Konsole kontra PC według twórcy Quake'a
czyli jedno i drugie ssie ..?
nie rozumiem argumentu którego użył w strone konsol przecierz z konsoli nie zrobimy PC zawsze można dodac edytor map wystarczy popatrzec na edytor dodany do HALO ja nie chce bawic sie na konsoli w ustawienia to zostawmy PCtowcą
Bo ten argument (jak i inne) jest tylko po to, żeby lać wodę i nie było z tego nic konkretnego. KASA KASA KASA. Nie mam nic do tego, że twórcy chcą zarobić na grach, ale widać po przeszłości, że DA SIĘ połączyć zarabianie kasy i pasję tworząc gry
@down
No ja piszę, że to pic na wodę co on tam nawija :O. Dla przykładu: gdyby chcieli dodać edytor na konsole to by dodali.
Założyciel id Software wspomniał też o problemach, z jakimi borykają się programiści podczas dodawania dodatkowych linijek kodu
haha. nie wiem co ma platforma do procesu dodawania dodatkowych linijek kodu do programu. jak mają problemy z dodawaniem kodu to niech zmienią programistów bo to tylko i wyłącznie wina głupio napisanego kodu. chyba że taki argument sobie na poczekaniu wymyślił....
7ymek->
Cóż, biorąc pod uwagę dotychczasowe dokonania Twoie i Carmacka, podziwiam tupet, Twój oczywiście;)
"konsolowe wersje Rage traktuje priorytetowo, a pecety określa mianem „muskularnych” konsol.". Jeśli to oznacza, że na PCty wydadzą tylko uproszczony do konsolowych standardów port, to podziękuję.
7ymek- to oczywisty skrot/przeinaczenie/blad w tlumaczeniu.
news tlumaczony z innego serwisu, ktory wzial to z innego serwisu, ktory wzial to z innego serwisu...
na koniec dostajemy taka papke, ktora w ogole sie kupy nie trzyma.
cos nie chce mi sie wierzyc ze to bedzie tak swietnie wygladac w 60fpsach na konsolach.
@oskarxdd [ gry online level: 19 - Generał ]: alez nie musisz, dotychczasowe videosy mowia same za siebie.
@7ymek [ gry online level: 47 - Konsul ]: tak abstrahujac od dennego tlumaczenia w newsie.. odpusc sobie, Carmack zna sie troche lepiej na swoim fachu :)
Ten cały Carmack jest albo idiotą, albo żyję w latach 80'. Istnieje coś takiego jak port USB, John, i dzięki temu możesz podłączyć do konsoli co chcesz, od pogrzewaczka kubka, lamki, na klawiaturze kończąc. Konsola, to konsola. Na niej się gra, a nie bawi w jakieś edytory (chociaż i te działają, wystarczy spojrzeć na Far Cry'a 2).
@GOL
Kopia z VG247? Dodając jedno zdanie nie zmienicie tekstu... Google za Was wszystkiego nie zrobi.
MChef - tylko ze na PC prawie kazda gra kiedys miala edytor, dzisiaj czesto jest to blokowane przez platne DLC, nie damy edytora a bedziemy sprzedawac gotowce - MW2, BO i zeby nie byc hejterem to rowniez BC2 na PC
Najpierw sobie posłuchajcie w jaki sposób Carmak opowiadał o tych niuansach, a później się wypowiadajcie. On w żadnym stopniu nie przypominał dzisiejszych pijarów, którzy leją wodę. Opowiadał o swojej pracy z pasją i z improwizacją, czyli podobnie jak wy kiedy chcecie opowiedzieć w jak najlepszy sposób jakieś ciekawe wydarzenie, które was spotkało. Do czego zmierzam, mianowicie do tego, że w Polsce mamy wielu specjalistów, którzy wiedzą absolutnie wszystko i na wszystkie tematy.
Co do tego, że na konsole mu się wygodniej programowało, to pamiętam, że on mówił tam o tym, iż na x360, czy ps3 wie dokładnie gdzie co ma umieścić, jak zaadresować pamięć i to dokładnie zawsze tam jest (tak jak sobie zamierzył), a na PC jest juz trudniej, bo każdy PC ma inną architekturę (mówił chyba m.in. o różnych typach pamięci itd.) i nie koniecznie jest tak jak programista sobie zaplanuje. Jedak ciężko się wsłuchać w cały ten jego monolog od początku do końca, bo jak każdy kto o czymś opowiada nie z kartki, to zdarza mu się mówić pokrętnie.
dodanie klawiatury do konsoli to największy debilizm o jakim słyszałem
Koktajl Mrozacy Mozg - no i co, miałbyś edytor, a i tak płatne dlc byłby lepsze niż cokolwiek co zrobi społeczność, dopracowane i przed wszystkim z realną datą debitu, smutne, ale prawdziwe.
Crysis jakoś ma editor, a super dodatków jakoś brak, tylko sam chłam albo proste misje.
Chodzi o to że nie wystarczy edytor , zrobienie mapy itp. nie te czasy, trzeba mieć story, media, ścieżkę dźwiękową, coś więcej po prostu i co co ma jakość, nikt nie ma w dzisiejszych czasach ochoty tracić czasu na jakieś wybrakowane produkty społeczności.
http://www.youtube.com/watch?v=mng8JU692iY&feature=related
To tak apropo modow do Crysisa. :)
Mody do Diablo II czy Obliviona przez niektorych uwazane sa za lepsze niz to co zrobili sami developerzy. Tak samo Project Reality w BF2, ktory trzyma gre przy zyciu.
kaszanka9
Nie siedzisz w tym to się nie znasz. Czasem lepiej milczeć niż palnąć głupotę.
Szkoda nawet czasu na komentowanie tych bredni, które napisałeś.
kaszanka9 to rusz dupę i zrób coś, pokaż jaki jesteś wielki. Jak nie masz o czymś pojęcia to nawet nie pisz. Dopracowane DLC? Ta, szczególnie Legacy. Do Crysis'a powstało dużo dobrych modów. Co ludzie potrafią pokazały też konkursy nVidia i EPIC (Make Something). Trzeba mieć story, media...? O czym Ty gadasz. Zobacz powstające niezależne gry (pierwsza z brzegu - Limbo) - te gry są często dość proste, ale grywalnością biją "duże" tytułu.
PS.
Poszukuję grafika. Jak jesteś grafikiem to pokaż, co potrafisz...
Kilka informacji dla dzieci neostrady i niewtajemniczonych.
Carmac to koleś ktory prawdopodobnie jest jednym z najlepszych koderów na świecie jeśli nie najlepszy. Nie skończył 18stki to w wielkiej brytanii armia prosiła go o pomoc przy ich pierwszych kompach bo tylko on miał wiedze i kilka innych osób w stanach jak zaprogramować te kompy.
Koleś odpowiadał za każdą grafikę w grach ID. Jeślli mało wam to mówi to polecam włączyć Doom 3. Wszystkie nowinki next genowe jakie są dziś w zastosowaniu takie jak bump mapping i shadery były tam zastosowane.
To jest człowiek który sam z kilkoma innym ludzmi rozwija jak nasze gry wyglądają.
Tak więc troche szacunku bo chłopak wie co mówi.
Co do klawiatury i myszy dzięki niemu wiemy teraz czemu devi nie dodają m+k taj jak w UT3 na ps3. Bo jest to zabronione przez Sony i MS. Skurwysyny...
Zresztą RAGE na konsolach pprzy tej grafice w 60 FPS mówi coś o nim jako o koderze.
Gdzie inni mówią że trzeba okiełznać konsolę itd. On mówi że to dla niego proste.
Kaszanka - ale pierdolisz... Wolisz 5 mapek do MW1 bo tyle dali w DLC niz mozliwosc wyboru http://www.codutility.com/index.php?file=Page&name=Latest_CoD4_Maps ? Moze rowniez w L4D2 bys gral 2 lata na podstawowych map bo innych nie uswiadczysz na konsolach gdzie scena wypuszcza wiele dobrych map, co najwazniejsze kazdy sam moze je zrobic jak komus sie nie podoba. Ty wolisz zaplacic i miec dodatkowe 5 map na polroku... Gratulacje
@TobiAlex
Z tym poszukiwaniem grafika to serio piszesz?
Carmack i jego studio to gwarant jakości gry, dobrej zabawy i wysokiego poziomu technologicznego silnika, a to wszystko potwierdzone prawdziwymi megahitami.
Na tym tle teksty młodocianych kolesi, którym udało się pokończyć gimnazjum (albo i nie) - atakujące faceta - wyglądają dosyć żałośnie.
Jeśli chodzi o Carmacka to zarówno jego wypowiedzi jak i możliwości tworzenia nowych, innowacyjnych silników, które wyprzedzały czas dawno moim zdaniem minęły i nie jestem odosobniony w tym zdaniu. Postać ta oraz jej dzieła od pewnego czasu charakteryzuje się przejawem formy nad treścią, widać to chociażby po Doom 3, który mógł być znacznie lepszy. Nie zaprzeczam, że Carmack zrobił wiele dla branży gier, może i więcej niż by tego chciał, jednak czas jest nieubłagany, a na scenie pojawiło się wielu zdolnych programistów, którzy są w stanie "pozapinać" wszystko w terminach i bez zbędnego gadania o technikaliach...
Dlatego moim skromnym zdaniem powinniśmy szanować wypowiedzi tego Pana, jak i jego wkład w dzieła, które tworzy, jednak nie traktujmy go jak boga programistów...
Legendy maja to do siebie, ze ich slawa i szacunek dla nich nieprzemija i Carmack wlasnie jedna z takich legend jest. On nie musi dzis robic nowych, wyprzedzajacych czas is przet silnikow - on tego juz dokonal, byl tam, zrobil to. Dzis to w zasadzie on juz nic nie musi.
natomiast nie rozumeim "zbednego gadania o technikaliach"..
Sorry, ale madrego to dobrze posluchac, niz te cale towarzystwo powyzej, ktore przeciez i tak wie lepiej.
Carmackowi nie chodziło przypadkiem o to, że dzisiejsze gry są pisane głownie z myślą o konsolach i dlatego tworzenie ich (porty) w wersji na PC jest trudniejsze do wykonania? Przynajmniej tak mi się wydaje po jego argumentacji odnośnie tych 60 klatek na sekundę i dopisywaniu linijek kodu w wersjach Pecetowych
@Fett [ gry online level: 87 - Avatar ]: nie, on mowil o trudnosciach zwiazanych z roznymi architekturami podzespolow na rynku PC, w przeicwienstwie do prostoty kodowania pewnych rzeczy na konsolach, ze wzgledu na staly hardware.