Aby uczestniczyć w zabawie należy posiadać oryginalną grę rFactor w wersji 1.255, mod F1 LRC 2010 wraz z niezbędnymi patchami (instalacja do głównego folderu rFactor) oraz tor, na którym aktualnie jeździmy.
1) GRA (do kupienia za 50zł w sklepie, bądź do ściągnięcia z oficjalnej strony)
- http://www.rfactor.net - pełna wersja 1.255
2) MOD: LINKI:
MOD LRC 2010 (wersja WF1) - pack z zainstalowanym update 7
http://www.megaupload.com/?d=8UV2YGWN
pass:wf1gol
+ update 8fix http://www.sendspace.com/file/ireu7w
+ damage patch http://www.sendspace.com/file/w1y14l
Poradniki do ustawień bolidu:
- http://www3.sympatico.ca/cbarnett/SetupMatrix.html
- http://gridmotorsports.com/forum/league/723889049/595195175/rfactor-f1-setup-guide.pdf
REGULAMIN LIGI - http://golf1.free.of.pl/WF1-regulamin.pdf
*** LISTA KIEROWCÓW I UŻYWANYCH PRZEZ NICH KONTROLERÓW:
POMOCE: (uzupełniajcie listę, bez podania kontrolera nie będą możliwe starty w lidze)
- Klawiatura/Mysz:
>> 1) Vult
>> 2) Cappo
>> 3) Sajes
>> 4) Grievous27
>> 5) Adi1201
>> 6) Whatson
>> 7) LordMaster
>> 8) bagruś
>> 9) Maciula
>> 10) Kuba2535
>> 11) Sherman
- Joy/Pad:
>> 1) SkyA
>> 2) Jx
>> 3) jambond (elos)
>> 4) bluedraggon13
>> 5) Marcinkiewiczius
>> 6) Reavek
- Kierownica:
>> 1) Danley
>> 2) Conath
>> 3) Luigi
>> 4) Glob3r
>> 5) Bokserek
>> 6) Grehor (Mogur)
>> 7) Mirasek
>> 8) Stanson
>> 9) Alien
>> 10) xanat0s
>> 11) Sikham
>> 12) Simson
>> 13) Bioly
>> 14) DJ Pinata
>> 15) slayer1611
>> 16) fifomaniak (Kacper)
>> 17) KORraN
>> 18) sto7ica
>> 19) Bad Olo
>> 20) Qverty
>> 21) Tvk
>> 22) Michał Raven
>> 23) przemek__
>> 24) eJay
>> 25) Karrde
>> 26) kruchy78 (Andrzej)
>> 27) Miszka
>> 28) slawek1982
>> 29) afen
>> 30) qbek555
>> 31) Thomi
>> 32) Shoggoth = Bart3K
>> 33) wiktordth
>> 34) fisherfighter
>> 35) Kowal172
>> 36) Sizalus
>> 37) arekkobylo
>> 38) Perucka
>> 39) tomek2990
>> 40) Rafalok
PODSTAWOWY SERWER
WF1 serwer.rfactor.pl:26000 lub IP 91.121.165.159:26000
hasło: gol
http://users.pandora.be/viperius/mUtil/ - programik ułatwiający wyszukanie
WYNIKI Grand Prix1 w sezonie 2011:
1) 13 marca GP Bahrajnu [1. Sikham 2. eJay 3. Danley]
2) 27 marca GP Australii [1. Bioly 2. Sikham 3. Fisherfighter] http://www.youtube.com/watch?v=N1OrKvtFPJo
3) 10 kwietnia GP Malezji [1. Bioly 2. Danley 3. eJay] http://www.youtube.com/watch?v=_hxrkcpiTjU
4) 17 kwietnia GP Chin [1. Bioly 2. Danley 3. Sikham] http://www.youtube.com/watch?v=9zjXk14-urs
5) 8 maja GP Turcji [1. Danley 2. Bioly 3. Sikham] http://www.youtube.com/watch?v=_4SWC4oWFdM
6) 22 maja GP Hiszpanii [1. Bioly 2. Danley 3. Sikham] http://www.youtube.com/watch?v=z5X_4SYm0DU
7) 29 maja GP Monako [1. Bioly 2. Sikham 3. Fisherfighter] http://www.youtube.com/watch?v=qgfuWXZLfUU
8) 19 czerwca GP Kanady [1. Bioly 2. eJay 3. Fisherfighter] http://www.youtube.com/watch?v=SeFG6bP3sPE
9) 26 czerwca GPEuropy [1. Bioly 2. Kowal 3. Danley] http://www.youtube.com/watch?v=dGHJI7Gd1Vg
przerwa wakacyjna
10) 28 sierpnia GP Belgii [1. Bioly 2. Danley 3. Sikham] http://www.youtube.com/watch?v=44NcfvyC93Y&feature=channel_video_title
11) 4 września GP Węgier* [1. Sikham 2. Bioly 3. Bokserek] http://www.youtube.com/watch?v=dpTqF-2AcdE&feature=channel_video_title
12) 11 września GP Włoch [1. Bioly 2. Kowal 3. Danley] http://www.youtube.com/watch?v=RswdQmH_mFo&feature=channel_video_title
13) 18 września GP Niemiec* [1. Bioly 2. Fisherfighter 3. Danley] http://www.youtube.com/watch?v=ToPH9Bw7EMk
14) 25 września GP Singapuru [1. Bokserek 2. Danley 3. Fisherfighter]
15) 2 października GP Wielkiej Brytanii* [1. Kowal 2. Danley 3. Fisherfighter] http://www.youtube.com/watch?v=Dce-Uer2-F8
16) 9 października GP Japonii [1. Bioly 2. Danley 3. Sikham] http://www.youtube.com/watch?v=ZEcGZU0okU4
17) 16 października GP Korei http://www.mediafire.com/?59yvvb173ja974y
18) 30 października GP Andaluzji http://www.mediafire.com/?fnmmmyjdm3m
19) 13 listopada GP Abu Zabi
20) 27 listopada GP Brazylii
*Termin wyścigu inny niż w oficjalnym terminarzu FIA
ZESPOŁY I KIEROWCY:
Sauber F1 Team
- lukas241 / Kuba2535
Mercedes GP Petronas F1 Team
- wiktor / Rafalok
Force India F1 Team
- Qverty / Kowal172
Vodafone McLaren Mercedes
- bokserek / maciula
Red Bull Racing
- Miszka / fisherfighter
Renault F1 Team
- Bioly / KORraN
Scuderia Ferrari Marlboro
- eJay / Luigi (Cappo)
Scuderia Toro Rosso
- Danley / sikham
Virgin Racing
- Sajes
AT&T Williams
- Sherman / Perucka
Lotus F1 Racing
-
Hispania Racing Team
- Kruchy / arekkobylo
Kierowcy testowi
- AlienPL86 / Przemek / Reavek / Sizalus
-Klasyfikacja kierowców (sezon 2011):
1. Bioly (REN)-----------------294pkt.
2. Danley (STR)---------------217pkt.
3. Sikham (STR)--------------208pkt.
4. Kowal (FI)------------------165pkt.
5. FisherFighter (RBR)--------153pkt.
6. eJay (FER)------------------141pkt.
7. Bokserek (MCL)------------140pkt.
8. Maciula (MCL)---------------68pkt.
9. Sajes (RBR)-----------------20pkt.
10. Wiktordth (MER)-----------19pkt.
----Lucas(SAU)-----------------19pkt.
11. Miszka (RBR)---------------17pkt.
----KORraN (REN)--------------17pkt.
12. Cappo (FER)----------------16pkt.
13. Sherman (WIL)--------------6pkt.
----Qverty (FI)-------------------6pkt.
14. Rafalok (MER)---------------5pkt.
15. Kuba (SAU)------------------2pkt.
16. Przemek (REN)--------------1pkt.
----Arekkobylo (HRT)-----------1pkt.
=======================================
-Klasyfikacja konstruktorów (sezon 2011):
1. Scuderia Toro Rosso-------------------425pkt.
2. Renault F1 Team-----------------------312pkt.
3. Vodafone McLaren Mercedes---------208pkt.
4. Red Bull Racing------------------------172pkt.
5. Force India F1 Team-------------------159pkt.
6. Scuderia Ferrari Marlboro-------------157pkt.
7. Sauber F1 Team-------------------------33pkt.
8. Mercedes GP Petronas F1 Team--------24pkt.
9. Virgin Racing-----------------------------18pkt.
10. AT&T Williams----------------------------6pkt.
11. Hispania Racing Team-------------------1pkt.
Poprzednia część - https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=11617506&N=1
Kontakty:
W sprawach wyścigów, zgłoszeń, statystyk, wyników, kar - [email protected]
W sprawach mediów i informacji - [email protected]
Profil na FB - http://www.facebook.com/wf1gol
Oficjalne treningi przed GP Japonii
I oficjalny trening - czwartek (06.10) o 19.00; od 20:30 wyścig testowe
II oficjalny trening - piątek (07.10) o 19:00; od 20:30 wyścigi testowe.
III oficjalny trening - sobota (08.10) o 19:00; od 20:30 wyścigi testowe.
WYŚCIG: niedziela (09.10)
- 19:30 - Trening
- 20:00 - Kwalifikacje - 10 minut
- 20:10 - Rozgrzewka - 5 minut
- 20:15 - Wyścig
up porządkowy
Ja jestem nadal za Laguną. Tor może i jest krótki, ale nigdy jeszcze nie próbowaliśmy czegoś takiego. Zróbmy jakąś odskocznię. Tor krótki więc i stawka powinna się trzymać ciasno w czasach, a co za tym idzie, będzie ciekawe widowisko.
Przejedźcie się najpierw po Laguna Seca w F1. Tor jest dosyć wąski, szybki i nie ma wielu miejsc do powalczenia. A ci, którzy zaryzykują (np. na dohamowaniu do Corkscrew) mogą wylądować z atakowanym na bandzie. Ciasne jest fajne, ale jeśli idzie o tory to zostawmy to Monako ;)
Myślę, że Road America byłoby ciekawszym torem dla nas.
Demokracja to beznadziejny ustrój gdzie dwóch facetów może przegłosować zjedzenie tego trzeciego więc nie będzie żadnego głosowania;) Komisja się naradzi i wyda do niedzieli decyzję;)
[7] No to ariwederczi roma, głosowanie sfałszowane, demokratycznych wyborów ni ma, eJay jest w komisji i wszystko jasne, jedziemy Imolę...
Jak wypadnie na Imolę to tylko i wyłącznie nie dzięki mnie - bo zaproponowałem komisji zupełnie inne tory;)
Maciula------> Jesli wystartuje to zupelnie nie przygotowany. Dzieciaki mi sie pochorowaly i mamy istny sajgon w domu. Nawet toru jeszcze nie wgralem i nie zapowiada sie abym to zrobil przed niedziela. Na GG tez sie nie pojawie, jak by co to walcz za nas dwoch.
Na wszelki wypadek jutro wieczorkiem podrzucę Ci swój setup. Dzisiaj nie dam rady, zaraz po pracy jadę na bibkę, a jutro do południa na pewno nie wstanę :)
skoro tak bardzo nie mogliśmy się zdecydować na tor to może pojedziemy GP na Tobanie (będzie to wtedy GP USA) ? wszyscy którzy zaczynali swoja przygodę z rFacotorem na pewno mieli z nim do czynienia
O tak, ale myślę że w grę wchodzi tylko nocny wyścig. Już nie mogę się doczekać tej walki pomiędzy mechanikami różnych zespołów, kto szybciej zamontuje światła mijania w bolidzie :D
jak już o światłach rozmawiamy to odkryłem bardzo poważny błąd na naszym torze wg rFactora Suzuka znajduje się na szerokości geograficznej 31.32N a naprawdę jest to 34.88N ma to ogromny wpływ na nasłonecznienie toru a przez co jego temperaturę - stad problemy STR z doborem odpowiednich ustawień - wszystko Dan musimy zaczynać od nowa...
Dobrze, że mówisz o tym na 7 minut przed północą. Niedziela to dzień cudów i często można znaleźć właściwe ustawienia 7 minut przed kwalifikacjami ;) Oby wtedy nasłonecznienie odbywało się prawidłowo, od tego zależą losy wypadnięcia na T1 podczas tego GP. W zakręt zmieszczą się tylko kierowcy, którzy dobrze obliczą temperaturę toru i skorygują ją o rozlane trunki z dnia poprzedniego ;)
to jest poważna sprawa bo na rożnych szerokościach geograficznych światło jest inaczej rozpraszane polecam - http://farside.ph.utexas.edu/teaching/em/lectures/node97.html przyjemna lektura + kilka prostych wzorów
no i u nas qual odbędzie się 7 października o godzinie 14:00
Żeby ci się tylko te obliczenia nie wysypały jakby spadł deszcz.. nie zapominaj o tym co mówił Andrzej, że zajebista deszczowa/burzowa chmura na horyzoncie na tej suzuce jest!
Tor już został wybrany, ale o tym komisja poinformuje po wyścigu;)
Rozumiem, że nie ma sprzeciwów odnośnie rozpoczęcia kwala o 20:15?
PB w Qualu i 11 miejsce...Nie było dobrze bo liczyłem na 10tke...Wyścig był dziwny. Nawet z początku było nieźle, wbiłem się na 9 pozycje ale, że bolid osiągał niską vmax na prostej to w II sektorze zostałem w końcu przez mój błąd wyprzedzony przez Miszkę, Korka i Lukasa. Od Lukasa byłęm szybszy, wchodze na wewnętrzną w nawrocie w I sektorze, Lukas zamyka mi drzwi, kontakt, prawie spin ale ok zdarza się, było mało miejsca. Okrążenie później III sektor, przed wejściem do przed ostatniego zakrętu nasze bolidy się zrównują, Lukas we mnie wjeżdża i mnie spycha, znowu musiałem ratować się kontrą. Jadymy dalej, znów I sektor, wchodze na wewnętrzną na nawrocie i znów Lukas wjeżdża we mnie bokiem, spin...Potem już mogłem tylko gonić, Lukasa wyprzedziłem, pościgałem się z Luigim, do Miszki sukcesywnie odrabiałem straty ale zabrakło mi okrążeń w wyscigu...Więc:
Lukas-->ten pierwszy sektor jestem w stanie zrozumieć(chociaż podczas jazdy nie obeszło się od rzucania ku@#mi pod nosem) ale staraj się nie ładować we mnie bokiem kiedy jesteśmy razem w zakręcie...
Luigi-->dzięki za walkę...
Kwalifikacje po prostu średnie... Na więcej i tak raczej nie mogłem liczyć ze względu na niewielką ilość wolnego czasu przed wyścigiem.
Co do wyścigu to gorzej być raczej nie mogło. Na początek sry Lukas za FL ale jakieś dziwne tempo było i przyznaje że się trochę zagapiłem... A w sytuacji przed boksami to jednak powinieneś być przygotowany na moje wcześniejsze hamowanie , ale nic się przecież nie stało. Start był bardzo ładny i miałem zauważalnie lepsze tempo od reszty. Jednak musiałem przystopować ze względu na manewr Miszki , który z tego co widziałem sam był zmuszony do niebezpiecznego odbicia w prawo ( ale jakby tego nie zrobił to pewnie wszyscy byśmy wylądowali na trawie). Zaraz po tym na T1 nie wiem co się działo , ale zdarzył się jakiś incydent z udziałem głównie Miszki i Shermana na którym to ja chyba najwięcej ucierpiałem. Potem zacząłem stopniowo odrabiać straty ale zdarzały się kolejne błędy.
Luigi... Czy ty możesz mi powiedzieć co ty robisz na prostej s/m na początku 6 okrążenia??
No i niedługo po tym kolejny wypad za tor , potem następne aż łącznie 2 razy straciłem spojler przez jakieś dziwne błędy...
Ogólnie wyścigu nie można raczej zaliczyć do udanych , ale miejmy nadzieję że w następnych będzie lepiej i ciekawiej...
Pierwszy chyba wyścig od czasu GP Australii gdzie wszystko poszło po mojej myśli. W qualu co prawda popsułem drugie kółko, ale i tak czas z pierwszego okrążenia starczył na PP z minimalną przewagą.
Na starcie udało mi się utrzymać P1 i to był klucz do wyniku w całym wyścigu. Wreszcie od samego początku mogłem jechać swoim rytmem i spokojnie, z kółka na kółko powiększałem swoją przewagę. Samochód przez cały dystans sprawował się świetnie i wątpię, żeby dało się wycisnąć choć 1% więcej niż to co dziś pojechałem. Miejmy nadzieję, że w Korei będzie podobnie :]
Po pierwszych 3 okrążeniach miałem ochotę wcisnąć ESC. Koszmar, tragedia, błąd na błędzie. Start na miarę Webbera i spadek o 4 pozycje jeszcze przed T1, potem przyrżnąłem w Toro Rosso za co przepraszam i jeśli będzie zgłoszenie to oczywiście pogodzę się z ewentualną karą.
Chciałem oddać pozycję, a tu ktoś znowu mnie wziął korzystając z okazji;/ na szczęście bokserek zachował się bardzo fair ;) Dalej było tylko lepiej, chociaż mam mieszane uczucia. Po pierwszej zmianie opon bokserek był 6 sekund z przodu co mnie trochę zdziwiło. Po kilku kółkach nie odrobiłem nawet sekundy i powoli zacząłem się martwić czy w ogóle przyjdzie mi stoczyć z nim walkę. To co działo się w 3 stincie - to mój najlepszy przejazd. Od bodajże 23 okrążenia po 30 jechaliśmy w odstępie sekundy. Próbowałem kilku ataków ale Mclaren był wyjątkowo szybki na prostych. Widząc mierne szanse na atak przy Casino Triangle postanowiłem skupić się na S1. Udało mi się w końcu zdobyć pozycję w eskach z czego jestem bardzo dumny;) Występ w qualu to był zupełny przypadek, pojechałem na PB ale ani przez sekundę nie wierzyłem, że uda mi się utrzymać za sobą STR i kowala.
Connor--> może byś zwrócił uwagę na to co ty robisz? Ja w ciebie nie wjeżdżałem tylko nie chciałem wyjechać poza tor więc chyba musiałem skręcić, a to już nie moja wina, że kiedy jesteśmy razem w zakręcie to ty chcesz sobie do zewnętrznej pojechać przez mój bolid. W tych sytuacjach gdybym miał ci zostawiać miejsce lądowałbym na trawie, a miałeś go wystarczająco dużo. I jeszcze jedno, jeśli masz zamiar wyprzedzać opóźniając dohamowanie to licz się z tym, że będzie mało miejsca.
Co do wyścigu to straszne tempo i dużo błędów. Muszę sobie zrobić jakąś przerwę po tym cotygodniowym maratonie, bo z kolejnymi wyścigami było coraz gorzej.
potem przyrżnąłem w Toro Rosso
To ja tak nieśmiało zapytam; co ty eJay robiłeś w ostatniej szykanie na pierwszym okrążeniu ?
Zupełnie nieprzygotowany nie liczyłem na nic. W Kwalifikacjach i tak udało się pojechać bardzo dobrze i P7 zupełnie mnie satysfakcjonowało.
Wyścig jak wyścig. Wydaje mi się że wszelkie szanse zakończyły się dla mnie już na pierwszym okrążeniu przed ostatnią szykaną. eJay chyba przestrzelił zakręt i wypchnął maciulę za tor a lukas postanowił zahamować na na moim tyłku co do końca skutkowało już brakiem odpowiedniego gripu.
Zaraz po zaistniałej sytuacji wyprzedziłem eJaya niedozwoloną stroną toru ale oddałem pozycję na prostej start/meta. Szkoda tych uszkodzeń bo tempo pozwalało na coś wiecej niż ta 7 pozycja :(
Maciula ----> dzięki za seta. Na szybko składałem twój z moim i coś z tego wyszło.
maciula--->wpadłem na tarkę po prawej i zwolniłem, chciałem oddać pozycję bodajże Danowi (?). Żeby nie było, też miałem uszkodzony bolid więc szanse się wyrównały.
Serio? Myslałem że to STR. Widocznie coś mi zlagowało;/ Tak więc jeszcze raz sorry.
W qualu PB poprawiony o 0,2 sek. Dla mnie extra czas. Brawo Bioły za PP.
Teraz wyścig. Start zlamiłem. Dan wystrzelił ale Bioły go zablokował(dzięki:)). Pierwszy stint to jazda samotna. W drugim powalczyłem z Danem. W S1 odrabiałem nawet z pół sekundy. Ale docisk miałem ustawiony tak, ze będąc pół metra za jego bolidem mieliśmy taką samą prędkość... Po paru kółkach dojechał nas Sikham. Ale mi udało się po fair play i ciekawej walce wyprzedzić Dana na dohamowaniu. Moja radość nie trwała długo bo zaraz po tym wyleciałem delikatnie w łyżeczce. Wyprzedziły mnie obydwa STRy. Później PIT i wyjechałem za dwoma STR. Początkowo walka z Sikhamem była w porządku. I nagle w nawrocie gdzie byłem tuż za tobą nie trzymałeś się swojej linii tylko wjechałeś we mnie. To raczej nie był przepisowy manewr. Ja nie miałem szans się uratować. Kowal wyprzedził mnie. Później dojechałem go i wyprzedziłem. Dojechałem na P4 z szansą na P3.
Bioły gratki, mega tempo. Dan dzięki za walkę. Wyścig ogólnie z lekka nudny i zakończony w nie miły sposób.
Piszcie co chcecie widzieć w filmiku.
@down a no sory to sikham był:)
Dan wystrzelił ale Bioły go zablokował
Co Wy wszyscy tak mnie dziś widzicie, choć nigdzie mnie nie było :D
[edit][36]
Strategie zmieniałem zgodnie z tym kiedy zjeżdżało STR
Miło nam, że ktoś wzoruje się na naszych strategiach ;)
Qverty -> sorry za seta, wiem że małą prędkość osiągał na prostych ale nie umiałem tego lepiej ustawić (już chyba mieliśmy wcześniej podobne problemy...) przez to mnie też na prostej wyprzedzali jak dziecko ;/
Q: Poprawki w secie robiłem minute przed wyjazdem, mogło być lepiej...
R: T1 w miarę spokojnie. eJay, na początku skasowałeś maciule chyba, widziałem że atakujesz wiec zaczekałem ze skręcaniem bo chciałem zrobić szybką kontrę ale przestrzeliłeś. T1 zresztą też swoje żniwo zebrało (tak jak przewidywałem ^^). Strategie zmieniałem zgodnie z tym kiedy zjeżdżało STR, Dan mnie trochę zaskoczył z tymi pit-stopami ale dałem rade. Pod koniec liczyłem że dojadę tą walczącą trójkę ale się nie udało. Jedynie fishera mijałem gdzieś na poboczu (wy z sikhamem to już prawie jesteście jak massa i hamilton :D) ale niestety przez braki w secie minął mnie bez większych problemów. Ogólnie zadowolony jestem z 5 pozycji, Bioly gratki, jak zawsze kosmiczne tempo
Przez cały wyścig atakowała mnie natrętna mucha która uwzięła się na moją głowę a dokładniej oczy, straciłem przez nią spokojnie parę sekund -.- (przed chwilą doszło do małego incydentu przez który już sobie nie polata...)
I nagle w nawrocie gdzie byłem tuż za tobą nie trzymałeś się swojej linii tylko wjechałeś we mnie.
1. Byleś z tyłu wiec mogłem sobie jechać jak chciałem (w ramach przepisów oczywiście trzymałem jedna linie przejazdu, nie zygzakowałem itd) schodziłem po prostu ciaśniej do apexu
2. Byłeś wyraźnie z tyłu
3. to ty uderzyłeś we mnie
4. uderzyłeś we mnie 2x w tym samym miejscu
wiec generalnie to ja powinienem mieś pretensje ze prawie zepsułeś mi wyścig swoimi furiackimi atakami. na szczęście dziś STR jechało jak przyklejone do ziemi i skończyło się na kilkusekundowej stracie przez co musiałem znowu uciekać przed Kowalem
Informacja oficjalna - zamiast GP Indii rozegramy GP Andaluzji na torze Jerez. Decyzja ostateczna;)
http://www.mediafire.com/?fnmmmyjdm3m
Dlaczego tylko głupcy coś odkrywają... :-[
Przez moja głupotę znalazłem błąd w naszym modzie i to dosyć poważny, bo kogoś możne wyeliminować z wyścigu..
Na FL chciałem dogrzać opony, wiec zacząłem kocie ruchy na boczki :)
Pech chciał, że przedobrzyłem i wylądowałem na bandzie bez przedniego skrzydła
Postanowiłem jechać do box-ów i start w nich.. Lepsze to niż ESC.
Po odpaleniu przycisku wzywającego mechaników grzecznie wjechałem i zatrzymałem się jak bozia nakazała. Ku mojemu zdziwienie skrzydła jak nie było, tak nie ma, a momencie kiedy się zatrzymałem zaczęło się odliczanie startowe, tak jakby mod myślał że stoję grzecznie na polu startowym. tylko szybki Esc i ponowne wejście na tor pozwoliło mi kontynuować pasmo kolejnych nieszczęść.
fisherfighter <-> nie wiem dokładnie o co chodzi, ale z tego co wiem, to zawsze kierowca będący z tyłu ponosi większą odpowiedzialność, za kolizje jeśli dojdzie do niej
Danleyowi będzie pasować : "Ten położony na południu Hiszpanii region znany jest miłośnikom wina przede wszystkim z jego wzmacnianych odmian. Andaluzja to królestwo sherry, wytwarzanej obecnie jedynie na terenach DO Jerez"
Wyraźnie z tyłu??-->
W dodatku miałem przewagę prędkości.
Mogłeś przewidzieć, że będę próbował atakować i zrobić mi miejsce, a nie zajeżdżać mi drogę. Okrążenie wcześniej drogi mi nie zajechałeś i obyło się bez większych problemów. Gdybyś od razu jechał tą wewnętrzną to by była moja wina. Ale ty sobie zmieniłeś linię tuz przed dohamowaniem...
[38] Boże chroń...
ani trochę z tylu nie jesteś...
Mogłeś przewidzieć, że będę próbował atakować i zrobić mi miejsce - może jeszcze zjechać na pobocze? (reakcja Danleya na to Twoje zdanie: <rotfl> ;))
tak jak zrobiłeś screena - jechałem cały czas prosto i hamowałem pod katem do apexu o tak -> \ miałem do tego pełne prawo bo jak widać na screenie byleś z tyłu nie z boku
może jeszcze zjechać na pobocze? Obyłoby się bez. Nie chodzi o puszczanie tylko o zrobienie miejsca na kawałku asfaltu.
Nie mam szans Cię przegadać. Ustępuję Ci znajomością zasad i doświadczeniem. Sytuacja jak dla mnie kontrowersyjna. Zostawmy to lepiej...
Widzę Dan dzisiaj w humorze...
Mogłeś przewidzieć, że będę próbował atakować i zrobić mi miejsce
- może jeszcze zjechać na pobocze?
Podoba mi się, mówcie dalej :)
Widzę Dan dzisiaj w humorze...
Do emerytury coraz bliżej, więc tryskam humorem :D
spoiler start
emerytury ligowej, nie zawodowej :P
spoiler stop
To ja podsumuje wyścig :)
Jak to na Suzuce byłem strasznie wolny. Po treningach zakładałem 5-6 miejsce w qualu. Wpadło 4 miejsce a wiec start z 2 linii Danleya wyprzedziłem o zaledwie 0.003 sek :). Start do wyścigu się udał i po pierwszym zakręcie byłem już 3. Potem zacząłem popełniać drobne błędy przez które Dan mnie wyprzedził. Kluczowym momentem było przytrzymanie Fishera za sobą w 2 stincie przez co po zmienie opon oboje wyjechaliśmy przed bolidem RBR.
podsumowując: Mimo tempa, które było słabsze od kilku zawodników, udało się wywalczyć P2 i P3 w wyścigu przez dobrą strategie i idealną współprace z Danleyem, śmiem twierdzić nawet ze od taktycznej strony był to nasz najlepszy wyścig w sezonie. Dzięki Danley
Oczywiście gratulacje dla Biolego
Qual; PB wyrobiony
Start: Niestety na skutek błędu Shermana przytarłem sobie ostro przód bolidu i jeszcze zaszkodziłem Rafalokowi. Spadłem na przedostatnie miejsce i kolejny dobry start poszedł na marne.
Wyścig: Było interesująco i emocjonująco tylko do pierwszego pitstopu. Kilka ładnych wyprzedzeń, obron i dalej nudy. Korek niestety miał zbyt dobre tempo by go dogonić, a Qverty z tyłu miał tempo zbyt słabe by dojść mnie. Rezultatem tego były stosunkowo wolne okrążenia, kontrolowanie przewagi i skupianie się by nie popełnić niepotrzebnie jakiegoś błędu.
Czas na dwa słowa po wyścigu..
Kwalifikacje pojechałem fatalnie popełniając błędy na każdym okrążeniu pomiarowym.
Wyścig natomiast ułożył się idealnie i lepiej być nie mogło, a kluczem do sukcesu była pełna współpraca z Sikhamem i świetna taktyka. Wyprzedziłem Fishera po pierwszych zmianach opon, a następnie starałem się utrzymać swoją pozycję P2. Oczywiście był szybszy ode mnie i mocno naciskał, ale udało się wytrzymać niemal do końca drugiego stintu. Wtedy to w końcu mnie wyprzedził, ale na kolejnym okrążeniu popełnił błąd, dlatego odzyskałem pozycję. Podczas naszej walki widziałem w lusterku, że zbliża się do nas Sikham, co mnie bardzo ucieszyło, bo wiedziałem, że będzie szansa, aby nasze obydwa bolidy wyprzedziły Fishera po drugiej zmianie opon. Udało się w 100%, ale nadal było do mety wiele okrążeń i mieliśmy za plecami szybszych zawodników, w szczególności Fishera. Tym razem Sikham przejął obowiązek utrzymywania bolidu RBR i pozostałych, a dzięki jego twardej postawie bezpiecznie dojechaliśmy na podium :)
Gratuluję Biołemu zwycięstwa, nic dodać nic ująć, postawa godna mistrza.
Fisher jeszcze się najeździsz, spokojnie. Nie zawsze jest przyjemnie, ale takie są wyścigi, że raz jest lepiej a raz gorzej. Masz przed sobą kolejne wyścigi, kolejne sezony i kieruj swoją energię na następne występy za kierownicą.
Też coś skrobnę. Do ostatniej chwili zastanawiałem się, który setup wybrać (miałem 2 przygotowane). Z dobrym dociskiem na środkową część toru lub szybki na jego drugą część. Qual pojechałem na szybkim, wyścig na wolniejszym setupie ale z lepszym dociskiem, ze strategią zjazdu na dwa razy na hardach.
Qual, tym razem dla odmiany wyszedł ok. Szybciej nie dałbym rady. Wyścig; wystartowałem jak prawdziwa srebrna strzała, w t1 byłem już 4. Ostatni zakręt pierwszego okrążenia, i tu można zakończyć opis wyścigu. Dostałem strzała, spadek bodajże na 10 miejsce, cały tył i pół boku na żółto. Samochód zaczął się prowadzić może nie fatalnie ale źle. Cała taktyka (2 zjazdy, hardy) poszła się paść. Nie wiem co miałam uszkodzone, ale od tego momentu ostatnią szykanę (i jeszcze jedno miejsce na torze) pokonywałem w tak tragiczny sposób, że aż mi się żal robiło. Traciłem w tych miejscach co najmniej po pół sekundy jak nie lepiej - KORraN coś powinien o tym wiedzieć :)
Ostatnie siedem okrążeń osłodziło mi nieco wyścig. Tak zażartej walki chyba nigdy nie toczyłem. Musiałem włożyć w obronę pozycji całe swoje doświadczenie i spryt, by nie dać się wyprzedzić szarżującemu KORranowi. Mam nadzieję, że wszystko było ok. Na Silverstone ja nie dałem rady tym razem On nie dał rady. Dzięki KORraN :)
edit; ale żeście tor wybrali, niech was chudy byk
Pod względem wyniku nie jest był to może najlepszy wyścig w sezonie. Ale jeśli chodzi o walkę to był chyba najciekawszy wyścig w karierze. Na początku na starcie straciłem kilka pozycji, ale w trakcie pierwszego okrążenia udało się kilka bolidów minąć. Potem było sporo walki z Miszką, Qvertym, Lukasem. Ale najlepsze działo się na końcu. Tuż przed swoim drugim pit stopem doszedłem do wniosku, że maciula jedzie na trzy postoje, więc starałem cisnąć i być może wyjechać przed nim. Niestety, wcześniejsze przygody nie pozwoliły na to i McLaren z klawiaturą w kokpicie wyjechał trochę przede mną.
Od tego momentu jechaliśmy praktycznie cały czas w odstępie mniejszym niż 1s. maciula mądrze się bronił i ataki na dohamowaniach po długich prostych nie przynosiły rezultatu. W krętych sekcjach z kolei było zbyt ciasno i nie chciałem ryzykować. Na przedostatnim okrążeniu oboje mieliśmy problemy na początku S2, skończyło się na lekkim parkowaniu na dyfuzorze maciuli. Straciłem na chwilę koncentrację i trochę dystansu. Na ostatnim kółku znów byłem już blisko, ale za bardzo chciałem wyjść z łyżki i maciula trochę odskoczył. Chwilę potem jednak miał problemy na wyjściu z ostatniej szykany, ja zaryzykowałem i udało się mieć szybko zebrać z zakrętu. Wjeżdżając na linię mety nie widziałem maciuli, spojrzałem na HUD i jednak przegrałem... Zabrakło kilku metrów. Ale następnym razem się odegram :P Wielkie dzięki za te emocje :)
Tak czy siak, kolejne punkty i wskakuję to TOP10 generalki :>
Cała taktyka (2 zjazdy, hardy) poszła się paść.
Z całym szacunkiem - bo wiem że zepsułem ci trochę wyścig - ale ta taktyka prowadziła do zagłady;) Hardy miały relatywnie słabsze tempo na Suzuce w porównaniu do innych torów, a na softach też można było spokojnie pojechać na 2 stopy. Nawet sam się zdziwiłem, że na ostatnim zostały mi jeszcze 2 paski. Co mnie zdziwiło to prędkość i przyśpieszenie bokserka - raz minąłem go na szykanie, a on połknął mnie jeszcze przed T1 co mnie trochę zszokowało. Jednak w S1 przylepiałem się do niego regularnie.
Koran-->Ło matko, mogłeś wystawić język lub rozprostować palec w stopie i być wygrał;)
eJay -->Nie jest tajemnicą, że jeżdżę na klawie, więc siłą rzeczy zużycie opon mam inny niż np. Ty. Też żadnej tajemnicy nie zdradzę, pisząc, że softy w Japonii starczały mi na 8 okrążeń + fl, a hardy na 13 + fl. Tak więc w pierwszym wypadku musiałbym jechać na trzy stopy co przy 32 okrążeniach wg mnie mijało się z celem (zbyt krótki dystans). Po drugie moje tempo na obu mieszankach było bardzo porównywalne (tu byłem baaardzo zdziwiony - nawet sugerowałem Bokserkowi, że jeżeli będzie miał czas żeby sprawdził opcje jechania na jeden pit na hardach). Po trzecie te 8 okrążenie na softach to już było na słowo honoru, gdy wyjechałem na pobocze, lub zbyt mocno cisnąłem po tarkach nie starczało nawet na tyle. Tak, że wiesz, każdy jedzie jak mu opony pozwalają ... :)
edit: nie wiem czy opisy wytrzymałości mieszanki lub przyczepności torów są w porządku dla przykładu: Nurburgring (jeżeli dobrze pamiętam, ktoś pisał, że przyczepność toru jest taka sama jak dla Monzy) po 3,4 okrążeniach opony nadawały się do wyrzucenia pomimo, że paliła się dopiero połowa żółtych kresek - nic nie trzymały. Natomiast na Suzuce nieważne czy były zielone czy została tylko kropka czerwonego trzymały praktycznie tak samo.
KORraN --> przyjrzyj się zdjęciu, Mclaren ma dłuższy nos :))
We wstępniaku GP Andaluzji jest wstawione za Koreę zamiast za Indie.
Taką propozycję mam, bo od czasu do czasu jest problem z wybraniem toru. Może skorzystamy na stałe z torów SRPL? Wtedy nie ma problemu z wersją, zaraz po wyścigu mogę dać link i każdy może trenować.
EDIT: Tory od SRPL z reguły wyglądają dużo lepiej dzięki ich shaderom:
http://www.youtube.com/watch?v=yZzEwWL9-lQ - dynamiczna ekspozycja
http://www.youtube.com/watch?v=YNu68QJgbpk - animowana trawa
maciula -> Wiem, ale nie zgłaszam protestu. Bo to po prostu Renata ma za krótki nos, popracujemy nad tym w zimie :P
Maciula -> "Też żadnej tajemnicy nie zdradzę, pisząc, że softy w Japonii starczały mi na 8 okrążeń + fl, a hardy na 13 + fl." - Mnie softy starczały na 10 kółek i zostawała 1 kropka opon. Gdybym chciał je wycisnąć to może dałyby rade 12 kółek. Również jechałem na klawiaturze, lecz korzystałem z opcji Speed Sensitivity, która pozwala przejechać zakręty skrętem kierownicy "proporcjonalnie" do prędkości co daje efekt jechania na kierownicy. Nie wiem czy z tego korzystasz, a jeśli nie to bardzo Ci to polecam.
Luigi -->Wydaje mi się, że gdzieś czytałem, iż ta opcja powinna być ustawiona na 0 (mogę się mylić) i tak też mam ustawione. Wiem doświadczalnie, że ustawienie steering help medium zmniejsza zużycie opon w stosunku do low (ale akurat tego nie stosuję). Ale z ciekawości sprawdzę. Dzięki.
Tor w Korei. Jakieś namiary na niego ?
Maciula -> Ta opcja powinna być ustawiona na 0 jeśli jeździsz na kierownicy. Wypróbuj zakres Speed Sensitivity między 90, a 100 i ustaw sobie jak Ci będzie pasować. Ja osobiście preferuję wartość 95. Co do Steering Help to mam całkowicie wyłączone, bo spowalnia bolid.
A tak wyglądają moje pomoce na klawie --->
To da ktoś link do Korei?
Dan-> niestety weszła nowa ustawa i do emerytury jeszcze masz parę sezonów ^^
Informacja oficjalna - zamiast GP Indii rozegramy GP Andaluzji na torze Jerez.
yhy...to nie lepiej już było wsiąść Paul Ricard albo tej nieszczęsnej Imoli...
LINK DO KOREI - http://www.mediafire.com/?59yvvb173ja974y
yhy...to nie lepiej już było wsiąść Paul Ricard albo tej nieszczęsnej Imoli...
Nie.
Czego kręcą nosem ? Jerez od dłuższego czasu jest naszym torem testowym przed sezonem, więc wydaje się dosyć oczywistym kandydatem na wskoczenie do kalendarza, do tego jest już przetestowany i znany przez większość.
Prawda jest taka, że jak nie ma bata w postaci trzymania się kalendarza FIA, to nigdy się wszystkim nie dogodzi z zamiennym torem. Ja również wolałbym jechać w wielu innych miejscach, ale z rozsądku zaakceptowałem Jerez.
Jeżeli w tym lub przyszłym tygodniu pojawi się dobra wersja Buddh Circuit to oczywiście Jerez pójdzie w odstawkę, ale szanse oceniam na 2%;)
Damn you Luigi :( Chciałem sobie zobaczyć co to jest ta Korea i jak mniej więcej tor wygląda, z ciekawości zmieniłem to speed sensivity i przez przypadek zmieniłem w sterowaniu z custom na keyboard i ... wszystko w pizdu :(
Ostatnio bawiłem się w przeliczanie przewagi Vettela nad Buttonem. I szybko też obliczyłem Bokserka z Korkiem. 38 cm...
Czyli nikt nie ma nic do filmiku?
DAN: Zasada jest mniej więcej taka, że 0,001 sek to ~6,4 cm. Jest to niedokładne liczenie bo ja brałem pod uwagę prędkość średnią, a nie chwilową(to się powinno uwzględniać). Ale tak to mniej więcej wygląda.
fisher -> Oprócz tego, co wcześniej pisałem to jeszcze koło 5. kółka chyba było sporo tasowania się między mną, Miszką i Qvertym.
Luigi -- > sprawdziłem te ustawienia tzn. steering help off, speed sensitivi 95%. Hmm, samochód nie chce skręcać ??
fisher--->Od 24 okr. ja vs bokserek. Oczywiście możesz zapodać moje lamerskie błędy na l1, l2 i l3.
Pliki są wrzucone na serwer, ale jeszcze trzeba go zresetować żeby tor pojawił się na liście.
Który obecny, to niech wskakuje na serwer i sprawdzi czy wszystko jest ok :)
dziwne bo Sherman jest i mówi że jest OK
a reszta ma -Track Geometry mismatch :/
Wszystko ok, Korea na serwerze...
Pleciesz gupoty:)
geometria spaszczona.
Maciula spróbuj sobie to dać na jakieś 80%.
U mnie to samo. Niech ktoś kto nie ma miszów wrzuci pliki .gdb i .tdf z folderu toru na jakiś serwer, zobaczę czy ich podmiana coś pomoże.
U mnie też Track Geometry mismatch, a to ja od siebie wrzucałem pliki na serwer, sprawdzałem wszystkie i rozmiar jest ten sam.
Jeszcze o pliczki terrain.tdf i commonmaps.mas ze ścieżki GameData/Locations bym poprosił :>
Edit: Ja się poddaje, nic nie pomaga. Nie wiem, spróbujcie może przeładować jeszcze raz tor na serwerze. Marne szanse, ale może coś się poprawi..
http://www.mediafire.com/?9lr633sd9qw7suf
wgrajcie to na serwer i każdy sobie i miłego jeżdżenia
co wy byście beze mnie zrobili :P
Po nie wiem ilu wklepanych komendach, próbie zmiany toru żeby go przeładował wreszcie zatrybiło i działa.
Proszę http://www.sendspace.com/file/d3pmeh
Sherman coś Ty dał za linka ??
jak to jakiś wirus, to Cie zamorduje
od momentu zainstalowania tego gówna spybot mi świruje. klikam raz na okienko a otwiera mi się 5 :/ :/
Kliknąłeś Click here to start download czy Click here to start download from sendspace? Bo to pierwsze to jakaś reklama, a drugie to moje pliki
OFICJALNE WYNIKI GP JAPONII NA TORZE SUZUKA (16/20)
KWALIFIKACJE
1. Bioly74---------01:32.342-----/
2. FisherFighter---01:32.383-----00.041
3. eJay------------01:32.851-----00.509
4. Sikham---------01:33.036-----00.694
5. Danley---------01:33.039-----00.697
6. Kowal----------01:33.389-----01.047
7. Bokserek------01:33.690-----01.348
8. maciula--------01:33.865-----01.523
9. KORraN--------01:34.339-----01.997
10. Qverty--------01:34.428-----02.086
11. Miszka--------01:34.533-----02.191
12. Lukas---------01:34.661-----02.319
13. Rafalok-------01:34.964-----02.622
14. arekkobylo---01:34.989-----02.647
15. Luigi----------01:35.356------03.014
16. Kuba----------01:35.368-----03.026
17. Andrzej-------01:37.709-----05.367
======================================
WYŚCIG
1. Bioly74----------51:44.146-----/
2. Danley----------52:15.622-----31.476
3. Sikham----------52:20.490----36.344
4. FisherFighter---52:21.610-----37.464
5. Kowal-----------52:25.751-----41.605
6. eJay-------------52:37.848-----53.702
7. Bokserek-------52:40.108-----55.962
8. maciula---------53:10.991-----01:26.845
9. KORraN---------53:10.997-----01:26.851
10. Miszka---------51:53.023---- -1laps
11. Qverty---------52:01.787---- -1laps
12. Luigi-----------52:06.096----- -1laps
13. Lukas----------52:42.559---- -1laps
14. Rafalok--------52:30.964---- -2laps
15. Kuba-----------DNF (DNF)--- -20laps
16. arekkobylo----DNF (DNF)--- -28laps
17. Sherman------DNF (DNF)--- -29laps
18. Andrzej--------DNF (DNF)--- -32laps
=======================================
GP Japonii punktacja:
1. Bioly74 +25pkt.
2. Danley +18pkt.
3. Sikham +15pkt.
4. FisherFighter +12pkt.
5. Kowal +10pkt.
6. eJay +8pkt.
7. Bokserek +6pkt.
8. maciula +4pkt.
9. KORraN +2pkt.
10. Miszka +1pkt.
=======================================
-Klasyfikacja kierowców (sezon 2011):
1. Bioly (REN)------------319pkt.
2. Danley (STR)----------235pkt.
3. Sikham (STR)---------223pkt.
4. Kowal (FI)-------------175pkt.
5. FisherFighter (RBR)---165pkt.
6. eJay (FER)-------------149pkt.
7. Bokserek (MCL)-------146pkt.
8. Maciula (MCL)----------72pkt.
9. Sajes (VIR)-------------20pkt.
10. Wiktordth (MER)------19pkt.
----Lucas(SAU)------------19pkt.
----KORraN (REN)---------19pkt.
11. Miszka (RBR)----------18pkt.
12. Cappo (FER)-----------16pkt.
13. Sherman (WIL)--------6pkt.
----Qverty (FI)-------------6pkt.
14. Rafalok (MER)---------5pkt.
15. Kuba (SAU)------------2pkt.
16. Przemek (REN)--------1pkt.
----Arekkobylo (HRT)-----1pkt.
=======================================
-Klasyfikacja konstruktorów (sezon 2011):
1. Scuderia Toro Rosso--------------458pkt.
2. Renault F1 Team------------------339pkt.
3. Vodafone McLaren Mercedes----218pkt.
4. Red Bull Racing-------------------185pkt.
5. Force India F1 Team--------------169pkt.
6. Scuderia Ferrari Marlboro--------165pkt.
7. Sauber F1 Team-------------------33pkt.
8. Mercedes GP Petronas F1 Team--24pkt.
9. Virgin Racing-----------------------18pkt.
10. AT&T Williams---------------------6pkt.
11. Hispania Racing Team------------1pkt.