Twórcy gry Driver: San Francisco poważnie myślą o nowej generacji konsol
No ciekawie :D
1
I bardzo dobrze, że się o tym mówi. Może wreszcie coś ruszy w tym kierunku, choć Sony za specjalnie się nie kwapi do tego i chwali swoją konsolę.
Mi tam grafika i liczba klatek wystarczy. Nie potrzebuje wydawać kolejnych 2k na pudełko.
Driver moze nie ma 1080p ale zapewnie cos w poblizu 720p ma w dodatku chodzi plynie, chyba 60fps :)
Obstawiam, że w przyszłym roku (2012) MS i Sony zapowiedzą na E3 nowe konsole na rok 2013. Każda nowa gra na kolejną generację powinna mieć obowiązkowe 1080p. 60 klatek nie jest wg mnie wymagane. Do większości gier wystarczy 30 klatek. Te 60fpsów warto jednak mieć w trybach multiplayer.
Niech twórcy San Francisco spojrzą na Uncharted 3, Killzone 3 czy Gears of War 3 i niech się uczą a nie nowa generacja konsol.
Czego się mają uczyć od K3? 720p interpolowane do 1080p i 30fps które zachowuje się jak ledwie 20?
Marcos64 - dziwne ze na PC nie ma ograniczenia w wiekszosci grach do 30fps. Grajac w te same tytuly do dawno temu skonczylem na konsoli gra sie calkiem inaczej, lepiej bo plynniej. GTA4 w 60, sweet, Bioshock rowniez, Gears 1
Głupie kąsole. Alternatywa dla biednych i powód zastoju w technologii.
Jak chcą 1080p i 60fps to niech stworzą silnik podobny do Crystal Tools z Final Fantsy XIII. A od Killzone 3 mogą się uczyć, nie chodzi mi o parametry tylko o wygląd gry.
avqes - tak? Poprosze przyklady, ja wymienie:
- Guerilla a dokladniej jej silnik destrukcji powstal najpierw na konsoli, potem na PC - calkiem dobrze sobie radzila
- Euphoria - podobnie, GTA4 i SWFU1
- BC1
- Rage od id
- itp
Za postoj odpowiadaja tworcy a nie sprzet - idealny przyklad "Starzejące się konsole ograniczają Call Of Duty" http://kut.as/codogranicza bo jakos nie widze aby na konsole powstawaly gry na wygladajace jak COD skoro one ograniczaja postep
Koktajl - Każda z tych gier wyglądałaby 5 razy lepiej gdyby nie kąsole.
avaqes@ proszę cię zmień pisownie słowa "kąsole" bo mam ochotę wydłubać sobie oczy jak to widzę
Koktajl Mrozacy Mozg - ale to samo można powiedzieć o PCtach :)
- Physix
- 3D (w grach na PC już od bardzo dawna, na konsolach dopiero raczkuje)
- Piszesz BC1, no to można rzec Battlefield 3 wersja PC
- Cryengine 2
- itp.
To taka zaczepka, ale nie w sensie, że się chce z Tobą kłócić.
Tylko nie wiem czy tą Euphorią można się chwalić...
Ten silnik ma masę błędów, a w takim The Force Unleashed był tak zaaplikowany, że można było gołym okiem zauważyć które elementy będą zniszczalne a które nie. Np. drzewa, była w nich widać części z których zostało zbudowane żeby można było je niszczyć.
Nie żebym wychwalał Physix, ale np. w takiej Mafii 2 pokazał się z dobrej strony, albo obadaj jak się rozwalają szmaciane części otoczenia w Mirrors Edge... Euphoria do dziś nie pokazała takiej jakości.
Czy konsole ograniczają? Ja bym powiedział, że może to jeden z czynników, ale nie jedyny.
R‹ud›Y Ty "widzisz" 1080p i 30fps (swoją drogą LOL za wzrok O.o) a ja widzę grę z zajebistą grafiką. To samo tyczy się U3 czy GoW3.
Endex
Co do silnika Euphoria, grałeś ty w ogóle w GTA IV? Tam na prawdę wyglądało to rewelacyjnie. Można powiedzieć, że Euphoria niewiele pokazała, ale to tylko dlatego, że mało który z poważniejszych twórców zdecydował się na użycie tego silnika.
Endex - jakby nie patrzec destrukcja wyszla z konsol :), tak prekursor pt Red Faction1 wyszedl najpierw na PS2 a potem PC :). Euphoria ma plus u mnie za te animacje zgonow, czy trafien (GTA4/RDR), nie sa to skrypty gdzie strzelajac w korpus przecisnik padnie, zaraz wstanie jak to widac w Callu. Mnie w Mafii2 Physix nie urzekl, bardziej jako dodatkowy ficzer w ME czy w BAA
Ja zwróciłem w Mafii 2 uwagę jak tam postacie mają realistyczny ragdoll. Bardzo to fajnie wyglądało, a miejscami może nawet lepiej jak w GTA IV.
Same animacje silnika Euphoria są świetne. Nie ma tam miękkiego ragdolla, wszytko generuje system...
@16
Widzę? Przecież tu nie trzeba świetnego wzroku żeby zobaczyć że K3 chodzi w INTERPOLOWANEJ 1080p(rozszerzonej z 720p) - na dużym telewizorze obraz jest... no cóż kiepskawy i dosć rozmazany
Mnie grafika naprawdę nie interesuje jeżeli gra jest dobra - przykład Deus Exa nowego, grafa brzydka - gra świetna
A co do 30 fps - dla mnie to nie jest płynność - idealna płynność to 60fps, ale grać da się już od około 40-45fps. A Killzone 3 chodził żółwiasto i jestem pewny że nie miał stałych 30fps
Na konsolach gram tylko wtedy kiedy muszę(exclusivy), mocno denerwuje mnie to 30fps
A DA SIĘ zrobić na konsole grę ładną graficznie która chodzi w 1080p i 60fpsach - chociażby GT5 czy Wipeout HD
A DA SIĘ zrobić na konsole grę ładną graficznie która chodzi w 1080p i 60fpsach - chociażby GT5
A DA SIĘ zrobić na konsole grę ładną graficznie która chodzi w 1080p i 60fpsach - chociażby GT5
To żeś urwał teraz, na obecnych konsolach się nie da, zgadzam się z tobą w kwestach wymienionych wyżej, ale tu już się rozmarzyłeś.
Forest1992 - owszem grałem. Bieganie, chodzenie, przechadzka po pijaku, jak się w kogoś wjechało... To fajnie było zrobione.
Ale nawet przy tym ma wiele słabości. Jak wyskoczysz przy dużej prędkości z auta to Nico zamiast się po ziemi łamać, to często lata nad ziemią woooooolno się kręcąc parę cm nad jednią.
Błędy w fizyce, wjeżdżasz w człowieka a on potrafi się tylko przesuwać jak klocek, zamiast mieć animacje jak przelatuje nad samochodem. Często wystarczy iść i kogoś dotknąć z barku i tamten pada jak postrzelony w głowę i tego typu pierdoły. Ogólnie sprawia jak dla mnie tylko dobrze wrażenie, bo w GTA tego typu rzeczy mnie dość wkurzały.
Koktail - teoretycznie destrukcja otoczenia była już nawet w Doom, Blood, Shogo czy Half Life :) Red Faction tego nie wprowadził, tylko to rozwinął :)
R‹ud›Y - GT5 nie dzialą w prawdziwym 1080p. Prawdziwe to 1920x1080, a GT5 chodzi w 1280x1080.
W dodatku nie trzyma stałych 60klatek. Wiem bo gram, często gra bardzo widocznie zwalnia co aż frustrujące jest.
No i się nie zgadzam co do tego, ze 30klatek jest niegrywalne. Dla mnie grywalne jest nawet 20 klatek. Jakbym imał grać tak jak Ty tylko w 45-60+ to mało gier bym skończył.
Np. taki Kotor chyba nawet nie pozwala na to by działał szybciej niz 30 klatek...
To widocznie GT5 jest nieźle interpolowane, bo zupełnie nie widać typowych dla tego procesu przekłamań w obrazie... A płynność jeżeli już spada to nie poniżej 45fps bo nigdy nie odczułem jakiegoś dyskomfortu... Może kwestia różnych wyścigów. Faktycznie zwracam honor
20 klatek grywalne? hmmm... Ewentualnie w jakiś powolnych grach gdzie nie liczy się czas reakcji - RPG czy inne tego typu. W FPS-ach DLA MNIE* niemożliwe jest grać poniżej 45fps, zawsze wtedy szukam zmniejszania detali, ale w tej chwili przy stabilnej sytuacji na wymaganiach sprzętowych nie jestem do tego raczej zmuszany
Nie zdarzyło mi się ostatnio żeby jakaś gra na pececie wymuszała 30fps. Owszem było kilka takich(NP Transormers WOTC) ale wystarczyło wgrać patcha robionego przez moderów i z 30fps robiło się nagle magicznie >100 a komfort gry znacznie się poprawiał. Kwestia szukania, zwykle są właśnie takie patche
Co do kotora - Jak w niego grałem miałem Radka 9600Pro, a kto miał tą kartę i kotora to wiedział co to 5fps :P
Musiałbym sprawdzić teraz
*DLA MNIE - frustratów proszę o nie puszcanie piany, tylko moja opinia
R‹ud›Y - właściwie, to FPSy miałem na myśli :) Fakt, że te które maja u mnie stałe 60klatek gra mi się lepiej, ale mój komp nie jest najwyższych lotów, a na znacznie mocniejszym lapku który mam w domu grac nie lubię, bo po prostu jest niewygodny. Więc męczę gry na starszym kompie i nie raz grało się i co ważniejsze przechodziło gry z niższą ilością FPSów.
Co do GT5, to czytałem, że ilość klatek potrafi spaść do 20 jak jest wiele aut premium podczas wyścigu.
Co do klatek na sekund, gram w Forze 3 na koleczku, spoko sie gra ale grze brakuje filtra predkosci, potem uruchamiam NFS Undercover dla funu sobie poscigac po otwartym miescie, gram, 30, 20 ,15, 30, 22 (dla przykladu, ale widac ze gra "skacze"), przez co na koleczku ona jest nie grywalna tak samo jak FPS gdzie mamy raz 30, zadyma 20 i wez tu wyceluj