Witam w dziewiątej części wątku cyklicznego dotyczącego gry Minecraft.
Zapraszam do wymiany wrażeń, screenów, informacji, filmów.
Poniżej kilka istotnych informacji i linków.
Strona główna gry / projektu Minecraft.
http://www.minecraft.net/
Minecraft Wiki
http://minecraftwiki.net/wiki/Main_Page
Oficjalne forum
http://minecraftforum.net/index.php
Seria filmików X'a - jego przygody w świecie minacrafta. Wesołe i kilka odcinków zawiera bardzo przydatne informacje, m.in. tutorial dotyczący zastosowania Red Stone
http://www.youtube.com/watch?v=4bh4EexJO4I
Część ZERO - założona przez Peceta007
https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=10652967&N=1
Poradniki autorstwa CTSG (winnego całego zamieszania z Minecraft na GOLu ;P )
http://www.youtube.com/user/MinecraftPL
Poradnik dla użytkowników X-fire pozwalający dodać grę do listy
http://www.xfire.com/forums/182627/topic/2168326/
Skiny dla postaci
http://skins.tkte.ch
http://www.minersneedcoolshoes.com
http://minecraft.decx.org
Poprzednia część
https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=11332410&N=1
Pierwszy, ciekawe czy to update w końcu będzie dziś, jutro czy za tydzień, bo sprzeczne informacje znajduję w różnych miejscach i to co ciekawe od źródeł zwykle ;)
Z o np. reddita->
Tak czy siak czekam muszę zobaczyć Endermana. Ciekawe co mi dropnie ;)
PS: Pie*dol szkołę, graj w Minecraft'a :D
.:Jj:. trzymasz do tego prawa autorskie czy jak ?
Jeśli chodzi o mnie to myślę, że chciał sobie nabić wątek i posta.
Tak, tylko jedna osoba może zakładać wątek o jednej tematyce nie wiedziałeś?
Na miejscu sinbada bym uciekał z polski do meksyku.
żeby nie było całkiem w nie-temacie, fajna budowla z reddita ;) -->
Jj - myślę, że mogę. Ale po co ci ta wiedza?
Tak czy inaczej zamierzam otwierać kolejne części w stosownym momencie - tak jak to robiłem przez 7 poprzednich części
@[10] JJ to nie frustrat - co to to nie. Proszę go nie obrażać. I nie ma żadnego konfliktu między nami. Jest ok
Szkoda, że 1.8 nie będzie NPC, tylko dopiero w 1.9. Byli jedną z największych (zaraz obok enderman'ów i hodowli arbuzów) ... ciekawostek?... tego update'u.
[8] - Zrozum, frustrat chciał, frustrat krzyczał...
[9] - Wioski NPC bez NPC... Po chu*u...
Jeżeli wioski i NPCy będą opcjonalne, to i tak bym z nich rezygnował. Nie kręci mnie to ani trochę. Wolę wolny pusty świat.
Co do Endermana, to pewnie zsikam się w portki jak go gdzieś spotkam...
btw. ogląda ktoś Yogscast i ich "Shadow of Israphel"? :p
@up
I'm a dwarf, and i'm diggin a hole. DIGGY DIGGY HOLE, I'M DIGGIN A HOLE!
Widziałem tylko odcinek z tym.
http://twitter.com/#!/jeb_/status/111473590112763905
Premiera 1.8 już 12stego września (poniedziałek)!
Wspaniała nowina, tym razem nie przenieśli niestety premiery (a szkoda, przecież trzeba dopieścić żeby bugów nie było, nie rozumiem czemu taki pośpiech :/), ale wersja 1.8 jak wiele osób się raczej spodziewało będzie wymagało generowania nowego mapy, ALE podobnie będzie z 1.9, pewnie po to żeby w naszych wioskach ktoś mieszkał, nie zrobimy tego na świecie z 1.8 :)
http://twitter.com/#!/jeb_/status/111839557217042432
podpinam się do pytania użytkownika sinbad78... Dużo osób na innych stronach ma pewne pytanie odnośnie wiosek i ich mieszkańców:
Po co wioski, skoro nie ma w nich NPC...
Tak więc chciałbym zapobiec tych pytań na tymże forum i postaram się na to odpowiedzieć. Otóż warto je dodać gdyż we wcześniejszej wersji gry będzie można przetestować wioski "w terenie". Jestem pewny na 100% że jakieś tam błędy wyłapią w tych wioskach przed wersją 1.9.
Tak trudno wydać z kilkoma błędami i je szybko naprawiać? Przecież aktualizacje mogą wychodzić codziennie.
@up -- A później ludzie narzekają że im mody nie działają, pamiętacie jak było z 1.6? chyba do 1.6.5 doszli
[20]
1.6.6.
1.9 będzie pewnie ostatnim patchem do bety. No, może nie licząc jakichś 1.9.1, 1.9.2 itp.
Ciekawe, jak Minecraft będzie wyglądał za parę lat.
Damian ja tam wole poczekać na oficjalną premierę wersji 1.8 i zaktualizować grę przez launchera.
Wiadomo będzie że to nie żaden syf.
Jens and Notch have just announced that the 1.8 pre-release .jar is available for public testing. It is important to remember that this is NOT The final release of 1.8, and is still extremely buggy. If you find any bugs, or need support, please join the #minecraft channel on irc.esper.net using your favorite IRC client!
NOTICE: This version will only work if you've paid for Minecraft, all the more reason to step up!
To prawdziwy plik pre-release znajdujący się na serwerach Mojang. Notch i Jeb napisali o tym na twitterze, Notch wyraził aprobatę, pisząc, żeby informować o wszystkich błędach.
Jest jeszcze kilka błędów, ale to zostanie naprawione do poniedziałku.
Aby grać w pre-release 1.8 należy podmienić plik minecraft.jar na ten:
http://assets.minecraft.net/1_8-pre/minecraft.jar
no ja chyba muszę poczekać na wydanie pełnej wersji 1.8, bo mam czarny ekran tylko po odpaleniu ;/
O fak.
[32]
Też miałem, ale kilka sekund.
Edit:
Swoją drogą, w miejscu gdzie zrobiłem screena, znalazłem niedaleko siebie 27 krów. To chyba bug :D.
Zabiłem czarnego aliena i wyleciały perły ktos wie co z tego wynika ? Z tego expa cos wynika ?
Zawartość skrzyni z opuszczonej kopalni którą znalazłem.
Swoją drogą kopalnia pełna jest złóż Ironu, parę Golda też widziałem ;)
The 1.8 Pre-Release is available for testing right now! We've done some extensive testing, and discovered the following features:
- Strongholds - spawn once per world - [WIOSKI?]
- Ruins (basically strongholds on the ground)
- Giant mushrooms (Do not generate yet)
- Silverfish
- Creative modeAllows flying, insta-break, unlimited items from an item palette, no damage, and more
- Abandoned mine shafts
- EndermenNormally passive, these night-spawning mobs will teleport to (and attack) you if you look directly at them. When defeated, they can drop Ender Pearls, which presently do nothing
- Bow chargingVariable damage with charge, can also land critical hits. Additionally, attacks can crit if you hit a player or mob when descending from a jump
- SprintingRun faster, knock mobs back that are hit during a sprint - appears to deplete the hunger bar faster
- New high-quality Main Menu
- Chest animation (lids open, close)
- Player list on SMP; Server listings
- Setting gamemode on SMP "/gamemode username 0/1", 1 being Creative and 0 being Survival
- HungerDepletes slowly over time, can be filled by eating food. At 9 more more bars, you will regenerate health slowly.
- Eating animation
- Arrows stick to mobs
- Xp bar (Gain xp from killing mobs and other players)
- New lighting engine (Colored lights, smoother lighting)
- Clouds are now at the ceiling of the world
- Cave spiders
- Zombies drop rotten flesh, which can be consumed
- Watermelons (as well as watermelon and pumpkin seeds)
- Glass panesThese can be crafted at a crafting table by making a 3x2 grid of Glass Blocks - makes 16 panes. These panes can be placed in lines, corners and crosses, and they will adjoin with the nearest adjacent block.
- Brick, Stone Brick stairs
- Smooth stone brick Can be crafted by placing Stone in a 2x2 grid, makes 4 Stone Bricks
UPDT:
- Iron Bars Created by making a 3x2 grid of iron ingots at a crafting table. Can be placed in the same manner as glas panes
- F6 & F7 Adjust the time of day when pressed/held
New features and discoveries will be added as they are found. Stay tuned!
ok, zrobiłem force update, ściągło mi 1.7, zmieniłem texture packa na default, wgrałem znowu i chyba działa zobaczymy :)
edit: no super gra mi teraz skacze... ciekawe czy naprawią to czy oleją, jak przedtem, kiedyś mi chodziło 60 fps, później 40 więc jeszcze ok, widzę że to prelease wyciąga 15 fps max
U mnie także jest spadek. 30-45 mam teraz, a wcześniej na moim texture packu x128 chodziło mi w 60fps na singlu.
Tak się teraz zastanawiam, czy w tym patchu jest miejsce, obok którego może przejść nie robiąc screena. :D
Kurde, deadłem. Teraz nie znajdę swojego ciała, a miałem tam sporo surowców.
Edit:
F6/F7 - zajebisty efekt ;).
Da się grać na starych sejwach, ale co najwyżej może nie być wiosek itp.
W dodatku jak się gra na starym sejwie, to gra chodzi po staremu (tzn framerate nie spada tak jak grając od nowa na tym pre-realisie)
Nareszcie będzie sensowna, ładna barierka - szyba :)
Ciekawostka: szybę można odzyskać, sprawdzałem tylko diamentowym kilofem.
[45]
Wątpię. Po co miałyby być, skoro nie ma np. pasków HP?
Creative jest dla osób, które nie chcą walczyć z mobkami itp., tylko chcą po prostu pobudować w spokoju, mając nieograniczone itemy w bagu.
Na 1.8 w Creative Mode gra mi strasznie skacze... Mam nadzieję, że to poprawią w pełnej wersji. Na szczęście w singlu jest trochę lepiej,
Zdenerwowałem się, gdy zacząłem umierać po skończeniu się paska jedzenia. Kompletnie niepotrzebna rzecz, tyle dobrego, że zginąć się nie da, zdrowie ubywa aż zostanie pół serduszka...
na creative nie ma żadnych potworów.
[44] szybę można odzyskać nawet ręką :)
dla mnie to jest świetne jako okno, ale jako barierka Iron Bars są lepsze :) W dodatku da się ją przeskoczyć. Robimy ją z ustawienia sztabek żelaza 2x3 (poziom 2 i 3 poziomo zapełniony w Crafting Table). Dostajemy za to 16 krat :)
Polecam też bramy do płotów, robimy je w taki sposób:
N N N
P D P
P D P
N - nic
P - patyk
D - drewno
Fajny pomysł z tymi opuszczonymi kopalniami! Wioski już mniej. Grałem na modzie z wioskami i szczerze mówiąc nudny był.
Nie mogę się doczekać 1.8 :> dużo fajny zmian.
Generator tworzy teraz prawdziwe cuda! http://imageshack.us/photo/my-images/7/krajobrazd.png/
BTW: Czy wam też kurczaki teraz ciągle drop'ią jajka? Ja w ok. 3 minuty nazbierałem ich 20!
Jak dla mnie, bardzo dobry update. Bardzo obawiałem się tej aktualizacji, ale wyszło świetnie. Problem w tym, że nie znalazłem jeszcze żadnej wioski ani opuszczonej kopalni. Jakieś wskazówki, gdzie ich szukać?
Poza tym >>>http://imageshack.us/photo/my-images/17/10787305.jpg/
Widać tutaj taki podział na różne środowiska:las, pustynię, łąki i rzeki. Te ostatnie przypadły mi do gustu, bo nareszcie można przemieszczać się wodą, zamiast latać na piechotę. Chodzi mi o to, że wcześniej były "oceany", które nijak się przydawały do przemieszczania, a teraz ma to sens.
Właśnie zauważyłem, że jest ajkaś szansa zatrucia (czy coś w tym stylu) surowym jedzeniem. Zjadłem surowego kurczaka i prawdopodobnie się zatrułem (ramki wokół punktów głodu zrobiły się zielone i ubyło 1.5 punktu głodu, a życia nie straciłem) ale następnym razem już nie.
Witajcie. Ja mam prośbę z innej beczki, a mianowicie czy mógłby ktoś podać mi linka z którego pobrałbym piracką wersję minecrafta, najlepiej już1.8 albo z możliwością force update? Najważniejsze - ma chodzić na win7 32bit...
edit
co? :D
[53] oj nieźle, nieźle
Hmmm, zacytuję kolejny raz słowa Notch'a: "Ściągnięcie gry, czyli piractwo - to inne nabycie gry" - źródło CDA. Skoro twórca Minecrafta, tak się wypowiada o piractwie - to dlaczego nie ściągnąć sobie jego gry, skoro i tak nie ma nic przeciwko.
nie no ten nowy generator jest genialny, przeszedlem wlasnie przez opuszczone kopalnie ciagnace sie jakies 30 min i trafilem do klimatycznej jaskini
Dzięki.
Jak to jest że w 1.8 zawsze spawn jest w lesie? ;) Już chyba z 10 worldów wygenerowałem i to samo... Chciałbym zobaczyć nowe pierdółki ale nie chce mi się chodzić zbytnio, hm...
edit: PS. Mam nadzieje że dodadzą opcję, albo ktoś zrobi jakiś programik do tego, żeby mapki wybudowane w creative można było użyć w survivalu :)
edit2: glass pane fajna rzecz
edit3: jakieś śmieszne łuki znalazłem pod ziemią ->
ciekawostka można zginąć w creative dokopując się do dna, bo bedrock można przekopać normalnie
pecet -> te łuki to jest fragment opuszczonej kopalni, w środku mogą być skrzynki i mob spawnery z pająkami, które trują :o
okrutnie mnie denerwuje to zaspokajanie głodu
a generowanie światów jest coś skopane - zawsze las
dodatkowo trafiłem na stado wilków - ok 10 - cześć tutaj ->
Zaspokojenie głodu da się przeżyć, bo teraz zwierzaki spawnują się w ogromnych ilościach.
Ciekawostka: szybę można odzyskać, sprawdzałem tylko diamentowym kilofem.
Można też ręką, a jak można ręką to można i wszystkim.
Ciekawe jest to 1.8, 2h błądziłem po jakiejś opuszczonej kopalni by zginąć na drodze do wyjścia z całym ekwipunkiem :)
Zaspokojenie głodu da się przeżyć, bo teraz zwierzaki spawnują się w ogromnych ilościach.
Gdy wczytałem starego "sejwa" to prawie wcale się nie spawnują. W nowym świecie, owszem, jest ich sporo, ale zauważyłem też, że teraz świń jest strasznie mało. Gdyby z krów nie wypadało jedzenie to nawet z zaspokajaniem głodu byłby problem.
Sa jeszcze kury z których leci mięsko no i przede wszystkim chleb do tego wszytkiego żarcie się stackuje więc źle nie jest, a i w końcu coś wynika z tego jedzenie.
Szkoda, że elemetnu, który mnie najbardziej ciekawił - systemu levelowania nie wprowadzili :(
Pytanie - wie ktoś jak/czy można hodować dynie/melony ? Swego czasu słyszałem, że to będzie możliwe w tym patchu. Nie chcę, by melony działały na tej samej zasadzie co dynie, bo chyba się wnerwię...
Tak samo, jak zboże. Skąd się biorą ziarna, nie wiem. Na pewno można w dungeonach znaleźć.
Na creative mode są mobki. Tylko nie wolno mieć peaceful.
Po za tym zachowuje się jak survival. Tylko wyłączyli pasek hp, zmienili inv i teraz zniszczone bloki sie nie dropią. Reszta tak jak była - możesz mieć cały stack np dirta na pasku.
http://imgur.com/7MA55
[61] jest już taki program:
https://github.com/downloads/thedarkfreak/Minecraft-Save-Seed-Reader/MinecraftSeed.zip
umożliwa ona przełączanie trybów gry z survival na creative i odwrotnie, np. gracie na survival, chcecie coś zbudować bez szukania surowców, przełączacie na creative, budujecie i wracacie do survival bez straty itemów itd.
Instrukcja obsługi:
wybierz świat z listy (program włączamy plikiem .jar oczywiście) i odznacz/zaznacz "Creative Mode". Następnie kliknij Save Changes.
Nasiona arbuza uzyskuje sie z...arbuza. Jeżeli można je znaleźć w dungeonie to chyba problem rozwiązany. Póki co w creative modzie próbuje coś wyhodować z tych nasion, ale trochę z tym zejdzie jeszcze.
Zauważyłem, ze podniesiono poziom chmur do poziomu, na którym nie można budować więc nic nie będzie zasłaniało naszych budowli.
[48],[65]
Może i da się ręką. Nie wiem.
Wydawało mi się, że nie, no ale skoro twierdzicie inaczej, to pewnie macie racje.
Enderman in creative: CHECK!
Teleportują się do gracza i znikają, jak się nie lata.
Nie wiem czy ktoś pisał, a za dużo postów do szukania;
Adventure jest w trybie Survival czy osobno? Bo u mnie nie ma wyboru "Adventure".
Aha, i czy ma ktoś namiary na serwer do postawienia non-premium. Bo ciężko mi idzie szukanie.
Nowe odkrycie: Woda zabija endermenów. Powoli, ale zawsze coś.
/e: Deszcz też.
W tej wersji wydaje odgłos zombie, so watch out.
Wersja 1.8 pozamiatała wszystko inne. Ostatnio nie chciało mi się grać w Minecrafta, bo znudził mi się, ale 1.8 wprowadziło taki mocny powiew świeżości. Póki co podoba mi się nowe światło (z pochodni na przykład) - jest zdecydowanie milsze dla oka. Zaspokajanie głodu - może irytować, ale nie jest źle. I mnóstwo innych rzeczy. Dopiero zaczynam grać :>
A minusy? Póki co - generator. Albo mi generuje ogromny las, albo jakieś tundry czy stepy, albo pseudo dżunglę.
Co to za endermeny w ogóle? Jeszcze ich nie widziałem. Nowy potwór? Gryzie?
Ed; Sprint się włącza naciskając dwa razy W, jakby ktoś nie wiedział.
Enderman nie jest do końca wrogiem. Można koło niego chodzić, zaatakuje dopiero, gdy spojrzymy mu na głowę (tak konkretnie). Najczęściej występują na pustyniach i tylko w nocy.
^ Dziwny potwór.
Przy okazji odkryłem, że można blokować mieczem :D.
A ten pasek pod życiem i stopniem głodu? Napełnia mi się jak zabijam coś. To doświadczenie?
Ed: Z kurczaka wypada mięso :P
Kolejne odkrycie:
http://imgur.com/hjwwS
Zauważcie zmiany odstępów w słupach. Takie coś da się przeskoczyć na sprincie.
/e:
I kolejne. W creativie da się zginąć! Wystarczy wykopać bedrock i zlecieć poniżej niego.
Śmierć resetuje ułożenie itemów.
wam też co chwilę wywala Out of Memory? Całe szczęście to tylko pre-release i po wyjściu 1.8 (jutro?) pewnie tego nie będzie :D
ja mam teraz problem ze co chwile mi wyskakuje saving chunks a potem nic,najczesciej podczas otwierania pieca,ale tez czasem podczas normalnego chodzenia,mam nadzieje ze w poniedzialek gdy wyjdzie juz oficjalna wersja problem zniknie
z tym tylko ze tak wczoraj nie bylo,tylko dzis,nie wiem,zobaczymy
Pokochałem bagienne biomy. Tyle gliny w jednym miejscu to ja nigdy nie widziałem Oo
Odkrył już ktoś, jak wyhodować dynie/melony ? Posadziłem je sobie w trybie Creative i tylko to mi wyrosło - http://imageshack.us/f/707/20110911150926.png/
Skąd wziąć "stone bricks" ?
Stone bricks i wszelkie pochodne występują w ruinach (stronghold), które generują się tylko raz w danym świecie, ale można je też zmajstrować z czystego kamienia http://www.minecraftwiki.net/wiki/Stone_Brick
[edit]mała poprawka ;p
Przez tego foodbara sensownie gra się jedynie na peaceful :/ Jedzenia mało albo w ogole brak, zwierząt żadnych, ech... Muszą to dostosować do finalnego 1.8
Mało jedzenia? Oszalałeś? Czy tylko mi się wygenerował taki świat, że praktycznie co kilka kroków mam krowę, świnię lub kurczaka?
U mnie w każdym świecie biega masa bydła i drobiu, kijami się trzeba odganiać. Właściwie to same włażą do domów i tuneli, tylko ciąć i zbierać am am.
Mi gra się zawiesza, jak gram w trybie online i nagle stracę połączenie z internetem, albo z serwerami Mojanga (kochana Neostrada i jej resety co 24 godziny). Całe szczęście, że wcześniej wszystko się zapisuje.
No to chyba mam pecha bo ledwo co znajduję kurki i świnki, a owcy nie widziałem od kiedy gram w 1.8 :/
Generowałeś nowy świat?
Ok the current status of 1.8 is that I'm trying to fix the reported bugs of pre-1.8. It's hard to say how long time this will take
http://twitter.com/#!/jeb_/status/113218083346321408
Aż tak chamscy to chyba nie będą... Raczej bylibyśmy uprzedzeni dzień-dwa wcześniej, że się nie wyrobią (przynajmniej mam nadzieję) :/
Ok the current status of 1.8 is that I'm trying to fix the reported bugs of pre-1.8. It's hard to say how long time this will take
w takim razie jeżeli w ogóle dzisiaj to wieczorem lub w nocy wyjdzie ;/
trzymajcie kciuki, skoro Jeb nic nie pisze, znaczy, że możemy spodziewać się 1.8 dziś :) Myślę, że około 18.
Czy społeczność mienacraft'a na GOL-u ma jakiś serwer hamachi i czy grają razem ?
[103] Odpukaj bo zapeszysz ;)
Można. Czemu nie? Tylko po co się bawić w coś takiego? Nawet posiadając Neostradę można w tej chwili założyć serwer bez problemu w taki sposób, żeby każdego dnia nie podawać nowego IP.
Najpierw trzeba przekierować jakiś port na routerze (ten sam, który potem wprowadzimy w ustawieniach serwera do nasłuchu), a potem skonfigurować usługę typu http://www.dyndns.com/
Wiele routerów już na to pozwala.
Potem w wyszukiwarkę Minecrafta wpisuje się na przykład: adres.dyndns.com:port i gotowe.
A przez Hamachi jest podobnie. Dołączasz do jakiejś sieci, wpisujesz w wyszukiwarkę Minecrafta IP hosta z Hamachi i port, po czym grasz. Jest to jednak rozwiązanie upierdliwe dla klientów, którzy będą próbowali się podłączyć, ponieważ wymaga najpierw zainstalowania Hamachi (w tej samej wersji, w której ma serwer pewnie), a następnie dołączenie do tej samej sieci, która zazwyczaj jest ograniczona z tego co pamiętam do 20-paru komputerów jednocześnie.
Jeśli ktoś chętny grać na serwerze - ja cały czas gram na swoim, ale starzy ludzie się wyłamali i ostatnio sam jestem. Z tą różnicą, że ja zakładałem przez program Tunngle i by dołączyć to trzeba mieć go włączonego.
Narmo --> Co do hamachi:
- mogą być różne wersje
- jeśli sieć jest pełna(tj. zalogowanych w niej 20 pc), wtedy zakładamy drugą.
Ludzie i tak będą mogli się do Twojego servera podłączać, ponieważ ip przypisywane przez hamachi do Twojego PC w każdej sieci jest identyczne.
Testowane na serverze Team Speak i nie tylko.
ehh,wracam sobie ze szkoly zadowolony,ze pogram sobie od razu w minecrafta 1.8 a tutaj lipa...no nic,trzeba czekac ;)
a z tym serwerem to nie glupi pomysl,jak ktos bedzie mial neta i checi to moze postawic
spoiler start
ja niestety mam neta 1 mb/s i checi brak :P
spoiler stop
Ja w sumie próbowałem raz, to z jakiegoś powodu sam miałem na tym serwie lagi... ;o Sobie odpuściłem.
There wont be an update today, but tomorrow I will *at least* update the prerelease
ehh... no nic,co mozna zrobic,trzeba czekac :/
jutro na 100% wyda pre-release z usuniętymi bugami:
* SSP chunk memory leak
* Mineshaft density (half now)
* Increased stronghold count to 3 per map instead of one
* Furnace tile entity crash
* Crafting bench ghost items
* Vines (and leaves) crash in nether
* Use item animation in SMP (blocking and eating)
* Blocking in SMP
* Sprinting with right-click or sneaking
* Added some blocks to creative mode
* Fixed dropping items
* Nothing can be eaten in creative mode
* Enderman client-side problems
* Chicken and cow drop burned food
* Squids drop exp
* 1.7 worlds should get structures
* Farmlands rejecting melon and pumpkin seeds
* Bonemeal on melons and pumpkins
* Bonemeal on mushroom only works on dirt or grass
* Added item drops for cracked and mossy smooth stone brick
* Adjusted fog strength at low positions
There wont be an update today, but tomorrow I will *at least* update the prerelease
Czyli z tego wynika że jutro wydadzą zaktualizowaną wersję PRE-RELEASE ? Dostaniemy aktualizacje bety, bety ? A kiedy finalne 1.8 ?!
[116] czytaj uważnie, JUTRO wyjdzie 1.8, będzie takie samo jak pre-release (czyli wszystkie rzeczy, które miały być w 1.8) + naprawione bugi podane w liście. Czyli normalna wersja, nowy update. Co jakiś czas będą też wychodzić patche 1.8.1, 1.8.2 itd. w których naprawią resztę bugów.
mgr. Kuba --> Trzeba będzie poczekać do premiery pełnej wersji, żeby się przekonać. Ale często jest tak, że przy wyjściu jakiejś większej aktualizacji i tak trzeba generować nowy świat, żeby cieszyć się nowościami.
^ Tak.
Jeb mówił, że trzeba będzie robić nowego sejwa.
Samemu testowałem czy save z 1.7.3 zadziała na 1.8 pre-relaese, i zadziałał.
Tylko, że chyba były problemy z biomami (cały "ocean" zaczął zamarzać itp. ;)).
No i pewnie nie będzie można tam znaleźć opuszczonych kopalni, wiosek itp.
Edit:
* 1.7 worlds should get structures
A to nie wiem :).
Ok, so here's the second "pre-release," only use it if you know what to do with the JAR: http://assets.minecraft.net/1_8-pre2/minecraft.jar
Przed chwilą pojawiło się na twitterze jeb'a
W pre2 już nie da się zmieniać dni/nocy klawiszami F6..F7
edit: fajna rzecz, shift klik w craftowaniu i od razu mamy max itemów wycraftowanych
Mi w 1.8 brakuje zmiany odległości renderowania pod klawiszem F. Tak to sobie mogłem na bieżąco zmieniać na high, normal, co tam chciałem. W zależności od potrzeby. A teraz muszę cały czas do opcji wchodzić -,-.
O w pre2 już się da :>
Jedyne co jest dziś to update pre-release http://www.speedyshare.com/files/30298108/Minecraft_version_changer.zip lista zmian jest w [113]
Znacie jakieś kluczowe hasła na wygenerowanie 'wodnego świata'? :) Mam ochotę tym razem w takim otoczeniu popracować.
Garret Rendellson --> F6 i F7 nie działa?
Damian1539 --> 2xW
Z moich obserwacji na STARYM SAVE wynika:
skrzynie są czarne, trzeba zniszczyć od nowa postawić żeby była normalna
OBRAZY są strasznie ciemne, tylko na niektórych coś widać, nawet na NAJJAŚNIEJSZYM trybie.
Woda jest jaśniejsza ta wylana z wiadra
nie mogę zmienić pory dnia F6 i F7 :/ można innymi przyciskami ?
nie mogę zmienić pory dnia F6 i F7
Jejku, przecież to było oczywiste, że usuną tą funkcję w "oficjalnej" wersji.
Znalazłem wioskę, ale opuszczoną. Tak ma być? U was też pustka po wiochach?
wioski są puste, gdyż postacie oraz bossy w ruinach będą w wersji 1.9. Ciekawostką też jest to, że oficjalna wersja Minecrafta wychodzi 18 listopada (czyli w pierwszym dniu Mineconu), więc 1.9 wyjdzie pewnie jeszcze w październiku.
a co do zmiany F6 i F7 to logiczne, że usunęli - tamta wersja była po prostu dla testów :)
Przenieśli premierę z 11 listopada?
[139]
Nie wiem czy takie jasne, w trybie Creative zmiana pory dnia powinna zostać umieszczona bo i dlaczego by nie? Co innego w przypadku Survival.
Trochę mnie wkurza że co 5 sekund znajduje jakieś opuszczone kopalnie, fajna rzecz, ale moim zdaniem zbyt często są
edit: No i brak owiec, nadal mam bardzo mało zwierząt jak już mówiłem, ale OWCY w 1.8 w ogóle nadal nie widziałem, więc balansuję i staram się nie zginąć, bo dość daleko od spawna jestem, a łożka brak :/
pecet, jeśli grasz na starym save to musisz wygenerować nowy teren, czyli po prostu iść tam gdzie jeszcze nie byłeś. Ja póki co takich kopalni znalazłem jedną ale bardzo bardzo dużą :)
Na nowym gram ;)
1.8 obudziło moją miłość do MC, nie grałem już jakiś czas, a tu proszę znowu mnie to kręci :))
Podobno częstsze widoki w 1.8 -->
choć ja na razie tylko raz znalazłem ;)
PS. ktoś jeszcze uważa że Nether nie ma sensu? byłem tam parę razy dawno temu i jakoś nie ciągnie mnie żeby wracać...
Nether jest chyba wyłącznie po Glowstone i klocki, które można podpalić w nieskończoność. Może przy updacie paska levelu będzie przydatny.
[147] Notch dzisiaj coś pisał, że ktoś z jego ekipy pracował nad czymś własnie w Nether także jest szansa, że dodają jakiś fajny content bo jak na razie faktycznie nie widzę sensu błąkania się po Netherze, chyba że kogoś rajcuje żeby tam coś zbudować.
A ja odkąd zainstalowałem 1.8 ani razu jeszcze nie spotkałem jeszcze kopalni lub miasteczka.
Nether się przydaje do szybszego podróżowania. Nieraz z tego korzystałem, gdy chciałem szybko wrócić do wyra w środku nocy.
Łatwiej chyba pobudować nowe łózko, niż tworzyć portale w Netherze...
[146] Po przekopaniu nieco ponad połowy jednego biomu bagiennego zdobyłem dokładnie 1649 bloków gliny (i zostały mi dwie "luźne" sztuki). Także można powiedzieć, że glina pojawia się trochę częściej ;P
No ja trafiłem jeszcze na parę bloków ale po przetopieniu i zamienieniu tego wszystkiego na brick blocki ledwo 64 + parę wyszło, więc mało ;)
PS. Jaki FOV używacie? Ja teraz śmigam na 85 i jestem zadowolony, obraz moim zdaniem mało zdeformowany, a widać sporo więcej.
edit: a zapomniałbym, moja nowa chałpka, te nowe cienkie bloki ze szkła są fajne do szyb ;)
ciekowstka jaką zauważyłem, te pojedyncze szklane szyby nie wliczają się do "safe rooma" w efekcie gdy śpimy w łóżku nawet przepisowe dwa bloki odległości od ściany ale w ścianach mamy szybę możemy sie mocno zdziwić, zrobiłem sobie pokój mniejszy tylko na łóżko i problem znikł, raczej bug,
a tak w ogóle te opuszczone kopalnie są porypane, szedłem taką jedną bardzo długo do przodu i nie kończyła się wcale a na bokach jeszcze mnóstwo odnóg, które ignorowałem.., chyba tam wrócę, torches on right daje rady ;)
aha i takie kopalnie sa świetne zeby tanio i przyjemnie uzyskać szyny ;)
Tylko ja nie mam wcale tych wielkich grzybów ? Już nie mówiąc o tym, że wilki teraz wcale się nie spawnują...
grzybowy biom będzie dopiero w 1.9, jednakże możesz stworzyć takiego wielkiego grzyba klikając PPM na małego grzyba (muchomora lub brązowego) bonemealem.
Zależy co chcesz, realistycznego nie polecę, ale używam od paru miesięcy tego, i moim zdaniem świetny, bo przypomina standardowy, ale jest dużo ładniejszy, i nie ma niepotrzebnych udziwnień:
http://www.minecraftforum.net/viewtopic.php?f=25&t=99951
O, bardzo ładny jest, właśnie też chciałem taki bez zbędnych udziwnień, więc raczej przy nim zostanę.
Dzięki ;)
Ja polecam ten: http://www.lucidpack.com/ Gram na nim praktycznie od początku.
^To jest oficjalna strona, lecz jest tam pack do starej wersji Minecrafta, bo twórcy niestety nie kontynuują projektu. Cała siła w fanach, to oni robią updaty do najnowszych wersji.
Strona fanów: http://aura.devnetonline.net/lucidpack/
Wchodzę do domu słysząc syczenie, patrzę na drzwi creeper, więc go zabijam z łuku przez drzwi, udało się. Wychodzę pozbierać trochę siarki a tam następny, ok zabiłem go mieczykiem, obracam się a tam 3 następne...
Efekty? Chatka zniszczona, fuck ;/
Tylko mnie irytuje teraz kopanie głęboko w ziemi? Przykładowo chcę wykopać ogromną salę dla slime'ów, czy zwyczajnie kopie sobie tunel. No i się kurcze nie da, bo co chwilę trafiam na jaskinie, jakieś opuszczone szyby, kopalnie, albo gravel który mi wszystko zasypuje. Nie idzie nic wykopać bo zaraz wpadam do jaskini pełnej zombie. Albo oni wpadają do mnie.
Ksionim --> Creative mode sobie ustaw i tam zrób. Gdzieś wyżej masz program, który przełącza mapę między dwoma trybami. Trochę oszukiwania, ale znacznie ułatwia takie zabawy.
W chwili obecnej niewiele. Popychają nowy, zielony pasek. Docelowo to pasek doświadczenia. W tej chwili jednak nic nie robi.
Witam.
Chciałbym wam zademonstrować mojego mixa kilku/nastu(?:)) Texturpacków.
Tekstury w nim są x128, sam TP zajmuje sporawo, ale myślę, że warto go obczaić.
Zawiera on m.in tekstury z
- Minecraft4Kids
- Sphax PureBDCraft 128x
- LB Photo Realism x128
- Balea
- Minecraft Enhanced, na którym głównie bazowałem
- Sphax PureBDCraft 128x
Swoją drogą chciałbym je polecić, a szczególnie dwa ostatnie. Są baardzo dobre ;).
Link do mojego mixu:
http://www.multiupload.com/UIO01SS9HI
spoiler start
Tak, wiem, wersja 3.1. Trochę numeracja jak w Google Chrome, ale naprawdę bardzo dużo poprawek / zmian "bazowych" TP robiłem ;).
Jak ktoś zajrzy do środka zipa, to pewnie zauważy tam niezły bajzel. Tak, wrzucałem tam wszystko co tylko zobaczyłem ;p.
spoiler stop
Screeny:
http://img535.imageshack.us/img535/9761/javaw2011072501310107.jpg
http://img714.imageshack.us/img714/5522/javaw2011072518560863.jpg
http://img823.imageshack.us/img823/4884/javaw2011072520063243.jpg
http://img8.imageshack.us/img8/944/javaw2011072522233330.jpg
http://img268.imageshack.us/img268/4622/javaw2011072611255422.jpg
http://img716.imageshack.us/img716/9933/javaw2011090615342905.jpg
http://img839.imageshack.us/img839/3042/javaw2011091817104923.jpg
http://imageshack.us/photo/my-images/834/javaw2011072823523484.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/855/javaw2011072810272759.jpg/
Wiem, że nie są one najlepsze i nie pokazują wszystkiego, ale to niestety jedyne jakie w tym momencie posiadam.
Btw. ikonki/narzędzia są już znacznie lepsze, niż te które są pokazane na screenach. To była wersja 2.5 :D.
Aha. Może być parę błędów (typu po części przezroczysta tekstura czegoś, ikonka wyglądająca inaczej niż sam item itp.. Postawiam się to naprawić :))
Bardzo proszę o opinię, zarówno pozytywne jak i oczywiście pozytywne.
Powiedzcie, co wam się nie podoba, co można zmienić.
Edit:
Dodam jeszcze, że uploadowałem to dla kolegi. Ogólnie miałem nie podawać nigdzie linka, no ale zakorciło mnie :D. Post pisany na spontanie.
Edit2:
Na screenie zamieszczonym po prawo znajduje się mój pomysł (choć nie mówię, że ktoś na niego wcześniej nie mógł wpaść) pomysł na jak najprostrzą farmę :).
Wpadłem na niego w dosłownie sekundę, jak po mniej więcej 5 godzinach bawienia się w skomplikowaną farmę zarzuciłem projekt, bo okazał się on zbyt trudny i głupi do zrobienia ;).
Dziura o głębokości 1, szerokości 4 i długości 6.
Po bokach dajemy wodę, po środku ziemię. Potem nad wodę glowstone, żeby ją ładnie zakrył (i oświetlał sadzonki). Resztę chyba widać na screenie.
Kabelka nie chowałem, bo po co ;).
Zacząłem budować w świecie minecrafta moje miasto, Brzeszcze :) Na zdjęciu obok zacząłem robić pierwszy blok w którym mieszkam, zdjęcie starsze bo w chwili obecnej blok kończę i zajęło mi to 3 dni, dodam ze w Brzeszczach takich bloków mam koło 40 ale na razie skupiam się na najbliższym otoczeniu ;d
I tutaj mam parę pytań :
1. Czy jest jakiś program którym mogę edytować szybko teraz? mam strasznie dużo wody na terenie którym chce budować i ręcznie ja zakrywać trochę zajmuje a tak to bym sobie wyrównał jakimś programem.
2. Jest jakiś program/mod do kopiowania i wklejania budowli?. Nie uśmiecha mi się takiego samego bloku po 40 razy a tak to by było znaczne ułatwienie :)
EDIT : Link do obrazka - http://imageshack.us/photo/my-images/9/20110918224812.png/
3. Czy ktoś mógłby mi polecić najbardziej realistyczne tekstury dla miasta? chciałbym aby się ładnie to wszystko prezentowało :)
Jak coś sobie przypomnę napisze jeszcze ^^
EDIT2 : Jakiś mod do zmieniania pory dnia? :)
@up. Z drugim pytaniem chyba wiem - http://www.minecraftforum.net/topic/13807-mcedit-minecraft-world-editor-compatible-with-mc-beta-18/. W sumie chyba pod pierwsze też się nadaje, ale musiał byś ogarnąć temat bo aż tak dobrze nie znam tego programu :)
[170]
3. Tutaj 2 najbardziej realistyczne texture packi:
http://www.minecraftforum.net/topic/326514-16x-32x-64x-128x-256x181-synthetic-reality-photorealism/
[174] Realizm to realizm. Nie widzę sensu twojej odpowiedzi.
A skoro już lubisz się czepiać, to dołączyłbyś jakiegoś texture packa, a nie nabijasz posty.
Czy ktoś mógłby mi polecić najbardziej realistyczne tekstury dla miasta? chciałbym aby się ładnie to wszystko prezentowało
Więc chodzi mu żeby wyglądało ładnie, a LB ładny nie jest.
A już na pewno nie pasuje do miasta, a głównie chodzi o to, żeby do niego pasowało. Nie prawdaż?
Texture pack z tego świata:
http://www.minecraftforum.net/topic/140133-20-released-newcraftvecter-city/ - http://adf.ly/2Q0oi
http://www.youtube.com/watch?v=LnsQErE5toM
Tylko trzeba ogarnąć, jaki bloczek daje jaką teksturę. Któreś na pewno będą pasować do wizji polskiego miasta. :P
[169]
UP
[181]
Czemu nie? :)
Paręnaście ściągnięć, a zero komentarzy.
No, teraz chociaż jeden jest. :D
[180] i po co upujesz? mi osobiście texture pack nie przypadł do gustu, ale dla mnie texture packi większe niż standardowe 16x16 to profanacja więc się nie sugeruj ;)
kil69 - Dzięki pobawię sie tym :)
[176] fajny pack ale nie pasuje do mojego miasta, zamiast drewnianych ogrodzeń są jakieś białe jakby metalowe, przezroczyste drzwi które imo nie pasują do bloku a poza tym ===>
Nie widzi mi się przebudowa tego ;d
xNaruto -- a odpaliłeś HD patchera zanim zastosowałeś texture packa? bo standardowo ok chodzą tylko textury 16x16, do innych trzeba patchera właśnie http://www.minecraftforum.net/topic/232701-181update-918-mcpatcher-hd-fix-211-01/
xNaruto -> Selectem możesz kopiować, wklejać i zapisywać swoje budowle. Brushem możesz zakryć tą wodę, a importem możesz wyklejać budowle zapisane jako .schemantic czy jak się zwie rozszerzenie do tego programu.
Kwestia jest tylko obarnięcia zaznaczania większych przetrzeniu co przy dużych budowlach i chęci zaznaczenia tylko tego c się chce może być problematyczne. Przynajmniej na początku
Edit. Pecet dobrze gada. Drzwi i ogrodzeń to nie zmieni , ale z tak pstrokatą budowlą powinno sobie poradzić.
Tak zawsze odpalam i patchuje jak wklejam tekstury większe niż 16x16 :)
Kil69 - Tak już ogarnąłem bardzo przydatny programik :)
Dzisiaj może wyjść kolejny "wyciek" tym razem wersji prerelease 1.9, większość rzeczy z adventure update została przeniesiona do 1.10
http://twitter.com/#!/notch/status/116848037707513856
Nie rozumiem tej idei pre-relese - w końcu ta gra jest w becie więc chyba oczywiste jest, ze mogą pojawić się problemy w funkcjonowaniu produktu. Każdy kupujący powinien się z tym liczyć.
Jest gdzies spis zian ? To co zauważyłem:
- swampy mają inną wodę, inny, kolor trawy wokół swampów, jakieś liście plywają po wodzie, które da się zebrać
- nowe itemy (znalezione w cretive modl) Nether brick i nether brick feance, ghast tear, blaze rod, nether wart i coś złotego :P
- trzymanie spacji nie powoduje ciągłego skakania
-dalej nic nie wynika z expa i bug jakiś jest, ze podczas skakania rośnie/spada pasek expa
edit.
- są NPC w wiosce- wyglądają jak mnisi ...albo obłąkani
Jest jakiś sposób żeby szybko znaleść wioskę w survival modzie ? Bo chcę blisko nich zamieszkać
Btw. Podobno w netherze są nowe moby. Widział ktoś ?
Sporo zmian w Netherze. Nowe moby (jakieś ogniste slime'y??) i ruiny. Póki co tylko jakieś cholernie długie tunele znalazłem.
http://imageshack.us/f/829/20110922175632.png/
Ruiny to nowe klocki, jest płotek i cegiełki.
Spawner w Netherze z jeszcze innymi mobami, które rzucają fireballe
http://imageshack.us/f/820/20110922180131.png/
Dzięki ! Faktyczne jacyś mnisi to są, szkoda że nie da się samemu założyć wioski i żeby się do niej NPC sprowadzali
Mi droplo cos zlotego z zombie-swini w netherze;p. Wie ktos co to jest?