Panowie Szpecyjalyści!
Moja wierna karta graficzna GF 9800GTX+ ,
po trzech latach użytkowania zaczęła dawać niepokojące objawy!
(objawy wyglądają np tak http://www.youtube.com/watch?v=JZv0a8aWjM0 )
Czy sądzicie że wysłanie jej do producenta (yes-yes its still on warranty!) da jakiś pozytywny efekt?
Pic----===>
smutny ekran logowania do win7 :(
Umarła. Jak masz gwarancję, to wyślij.
Wyślę.
Any ideas co konkretnie może być przyczyną? (przegrzewać się nie przegrzewa)
Artefakty śmią twierdzić inaczej. Już nie pamiętam, co powoduje takie właśnie błędy. Przegrzewające się GPU, czy pamięć grafiki.
Mi to wygląda, że Twój piórnik z kamerką umiera...
A tak serio to co to za problem wysłać na gwarancję?
Do wymiany.
R.I.P Rellik's GF9800GTX+ (2008 - 05.08.2011)
Niech jej dusza odejdzie w pokoju
spoiler start
Nie pokręciłem daty?
spoiler stop
Moj stary GTX280 tez zmarl smiercia tragiczna.
[4] Pamiec.
Kolego sympatyczny z postu nr 5.
Wybacz, ale nie bardzo wiem czemu odwołujesz się do piórniczka?
Iść oddać karte na gwarancje nie jest wielkim problemem- wystarczy raz o czasie wyjść z pracy. Ale jak każdy kto liczy sie z pieniędzmi i własnym czasem, liczyłem że może uda mi się ją przywrocic do stanu używalnosci bez wysyłania jej gdziekolwiek.:-(
No i przyzwyczailem sie do tej karciochy. A tak czeka mnie x tygodni bez domowego kompa i piątkowych partyjek w CoD:-(
Ps. Temperatury są na stałym poziomie, bez odchyleń od normy. A artefakty przyjmuja rożną postać. Na początku myślałem ze to moze tylko cos z windowsercam, bo tylko tam to występowalo, ale jak widać na filmiku szybko okazało sie ze problem jest intersystemowy.
Edit:
Dziękuję wszystkim tym którzy wiedzą przez co przechodzę ;-(
Rellik --> Na pamięciach zazwyczaj nie ma sensorów, więc programowo ich temperatur nie sprawdzisz.
[9] GPU-Z?
[6] - nie pokręciles:-)
Narmo- masz rację! O tym nie pomyślałem
[10]- jak jeszcze dało sie patrzeć na windowsa to gpu-z i pc wizzard. Potem było to cos konsolowego, nie pamiętam nazwy, sorry
Rellik a co ja mam powiedzieć?! Ty pójdziesz do pracy a ja biedna będę sama w domu stęskniona i bez Twojego komputera!! Ja nie wiem jak ja sobie z tym poradzę... A jeszcze jak pogody nie będzie to juz całkiem będzie traumatyczne przeżycie;)
AAAman --> Nie ważne jaki program. Jeżeli karta nie ma czujników na pamięciach, to skąd CPU-Z ma wytrzasnąć dane o temperaturach? Wiem, że to trudne w twoim wypadku, ale pomyśl czasami.
Pewnie zaraz wstawisz screen z takimi danymi. Nie wysilaj się. Ja mogę wstawić 10 screenów z tego programu, gdzie nie znajdziesz temperatury pamięci. Dlatego napisałem, że większość kart nie ma takich czujników, a nie żadna.
FINAŁ MOJEGO PROBLEMU
Proline - tam pierwotnie kupiłem kartę.
Wypięli się na mnie totalnie. Według nich gwarancja była na 24 miesiące(!). Na okazanie dokumentu stwierdzającego że gwara była 36 miesięcy usłyszałem - no ale my zawsze dajemy gainwarda na 24 m
Proline dokończył FAIL'a odsyłając mnie do Action'a - firmy która obsługuje sektor biznesowy a nie klientów indywidualnych. Na to stwierdzenie ten sam Pan stwierdził że powinienem zwrócić się do MMV, który sprowadzał karty do polski a który już się tym nie zajmuje, a którego telefony milczą.
Cool
Na moje grzeczne zapytanie czy współpracują z Gainwardem usłyszałem:
P- Tak współpracujemy cały czas
Rel - To wie Pan że nie przyjmują reklamacji od odbiorców detalicznych?
P- No wiem
Rel - Zechciał by Pan w takim razie jako firma od której kupiłem ich produkt i jednocześnie podmiot z nimi współpracujący, zwrócić się do nich o rozpatrzenie mojej gwarancji?
P- No ale my od nich mamy zawsze gwarancje tylko na 24m, prosze dzwonic do action. Tu ma pan numer do action i mmv. Dziękuję. Do widzenia. (i zniknął gdzieś na zapleczu)
AAARRRRRGGGGGgggGGGGh!!!!! :/ W koło Macieju!
Nauczka na przyszłość:
pierd0 lić proline i Gainwarda! Do tej pory - szczególnie o tych pierwszych miałem dobre mniemanie. Ale takie podejście do klienta który ma problem? No ludzie!
Dlatego zawsze kupuję karty EVGA. 10 lat gwarancji dla świętego spokoju.
Ksero dowodu zakupu, ksero karty gwarancyjnej gdzie jest 36 miechów i wysyłaj do rzecznika praw konsumenta.
A jeszcze lepiej zadzwoń do firmy która Ci to sprzedała i zapytaj czy wolą przyjąć, czy oboje macie stracić czas na rzecznika praw konsumenta i resztę zabaw prawnych.
Na okazanie dokumentu stwierdzającego że gwara była 36 miesięcy usłyszałem - no ale my zawsze dajemy gainwarda na 24 m
co za barany
Yyy relliku najdrozszy a nie wziales pod uwage ze ten kraj wypina sie na wszystkich?
Proline byl tego znany, pamietam z czasow jak jeszcze mieszkalem we Wrocku. Widac nic sie nie zmienilo.
Skoro masz paragon i rachunek i gwarancje to albo sam idz i zazadaj naprawy albo do rzecznika.
Skoro dostales 36 miesiecy gwarancji od Proline to od nich wymagaj naprawy/wymiany. Az dziwne ze to tlumaczenie o 24 miesiacach przyjales.
[*]
Wal z miejsca do rzecznika praw konsumenta. Się skurw. nauczą, że nie każdego można robić w konia.
Dr. Frederick Frankenstein: Alive! It's alive! It's alive!
Przywróciłem mojego dżiforsa do życia - za sponsorowałem mu 10 minutową wizytę w piekarniku :)
Pomogło! :)
Ja swojego starego GeForce'a 6200, który rzucał artefaktami, też wpakowałem do piekarnika i żyła jeszcze zaskakująco długo - 1,5 roku.
Pochodzi parę tygodni, może mniej i znowu padnie, więc męcz ich o tę gwarę, bo Ci minie i będzie dupa.