----------------------------------------------------------------------------------------------------------
• ArmA II: Combined Operations + Advanced Combat Environment 2 •
Na pytanie, w którą część ArmA gramy odpowiedź jest jedna: ArmA II: Combined Operations z modem ACE2. Czym jest Combined Operations? Jest to ArmA II, wydana w 2009 roku przez studio Bohemia Interactive, rozbudowana o dodatek Operation Arrowhead, wydany w 2010 roku. ACE2 jest to mod, bez którego większość z Nas nie wyobraża sobie rozgrywki coop, którą preferujemy w tym wątku.
Wcześniejsze produkcje studia Bohemia Interactive, czyli kultowy Operation Flashpoint z dodatkiem Resistance oraz ArmA I na zawsze pozostaną w naszych pamięciach, ale raczej już do nich nie wrócimy.
• Minimalne wymagania sprzętowe:
- CPU: Dual Core Intel Pentium 4 3.0 GHz / Intel Core 2.0 GHz / AMD Athlon 3200+ or faster
- RAM: 1 GB
- Video Card: NVIDIA GeForce 7800 / ATI Radeon 1800 with Shader Model 3 and 256 MB VRAM or faster
- OS: Windows XP
- Klawiatura z "Prawym Windowsem"
• Optymalne wymagania sprzętowe:
- CPU: Intel Core 2.8 GHz / AMD Athlon 64 X2 4400+ or faster
- RAM: 2 GB
- Video Card: NVIDIA GeForce 8800GT / ATI Radeon 4850 with Shader Model 3 and 512 MB VRAM or faster
- OS: Windows XP or Vista
- Klawiatura z "Prawym Windowsem"
• Linki:
- oficjalna strona gry: http://www.arma2.com/
- oficjalne forum: http://forums.bistudio.com/
- polska strona o grze: http://arma2.pl/
- polskie community forum http://www.armagame.pl/
- ArmA Biki: http://community.bistudio.com/wiki/Main_Page
- zapowiedź ArmA 2 [eJay]: https://www.gry-online.pl/s022.asp?ID=5094
- recenzja ArmA 2 [eJay]: https://www.gry-online.pl/recenzje/arma-ii-recenzja-gry/z1168b
- poradnik ArmA 2 [eJay]: https://www.gry-online.pl/poradniki/arma-ii/
- beta test Operation Arrowhead [eJay]: https://www.gry-online.pl/S022.asp?ID=6543
- recenzja Operation Arrowhead [eJay]: https://www.gry-online.pl/recenzje/arma-ii-operation-arrowhead-recenzja-gry/za1a6b
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
• Serwer TS3:
Serwer komunikacji głosowej używany przez stałych bywalców wątku podczas wieczornych spotkań.
IP: ********
Port: 9521
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
• Serwer ArmA 2:
Hostname: Crazy Hussars
IP: 213.133.100.229
Port: 2302
Hasło: ********
Na serwerze zainstalowana jest ArmA2 wraz z dodatkiem Operation Arrowhead
Wersja gry: 1.59
Zainstalowane mody:
| ACE for OA - najprawdopodobniej najnowsza wersja
|
———— do ściągnięcia przy pomocy Six Updatera - http://six.dev-heaven.net/wagn/Six_Updater+download
| Fallujah 1.2
|
———— do ściągnięcia z Armaholica - http://www.armaholic.com/page.php?id=12315
| Tora Bora 1.6
|
———— do ściągnięcia z Armaholica - http://www.armaholic.com/page.php?id=12969
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
• Uaktualnienia do ArmA I:
Patch 1.05 - http://www.armaholic.com/page.php?id=865
Patch 1.08 - http://www.armaholic.com/page.php?id=1451
Patch 1.18 - http://www.armaholic.com/page.php?id=13954
• Uaktualnienia do ArmA II:
Patch 1.02 - http://www.armaholic.com/page.php?id=6007
Patch 1.03 - http://www.armaholic.com/page.php?id=6704
Patch 1.04 - http://www.armaholic.com/page.php?id=7448
Patch 1.05 - http://www.armaholic.com/page.php?id=8820
Patch 1.07 - http://www.armaholic.com/page.php?id=10875
Patch 1.08 - http://www.armaholic.com/page.php?id=12587
Patch 1.09 (full) - http://www.armaholic.com/page.php?id=13780
• Uaktualnienia do ArmA II: Operation Arrowhead:
Patch 1.52 - http://www.armaholic.com/page.php?id=10922
Patch 1.54 - http://www.armaholic.com/page.php?id=11886
Patch 1.55 - http://www.armaholic.com/page.php?id=12586
Patch 1.57 - http://www.armaholic.com/page.php?id=12978
Patch 1.59 (full) - http://www.armaholic.com/page.php?id=13871
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
• Warto wiedzieć!
Dodatkowe parametry, z którymi można odpalić grę:
-skipintro (pomija ładowanie cutscenek w głównym menu gry, przyspiesza start gry)
-nosplash (nie wyświetla splash screnów podczas startu gry)
-showScriptErrors (pokazuje błędy w skryptach, zalecane tylko dla mission makerów)
-world=Chernarus (ładuje od razu Czarnoruś)
-winxp (w razie problemów z ArmA na systemach Vista i Win7)
-cpuCount=X (liczba rdzeni, która ma być wykorzystywana przez grę)
-exThreads=X (ustawienia dla dodatkowych procesów, możliwe wartości: 0, 1, 3, 5, 7)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
• Newsy:
- Bohemia robi nową grę - Take on Helicopters
- Patch 1.59 do OA wydany
- ArmA 3 zapowiedziana
- 4 września 2011 roku Mateck, uznany twórca coopów do ArmA napisał że oficjalnie mu się nie chce.
• O czym rozmawiamy?
- o naszych potyczkach w trybie Cooperative
- o starym, ale jarym Flashpoincie
- o problemach z grą
- o nowościach ze świata addonów
- o tworzeniu misji
- o sztuce tworzenia addonów
- o innych grach, które umilają nam chwilę kiedy zabraknie weny na ArmA
• Nasze filmy:
- Red Storm Rising - Battle of Alfeld - http://www.youtube.com/watch?v=r7lprONO6Qg by T_Bone
- Project Reality: Duel II - http://www.youtube.com/watch?v=XKEyFoCTAXo by Garbol
- ArmA II - Crazy Hussars Coop Night - 14.07.09 - http://www.youtube.com/watch?v=r5sNU3CNYUQ by Mateck
- ArmA II - The Ass Rider - http://www.youtube.com/watch?v=sv5izlh0RUw by Tygrys205
- Crazy Hussars in Vietnam part 1 - http://www.youtube.com/watch?v=JPFAYaTNT9Q by Reavek and Madkongo
- Crazy Hussars in Vietnam part 2 - http://www.youtube.com/watch?v=44otdqfXeJk by Reavek
- PR - Crazy Hussars PvP Night - 07.02.11 - http://www.youtube.com/watch?v=i-ecS1Qdca0
- ArmA II OA - Crazy Hussars Coop Night - 05.03.11 - http://www.youtube.com/watch?v=oILofKQxdK0
- ArmA II OA - Crazy Hussars Coop Night - 12.03.11 - http://www.youtube.com/watch?v=FsyG-eLLKnI
- ArmA II OA - Crazy Hussars Coop Night - 19.03.11 - http://www.youtube.com/watch?v=dWyb1GS7ZSU
- ArmA II OA - Crazy Hussars Coop Night - 25.03.11 http://www.youtube.com/watch?v=PhGE_ibawaQ
• Nasze galerie:
http://picasaweb.google.com/109418677733182609616?authkey=Gv1sRgCI2Zs5qVsanYwAE by Mateck
Poprzednia część - https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=11446106&N=1
Nie mogę grać w PR:ArmA :( Po wejściu na serwer widzę lobby--> wybieram klasę i klikam ok---> ładuje mapę---> mam initializing, słyszę grę po czym nagle---> debriefing jakbym zginął i misja się zakończyła. Muszę kliknąć disconnect, widzę lobby, znowu ładuję i tak w kółko.
Co już zrobiłem żeby z tym walczyć:
- reinstalacja PRa.
- Usuwanie profili gracza, "kaczy" z misjami itp.
- testowałem czystą Armę, wchodzę na zaludniony serwer z domination bez problemu i gram.
- PR postawiony na lanie też działa.
Mateck pomocy (joke):D
EDIT: Nie jestem sam!
http://www.realitymod.com/forum/f449-pr-arma2-support/102659-stuck-debriefing.html
Super mod :P
Oj tam Oj tam ,jak nie umiesz kliknąć lewym klawiszem to tak się to właśnie kończy :P
Po pierwsze - nie ładnie śmiać się tak z mojego focha na coopy w ArmA2 (tytuł wątku).
Po drugie - super logo.
Po trzecie - to pierwsza beta PR ArmA, będzie lepiej o ile nie odpuszczą sobie tego moda.
Mateck, pls come back... akurat jak kupilem k.graficzna ty taka konine Koninianinie
Trzeba poczekać jeszcze na 23 beta patche i może wtedy coś się urodzi;)
BTW. Jutro coś się pojawi - http://www.arma3.com/
Mateck--> Ale to średnio śmieszne ;p Myślę że skończyła się pewna epoka i wcale nie dziwię się że ci się nie chce ;P
A co do logo to polecam:
http://markkarvon.deviantart.com/
Jest PR:ArmA2 i naprawdę dobre coopy do CWR2 (które niektórych odstraszają tym że nie ma respów O_o).
a także wymienialiśmy koła.
spoiler start
A skromny ja zgarnąłem dwa warriory ;P
spoiler stop
http://www.arma3.com/ - nowa wersja strony, nic nowego w zasadzie nie ma, ale przynajmniej ujawniono wszystkie frakcje, dodano kilka ciekawostek np. :
Some vehicles are sparse in the area of operation; if they break, tow them to a repair station.
Unmanned Ground Vehicles are frequent inhabitants of modern battlefield. You may expect small reconnaisance drones as well as independent fighting machines.
Armored vehicles are more scarce, which is counterbalanced by the increased fighting capability and crew survivability. (Tygrys już się cieszy:))
Main battle tanks usually provide additional active protection. (niewiarygodne, że po tylu latach się skapnęli:))
All the stationary armament can be dismantled and transported by troops or vehicles.
Some of the weapon platforms can be remotely controlled or may operate independently. Save your troops for real action by creating automated defences around bases and perimeters. (wieżyczki jak w Aliens?:))
SDV provides not just the transportat, but also a powerful observation periscope.
po oglądnięciu tych filmów kupiłem Armę: OA :D
Unmanned Ground Vehicles are frequent inhabitants of modern battlefield. You may expect small reconnaisance drones as well as independent fighting machines.
Dobrze zrozumialem? samochodziki wybuchajace jak w black ops? xD Jak tak to zalamka
Andrei
http://en.wikipedia.org/wiki/Military_robot
Taaa. Black Ops wyznacznikiem czego można się po armie spodziewać ;)
Bez kozery powiem, że pomimo wad (np. schrzaniony handel) Dead Island potrafi urzec ->
Fajne jest zachowanie zombiaków - możesz podciąć im nieco kolana i będą wstawać powoli i niezdarnie. Fajnie, że nie wszystkie zdechlaki biegają, dużo też łazi po "Romerowskiemu".
W skali "trolololo" daję na razie 7/10
Progress w patchu 1.60 do ArmA2:
http://forums.bistudio.com/showthread.php?t=124797
The good news is we have made very promising progress with multiplayer interpolation, which looks like it could have a huge impact on solving jerkiness and jumping of remote units in multiplayer. The progress was so good we are now inclined to include this in the 1.60 version, as it looks we will be able to finish this a lot faster than we expected a week ago.
Czy to w końcu może być TO?
Sorki eJay, ale co niby urzeka na screenie [21]? :)
A tak na poważnie to czy można wyłączyć HUD, albo chociaż te wyskakujące punkciki? Na jednym filmiku widziałem jak ktoś grał bez HUDa.
Garbol --> Oby.
P.S. Single player i coop w BF3 będą epickie.
Mateck---->Twoja stara. A na poważnie, wrzuciłem screena ot tak, bez większego uzasadnienia:)
Epickie to jest Banoi.
Please, consider the patches 84391 and newer "highly experimental"
Podobno patch 1.60 jest testowany na małpach. Niektóre przestały się warpować i stały się niezwykle inteligentne.
Ależ Mateck, ja te foty dokładnie tak skomentowałem na TSie :)
Mój post dotyczył Twego trollowania na rzecz BF3.
Mad --> To był tylko komentarz do nowego teasera zapodanego przez eJaya. Naprawdę uważam, a przynajmniej mam taką nadzieję, że single będzie świetne - co najmniej tak dobre jak w MoH. Moim zdaniem dotychczasowe trailery na to wskazują.
spoiler start
troll mode on
spoiler stop
Czy Twoja reakcja na mój komentarz oznacza, że pod moją nieobecność rozpoczęła się kampania nienawiści uderzająca we wszystko co związane z BF3? Rozumiem, że tak ;)
spoiler start
troll mode off
spoiler stop
Co do Dead Island:
- zombie rozwala się bardzo przyjemnie...
Problemem jest RPGowość gry; jest przekombinowana: tysiące questów, gówniany ekwipunek, skille które zakłócają odbiór gry. Dodatkowo gra jest cholernie nieintuicyjna, jakieś dziwne patenty wymyślili przez co trzeba sie naklikac i skupic by sobie dobrze do rączki wlozyć batonik.
Fabuła jest kijowo zarysowana, już w L4D mozna bylo wczuc się w fabule kazdego pojedynczego etapu. DI brakuje emocji, charyzmy bohaterów, rozmachu. Imho grze pomogłyby fajne cut-scenki fabularne tryskające epą i humorem, które by zachęciły do dalszego ubijania zombiech.
Dobija wszystko skopany coop: brak zaliczania questów, zerowanie się lvli, brak nacisku na współpracę.
Grafika? Może 3 lata temu robiłaby jako takie wrażenie...
Tako rzekłem.
@Mateck,
Niee, to tylko ja sobie hejtuje BF3 :P
Mapki w RO2 z wersji na wersje coraz bardziej mi smakuja - wbrew temu co Bone mowil, az takie maciupkie to one nie sa, w porownaniu z miejskimi mapkami w RO1 duuzo, duuzo wieksze :)
Dobrze wydana kasa :)
Krótka recenzja Dead Island
Plusy
+zabijanie zombie ALE
Minusy
-ALE tylko gdy masz broń na jako takim swoim poziomie. Przez debilne skalowanie a la Oblivion gra się identycznie czy na 2 czy na 22 (tak już mam) lvl.
-ALE system walki wręcz wkurwia niesamowicie bez możliwości bloku z tym idiotycznym kopniakiem (z obcasa rozpęka głowę zombiaka lol) i zachowanie zombie z tym ich "ledwocięmusnępoucięciumiręki" albo wytrąci cię z równowagi i wpadasz w chain stuna i giniesz.
Przydałoby się więcej ciosów i więcej mobilności.
-Wszystko inne ssie moooocno. Właściwie to gdyby wyciąć walkę wręcz to mogłaby to być gra City Ineractive.
Jeden wielki minus, który właściwie jest dla mnie gamebreakerem - system zapisu gry. Skopany konsolowy ścierwo niesamowite które wręcz zniechęca do free-roamingu.
BTW Madkongo
Ściągnąłem pre-release 1.8 do minecrafta i ten nowy generator terenu całkiem ciekawe twory sprawia>
Madu - Ja nie będę zaskoczony gdy singiel BF3 okaże się niezły, niestety w multi już tak nie wierze... ukryty przekaz jest taki że i tak kupisz :>
Co do Dead Island to już na gameplayach wygląda strasznie nudno i topornie.
Vdka burner:
http://www.youtube.com/watch?v=d7q3j69-SHM&feature=player_embedded
Mateck---> Zgadzam się co do singla BF3. Sami twórcy twierdzą że mierzą w klimaty "Generation Kill" czyli dużo budujących nastroju przestojów akcji.
qLa---> Nie napisałem że są maciupkie tylko że są małe a to różnica. Zdjąłeś kogoś z powyżej 200 metrów?
Wczorajszy PR:ArmA był naprawdę super, zapomnieliśmy o klatkach na sekundę i warpach za to skupiliśmy się na grze. Garbol wymiatał na ZU-23, a stawianie odpowiedniego FOBa wydaje się kluczem do dobrej obrony lokacji. Wciąż uczymy się myśleć "PvP w skali ArmA" gdzie wróg może nas wypatrzyć z 3km :)
Jakos z 205-210m to byl maks dotychczas.
Obawialem sie, ze te mapki beda naprawde malego rozmiaru, a zle nie jest, pewnie nie jest to skala PR'owa, ale wieksze niz w pierwszej czesci, wlasciwie do kazdego domu mozna wejsc, obsadzic kazde pietro, wiec thumbs up
Ale wy jesteście wybredni ;) mi się DI podoba choć wiele rzeczy w tej grze można poprawić (jak np. zużycie broni - nóż po 20 ciosach nadaje się na śmietnik - lol). Przyjemny odstresowywacz, stawiający na eksplorację BARDZO ŁADNEGO świata, z prostymi i nieprzekombinowanymi questami, z fajną dekapitacją ciał. System walki mi się podoba, brak bloku w ogóle mi nie przeszkadza bo też nie walczymy z hordami jak w L4D. Podsumowując, Techland dał radę choć z takim silnikiem może zrobić grę o wiele lepszą i bardziej RPG. Wielki plus za optymalizację i brak loadingów przy rozmiarach mapy (Wiedźmin 2 rozłożony na łopatki, a miało być tak pięknie).
T_bone---->
Wciąż uczymy się myśleć "PvP w skali ArmA" gdzie wróg może nas wypatrzyć z 3km :)
Ja o tym zapomniałem i dałem niechcący VD 1200m ;)
(Wiedźmin 2 rozłożony na łopatki, a miało być tak pięknie)
Co za bzdura :D
Zauważyłem eJay, że wszystkie gry, które wychwalasz pod niebiosa mają jedną wspólną cechę - "wielki plus za optymalizację". Mam wrażenie, że wyolbrzymiasz przez to pozostałe zalety.
DI nie oceniam, bo nie grałem, ale Wiedźmin to jedna z nielicznych gier, które ostatnio mnie wciągnęły i po przeczytaniu pozostałych komentarz na temat DI nie wyobrażam sobie, żeby było ono lepsze od Wiedźmina.
BTW. Jeżeli chodzi o polskie produkcje, to demko Hard Reset bardzo mile mnie zaskoczyło. Przyjemna, oldschoolowa strzelanka, z kilkoma fajnymi rozwiązaniami, a ponad wszystko - świetny klimat.
To ja tez swoje 3 grosze:
Pogralem jakies 2-3godzinki w DI i jakos... meh... Niby fajnie, ale nic nie sprawia, ze chce w ta gre zagrac do konca - takie odmozdzajace siekanie i rabanie, bez wiekszego celu i po pewnym czasie bez wiekszej satysfakcji. Moze to wina tego, ze nie pogralem co-opa, a single mnie nawet w Deus Ex znudzil po paru godzinkach.
Dobrze, że nawet nie chciałem kupować Dead Island. 'Dostałem' wersję somalijską i w sumie tyle:
- fajnie się sieka zombie, ALE tylko do 10 levelu - później to się staje strasznie monotonne i nudne
- psucie się broni - nóż do wywalenia po kilku ciachnięciach - really game?
- za dużo RPGowych śmieci - jasne, czasami fajnie jest kiedy jest pierdylion statystyk, skillów i czego by nie było, ale tutaj to nie pasuje; poza tym jaki jest sens levelowania jak zombie levelują z tobą, w wyniku czego niwelują SENS i chęć zdobywania nowych poziomów
- brak ręcznego save'a, ale za to konsolowy gówniany autosave - 'kurde, muszę wyjść i coś zrobić, ale nie mogę zapisać bo gra nie ma ręcznego save'a"; wielka wtopa techlandu jak dla mnie
- nudne questy - nie grałem aż tak długo bo mam ledwo co chyba 13 level, ale questy generalnie schodzą do schematu 'przynieś, wynieś, pozamiataj'; nie jest co prawda tak źle, jak Bołn mówił, że trzeba zabić naście zombie w żółtych kalesonach, ale quest typu 'przynieś żulowi w chuk flaszek whiskey/wódki', który dodatkowo jest zbugowany i trzeba latać po całym kompleksie wypoczynkowym, nie należy do ciekawych i interesujących
- kompletny brak klimatu jak dla mnie - o, w intro jest jakaś wiejska dyskoteka, o, koleś się schlał, o, w prologu się budzimy i musimy spieprzać z rozniesionego przez zombie hotelu, o, ktoś nas ratuje - NIC nie wiem co się dzieje, jak to się w ogóle zaczęło, sam prolog jest nędzny i... no po prostu nie czuć klimatu
Ot moje 3 grosze.
spoiler start
eJay mnie pewnie zjedzie jak psa :P
spoiler stop
Mateck---->
Zauważyłem eJay, że wszystkie gry, które wychwalasz pod niebiosa mają jedną wspólną cechę - "wielki plus za optymalizację". Mam wrażenie, że wyolbrzymiasz przez to pozostałe zalety.
Masz złe wrażenie;) Dead Island ma od ch... wad (levelowanie przeciwników - grzech postoblivionowy:)), ale ja lubię gry oparte na eksploracji świata, a taki w DI mi się podoba. To nie miał być erpeg, ani gra akcji, tylko survival, czasem na serio a czasem na żarty. Są bugi, są głupie niedopatrzenia, ale mi to nie przeszkadza.
Wiedźmin to jedna z nielicznych gier, które ostatnio mnie wciągnęły i po przeczytaniu pozostałych komentarz na temat DI nie wyobrażam sobie, żeby było ono lepsze od Wiedźmina.
Chodziło mi konkretnie o rozmiar świata - lokacje w Wiedźminie w porównaniu do Dead Island są tycie i podzielone na mniejsze sekcje wymagające loadingu "w locie". W Dead Island na 7 godzin rozgrywki miałem dosłownie 2 ekrany ładowania.
demko Hard Reset bardzo mile mnie zaskoczyło. Przyjemna, oldschoolowa strzelanka, z kilkoma fajnymi rozwiązaniami, a ponad wszystko - świetny klimat.
Jak dla mnie - meh;)
Tygrys----->
- brak ręcznego save'a, ale za to konsolowy gówniany autosave - 'kurde, muszę wyjść i coś zrobić, ale nie mogę zapisać bo gra nie ma ręcznego save'a"; wielka wtopa techlandu jak dla mnie
Gra robi save'a gdy z niej wychodzisz, potem lądujesz przy wejściu do tej samej sekcji, w której byłeś. Od biedy mógłby on być, ale skoro po śmierci startujesz jeszcze raz z tym samym questem tylko z mniejszą kasą - nie robiłby specjalnej różnicy.
- nudne questy - nie grałem aż tak długo bo mam ledwo co chyba 13 level, ale questy generalnie schodzą do schematu 'przynieś, wynieś, pozamiataj'; nie jest co prawda tak źle, jak Bołn mówił, że trzeba zabić naście zombie w żółtych kalesonach, ale quest typu 'przynieś żulowi w chuk flaszek whiskey/wódki', który dodatkowo jest zbugowany i trzeba latać po całym kompleksie wypoczynkowym, nie należy do ciekawych i interesujących
Niektóre rzeczywiście są słabe, no ale to nie miał być Fallout czy Gothlivion.
Doszedłem do questu z parkingiem hotelowym i jadę dalej. Fajna gra, tyle że bez rewelacji i z burakami ;)
eJay
1. Kup sobie w końcu ten komputer bo mylisz optymalizację ze szpetną grafiką.
2. Dead Island też doczytuje w locie. a Wiedźmin typowe "ekrany ładowania" miał przy przechodzeniu z aktu na akt, przez mgłę i przez górskie przejście w 2 Akcie. Ogrom mówię ci ogrom loadingów.
3. ja lubię gry oparte na eksploracji świata
Gówno prawda skoro ci się Morrowind nie podobał.
+ za wyrażenie Gothlivion powinieneś dostać w redaktorską papę.
M@rine---->
1. Szpetna grafika to jest w Morrowindzie który miał loadingi co 15 kroków;) Naprawdę trzeba mieć niezłe zaparcie aby pisac o DI że jest "szpetne". Średnie, mało widowiskowe ok, ale szpetne?
2. Doczytuje, ale inteligentnie, a poza tym jest to kawałek świata znacznie większy niż świat W2.
Ogrom mówię ci ogrom loadingów.
No jeżeli nie potrafili upchnąć na jednej mapie lasu i Flotsam to rzeczywiście czapki z głów.
3. Morrowind mi się nie podobał bo nie lubię fantasy, pedalskich elfów i nudy po płaszczykiem 10000 questów i nieograniczonych możliwości.
+ za wyrażenie Gothlivion powinieneś dostać w redaktorską papę.
To nie ja wymyśliłem to określenie;)
eJay
Srsly grafika jest szpetna. Nie, nie obchodzi mnie ona stricte ani to czy gra jest widowiskowa (no lol tak jakby to była dla mnie ważne).
Zwróć uwagę na:
- cienie
- jakość obiektów tła (f.e.a.r quality made in 2005)
- błędy
- modele głównie ręce, noga i bronie palne (najgorsze chyba jakie widziałem a i tak wyrzuciłem jeszcze szpetniejszy karabin który składał się z dwóch walców)
- draw distance typu kamienie, bunkier i chatki
I nie zasłaniaj się kompresją jpg.
to nie jest wątek o Dead Island, nie róbcie oftopu Panowie i Panie!
Co jest szpetnego na tej fotce? - http://i.imgur.com/DowTw.jpg
Ja rozumiem, że Chrome Engine nie był nigdy pisany dla zamkniętych przestrzeni etc. (tu się zgodzę, że gra czasem nie daje rady ale widziałem na przestrzeni kilkunastu miesięcy Fpsy znacznie gorzej wyglądające), ale też rozmiar mapy każe wprowadzić pewne kompromisy i ograniczenia. Dzięki temu całość chodzi płynnie na moim złomie, co zasługuje na uznanie bo dzisiaj standardem jest robienie wszystkiego pod 4 rdzenie, nawet jak wygląda jak produkt sprzed 5 lat. A szpetny to jest Homefront na UE3, który jest liniowy i klaustrofobiczny -
http://www.airbornegamer.com/wp-content/uploads/2011/03/HOMEFRONT-2011-03-18-21-35-05-001.jpg
http://img714.imageshack.us/img714/5742/homefront20110318134514.png
Dead Island jest ładne i estetyczne. Jakby tam wprowadzili magię, elfy i trolle to byś sikał pod siebie ze szczęścia;)
BTW. Podaj mi przykład strzelaniny/FPP spełniającej twoje wymagania estetyczne, w sensie nazwiesz grę "ładną".
Ja tam w sumie zgadzam z blogiem o grach kropka pl*. Właśnie wpadłem sobie poczytać o Arma (wyjątkowo), a tu zonk...
* - z jedną uwagą - jeśli już to Panie i Panowie.
eJay troll es#1
Przeczytaj czasem co piszesz bo to się kupy nie trzyma.
Chrome Engine nie był nigdy pisany dla zamkniętych przestrzeni
To czemu te zamknięte przestrzenie wyglądają i tak lepiej niż otwarte?
rozmiar mapy każe wprowadzić pewne kompromisy i ograniczenia
Wiedźmin 2 beee niefajne bo musisz drzwi otwierać żeby doczytało w locie. Fuuuuj. Ale DI z tym samym mechanizmem tyle, że bez drzwi i z polygonem zamiast dachu chatki - approved.
dzisiaj standardem jest robienie wszystkiego pod 4 rdzenie
Następny bullshit
A szpetny to jest Homefront na UE3
Fajnie. A zmienia to coś?
Wisienka na torcie
Dzięki temu całość chodzi płynnie na moim złomie
Czyli to o co cały czas mi chodzi. Szpetna grafika chodzi na złomie /= optymalizacja.
co zasługuje na uznanie
Hmmm. Nie, nie zasługuje.
Apropo narzekaczy na offtopy
Dziwnym trafem jak nic się nie dzieje, pojawiają się posty z armą to nikt "akurat przychodzi poczytać i walnie posta". Za to jak się zalążek flame'a robi to znajdują się ludzie tu nie piszący przychodzący tylko po to by wyrazić swoją dezaprobatę ;)
@M@rine
Czyżby świadczyło to u ukrytych wielbicielach, którzy niekoniecznie chcą z Wami pogadać o Arma? ;)
A może... nie da rady zrobić flejma o Arma? ;))
P.S. Jakby co, to nie wyrażałem dezaprobaty, jeno zdziwienie :)
M@rine--->
To czemu te zamknięte przestrzenie wyglądają i tak lepiej niż otwarte?
Gówno;) U mnie otwarte wyglądają lepiej. Może u ciebie gorzej bo grę zajumałeś z torrentów;)
Wiedźmin 2 beee niefajne bo musisz drzwi otwierać żeby doczytało w locie. Fuuuuj. Ale DI z tym samym problemem bez drzwi i z polygonem zamiast dachu chatki - approved.
Approved, bo rozgrywka jest płynniejsza i nie odczuwam dogrywania mapy, nie mam znikających budynków, detali, obiektów etc. Wieśmiak się krztusił gdy wchodziłem do miasteczka/nowej lokacji - mielenie dyskiem było odczuwalne i słyszalne. DI jest zaskakujący płynny. Dałem Ci fotkę w [53] - dalej nie widzę te nędzy graficznej, którą usilnie mi wciskasz. Może odpal jeszcze dla porównania LoLa?:)
Następny bullshit
Nie bullshit, tylko fakt.
Fajnie. A zmienia to coś?
Zmienia bardzo dużo. Dałem Ci screena z fpsa, który ma małe mapy, a i tak wygląda gorzej niż DI oferujący dużą lokację, więcej wrogów i efektów graficznych.
Czyli to o co cały czas mi chodzi. Szpetna grafika chodzi na złomie /= optymalizacja.
Z logiką u Ciebie na bakier. Gra ładnie wygląda a przy okazji jest dobrze zoptymalizowana - to nie musi być oksymoron, right?
Nie odpisałeś mi - podaj FPS'a lub inną grę FPP z grafiką która według Ciebie jest ładna.
No mówię. Troll do potęgi z tego eJay'a.
Zdejmij te swoje różowe okulary.
Wieśmiak się krztusił gdy wchodziłem do miasteczka/nowej lokacji
Ja się krztuszę bo dalej brniesz w DI>Wiedźmin.
Dałem Ci fotkę w [53] - dalej nie widzę te nędzy graficznej, którą usilnie mi wciskasz.
Trochę więcej "fotek" było w albumie i dziwnie się do nich nie odnosisz. Ale masz zaznaczyłem co o co mi akurat w tej konkretnej "fotce" chodziło. http://i.imgur.com/hVrGU.jpg
Zmienia bardzo dużo. Dałem Ci screena z fpsa, który ma małe mapy, a i tak wygląda gorzej niż DI oferujący dużą lokację, więcej wrogów i efektów graficznych.
Hmm czyli cholera przy dżumie wygląda niegroźnie? Takie porównania nie mają najmniejszego sensu. To tak jakbym podał przykład aplikacji która wyświetla świecącego się bloomem penisa na psim polu o wielkości Szczecina w pierdylionie FPS i powiedział że TAK TO JEST TO! Czemu inni nie mogą tak "optymalizować" swoich gier?
Nie odpisałeś mi - podaj FPS'a lub inną grę FPP z grafiką która według Ciebie jest ładna.
Na dzień dzisiejszy? Crysis ciągle daje radę, Metro też, Crysis 2 obniżył poprzeczkę, ale modele ciągle na topie i pewnie BF3 też będzie miał dobrą grafikę. Ale co to ma do rzeczy skoro to ty powinieneś wiedzieć jako współpracownik portalu o grach. Zresztą co to ma na celu? Masz zamiar zarzucić że nie mają otwartych przestrzeni (crysis) albo że fatalnie chodziły na twoim komputerze?
<ArmA flame mode on>
Oficjalna strona ArmA3 utwierdziła mnie w przekonaniu, że nowa część będzie cierpiała na brak "klimatu". W szczególności jak patrzy się na listę frakcji - straszna bieda. Do tego jednostki, które widać na fotkach są jak dla mnie zbyt egzotyczne. Oczywiście ktoś zaraz napisze, że odejście od standardowego schematu Amerykanie vs Rosjanie/Taliby nie zaszkodzi i pewnie będzie miał rację, ale podejrzewam, że content z ArmA3 baaardzo szybko się znudzi.
Miałem i mam nadzieję, że content z ArmA2, czyli USMC i Rosjanie, oraz z Operation Arrowhead, czyli US Army i BAF, będą od razu dostępne w ArmA3, ale zapewne będzie trzeba ściągać gigabajty konwertów.
<ArmA flame mode off>
spoiler start
Nie chciało mi się tego pisać, ale może uda mi się zakoczyć oftopa :P
spoiler stop
M@rine, ale z Ciebie trololololo. LoD i kłopoty z nimi ma 99% gier opartych na dużych mapach. Już nie czaruj, że DI jest "wyjątkiem" najgorszym z możliwych. Wykazujesz się w tym momencie totalną ignorancją. Zresztą LoD to założenie programistyczne, znane od wieków - http://en.wikipedia.org/wiki/Level_of_detail oczywiście może być to zwalone (pop up obiektów przed oczami) lub lepsze (przedmioty pojawiają się np. 300 metrów dalej). I nie ma to związku z konsolami.
Hmm czyli cholera przy dżumie wygląda niegroźnie?
Jeżeli miałbym koniecznie wybierać na którą chorobę zapaść, to chciałbym mieć taką cholerę.
Czemu inni nie mogą tak "optymalizować" swoich gier?
Bo nie mają technologii lub im się nie chce (ergo - wolą pchać się w zawartość niż w działanie). Nie da się od tak zrobić gry z mapą o wielkości 50 km2 (na upartego się da, ale jak to będzie działać?), to są lata poprzedzone pisaniem odpowiedniego silnika.
Zresztą co to ma na celu? Masz zamiar zarzucić że nie mają otwartych przestrzeni (crysis) albo że fatalnie chodziły na twoim komputerze?
Crysis - ok ale to już jest staroć, ale reszta to corridory, w które można pchać detale bez końca. Metro wygląda ładnie, ale kosztem kosmicznych wymagań sprzętowych (nie pisz, że to wina mojego złomu bo wystarczy spojrzeć na rozmaite benchmarki aby zobaczyć tą ultrawydajność) i błędów. Crysis 2 jest wypucowany, ale też mniejszy. A Dead Island nie ma się naprawdę czego wstydzić. Poza tym, ty chyba sobie ubzdurałeś, że to tekstury, cienie, efekty (dla ciebie słabe, dla mnie dobre) składają się na jakość grafiki, a jest jeszcze wartość artystyczna i setting. W obu przypadkach DI to trochę więcej niż przyzwoita gra.
Mateck--->Bardziej to drugie. Pisali na forum, że configi trzeba będzie zmieniać, ale tylko delikatnie.
Wracając do DI :P
Sorry eJay, ale M2rine ma rację, grafika zaiste jest przeciętna. Ja na przykład mam fetysz na punkcie tekstur, a w tym przypadku są żenujące na miarę CoD. Setki dof, bloomow, hdrow i innych sa ok, ale jesli pod spodem kryją się przyzwoite tekstury. Odpalcie sobie którąkolwiek cześć Stalkera - w takie cegły i betony mogę wgapiać się godzinami ;-) Minecraft > ALL.
Do ludków spoza naszego hermetycznego, powalonego kurwidołka:
• O czym rozmawiamy?
- o naszych potyczkach w trybie Cooperative
- o starym, ale jarym Flashpoincie
- o problemach z grą
- o nowościach ze świata addonów
- o tworzeniu misji
- o sztuce tworzenia addonów
- o innych grach, które umilają nam chwilę kiedy zabraknie weny na ArmA
Wątek sam się nie zapełni, a dobry flame działa dobrze na trawienie.
<ArmA flame mode on>
Pożyjemy zobaczymy, aczkolwiek wszystko zależy jak bardzo posuną się w wymyślanie kitów. Na pewno nie będzie już to taki orgazm dla fanów airsoftu ;)
<ArmA flame mode off>
Post ten powstał z dedykacją dla Ravka, naszego wiernego Czytelnika.
Sorry eJay, ale M2rine ma rację, grafika zaiste jest przeciętna.
Nie przeciętna. SZPETNA. A to jest różnica. Normalnie jakby za rogiem czekały już artefakty i pikseloza.
Ok, EOT bo mamy z Marinem inne poczucie estetyki i nie dojdziemy do wspólnego wniosku;) Idę grać dalej.
Poddaje się.
eJay kup sobie już ten komputer, proszę... I odpal sobie te gry na maksymalnych detalach:
- Crysis 1 zwłaszcza wyjście ze statku obcych na zamrożone połacie
- Metro zwracając uwagę jak się robi cieniowanie
- Stalker przypominając sobie jak to robili w 2007 roku
- Unigine heaven techdemo (!)
A potem wróć do swojego DI i przypomnij sobie jakie bzdury pisałeś.
W obu przypadkach DI to trochę więcej niż przyzwoita gra.
Tu mi się zbiera na płacz. To już nie jest patriotyzm to skrajny nacjonalizm.
inne poczucie estetyki
Nie usprawiedliwiaj się. Estetyka nie ma tu nic do rzeczy. Czyli bloom (nawet nie hdr przypominam 2011 się kończy) + dof + blur + żółte świecące ssao czyni grę estetyczną? Ładną? Czy jak pomaluję zdechły trawnik na zielono i się nie kapniesz to zaczy że trawnik był DOBRY? WTF?
I wywołałeś wilka z lasu (ale już ostatni raz).
1. Czy ja odmówiłem piękna Crysisowi? Nie.
2. Czy ja odmówiłem piękna Metro? Nie. Ale zwróciłem uwagę, że łatwiej zrobić ładną grę, która stawia na małe przestrzenie.
Stalker - nie onanizujmy się tak nad nim, on wygląda dobrze, ale bez szału.
Unigine - żarcik? To tak jakbyś oceniał samochód po karoserii.
Tu mi się zbiera na płacz. To już nie jest patriotyzm to skrajny nacjonalizm.
Płacz i ściągaj dalej:)
Nie usprawiedliwiaj się. Estetyka nie ma tu nic do rzeczy.
Jak to nie ma? To jest podstawa naszej percepcji. Dla jednego arcydziełem wizualnym będzie flashówka z prostą grafiką, dla drugiego skromna gra niezależna z pomysłową stylistyką (mi się podobał wizualnie Atom Zombie Smahser;)), a dla innego rozpierdalator z pixel shaderami oraz fizyką ala Crysis.
Dla jednego arcydziełem wizualnym będzie flashówka z prostą grafiką, dla drugiego skromna gra niezależna z pomysłową stylistyką
Nadal to nie podważa to mojej oceny. Grafika to nie artyzm to czysta matematyka. Co z tego że Bastion jest wg mnie jedną z najlepszych artystycznie gier ever? Zmienia to cokolwiek? Czy to wpływa na inne gry w które zagrałem? BTW Czy grafika w Dead Island wpływa na cokolwiek? Nie bo gra jest ułomna w tysiącu innych rzeczy. Uczepiłem się jej tylko dlatego, że ty jakimś cudem uważasz że ten pseudo graficzny potworek jest lepszy od dajmy na do Wiedźmina 2 bo NA TWOIM ZŁOMIE CHODZI DOBRZE.
Grafika jest w DI słaba to że ty uważasz inaczej to już twój problem. Kłócisz się ze mną i chwalisz się że łykasz tą odrapaną papkę zakrytą farbą przez twórców. Gratuluję. Trzymaj tak dalej.
PS
Dead Island - nie onanizuj się tak nad nim, on wygląda po prostu źle.
ty jakimś cudem uważasz że ten pseudo graficzny potworek jest lepszy od dajmy na do Wiedźmina 2 bo NA TWOIM ZŁOMIE CHODZI DOBRZE.
Pod kilkoma technologicznymi względami (namacalnymi i nienamacalnymi) jest lepszy, ale o tym nie chce mi się już pisać. I mój komp nie ma z tym nic wspólnego. Over and out bo i tak pewnie obrobicie mi dupę na TSie;) Tylko nie zapomnijcie się wytrzeć.
<Arma flame mode on>
Od razu mówiłem, że nie ma Teciaków = nie będzie klimatu. Ale eJay mnie zjechał, że zmiana stron i diametralna zmiana sprzętu wyjdzie na lepsze :P
<Arma flame mode off>
<dead island flame mode on>
Marin - sory, ale w tym momencie jęczysz jak zdychający jeleń na środku lodowiska w lecie. Jasne, DI ma strasznie nędzne questy i nudny system walki, ale wcale nie oznacza, że gra wygląda brzydko. O Boziu! Zobaczyłem jedną/dwie rozmazane/rozjechane tekstury to od razu zrównam grę z błotkiem. Fakt jest taki, że poza przesadzonym bloomem na plażach, gra wygląda bardzo ładnie. Takie miasto wygląda bardzo ładnie, ma masę detali i przede wszystkim nie tnie się bez powodu. Ubzdurałeś sobie, że Krajzys wygląda tak super zajebiście, że nie zwróciłeś uwagi na masę rozjechanych tekstur w niskiej rozdziałce. Tak, grałem w drugiego Krajzysa i pamiętam jakie ohydności serwował w wielu miejscach. Jęczysz dla zasady, ot co.
<dead island flame mode off>
http://allegro.pl/phenom-ii-x4-940-black-edition-od-1zl-bcm-i1815878723.html
http://allegro.pl/sapphire-radeon-hd4870-hd-4870-1gb-od-1zl-bcm-i1815878195.html
Sprzęt testowany na ArmA2, musi być dobre. Polecam Karol Strasburger.
Mad
Na stronie D3 pojawił się builder z opisem wszystkich skilli i runicznych mutacji. Tak fyi.
http://us.battle.net/d3/en/calculator/barbarian
Mogłeś dać Carmageddon 2 - też zombie i też sanbox. Albo Duke Nukem Forever - też pijesz napoje z puszki aby się uzdrowić;)
BTW na którym akcie z madem stanęliście? Może wam pomóc?:)
Całkiem sympatyczny PRA był dziś. Nawet coś ustrzeliliśmy, zdobyliśmy 3 flagi po czym zginęliśmy jak sieroty.
Project Zomboid <3
Sesja dyplomowa=pain in the ass...
Mad---> Jaki brzydki screen :D Aż tęsknie za fotami Matecka...
Ale PR:ArmA rzeczywiście był dziś spoko, jeden "firefight" wygraliśmy pięknie.
Nowy komp zamówiony, ale kurde ile miałem wątpliwości i kombinowania - nie da się opisać.
Procek: AMD Phenom X4 955 - na razie musi styknąć, bo do premiery bulldozerów jeszcze trochę czasu. Chciałem iść w Sandy Bridge, ale w ostatnich 2 dniach ceny wszystkiego co z SB związane skoczyły o 20% ;/ Jak Bulldozery okażą się fajne i w miarę tanie to chyba przed premiera ArmA 3 wymienię procka;P
Płyta główna: Gigabyte GA-990XA-UD3 - pod AM3+
Karta: MSI GeForce GTX 560 Twin Frozr II - trochę kotlet, ale wydajnościowo miejscami na poziomie Radeona 6950
Pamięć: Goodram 4GB 1333 - nic specjalnego, jak odczuję brak mocy to dorzucę dodatkowe 4.
+ bzdety jak obudowa, Windows 7, nagrywarka DVD (obecna mi się sypie:P)
Ahh... Tyle kombinowania a i tak skończyłeś z identycznym sprzętem jaki mam teraz.
Edit.
Te 560 jest bez Ti? Hmm... To rzeczywiście kotlet.
Zagadka. Czyje to słowa 'Postanowiłem osrać już Bulldozery bo pojawią się dopiero pod koniec miesiąca i nie mają być wcale takie rewelacyjne.' ? :>
Kurde, to idealne odzwierciedlenie czekania na jakiś film 2 lata, oglądając super zapowiedzi a później przychodzimy na premierę i '8 na 10'.
M@rine--->Uwierz mi, ta konfiguracja tydzień temu mogła być w 75% inna, na innej podstawce. Co do karty - chciałem brać początkowo 6850, potem 6870 (budżet rósł:P). Wczoraj w koszyku miałem już 6950, ale patrzę, a tu Core i5 2500 z 649 zł skoczył na 750 zł ;/ I musiałem znowu zmieniać - płytę tańszą na AM3+ i procesor AMD, który raczej będzie przystankiem, ale nie sądzę aby specjalnie "wadził". Intel w przyszłym roku atakuje Ivy Bridge ale na 100% cena na początek będzie mordercza ;) Dlatego wybór padł na biedne AMD, które przekłada premierę Bulldozera.
Reavek--->Moje słowa, ale jak to słowa - zmieniają się wraz z kolejnymi testami. Sporo fake'ów krąży w necie, ale wczoraj pojawił się news że udało się podkręcić BD na 8 ghz;) To jest moc.
Dead Island ukończone! ;) W sumie - gra tylko dobra, koncept trochę oszukany i przez to dziurawy. od bodajże 20 levela chodziłem z tymi samymi pałkami i maczugami, tylko klepałem upgrade za upgradem. Crafting ograniczyłem do kija Dragon i Ciernia.
Aha końcówka została zerżnięta z
spoiler start
finału No Mercy
spoiler stop
i daje jakieś nadzieje na o wiele lepszy sequel.
1 akt 8/10
2 akt 7/10
3 akt 5/10
4 akt 7/10 (ze sporymi uwagami;/)
W sumie takie 7/10, w skali marinowej 4/10.
Po pierwszych 100 minutach RO2 jestem z lekka zniesmaczony.
Spodziewałem się ciut więcej słuchając chłopaków grających w betę.
Stek_man uważa, że retail to mocny krok w tył względem bety... no cóż zobaczymy.
Czego sie spodziewales Mad?
RO2 jest godnym nastepca RO1 - jezeli pasowala Ci pierwsza czesci, druga Ci tez powinna odpowiadac.
Nie wiem czy grales z Bonem i Garbim, jezeli nie - RO sporo traci, jak sie gra samemu.
Podobno sukcesem jest przejście menu:D
Mad, pamiętasz może jak nazywał się ten filmik na YT z tym dziwnym typem prowadzącym program dla dzieci? Facet dziwnie się wyginał i generalnie zwracał na siebie uwagę manierami zawodowego pedofila;)
Podobno sukcesem jest przejście menu:D
O ile nie zmienili nic od zeszlego weekendu, czyli jak gralem raz ostatni to moze i przejscie menu jest sukcesem, ale dla dziecka z zespolem Downa ;)
Mad --> Super gra k***o. Nie znasz się ;).
A tak na serio to odpaliłem na razie tylko singla, żeby zapoznać się ze sterowaniem. Fajnie to wygląda, w sensie sterowanie, a nie "kampania single player". Tylko ten silnik sprawia wrażenie przestarzałego. No i odpaliło się z automatu w polskiej wersji językowej - nie polecam.
Ogólnie jestem nastawiony pozytywnie do tej gry, ale mimo to mam wrażenie, że nie przyciągnie mnie na długo. Zresztą tak samo jak jedynka.
BTW. Wyłączyłem grę, a tu Steam już pobiera jakąś łatkę ;).
qLa... Grałem z chłopakami i co do gameplayu to akurat duzych zastrzeżeń nie mam, ginąłem jak szmata, co jest raczej zrozumiałe. Jedynie system wychylania wydaje się lekko zbędny, albbo zdążę zawsze zginąć zanim wystrzelę :P Wypowiem się po kilku godzinach.
Problemem są technikalia, niestety. Modele postaci zlewają się z tłem, gra co chwilę przestawia niektóre opcje graficzne na default, wydajność jest imho mocno niezadowalająca (UE3 ffs, jak mogli to spierdzielić). Generalnie grafika mimo, że ładna (modele są boskie) to sprawia wrażenie niewyraźnej, nieostrej i niedbałej.
Może to była też kwestia serwerów, ale ping +/- 100 to kiepski rezultat.
No i 6 ctd w 100 minut nie powala na kolana... (raz w serwer browserze). Pociecha taka, że nie mam problemu z bugami graficznymi jak garbol i stek_man.
qLa----> Ale to graliśmy 2 tygodnie temu, radzę ci zagrać w wersję, którą wydali.
Z gustami się nie dyskutuje - wiadomo.
Co do serwerów, to na razie nie zauważyłem żadnego naszego, stąd i takie pingi.
Niemniej, na pingu +/- 100 można spokojnie pocinać. Tak do 150 nie ma tragedii. Dopiero przy 200 robi się dramat.
P.S. Kim był "Tantal", który raz siedział z nami na kanale TS?
P.S.2. System wychylania to rzeczywiście kiszka. I w jedynce i w dwójce...
Rozwiązanie problemu z tłem w menu głównym i brakiem Polskiego języka.
http://www.red.orchestra.pl/forum/index.php/topic,2216.msg29386/topicseen.html#new
Ps: Tantal to ja ;P
Co oni w tym RO pozmieniali :o
Jutro dopiero zagram :(
Ja moge sie jedynie odnosic do bety, od zeszlego weekendu nie mialem okazji grac - z pingami problemow nie bylo, sporo serwerow z pingiem 40-60 stalo.
Co do systemu przylepiania i wychylania nie mam wiekszych zastrzezen - moze czasami przyklei Cie nie do konca tak, jak sie chcialo, ale ogolnie bylo ok. Samego Q i E raczej nie uzywam, bo i po co;)
Co do zlewania - po wlaczeniu trybu "War movie" bylo strasznie ( chyba postefekty ), po wylaczeniu wiekszych problemow w wyraznosc otoczeniai nie zauwazalem.
Wydajnosc nie byla u mnie w trakcie bety problemem ( przy wszystkim na max procz postefektow ) w odroznieniu od Bona, ktory wlasciwie ma tylko slabsza karte graficzna od mojej .
No RO2 działa różnie na różnych systemach, różnie róża różowa różowieje...
--------------------------------->
Tantalwz88 ---> Dzięki za link! Wszystko wróciło do normy, za wyjątkiem języka ("zrobił się" polski).
Musiałem szybko zmienić na angielski i właśnie doczytuję jakieś hektary danych...
Nie ma sprawy Mat ;)
qLa ---> Oups... akurat czytałem Twoje posty i stąd omyłka. Ale i tak dziękuję :)
...wydajność jest imho mocno niezadowalająca (UE3 ffs, jak mogli to spierdzielić).
Podpisuję się pod tą opinią.
Pierwsza gra od wymiany kompa, w której przeszkadza mi wydajność.
Poza tym stwierdzam, że nie lubię gier ze spectem po śmierci ;).
W ArmA2 jest mewa jako spect... Ale to w sumie taka "trudna miłość".
Nie czaje końcówki, ale ta mewa po części tłumaczy dlaczego nie robiłem misji bez respów :).
Poza tym chodziło mi bardziej o specty w grze z respawnem, gdzie po zgonie widok automatycznie przechodzi mi na jakiegoś typka, który laguje i często szybko ginie, gra się do tego ścina, a ekran zawalony jest masą niepotrzebnego tekstu, więc nawet fotek nie ma sensu robić.
Jakoś tego typu przerywniki przeszkadzają mi wczuć się w grę ;).
Sprzęcik doszedł, ale zainstaluje go dopiero w poniedziałek. W ogóle, otwieram opakowanie z grafą i przez 5 minut szukam kodu na Dirta 3. Po chwili się skapnąłem, że kupiłem jednak Nvidię;)
urwa mac po premierze RO2 same problemy z instalacja tej kupy po becie mam :|
Ja #%*)(#$ zaraz rage'a dostane z tym Red Orchestra... nie wiem jak przejscie z bety na full wersje moze byc tak bolesne... 2 reinstalki i dalej mi sie gowno nie odpala, jakis blad windowsowski wywala i tyle, reinstalka Steama i oczywiscie cudowne kody zabezpieczajace konto, ktore nie zawsze dochodza
A ja zagrałem koło 18 rundkę czy dwie i wróciła mi nadzieja w ten tytuł. Trafiłem na serwer z odpowiednimi ustawieniami - bez komunikatów kto kogo zabił i bez stale widocznego HUDa. Do tego wydajnościowo było jakby lepiej - może przez stosunkowo niewielką liczbę graczy. Grało się prawie jak w PR za czasów kiedy jeszcze mi się chciało.
Jutro już postaram się wpaść na TS'a po 20, bo dzisiaj znowu coś wypadło.
Dla ludzi, którzy chcą zyskać 20FPS i nie lubią gdy im się ręce świecą od bloomu. Niby mocno pojechałem z detalami ale po zrobieniu screenów nie widziałem różnicy w jakości grafiki, tylko w jej przejrzystości na plus.
Ew. Lighting quality można dać na ultra.
Panowie. mam pytanie może durne, ale zwrócone do właściwych osób:
Czy mając Arma II w wersji PL można bez problemu instalować anglojęzyczne dodatki, czy też niestety wszystko musi być w tej samej wersji językowej? Jeżeli ktoś o to pytał, to zapodajcie linka.
Wersja językowa dodatku nie ma znaczenia przy addonach - 99,9% jest po angielsku.
Najlepsza gra na X360 http://www.giantbomb.com/quick-look-the-gunstringer-the-wavy-tube-man-chronicles/17-4872/
Coz mozna napisac o RO2:
- masa meczenia sie z przejsciem z bety do full - jakby nie mozna rzucic patcha dla tych co wybulili dwukrotna cene ( 3 razy musialem sciagac, wlacznie z reinstalacja calego Steama )
- niewygodne menu druzyn
- malo czytelna mapa, malo widoczni czlonkowie druzyny
- mase drobnych bugow typu blokujesz sie na czyms, wnikasz w kogos itp.
- zmiana klasy - albo -2pkt dla teamu, jezeli robisz to zyjac, albo brak mozliwosci wyboru miejsca spawnu po wybraniu klasy
- fatalna wydajnosc ( co ciekawe, gorsza niz w becie )
- dramatyczne pingi na 90% serwerow
- gra crashuje, wywala dzwiek, raz sie odpala, raz nie
Grafika, jak to U3 engine - jest ok, ale dupy nie urywa, fajne sa modele postaci i broni, ciekawie wygladaja animacje smierci przeciwnika.
System bandazy - niby ok, ale po co on? Juz sensowniej bylo wprowadzic klase medyka, ale to chyba jednak nie ten typ gry.
Same mapy mi osobiscie pasuja- ruiny budynkow, wolne przestrzenie, mapy moglby byc wieksze, ale znowu - nie ten target chyba.
Sam feeling gry mi odpowiada, ale mase rzeczy po prostu denerwuje, irytuje i zniecheca - pewnie przyszle latki troche gre poprawia, ale wydawanie takiej kupy jest co najmniej policzkiem w strone klienta. To jest dalej beta, a nie full wersja.
7/10 ( jako fan RO1 )
6/10 jako nie fan ;p
qLA ---> Rzetelna i obiektywna ocena. Lepiej bym nie opisał swoich odczuć co do RO2.
Co do noty końcowej, to jako fan RO1 również wystawiam 7/10, ale jako "człowiek z ulicy" dałbym co najwyżej 5/10. Głównie z powodu (jak sam słusznie zauważasz), że gra nie jest skończona...
RO2 ma silnik U3 to gra powinna chodzić nawet na 6600 a tu wymagania podobno są bardzo duże czyli optymalizacja jest skopana.
Co zabawne - ta gra naprawde dzialala sprawniej za czasu bety ( dlatego nie dowierzalem madowi, ze takie problemy techniczne z nia istnieja, znajac jego haterska nature )
[137] Mocny tekst, taki dojrzały-gimnazjalny:D
Dzisiaj, jutro mnie nie ma. Instaluje nowy sprzęt, soft, usuwam błędy etc. Mam nadzieję, że po wciśnięciu przycisku power nie będę miał tego http://www.youtube.com/watch?v=hfEMnx-Nz-w
Zrób jeszcze parę wpisów tutaj i może jakieś na gameplay.pl o tym jak zajebiście średniego kompa kupiłeś i się tym podniecasz. W końcu to takie dojrzałe-gimnazjalne :D
usuwam błędy etc.
Bez karty graficznej ci się nie uruchomi.
Zrobię jeszcze jeden wpis - na twoim czole.
Informuję po prostu o mojej możliwej nieobecności, jak to sobie zinterpretujesz - leję na to ciepłym moczem;)
jak zajebiście średniego kompa kupiłeś i się tym podniecasz.
Średni i tak lepszy od złomu, który aktualnie mam na stanie, wiec nie wiem skąd ta szydera. Nie jestem milionerem aby iść w SLI, Crossfire i inne dziwne rzeczy dla klientów Providenta. Tak podniecam się, bo kupiłem sprzęt za ciężko zarobione pieniądze. Teraz twój ruch ;)
Tak Reavek, szyderco naczelny ;) Oprócz dorabiania sobie na Golu mam 2 inne źródła dochodu i czasem drugie obowiązki wykluczają pierwsze. Grunt, że człowiek odessał się od cyca rodziców i stać go raz na jakiś czas na zakup "średniego kompa";)
dwie prace? czyli chodzisz do spożywczaka i wyrzucasz śmieci? ;)
Prawie, gorąco, gorąco, ale jeszcze daleko;) Jak zmądrzejesz to może trafisz w 10.
Nie ma mnie i juz sie myszy panosza...
Jeszcze dwa egzaminy...
Ale już jest online i można wbijać. Awarie będą teraz często bo host migruje na nowy serwer i szuka błędów w działaniu.
(144) nie wiedziałem żeś ty taki wrażliwiec;)
Pytanie, czy ktoś z was na Win 7 miał problem z odpaleniem ArmA 2 i OA - krzyczy mi w komunikacie o braku pliku d3dx9_41.dll.
Ściągnij DXa najnowszego może?
spoiler start
Albo DX9, żeby mieć tę bibliotekę - nie pamiętam co zrobiłem
spoiler stop
OK już sobie poradziłem, zainstalowałem DX Web Installer który uzupełnił biblioteki.
Jak tak to narzeka, że stale musi dowodzić, a tutaj na starcie chce wszystkich w linii ustawiać :D
https://www.gry-online.pl/gol_video.asp?ID=18565
BTW. Dobry materiał. Beka w naszym stylu, głównie za sprawą Bone'a i jego sytuacji z rodzaju zabiła go piłka plażowa :D
BTW. 2 DI na tym filmiku wygląda dużo lepiej niż na starych fotkach eJaya ;)
BTW. 3 Coś ciekawego będzie w ten weekend do pogrania w większym gronie?
W sumie to nie przychodzi mi nic do głowy poza PR BF2 :P
Chyba, że RO poprawili?
Garbol
Możesz grać na moim koncie, które udostępniłem Madkongowi. Mało to coopowe ale na upartego przynajmniej zobaczysz grę w akcji.
Mateck---> Wczoraj graliśmy w PR:BF2 do momentu zgonu serwera (30 minut?). Ale to był przyjemnie spędzony czas, zrobiliśmy fajną zasadzkę na Iron Ridge. RO2 patchują... Każdego dnia steam coś ściąga do tej gry ;p A Magicka wymiata, dawno mnie tak żadna gra nie bawiła :D
<--- Chyba, że RO poprawili?
Good one, mate
PR: Vietnam update:
http://www.realitymod.com/forum/f389-pr-dev-blogs/103336-pr-vietnam-update-r-dev-matrox.html
Będzie częścią zwykłego PRa a nie osobnym modem... Ciekawe.
Garbol
Jak M2rine dostanie zaproszenia to jestem pierwszy w kolejce. first come, first served.
rFactor 2 wygląda coraz lepiej - http://rfactor.net/web/2011/09/23/rfactor-2-devs-working-on-graphics-updates-hdr/
To zabawne, że kiedyś robili tak crapowate zwiastuny do dobrych filmów, a teraz często jest na odwrót :D
BTW. Naszła mnie myśl żeby odświeżyć DC Black Shark, ale pewnie przejdzie mi do wieczora ;)
Ja się dobrze bawiłem w DCS:A-10 o ile gra się nie crashowała, ciekawe czy to naprawili. CTD w tak wymagającej grze potrafi naprawdę zniechęcić. Falcon 4.0 miał tą przewagę że nawet jak coś wywaliło to powtórzona misja nigdy nie wyglądała tak samo.
Ja też się dobrze bawiłem w DCS A-10. Wynikiem tej zabawy były moje misje do Army ze wsparciem A-10, np. "Camp Yankee" ;).
Jednak wydaje mi się, że bardziej zapamiętałem obsługę K-50... Chociaż jak teraz się nad tym zastanowiłem, to jednak chyba nie :P
O taaa Payday
http://www.youtube.com/watch?v=BqT1lCqQyh0
Robię update wszystkiego. Może się uda w końcu z Wami pograć.
Pogrywam sobie w MoHa 2010, bo mad i Mateck zachwalali sporo kampanię, że wbrew opiniom nie jest taka zła;) Cóż, generalnie jest spoko, nawet trochę realizmu się wkradło, ale jak to w corridorach bywa - 90% oskryptowanych scenek to jakiś śmiech na sali, a AI to koszmarek. Grafika jest mocno przeciętna (pierwsza misja jest ohydna, dalej jest lepiej), dźwięk miodzio. Komunikaty pieszczą moje uszy. ach...
I o dziwo, w przeciwieństwie do Homefronta sporo ludzi gra po sieci.
Jesteś jedną z trzech osób na świecie która tak twierdzi - pozostałe to prezes THQ i były już lead designer KAOS Studios;)
eJay --> Odnośnie MoH'a - jesteś w błędzie :)
Garbol --> Ten utworek wydaje mi się znajomy - EvE? ;) http://www.youtube.com/watch?v=2To6ymd_rkM
Czuję moc, właśnie czytam książkę w tych klimatach:
http://www.youtube.com/watch?v=87UeEHrQpDc&feature=player_embedded
Ze względu na moje załamanie psychiczne po dzisiejszym meczu Pogoni, odmawiam wejścia na TS'a. Możecie odetchnąć z ulgą ;/
Brytyjczycy pomylili Armę 2 z nagraniem terrorystów - http://www.pcgamer.com/2011/09/27/itv-documentary-cant-tell-the-difference-between-gaming-and-reality-mistakes-arma-2-for-secret-ira-film/
BF3 so far...
- jak dla mnie co najmniej dziwny pomysł ze startem z przeglądarki - może się sprawdzi jak poprawią filtry i przeglądanie serwerów
- w samej grze sporo błędów typu wpadasz pod ziemię, ale to w końcu tylko beta ;)
- to czego się obawiałem najbardziej - klon BC2
...ale ponad wszystko wymiany ognia, udźwiękowienie i ogólny klimat rozgrywki sprawiają, że ta gra wypada lepiej niż BC2... Do BF2 jeszcze daleko.
P.S. Nie uświadczyłem jeszcze lagów typu moja postać się cofa podczas biegu, albo przeciwnicy warpują. Zważywszy na ułomną przeglądarkę, w której ciężko znaleźć serwer z pingiem innym niż "-", to jest sukces :)
EDIT. Teraz już widać pingi w przeglądarce. Jest coraz lepiej ;)
Pograłem sobie w BF3 i SOME hope has been restored, ALE:
- jaki idiota doprowadził do tego, że można napieprzać wrogowi na spawna? Jakoś nie pamiętam, żeby w BF2 można było to robić, a to niby "tru" następca BF2
- syndrom BC2 z wyglądem żołdaków - dobrze, że nie ma friendly fire (albo w sumie źle), bo bym miał masę teamkillów z powodu kompletnego braku różnic w umundurowaniu - tak, ruski kamuflaż ciężko rozróżnić od hamerykańskiego, jak wszystko się świeci jak psu jajca
- Rush - toż to największe ścierwo z BC2, naprawdę nie mogli dać normalnego Conquesta? Poza tym sama mapa jest strasznie denna
- gra chyba nie do końca wie, co to heashoty - jak napieprzam z Kałacha w kolesia to heady wchodzą jak głupie, nawet kiedy nie celuję w głowę; strzelam z Dragunowa w łeb - nic, zalicza jako bodyshot
- czy naprawdę musieli dodać ten dziadowski PM z BC2 dla ruskich? Nienawidziłem tego ścierwa w tamtym i tu też prawdopodobnie będę z jednego powodu - DICE lubi dawać PMom strasznie wysokie obrażenia na strzał a na tej mapie odległości nie są jakieś kolosalne, więc celność się nie liczy
No i oczywiście to, co Mateck powiedział.
Na plus dodam, że gra nawet na low wygląda u mnie lepiej niż BC2 na high, optymalizacja jest nawet niczego sobie. Dodatkowo, poza headami, w końcu jak w kogoś naparzasz, to trafiasz i koleś ginie po kilku pociskach a nie po całym magazynku jak w BC2. No i jest Kałasz.
Więc reasumując:
Minusy:
- strzelanie na spawna -10
- wygląd żołnierzy -7
- tryb -17
- heady -6
- durny PM z BC2 - 12
Plusy:
- wygląd gry na low +5
- optymalizacja +3
- hitboxy +10
- Kałach +9000
Wynik:
+ 8966
Czyli gra i tak wychodzi na plus, jak na razie.
To nie jest nawet Rush tylko Infantry Only. Podobno od jutra ma byc conquest na Caspian Border.
Mad --> Zapomniałeś dodać, że w żadną z tych gier nie grałeś :D
Pograłem jeszcze wczoraj w to BF3 i powiem jeszcze jedno - beta BC2 była dużo mniej zabugowana niż obecna wersja BF3. Liczba błędów natury technicznej jest zatrważająca.
jaki idiota doprowadził do tego, że można napieprzać wrogowi na spawna? Jakoś nie pamiętam, żeby w BF2 można było to robić, a to niby "tru" następca BF2
Odnośnie spawnów, to w jednej rundzie w kółko respawnowałem się za plecami przeciwnika. Ludzie nawet nie zdawali sobie sprawy, że stoją na spawnie :D
No tak, wczoraj jeszcze się w miarę grało, ale do dzisiaj się pokemoniada nauczyła strzelać i nie jest już tak fajnie.
Trzeba jednak przyznać, że niezłe warzywa grają w tę betę - wchodzisz ruskom na ich tyły i wybijasz ich po kolei - not a single fuck was given that day :D
Ludzie narzekali, że "early access" do bety będzie zbyt krótki, a ja zdążyłem się znudzić tą grą w jeden dzień :P
Ok, może nie całą grą, a tylko tą mapą.
BTW. Pamiętacie "Ass Ridera", albo trupy jeżdżące po ziemi w ArmA? Jeżeli tęsknicie za takimi widokami to zagrajcie w betę BF3. Ten niby trup na screenie ruszał się i strzelał kiedy obserwowałem go na kill camie :D
BTW2. Nienawidzę specta po śmierci :P
Ja też grałem wczoraj jeszcze trochę i właśnie to co opisał Mateck jest po prostu... WTF?! Koles kladzie sie na ziemi i... Znika! Albo nie można go zabić, wpada się pod mapę, Trzeba się czymś nieźle naćpać żeby w to grać. Chociaż może dali jakiegoś builda bardzo wczesnego. Czuję się ja bym grał w ALFĘ RO2 :P
Jakie te BF3 to uber gówno. Mam ochotę rozwalić monitor. Ja jebie kto wpadł na pomysł by nie było Main Menu. Nawet nie mogę sobie zmienić klawiszy czy myszki bo się coś jebie i nie widać kursora. Jak masz czas ustawić opcje czyli zginąłeś TO NIE MOŻESZ bo gra nie wychodzi do menu. Oczywiście wisienką na torcie jest sławetne 59Hz jako odświeżanie i to żeby działało na Operze ten zjebany battlelog musiałem ustawić "maskuj się jako FireFox".
Ciekawi mnie za to gameplay bo jeszcze nie grałem - odmawiam gdy nie mogę sterować tak jak mi się podoba. Chciałbym mieć chociaż ten sprint i skok zbindowany na myszy :/
Fraps nie działa więc nie wiem jak wydajność ale chyba constant 60 w tunelach , w parku spada do na oko 40 przy vsync i ultra. Grafika nie powala. Sorry ale dupy nie urywa a już na pewno nie jest to jakiś złoty cielec PC gamingu. Ugryźcie mnie w dupsko nie kupuje tego gówna jak tak to wygląda. Nawet jeżeli będzie się znośnie grało.
Edit.
Pisałem tego posta na alttabie - gra się oczywiście wyjebała.
Edit 2 bo zapomniałem
Gra krzyczy że incompatibile moje sterowniki i muszę update z 280 na 285 ale się uruchamia i działa. Cuda po prostu cuda.
Moim zdaniem to nie jest jakieś uber gówno. Grafika ujdzie, ale wrzucając detale High oczekiwałem małego opadu szczeny, dobrze przynajmniej, że gra jest interaktywna - murki się sypią, okna tłuczą itd.
To raczej wina Rusha, który jest ciasny i chaotyczny jak zwykle. Połowy problemów Maryny nie mam, ale racja - Battle log to troszeczkę chybiony pomysł bo ładuje nas prosto na mapę, a ustawianie wszystkiego z poziomu rozgrywki to lipa. No i jak wejdziesz na pusty serwer to nie możesz się ruszać i pozwiedzać zakamarków jak choćby w BF2. Trzeba odczekać na przypływ graczy.
Jeżeli Caspian będzie dobry to składam pre order.
Połowy problemów Maryny nie mam
Bo tylko ja zmieniam klawisze w grach. Taki ze mnie hipster, że grę lubię ustawić tak jak mi wygodnie :/
Dodatkowy feedback
Rush to Call of Duty z większą mapą ale ona i tak jest ograniczona do stref przejmowania więc wychodzi na to samo.
FPS jest niestabilny. Często spadko jak pojawia się nowy efekt np. flash z broni albo granat - bez sens sprawdzałem że ramu nie brakuje i pamięci na karcie też nie.
Ale wy macie problemy! A że gra ponoć wygląda brzydko czy nie tak zajebiście jak się wydawało to mnie po prostu zniszczyliście.
Powiedziałem tylko że grafika dupy nie urywa. Narzekanie w cholerę zwłaszcza, że przy innych problemach mam to gdzieś.
Tak więc tygrys :D mordka dla ciebie.
Bo tylko ja zmieniam klawisze w grach. Taki ze mnie hipster, że grę lubię ustawić tak jak mi wygodnie :/
Ja też zmieniam i nic mi nie wywalało ;) Poza tym to beta-demo, więc day-one patch może sporo naprawić (lub zjebać:)).
Przychodzę z roboty, patrzę, a tu brachol pyka w Caspian Border. Cwana bestia znalazła gdzieś klucz do serwerów z tą mapką.
Sam nie grałem, ale to co udało mi się wykukać to duża mapa. Ewidentnie na plus.
Poza tym, to na moim sprzęcie ta mapa wygląda jak jeden wielki artefakt. Tekstury ziemi migają i takie tam.
BTW. Polecam obejrzeć poniższe filmiki, jeden właśnie z Caspian Border, fajnie rozluźniają :)
http://www.youtube.com/watch?v=pEOYD_6XPac&feature=relmfu
http://www.youtube.com/watch?v=0tA0W1w_-8I&feature=relmfu
EDIT.
A co do zmiany ustawień podczas gry/rundy, to mnie już nawet kickneli z serwera, bo schowałem się w krzakach i chciałem poustawiać sobie wszystko odpowiednio. Udało mi się tylko wyłączyć konieczność trzymania prawego myszy podczas celowania ;)
Who cares about grafika gimboye.
Zalezaloby mi na ocenie eJaya co do Caspian ^^
Do kiedy ma ta open beta potrwac?