Suzuka International Racing Course
Najważniejsze informacje:
http://www.f1ultra.pl/encyklopediaf1/tor-Suzuka,153.html
http://www.f1fanclub.pl/2011/10/gp-japonii-informacje-7-9102011.html
http://www.formula-one.pl/1017/gp-japonii-2011-centrum-informacji-wyscigowej
Klasyfikacja kierowców 2011:
http://www.f1ultra.pl/encyklopediaf1/driverstandings.php?season=2011
Klasyfikacja konstruktorów 2011:
http://www.f1ultra.pl/encyklopediaf1/constructorstandings.php?season=2011
Opony:
Pirelli wybrało na ten weekend następujące mieszanki: miękka i średnia.
DRS:
Punkt pomiaru odległości pomiędzy zawodnikami znajdzie się na wyjściu z zakrętu numer 15. Jeśli różnica nie przekroczy 1 sekundy, ścigający kierowca będzie mógł aktywować system zaraz po wyjściu z zakrętu numer 18, a więc przy wjeździe na prostą startową. Używać DRS’u natomiast będzie mógł on aż do końca prostej.
Harmonogram:
Trening #1: 07.10 03.00
Trening #2: 07.10 07.00
Trening #3: 08.10 04.00
Kwalifikacje: 08.10 07.00
Wyścig: 09.10 08.00
Kalendarz wyścigów 2011:
1. Grand Prix Bahrajnu
Data: 13 marca | Tor: Sakhir (5,412 km x 57 okr.)
Pole position: brak | Zwycięzca: brak
2. Grand Prix Australii
Data: 27 marca | Tor: Albert Park (5,303 km x 58 okr.)
Pole position: S.Vettel | Zwycięzca: S.Vettel
3. Grand Prix Malezji
Data: 10 kwietnia | Tor: Sepang (5,543 km x 56 okr.)
Pole position: S.Vettel | Zwycięzca: S.Vettel
4. Grand Prix Chin
Data: 17 kwietnia | Tor: Shanghai (5,451 km x 56 okr.)
Pole position: S.Vettel | Zwycięzca: L.Hamilton
5. Grand Prix Turcji
Data: 8 maja | Tor: Istanbul (5,338 km x 58 okr.)
Pole position: S.Vettel | Zwycięzca: S.Vettel
6. Grand Prix Hiszpanii
Data: 22 maja | Tor: Catalunya (4,655 km x 66 okr.)
Pole position: M. Webber | Zwycięzca: S. Vettel
7. Grand Prix Monako
Data: 29 maja | Tor: Monte Carlo (3,340 km x 78 okr.)
Pole position: S. Vettel | Zwycięzca: S. Vettel
8. Grand Prix Kanady
Data: 12 czerwca | Tor: Gilles Villeneuve (4,361 km x 70 okr.)
Pole position: S. Vettel | Zwycięzca: J. Button
9. Grand Prix Europy
Data: 26 czerwca | Tor: Valencia (5,419 km x 57 okr.)
Pole position: S. Vettel | Zwycięzca: S. Vettel
10. Grand Prix Wielkiej Brytanii
Data: 10 lipca | Tor: Silverstone (5,891 km x 52 okr.)
Pole position: M. Webber | Zwycięzca: F. Alonso
11. Grand Prix Niemiec
Data: 24 lipca | Tor: Nürburgring (5,148 km x 60 okr.)
Pole position: M. Webber | Zwycięzca: L. Hamilton
12. Grand Prix Węgier
Data: 31 lipca | Tor: Hungaroring (4,381 km x 70 okr.)
Pole position: S. Vettel | Zwycięzca: J. Button
13. Grand Prix Belgii
Data: 28 sierpnia | Tor: Spa-Francorchamps (7,004 km x 44 okr.)
Pole position: S. Vettel | Zwycięzca: S. Vettel
14. Grand Prix Włoch
Data: 11 września | Tor: Monza (5,793 km x 53 okr.)
Pole position: S. Vettel | Zwycięzca: S. Vettel
15. Grand Prix Singapuru
Data: 25 września | Tor: Marina Bay (5,073 km x 61 okr.)
Pole position: S. Vettel | Zwycięzca: S. Vettel
16. Grand Prix Japonii
Data: 9 października | Tor: Suzuka (5,807 km x 53 okr.)
Pole position: - | Zwycięzca: -
17. Grand Prix Korei Południowej
Data: 16 października | Tor: Yeongam (5,615 km x 55 okr.)
Pole position: - | Zwycięzca: -
18. Grand Prix Indii
Data: 30 października | Tor: Jaypee (5,064 km x 61 okr.)
Pole position: - | Zwycięzca: -
19. Grand Prix Abu Zabi
Data: 13 listopada | Tor: Yas Marina (5,554 km x 55 okr.)
Pole position: - | Zwycięzca: -
20. Grand Prix Brazylii
Data: 27 listopada | Tor: Interlagos (4,309 km x 71 okr.)
Pole position: - | Zwycięzca: -
Zespoły na rok 2011:
Red Bull Renault
1. Sebastian Vettel (GER)
2. Mark Webber (AUS)
McLaren Mercedes
3. Lewis Hamilton (GBR)
4. Jenson Button (GBR)
Ferrari
5. Fernando Alonso (ESP)
6. Felipe Massa (BRA)
Mercedes GP
7. Michael Schumacher (GER)
8. Nico Rosberg (GER)
Lotus Renault
9. Bruno Senna (BRA) / Robert Kubica (POL)
10. Witalij Pietrow (RUS)
Williams Cosworth
11. Rubens Barrichello (BRA)
12. Pastor Maldonado (VEN)
Force India Mercedes
14. Adrian Sutil (GER)
15. Paul di Resta (GBR)
Sauber Ferrari
16. Kamui Kobayashi (JPN)
17. Sergio Perez (MEX)
Toro Rosso Ferrari
18. Sébastien Buemi (SUI)
19. Jaime Alguersuari (ESP)
Team Lotus Renault
20. Heikki Kovalainen (FIN)
21. Jarno Trulli (ITA)
HRT Cosworth
22. Daniel Ricciardo (AUS)
23. Vitantonio Liuzzi (ITA)
Virgin Racing Cosworth
24. Timo Glock (GER)
25. Jerome d'Ambrosio (BEL)
Polecane strony:
http://motorsport24.pl/ [info PL]
http://www.f1wm.pl [info PL]
http://www.f1ultra.pl [info PL]
http://www.f1.v10.pl [info PL]
http://www.formula1.pl [info PL]
http://www.f1.pl [info PL]
http://www.autosport.com [info ANG]
http://www.f1racing.net [info ANG]
http://en.espnf1.com/ [info ANG]
http://www.planet-f1.com [info ANG]
http://www.formula1.com [oficjalna strona F1 - ANG]
http://motorsport.nextgen-auto.com/?lang=en [info ANG]
http://www.racing-underground.com/ [F1 Wyścigi, Historia, Download]
http://www.f1zone.net/ [F1 Wyścigi, Historia, Download]
http://www.youtube.com/watch?v=5cMhCWTciWw&feature=player_embedded [ciekawostki]
Zmiany w sezonie 2011:
- powrót reguły 107% w kwalifikacjach
- dopuszczalne użycie tylnego skrzydła
- dopuszczalne team orders
- opony Pirelli zamiast Bridgestone
- zakaz używania kanału F i podwójnych dyfuzorów
- dopuszczalne regulowane tylne skrzydło
- powrót KERS
Transmisje odbywają się na Polsat/Polsat Sport Extra/Ipla oraz innych zagranicznych kanałach
Tu można znaleźć streaming treningów, kwalifikacji oraz GP:
http://soccer-live.pl/transmisje.php?id=motorsport
Poprzednia część: https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=11604526&N=1
Kiedy w końcu Virgin i HRT wylecą z F1? Ilu na to potrzeba sezonów?
To jest jakaś masakra:
Podczas tegorocznych kwalifikacji Formuły Nippon do wyścigu na torze Suzuka, pole position zdobył Naoki Yamamoto z czasem 1:40,470, co oznacza, że wynik ten jest lepszy od rezultatów notowanych przez bolidy ekip Virgin i HRT podczas pierwszego treningu.
„Teoretycznie, jeśli pojechałbym dzisiaj w pierwszym treningu w bolidzie Formuły Nippon, byłbym dziewiętnasty” – powiedział Andre Lotterer, który w 2002 roku był testerem Jaguara w Formule 1.
Ale wczas ten weekend.
No prawda, poziom jaki reprezentują te teamy jest dramatyczny...
Już się wydawało, że jeden z kierowców MCL przerwie tegoroczną dominację RBR w kwalifikacjach, a cała pierwsza linia będzie dla MCL, ale tak się jednak nie stało.
Massa znów tuż obok Hamiltona ;)
Czyżby pomiar w części czasówki nawet mimo zamknięcia linii dawał miejsce, a nie "No time"?
Borowczyk zniszczył system na koniec kwalifikacji :D
baby Schumacher, jak na niego mówią, a raczej już powoli przestają mówić kubice... yyy kibice
Zastanawiam się czy w władze pójdą wreszcie po rozum do głowy i przywrócą normalną sesję kwalifikacyjną, tak jak to było kiedyś - godzina czasu, nieograniczona ilość opon, paliwa, dowolne ustawienia i jazda na maksa. Dziś cztery samochody w ostatniej części nie wyjechały na tor.
nie mogę spać i z nudów włączyłem wyścig. Co to znaczy, że zawodnik 'włączył system DRS' ?
Z tego co pamiętam to system odzyskiwania energii kinetycznej daje kilka koni mechanicznych więcej. no tak serio, sądzę że masz internet uruchom google i sprawdz dokladnie
[22] To było pytanie retoryczne...
Button wygrał. Mało zdarzeń, Vettel trzeci. Petrov powinien coś wykasać, ale nic się nie stało.... szkoda.
Dobry wyścig Buttona i Alonso. Niestety płaczek dojechał do mety na podium szkoda :/
Nic ciekawego jak dla mnie się nie działo, przy SC liczyłem że był jakiś porządniejszy wypadek a tu nic.
Brawo Button i Ferdek...
Pobawię się w proroka. Powiadam zaś wygra Vettel. Nudne się to robi jak jeden koleś wygrywa 95% wyścigów w sezonie.
[27]
Button z Alonso ładnie pokazali młodemu że bolid to nie wszystko;) Gratulacje dla Seba bo w tym sezonie dominował, ale chciałbym zamienić miejscami Ferdka i Niemca właśnie.
Fajny wyścig Pereza i Schumachera, Lotusy nie dały się zdublować - jest progres;)
Pomógł w tym safety car ale tak czy siak to sukces ;)
Ogólnie to zadziwiająca niezawodność dzisiaj się trafiła - gdyby nie gamoniowaci mechanicy Toro Rosso wszyscy dojechaliby do mety.
Ale Hamilton ma pecha do Massy. Albo Massa do Hamiltona, pewnego pięknego dnia Brazylijczyk nie wytrzyma i dojdzie chyba do rękoczynów. Już 3 wyścig z rzędu z przygodami obu tych kierowców.
Button pokazał klase, dalej uważam go za jednego z najlepszych kierowców w obecnej stawce i nikt mi nie wmówi, że jest średniakiem. Dla mnie jest obecnie lepszy od czarnego...
Button spełnił oczekiwania. I super bo Fotel(jak określił Vettela Borówa) ma już dość zwycięstw... Szkoda, że się nie rozbił;)
Mam nadzieję, że w przyszłym sezonie ktoś zdetronizuje Vettela, a walka o pierwsze miejsce nie zakończy się na cztery czy pięć wyścigów przed końcem :)). Choć trzeba przyznać, że Niemiec nie miał sobie równych. Mimo wszystko dla mnie bohaterem sezonu i tak będzie Jenson Button, który w wewnętrznej rywalizacji z Hamiltonem nie skończył jak Alonso czy Kovalainen.
Bardzo mnie natomiast zawiódł Rubens...
A to Rubens w ogóle jeździ w tym sezonie?
Właśnie sobie uświadomiłem, jak bardzo realistyczne jest F1 2011 od Codemasters (w które pocinam ostatnio ;] ): wczoraj przejechałem sobie jedno GP, w którym "miałem do czynienia" z praktycznie całą stawką - gonienie Alonso, uciekanie przed Massą, dublowanie Trullego, Liuzziego i reszty, walka w środku stawki z Kobayashim czy Maldonado... Rubensa z kolei ani widu ani słychu ;D DOKŁADNIE, jak w rzeczywistości! ^^
No cóż... Williams może i rakietą nie jest, ale i tak Barichello szczyt kariery ma za sobą (i to nie w Ferrari :D). Z drugiej strony - to samo można by powiedzieć o Schumacherze, który jeździ w "deczko" lepszym bolidzie. Ciekawe co by się działo, gdyby wsiadł do Williamsa...
nie wiem czy ktoś podrzucał ten filmik.
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=AMRcPUVdQ28
//nie zauważyłem, że to stara część