Wzloty i upadki serii Deus Ex
KONKURS!
Do wygrania są dwa rękawy (takie obcisłe, do ubrania na ręce) z motywami z gry Deus Ex: Human Revolution. Otrzymają ją dwie osoby, które jako pierwsze podadzą prawidłową odpowiedź na pytanie: Ilu lat potrzeba było, żeby na rynek trafiła dwudziesta siódma odsłona cyklu Final Fantasy.
Jeden użytkownik może podać tylko jedną odpowiedź, edytowane posty nie będą brane pod uwagę. Rękawy wyślemy pod adres podany w profilu.
16 lat?
Odpowiedź do konkursu:
Pierwsza część gry FF ukazała się w roku 1987. Akcja gry DXHR - 2027, tam jest widoczny plakat FF 27. Czyli w sumie zajęło to Square Enix 40 lat.
zresztą pytanie jest trochę nieprecyzyjne :P nie zapominajmy że pierwsze Final Fantasy powstało pod szyldem SQUARE, potem przeszło w Squere Soft a dzisiaj jest pod nazwą Square Enix ;] Więc chodzi o Square Enix czy o początek serii FF? Więc jeżeli chodzi o Squere Enix to 24 lata ;]
Ale sama firma "Square Enix" została założona w 2003 roku (pytanie ile czasu JEJ zajęło) -> Odpowiedź: 24 lata. Sorry za tą poprzednią 40-tke. Nie bierzcie jej pod uwagę. Dopiero teraz na to wpadłem ;)
No to ja tez napisze 24lata i jesli 16 nie jest dobre to tez nie bierzcie pod uwage
No tak, ale w sumie w pytaniu nie jest nic wspomniane o producencie gry. Ja pozostanę przy 40 latach :)
Zmodyfikowałem to pytanie potem, właśnie żeby nie było wątpliwości związanych z nazwą Square Enix - chodziło o całą działalność firmy Square, czyli 40 lat. Zwycięzcom gratuluję.
a właśnie U.V. możesz podać dokładnie które osoby wygrały? bo było małe zamieszanie ze względu na treść pytania
Gratuluję :D
Nie przygotowałem się "psychicznie" i w sumie nawet nie znam uniwersum FF
Wszedłem, patrzę, a tu konkurs bez odpowiedzi... Szybko Google, serce w gardle... I się nie udało :P
gliniarz15 ---> Wygrali ChemReav i Mieloneq, Twoja odpowiedź była edytowana, więc nie bierze udziału w konkursie.
Dziękuję! :)
:( problem w tym że moją pierwszą odpowiedzią było 40 lat a potem dodałem że jeżeli chodzi o samo square enix to 24 lata (po napisaniu chyba kolejnych dwóch postów) no ale ok nie spieram się ;] takie były zasady i gratuluje zwycięzcom :D
Rozumiem i nie oskarżam Cię o oszustwo, ale tego typu sytuacje zawsze budziły kontrowersje, więc taki a nie inny zapis w regulaminie zabawy. Jeśli byłeś faktycznie drugi to przykro mi zatem, obowiązuje bezwzględny zakaz edycji i nic na to nie poradzę. :)
dlatego mówię że się nie spieram ;] z własnej głupoty przegrałem i tyle ;) pozdrawiam. A rękawek sobie sprawię z edycji empikowej :P
24 lata, a co ;)
Moich 5 najważniejszych gier w życiu: Fallout, Deus EX, System Shock 2, Thief, Anachronox. Dodać można Mafię.
Od dłuższego czasu myślał o stworzeniu gry osadzonej właśnie w tego typu rzeczywistości – niestety, jego studio Looking Glass Technologies rozpadło się, przez co nie mógł zrealizować swojego planu. Na szczęście w odpowiednim momencie pojawił się John Romero (jeden z ojców Quake’a) z Ion Storm i powiedział Warrenowi: „stwórz grę swoich marzeń”.
Czarny - Prosze - poprawcie to bo daty sie nie zgadzaja. LGS rozpadło się w tym samym miesiącu (czerwiec 2000) w którym DeusEx został wydany (jakieś 2 tygodnie wcześniej chyba). Spector odszedł z LGS w 1997 bo nie chcial sie przeprowadzic a Austin do Cambridge i wtedy zalozyl ION Storm Austin.
Witam,
Łza się w oku kręci. Dla mnie Deus Ex to jedna z gier wzorcowych, która doskonale obrazowała w jaki sposób ma zostać podana elektroniczna rozrywka na PC. Miałem też nadzieję, że wyznaczy ona w jakiś sposób kierunek rozwoju gier w późniejszej przyszłości - miksowanie gatunków. Z kolosalnego sentymentu do części pierwszej "poświęciłem się" i dobrnąłem do końca DX: IW, ale to było już tylko przykre doświadczenie.
ja od 8 lat zabieram się za dwójkę i w przeciągu najbliższych dni zainstaluję, jakieś porady co lepiej wybrać/zrobić itd?
Lothers, ciekawa i dobra lista ale moja zamiast SS2(kapitalnego) i Anachronox(w którego pograłem jakieś 15h bo wciagał ale nie przeszedłem) wrzuciłbym Gothic'a i Max Payne'a :)
Ja jeszcze muszę nadrobić Deus Exa, bo pomimo że w niego grałem to nigdy nie przeszedłem. A Invisible War i Snowblind bardzo mi się podobały, nie rozumiem nienawiści do drugiej części :)
W poprzednim roku mieliśmy jeszcze jedną grę mocno inspirowaną deus ex'em pod względem mechaniki (ale nie pod względem świata i fabuły) - Alpha Protocol.
Oryginał z tekstu: Jako że dziś ma miejsce polska premiera trzeciej (a de facto czwartej) odsłony cyklu (...)
A powinno brzmieć tak: Jako że dziś ma miejsce polska premiera trzeciej (a de facto drugiej) odsłony cyklu (...)
/fixed
"nie rozumiem nienawiści do drugiej części"
Służę kopiujwklejką:
Usunięcie systemu punktów doświadczenia, bezcelowe misje poboczne (których i tak prawie nie było), maksymalne uproszczenie w kwestii wszczepów, uniwersalna amunicja (strzelając z rakietnicy mogłeś wyczerpać zapas nabojów do karabinu i pozostać bezbronny w środku walki), uproszczenia dla idiotów w kwestii używanego ekwipunku, nijaka i bezsensowna fabuła, mnóstwo niekonsekwencji w kreowaniu świata, przeinaczenie historii z części pierwszej, mdli bohaterowie, modele postaci wyglądające jak figury woskowe (to już w pierwszej części, mimo pikselozy, były lepiej zaprojektowane), irytujące menu, okropna otwarto-zamknięta architektura wnętrz (silnik nie pozwalał na generowanie większych powierzchni), maksymalne ograniczenie swobody, mało zróżnicowane lokacje, słabe rozwiązania skradankowe (raz działają, raz nie), niedorozwinięta AI przeciwników, mnóstwo bugów... To tak w skrócie.
Inna ciekawa rzecz... Z początku tego nie zauważałem, ale w połowie gry zrobiło się trochę dziwnie, gdy uświadomiłem sobie, że niemal wszystkie główne postacie (poza paroma znanymi z poprzedniej części) to kobiety. Kompleks Edypa u Warrena Spectora? Zamiłowanie do Felliniego? Inspiracja Seksmisją? Nie wiem i chyba nie chcę wiedzieć.
To prawda, Invisible War było tylko namiastką pierwszego Deus Ex, ale ja jakoś łyknąłem ją szybko na jeden raz w ciągu chyba trzech dni bez popijania i jakoś przetrawiłem :)
Za to w HR bawie się świetnie, tylko niech jeszcze spatchują nękający chyba praktycznie wszystkich problem lekkiego stutteringu i będzie zupełnie miodzio :)
Gdzieś czytalem że jesli DE HR otrzyma dobre noty i dobrze sie sprzeda, to będzie kontynuacja tej gry. To prawda czy plotki? Przeszedłem dzisiaj Deus Exa HR i ogólnie ... zszokowany jestem, genialna fabuła, tajemniczość, klimat, muzyka, i zakończenie. Nie mogę się doczekać kontynuacji, mam nadzieje że Eidos je zrobi.
Świetny artykuł :) W Human Revolution jeszcze nie grałem, ale na pewno będę musiał nadrobić zaległości.