Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

gameplay.pl Tech #01 - Antyaliasing

24.05.2011 18:58
pecet007
1
pecet007
178
~

Tekst bardzo słaby, większość tego każdy może sobie wywnioskować, myślałem że skupisz się faktycznie na aspekcie technicznym (w końcu tytuł "tech") i opiszesz jak działa algorytm antyaliasingu i co to jest aliasing zanim do tego dojdziesz w ogóle.

24.05.2011 22:45
2
odpowiedz
chaostheory
6
Legionista

Targetem tego serwisu nie są sprzętowcy, ani entuzjaści, tylko zwykli ludzie, którzy chcą wiedzieć jaka jest różnica, przykładowo, pomiędzy k53e, a g53sw w grach. Ponadto tekst ten został zatwierdzony przez osobę zajmującą się projektem słowami: "Natomiast sam tekst jako całość – brawo – o coś takiego mi chodziło".

Jestem w branży PC od kilku lat i uwierz mi, że gdybym chciał napisać full techniczny tekst o tym jak to działa to musiałbyś co chwilę sięgać do googli po wyjaśnienie pojęć, bo moja wiedza wykracza daleko w tej kwestii poza Twoją (i to mogę założyć w 100 %). Tutaj chodzi o to, aby każdy zrozumiał co to jest i jaki to daje efekt, a nie zanudzić ludzi wykładem z którego nie zrozumieją 75 % treści.

Jeżeli chciałeś czytać zdania typu "Antyaliasing w tym przypadku może polegać na uzupełnieniu obrazu o piksele o jasności proporcjonalnej do odległości ich środków od idealnej prostej. " (skopiowane z wiki) to nie tutaj - od tego są inne fora i inne portale.

24.05.2011 23:21
Romo69
👍
3
odpowiedz
Romo69
58
9900NT

Zgadzam się z chaostheory. Wiem o antyaliasing'u ale właśnie z czystej ciekawości chciałem zobaczyć jak to jest tu opisane. Jest krótko i na temat z przykładowym zdjęciem. Dla większości jest to wystarczające a tym bardziej dla młodszych graczy.

25.05.2011 14:23
4
odpowiedz
krzychu2k7
39
Konsul

No, bardzo fajny artykuł, jak na razie jedyny dla mnie przydatny na blogu. Liczę na więcej tego typu użytków, przydałby się też jakiś niekoniecznie w pełni profesjonalny benchmark tańszych laptopów do grania, bo zamierzam w ciągu paru tygodni zakupić :)

25.05.2011 15:42
leem230698
5
odpowiedz
leem230698
128
Lewacki Wojownik

Ja nigdy AA nie używam i nie jest mi potrzebny, choć muszę przyznać - różnica jest.

26.05.2011 14:15
Radanos
6
odpowiedz
Radanos
116
Szczęść Boże

Nigdy nie włączam AA. Tak samo mam z cieniami. Nie jest mi to potrzebne i nie zwracam uwagi na takie "bajery"

27.05.2011 21:29
👍
7
odpowiedz
harryrafi
1
Junior

A mi się podoba. Jest to serwis o grach komputerowych (na laptopy) a nie jakiś techniczny portal... Tak wicę info co daje AA i jakie są jego konsekwencje, tak dobrze ustawić żeby nie przesadzić jest bardzo dobrym pomysłem na artykuł. A gdybym chciał znać algorytmy to na pewno nie szukałbym tutaj.

09.06.2011 09:10
Harry M
8
odpowiedz
Harry M
198
Master czaszka

Suuper- więcej takich poradników bo ja nie wiedziałem co to jest AA. od teraz będę używał AA x2

21.07.2011 11:30
raziel88ck
😊
9
odpowiedz
raziel88ck
207
Reaver is the Key!

Uważam, że każda gra powinna mieć możliwość ustawień AA. Dziś niestety jest to rzadkość, ponieważ twórcy robią konwersje z konsol na odwal się. Pamiętam, że od 2003 roku wygładzanie krawędzi było standardem, więc dziś po tylu latach, tym bardziej powinno być. Wiadomo, jeśli komputer nie daje sobie rady to odpowiednio zmniejszam, bądź wyłączam tę opcję, ale jeśli wszystko działa w porządku i płynnie to ustawiam 8-krotne. Mnie osobiście bardzo denerwują te krzywizny, wyglądają niechlujnie i psuje to walory wizualne danej produkcji.

21.07.2011 11:33
Damian1539
10
odpowiedz
Damian1539
87
4 8 15 16 23 42

raziel88ck - Przecież w CCC możesz sobie wymusić ile chcesz AA.

21.07.2011 11:37
raziel88ck
11
odpowiedz
raziel88ck
207
Reaver is the Key!

Damian1539 - Owszem, ale zauważ, że jeśli ustawi się to w CCC to wydajność spada dużo bardziej niż ustawienie AA w grze. Sprawdzałem osobiście. Ponadto jeśli masz w CCC ustawione AA i w innej grze też, to się to gryzie ze sobą. Przykładem niech będzie Mirror's Edge - Tam gryzło się w następujący sposób - krawędzie były krzywe jakbym nie użył AA, natomiast wydajność była kiepska.

gameplay.pl Tech #01 - Antyaliasing