Poważne problemy techniczne pecetowej wersji gry Rage
Nic tylko współczuć napaleńcom, którzy już kupili a teraz dostają apopleksji ;p
John Carmack mowil ze zaluje decyzji o tworzeniu gry Rage pod konsole. Teraz juz wiemy dlaczego. Szkoda ze 6 letnie praca ID software ( legendy pctowych Fpsow ) pewnie pojdzie do piachu.
Plus tego taki ze optymalizacja jest git i na moim C2D z GF9800GT smiga w 1920x, gdzie BF3 dlawi sie na low i w 1440x :P.
I tak kupię, jak każde dzieło id. Mam nadzieję że szybko wydadzą patch naprawiający poważne blędy.
ja i tak wybieram się do sklepu po RAGE, mam nadzieję że szybko panowie z id naprawią większość błędów
Damn! 0_o A myślałem że ten Pop-up na PS3 jest duży, ale w porównaniu do tego, co widzę na tych filmikach to jest wręcz niezauważalny :P Tam tekstury po obróceniu są niemal w domyślnej jakości, a tutaj?!
Oni nas wydymali, to my ich też xD
Przecież Carmack mówił, że wadą ich technologii są właśnie takie artefakty. Jednak w trakcie normalnego grania praktycznie nie występują. Odpowiednie algorytmy określają najbardziej prawdopodobną reakcję gracza i doczytują odpowiednie tekstury. W przypadku, gdy gracz niespodziewanie się odwróci, system nie jest gotowy na coś takiego i ratuje się wyświetleniem tekstur niskiej rozdzielczości.
Oczywiście w przypadkach, gdyby to przeciwnik znalazł się za graczem, odpowiednie tekstury byłyby również wczytane i taki efekt by nie wystąpił.
Naprawienie wersji PC nie powinno być trudne. Dla osób, które mają te 8 GB pamięci RAM, wystarczy ją po prostu wykorzystać, co powinno dać się załatwić przez zmianę kilku parametrów konfiguracyjnych... Brak tego na starcie można wyjaśnić tylko troską o dobre oceny wersji konsolowych. Nic tak nie zniechęca od zakupu jak stwierdzenie, że wersja konsolowa mocno odstaje technologicznie od wersji PC.
Po co się cisnąć skoro w dzisiejszych czasach to standard że gry wychodzą niedopracowane.
Wszyscy narzekali na DI Techlandu że na tyle bugów a tu proszę, taki gigant jak id Software też daje ciała od którego raczej powinniśmy oczekiwać gry na najwyższym poziomie jeśli chodzi o dopracowanie.
Faktycznie to jest wpadka. Szkoda, że teraz większość osób będzie postrzegało tą grę przez pryzmat tych problemów, które zostaną pewnie niedługo usunięte.
Co do preorderów- wcale nie czuję się jak napaleniec przez to, że zamówiłem tą grę przed premierą. Liczę, że gra będzie świetna i wiem, że się na niej nie zawiodę.
Kiedyś nie do pomyślenia była sytuacja, że gra konsolowa miała jakieś braki techniczne a teraz nikt nie jest zdziwiony jak zaraz po premierze czeka się na patcha żeby móc spokojnie pograć. Tym bardziej dotyczy to PC- kto nie wie dlaczego ten gamoń. Takie czasy.
nie do pomyślenia były, bo konsole nie miały dysków twardych i dostępu do internetu zazwyczaj. a teraz, faktycznie - najlepszy przykład - resistance 3, w ciągu tygodnia dwa patche po 700MB każdy na ps3... co poradzić, takie czasy. póki patch jest na d1 to ja nie widzę z tym problemu, dzięki takiemu podejściu dev ma więcej czasu na tytuł, a szerokopasmowy dostęp do internetu ma obecnie praktycznie każdy. gorzej jak gra wychodzi, problemy techniczne są poważne a patcha ni ma...
Na konsoli jest tak samo. Po prostu, zanim gracz obróci się do tyłu za pomocą pada, to tekstury zdążą się doczytać kilkanaście razy.
hehe musiało coś być
Najpierw zapowiedź że tekstury są takie same na wszystkich platformach a teraz takie kwiatki że na super sprzęcie nawet nie pograsz no chyba że ktoś chce grac w gre gdzie wszystko wygląda jak z mydła. Szkoda tyle czekałem na tę gre , zawsze pozostaje piracenie ...
Wielu śmiało się z Chmielarza i problemami z Bulletem.
Teraz guru wielu Carmack popełnił jeszcze więcej wtop.
Może teraz ci ślepo zapatrzeni zrozumieją ,że kogoś przeszłość i to bardzo daleka przeszłość nie
upoważnia do ciągłego nazywania "mistrzem kodu".
John- wiec rozumiem, że wcześniejsze osiągnięcia Carmacka są dziś gówno warte i można zacząć go gnoić przez tą wpadkę? Nie myli się tylko ten co nic nie robi.
Kacperpol- w twoim mniemaniu jesteś już rozgrzeszony? Już to widzę jak kupujesz oryginał gdyby wszystko było ok... Może lepiej sobie odpuścić takiego "gniota" co?
_John_ ma rację.
Ja od siebie dodam, że gry ID imo poza samym początkiem nie były jakieś wybitne (z wyjątkiem multi). Wolfenstein wymiatał w swoim czasie. Doom też. Quake to już techdemo enginu, które do choćby Duke Nukem 3d gameplayowo nie miało startu. Carmack, Willits, Romero i reszta zawsze robili liniowe shootery, a później inni na ich enginach tworzyli cuda. Dla porównania zestawcie Unreal czyli debiut Epic z wydanym mniej więcej w tym samym czasie Q2.
---> HaN1138
Niektórzy patrzą tylko w przeszłość , po takiej wpadce absolutnie to nie jest żaden "mistrz kodu".
Dodatkowo już od dawna silniki graficzne od Id Software są na tak zwanej bocznicy. Teraz "rządzą" i są
najczęściej wykorzystywane w produkcjach całkiem inne silniki. Przykład nowego engine'u Carmacka
tylko to pokazuje , związany jest tylko z jedną firmą , gdzie kiedyś ich silniki używał prawie każdy.
Nie mam zamiaru kogokolwiek gnoić , dziwne są dla mnie tylko ślepe opinie "co od Id Software
to najlepsze na świecie" , te czasy już dawno minęły.
Zgadzam się z ----> Matysiak G.
To racja, że id robiło gry zawsze w staroszklnym stylu. Nie wszystkim się to może podobać, mi się podoba i to bardzo. Taki DIII i firmowany przez id QIV to wg mnie właśnie stare dobre strzelanki- prawdziwa odskocznia od współczesnych, napakowanych testosteronem spoconych marine, fps-ów. Niestety nawet id idzie czasami z modą i stąd w ostatnim Wolfie i pewnie w RAGE regeneracja życia... fuj...
John- zgodzę się z tobą, że ich najlepsze czasy minęły. Teraz liczy się tylko Epic i paru innych ale czy oni na prawdę sięgają po coś nowego czy tylko szlifują to co już w zasadzie zostało stworzone? Quake- pierwsza strzelanka 3D, Doom 3- cienie w czasie rzeczywistym, RAGE- megatekstura i najładniejsza gra na konsole (opieram się na opiniach w prasie). Jest tego dużo, dużo więcej ale Carmack chciał aby id było studiem małym i niezależnym i dlatego przegrał z Epicem. Po prostu sam Carmack nie mógł z nimi konkurować.
Nie twierdze, że chcesz go zgnoić bo tego nie robisz- masz swoją opinię i fajnie. Szkoda tylko, że osoby które nie mają pojęcia o czy mówią zaczną opluwać Carmacka bo w necie można wszystko.
I raczej nie patrze tylko w przeszłość. Już czekam na DIV :)
Kacperpol-> Twoje święte prawo nie kupować, możesz też wyłożyć wała- jak wolisz. Ale piracąc grę, nawet w takich, dla ciebie pewnie nadzwyczajnych okolicznościach, sam stajesz się oszustem. Proste to jak budowa cepa, ale pewnie i tak zostaniesz przy swoim więc nie ma co dyskutować.
Witam . mam pytanie czy rage ruszy na ful na tym komputerze QUAD PHENOM X4 955 6MB 8GB DDR3 GT520 2GB
---> HaN1138
Rozgrzeszony hah , uważam że jak ktoś jest partaczem oraz oszustem i wydaję grę niedokończoną to mogę wyłożyć na niego wała i nie kupować czy nawet nie pobierać bo 3 DVD to trochę szkoda łącza ale żeby sie pośmiać why not.
Oni lecą w h*** to ja też
@cyman rage rusza na każdym komputerze na "full". tyle że ten "full" sam sobie cichcem ustawia he he he
Chciałbym tylko zauważyć, że obecnie produkcja gier jest bardziej złożona niż kiedyś. Mało tego - miliony wręcz kombinacji sprzętowych nie pomagają developerom.
Han1138
Co do upodobania do staroszkolnych strzelanek to się zgadzam. Wolę je dużo bardziej niż obecne bombastyczne shootery w stylu GoW czy CoD. Problem w tym, że Quake 4 nie zrobił ID tylko Raven. Tak samo jak świetne Singularity i niezłego Wolfensteina. Do tej samej ligi zaliczyłbym jeszcze choćby niedoceniony Timeshift od Saber Interactive. A Doom III wyszedł w jednym okresie z Far Cry i HL2. No i poległ choć zły nie jest.
Warto dodać, że poszczególne zmiany musimy wprowadzać za każdym uruchomieniem produkcji studia id Software
Można dodać jako parametry startu aplikacji w skrócie i wtedy nie trzeba
---> HaN1138
Dobry post. W wielu kwestiach przyznaję ci rację.
Może moje posty były zbyt "gwałtowne".
Pewnie spowodowały to narzekania na wiele rodzimych produkcji ( Techlanda , City oraz innych
wykorzystujących nie swoje silniki ale ponoć strasznie je "kszaniących" np PCF ) a jednocześnie
"straszne
zachwalanie " mistrzów
kodu " z Id przed premierą gry. Oczywiście piszemy póki co o samych technikaliach a nie o
samej rozgrywce. Co do
samej grafiki to jeszcze nie grałem więc się wstrzymam z opinią. Póki co czekam na rozwiązanie
tych problemów ponieważ w Bullecie miałem podobnie i strasznie to popsuło rozgrywkę.
heh . Chodzi mi o to czy gra bedzie miala rece i nogi i bedzie plynnie na nich chodzic :P?
Chwilę pograłem w grę i rozczarowała mnie trochę, wkurza mnie, że te tekstury muszą się doczytywać poza tym brak ustawień grafiki to jedna wielka wtopa tylko wygładzanie można zmieniać i rozdzielczość resztę już nie. Mam nadzieję, że stworzą patch który poprawia doczytanie tekstur. Myślałem, że kupię tę grę ale jednak się wstrzymam do momentu kiedy poprawią te wszystkie błędy a do tego czasu raczej kupię Fifę 12 :)
Ale zaraz stop. Na yt sa filmiki ludzi grajacych na xboxie i ps3, ktorzy tez demonstruja wczytywanie sie tekstur. Nie jest to tak ekstremalne jak na pc, ale istnieje. Wiec twierdzenie, ze problem wystepuje tylko na platformie pc jest bzdura.
http://www.youtube.com/watch?v=F-5Sik87qhQ - ps3
http://www.gamesradar.com/Rage-texture-pop-in-video-compilation/ - xbox360
_John_-> Powiem ci, że rzadko biorę udział w takich dyskusjach bo czytając niektórych aż się odechciewa. Dobrze wiedzieć, że można jeszcze czasami na takim forum fajnie podyskutować. Pozdrawiam!
P.S. Przeszedłem ostanio Bulletstorma (za 30pln kupiłem go w MM- jak za darmo) i tam faktycznie, grafika pierwsza klasa ale na moim, bąć co bąć mocnym sprzęcie zdarzały się niemiłe przycinki. Jak ktoś tu dobrze napisał- dzisiejsze gry są cholernie skomplikowane technologicznie i cieżko je ogarnąć czasami programistom. Takie czasy.
P.S. 2 Właśnie dostałem maila, że Rage już jest w drodze. Mam nadzieję, że nie ma jakiś durnych zabezpieczeń jak Fifa 12 z którą musiałem czekać na premierę i pogram sobie już jutro :)
Witam. Aby nie było, że nie mówię z doświadczenia, RAGE nie ma błędów na NV. Wszystko chodzi bardzo, bardzo dobrze, a gra wygląda naprawdę świetnie. Najważniejsze, że świetnie się w nią gra. Link do gry :]
http://img513.imageshack.us/img513/1637/raget.jpg
Muszę powiedzieć, że gra jest typową strzelanią od IdS, czyli dla tych co pamiętają czasy DOOM/Quake/Wolf pozycja OBOWIĄZKOWA !
A.l.e.X-> rozumiem, że nie ma jakiś durnych zabezpieczeń? Można grać? Ja mam kartę AMD ale widziałem, że wyszły jakieś dedykowane tej grze stery wiec może nie będzie tak źle. W ogóle myślę, że te doczytywane tekstury to problem spokojnie do obejścia, tylko trzeba poczekać na stery.
A.l.e.X-> dzięki, dobrze wiedzieć.
@HaN1138 - gra ma lock na steam do piątku ale VPN możesz tego locka zdjąć udając że jesteś z innego regionu świata, ważne tylko abyś po tej akcji był offline na steam do czwartku do 2 w nocy :] bo inaczej jest szansa karę od Valve :]
ja mam Gforca 450se 1gb ramu i mam te same problemy wgralem najnowsze stery i dupa ciagle tekstury zanikaja
Cenega od dzisiaj wysyła Rage - dzwoniłem, pytałem. Jutro kurier na miejscu!
Ufff, czyli zdążyłem odwołać preorder w samą porę :)
Trzeba odpowiednio mrugać i po krzyku :) <--- :DDD
Przecież Carmack mówił, że wadą ich technologii są właśnie takie artefakty. Jednak w trakcie normalnego grania praktycznie nie występują. Odpowiednie algorytmy określają najbardziej prawdopodobną reakcję gracza i doczytują odpowiednie tekstury. W przypadku, gdy gracz niespodziewanie się odwróci, system nie jest gotowy na coś takiego i ratuje się wyświetleniem tekstur niskiej rozdzielczości. --->
---> albo podążać w jednym słusznym kierunku i nie zaskakiwać engine'u nagłym odwracaniem się :DDD
A.l.e.X można wiedzieć jaką wersje sterowników używasz do tych 580, bo nie wiem jakie sam zapodać skoro u ciebie nie ma problemów z texturami.
flame problem występuje również na kartach NV, proponuję niektóre wypowiedzi A.l.e.X'a traktować z przymrożeniem oka ;-)
btw. A.l.e.X jak się można z Tobą skontaktować?
Przez to doczytywanie tekstur FPSy tak skaczą, że masakra :/
Doczytywanie tekstur 20fps, wczytanie tekstur 60fps :x
O sypiących się artefaktach nie wspomnę oO
Ustawienia grafiki to oczywiście VS (włączona synchronizacja pionowa to musi być włączone w steronikach, ja mam włączone to zawsze ale jak jest lock na fpsach to tym bardziej zawsze warto mieć to włączone), sterowniki to bet 285.38 te same co w przypadku BF3. TobiAlex - przecież masz mnie na GG :] Mam dylemat, co kończyć Dark Souls, czy RAGE :]
Dzisiaj spojrzałem na metacritics i tam ocena Rage PC wystawiona przez graczy oscyluje w granicach 3.2. I to wspominana w tej wiadomości "niemoc" gry przede wszystkim na ten kiepski osąd wpływa.
Natomiast branża oczywiście rozpływa się w zachwytach dzięki czemu średnia to na chwilę obecną 8.5. Z tego nasuwa się takie pytanko: czy gracze to wredne czepialskie "badassy", mające taki g*** sprzęt, czy może te wszystkie recenzje (ba, nie ważne jakiej gry) to zwyczajne nic nie warte funta kłaków kadzenie znaczącym graczom branży? Jak mniemam reklamy wydawców umieszczane w czasopismach i serwisach stanowią "tłustą zachętę" do bycia przychylnym grom wydawanych pod ich "egidą".
Dzisiaj wyszło szydło w worka a ja się cieszę iż nie byłem optymistą a polska premiera następuje jakiś czas po zagranicznej. Wydałbym pieniądze na konwersję, w którą bym nie grał w oczekiwaniu na łatanie. Gry to nie konserwy, nie są na potem.
Preload RAGE juz czeka na dysku. Liczę na to, że do piątku rozwiążą główne pro lemy z tym tytułem.
A.l.e.X problem w tym, że miałem mały krach GG i nie mogę odzyskać bazy stąd mojej pytanie :( Jak co, to odezwij się do mnie.
@TobiAlex - wyślij mi prywatną wiadomość z danymi mail/gg na profil na pclab / halflife2004, kontakt się przyda szczególnie przed premierą SW:TORa :]
Carmack i tak dużo zrobił dla gier. Pierwszy silnik graficzny z "prawdziwym" 3D, fantastyczne optymalizacje, wolumetryczne cieniowanie. Wymyślał i tworzył technologie o jakich nikt nie śnił. Teraz znowu próbował zabłysnąć "dobrymi teksturami nawet na konsole", ale coś nie pykło. Jest to skaza w jego karierze, ale jak dla mnie i tak zrobił aż nadto, by zapisać się na kartach historii. Poza tym, mam nadzieję, że nie zostawią tego w takiej postaci i już w pocie czoła szykują patche.
Trochę dziwne, że to wszystko wypłynęło dopiero po premierze. Przecież były pokazy, na targach ludzie mogli w to pograć i nikt nie narzekał, ani nie złowieszczył takim, jakby nie patrzeć, poważnym babolem. Z drugiej strony może dlatego we wszystkich trailerach poruszają kamerą tak wolno :D
Tak to jest jak się najpierw robi świat i tekstury a potem martwi o optymalizacji.
MChef haha, dobre. A niby jak to sobie wyobrażasz w odwrotnej kolejności? Co chcesz optymalizować bez świata i tekstur?
VS (włączona synchronizacja pionowa to musi być włączone w steronikach
A.l.e.X ----> powodzenia z wymuszaniem VS w grze na silniku działającym na OpenGL :) Poza tym i tak to nie ma sensu bo gra ma FPS-lock na 60, współczuję ludziom z monitorami z odświeżaniem 120Hz :O
a co za idiota kupuje wczesniej niz 1 miesiac po premierze ??
tylko debil przeciez takie bledy to 98% wszystkich gier po premierze
raz sie dalem zrobic rok temu w anno 1404 (z save na wybranej grze przy 40.000 ludzi save zamiast 14.00 MB to 0.50 Kb) wiecej wczesniej niz 1 miesiac po premierze niegram PIE*DOLE ICH :D niech sie wkurzaja i fochy pisza na forum ze dlaczego:D
RAGE W FAZIE GOLD ale coto za gold skoro to WERSJA ALFA 0.01
ookie nie wiem jak to jest u AMD, ale u nVIDIA nie ma znaczenia czy gra jest pod DirectX czy pod OpenGL. W ForceWare nie masz "Zarządzie ustawieniami DirectX" tylko "Zarządzanie ustawieniami 3D".
@ ookie - czemu powodzenia, ja mam to ustawione zawsze z racji na bardzo duży zapas mocy, a lubie mieć obraz jak żyleta :] w RAGE VS działa jak najbardziej, bo domyślnie w sterowniku NV było na wyłączone VS i myślę sobie, jest coś nie tak, oczywiście to zmieniłem i wszystko działa bez problemu. Poza tym nie powiedziałem jeszcze i nikt nie powiedział, że RAGE ma całkiem zgrabne spolszczenie, może nie najwyższych lotów ale złe nie jest, ba jest dobre !
Niestety My konsolowcy tego spolszczenia nie możemy ocenić...Dzięki cenega...
spolszczenie jest fajne i przyjemnie gra się z polskimi dialogami:) co do samej gry, mimo tych graficznych nie doróbek gra się bardzo przyjemnie, czekam tylko na patcha ktory naprawi większość błędów i mogli by dodać możliwość ustawienia własnoręcznie ustawień graficznych
---> AsasynX
Radziłbym cofnąć się do przedszkola i poznać elementarne zasady wychowania.
Obraziłeś miliony osób na świecie , 98% wszystkich gier po premierze powiadasz ?
Bez komentarza. Przeglądając twoje posty , jedno jest pewne , na forum nie jesteś wartościowym
człowiekiem , oby w życiu lepiej ci się wiodło.
Gra wygląda prześlicznie ale doczytywujuące się tekstury i artefakty graficzne są nie do przełknięcia. Lepiej poczekać tydzień na jakiś patch/sterowniki i nie psuć sobie wrażeń z gry
@Kacperpol & gameboywik-----> chłopaki, chłopaki spokojnie, koleś ma dubbing tylko podczas filmiku, nie zauważyliście że głos "arki" jest wyciszony podczas gry i nie słychać jak "arka" nas informuje iż wszystkie systemy sprawne itd. Nie ma czego im zazdrościć, koleś ma PL tylko w filmiku :P
[61] Obraził - bo pisze prawdę?
Czasy grywalnych premierowych wersji skończyły się dawno temu. Nie dość, że przepłacasz kupując preorder (czy dany tytuł zaraz po premierze) to później się okazuje, że nawet nie można danej gry ukończyć.
Nikt mi nie wmówi, że ktokolwiek robił testy, bo to co można czasem spotkać w danej produkcji rzuci się w oczy każdemu testerowi. Wydawca naciska to producent oddaje to co już zrobił, a później patche, patche i patche.
A co to ma być? Gra nie jest produktem (do tego drogim produktem) ?
Płacę to wymagam - jak porównuje się piractwo do kradzieży rzeczy materialnych to jest dobrze, ale jak sie porównuje grę do zakupionej uszodzonej pralki czy lodówki to wtedy jest tłumaczenie gra nie jest towarem rzeczywistym i nie ma nią gwarancji.
Mam ci przypomnieć sprawę z GTA4 - pierwsza gra gdzie Steam zgodził się oddać pieniądze niezadowolonym klientom.
Obecnie praktycznie każda gra dostaje pierwszego patcha do tygodnia po premierze.
Pół roku do 12 miesięcy to taki bezpieczny okres aby coś kupić - cena spada, szansa na jeszcze tańszą używkę, stabilna wersja 1.8.xxx - pełne info czy będą i jakie dlc, czy będą działać z wersją pl czy nie.
Pograłem jedynie ~20 minut, bo dosyć późnawo. Na razie nie bawiłem się configami, bo mi się nie chce :P
Na chwilę obecną... 0 (zero) problemów z doczytywaniem tekstur, wszystko jest jak być powinno, nic nie miga, płynnie etc.
Vsync - nie działa, w grze nie ma takiej opcji a wymuszenie w sterownikach nic nie daje.
Z daleka gra wygląda ładnie, a z bliska większość tekstur sprawia, że człowiekowi łzy lecą. Może da się coś wymusić w cfg.
FOV - potworny, jak wstanę to będę musiał poszukać w plikach konfiguracyjnych, bo na standardowym nie da się grać. Coś strasznego.
Mialem ostatnio nieprzyjemnosc probowac uruchomic ta gre na moim kompie (QuadCore AMD Phenom II X4 945,3000 MHz,Radeon 6790 1GB,4GB DDR2 RAM) i gra mi zajaczkuje, klatkuje - mam chyba mniej niz 5 FPS! Sprawdzalem jeszcze raz wymagania na Can you run it? i mam rekomendowane parametry.
Nic nie rozumiem a sterowniki graficzne ATI zainstalowane nowe takie jak fora podawaly - mial ktos tez taka sytuacje, mniej niz 5 FPS?
To jest pierwsza gra, ktora mi NA PRAWDE NIE RUSZYLA, a komp graficznie niedawno upgradeowalem pod battlefielda 3, produkt - dno...
Chyba ze te liczne patche zaraz po premierach gier jest to nowa forma walki firm tej branży
z piractwem. W koncu jak ma sie pirata najczesciej gra sie w trybie offline bez dostepu do automatycznego programu aktualizacyjnego.
mam problem dziś przeinstalowałem system operacyjny odpalam rage na PC i mam black screen, dodam że zainstalowałem sterowniki od ATI 11.10 previu 2, ma ktoś na to rozwiązanie.