Wiedźmin 2: Zabójcy Królów – prawie milion sprzedanych egzemplarzy
Lol 100 milionów już zarobili na samym wiedźminie 2 ;o
--> Zdziwienie. Tak to jest.. świetne gry nie mogą przeskoczyć bariery miliona egzemplarzy, a typowe średniaki osiągają znacznie wyższe wyniki. :/
Marketing!
A kto powiedział, że Wiedźmin nie przekroczył tej magicznej bariery miliona sprzedanych egzemplarzy? Przecież dane nie uwzględniają 9 tygodni sprzedaży wersji pudełkowej. Biorác to pod uwagę grę kupiło gdzieś 1 100 000 osób. Do premiery wersji na x360 powinno moim zdaniem dojść do 1,5mln.
Phenomen - HOUGH
Jak żeś to Panie obliczył ?
ni jak mi nie wychodzi , podziel się ta tajemnicza wiedzą :)
l.
Wersja na Xboksa mnie nie interesuje ale wynik 1 mln wporzo, pomimo oczekiwań twórców i szału grą. Gra nie należy zdecydowanie do średniej półki podobnie W1 też, ale taki Minecraft to ludzie przesadzacie jak można w to grać, już lepiej sobie klocki rozłożyć i sie bawić na dywanie a gość kasiore trzepie. A gra sama niszowa
949 355 egzemplarzy w 5 tyg to wynik rewelacyjny.
Czyli można śmiało stwierdzić że bariera 1 mln została już przekroczona i to dość grubo.
P.S - szkoda że z wersją na X360 wyszedł taki kanał ;/
A kiedy będą pełne wyniki sprzedaży a nie jakieś tam z przed dwóch miesięcy.
Ktoś pamięta ile Sniper: Ghost Warrior się sprzedało? Tak dla porównania...?
Nie ma co porównywać pctowego Wiedźmina 2 do multiplatformowego Snipera kretyni...
Karule po raz kolejny bezsensu wyzywasz innych użytkowników forum.
Jak na tak krótki okres czasu to wynik bardzo dobry :)
[9] -> Dla pełnego zestawienia - dane z maja b.r. (przed premierą Wieśka 2)
Two Worlds - 3 mln
Two Worlds II - 2,5 mln
Wiedźmin - 1,7 mln
Call of Juarez: Więzy Krwi - 1,5 mln
Snipe: Ghost Warrior - 1 mln
Call of Juarez - 1 mln
Bulletstorm - 1 mln
No spoko, ale jak na okres 5 tygodni to wynik jest mega genialny.A w dodatku to tylko wersja PC..Do wyjścia Wiedźmina 3 sądzę, że Wiedźmin 2 sprzeda się w ok 3 milionach egzemplarzy, albo i więcej :P
Kolejny topic w którym trzeba będzie tłumaczyć co parę komentarzy dlaczego prawie milion sprzedanych Wiedźmina 2 na PC nie należy porównywać do multiplatformowych średniaków, które barierę miliona przebiły kilka tygodni po premierze.
@Mortalking
Jaki kanał?
To znaczy, że inwestycja spokojnie się zwróciła. Myślę, że z wersjami konsolowymi powinno pójść z 3 miliony przez kilka lat.
lunatyk buraczku , zakładając , że jeden egzemplarz kosztuje 100zł , to pomnóż to sobie razy milion ..
Widze , że cie jeszcze z podstawówki nie wypuścili
Gierka świetna, to i sprzedaż niezła. Chociaż nie zawsze tak jest, to akurat w tym przypadku super :)
Go go CDP! :)
Phenomen - najpierw podziel sobie 100 mln przez pół, bo połowę kwoty zgarniają sklepy i Atari pewno jakiś procent, czyli już mamy 50mln, potem budżet to jakieś ponad 30, czyli zostało ok. 20, a jeszcze rozprawa z Namco zapewno też trochę ich kosztuje, choć tego nie liczę, bo pewno wygrają i dostaną odszkodowanie. Mimo to CD Projekt nie zarobiło aż tak dużo(tzn. dla przeciętnego człowieka 20mln to jest kasa marzeń, ale nie dla takiej firmy), jednak nie uwzględniono tu pełnej sprzedaży, a sporo jeszcze się chyba sprzeda. No i jeszcze grosze za reklamy, bo choć marketing był pewno drogi, to myślę, że reklamy i patronat Agory sprawiły, iż dam CDP aż tak się nie wykosztował.
Nie bardzo rozumiem. Wiesiek 2 - 1 mln. = radość, Bulletstorm - 1 mln. = smutek
[20] Wiesiek tylko na PC, tamta na wszystkie platformy.
[16] Zwrocic sie to plan minimum,a tu wypadaloby zarobic, bo jakby te 20-30 baniek dac chocby na 5% lokate w banku przez te 4 lata toby cos na plus bylo chociaz. :) Naturalnie zycze CDP zeby zarobil na WIesku 2 kupe kasy, bo wtedy powstanie czesc 3 a kto wie czy i nie czwarta. :)
mycota ---> batalia w sądzie z NB o to kto ma prawo do wydania Wieśka na X360, NB czy THQ i przez tą batalię w tym roku już tej gry na konsolę nie ujrzymy. A i nie wiadomo jak sprawa się potoczy i czy nie będzie kolejnych opóźnień.
Ap ropo zysków to zapewne CDProjekt inkasuje z każdego sprzedanego pudełka jakieś 35 % nie więcej.
Wiec licząc średnio 100 zł za grę przy 1 mln sprzedanych kopii wychodzi że przychód wyniósł 35 mln zł.
A od tego trzeba odjąć koszty produkcji gry ponad 30 mln, kampanie reklamowa w polskiej TV 6 mln zł. Wiec jeszcze na plus nie wyszli biorąc pod uwagę wyniki sprzedaży z 5 tyg od premiery, ale na tą chwilę to zapewne 1.2 kopii już poszło jak nie więcej i z tygodnia na tydzień będą wychodzili na swoje.
20mln to zysk na teraz, a gry sprzedawane pudelko w lipcu i sierpniu (licze ze conajmniej z 200.000 sztuk) to juz czysty zysk dla CDPR, zakladam ze zysk z pudelka sredni maja kolo 40zl, wiec mysle, ze kolejne kilka mln moglo im juz wpasc, a beda jeszcze animowac sprzedac do czasu wydania na X360, wiec mysle, ze jest szansa ze do czasu premiery dojdzie do 1,5mln z czego 500.000 to juz bedzie czysty zysk. Sadze, ze laczny zysk (a nie dochod) z TW2 moze dojsc do 100mln zl.
mortalking: Co ty za bzdury pleciesz? Wiesz co to przychod, a co to dochod? W raporcie za ten okres wliczone sa koszty produkcji TW2, wiec 20mln to juz ZYSK. No i 35% mial TW1, a zysk z TW2 od pudelka szacuje sie na 50/60% przez lepsze umowy.
LooZ^ ---> raczej wątpię w to aby producent gry brał więcej za sprzedaną kopię niż wydawca.
50-60 %, nierealne. 40 % to max co mogło wywalczyć w umowie CDP.
A przychód to jest to co CDP dostaje od wydawcy z tytułu sprzedaży gry, a to co zastaje po odjęciu kosztów produkcji to jest dochód.
Od sztuki, to średnio wyjdzie jeszcze mniej niż mówicie, bo na ruskim i wschodnioeuropejskim rynku gry PC są tańsze niż na zachodzie, a to jednak wciąż istotny rynek dla tego produktu. Co do "klęski" Bulletstorma, to multiplatformowość przecież nie ma tu nic do rzeczy. Po prostu budżet wynosił (o ile się nie mylę) coś koło 20 mln $, a że strzelanki mają krótszy cykl sprzedażowy niż cRPG, to jak się nie dobije w kilka tygodni planu minimum, to kokosów z tego raczej nie będzie. Bulletstorm zresztą wyjątkiem tu nie był, bo w podobnym czasie dużo konkurencyjnych FPS-ów (z dobrymi recenzjami) okazało się niedochodowe.
W tym czasie City Interactive z którego tak lubicie się nabijać zarobiło z nich wszystkich najwięcej. Starczyło dać chwytliwy tytuł, trąbić o wysokim budżecie, chociaż te wszystkie kioskowe crapy miały 2 milionowy, a Sniper aż 3 milionowy i już kasy wpadło jak lodu. No i tak się robi interesy. Uczcie się dzieciaczki od prezesa, zamiast szczekać całymi dniami po forach. Popatrzcie tylko na Phenomen - HOUGH czy innego Karule i wyciągnijcie wnioski, czym może się to skończyć.
draizer--> Nikt nie mówi, że CI nie odniosło sukcesu ze Sniperem. Jednak obiektywnie trzeba przyznać, że sukces Snipera jest w znacznej mierze przypadkowy. Co prawda był to spory zastrzyk gotówki dla CI, ale oni zaczęli budować wokół sukcesu na miarę Snipera swoje plany na przyszłość i opowiadać bajki jakim to oni są potężnym developerem/wydawcą. Wszystko po to, aby wywindować ceny własnych akcji.
Prawda jest taka, że może nigdy więcej nie uda im się wypracować na jednej grze takiego stosunku zysku do kosztów jaki miał Sniper. Giełda nie przebacza, jedna wpadka CI i ich akcje spadną drastycznie. Już na wieść o opóźnieniach w wydaniu Sniper 2 giełda zareagowała nerwowo.
CI produkuje wiele gier, ale ich marki nie mają żadnej wartości. CD Projekt RED ma zaś Wiedźmina, który jest szeroko rozpoznawalny, a ekipa która go stworzyła udowodniła, że potrafi stworzyć grę wysokiej jakości niskim nakładem sił. Gdyby powiedzmy, EA czy Activision chciało kupić nasze rodzime studio, to na CD Projekt Red wyłożyliby znacznie więcej pieniędzy niż na CI, gdyż ten ostatni nie posiada znanych marek, a ich sieć wydawnicza z której są tak dumni nie ma większego znaczenia dla zagranicznego inwestora.
Mortalking: Wlasciciele CDPR tlumaczyli, ze w wiekszosci krajow wydali spora czesc roboty wydawcow, wiec ich rola ograniczala sie wlascie do logistyki, stad takie a nie inne %, ktore sami podawali w mediach takich jak bankier czy TVN CNBC. Co do p/d - wlasnie. Dlatego, mieli 80mln przychodu z TW2, odjeli koszty, zaliczki i inne elementy, zostalo 20mln i jak sami mowia (znowu odsylam do bankiera i cnbc), wlasciwie wszystko co teraz zarabiaja to juz dochod na czysto.
Likfidator moim zdaniem CI, to żadnej dobrej gry przez najbliższe lata nie zrobi, ale finansowo będą dobrze stać. Produkują tanio, dość dużo i mają płynność finansową, oraz własną sieć dystrybucyjną. W takim przypadku starczy, że jedna gra chwyci i znów mają spokój na kilka lat. Ich akcjami też specjalnie się nie przejmuję, bo moim zdaniem ta spółka jest kompletnie przeszacowana.
LooZ^ --> w takim razie zwracam honor.
Należy też pamiętać o tym że w Polsce rozeszło się już ponad 100 tys pudełek i w tym przypadku większość zysków ze sprzedanego pudełka wpada do kasy CDP.
A jeśli chodzi o CI to ogromny sukces Snipera wziął się z tego że CI tworząc grę o strzelcu wyborowym wypełnili lukę w branży oraz dzięki ich polityce cenowej gdyż nie windowali cen na konsole tak jak w przypadku innych tytułów gdzie za grę trzeba płacić po 200 zł.