Twórcy Far Cry 3 nie rezygnują z kontrowersyjnych pomysłów
mi się tam zacinający karabin podobał, tylko szkoda że nowy sprzęt też się nie psuł.
Grafika Ladna
Animacje postaci dobrze zrobione...
strzelanie tez wydaje sie ok.
Trzymam kciuki za Ubisoft!
Wszystko fajnie, ale to nadal nie FC.
Pomysly nie byly kontrowersyjne lecz jedynie zle wykonane w grze. Teraz moze uda im sie jakos to lepiej rozwiazac
Oba te pomysły są poronione. Wkurzający respawn wrogów i zacinanie się nowej broni po kilku przeładowaniach jest moim zdaniem chore
Czyli co? Znowu wracamy do dżungli wzorem pierwszej części. Pierwsza część została chyba najcieplej przyjęta, toteż można wrócić do dżungli. Ja osobiście zostałem urzeczony klimatem jedynki.
Sam system niszczenia broni musi być dopracowany, bo dwójka potrafiła nieźle rozsierdzić.
mi zacinanie sie broni lub jej calkowite zniszczenie (bron sie rozlatuje) bardzo podoba i brakuje mi tego w innych grach gdzie jednym karabinem wystrzeliwyjesz tysiace pociskow a on nadal blyszczy sie jakby co z fabryki wyjechal
Te 2 pomysły były do bani.
dla mnie wszystko ok ale wkurzają mnie najbardziej te punkty wyskakujące po zabiciu lu zranienu wroga
Uszkodzenia broni, to bardzo dobry pomysł.
Cała reszta w Far Cry 2 była pomyłką. Choć ta gra przypadała na okres najgorszych gier UbiSoftu. Tzn. czasy, gdy ze wszystkiego robili nudne i powtarzalne sandboxy byle tylko wydłużyć czas gry. Taki jest m.in. AC I, PoP 2008, no i FC 2.
Takim duchowym następcą FC 1 jest Crysis 1. Wykonywanie konkretnych misji z bardzo dużą dozą swobody. To od gracza (i wybranego poziomu trudności) zależy czy potraktuje grę jako skradankę, czy jako niezobowiązującą grę akcji i moim zdaniem to jest najlepszy sposób tworzenia FPSów single player.
Kurwa jak beda odnawiajace sie posterunki do juz zjebana gra
Mnie pomysł z rozwalającą bronią się podoba. Co do posterunków to mogliby to zrobić na wzór wież Borgia w AC: B. Sama druga część zabiła mnie nudą w połowie, oby trójka była ciekawsza i lepiej wykonana.
stolek1234 - no tak bo nowa broń nie ma prawa sie zaciąć w ogóle jak to możliwe ! nówka w foli i już sie zacina -_-... a tak 4real pierw dowiedz sie co nie co, a później się wypowiadaj (zapewne w życiu kałacha w ręce nie miałeś) ^_^
Widać, że redaktorzy GOL'u stoją na takim samym poziomie co redaktorzy "Faktu". Co kontrowersyjnego jest w zacinaniu się broni? Pomysł był bardzo dobry i był miłym dodatkiem do strzelaniny. A że dla niektórych to pretekst do rzucenia padem, to nie wina twórców.
Edit: @wosiek12 to się nazywa exp, zapewne punkty będą służyły do ulepszania postaci... W życiu w RPG'a nie grałeś?
Respawn wrogów był bez sensu bo psuł wczuwanie się w grę. W prawdziwym życiu wrogowie się nie respawnują. Jak gracz wybił do nogi jakiś posterunek to powinien być obsadzony ponownie wojskiem i umocniony. Zwracam uwagę na słowo "OBSADZONY", żołnierze powinni tam przyjechać ciężarówkami albo przylecieć helikopterami a nie po prostu się pojawić.
Psucie i zacinanie się broni to dobry pomysł bo w prawdziwym życiu też się psuje i zacina. Twórcy powinni po prostu posprawdzać jak często dane modele sie psują i zachować proporcje psucia się poszczególnych modeli w grze, tylko je trochę zagęścić.
To już 3 fail Ubisoftu, biorąc pod uwagę dzisiejsze newsy!
"Far Cry 3 będzie zawierał kilka kontrowersyjnych rozwiązań z poprzedniej odsłony serii, ale postara się zrealizować je w lepszy sposób. Chodzi między innymi o zacinające się karabiny oraz odnawiające się posterunki przeciwników, które gracz spotykał na swojej drodze. Producent przekonuje, że tego typu elementy zostaną przemyślane i podrasowane w odpowiedni sposób."
Dziękuje, dobranoc, więcej mi nie trzeba.
Od teraz Far Cry 3 jest mi zupełnie obojętne. Mam powody aby trzymać się od tej serii jak najdalej jak to tylko możliwe. Całe szczęście, że nigdy nie lubiłem tej serii, niezależnie od części.
Dla mnie obydwa pomysły były nie do końca "do bani" , ale po prostu były niedopracowanie np magiczny respawn wrogów na każdej z owych bram(???), a drugi z tym zacinaniem się broni taka mała ciekawostka np dlaczego kiedy wróg strzelał do mnie przez dobre 10 minut (sam dla ciekawości to sprawdzałem) to ani razu bron mu się nie zacięła , a kiedy tylko zabiłem tego gościa i podniosłem jego broń z ziemi nie mogłem wystrzeli do końca całego magazynka bo przez ten czas dwa razy owa bron mi się zacięła?, jeśli tak ma wyglądać ten super realistyczny system zacinanie się broni ...... to ja podziękuje
@MChef ale po co mnie informują o tym kiedy ja strzelam i psują mi atmosferę, w realu takiego czegoś nie ma, punkty mogą być ale po co mają wyskakiwać nad wrogiem przy strzelanieu, o teraz zauwarzyłem że to samo napisał hellgate. hehe jednak mam rację, nie wkurzaj się na mnie że mam inne zdanie nie jesteśmy debilami.
A czy jak gracie w BC2/COD czy inna gre gdzie wyskakuja punkty to na nie sie patrzycie? Watpie
Nie tylko nie respawn posterunków czyli dostaniemy Far Cry 2 tyle że z modyfikacją co się będzie nazywać FC3 patch, no thanks. Ubisofcie kochany: pomysł daje podziękujesz mi potem; Posterunki które zaatakujemy można będzie kupić za sumę waluty w grze, po czym można kupować jednostki żeby je obsadzać a wasz silnik zrobi tak ze można napada na moje posterunki na mapie i będę je mógł potem odbudować za walutę a jak nie to przejmą na dobre wg mnie to lepsze rozwiązanie będzie na respawn tych nieszczęsnych guard office
Akurat zacinająca się broń to najlepszy patent jaki pojawił się w FC2 (i STALKERze oraz F3 i NV). Szkoda, że nie DICE nie odważy się tego wstawić do BF3. Byłoby realistycznie.
@Koktajl Mrozacy Mozg- czy my rozmawiamy o multiplayerze- chyba nie
Z tymi wyskakującymi punktami na środku ekranu to totalna żenada, rozumiem w multi, ale żeby w singlu 0_0?
Co do zacinających się broni bardzo fajna sprawa, posterunki za to są już wg. mnie złym pomysłem, chyba że znacznie zmniejszą ich ilość i murzyny w nich nie będą się respić co przejazd. FC2 był trochę monotonny, ale mimo to mnie się podobał w szczególności ten klimat, teren działań i grafika rzecz jasna, osobiście czekam na 3 część.
Dajcie spokój ludzie.. Gra jeszcze nie wyszła, a nóż, widelec Ubisoft wszystko tak ulepszy, że gra będzie kozacka :D przed premierą AC2 też większość myślała, że gra będzie nudna itd. , a jak się okazało AC2 przypadło do gustu niemalże każdemu.
Ale to wlasnie w multi ekran powinien byc bardziej przerzysty a nie nawalony obrazkami, cyferkami. Nie pamietam czy w tej grze jest hitmarker ale XP bedzie wlasnie za niego robil :>
Zacinające karabiny były bardzo fajne, ładne animacje i szczypta niepewności podczas strzelanin ;) A co do posterunków to rzeczywiście za szybko się odnawiali przeciwnicy. W 3 powinno to dłużej trwać. Powiedzmy dzień czy dwa aby było to bardziej wiarygodne i mniej irytowało.
A co do punktów xp podczas singla --- bleee jak to psuje zabawe i klimat, albo niech to usuną albo niech dadzą możliwość wyłączenia.
Nie chcę znowu sytuacji gdzie będę jechał z jednego końca mapy na drugi zabijając przy tym setki murzynów :C
Samoregenerujące się posterunki zabiły Far Cry 2, teraz ma myć tego, jak sami przyznają autorzy, 10x więcej. 10x więcej posterunków w 10x większej grze, to nie może oznaczać niczego dobrego.
MChef
"Widać, że redaktorzy GOL'u stoją na takim samym poziomie co redaktorzy "Faktu". Co kontrowersyjnego jest w zacinaniu się broni? Pomysł był bardzo dobry i był miłym dodatkiem do strzelaniny. A że dla niektórych to pretekst do rzucenia padem, to nie wina twórców."
Zanim kogoś oskarżysz o brak profesjonalizmu, upewnij się że sam wiesz o czym mówisz/piszesz ;].
Kontrowersja - różnica zdań, która może prowadzić do zatargów, rozbieżność w sądach o czymś
Nawet w tekście zostało to dokładniej wyjaśnione (dla niekumatych):
"Jedną z unikatowych cech Far Cry 2 było psucie się sprzętu, które mogło prowadzić do zacięcia się karabinu. Dla jednych graczy pomysł był ciekawy, a innym nie przypadł do gustu."
Warto zaznaczyć że to w 100% prawda. Nawet w komentarzach pod tym tematem widać jak bardzo zdania są podzielone. Ot i masz kontrowersje.
Rany, ludzie, czytać was już nie mogę... Jeden patent, czyli odnawiające się posterunki ( swoją drogą dało się je po prostu ominąć lub przejechać przez nie bez większego problemu ), a gra dla was już jest skreślona, beznadziejna, niewarta złamanego grosza... Przecież w każdej grze spotkamy pomysły, które nie do końca akceptujemy, a mimo tego pozostałe elementy gry i tak sprawiają masę frajdy. Dla mnie Far Cry 2 to jeden z najlepszych FPS-ów :)
Posterunki - nietrafiony pomysł jakkolwiek byłby zrealizowany.
Zacinający się AK47 jak miało to miejsce w "dwójce" ? - litości, to praktycznie niemożliwe...
bonobono - To co, w pierwsze 2-3 godziny wystrzelamy wszystkich, a potem będzie "Im the legend" (czyli w tym wypadku samotny gracz na opustoszałej wyspie)? Jak jest sandbox to musi być respawn (zrealizowany w taki czy inny sposób). Większość gier o otwartym świecie posiada tą cechę (Assassin's Creed, GTA, Prototype itd).
Zacinający się AK47 niemożliwy? Oo. Z całym szacunkiem ale chyba nie wiesz za wiele o broni ;P. Owszem jest to solidna i niezawodna konstrukcja, ale również potrafi się zaciąć (np. dosyć częstym zjawiskiem jest blokowanie się łuski przy wylocie z komory nabojowej).
Poczytaj sobie np. jak "skończył" jegomość co się zwał Larry Eugene Phillips jr.
To ja podziękuję - respawn wrogów w posterunkach był najbardziej popieprzonym pomysłem na jaki wpadli deweloperzy - powodowało to, że sama droga w jedną stronę do celu misji nie raz trwała dłużej niż sama misja! A jeszcze trzeba było wrócić z powrotem... A sam respawn to w ogóle była perła programistyczna - nie raz bywało, że odjechałem może kilkaset metrów, uświadomiłem sobie że źle skręciłem, i mijając ten sam posterunek, który przed chwilą oczyściłem, znowu byłem ostrzeliwany przez bandę czarnuchów. Ten wspaniały patent czynił z tej gry produkcję dla masochistów :/
W artykule nie wymieniono podstawowej wady FC2: konieczności wystrzelenia połowy (czasem nawet całego magazynka) do eliminacji celu. System obrażeń był w FC2 na tyle nieudany, że aż ciekawe jak wielu graczy tylko z tego powodu zrezygnowało z przejścia całej gry ?
ps. żeby chociaż takie (i inne błędy) poprawiała 'wierna' modderska społeczność... Przykładowe krótkie zestawienie:
http://farcry.filefront.com/files/Far_Cry_2/Mods;9944 - LOL!. Dla porównania: starsza gra podobnego typu z dużo większą ilością błędów po premierze: http://stalker.filefront.com/files/Stalker/Shadow_of_Chernobyl/Mods;10529 - no comment. Do tego zapewne na jakiś edytor w wersji retail FC3 możemy liczyć podobnie jak na obniżki podatków za rządów PO :)
Respawnujące się posterunki były w dwójce wrzodem na "podplecem" ale dla producenta to wspaniały patent, którego i tym razem nie omieszka zastosować: to zrobionym małym nakładem kosztów zapychacz. Po co robić misje poboczne, losowe zdarzenia, bardziej skomplikowane wyzwania skoro można grającego "zabawiać" w ten właśnie wyrafinowany sposób...
Jejku! przepraszam, zapomniałem że gra ukazuje się też na konsolach... teraz rozumiem... ;)
Ale żarty na bok :) Coś jednak musza poprawić, bo przy mizernej sprzedaży poprzedniczki i jasno wytkniętym jej "idiotyzmom" nie sądzę aby sobie pozwolili schrzanić rok budżetowy :D
Respawn przeciwników o ile w DII i wszelakich MMO ma sens to tutaj niestety po raz kolejny to strzał w oba kolana. Jak ktoś już wcześniej napisał w tym wątku ja również podziękuję i od tej chwili jest mi on totalnie obojętny. Na szczęście na horyzoncie jest masa innych nie boję się tego użyc "cudownych" gier, że Far Cry 3 wylatuje z mojej listy życzeń.
@Down
Na twórców jak już i ich genialne pomysły :-)
@Up
Heh, nie ma to jak obrazić się na grę ;].
Aristos - Masz racje, mnie też to najbardziej wkurzało... Wydaję mi się, że chcieli tu wpleść element RPGowy (to znaczy broń o wyraźnie odmiennych statystykach). Dlatego Strzelając z AR16 można było ubić wroga 3-4 kulami (czyli w granicach rozsądku), ale już słabszy karabin (np G3-KA4) wymagał nieraz wypalenia całego magazynka... W takim Stalkerze owe rozwiązanie ma sens (bo są tam kombinezony, kamizelki kuloodporne i gra jest bardziej sf), ale tutaj?!. 6 pocisków z 45tki w łysy czerep najemnika a on dalej nic? To było po prostu groteskowe i strasznie irytujące. Celność też była zrealizowana dziwnie. Np. używając kałacha z odległości max 5-6 metrów (przy strzelaniu z biodra), na cały magazynek trafiała może 1 kula. Dopiero muszka/szczerbinka dramatycznie zwiększały celność. Ja rozumiem że tak jest w rzeczywistości, ale nie na tak małym dystansie!
A co do modów, wydaję mi się że to kwestia silnika. Wiele razy szukałem narzędzi moderskich (myśląć właśnie o podniesieniu statystyk broni, by gra była bardziej realistyczna i przyjemniejsza), ale prawie nic nie udało mi się znaleźć. Jakieś programiki do wypakowywania tekstur czy dźwięków, ale nic więcej. Stalkera natomiast moduje się bardzo łatwo (do większości wystarczy notatnik), stąd tyle modów ;P.
Oby Far Cry 3 nie był tak nudny jak FC2.Ładna grafa nic nie da jeśli gra jest nudna.
Skoro będzie większy to i na pewno będzie można latać helikopterem bo na tym filmie był no i też mam nadzieję że w grze spotkamy jakichś sojuszników którzy nam pomogą ale nie tylko w gadaniu a w działaniu może nawet jakichś najemników zwerbować bo w 2 to trochę śmieszne samemu rozwalać konwoje a były takie misie.
Mnie strasznie irytowały te posterunki, rozwalisz zmienisz mapę, wrócisz a tu nowi przeciwnicy. Powinno być to jakoś lepiej zrobione. Rozwalę nie ma go ale mogli by wysyłać wtedy patrole większe po mapie szukając osoby odpowiedzialnej za to czy coś. CO do broni to super sprawa powinno o być w większej ilości FPS, w których używa się współczesnej broni.
mi tam fc2 bardzo się podobał a tym kolesią zawsze można spierdolić albo przejąć posterunek
[32] Czy gra musi miec xx spieprzonych rozwiazan zeby trzeba bylo ja skreslac? Dla mnie wystarczy jeden naprawde poryty pomysl aby odechcialo mi sie grac.
Far Cry to nie MMO, gdzie respawny wrogow sa wielce pozadane - praktycznie nikt nie lubi, gdy mu sie wrogowie w FPSach odradzaja. Po jaka chorobe mam ciagle jezdzic po wielkiej mapie robiac sobie co kilka minut przerwy na wymiane ognia? Jaki jest sens wybijania przeciwnikow, skoro przejezdzajac ta sama droga ponownie znowu tu beda?
[34] Sandboksy maja to do siebie, ze sa zaludnione i scigany jestes tylko wtedy, gdy nabroisz lub jestes w trakcie misji. Przemieszczanie sie z miejsca na miejsce nie powinno byc karane.
ja osobiście miło wspominam zacinające karabiny :) - wreszcie jakaś ciekawa zmiana, co z tego że kałasz się nigdy nie zacina, wypadki się zdarzają! :DD
Największym problemem dwójki, jak dla mnie, była po prostu nuda. Ta gra cierpiała na monotonność. Misje takie sobie, bezsensowne respawny wrogów (to jest FPS to diabła!), nieprzemyślany (choć ciekawy) system uszkodzeń broni...
Dla mnie Far Cry 2 to jeden z najlepszych FPS-ów :)
No to rzeczywiście, wiele do szczęścia Ci jednak nie potrzeba...
W takim wypadku nie czekam specjalnie na trójkę. Może jako ciekawostka bardziej.