty skąd wiesz,że w tej wersji gra nie działa ? ;] Ściągało się ?
muraq ---> Myślisz, że jesteś taki kozak? Zanim zaczniesz oskarżać innych ludzi o piractwo, zastanów się czasem dwa razy co napiszesz.
Grałem w Rage na PC zarówno na wersji prasowej, jak i na retailowej, którą odpaliłem wczoraj. Problemy z wysypywaniem się gry po intro to norma na niektórych maszynach, podobnie jest zresztą przy zmianie lokacji na pustkowia (Wasteland). Bądź zatem tak miły i nie pieprz farmazonów. Ta gra jest tak technicznie niedorobiona, że głowa mała.
piotreksik23 - niestety, taka rzeczywistość :F Wszystko poszło w zbyt dużą popularyzację, i musiało(konsole) wyprzeć inne (PC), starsze, lepsze rozwiązania(złożoność i ogólne bardziej rozbudowanie gier)
Tak samo i facebook -- jest prosty, debilny i mało atrakcyjny pod względem graficznym, ale jednak jest upowszechniony do stopnia wręcz niewobrażalnego(ja tylko czekam do dnia, kiedy by wejść do sklepu, czy na uczelnie, trzeba będzie się zalogować na fejsbuku ;f) ale przyciągnął całe masy ludzi. Tak samo jest z grami, tak samo jest nawet z muzyką. W radiach i telewizjach lecą same techno disco gówna, podczas gdy nie ma kto wypromować małych, dobrych kapel...lub chociażby stare dobre zespoły też są już niemal zapomniane przez stacje radiowotelewizyjne...
Sam Rage'a jeszcze nie mam, będę miał za jakiś czas to ocenię czy i mi się takie coś robi. A jak będzie to zapewne konsola pójdzie w ruch i tyle. Ale widziałem i czytałem trochę o tych artefaktach... Carmack zrobił źle, ale na pewno źle nie chciał. To nie są już te czasy, gdy PC dominował i robiło się gry de facto tylko pod niego. Pamiętam jeszcze pierwsze zapowiedzi Rage (bodajże w 2009/10 roku) - gdy pisali o tym jaka to będzie zajebista gra, i jaka grafika - wtedy była to stricte pecetowa produkcja, gdy jeszcze Bethesda się tym nie zainteresowała. Bo i również ja myślę, że większy udział w porcie na PC, a nie odwrotnie miała udział właśnie Bethesda. Carmack sam z siebie napewno by chciał zrobić grę od początku na Pecety, tylko pieniądze mu nie wystarczały. A że w grę wchodzą duże pieniądze, i potem z tego trzeba żyć, to i konsolom nie można było odmówić... Poza tym jeśli ATI zawiniła ze sterownikami, to się zgadza --> i nie ma co winić tylko Carmacka.
Poza tym - wszyscy którzy piszą o tym, że na każdych sterownikach można uruchomić każdą grę - NIE PRAWDA. Można uruchomić każdy beznadziejny i zrobiony bez żadnego zaangażowania port z konsoli. Ale z grą, która wymaga czegoś więcej na PC zawsze będą jakieś problemy. Do tego są potrzebne konkretne sterowniki. Dlatego pod niektóre gry, które wymagają czegoś więcej, wychodzą specjalne stery. Pod Rage też wyszły, ale jak widać chujowe, bo ATI zawiodło. Więc nie ma co winić za obecny stan rzeczy tylko Carmacka.
u mnie menu muli okna przeskakują co 10 sekund mam po prostu koncert screenów żadne sterowniki nie pomagają. Ja chce moją kasę z powrotem !!!!!!!!!!!!!!!!! Gram na Intel Core Duo e 8400 3.00 GHz 4 GB RAM i RADEONIE 4850 512 MB
Dead Men
No i tu jest problem, gra powinna mieć tak samo gwarancję na działanie jak każdy inny produkt, nie działa gówno to zwrot kasy i do widzenia.
gameboywik, piotreksik23 - praktycznie każda gra od Valve nie licząc Left4Dead 2 (chyba, bo to mogla być pierwsza część) sprzedaje się lepiej na PC.
Wiec już jest ponad 3.
Bad Company 2 - sprzedał się na PC lepiej niż na PS3, a minimalnie gorzej niż na X360 wiec można powiedzieć, że jedna konsole sprzedaż prześcignęła.
Dragon Age Origins - tak samo jak wyżej.
Bioshock - wersja PC równa sprzedaż z Xklockiem.
Torchlight - wersja na klocka co prawda wyszła z dużym opóźnieniem, ale różnica w ilości jest strasznie wielka, 800k na PC około 200k na konsoli.
Wielkie prawdopodobieństwo, że Battlefield 3 przebije sprzedaż z konsol.
Już nawet nie wspomnę, że wiele exów PCtowych licząc od początków tej generacji konsol, sprzedało się lepiej niż exy konsolowe!
Powiem wam tak, jak się nie ma na jakiś temat pojęcia, to lepiej się nie odzywajcie.
Marco Polo --> Masz rację. To co napisałeś jest prawdą. Przecież nie neguję tego. Ostateczny użytkownik (konsument) chce otrzymać działający produkt, za który zapłacił, i nie powinno go obchodzić kto zawinił i dlaczego.
Problem w tym, że niektóre osoby, które tu komentują, zdają się być zainteresowane genezą tych problemów technicznych i jednocześnie wykazują się ignorancją w tym temacie. Chce im się krytykować, a nie chce im się przeczytać krótkiego artykułu na kotaku, który wyjaśnia okoliczności zaistniałej sytuacji.
Obecnie jest tak, że użytkownicy xboxa będą wychwalać Carmacka jako geniusza i najlepszego programistę ever, natomiast gracze pecetowi nie zostawią na Carmacku suchej nitki, stwierdzą, że facet się skończył, że jest przereklamowany. Nie jest możliwe, aby jednocześnie obie te opinie były prawdziwe! Albo jest dobrym programistą albo kiepskim. Dlatego proszę o odrobinę obiektywizmu.
Co się tyczy konieczności grzebania w "bebechach". Oczywiście, że nie powinno tak być, że gracz musi cokolwiek ustawiać w jakiś plikach konfiguracyjnych. Jest to oczywiście skandal, ale ja nie próbuję bronić Id Soft, lecz próbuję wykazać, że bzdurą jest twierdzenie, że "gra nadaje się do kosza", "że obecnie nie da się w nią grać" itp. Jeśli ktoś wydał kasę na grę, to z jego punktu widzenia rozsądniejsze będzie trochę pomęczyć się przy konfiguracji sprzętu i softu, aniżeli wyrzucać grę do kosza. Live is brutal jak to mawiają. Lepiej pogrzebać w bebechach gry, aby potem przez kilka(naście) godzin komfortowo w nią grać, niż obrazić się na cały świat i olać zakupioną grę. Redakcja GOLa też miała początkowo problemy, ale była w stanie im sprostać i dlatego teraz sobie pykają w świetną grę.
Jeśli komuś gra na Radeonie zacina się co 2 sekundy to niech wyłączy w opcjach sterowników funkcję Catalyst A.I, mi to pomogło z płynnością. A co do samej gry to jedna wielka katastrofa! Takiej ilości błędów, baboli i wszelkich możliwych technicznych niedoróbek chyba nie widziałem jeszcze nigdy! ID Software zamiast tłumaczyć się i zwalać winę powinno już dawno zabrać się za łatki! Po chwili grania sama gra wydaję się na prawdę dobra, lecz niestety w wersji która teraz jest praktycznie nie grywalna.
Drogi U.V Impaler.
Napisałem tak, bo ten "Pan" narzeka na grę, której nie kupił, jak nie kupił to skąd ją ma?
Woził się z tym w innym temacie.
Ja swoją grę mam, nie mam problemów, wiem, że są.
Nie piszę farmazonów i radzę czasami się zastanowić przed kasowaniem czyjegoś posta.
Uderzyłem w jakieś kółko wzajemnej adoracji?
Odezwał się starszy brat?
Piszesz jakbyś był bardzo sprowokowany moim postem, po opublikowaniu autor Ci się pożalił przez telefon jak to go bardzo obraziłem, bo sprowadziłem dyskusję do piractwa?
P.S
Szanuję Cię jako redaktora, ale jako uczestnik dyskusji czasami sam strzelasz sobie w stopę.
@Forrest pomogło tylko w menu zeby mi gra doczytywała tekstury w tej arce i mieć 5 ffp to jest już śmiech na sali.
U mnie wolne ładowanie tekstur nie występuje (580gtx + stery do bf3), ale jest problem na monitorach z matrycą IPS (sprawdzałem na dwóch) Występują dwa paski, które lekko zamazują obraz (tak jakby patrzeć przez wodę) Najgorzej jest w jasnych miejscach. Ta gra na pc jest cholernie niedopracowana. Szkoda, bo fajnie się nawet gra.
Panowie mam pytanie może coś będziecie na ten temat wiedzieć gra działa mi płynnie natomiast się cały czas zawiesza w trakcie rozgrywki jeśli chodzi o moja specyfikacje sprzętowa to jest niezłą zaznaczam ze mam kartę ATI
Uff ,jak dobrze ,że posiadam konsole,bo gra jest naprawdę dobra i warto zagrać.Mogę tylko współczuć tym którzy na razie kupili wersje pc,no cóż,ale taki (kasowy)świat.
Dead Men
Nie napisałem, że wyłączenie tej opcji to lekarstwo na wszelakie błędy Rage, u mnie przynajmniej po wyłączeniu tej opcji działa w miarę płynnie.
Oprócz doczytywania się tekstur u mnie jeszcze występuje coś takiego jak problemy w ogóle z wyświetlaniem niektórych. Też czekam na patcha bo na prawdę nie idzie przy tym grać, a wszelakie majstrowanie w plikach już dawno próbowałem, nic nie pomaga.
wiem forrest ja tylko napisałem co mi to dało menu działa płynnie a dalej i tak mam pokaz scrennow obojetnie czy gram na 1650 na 1080 czy 800 na 600
dni od premiery a oni gówno robią. Sorry ale spełniam rekomendowane wymagania a mam pokaz screenshotów co 30 sekund to jest kpina i tyle
Tłumaczenie Id Software przyjmuję, bo taka jest prawda. To konsole dają zyski. U mnie Rage śmiga jak miło, żadnych doczytywań tekstur, a wersja PC, widziałem wersję na PS3 i też nie widziałem tam doczytywania tekstur, chyba że jestem ślepy.
[59]+1
Skusiłem się, kupiłem i po 1,5h instalacji oraz jebania się z plikami konfiguracyjnymi i synchronizacją pionową(komenda seta r_swapInterval 1 nie działa, trzeba wymusić w sterownikach) udało mi się sprawić, że tekstury wyświetlają się poprawnie, włączone są tekstury wysokiej rozdzielczości(chociaż nadal niektóre wyglądają jak z 2000 roku) i nie ma tej idiotycznej poziomej linii przy ruszaniu kamerą/chodzeniu. Pograłem z 30 min i crash przy przechodzeniu między lokacjami. Mam dość na dziś. Na chwilę mój kursor zawisł nad "Odinstaluj" ale poczekam jeszcze z tydzień, jak nic się nie ruszy to się pożegnamy a grę będę jechał przy każdej możliwej okazji(tzw. hejtowanie?).
Co do tego newsa to nawet nie chce mi się pisać. "U nas działało"(pewnie na jednym stanowisku testowym i 5 lat temu :/), oficjalne przyznanie się do polecenia na kasę(co nas obchodzą warunki rynkowe? Jak tak ma wyglądać wersja na najmocniejszą obecnie z platform to lepiej wcale jej nie robić) i tekst o podrasowaniu wersji na PC wystarczy za komentarz.
no fajnie traktują pc jako platformę drugiej kategorii a potem dziwią się że ludzie nie szanują ich licencji i ściągają grę z internetu, już wchodzę na torrenta tylko po to aby grę ściągnąć i udostępniać innym bo nawet nie mam zamiaru w to grać
gameboywik - no to jesteś cholernie niesprawiedliwy. PC jest jedna platformą, wiec czemu zawsze w zestawieniach ma walczyć z liczbą lączną 2 konsol? Jedna platforma kontra jedna platforma. PC nie wypada źle, ale oczywiscie trza ogłupić i pisać, że sprzedaż na konsolo to 6mln, a na PC 3. Tak jest między innymi z Bad Company 2.
Piszą, ze na PC sie sprzedało słabiej niż na konsoli, a się okazuje, że 6mln z konsoli to jakieś 3.5mln z X360, i niecałe 3mln z PS3, a PC nieco ponad 3mln. Tak naprawdę, sprzedaż gier na PC jest słabsza, ale jakby zestawić PC z jedna konsolą an ie wszystkimi to liczby nie będą takie złe.
To co piszesz, to może pójdziemy jeszcze dalej. Powiedzmy Fifa.
Będziemy może od razu liczyli sprzedaż w taki sposób jaki napisze poniżej?
PC vs. PS3, X360, PS2, PSP, NDS, 3DS, Wii, iPhone.
WoW konsole sprzedały więcej!
Mam nadzieję, że rozumiesz o co chodzi.
AMD Phenom II X4 970, 8GB RAM, Radek 6950 2GB, Win 7 x64 i po wgraniu najnowszych sterowników - zero problemów :] Gra wygląda bardzo dobrze (do tego animacja postaci to majstersztyk), rozgrywka jest ciekawa i bardzo satysfakcjonująca :] Przed wgraniem nowych sterowników faktycznie były opisywane problemy. Tym samym IMO Carmack ma co do nich rację.
BTW - tylu tu "znawców" od sprzedaży i innych spraw (właściwie, to wszystkich), że Carmack to chyba powinien się o prace obawiać ;) Biedak siedzi w branży od ponad 20 lat i nie wie co mówi - powinien wcześniej skonsultować swoje słowa z golowymi specami ;D
Super Meat Boy też sprzedał się lepiej na PC. Nie mam konkretnych danych ale do listy 'PC RuleZ' wpisałbym Borderlands (dziekować Steamowi :) )
ja tam na razie poza doczytywaniem tekstur ,które to zaraz za sprawą tweaka zlikwiduje, nie mam problemów więcej
Typowe gadanie. Robią grę sporych kilka lat. Blizzard robi gry kilka lat i wychodzą one idealne. A ci się tłumaczą, bo tak a siak.
Przynajmniej prawdę powiedział. Nie skupili się na PC tylko na konsolach i tyle...
aope - specem od sprzedaży nie jestem, tylko odpowiedziałem faktami na głupotę pewnego komentarza :)
Mam do Ciebie pytanie.
Mam rozumieć, że konfiguracja jaką wypisałeś to Twój komputer. Ile masz FPS na tym komputerze?
No i czy porównując do konsol, na co bardziej się opłaca kupić. PS3 czy PC.
Pamiętam, że masz klocka, ale na obu konsolach ponoć gra wygląda identycznie. Miałeś może jak porównać już obie wersje?
Aope---> "Gra wygląda bardzo dobrze"
To albo masz niskie wymogi jak na grę która rzekomo bije jako graficzne cudo albo Twoja grafika przy tym sprzęcie zupełnie inaczej wygląda,chodzi mi tylko o paskudnie rozmazane tekstury z bliska bo z daleka fakt to i owo cieszy oko ale kazdy przedmiot praktycznie i tekstury z blizsza to juz pomsta do nieba
Wrzuciłbyś ze 2-3 screeny ukazujący tekstury z dość bliskiej odległości ciekaw jestem czy różnią sie od tego co mi się wyświetla i jeśli tak o ile.
muraq ---> Nie piszę farmazonów i radzę czasami się zastanowić przed kasowaniem czyjegoś posta.
Widzę nadal Twojego posta do którego się odniosłem, więc WTF?
@Endex: trzyma 60 fps (gram w rozdzielczości 1680x1050). Widać, że jest spory zapas mocy i mam nadzieję, że w nadchodzącym patchu faktycznie wrzucą te ustawienia graficzne. Gram z AAx4 i parametrami startowymi: +r_swapInterval 1 +vt_maxPPF 16 +vt_pageImageSizeUnique 8192 +vt_pageImageSizeUniqueDiffuseOnly 8192 +vt_pageImageSizeUniqueDiffuseOnly2 8192 +vt_maxAniso 4
Jutro/dzisiaj pobawię się jeszcze, aby wyciągnąć więcej. Ja brałem na pc z uwagi na nadchodzący edytor i mody. Z tego co słyszałem, na X360 wygląda bardzo dobrze, nie wiem jak na PS3.
@Love&Pain...: dla mnie grafika to nie tylko tekstury, ale również (głównie) strona artystyczna i przywiązanie do detali. Owszem, z uwagi na zastosowaną technologię (jak mniemam) niektóre elementy są rozmazane. Ale mi to nie przeszkadza, bo jako całość ta gra po prostu gniecie jaja. Screen z bliska, jaki mam: http://cloud.steampowered.com/ugc/576684312252421573/E36449745B854D6560005B0881D588F348B9538D/
I kilka innych:
http://cloud.steampowered.com/ugc/576684312252437274/03208F12F0AE0E73A2186BC3B27161D48ADDE351/
http://cloud.steampowered.com/ugc/576684312252451508/0290C850293C3C8692905C6CBF32B3C629488E40/
http://cloud.steampowered.com/ugc/576684312252462085/A65139DBC0016F360D89AD3FBCE9E3B2DDFD2F75/
Technologia tu zastosowana posiada ogromny potencjał (który moim zdaniem rozwinie się w pełni dopiero przy pececie, jako platformie wiodącej i to naprawdę mocnym pececie, głównie pod względem GPU i dostępnej na grafice pamięci) i IMO Rage jest zdecydowanie jedną z najładniejszych gier na rynku, a technologicznie nikt mu raczej w najbliższym czasie nie podskoczy.
BTW - ja chcę nowego Fallout'a na tym silniczku ;)
Gra nie jest niczym nadzwyczajnym, niestety.
Chociaż muszę przyznać, że strona artystyczna wymiata - klimat aż wylewa się z ekranu :)
Najładniejsza gra na rynku jak ktoś tu wspomniał, hmm... Pierwsze z brzegu: cryengine, unreal, chrome engine, x-ray każdy z tych silników jest zdolny generować ładniejsze efekty i bogate w szczegóły lokacje. Fakt Carmackowi nikt nie podskoczy, bo on niestety wyskoczył spóźniony o dobre kilka lat.
Gowno prawda tekstury na PC sa poprostu tragiczne po zblizeniu do jakiego kolwiek obiektu wyglada beznadziejnie.Potrzebny patch z teksturami w wysokiej rozdzielczosci.
muraq oczywiście...wersja leaked. ROTFL :)
nie wiem jaki miałbym w tym cel żeby nie dać zarobić panom z id software. Dałem zarobić, bo kupiłem w wersji konsolowej, a ta notabene jest dużo droższa od pecetowej.
Gdybym miał kraść to bym kradł, a nie bawił się w półśrodki. Ściągałem tylko po to by sprawdzić jak się będzie sprawowała na moim już nie tak nowym blaszaku, w sumie nie wiem po co Ci się tłumaczę, nawet jakbym ukradł to nie zmieniłoby faktu, że gra w którą próbowałem zagrać była retail, a że jest nafaszerowana błędami to już inna sprawa.
Nie trzeba daleko szukać by znaleźć potwierdzenie moich słów choćby w tematach/newsach na GOLu, które poruszają kwestie błędów i glitchy graficznych.
U.V. Impaler ----> Widzę nadal Twojego posta do którego się odniosłem, więc WTF?
Przepraszam, zwracam honor nie zauważyłem.
Na pocieszenie PCtowcom powiem, ze wersja konsolowa jest.. slaba. Widac, ze poszli w 60fps kosztem WSZYSTKIEGO, doslownie. Tekstury mega rozmyte (ostatni raz widzialem takie chyba.. w HL2), postacie w wiekszosci low poly, obiekty w grze wystepuja w dwoch postaciach - albo bardzo low poly obiektow, albo jako tekstury...
Z plusow wymienie dosc fajny feeling strzelania, ladne animacje npcow i lipsync, animacje zgonow wrogow, ogolny design gry.
Podsumowujac: uwazam, ze pojscie w 60fps kazdym kosztem to zle posuniecie. Gra mocno na tym cierpi.
Niestety , ale co prawda , to prawda , też muszą zarobić jakoś . Ale niech przynajmniej wersje PC dorobią , a nie .
ten portal jest nieprawdopodobny. GOL przynajmniej raz dziennie podaje jedną wiadomość, jeszcze tak ładnie zredagowaną, żeby wzbudzić jak największego flame'a na forum użytkowników. Nie dajcie się wkręcić:))
Tłumaczą się i tyle, 'olali' wersję na PC i liczą na CUDA chyba ;-)
Syn kupił wersję na x360 i gra wygląda i chodzi fantastycznie!
Świetnie się bawi, a i ja z przyjemnością podglądam i chyba sam rozpocznę rozgrywkę.
PC? who cares? Paru sfrustrowanych kolesi z kraju będącego growym trzecim światem? Biedni ludzie spędzają pół życia podniecając się filmikami z BF, a drugie pół plując jadem na forum jaka to myszka super do grania.
Powiem szczerze. Rage na x360 udowadnia, że konsole obecnej generacji ciągle zapewniają fantastyczną rozrywkę i komfort grania. Rage polecam!
I czekam na następny PC nerd RAGE/
hah.
Drau
"Na pocieszenie PCtowcom powiem, ze wersja konsolowa jest.. slaba. Widac, ze poszli w 60fps kosztem WSZYSTKIEGO, doslownie. Tekstury mega rozmyte (ostatni raz widzialem takie chyba.. w HL2), postacie w wiekszosci low poly, obiekty w grze wystepuja w dwoch postaciach - albo bardzo low poly obiektow, albo jako tekstury... "
true... powiem więcej - nie wrzuciłbym Rage'a w wersji konsolowej do pierwszej 10 najładniejszych gier na xpudło. Momentami to wygląda ...tfu... momentami to nie wygląda jak brzydkie Modern Warfare, ale tylko momentami. Doczytywanie tekstur może i nie jest aż tak widoczne jak w wersji na PC, ale problem istnieje. Mimo wszystko lepiej by to wyglądało gdyby dali te 30fps i nieco ładniejszą grafikę. Gra oczywiście nadrabia genialnie uszczegółowionymi lokacjami (inside) i animacje przeciwników też dają radę, ale to nie jest to czego oczekiwałem.
Pomijając problemy - miałem kilka, ale jakoś same ustąpiły - ta gra to czysty MIÓD!
Wniosek nasuwa się sam: czego Bathesda się nie dotknie to spierdoli...
@Coy2K [ gry online level: 95 - Veteran ]: widac widac doczytywanie niestety.. wystarczy stanac w jednym miejscu, obrocic sie dokola i przez ulamek sekundy widac jak wszystko sie doczytytuje.. masakra jakas. Nawet w bardzo malych pomieszczeniach gra wyglada brzydko i doczytuje tekstury, co jest nie do pomyslenia w innych tytulach.
Naczelnyk - Chyba nigdy nie widziałeś ładnej gry na oczy, albo zatrzymałeś się w okolicach 2006 roku. Gdy jest się ignorantem to nie ma się co dziwić. Proponuję choć raz w życiu użyć komputera do gier, a dopiero później się wypowiadać.
PC? who cares? Paru sfrustrowanych kolesi z kraju będącego growym trzecim światem? Biedni ludzie spędzają pół życia podniecając się filmikami z BF, a drugie pół plując jadem na forum jaka to myszka super do grania.
Teraz już wiem że jesteś trollem i nie warto wdawać się w jakąkolwiek dyskusję.
Tak, jesteśmy spaślakami z Bangladeszu i całe dnie spuszczamy się na nasze Razery Mamby i Roccaty przy okazji ogarniając wzrokiem statsy postaci z WoWa na każdym z 6-ciu monitorów.
Proponuję przestać przeglądać forum gdzie gimnazjaliście plują się w tematach o bf vs mw bo ma to zły wpływ na psychikę.
Kupił konsolę i w co drugim temacie pluje na komputery osobiste. "Żałosne" to bardzo delikatnie powiedziane, znalazl się epicki gracz z pierwszego świata.
Pelno łosi w Necie :)
siema mam problem z grą na PC mam (mam lapyopa Lenovo Z560) gdy włączam gre pojawia się cos takiego jak na obrazku 1 po pobraniu takich sterowników jak na 2 gra nadal si nie włączy (po weściy w pliki tych sterowników pokazuje mi że sterowniki nie wpułpracyją z kartą graficzną czy cos w tym stylu) a jak dam [mimo to kontynuuj ] pojawia sie 3