Valencia Street Circuit
Najważniejsze informacje: http://www.f1ultra.pl/encyklopediaf1/tor-Valencia-Street,166.html
Klasyfikacja kierowców 2011:
http://www.f1ultra.pl/encyklopediaf1/driverstandings.php?season=2011
Klasyfikacja konstruktorów 2011:
http://www.f1ultra.pl/encyklopediaf1/constructorstandings.php?season=2011
Harmonogram: http://www.f1ultra.pl/index.php/wiadomosci-f1/126422-program-tv-na-gp-europy-11.html
Trening 1=====24.06====10:00
Trening 2=====24.06====14:00
Trening 3=====25.06====11:00
Kwalifikacje===25.06====14:00
Wyścig======26.06====14:00
Kalendarz wyścigów 2011:
1. Grand Prix Bahrajnu
Data: 13 marca | Tor: Sakhir (5,412 km x 57 okr.)
Pole position: brak | Zwycięzca: brak
2. Grand Prix Australii
Data: 27 marca | Tor: Albert Park (5,303 km x 58 okr.)
Pole position: S.Vettel | Zwycięzca: S.Vettel
3. Grand Prix Malezji
Data: 10 kwietnia | Tor: Sepang (5,543 km x 56 okr.)
Pole position: S.Vettel | Zwycięzca: S.Vettel
4. Grand Prix Chin
Data: 17 kwietnia | Tor: Shanghai (5,451 km x 56 okr.)
Pole position: S.Vettel | Zwycięzca: L.Hamilton
5. Grand Prix Turcji
Data: 8 maja | Tor: Istanbul (5,338 km x 58 okr.)
Pole position: S.Vettel | Zwycięzca: S.Vettel
6. Grand Prix Hiszpanii
Data: 22 maja | Tor: Catalunya (4,655 km x 66 okr.)
Pole position: M. Webber | Zwycięzca: S. Vettel
7. Grand Prix Monako
Data: 29 maja | Tor: Monte Carlo (3,340 km x 78 okr.)
Pole position: S. Vettel | Zwycięzca: S. Vettel
8. Grand Prix Kanady
Data: 12 czerwca | Tor: Gilles Villeneuve (4,361 km x 70 okr.)
Pole position: S. Vettel | Zwycięzca: J. Button
9. Grand Prix Europy
Data: 26 czerwca | Tor: Valencia (5,419 km x 57 okr.)
Pole position: - | Zwycięzca: -
10. Grand Prix Wielkiej Brytanii
Data: 10 lipca | Tor: Silverstone (5,891 km x 52 okr.)
Pole position: - | Zwycięzca: -
11. Grand Prix Niemiec
Data: 24 lipca | Tor: Nürburgring (5,148 km x 60 okr.)
Pole position: - | Zwycięzca: -
12. Grand Prix Węgier
Data: 31 lipca | Tor: Hungaroring (4,381 km x 70 okr.)
Pole position: - | Zwycięzca: -
13. Grand Prix Belgii
Data: 28 sierpnia | Tor: Spa-Francorchamps (7,004 km x 44 okr.)
Pole position: - | Zwycięzca: -
14. Grand Prix Włoch
Data: 11 września | Tor: Monza (5,793 km x 53 okr.)
Pole position: - | Zwycięzca: -
15. Grand Prix Singapuru
Data: 25 września | Tor: Marina Bay (5,073 km x 61 okr.)
Pole position: - | Zwycięzca: -
16. Grand Prix Japonii
Data: 9 października | Tor: Suzuka (5,807 km x 53 okr.)
Pole position: - | Zwycięzca: -
17. Grand Prix Korei Południowej
Data: 16 października | Tor: Yeongam (5,615 km x 55 okr.)
Pole position: - | Zwycięzca: -
18. Grand Prix Indii
Data: 30 października | Tor: Jaypee (5,064 km x 61 okr.)
Pole position: - | Zwycięzca: -
19. Grand Prix Abu Zabi
Data: 13 listopada | Tor: Yas Marina (5,554 km x 55 okr.)
Pole position: - | Zwycięzca: -
20. Grand Prix Brazylii
Data: 27 listopada | Tor: Interlagos (4,309 km x 71 okr.)
Pole position: - | Zwycięzca: -
Zespoły na rok 2011:
Red Bull Renault
1. Sebastian Vettel (GER)
2. Mark Webber (AUS)
McLaren Mercedes
3. Lewis Hamilton (GBR)
4. Jenson Button (GBR)
Ferrari
5. Fernando Alonso (ESP)
6. Felipe Massa (BRA)
Mercedes GP
7. Michael Schumacher (GER)
8. Nico Rosberg (GER)
Lotus Renault
9. Nick Heidfeld (GER) / Robert Kubica (POL)
10. Witalij Pietrow (RUS)
Williams Cosworth
11. Rubens Barrichello (BRA)
12. Pastor Maldonado (VEN)
Force India Mercedes
14. Adrian Sutil (GER)
15. Paul di Resta (GBR)
Sauber Ferrari
16. Kamui Kobayashi (JPN)
17. Sergio Perez (MEX)
Toro Rosso Ferrari
18. Sébastien Buemi (SUI)
19. Jaime Alguersuari (ESP)
Team Lotus Renault
20. Heikki Kovalainen (FIN)
21. Jarno Trulli (ITA)
HRT Cosworth
22. Narain Karthikeyan (IND)
23. Vitantonio Liuzzi
Virgin Racing Cosworth
24. Timo Glock (GER)
25. Jerome d'Ambrosio (BEL)
Polecane strony:
http://www.f1wm.pl [info PL]
http://www.f1ultra.pl [info PL]
http://www.f1.v10.pl [info PL]
http://www.formula1.pl [info PL]
http://www.f1.pl [info PL]
http://www.autosport.com [info ANG]
http://www.f1racing.net [info ANG]
http://en.espnf1.com/ [info ANG]
http://www.planet-f1.com [info ANG]
http://www.formula1.com [oficjalna strona F1 - ANG]
http://motorsport.nextgen-auto.com/?lang=en [info ANG]
http://www.racing-underground.com/ [F1 Wyścigi, Historia, Download]
http://www.f1zone.net/ [F1 Wyścigi, Historia, Download]
http://www.youtube.com/watch?v=5cMhCWTciWw&feature=player_embedded [ciekawostki]
Zmiany w sezonie 2011:
- powrót reguły 107% w kwalifikacjach
- dopuszczalne użycie tylnego skrzydła
- dopuszczalne team orders
- opony Pirelli zamiast Bridgestone
- zakaz używania kanału F i podwójnych dyfuzorów
- dopuszczalne regulowane tylne skrzydło
- powrót KERS
Transmisje odbywają się na Polsat/Polsat Sport Extra/Ipla oraz innych zagranicznych kanałach
Tu można znaleźć streaming treningów, kwalifikacji oraz GP:
http://soccer-live.pl/transmisje.php?id=motorsport
Poprzednia część: https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=11371313&N=1
Co do silników - wolę to :)
Równość V12, ten mruk.... :) No i moja ukochana marka :) Mrau :)
http://www.youtube.com/watch?v=KZoXTgcVV1o
a tymczasem...
http://www.youtube.com/watch?v=1giheWuPVYY&feature=player_embedded
Mistrz swiata - oprócz tego, że jest pierwszym i zapewne na długo jedynym kierowcą w historii CTS/CWT rozgrzewającym opony podczas neutralizacji w charakterystyczny dla europejskich serii sposób, nieprawdopodobnie umiejętnie opanowuje poślizgi :) To pewnie zasługa doświadczenia w rajdach ;P
Swój pierwszy wyścig za oceanem Kimi przetrwał - i jest to chyba najlepsze określenie jego debiutu ;)
A za tydzień pożycza Camry i jedzie w Nationwide, must see ;) =>
eXtreme86. dzięki śliczne, co prawda moja dziewczyna Cię bluzga, bo mieliśmy jechać po jakieś jej ciuchy, ale cóż tam. idę oglądać
..zaczyna się chyba, bo jakiś mecz leciał
jednak nie zaczęło się. bez sęsu.
Relacja z wyścigu według oficjalnej strony Eurosportu jednak o 11:15, reszta programów TV w necie miała źle podane.
ok, grunt, że będzie.
..ale amatorka z realizacją.
[13] Albo fake albo niezła beka...Ale bardziej śmierdzi fejkiem...
Bałem się o KOB, ale na szczęście dał radę. Dobrze, że w Trulliego nikt nie wjechał.
Borowczyk mając nawet przed nosem oficjalny live timing potrafi pieprzyć głupoty. Schumacher robi PB w każdym sektorze, a Borówa "tu raczej na poprawę czasu nie ma co liczyć". Kochański to samo - Maldonado uzyskał czas, doznał awarii, a ten "Pastor na pewno skończy kwalifikacje na 17 miejscy". Bach, 15 miejsce.
[18] Szkoda, że ci debile w komentarzach biorą to na poważnie i już go wyzywają...
eJay ty jeszcze męczysz się z Polsatem? od pewnego czasu mam Polsat HD i wytrzymałem raptem 1 wyścig z nimi, mimo że wszystko wygląda o niebo lepiej niż z kompa to komentarz dobija wszystko. Expat Shield + BBC inaczej nie wyobrażam sobie oglądania teraz F1.
Pff ja tam i tak lubię słuchać Borowczyka i Kochańskiego...Za to studio z Zientarem i zaproszonymi gośćmi to jakaś masakra...
Podobno zmiany w mapowaniu silników miały spowolnić Red Bulle w kwalifikacjach. Jak widać te bolidy są nie do zajechania w tym sezonie.
[22] - tia, natrafiłem na ten filmik po przeczytaniu wpisu Webbera na twitterze ;]
Mam nadzieję na duże emocje w tym Grand Prix. Poza tym, dawno nie widziałem wielkiego karambolu w 1 zakręcie, więc liczę na to, że będziemy go mieli tutaj, jak nie w pierwszym zakręcie, to chociaż w drugim ;)
Nagrodę najbardziej irytującego kierowcy w tym sezonie juz ma zapewnioną Karthikeyan. W KAŻDYM wyścigu musi komuś przeszkodzić w dublowaniu. Co on w ogóle robi w F1, tępak jeden... W ogóle to całe HRT to olbrzymia porażka, wstyd dla F1, że ma taki zespół. Powinni im zabronić startów za ślimacze tempo i stwarzanie zagrożenia na torze. Podejrzewam, że samochód GP2 jest szybszy. Postępów też żadnych nie widać, po co oni się męczą.
HAM: I can't go any slower!
genialne:) z wkuyrzonym glosem do tego...
oczywiscie zemsci sie, bo opony zuzywa, ale postawa na +
o widze pusto w watku... hmm:)
syndrom kubicy, malysza itd?:)
btw ktos uzywa expat shielda do bbc?
czy mi sie wydaje, czy jakosc spadla znaczaco...? bo juz jest bardzo niskiej jakosci:/
nie mowiac o megaduzej ilosci reklam dodany..ch do expata.
Ogladam jednym okiem przez stream, bo jak na razie to nuuuuda.
o widze pusto w watku... hmm:)
syndrom kubicy, malysza itd?:)
A o czym tu dyskutować, skoro aktualnie trwa najnudniejszy wyścig w sezonie?
Jak nudny wyscig to tym bardziej jest w pyte ludzi, mowiacy "nuda", "procesja", "zief", "zzzzz" itd...
a teraz nawet tego ni ema
Dessloch--->Tak, Kubica nie jedzie i wątek się zesrał. Koniec tematu i głupich pytań.
Nuda jak cholera, wyścig mechaniczny czyli "ten traci 6.8 sekundy, wiec po zmianie opon moze tracic tylko 5.232342 sekundy" itd. Jedynie Alonso coś się tam stara.
jasonxxx--->W ogóle to całe HRT to olbrzymia porażka, wstyd dla F1, że ma taki zespół.
Rozumiem, że jak było Minardi, Ligier, Tyrrell, to nie narzekałeś:) A już nie wspomnę, że w rF ścigałeś się w bolidzie Super Aguri:D
A już nie wspomnę, że w rF ścigałeś się w bolidzie Super Aguri:D
Nie wiem czy pamiętasz, ale ja tym Super Aguri byłem w czołówce no i jeździłem szybciej od team mate'a :P
http://www.youtube.com/watch?v=OZxujz49OAU
http://www.youtube.com/watch?v=mSLOHSatglY
http://www.youtube.com/watch?v=PxiP_OmebLc
BTW, Ligier i Tyrrell to wcale nie były złe zespoły. Miały więcej gorszych lat od dobrych, ale nie były taką porażką jak HRT. Nawet kiepściutkie wspomniane Minardi mniej traciło do lepszych stajni. HRT jeżdżą jakby się urwały z innej, niższej serii...
jasonxxx----->Ale dla HRT to dopiero 2 sezon. Może za 5 lat zbliżą się do liderów na 3 sekundy:P
O, jest szansa, że się Webber zesra przed metą, to wtedy może Hamilton wskoczy na podium - trzymam kciuki :)
Vettel praktycznie zaklepał sobie tytuł;/ On jedzie, a reszta się tasuje.
Walencja - nigdy więcej! Brrrr.
valencia-> standard. Nuda.
byl kiedys tu jakis fajny wyscig? od zawsze (duzo nie bylo..) nuda maksymalna.
najgorszy wyscig sezonu.
no ale to valencia.
Niektórzy na kacu oglądają GP jednym okiem, a wpisać coś do okienka jest tak ciężko, jak się podnieść :)
A Walencja - od debiutu tragedia... Nawet DRS i Pirelli nic nie nabroili tu...
Wstyd się przyznać, ale zasnąłem na tym wyścigu.
Nie dość, że nudny wyścig, to znowu wygrywa Vettel. Zdążyłem pozmywać z całego tygodnia naczynia, przygotować obiad i ziemniaki mi się gotują. Posprzątałem pokój do tego. No po prostu nuda. Po co jeszcze trzymają ten wyścig?
Gdyby we Francji albo w Austrii było GP Europy....albo gdyby GP Europy było w państwie Mistrzów Świata Konstruktorów z zeszłego roku.
Albo GP państwa Mistrza Świata z zeszłego roku ;)
Gdyby we Francji albo w Austrii było GP Europy...
Boże, chroń przed Francją i Magny.....
Po co jeszcze trzymają ten wyścig?
to jest nowy wyscig... 5 razy(?) dopiero byl?
trzymaja bo jeszcze glupota byloby robic wyscig, zeby go od razu wycofac. $$$
Zamiast Valencii powini puszczać Curling albo szachy. Na pewno było by więcej emocji...
No i oczywiście płaczek wygrał :/
Ja bym preferował Imolę.
Z ciekawostek to komentatorzy wspomnieli, że dopiero 3 raz w historii F1 wszyscy dojechali do mety i skończyła go rekordowa ilość uczestników.
A jak pomyślę, że w planach mają zamiar robić na przemian Spa i jakieś GP we Francji a tym czasem taki ogórkowy wyścig w Valencii jest niezagrożony, to aż się nóż w kieszeni otwiera.
Jaka procesja, japiernicze. Najnudniejszy wyścig w sezonie. Pierwszy raz od początku tego sezonu przysnąłem na wyścigu...Jak najmniej takich...
+ STR dało rade
+ Alonso ogarnął tylko szkoda, że nie udało się wygrać
+ Felipe jakby się zaczął przubudzać
To tyle z plusów...
- znowu Fotel wygrał
- nuda
-procesja
- fotel wygrał
- i jeszcze Webber na podium
- i w ogóle to znowu Fotel MŚ zostanie
- i nudno było
- i do dupy
- i Fotel wygrał i darł ryja przez radio...
Ale nudy... ładne widoki, ale i tak zacząłem przysypiać więc wyłączyłem telewizor i zabrałem się za ciekawsze rzeczy... Nie to co 2 tygodnie temu... ehhh... :(
Tradycji stało się zadość i jak co roku przespałem ponad połowę wyścigu. WALENCJA FTW!!!1one
+ jest to pierwszy od X lat wyścig, w którym wszyscy kierowcy dojechali do mety... tak przynajmniej wynika z moich obliczeń, w których doszedłem aż do 2006 roku, bo dalej mi się nie chciało :P
+ postawa Alonso, Alguersurariego, Massy
-/+ RedBull - brawa za postawę, ale... a tam, nie będę już pisał, wiadomo o co biega :P
-/+ Sutil
- samo Grand Prix... dla innych serii wyścigowych może ok, ale moim zdaniem nie dla F1
- przeciętnie jednak McLaren
- Kobayashi, choć Perez też jakoś nie błyszczał
- Lotus Renault GP...
- Williams tradycyjnie
- poziom bolidu HRT = GP2 = po kiego wała oni w ogóle się ścigają...
-... a przy okazji pan Karthikeyan chyba musi pobrać dodatkowe lekce z zakresu zachowania się na torze, bo wypada tragicznie przy dublowaniu :|
Podsumowując: Dominacja Vettela w nudnawym jak co roku wyścigu o GP Europy, choć z niecodziennym faktem dojechania wszystkich kierowców do mety. HRT won do domu lub do GP2.
Widzę, że Walencja jak co roku usypiała (no dobra, w zeszłym roku było przebudzenie, bo krasksie Webbera). Wyścigu niestety nie widziałem, bo jadąc do domu na niego (z naprawdę przepisową prędkością), miałem pierwszy wypadek w mojej ponad 9letniej karierze za kółkiem. Wymuszono na mnie pierwszeństwo i ratując się (i wymuszającego) wjechałem na bardzo wysoki krawężnik. Felga i lewy mcperson do wymiany ;/.
TLC ---> najważniejsze że nic Ci się nie stało, a nie oglądając wyścigu chyba za dużo nie straciłeś. :)
Córa do tatusia podobna, ten sam typ urody.
Dobrze, że na tej fotce ją od przodu widać, bo kinol ma paskudny - jak hamulec od karuzeli. Wolę Tamarę :-)
pieprzycie bzdury. lalka malowana - nie mój typ, ale lizałbym do kości...
TLC, chyba tylko w tym domu..
Najnudniejszy wyścig sezonu - tyle w temacie.
[27] ---> a propos koleżki - czy ktoś potrafi mi wytłumaczyć jak możliwym jest strata ponad 1,5 MIN (nie SEK!) ostatniego kierowcy do poprzedzającego? Pchał ten swoj bolid czy jak?
Serio, jeśli gościu w polowie wyścigu traci juz 4 okrążenia to jaki jest sens kontynuowania 'jazdy'?
Dla tych, którzy mieli ochotę obejrzeć dokument o Sennie, a dotychczas tego nie zrobili. Film od 21 Lipca będzie dostępny w Polsce na DVD. Świetna wiadomość IMO :)
http://www.f1wm.pl/php/news_id-22559.html
Krótkie podsumowanie GP Europy :P
http://www.racedepartment.com/content/1418-race-car-toon-not-time.html
Krótkie, ale jakie treściwe :) Chociaż z drugiej strony... wolałbym tego rysunku nie widzieć... Katalonia, Hungaroring i Valencia pierwsze do odstrzału.
Nowe silniki klepnięte:
„Poprzez głosowanie drogą faksową, Światowa Rada Sportów Motorowych zatwierdziła przepisy dotyczące silnika, które zostały niedawno opracowane z głównymi stronami Formuły 1. Nowa jednostka napędowa to 1,6-litrowy silnik w układzie V6 wraz z systemem odzyskiwania energii (ERS). Ta nowa formuła silników, wejdzie do użytku od startu sezonu 2014 Mistrzostw Świata Formuły 1”.
Teraz czekamy na pierwsze sample z ryczenia bądź też bzyczenia nowych jednostek ;)
Co do silników, zastanawiam się czy nie będzie lepiej jak będą kręciły się do 12k zamiast 15k. Być może ograniczy to "kosiarkowatość" i będą jakoś brzmiały przy mniejszej pojemności.
W przypadku ERS nie jest powiedziane JAKI typ energii jest odzyskiwany - może na przykład odzyskiwać ciepło emitowane przez organizm kierowcy albo uzyskiwać energię z jego moczu ;D
Sorki nikogo nie chcialem obrazic.
Mialo byc What did this mean.
Mam nadzieje ze nastepny wyscig bedzie bardziej interesujacy
i wygra ............... hm.
Jak macie jakies nowe ciekawe info dawajcie.
Tylko ja nie ogladam U-tube niestety.
ed. [74]legrooch
Prywata srata ta ta. :P
Nie bylo mnie dluzej i juz nie wiem kto jest kto ?...
Sorry za zasmiecanie watku...
Panu Karthikeyanowi już niestety dziękujemy :(((
Red Bull postanowił zrobić swojemu wychowankowi Danielowi Ricciardo prezent na dwudzieste drugie urodziny i „kupić” miejsce w zespole HRT, w którym zastąpi od GP Wielkiej Brytanii Naraina Karthikeyana. To dość niespodziewany ruch, który może oznaczać, że ekipa z Milton Keynes ma wobec Australijczyka bardzo poważne plany.
BTW Buemi i Algersuari pewnie odetchnęli z ulgą.
Ja już od kilku dni się raduję tym faktem, iż więcej (raczej) tego kosmity Karthikeyana nie zobaczę w TV, a dokładniej jego pięknego zachowania podczas dublowania :P
Dla zainteresowanych:
Dzisiaj i jutro weekend z GT1 na Navarze. Transmisja na stronce: http://www.gt1world.com/gt1tv
Kimi Raikkonen ukończył swój pierwszy wyścig w NASCAR Nationwide Series, Top Gear 300 na 27. miejscu. Fin na mecie miał stratę czterech okrążeń do zwycięzcy, Matta Kensetha w Fordzie Mustangu. Występ byłego mistrza świata Formuły 1 na torze Charlotte Motor Speedway zapewne przeszedłby bez większego echa, gdyby nie jego niecodzienne zachowanie. Znany z oszczędności w mówieniu Kimi, nie przebierał w słowach mówiąc przez radio. Narzekania dotyczyły głównie Toyoty Camry zespołu NEMCO Motorsport.
- Nie rozumiem, jak ten samochód może być tak rozgrzany. Nawet mój tyłek już płonie! - powiedział po nie założeniu osłon przed gorącem, z których zrezygnował, ponieważ nie widział takiej potrzeby po ubiegłotygodniowym debiucie w Truck Series.
- Czemu wrzeszczysz przez pier****** radio? - odparł po tym jak szef zespołu zaczął krzyczeć na jednego z członków teamu, zapominając wyłączyć połączenie. Kimiemu omyłkowo wstawiono pustą butelkę z napojem do kokpitu.
- Jesteśmy pier******* g*******, to niewiarygodne! - opisywał osiągane rezultaty na torze.
- Czy ty widziałeś jak jest k***** źle? Nie mogę nawet skręcić autem w zakręt… i pamiętaj, potrzebuję wody - brzmiał jeden ze standardowych meldunków podczas wyścigu.
- Ten samochód to g*****, nie mogę skręcać! To takie frustrujące! Nie mogę skręcać p*********** samochodem! - zawiadamiał.
Ostatnia kwestia najlepsza, ciekawym doświadczeniem musi byc przesiadka z F1 i potem WRC bezpośrednio do auta konstrukcyjnie zatrzymanego w rozwoju technologicznym gdzieś pod koniec lat 70-tych ;))