Aby uczestniczyć w zabawie należy posiadać oryginalną grę rFactor w wersji 1.255, mod F1 LRC 2010 wraz z niezbędnymi patchami (instalacja do głównego folderu rFactor) oraz tor, na którym aktualnie jeździmy.
1) GRA (do kupienia za 50zł w sklepie, bądź do ściągnięcia z oficjalnej strony)
- http://www.rfactor.net - pełna wersja 1.255
2) MOD: LINKI:
MOD LRC 2010 (wersja WF1) - pack z zainstalowanym update 7
http://www.megaupload.com/?d=8UV2YGWN
pass:wf1gol
Dla osób posiadających poprzednią wersję - http://www.przeklej.pl/plik/update7-rar-0027e72227tb (update 7)
+ update 8 http://www.sendspace.com/file/ypksas
Poradniki do ustawień bolidu:
- http://www3.sympatico.ca/cbarnett/SetupMatrix.html
- http://gridmotorsports.com/forum/league/723889049/595195175/rfactor-f1-setup-guide.pdf
REGULAMIN LIGI - http://www.sendspace.com/file/bcef81
*** LISTA KIEROWCÓW I UŻYWANYCH PRZEZ NICH KONTROLERÓW:
POMOCE: (uzupełniajcie listę, bez podania kontrolera nie będą możliwe starty w lidze)
- Klawiatura/Mysz:
>> 1) Vult
>> 2) Cappo
>> 3) Sajes
>> 4) Grievous27
>> 5) Adi1201
>> 6) Whatson
>> 7) LordMaster
>> 8) bagruś
>> 9) kamykWRC
>> 10) Maciula
- Joy/Pad:
>> 1) SkyA
>> 2) Jx
>> 3) jambond (elos)
>> 4) bluedraggon13
>> 5) Marcinkiewiczius
>> 6) Reavek
- Kierownica:
>> 1) Danley
>> 2) Conath
>> 3) Luigi
>> 4) Glob3r
>> 5) Bokserek
>> 6) Grehor (Mogur)
>> 7) Mirasek
>> 8) Stanson
>> 9) Alien
>> 10) xanat0s
>> 11) Sikham
>> 12) Simson
>> 13) Bioly
>> 14) DJ Pinata
>> 15) slayer1611
>> 16) fifomaniak (Kacper)
>> 17) KORraN
>> 18) sto7ica
>> 19) Bad Olo
>> 20) Qverty
>> 21) Tvk
>> 22) Michał Raven
>> 23) przemek__
>> 24) eJay
>> 25) Karrde
>> 26) kruchy78 (Andrzej)
>> 27) Miszka
>> 28) slawek1982
>> 29) afen
>> 30) qbek555
>> 31) Thomi
>> 32) Shoggoth = Bart3K
>> 33) wiktordth
>> 34) fisherfighter
>> 35) Kowal172
>> 36) Sizalus
>> 37) arekkobylo
>> 38) Perucka
>> 39) tomek2990
PODSTAWOWY SERWER
WF1 serwer.rfactor.pl:26000 lub IP 91.121.165.159:26000
hasło: gol
http://users.pandora.be/viperius/mUtil/ - programik ułatwiający wyszukanie
WYNIKI Grand Prix1 w sezonie 2011:
1) 13 marca GP Bahrajnu [1. Sikham 2. eJay 3. Danley]
2) 27 marca GP Australii [1. Bioly 2. Sikham 3. Fisherfighter] http://www.youtube.com/watch?v=N1OrKvtFPJo
3) 10 kwietnia GP Malezji [1. Bioly 2. Danley 3. eJay] http://www.youtube.com/watch?v=_hxrkcpiTjU
4) 17 kwietnia GP Chin [1. Bioly 2. Danley 3. Sikham] http://www.youtube.com/watch?v=9zjXk14-urs
5) 8 maja GP Turcji [1. Danley 2. Bioly 3. Sikham] http://www.youtube.com/watch?v=_4SWC4oWFdM
6) 22 maja GP Hiszpanii [1. Bioly 2. Danley 3. Sikham] http://www.youtube.com/watch?v=z5X_4SYm0DU
7) 29 maja GP Monako [1. Bioly 2. Sikham 3. Fisherfighter] http://www.youtube.com/watch?v=qgfuWXZLfUU
8) 19 czerwca GP Kanady* http://www.megaupload.com/?d=A8NSUHWE
9) 26 czerwca GPEuropy
10) 10 lipca GP Wielkiej Brytanii
11) 24 lipca GP Niemiec
12) 31 lipca GP Węgier
przerwa wakacyjna
13) 28 sierpnia GP Belgii
14) 11 września GP Włoch
15) 25 września GP Singapuru
16) 9 października GP Japonii
17) 16 października GP Korei
18) 30 października GP Indii
19) 13 listopada GP Abu Zabi
20) 27 listopada GP Brazylii
*Termin wyścigu inny niż w rzeczywistości
ZESPOŁY I KIEROWCY:
Sauber F1 Team
- lukas241 / Sizalus
Mercedes GP Petronas F1 Team
- wiktor / Thomi
Force India F1 Team
- Qverty / Kowal172
Vodafone McLaren Mercedes
- bokserek / maciula
Red Bull Racing
- Miszka / fisherfighter
Renault F1 Team
- Bioly / KORraN
Scuderia Ferrari Marlboro
- eJay / Cappo
Scuderia Toro Rosso
- Danley / sikham
Virgin Racing
- sajes /
AT&T Williams
- Sherman / Perucka
Lotus F1 Racing
- Luigi91 /
Hispania Racing Team
- Kruchy / arekkobylo
Kierowcy testowi
- AlienPL86 / Przemek / Reavek
-Klasyfikacja kierowców (sezon 2011):
1. Bioly (REN)-----------143pkt.
2. Danley (STR)---------114pkt.
3. Sikham (STR) --------106pkt.
4. FisherFighter (RBR)---66pkt.
5. eJay (FER)-------------65pkt.
6. Bokserek (MCL)-------60pkt.
7. Kowal (FI)-------------52pkt.
8. Maciula (MCL)---------34pkt.
9. Cappo (FER)-----------16pkt.
10. Sajes (VIR)-----------15pkt.
--- Wiktordth (MER)------15pkt.
11. Miszka (RBR)---------13pkt.
12. Lucas(SAU)------------5pkt.
13. Qverty (FI)------------2pkt.
14. Przemek (REN)--------1pkt.
-Klasyfikacja konstruktorów (sezon 2011):
1. Scuderia Toro Rosso-------------220pkt.
2. Renault F1 Team-----------------144pkt.
3. Vodafone McLaren Mercedes-----94pkt.
4. Scuderia Ferrari Marlboro---------81pkt.
5. Red Bull Racing--------------------79pkt.
6. Force India F1 Team---------------42pkt.
7. Sauber F1 Team--------------------17pkt.
8. Virgin Racing------------------------15pkt.
---Mercedes GP Petronas F1 Team---15pkt.
Poprzednia część - https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=11330419&N=1
Kontakty:
W sprawach wyścigów, zgłoszeń, statystyk, wyników, kar - [email protected]
W sprawach mediów i informacji - [email protected]
Profil na FB - http://www.facebook.com/wf1gol
Zastanawiam się nad przybyciem, chociaż nie wiem czy będę miał czas. Zobaczy się bliżej terminu.
Lukas coś mówił, że w Sauberze też jedno wolne miejsce jest, a i Simson z Lotusa nie kontaktuje. ;)
Sherman też się nie pokazuje. Czyli w wiliamsie tez jest puki co jedno wolne miejsce
Simson całkowicie chyba nas olał, bo codziennie widzę, go dostępnego na GG, kilka razy pisałem do niego, czy jeszcze z nami jeździ, ale nawet raczył nic napisać. wiec z czystym sumieniem można powiedzieć, że miejsce jest wolne.
Co myślicie o tym, aby zmienić terminy GP Niemiec oraz GP Węgier? GP Niemiec mogłoby się odbyć 3 lipca, a GP Węgier 4 września? Byłaby przerwa wakacyjna jak się patrzy, ale to taka luźna propozycja :)
mi tam psuje
3 Lipiec jestem za
4 wrzesień Może być
Czy ktoś z udzielających się tu pogrywał w GTR, pierwszą część. Mam parę pytań apropo setup w tej właśnie grze
Na 100% nie będę na GP Europy. 3. Lipca również nie bardzo mi pasuje...
3 lipca i tak już urlopuje (przynajmniej mam taką nadzieję), więc tak czy siak nie wystartuję w żadnym gp w pierwszej połowie lipca
Kali93 -> http://www.langamers.it/gtr/Guida_setup_GTR/Guida_GTR2.pdf
co prawda to do gtr2 ale większość ostawień ma taki sam wpływ w obydwu simach :) no i jest tu to w dość przejrzysty sposób wytłumaczone
Oficjalne treningi przed GP Kanady
I oficjalny trening - czwartek (16.06) o 19:00; od 20:30 wyścigi testowe.
II oficjalny trening - piątek (17.06) o 19:00; od 20:30 wyścigi testowe.
III oficjalny trening - sobota (18.06) o 19:00; od 20:30 wyścigi testowe.
WYŚCIG: niedziela (19.06)
- 19:30 - Trening
- 20:00 - Kwalifikacje - 10 minut
- 20:10 - Rozgrzewka - 5 minut
- 20:15 - Wyścig
Ale ja w ogóle nie rozumiem tej zaistniałej sytuacji.Przecież tam mogło dojść do tragedii powinni do takiej roboty brać bardziej wysportowanych facetów
Mała zagadka, co znajduje się na obrazku?
WTF??!!
Jak zgadnę dostanę cukierka?
spoiler start
Pęknięte, plastikowe mocowanie do kierownicy Logitech G27.
spoiler stop
No nieźle Ci się pokiereszowała. Na gwarancji Ci tego nie naprawią?
Tak, dokładnie tak Fisher
Na gwarancji Ci tego nie naprawią?
Spróbuję powalczyć, zobaczymy.
Ahahahahahahaha... :D
spoiler start
Przepraszam.
spoiler stop
i jak my mamy teraz wygrywać ?
[27] wygląda jak por po lewej stronie wiec gwarancja się należy ale musiałbym bliżej zobaczyć (trochę się odlewów i spawów pod mikroskopem naoglądałem) ;)
To nieźle pojechałeś Danley :D
Danley
Co kropelka sklei sklei żadna siła nie rozklei :P
Dan - o gwarancji w tym przypadku zapomnij. Wyślesz im, stwierdzą, że to uszkodzenie mechaniczne i odeślą w takim samym stanie. Tak to przynajmniej wyglądało, gdy ja im wysłałem swoją kierownicę z pękniętym drążkiem kierowniczym.
Polecałbym za to użyć dobrego kleju lub wpaść na inny genialny pomysł, który pozwoliłby Ci normalnie korzystać z kierownicy :P
Sikham - myślisz, że w serwisie gwarancyjnym będą oglądać to pęknięcie pod mikroskopem? Mojej kierownicy nawet nie raczyli rozkręcić, tylko zrobili kilka zdjęć z zewnątrz, na których podstawie orzekli, że to uszkodzenie mechaniczne. Co prawda zawsze można się kłócić, że to wada materiałowa itp., ale w moim przypadku zależało mi na czasie i jakoś dałem radę to skleić i wzmocnić domowymi sposobami.
heh nie :) pisałem tylko ze wygląda to na wadę przy produkcji
myślę ze klej może nie wytrzymać w tym przypadku
mój brat się chyba w końcu zdecydował żeby z nami jeździć :) więc eJay masz robotę :P
Witam,
Zgłaszam chęć uczestnictwa w lidze i testach na kierowcę etatowego. Jeśli jest możliwość to chętnie już zarezerwuję jakiekolwiek miejsce w jakimkolwiek teamie.
Kontroler mam zamiar się ścigać to klawiatura. Możliwe, że niektórzy z Was już mnie widzieli na treningach. W miarę możliwości będę na oficjalnych treningach.
Pomysł z przełożeniem dwóch GP jest nie najgorszy ale może przełożymy tylko jedno GP? Np. Węgry przełożymy na 3 Lipca, a Niemcy zostawimy.
BTW: Był ktoś na Verva street racing?
Kuba2535--->Dzisiaj nie wystartujesz, ale jutro zapraszam na testy i być może za tydzień będziesz już w stawce.
Kurna no, nepotyzm w lidze. Kto by się spodziewał;)
Jeżeli nie będzie sprzeciwów, to czekają nas zmiany w kalendarzu, ale o tym pogadamy w komisyjnym gronie w następnym tygodniu.
nepotyzm nepotyzmem ale nie podoba mi się co innego... chłopak trenował 3 tygodnie do tego GP napisał odpowiednio wcześniej aby przejść "testy" - w terminie oficjalnych treningów na których oczywiście nikt z "trzymających władze się nie pojawił" - tylko o to aby usłyszeć kilka godzin przed wyścigiem ze eee jednak dziś nie pojedziesz...
sikham----->Nie siedzę 24h przed monitorem, zresztą dopiero teraz nad ranem przeczytałem post Kuby. Była już gadka, że robimy testy za szybko, że potem są problemy na torze z nowymi kierowcami i mam teraz zrobić wyjątek na 8h przed startem?:) Tydzień czasu nie robi imho różnicy, a można się jeszcze podszkolić. W imieniu ligi przeproś brata, ale nie bój się - dostanie swoją szansę;)
skoro nie masz tyle czasu to dlaczego jesteś jedyna osoba która może podejmować decyzje ważne dla całej ligi ?
tydzień różnicy może nie robi - 3 tygodnie wałkowania takiego suchara jak Kanada moim zdaniem już robi
Przecież nowy kolega jeździł sporo na serwerze i do tego całkiem równo, nie gorzej niż wielu innych stałych bywalców śmigających na klawiaturze. W końcu były 3 tygodnie, aby przygotować się do tego GP. Trochę dziwne, że nie może wziąć udziału w wyścigu, bo nikt nie znalazł dla niego czasu, aby zrobić jakiś oficjalny test, pomimo wcześniejszego zgłoszenia..
No to zwracam honor, bo nie miałem czasu i widziałem go na serwerze tylko raz. Jeżeli jest ok to chętnie po porze obiadowej (koło 16:30) obadam, bo teraz nie mam fizycznej możliwości bycia na serwie.
Ewentualnie jak Danley jest to może zrobić test za mnie.
Może ktoś podać skład komisji sprawującej pieczę nad naszą ligą?
Nie ma takiej komisji, w życie ligi jest zaangażowanych wiele osób. Obecnie najważniejszymi sprawami zajmuje się eJay. Ja i Wiktor pomagamy rozpatrywać incydenty wyścigowe, natomiast Miszka zakłada tematy i sporządza tabele wyników. Fisher tworzy filmy. Są jeszcze admini na serwerze. Tak to mniej więcej wygląda :)
Ja przepraszam, że mnie na treningach nie było, ale jakoś nie znalazłem czasu. Właśnie ściągam tor i zamierzam trochę pojeździć, jak będę czuł się na siłach to chciałbym dzisiaj pojechać, jeśli nie ma nikt nic przeciwko temu. Na początku na pewno nie będę szarżować, ale im dalej w wyścig i im pewniej będę się czuł, tym agresywniej pewnie będę jechał. Zobaczymy co z tego wyjdzie.
Edit: Aha, jakby coś, to ja wstępnie się do Lotusa piszę, jeśli wolno.
fifomaniak-->Idź do Virgin, nie ma sensu tworzyć kolejnego zespołu z 1 kierowcą.
Kuba został dopuszczony do wyścigu. Mam nadzieję, że sobie poradzi;)
Po drugie - od teraz baczniej będziemy się przyglądać repom z quala. Za dymiący się silnik przez 1/2 okrążenia kierowca dostanie +45 sekund do wyniku końcowego wyścigu. Robimy wszystko, aby nie kopcić (i nie ma znaczenia czy ktoś za nami jechał czy nie). Niech ewentualny dymek będzie chwilowy i wynikający np. z przegrzania się silnika po spinie. Jeżeli ktoś nie wie jak zmniejszyć ryzyko zagrzania, podpowiadam - zwiększcie chłodzenie np. na 4-5.
A takie pytanko:
wiem że startuje z ostatniej pozycji ale to znaczy że nie musze brać udziału w kwalifikacjach.Czy jednak muszę pojechać jedno okr pomiarowe aby być dopuszczony do wyścigu ?
ok eJay
Ps: szkoda mój błąd w Monaco a w kanadzie nawet nieźle mi idzie :)
A to Luigiego też nie ma? Mi to tam ryba, na razie mam problemy z odpaleniem rFactora. Pewnie mody coś się gryzą. Ściągnąłem jakiegoś Launchera, to windows nie wie jak odpalić plik .jar (Java go jakoś nie widzi). Nic to, ściągam Mutila i bezpośrednio na serwer powinno się udać wejść.
Edit: Nic to nie dało, reinstall całej rfakty i moda muszę ściągnąć od nowa. Na 19 powinno się zainstalować. Tymczasem zapoznam się z torem w jakimś innym aucie, bo w Kanadzie nie miałem okazji pojeździć.
BTW. żeby nie zapomnieć. Kary na dziś:
Arekkobyl start z ostatniej pozycji
Perucka start z boksów
Andrzej +3 miejsca na starcie
Thomi start z przedostatniej pozycji
Kurrrrrrrrrrrrrrde możliwe że nie wystartuje ponieważ Burza się zbliża :( szkoda miałem nadzieje na dobry start ale jeszcze wszystko możliwe może wystartuje zależy od pogody
Cóż. Ilość FPS mnie rozśmieszyła. Sorry Andrzej za ten incydent, ale chyba za mocno mnie wyniosło... Przy 10 fps'ach ciężko ogarnąć jazdę. Zjechałem sobie do Pitów z zamiarem zmiany opon, i chciałem efektownie wylecieć w powietrze korzystając z "żółtych progów" obok wyjazdu z pitu, ale mój kochany komputer mnie uprzedził i wyłączył się przy zmianie opon. Skurwiel. Nie chce mi się już. Cześć.
LAGI LAGI LAGI !!!!
Początek wyścigu nie należał do najlepszych obrót o 360 stopni.Nie było mowy o wyższej pozycji później jakoś szło wystąpił porządny lag i nagle obok mnie znalazł się kruchy.No i 26 okr zacinka kompa restart i koniec tego GP dla mnie :(
zmniejszanie detali na 10 sek przed wyścigiem, to nie jest najlepszy pomysł.
lusterka znikają.
Luigi.. nie ma sprawy, i tak ślepy bylem kompletnie a przełączanie co chwile miedzy kamerami przed/ tył do przyjemnych nie należny. Całe 3 tygodnie było dla mnie kompletna pożarka, wiec jak najszybciej muszę zapomnieć o Canadzie..
Jeśli chodzi o Lagi, to tym razem było nawet zabawnie.
Na L1, za pierwszą szykana wszyscy mi zniknęli. Już myślałem ze mam CL, a po 2 sek nagle jestem kolo w kolo z Arkiem, który chce mnie wyprzedzać. po prostu odjazd.
Gratulacje dla Biołego za zmniejszenie swojej straty do zespołu STR.
Co do lagów to sporo ludzi jeździ u nich teraz na serwerze:
http://5000.live.f1liga.pl/
http://7000.live.f1liga.pl/
http://3000.live.f1liga.pl/
Może to jest problem?
Edit: Aha, i ja rozumiem, że jestem wolniejszy, do tego przez brak pomocy jestem wolniejszy na wyjściach, ale Kuba nie musi 2 razy powodować mojego spina...
Wszystko co mogłem osiągnąć po 20 przejechanych na tym torze okrazeniach. 13 miejsce...Nie miałem szans na wyzsze...
Ale akcja wiktora z Kowalem widziana w lusterkach - bezcenne...oplulem sie jak to zobaczylem...
<<<
Mało trenowałem i nie spodziewałem się jakiegoś dobrego rezultatu. W qualu popełniłem błąd już na T1, w kolejnym kółku też ale nie aż taki, jednak wyleciałem kilka zakrętów później. Na starcie przebiłem się na 12 pozycję i na tej pozycji jechałem przez znaczą część wyścigu. W pewnym momencie Wiktor zjechał dość szybko na 2 pit stop i byłem 11, ale po moim 2 stopie wróciłem na 12 pozycję. Cały w wyścig to utrzymywanie 2-3 sek nad Qvertym, który ciągle był w moim lusterku. Dojechałem bez większych problemów, cieszy mnie jedynie że raptem raz lekko przytarłem ścianę.
Raportu na razie nie będzie bo nie mogę zalogować się na FTPa, wyjaśniam sprawę.
To było GP, które jechałem w zupełnie nowych warunkach i muszę przyznać, że nie wyszło najlepiej. Jednak coraz to nowe usterki wcale nie pomagają. Mimo wszystko mogłem się odnaleźć w tym wyścigu, byli kierowcy z którymi mogłem powalczyć i z pewnością będziemy się w tym nowym gronie spotykać w dalszej części sezonu :)
KORraN -> Na którymś forum czytałem, że powód lagów jest taki jak mówisz - dużo serwerów, dużo ludzi jeździ i pojawiają się w pewnym momencie lagi.
ehh... wyścig porażka. Po pierwszym okrążeniu cały żółty bolid. Był tak zniszczony, że jazda to była tragedia. Podczas walki z bolidem kompletnie odechciało mi się jechać, ale szansa na jakiekolwiek punkty przekonała mnie. Sam wyścig to już pełno błędów.
Złe przygotowanie miało wpływ na mój występ. Przepraszam wszystkich, którzy mieli ze mną do czynienia na torze. Chyba najbardziej oberwał Wiktor (przed ostatnią szykaną mieliśmy kompletnie inne punkty hamowania dlatego takiego strzała ci zaserwowałem) Jeszcze raz Cię przepraszam.
Dawno nie miałem tak megadobrego wyścigu. Właściwe będzie tu słowo "konkurencyjny". Po świetnym qualu i PB (nie wiem jak to zrobiłem) ruszyłem z 3 miejsca i spadłem po 2 okrążeniach na 5. Jechałem jednak swoje, stawka się wykruszała. Jednak cały czas miałem oczy dookoła głowy, bo przede mną jechał sikham z którym stoczyłem świetną walkę, a za mną kowal czyhający na swoją szansę. Sikham popełnił jakiś błąd, bo obróciło go na T2 (zdziwiłem się bo nie było tam chyba takiej możliwości). Cały czas mając Kowala na plecach gnałem ile sił i postanowiłem zjechać do pitu kółko wcześniej. Pomysł okazał się świetny bo na świeżych gumach zrobiłem lepsze okrążenie i kowal po wyjeździe z boksów mógł obserwować moje tylne skrzydło. Reszta wyścigu to pogoń za Fisherem, który był chyba w słabszej formie bo na 8 kółek przed końcem był już na moim radarze. Po drodze nie obyło się bez problemów. Przy dublowaniu Qverty zrobił mi przegląd kół i Fisher odskoczył, ale tylko na moment. Na przedostatnim kółku RBR zrobił manewr Vettela i tym sposobem doczłapałem się na zajebistej, 2 pozycji. Przegrać z Biołym to żaden wstyd, więc traktuję to jako zwycięstwo;)
Dla mnie w sumie sukces, że dojechałem - rok przerwy + 1. raz w życiu ten tor widzę na oczy. No ale pojechałem bez żadnych pomocy (ABS również off), na starcie nie nabałaganiłem, trochę powalczyłem z Qvertym, potem z Wiktorem, kilka błędów było, ale głównie z zagapienia się. Qverty wyprzedził mnie w stylu WTCC, czyli się troszkę o mnie podparł w zakręcie, no ale zdarza się. Natomiast na którymś z pierwszych okrążeń, przed zakrętem nr 10 ktoś mi wjechał w tyłek i uszkodził spojler :P Była żółta flaga, przede mną też ostro zwolnili, więc ja też po garach, ale za mną ktoś zaspał (nie pamiętam kto). Nie chcę zgłaszać incydentu, ale na przyszłość trzeba uważać, albo w bok uciekać.
Gratki dla zwycięzców. Za tydzień Valencia, na tym torze jeździłem, więc może uda mi się powalczyć o pierwszą dziesiątkę. Już pod koniec zaczynałem się rozumieć z bolidem, mimo że był nieźle poobijany :P
Raport ode mnie z kompa, póki Cappo ma problemy
Fajnie, że udało mi się zgarnąć pełną pule w tym wyścigu, lecz z samej jazdy zadowolony być niestety nie mogę. Kwalifikacje poszły jeszcze jako-tako i rzutem na taśmę zdobyłem PP, jednak pierwszy stint w wyścigu, a w szczególności jego końcówka, to totalna porażka. Masa błędów i tylko szczęściu mogę zawdzięczać, że nie straciłem w tym momencie P1. W drugim przejeździe było już trochę lepiej, po mimo wielu dublowań starałem się jechać swoim rytmem i to wystarczyło, żeby dowieźć zwycięstwo do mety.
Of kors gratulacje dla Fishera oraz eJaya. Trzymaliście naprawdę świetne tempo podczas tego GP, oby tak dalej :)
Qual wreszcie udało mi się pojechać elegancko i wywalczyłem taki czas jaki planowałem.
Na starcie bez większych niespodzianek (no może oprócz jednej - Bokserek wystrzelił jak z procy:))
Pierwszy stint to była ciągła walka o pozycję nr.3 między mną, eJay-em i Sikhamem (no dobra ja się tylko trzymałem za wami bo nie było miejsca na atak :P) no ale na więcej niż 0,5 sekundy mi nie uciekaliście. Stawka się powoli przede mną wykruszała, a dokładniej Panowie z STR, i udało się awansować parę oczek wyżej. Także podczas pierwszego stintu napotykałem problemy z pingiem, raz to mi nawet wszyscy znikli na dobre 5sek. i już myślałem że koniec zabawy ale to był tylko fałszywy alarm. Przy zjeździe do pitu zaspałem i musiałem jechać jedno kółko więcej co nie wpłynęło najlepiej na moją pozycję, ale próbowałem utrzymać tempo zawodników z przodu i czekałem na błąd. Aż przyszło dublowanie Wiktora i Qvertego...(pozostawię to bez komentarza).
Qverty ty się nie śmiej bo mogłem odbić trochę w prawo i tobie skasować tył :D
I znowu się nie udało wskoczyć na podium, wszechświat chyba nie chce mi sprawić tej przyjemności :(
Cappo - jechałem na 1 pit :P
Lukas - nie mam pretensji jeśli chodzi o ten strzał, ale o nieprzepisowe wyprzedzenie mnie na pierwszym okr. już tak. Rozumiem, że nie dałeś rady wyhamować i musiałeś ściąć szykanę, ale później powinieneś mi oddać pozycję. Niestety, muszę to zgłosić.
wiktordth vs Lukas - L1 sektor 3.
Qve - tak, zapewnę to, że ktoś zaspinował po wjechaniu komuś w tyłek musiało być bardzo śmieszne. Zapewne widziałeś coś takiego pierwszy raz w życiu.
Nie wiem dlaczego, ale niebieska flaga pojawiła się bardzo późno, jak już pokonywaliśmy szykanę, więc nie miałem w tym momencie żadnych możliwości przepuszczenia Kowala. Nie wiem również jakim cudem znalazł się tak szybko za nami. Przed zakrętem nawet nie widziałem go w lusterkach. W każdym razie próbowałem jeszcze uciekać na lewo, ale momentalnie poczułem strzała i niestety Kowal zaliczył przez to spina.
To finish first, first you must finish--> Te słowa chyba najlepiej obrazują moją sytuację w tym wyścigu...
Ale od początku. Qual super, przez ułamek sekundy miałem nadzieję na Pol Pozyszyn. Ale drugie miejsce też bardzo zadowalające.
Pierwszy stint bardzo udany. Trzymałem tempo Biołego, ale przypominałem sobie że opony mam wyliczone co do okrążenia i jechałem wolniej. Na początkowych okrążeniach przeżyłem chwilę grozy, bo wszyscy mi zniknęli, ale to chyba każdy tak miał. Utrzymywałem całkiem dobrą przewagę nad bolidami z tyłu. Drugi stint no cóż... Po paru naprawdę niezłych okrążeniach znów musiałem zacząć oszczędzać opony:/ Powoli doganiał mnie eJay. Na jakąś porządniejszą próbę zdecydował się raz. Doszło do kontaktu, nawet nie wiem kto zawinił(mniejsza o to). No i jechałem sobie cały czas spoglądając w lusterka.
Na 3-4 okrążenia przed końcem uświadomiłem sobie że opony nie są jednak w tak złym stanie. Przycisnąłem, eJay troszkę został z tyłu, rozluźniłem się... i stało się. To było połączenie faila Vettela z odbiciem się od bandy Massy. Plując sobie w brodę jechałem na limicie żeby dogonić ten czerwony bolid. Niestety nie udało się, a szkoda. Trzecie miejsce również nie najgorsze:D
pogoń za Fisherem, który był chyba w słabszej formie--> Może nie słabszej formie, bo to mój pierwszy wyścig, w którym zmuszony zostałem do oszczędzania opon. Wolę inne strategie. Ale pokonałeś mnie, gratulacje;)
Gratulacje również dla Biołego!
STR co z wami?
Jak zawsze: Piszcie co chcecie widzieć w filmiku.
EDIT: Cappo będzie Replay?
wiktordth -> no cóż mogę powiedzieć. Zakręt przestrzeliłem. Starałem się jak najbardziej zwolnić ale ty nadal byłeś 3 sekundy za mną. Sytuację niech oceni komisja, bo ja aż tak dobrze to się nie znam. Rozumiem też, że to zgłaszasz i pogodzę się z ewentualną karą.
Starałem się jak najbardziej zwolnić ale ty nadal byłeś 3 sekundy za mną.
Trzeba było od razu po zaistniałym incydencie zwolnić i puścić go przed siebie
Też myślałem, że skoro przed zakrętem byłem już przed Wiktorem (czyli nie zdobyłem pozycji przez ścięcie) to nie będę musiał go przepuszczać. No ale cóż, wciąż zdobywam doświadczenie, które nadal mam małe i będę uczył się na własnych błędach.
przed zakrętem byłem już przed Wiktorem (czyli nie zdobyłem pozycji przez ścięcie)
Jakbyś wcześniej zahamował to nie wiadomo, czy byłbyś przede mną.
Już przed dohamowaniem całym bolidem byłem przed.
Ale jak już mówiłem niech komisja oceni.
Wyścig pomimo zajęcia 7 miejsca całkiem dobry. Cieszy dobre tempo wyścigowe. Gdyby nie jazda na dwa stopy (udawało się przejechać 19 okrążeń na jednym komplecie opon ale nie miałem czasu szlifować setupu żeby dociągnąć do 21), mały incydent z Danem i jeden wyjazd w krzaki mogło by być trochę lepiej.
Jak macie jakąś nową, ładną wersję toru to zarzućcie linkiem bo ja się generalnie nie znam, a niektórzy ligowcy na pewno kumają temat ;)
Z tego co widzę, zawsze jeździmy na tej wersji: http://www.rfactorcentral.com/detail.cfm?ID=Valencia%20Street%20Circuit%20FS08
Jak ktoś jeździł w poprzednich sezonach, to nie musi niczego pobierać i wgrywać. Podobnie z resztą jak podczas poprzednich kilku GP ;)
wiktor-->zluzuj poślady, skąd tyle jadu...Przecież koniec końców nic się nie stało a zajście serio było dosyć zabawne...
edit. O patrzę na raport i widzę, że udało się wykręcić moje PB w wyścigu...Nieźle...
Jak możecie to wrzućcie valencie na serva
P.S. Nie jechałem na canadzie ponieważ:
1. nie byłem przygotowany
2. mam problemy z pingiem
3. start z boksów z góry skazywał mnie na ostatnią pozycję
3. start z boksów z góry skazywał mnie na ostatnią pozycję
no więc karę musisz odbyć w następnym wyścigu...
Perucka-->ale wiesz, że ta kara przenosi się na Valencie? Kare odbyć musisz.....
Witam.
Zaznacze na wstepie, ze gram w rFactora przy uzyciu myszki (oś X - skrecanie, lpm - gaz, ppm - hamulec). Uzylem do tego emulatora joysticka, "jmouse", jakby ktos byl zainteresowany.
Moje wymagania: realistyczna fizyka. Zagrywam sie w mod grand prix F1 1979, niesamowicie wciaga i jest strasznie wymagajacy. Bolid slizga sie jak oszalaly. Wszelkie asysty wylaczone, oprocz automatycznego sprzegla. LRC 2010 to przy tym przyssany do drogi AWD. Jaki mod traktujacy o wspolczesnym F1 jest najbardziej realistyczny?
Ostatni godny uwagi to chyba CTDP 2005, ewentualnie MMG v 1.0 SE, ale w tym momencie to już nie jest współczesna F1 ;) Teraz już nie stawia się na realizm, bo każdy stary wyjadacz ma dość rFactora, a nowych kierowców zachęci tylko coś przyssanego do toru :) Moja rada - jak chcesz śmigać samemu to daruj sobie współczesną F1, historyczna jest dużo lepsza a frajda z jazdy nieporównywalna :)
Edit: Jest jeszcze ISI BMW, który również ma dobrą fizykę.
CTDP 2005: http://www.rfactorcentral.com/detail.cfm?ID=F1%202005%20CTDP
MMG i BMW: http://www.f1mods.com/downloads_mods.htm
Aha, bylbym wdzieczny za jakis konkretny link do rfactorcentral.com. Bo tyle tego tam jest, ze ciezko ogarnac. Dzieki za pomoc.
P.S. oczywiscie wszystkie skiny w modzie LRC 2010, mimo, ze opony to Pirelli, sa z sezonu 2010?
nie da się wejść na serwer mając ta wersje toru http://www.rfactorcentral.com/detail.cfm?ID=Valencia%20Street%20Circuit%20FS08
albo ja nie umiem...
Pajkul -> Tak.
Sikham -> Zła wersja toru wrzucona jest. Mnie też mismatche wywala.
Taka dygresja: nieźli żartownisie z tych ludzi z Codemasters. Po co robic rewelacyjnie wygladajaca gre z fizyka pasjansa?
Polecam wszystkim, ktorzy jeszcze nie sprobowali: mod F1 Grand Prix 1979. To jest dopiero hardcore. Ale milosc od pierwszego wejrzenia. Jezeli nie operujemy ostroznie pedalami, to podejrzewam, ze latwo wyrwac kierownice ;d Ja tam gram na myszce. W polaczeniu z Monaco, Singapurem czy Nordschleife zabawa rozwala. Mam duze doswiadczenie w simracingu, przewaznie Live for Speed. Ale takiego hardkoru nie doswiadczylem jeszcze. Oczywiscie, jezeli jedziemy bez asyst.
Wódkje?
Wrzuci ktoś poprawny tor ?
Pajkul -> Jeździłeś też na tym?: http://www.rfactorcentral.com/detail.cfm?ID=F1%201988%20carrera.4
Jeśli nie to polecam, w jednej lidze tłukłem się dwa lata temu na tym cały sezon (9 wyścigów, w tym jeden po owalu) i po starcie z 270 litrami paliwa na pokładzie to był dopiero hardkor :D
Ofc bez żadnych asyst poza sprzęgłem.
Dzisiejsza formuła to jest nic w porównaniu do tej z lat 80 :)
Danley -> Pogralem teraz chwile, mysle ze to jest jakies 85-90% poziomu trudnosci moda F1 1979.
No dobra, pogralem dluzej, jest to 105% trudnosci F1 1979 ;d dzieki za info o modzie.
@Pajkul
A może byś rozważył przyłączenie się do nas w lidze. Może mod dużo mniej wymagający niż starsze wymienione przez Dana, ale zawsze dochodzi rywalizacja z żywym przeciwnikiem w dobrze zorganizowanej lidze.
A jako bonus możesz przyjąć questa "Polowanie na Biolego74". Podobno sporo expa można za niego dostać.
Każdy mod zyskuje co najmniej 50% poziomu trudności podczas walki z żywymi przeciwnikami ;)
A jako bonus możesz przyjąć questa "Polowanie na Biolego74". Podobno sporo expa można za niego dostać.
Ale trzeba przejść długiego dungeona i pokonac high levelovego bossa, jeszcze nikomu sie nie udało...
"Polowanie na Biolego74"
Sezon na Misia (Biołego) można uznać za otwarty ?? :D :D
high levelovy boss - to taki FireWall :D
Nie wszyscy są godni spotkać się face/face z Biołym :D
Gleba :D :D :D
Mam pytanie a w sumie to prośbę.
Czy ta moja kara, która zostaje przeniesiona na valencie nie może zostać zminimalizowana np. start z ostatniej pozycji, ponieważ start z boksów z góry skazuje mnie na bardzo słaby wynik...
Wyciągasz błędne wnioski. Po pierwsze jest to kara za przewinienie, a po drugie start z boksu nie przekreśla żadnych szans, tylko zwiększa bezpieczeństwo reszty uczestników. Wyścigu nie wygrywa się na T1 czy 5 okrążeniu. Równa jazda, równe tempo, bezbłędne pokonywanie zakrętów - to jest klucz do sukcesu. Ja w zeszłym sezonie w Abu Dhabi na własne życzenie wystartowałem z końca stawki i ukończyłem na pewnym, 5 miejscu bez większych problemów. Pomyśl o tym w ten sposób, że to dodatkowa motywacja do lepszej jazdy i nauki. I to jest kara jednorazowa.
Bioly dwa lata temu na Hungaroringu jechał z boksów i wskoczył na podium o ile dobrze pamietam...Da się...
Bioły, to nadludź, więc, to kiepskie porównanie :D
On potrafi wygrać, nawet, jeśli dołączy w połowie wyścigu :D
Stig przy nim, to nowicjusz :P
Perucka.. nie marudź :P
Z Korkiem poczekamy na Ciebie :P
Ja też poczekam Perucka :D
Ej, nie czepiać się, przecież raz nie wygrałem w tym sezonie :P
spoiler start
A już na serio, to szczerze mówiąc nie rozumiem waszego rozumowania :P. Gdyby zebrać alienów ze wszystkich lig, to spokojnie na gridzie by dla mnie miejsca zabrakło. Trochę wiary w siebie :>
spoiler stop
W sumie dolaczyc do ligi - bardzo chetnie. :) Tylko jak, gdzie, kiedy? Do jakiego teamu mam dolaczyc? I problem jest jeszcze jeden - nie kocham robienia setow. Wole, jak ktos podaje mi je na tacy. Pewnie bede musial liczyc na kolege z teamu, jezeli juz nie bede jezdzil sam.
I problem jest jeszcze jeden - nie kocham robienia setow.
Wyobraź sobie, że KAŻDY ma awersję do robienia setów:D A co do dołączenia to najpierw trening, potem test, a na końcu wybór wolnego teamu (patrz wstępniak).
A kiedy trening? Po prostu gdy wszystko bedzie odbywac sie wedlug waszego planu, ja wbije sobie na trening, potem przejade sobie sesje testowa i wybiore team, w ktorym ewentualnie wystartuje?
Najpierw potrenuj jazdę na naszym modze, jak będziesz gotów to po prostu sie zgłoś, a osoba z komisji przetestuje twoje umiejętności:)
Trenować możesz już. Oficjalny jest w czwartek, piątek i sobotę wieczorem przed GP. Jeśli chodzi o team to chyba Virgin jest wolny.
Z kamerą wśród zwierząt, czyli Highlights z Canady już blisko:D
Wyobraź sobie, że KAŻDY ma awersję do robienia setów:D
Eee tam od razu każdy. Ja tam lubię grzebać w ustawieniach (choć z połowy to nie wiem do czego służy). Niezmiernie mnie cieszy gdy pokręcę śrubką tu, śrubką tam i widzę, że czas poprawia się o dwie, trzy dziesiąte sekundy. Gdybym miał tylko więcej czasu.
Dlaczego nie będziemy jechać na wersji z poprzedniego roku ? Na tej obecnej nie ma ani wyrysowanej best line, ani żadnych znaczników przy zakrętach. Rozumiem, gdybyśmy mieli więcej czasu na naukę toru, ale GP będzie już w tę niedzielę. Od nowa się trzeba uczyć, co fajne nie jest.
down, jeśli tak to przepraszam, wydaje mi się, że na serwerze jest inna.
Wersja toru jest ta sama, na której jechaliśmy w ubiegłym roku i dwa lata temu.
Ej, nie czepiać się, przecież raz nie wygrałem w tym sezonie
Pewnie w tym czasie leżałeś na stole operacyjnym, bo wycinali Ci wyrostek robaczkowy :D :D
Bioly 2 razy nie wygrałeś w tym sezonie :P
a co do setów to ja tam lubię kręcić śrubkami ;) w F1 to przyjemniejsze niż samo jeżdżenie :P
Nie widzialem Rep-a, ale czy w tym wyscigu wiecej było kolizji, niż wyprzedzania ??
Zeby nie bylo ze spamuje, ale o co chodzi z tym Miszem i maszem i na serwerze?
niezgodnosc plików ??
no wlasnie chcialbym wiedziec, o co kaman.
A tylko Cappo ma tam dostep...
No chyba ze nie, to niech ktos sie ujawni, zeby to szybko naprawic
A właśnie :P :P
eJay.. kiedy nastąpi podsumowanie nastepnych 4 wyścigów ??:P
<edit>
Sorka, ale widac musialem ten fragment przeoczyć
Z Cappo nie ma kontaktu tymczasowo, wiec dzisiaj trza trenowac off-line
Problem leży w tym, że na serwer wrzucona jest zła wersja toru. Pisaliśmy o tym z Sikhamem kilkanaście postów temu. Wystarczy, że Cappo załaduje tą (http://www.rfactorcentral.com/detail.cfm?ID=Valencia%20Street%20Circuit%20FS08 ) wersję i wszystko będzie cacy.
Film jak najbardziej na plus. Ciekawie zrobiony.
Teraz po obejrzeniu incydentu na filmie widzę, że dałem za dużą kontrę mojemu Lotusowi i tak to się skończyło.
Pakul -> Dla kierownic są dozwolone pomoce na poziomie LOW. Natomiast to od Ciebie zależy czy jeździsz z pomocami czy bez, a sprzęgło jest obowiązkowe.
edit2. A to w takim razie chyba pomoce takie jak dla klawiatur. Chyba wszystko na High oprócz Steering Control, nie pamiętam dokładnie. (odsyłam do regulaminu)
Po 10 lapach, zapoznawczych, moje czasy na Walencji to mniej wiecej 1:49, defaultowy set. Zeby sie upewnic: w lidze jedyna asysta jest automatyczne sprzeglo? Best jak na razie: 1:48.852
Ja akurat jezdze na myszce, wiec nie wiem co moge :> (gaz i hamulec = przyciski lewy i prawy)
BTW: jestem na servie i wywala mi connection lost. To przez zle zaladowany tor?
OFICJALNE WYNIKI GP KANADY NA TORZE GILLES VILLENEUVE (8/20)
KWALIFIKACJE
1. Bioly74---------------01:16.367-------/
2. FisherFighter---------01:16.416-------00.049
3. eJay-------------------01:16.889------00.522
4. Sikham---------------01:17.048-------00.681
5. Danley----------------01:17.086------00.719
6. Kowal-----------------01:17.167-------00.800
7. Bokserek-------------01:17.305-------00.938
8. maciula---------------01:17.886-------01.519
9. Sajes-----------------01:18.671-------02.304
10. wiktordth------------01:18.713------02.346
11. Luigi-----------------01:18.726-------02.359
12. Lukas----------------01:18.878------02.511
13. Kuba-----------------01:19.212------02.845
14. Cappo---------------01:19.623------03.256
15. Andrzej--------------01:19.952------03.585
16. [MG] fifomaniak----01:20.061------03.694
17. arekkobylo----------no laptime-----no laptime
======================================
WYŚCIG
1. Bioly74----------------55:38.970-------/ Najszybsze okrążenie wyścigu
2. eJay-------------------55:54.734-------15.764
3. FisherFighter---------55:58.166--------19.196
4. Kowal-----------------56:04.110--------25.140
5. Sikham---------------56:16.367--------37.397
6. Bokserek-------------56:18.395--------39.425
7. maciula---------------56:28.187--------49.217
8. Danley----------------56:31.434--------52.464
9. Sajes-----------------55:39.677-------- -1laps
10. Lukas----------------56:06.297------- -1laps Kara: +28 sekundy = 56:34.297 Spadek na pozycję 13
11. wiktordth------------56:16.264------- -1laps
12. Cappo---------------56:17.744------- -1laps
13. Qverty---------------56:26.183------- -1laps
14. [MG] fifomaniak----56:55.631------- -1laps Kara: +6 sekund = 57:01.631
15. Kuba-----------------56:25.361------- -2laps
16. arekkobylo----------DNF (DNF)------- -16laps
17. KORraN--------------DNF (DNF)------- -17laps
18. Andrzej--------------DNF (DNF)------- -19laps
19. Luigi------------------DNF (DNF)------ -38laps
=======================================
Kary:
Ravek: start z boksów w następnym GP
Sherman: start z boksów w następnym GP
Perucka: start z boksów w następnym GP
Fifomaniak: kara +6 sekund do czasu końcowego za niewłaściwy wyjazd z alei serwisowej (L19, L33)
Lukas: kara +3 sekundy do czasu końcowego za niewłaściwy wyjazd z alei serwisowej (L28)
Lukas: kara +25 sekund do czasu końcowego za niezgodne z przepisami wyprzedzenie przeciwnika na skutek ścięcia szykany. Komisja orzekła, że niedokończony manewr wyprzedzania nie był wystarczającym powodem do zatrzymania zyskanej pozycji.
=======================================
GP Kanady punktacja:
1. Bioly74 +25pkt.
2. eJay +18pkt.
3. FisherFighter +15pkt.
4. Kowal +12pkt.
5. Sikham +10pkt.
6. Bokserek +8pkt.
7. maciula +6pkt.
8. Danley +4pkt.
9. Sajes +2pkt.
10. wiktordth +1pkt.
=======================================
-Klasyfikacja kierowców (sezon 2011):
1. Bioly (REN)------------168pkt.
2. Danley (STR)----------118pkt.
3. Sikham (STR)---------116pkt.
4. eJay (FER)--------------83pkt.
5. FisherFighter (RBR)----81pkt.
6. Bokserek (MCL)--------68pkt.
7. Kowal (FI)--------------64pkt.
8. Maciula (MCL)----------40pkt.
9. Sajes (VIR)-------------17pkt.
10. Cappo (FER)-----------16pkt.
---- Wiktordth (MER)------16pkt.
11. Miszka (RBR)----------13pkt.
12. Lucas(SAU)-------------5pkt.
13. Qverty (FI)-------------2pkt.
14. Przemek (REN)---------1pkt.
=======================================
-Klasyfikacja konstruktorów (sezon 2011):
1. Scuderia Toro Rosso---------------234pkt.
2. Renault F1 Team-------------------169pkt.
3. Vodafone McLaren Mercedes-----108pkt.
4. Scuderia Ferrari Marlboro----------99pkt.
5. Red Bull Racing---------------------94pkt.
6. Force India F1 Team----------------54pkt.
7. Sauber F1 Team---------------------17pkt.
-- Virgin Racing-------------------------17pkt.
8. Mercedes GP Petronas F1 Team----16pkt.
Zeby sie upewnic: w lidze jedyna asysta jest automatyczne sprzeglo?
Dozwolone pomoce:
- Niezniszczalność jest wyłączona. Poziom uszkodzeń wynosi 15%.
- High Sterring Help jest wyłączone.
- Dla kierowców używających klawiatury (i zapewne myszki) maksymalny poziom pomocy to High (oprócz High
Steering Help).
- Dla kierowców używających pada/joysticka maksymalny poziom pomocy to Medium.
- Dla kierowców używających kierownicy maksymalny poziom pomocy to Low.
Wyjątki:
- ABS, który obligatoryjnie jest ustawiony na High przy korzystaniu ze Stability Control Low.
ABS High jest powszechnie dozwolony.
Best jak na razie: 1:48.852
Wstępnie musisz mierzyć w okolice 1:40, a jak tam dojedziesz to wyznaczysz sobie kolejne cele ;)
BTW: jestem na servie i wywala mi connection lost. To przez zle zaladowany tor?
Zły tor jest na serwerze, trzeba poczekać, aż będzie poprawna wersja.
1:40... to chyba podziekuje. :)
Zrobilem 1:47 rowno. Mysz, bez asyst (tylko auto sprzeglo). Czy wlaczenie ich az tyle mi pomoze? Bo w sumie czesto jezdze po zakretach bez wcisnietego gazu, bo wiem, ze latwo o spina. A pyk pyk pyk gazem to niekoniecznie latwo zrobic.
<wyciąga bicz i sam wymierza sobie karę> sorki ale wrzucałem tor od siebie i wrzuciłem pierwszą walencję jaką miałem, a okazało się że w folderze fsonetrack jest ta prawidłowa. Tor jest wrzucony na serwer czeka na zmianę.