Do czego służy ta opcja Multisampling i co zmienia ? U mnie domyślnie jest wyłączona więc co mi da jej włączenie ?
_______
I jeszcze jedno pytanie, do czego służy synchronizacja pionowa ? Domyślnie w grze mam ją włączoną
Synchronizacja pionowa synchronizuje renderowanie klatek z częstotliwością monitora. Jeżeli masz 60Hz (chyba każdy LCD tyle ma), to będziesz miał 60fps (powyżej tego naprawdę nie widać różnicy). Dzięki temu unika się efektu "pasów" z kilku następujących po sobie klatek na jednym ekranie. Generalnie monitor wyświetla zawsze jedną klatkę. :)
Multisampling to rodzaj anti-aliasingu (nie jestem pewien, jeżeli ktoś może potwierdzić, to poproszę :)).
Tak, dokładnie, multisampling to rodzaj Anti-aliasingu
http://pclab.pl/art44149-3.html
Pierwszy obrazek od góry. Całkiem ładnie wyjaśnione.
A tutaj jest cała strona o Anti-aliasingu :
http://pclab.pl/art35447.html
Wielkie dzięki, gra wygląda lepiej, dałem MultiSampling na najwyższy (8x), a gra nie straciła na płynności bardzo dużo :)