Czemu mi to robisz, Rage?
A skad mielibysmy wiedziec jak wyglada sytuacja z Rage, skoro premiera tej gry odbedzie sie dopiero jutro... poza pirackimi wersjami o chyba nie ma zbyt duzych szans na odpalenie tej produkcji na jakimkolwiek kompie. Z tego co sam doswiadczylem to Steam skutecznie uniemozliwia takie praktyki :P
UVI napisał tekst prewencyjny :). Jest spora szansa, że w nocy pojawia się pierwsze komentarze o treści podobnej, co ten wpis. Sam, jako posiadacz karty AMD, czekam na owe komentarze z utęsknieniem.
Ja nie wiem, ale czy dzisiejsze trendy to tylko marny manifest siły- pseudo siły, by udowodnić odbiorcom; nam graczom, że coś zostało zrobione pieczołowicie i solidnie????. Rozumiem zdarza się to każdemu, ale zjawisko występuje prawie w każdej grze- i to wg twórców ma być oznaką zadowolenia, i prestiżu??? Mają szczęście, że są jeszcze tacy ludzie na świecie, że chcą kupować takie niedoróbki . Ja postoję; dziękuję. Mam mocny sprzęt, ale to już nie te czasy i nie ta bajka. Rage jest dobrą rozbudowaną grą, ale taki błąd grafiki nie jest zwykłą plamą którą można sprać i zejdzie - ślad zostanie.
ano... intro znam już na pamięć... zaraz później czarny ekran i "sterownik ekranu przestał działać, ale odzyskał sprawność" czy jakoś tak... :)
sterowników pod ATi instalowałem w ilościach niezliczonych... praktycznie każdą wersję... od tej pod RAGE po te sprzed pół roku. Grę udało mi sie odpalić słownie raz, klatkowała i doczytywała tekstury. Po wyłączeniu i próbie ponownego włączenia gra już tradycyjnie powitała mnie czarnym ekranem. Co zabawne nic w sterownikach nie zmieniałem :)
Już mi się odechciało próbować. Wystarczy że niektóre sterowniki tak mi namieszały w systemie że musiałem je usuwać w trybie awaryjnym, bo bez tego przy starcie systemu miałem czarny ekran. Potem standardowo Driver Sweeper i jazda z kolejną wersją.
Jak tak ma wyglądać gra w RAGE na PC to ja sobie wolę przepłacić dla wersji konsolowej. Przynajmniej tam sobie zobaczę coś więcej niż wyrenderowane intro :)
Proponuję na znak protestu spalić wszystkie swoje gry od id Software pod ich główną siedzibą. Tak, Doom'y także.
Na kartach nVidia też są takie jaja z odpaleniem i doczytywaniem tekstur?
rozumiem ,ze dzis po polnocy bede w stanie zainstalowac to ustrojstwo, bo narazie steam mi niestety ostro tego zabrania ... ;/
na ATI 4870 tnie niemiłosiernie, tekstury wgrywają sie po sekundzie - i to większość a nie jakieś małe, 20 fps to chyba maks...
ale żadnych problemów, żadnych zawieszeń, black screenów - ale mój komp nigdy tego nie robi - zbyt uważnie złożony i dobrany :)
chyba trzeba będzie kupić wersje na x360 - tam jest bez takich atrakcji?
poza tym pierwsza minuta wygląda jak borderlands - czyli gniot, więc nie wiem czy ragem warto w ogóle sobie zawracać głowe... chyba lepiej kupić dooma na iosa
Dla każdego miłośnika gier firmy id Software, a jak powszechnie wiadomo, jestem największym fanbojem w tym kraju
Jakbym czytał siebie piszącego nt. Valve :)
A gra to zawód,jak HL3 mnie tak zawiedzie to nie wiem co wtedy poczne, chyba moja miłość do valve przeminie.
Nie spodziewałem się tego...gra robiona przez taki szmat czasu a oni nie zdążyli odpowiednio jej dopracować....śmiech na sali....jeszcze 2 tyg temu bardzo chcialem miec tą grę w mojej kolekcji...zawiodłem się....
Na moim kompie gra pływa w 1080p i max antialiasingu, tekstury wyglądają dobrze ale bez rewelacji. Przydałaby się jednak możliwość samodzielnego sprawdzenia/zmiany ustawień... Co do popupu tekstur to faktycznie zdarza się ale nie za często. No i gdzie jest do cholery V-Sync ? :)
Mój blaszak uzbrojony w sterowniki beta do 460GTX 1GB, procesor i7 (teraz juz nie pamietam jaki zegra ale to ta starsza generacja), 4GB DDR3 - wyskakujace tekstury i zmieniajace sie LOD'y obiektow sa malo zauwazalne. na przyklad: obracajac sie w prawo o 180 stopni widze tylko jak tekstury zmieniaja sie (jak by to opisac?) przy krawedzi ekranu? Wiec, chodz jest to u mnie nieco drazniace to nie jest jakos dobitnie widoczne. FPS jeszcze nie mierzylem ale z tego co udalo mi sie zauwazyc na "czuja" +/- 50fps.
Ja sprawdzałem RAGE na moim kompie i nie dało się grać. Intro- ok. Pierwsze 12-15sek (zmieniający się HUD na szybie w środku tej kapsuły- miód, potem ciągłe zawiesz.... a właściwie inaczej- gra była caly czas zawiesozna i przerywały ten stan lekkie reakcje bohatera na wciskanie klawiszy.
Raz mi się udało wyjśc z gry przez menu. W pozostałych 6-7 przypadkach musiałem zabijać proces w task managerze.
Chciałem kupić mimo błędów ale... nie. Nie tym razem, nawet jeśli to nie wina id tylko krawaciarzy, akcjonariuszy, inwestorów i zarządu ZeniMax to nie będe się wygłupial.
Kupię jak załatają/ jak stanieje.
Już wolę łyksnąć KAPITALNEGO Hard Reseta. Albo Brotherhooda który czeka w kolejce.
Jak dla mnie rządy id w strzelankowym świecie skończyły się właśnie z dniem premiery pierwszego unreala, dobitką był half-life :)
Carmack dając dupy Bethesdzie nie pozostawił już żadnych złudzeń, o powrocie id na szczyt.
JJ - nie kupisz teraz powiadasz? A na jakiejże to kopii grałeś - testowałeś?
Nie odpowiadaj - pewnie na takiej jak ja. Chęć sprawdzenia optymalizacji jest silniejsza niż terminy premiery
Dziś rano na steam było już aktywne także przechodzę na oficjalne kanały dystrybucji.
@ookie:
Czy przypadkiem Unreal nie wyszedł po Half-Life? Ale tak czy siak nie zgodzę się z tobą. Moim zdaniem pierwszym sygnałem była premiera wielu dobrze przyjętych gier FPP takich jak właśnie HL czy Unreal, ale dalej to Quake 3 Arena grał pierwsze skrzypce, a wydany niedługo później Return to Castle of Wolfenstein do dziś uważam za jedna z najlepszych z gatunku. Ale potem id Software zwyczajnie zaspało. Rynek zalała fala produkowanych maszynowo strzelanek z okresu drugiej wojny, a po drugiej stronie pojawił się silnik UE 2. Wydany rok czy dwa lata później Doom 3 nie robił już takiego wrażenia technologicznego, a błędy projektowe trochę ochłodziło przyjęcie graczy. Moim zdaniem właśnie wtedy id Software zostało zdetronizowane. Kolejne decyzje jak wydanie dobrego, ale nie wyróżniającego się Quake 4 oraz bardzo przeciętnego Quake Wars tylko umocniły ich pozycję w drugim szeregu. Teraz kiedy każdego roku wychodzi po kilkanaście strzelanek klasy A, ciężko im będzie wrócić na szczyt. Silniki id Tech 5 i id Tech 6 (rozwijany równocześnie oparty o voxele) miały im w tym pomoć i choć nie wykluczam że tak się stanie, to na razie zaliczyli falstart.
mr_brain --->
To co napisałem to jest moja opinia, zresztą zaznaczyłem to w poprzednim poście. QIII w ogóle mi nie przypadł do gustu, u mnie zdecydowanie przegrał z UT. Przyznam, RTCW wprowadziło trochę świeżości, ale wyłącznie w multiplayerze (specjalizacje postaci), a z tego co pamiętam id tylko współpracowało z Grey Matter i Nerve przy tworzeniu tego tytułu.
@up:
Ależ ja nie twierdze, że to nie była twoja opinia. Masz do niej prawo i szanuje twoje zdanie, ale nie zgadam się z nim i zaczynam polemizować publikując swoją opinie. Potraktuj to jako zaproszenie do dyskusji, a nie atak na ciebie czy twoje poglądy.
A co do tego co napisałeś. Ja też bardziej lubiłem UT niż Quake 3 i choć ten pierwszy garściami czerpał z Quake 2 to w ogólnym rozrachunku bardziej przypadł mi do gustu. Nie zmienia to faktu, że wtedy to Quake 3 był popularniejszy i lepiej oceniany, m.in. że lepiej dopasowali swój produkt do tego czego obecnie oczekiwano na rynku. UT był moim zdaniem wydany ciut za wcześnie.
Q3 miażdżyl i miażdży nadal :D
Ale mi się wyryło w głowie
ONE FRAG LEFT
YOU HAVE TAKEN THE LEAD
czy
HUMILIATION
Już mam dość oglądania tego intro, wie ktoś jak to naprawić?? według wymagań sprzętowych mój komp powinien śmiało pociągnąć grę (Radeon HD 4800 series)
mr_brain --->
UT był mniej popularny, bo ludzie nie umieli obsługiwać nowatorskich i strzelających kilkoma trybami broni ;) Poza tym nie ogarniali gry drużynowej ;) QIII to była prostacka, surowa sieka, na poziomie pierwszej części, nie wnosząca nic nowego.
.:Jj:. --->
To i tak się nie umywało do announcera z UT, HEAD SHOT! MO...MO...MO...MONSTER KILL!!!
Do tego taunty i pogarda dla przeciwnika ... "You suck!"
@ookie:
W kwestii broni nie sposób się nie zgodzić. Dla przykładu weźmy shotguna i flak cannon. Ten drugi to niby zwykły shotgun, ale element z odbijającymi się odłamkami robiła sporą różnicę (zwłaszcza w ciasnych pomieszczeniach. Innym przykładem może być railgun i shock rifle. Tutaj możliwość detonowania w powietrzu kul energetycznych robiła swoje. Ale drugiej strony w Q3 nie znam broni która nie była by przydatna. Natomiast w UT niektórych broni niemal się nie używało. Nawet mapy w Q3 były lepsze mimo że prostsze i gorsze graficznie. UT miał większy potencjał, ale to Q3 było grą tak dopracowaną że ciężko się przy niej do czegoś doczepić. Unreal rozwinął skrzydła dopiero w wersji 2004, a UT3 choć dopracowany do bólu (jak niegdyś Q3) wydany za późno i był już łabędzim śpiewem oldscholowych strzelanek. I choć sercem jestem z Unrealem to gdybym teraz po latach miał wybrać czy instalować Q3 czy UT wybrałbym dziecko id Software, bo to on wygrał tamto starcie.
p.s. announcer Q3 > announcer UT
Popieram "ookie" z tym że UT jest o wiele bardziej rozwiniętą grą niż Q3 ale patrząc się na ilość graczy jednak Q3 pozostaje liderem, może to właśnie dzięki tej prostocie ta gra ma swój urok.
Nie rozumiem czemu nie ma jeszcze przeglądarkowego UT. Po sukcesie QL, który zapewnił wręcz drugie życie Wstrząsowi, myslałem że to tylko kwestia czasu, a tu ani widu ani słychu.
mr_brain --->
QIII miał mapki nastawione na DM. UT na tryby teamplayowe i doskonale zoptymalizowane właśnie pod tym względem, tam się praktycznie rzadko grało nawet TDM, rządził CTF i Domination. Jeżeli chodzi o projekt leveli do CTF, te z UT'99 były prawdziwym majstersztykiem.
Wracając do broni, to nie pamiętam broni, która była "bezużyteczna" ;)
@up:
Dobre mapy do DOM w UT to się zgodzę, ale CTF?
Ripper był zupełnie bezużyteczny. Niby odbijające się piły miały pomagać w ciasnych pomieszczeniach, ale nic z tego nie wyszło, a alternatywny strzał to jakaś taka wolna pseudo bazooka która pożerała amunicje jak smok.
Bio Riffle to czasem się przydawał jako broń defensywna w trybach drużynowych, ale w ferworze walki rzadko się go używało.
@weneckie sidła:
Ostatnio Epic Games chwalił się ze zintegrowali ich UE3 z Flashem. Nie zdziwiłbym się gdyby to było pod kątem wrzucenia UT3 do przeglądarek.
mr_brain --->
Jak się opanowało Rippera to podwójne heady można było sadzić ;) Glut do ucieczki z falgą też się przydawał.
Jeśli chodzi o mapki do CTF to Facing Worlds, Lava Giants i później dodana Hall of Giants ze standardowo włączonym low gravity :) Oczywiście wyszło jeszcze wiele b. dobrych map customowych.
sterowników pod ATi instalowałem w ilościach niezliczonych.
A próbowałeś może jakichś Omega Driverów? Nie wiem czy one jeszcze wychodzą, ale kiedyś były ;D mi na przykład GTA SA kiepsko chodziło na R9200, a sterowniki Omega znacznie mi pomogły ;D
[7] rozumiem ,ze dzis po polnocy bede w stanie zainstalowac to ustrojstwo..
przypomniała mi się akcja z peceteową wersją GTA IV i preróbka filmu 'Upadek' odnośnie owej gry xD
jeśli chodzi o ATI to im starsze stery tym lepsze
na najnowszych gra zatrzymuje sie na 30 sekund by ożyć na 3 sekundy
zaisntalowałem jakieś z zimy 2010 i hula, problemem jest tylko znikanie tekstur i framerate
ale grać to sie w to nie da na 3Ghz i ati 4870
4850, 11.10 preview V2: z Catalyst AI gra po załadowaniu save robi parę freeze'ów i CTD, bez tego też nie da się grać bo tekstury dostają hopla... akurat ludziom z 5xxx i 6xxx ten sterownik pomaga, zatem to ludzie ze starociami mają pod górkę :(
Mam taki sam problem oglądam film rozpoczynający grę a po filmie nic się nie dzieje wie może ktoś co z tym zrobić ?