Szczegóły na temat klas postaci w trybie multiplayer Battlefield 3
Przynajmniej już nie będzie medyków rambo.
Bardzo dobrze, ze nie bedzie medykow z ciezkim karabinem bo to byl lekki absurd w BC2 :) Podobaja mi sie zmiany ktore proponuja
[1] [4] wy w ogóle czytacie, co tam jest napisane?
Efekt Suppresive Fire jest jak dla mnie genialnym pomyslem. Ciekawe tylko jak sie w praniu sprawdzi.
Henrar
Niekoniecznie. Skoro maja byc sciezki rozwoju to byc moze staniemy przed wyborem albo granatnik albo medyk.
Assault będzie rozwiązany w nastepujący sposób.
Może rzucać apteczki, ale ma broń w stylu M14A więc naboje szybko się skończą skoro w magazynku ma 30 kulek i np 90 kulek zapasowych. A nie 200 na taśmie w LKMie i drugie 200 w plecaku :) więc to jest git.
Opcjonalnie będzie do wyboru albo defensywny tryb prowadzenia postaci: wybierasz defibrylator i reanimujesz albo ofensywny: granatnik, ale już bez defibrylatora.
Trochę martwi mnie support. Fajna sprawa, że ma ogień zaporowy, rzuca ammo i karabin mszynowy, ale przez to może być przepakowany. Połozy się w krzakach na skrzynce z amunicją i przez cały mecz będzie napierd**ał w nieskończoność :P
Nie podoba mi się to rozwiązanie. Najlepiej było w bc2. 4 klasy i prosty rozwój postaci a nie jakieś syfiaste drzewka umiejętności
Suppresive Fire, właśnie o takim czymś ostatnio myślałem. Bardzo dobre posunięcie.
Żenua, dopiero wymyślili coś takiego jak Suppresive Fire? Porażka:/ ale dobrze, że coś takiego w końcu będzie. Moim zdaniem powinni zwiększyć liczbę dostępnych kitów i ich limity w drużynach, np. 1 medyk w składzie itd.
Dobrze widzec, ze support wraca. Nie jestem jednak do konca przekonany, czy laczenie asfalta (najbardziej wszechstronnej klasy) z medykiem jest takie swietne. Podobnie bylo w 2142 i takie polaczenie bylo lekkim przegieciem (tyle, ze w 2142 by zamiatac asfaltem trzeba bylo potrafic strzelac z jego broni, czyt. miec skilla jako takiego). Klasa miala 2 drzewka do rozwiniecia, jedno to specjalizacja asfaltowa, drugie medyczna, ale w rzeczywistosci bardzo szybko maxowalo sie oba drzewka.
Z drugiej strony, jezeli to bedzie dzialac na zasadzie "albo w lewo albo w prawo", to medykow nie bedzie prawie wcale (kto poswieci dmg za mozliwosc leczenia squadu? Malo kto...)
A wlasnie... a co ze spec-opsem? Tak jak w 2142 recona bedzie sie drzewkowo rozwijalo jako snajpera albo speca? Chyba ze tu znowu (jak w bc) kazda klase bedzie mozna wyposazyc w c4. W bf2 uwielbialem grac specem, ale cos czuje, ze w bf3 juz nie pogram.
wide => Do tej pory support sprawdzal sie bardzo dobrze w bf2 i 2142, na pewno nie byl OP.
Asfalt imo powinien miec bron nadajaca sie na srednie i duze dystanse. Cos jak G3 albo M14, by nie bylo tak, ze bedzie uniwersalna klasa nadajaca sie do wszystkiego. Za to jako medyk, moglby miec dostep do czegos bardziej nadajacego sie do walki na krotki dystans. Byc moze przy takim sztywnym podziale gra wygladalaby jak trzeba - asfalt w natarciu, a medyk z tylu.
stolek1234 => Sry, ale w bc2 to bylo conajwyzej srednio. Najlepiej to bylo, kiedy nie bylo zadnego rozwoju jak w bf1942 i bf2 (pare unlockowanych broni tylko), a za to duzo wiecej klas do wyboru. Zakladajac jednak, ze klas bedzie tak malo, to jedyna szansa na uratowanie innych specjalizacji, jest rozwoj podzielony na kilka drzewek. Np asfalt albo jako klasa szturmowa, albo jako medyk, byle nie jedno i drugie na raz. I to moze wyjsc git, ale jak znam zycie, EA i tak to spie...
Najlepiej jakby było 5 klas postaci: Support, assault, medic, recon i engineer...
Trochę martwi mnie support. Fajna sprawa, że ma ogień zaporowy, rzuca ammo i karabin mszynowy, ale przez to może być przepakowany. Połozy się w krzakach na skrzynce z amunicją i przez cały mecz będzie napierd**ał w nieskończoność :P
Widać że nie grałeś w żadnego Battlefielda, poza BC2.
Nie podoba mi się to. Już chyba ciekawszym rozwiązaniem byłoby jedno super rozbudowane jedno drzewko i masterowanie jednego żołnierza z ograniczaniem kolejnych rozgałęzień. (czyt. wybierasz bardziej medyczne odgałęzienie to nie możesz wybrać wsparcia.). Chociaż i tak najlepsze było rozwiązane z B2. Trudne zdobywani kolejnych stopni. Wiele klas postaci i ograniczenie unlocków do minimum. I jakoś grało mi się lepiej niż w grach z unlockami.
StoogeR
No czy ja wiem? Generalnie widzę w grze sporo medyków i raczej chętnie wybierana jest ta postać. Z tego co obserwuję (mam ponad 320 h w BC2) to częściej widać inzynierów i medyków niż asfaltów i chyba że mapa jest nastawiona na pojazdy to wtedy większość stanowią inzynierowie.
Recon jako taki ma dostać nowe zabawki (może chodzi o jakieś drony, albo łączność z satelitą w celu ustalenia pozycji wroga, nie wiem co tam chłopaki wymyślili po dico kulce i mortarze, no ale coś nowego ma się pojawić). Ale pewnie będzie możliwość zrobienia recona do walki w zwarciu (c4, USAS i jazda)
Miejmy nadzieję, że i tu SF będzie się sprawdzał dobrze i faktycznie spełniał swoją rolę. Trzymam kciuki.
Co do broni nietypowych to myślę że każda z klas będzie mogła wybrać oprócz standardowego tylko dla niej charakterystycznego sprzętu, broń w stylu G3, SAIGA czy strzelba 870. Pewnie pójdą za ciosem jak w BC2.
wide => Mialem na mysli, ze jezeli w BF3 klasa asfalta to polaczenie asfalta z medykiem (jak w bf2142), to albo ta klasa bedzie przegieta (podobnie jak w bc2, klasa szturmowa + dodatkowo apteczki...), albo rozwijajac ta postac trzeba bedzie sie zdecydowac na konkretna sciezke. I wtedy medycy znikna, bo wybierajac klase asfalta 90% ludzi pojdzie w dmg i typowo szturmowe unlocki. Malo kto pojdzie w specjalizacje medyka. Bedzie podobnie jak w bf2, medykow na caly 32 osobowy team bylo zawsze najmniej, a dobrych medykow wcale, albo max 1-2.
Czy tylko mnie irytuje to wstawianie angielskich nazw przez autora?
który będzie można wyposażyć w dwójnóg (ang. bipod).
bo będzie posługiwać się różnymi karabinkami (ang. carbine).
Co za roznica czy dwojnog bedzie w gre nazwany bipodem czy supportem, a lekki karabinek carbine czy SMG?
Ja będę grał tylko "asfaltem" i nie będę robił jakiś chorych specjalizacji na medyka. Assault powinien mieć naboje! Pod względem postaci/rozwoju najlepsze jest chyba BC2.
P.S: Będę czasem wybierał tego co ma RPG żeby czołg rozwalić :P
Karabinek szturmowy to nie to samo co pistolet maszynowy. To durne BC2 popieprzyło nazewnictwo, nazywając takie XM8 Commando czy G36 Commando pistoletem maszynowym.
Poza tym autor artykułu nazwał tą samą rzecz dwa razy - LMG to light machinegun czyli lekki karabin maszynowy. Taki twór jak "karabin maszynowy LMG" wskazuje na to, że albo tak się nazywa dany KM, albo autor nie ma pojęcia o czym mówi.
RPG to radziecki granatnik przeciwpancerny a nie uniwersalna nazwa na wyrzutnie ppanc., tak więc w obecnym stanie artykułu wygląda jakby wszystkie strony używały różnych wersji RPG, pomijając amerykańskie czy inne wyrzutnie.
To takie kilka pierdół odnośnie artykułu ;)
A odnośnie samej gry to jeśli ktoś twierdzi, że support byłby zbyt potężny z paczką amunicji i RKMem, to ewidentnie nie grał w BF2 i nie wie, jak powinien działać prawdziwy support. Tak, support w BF2 wcale nie był OP.
@ [13] wide: Nie M14A tylko M4A1 gwoli ścisłości...
Mnie osobiście ten podział bardzo odpowiada. Dokładnie taki sam był w BF 2142. Tylko, że tam czujnik ruchu miał support, a recon mógł stawać się niewidzialny. Tutaj raczej to nie przejdzie i to recon dostanie czujnik.
A jam mam bardzo dobry komputer ale tylko windows XP jesynym ratunkiem byłoby kupienie ps3
w zasadzie to niczego nowego sie nie dowiedzialem :L
"Deweloper obiecuje zbalansować wszystkie typy wojaków w taki sposób, aby wybór jednego z nich nie był dużo bardziej opłacalny od drugiego." - jeden z powodow dla ktorych gram teraz w BF a nie w CoD'a ...
@NinjaPirateIpodJesus: technicznie, w angielskim RPG oznacza też "Rocket Propelled Grenade", więc wyrzutnia RPG jest w miarę ok.
@NinjaPirateIpodJesus
Karabinek szturmowy to nie to samo co pistolet maszynowy. To durne BC2 popieprzyło nazewnictwo, nazywając takie XM8 Commando czy G36 Commando pistoletem maszynowym.
Masz jakąś wyjątkową wersję BC2.
W grze XM8 w żadnym miejscu nie jest nazywany "pistoletem maszynowym", nawet wersja Compact.
A G36 w BC2 z tego co pamiętam w ogóle nie jest dostępny :D
Jest za to MG36. I też nikt go nigdzie nie nazywa "pistoletem maszynowym".
ja tam juz zamowilem pre-ordera i raczej nie mam sie czego obawiac ze gra bedzie klapa, bo z tego co widze to to bedzie najlepszy fps w tym roku ;p
RexNebular
Brawo, grasz w tą jakże ułomną grę i nawet nie wiesz, że jest tam G36. Otóż jest, ponieważ G36C to inaczej G36 Commando, czyli najprościej mówiąc krótkie G36. MG36 oczywiście, że nie jest nazywane PMem, bo to Maschinengewehr 36, czyli po naszemu Karabin Maszynowy 36. Poza tym nie wspominałem nic o MG36.
Jeśli G36C/XM8C nie jest nazywane pistoletem maszynowym to wytłumacz mi proszę dlaczego piny od osiągnięć dla nich klasyfikowane są jako PM? Otóż dlatego, że kolesiom z DICE nie pasowało, żeby karabinki szturmowe i pistolety maszynowe były udostępnione dla jednej klasy (wyjątkiem jest Thompson, który po jakimś tam paczu był klasyfikowany jako PM, ale to broń dla wszystkich klas), w efekcie czego ludzie zaczęli nazywać to SMG/PM. Taka sama sytuacja jest z lekkimi czołgami (o Boże), czyli Bradleyem i BMD, które są opancerzonymi pojazdami piechoty, czyli nawet nie klasyfikują się jako czołg. APC i czołg to nie to samo.
Henrar
Zgodzę się, ale takie M136, SMAW, Carl Gustav czy nawet RPG-29 nie używają granatów a już pełnoprawnych rakiet.
EDYTA:
Literówki...
NinjaPirateIpodJesus
Brawo, grasz w tą jakże ułomną grę i nawet nie wiesz, że jest tam G36. Otóż jest, ponieważ G36C to inaczej G36 Commando, czyli najprościej mówiąc krótkie G36.
Ja gram, ale czy ty grasz?
Jak już pisałem, w Bad Company 2 nie ma G36. G36C też nie ma.
W BC2 jest jeszcze G3 czyli zajebiaszczy karabin od 33 lvl postaci.
Jak dla mnie to trochę biednie... pewnie skupili się na modelu zniszczeń głównie
ta, najlepszy. a zaraz bedziesz plakal po premierze ze 139 w bloto wywalone a tak sie zapowiadala :d.. znawcy poczekajcie do premiery...
UP: Słuszna uwaga.
Zaczekajmy do premiery, zamiast od razu sądzić, jaki to BF będzie naj. Na trailerach wszystko fajnie wygląda.
Obawiam się tego "Suppresive Fire". Z pewnością będzie to dopracowane ale nie chciałbym aby jakiś "newbie" strzelał na oślep gdzie popadnie i przez te jego ekscesy ja nie mógłbym wycelować spokojnie.
Tak czytam sobie te wszystkie ochy i achy dotyczące BF3 i jednego nie rozumiem. Sporo osób jeździ po CoD, że odgrzewany kotlet. A czym jest BF3? Czym różni się od BF2 i BC? Poza grafiką i systemem zniszczeń, który jak się okazuje nie do końca jest liczony w czasie rzeczywistym tylko oskryptowany. To ten sam kotlet tylko w nowej panierce. Ale co ja tam wiem :) Wracam do swojego DCS A-10C.
@RAmbo36[PL] nie sądzisz, że Suppresive Fire polega właśnie na tym, aby wróg nie mógł dobrze wycelować?
Ludzie zachowujecie się jak byście byli dziećmi BC2, a pamięta kto może BF2 tam support miał tez lkm i nikt nie narzekał, medic tez wyposażanie miał "prawie" jak assault z tym wyjątkiem ze nie miał granatnika i miał lżejszy pancerz, a co do medyka na assaulcie to jest to ukłon w stronę BF2142, a wiec jak dla mnie miodzio będzie Giera, i znowu 64 graczy na serwie, ale oprócz tej gry radze się zainteresować nowa Red Orchestra, ogólnie ten kwartał pod względem wydawnictwa będzie super, poza tym nienawidzę tych dziecinnych cod-ów jedno trzeba pamiętać BF-y Rządzą!! :D ( bo stawiają po części na : realizm, zabawę i prace w drużynie i proszę mi nie mówić ze BF to odgrzewany kotlet, skok technologiczny jaki wykonało studio DICE jest ogromny )