Creative Assembly pracuje nad kolejną częścią Total War
Mówcie co chcecie ale chętnie zobaczyłbym taką zmianę
jaką ostatnio zaproponowali Nam twórcy Anno - skok w przyszłość.
Total War idealnie nadawałby się do strategicznej gry w przyszłości.
Ja tam wolę stare klimaty :), fajnie gdyby odświeżyli Medieval.
Może tak się zdecydują na II Wojne Światową ;) Byłbym bardzo zadowolony :)
Ja tam wolę przeszłość, a nie przyszłość. Fajnie jednak, jak postaci są historyczne, a nie fantastyczne. Jak dla mnie - może być wszystko, byle nie XX wiek.
Prawdopodobnie Rome 2. W Rome 1 brakowalo walki na morzu (triremy itp), pewnie teraz sobie odkuja to :)
Ja też wolę przeszłość niż współczesność i przyszłość. Empire + Napoleon to jak dla mnie granica tej serii, której przekraczać nie zamierzam. Za to w przeszłość mogę zaglądać jak najgłębiej, choćby do Starożytnego Rzymu (2).
"Inną kwestią jest próba trafienia do odbiorcy masowego. Studio chce wyważyć te dwa podejścia i stworzyć grę skierowaną przede wszystkim do swoich miłośników." - przecież to się kupy nie trzyma!
Ja tam wolałbym Roma 2. Chociaż nie pogardziłbym Medievalem. Mozna trochę pospekulować, którą epokę historyczną zajmą się twórcy. Może historyczne imperia z czasów Starego Testamentu? Może czasy Imperium Mezopotańskiego? Babilonii? Egipt? Ekspansja Hellenów? Wieki Ciemne po upadku Cesarstwa Rzymskiego? A może coś z innych kontynentów, np. czasy Imperium Azteków, Cesarstwa Chińskiego? Może jakis epizod Carstwa Rosyjskiego? Zostało jeszcze dużo epok do zagospodarowania, jednak nie liczę na I czy II Wojnę Światową, nie pasuje to do założeń i enginu serii Total War.
nie za często to wydają? nowe TW już chyba co rok wychodzi, trochę się to przejadło..
Może historyczne imperia z czasów Starego Testamentu? Może czasy Imperium Mezopotańskiego? Babilonii? Egipt? Ekspansja Hellenów?
Wszystko lapie sie pod Rome 2
Wieki Ciemne po upadku Cesarstwa Rzymskiego?
Medieval
A może coś z innych kontynentów, np. czasy Imperium Azteków
Medieval 2: Americas
Cesarstwa Chińskiego?
Tego jeszcze AFAIK nie bylo.
Może jakis epizod Carstwa Rosyjskiego?
Empire: Total War?
Zostało jeszcze dużo epok do zagospodarowania, jednak nie liczę na I czy II Wojnę Światową, nie pasuje to do założeń i enginu serii Total War.
Jak widac wiekszosc juz zagospodarowano.
Bardzo dobra wiadomość! Osobiście chciałbym, by spróbowali się zmierzyć z tematem II wojny światowej. Np. tury trwające tydzień, zdobywanie strategicznych terenów (np. Ukraina), rozwój naukowy (bomba atomowa), jednostki specjalne (np. cichociemni), sabotaże (np. na instalacje V2), myślę, że można by z tego zrobić genialną grę strategiczną. Jako laik w kwestii produkcji gier, trudno mi jednak sobie wyobrazić jej mechanikę. Ale kto wie?
Moim zdaniem, nie pójdą tą samą drogą, co w przypadku Shoguna 2. Nie będzie "reedycji" Rome, czy Medievala. Mam wrażenie, że możemy dostać coś zupełnie nowego. Ale to tylko moje zdanie. Marketing rządzi się swoimi prawami i wiadomo, że ludzie chętniej kupią to co już znają tylko w lepszym opakowaniu. Nie zmienia to faktu, że ich kolejną grę i tak kupię w ciemno bo serię pokochałem od Rome.
Shogun 2 moim zdaniem jest bardzo średni, aczkolwiek jak na grę w Japońskim klimacie jest dobry - można wrzucić tam nieco więcej, ale generalnie dosyć się wywiązali, nawet z historycznej poprawności. Osobiście najbardziej oczekuję Rome 2, tylko niech go rozbudują porządnie.
[12] otóż nie, epoki ze starego testamentu, czasy Imperium Mezopotańskiego, Babilonii - ich świetność to czasy bezpośrednio przed Romem, a w przypadku Egiptu dobre półtora tysiąca lat przed samym powstaniem miasta Rzym, jeśli nie wcześniej. Zresztą to ciekawe czasy: rządy Nabuchodonozorów, Ramzesów, budowanie piramid, Wały Jerycha, niewola babilońska Żydów, Królestwo Salomona, Królestwo Hetytów. Można z tego zrobić dobrą spójną epokę pod Total Wara na długo przed Romem a kończącym się bezpośrednio na początku Roma.
To nieprawda, co mówisz, że czasy te obejmują Roma, bo tam nie graliśmy np. - państwami Mezopotamii, tylko od razu Persami, Pontami itd.
>>Wieki Ciemne po upadku Cesarstwa Rzymskiego?
Medieval >>
Nie, early medieval. Wieki Ciemne to czasy po upadku Zachodniego Cesarstwa Rzymskiego do ok. X w. n.e., kiedy to na temat tej epoki niemal nie zachowały się żadne pisemne źródła historyczne. Na temat tych czasów wiedzę czerpiemy głównie z archeologii. To czasy barbarzyńskie dla całej Europy, kiedy władali barbarzyńscy władcy i powrót do prymitywnych czasów sprzed cywilizacji łacińskiej.
>>A może coś z innych kontynentów, np. czasy Imperium Azteków
Medieval 2: Americas >>
Ech, znowu nie. Dodatek do Medievala zabierał nas do czasów ekspansji hiszpańskich konkwistadorów, czyli samego końca Imperium Azteków. A przecież Imperium Azteków i innych imperiów w ramach Ameryk miały o wiele dłuższą historię. Myślę, że można dać im szansę, a gra mogłaby się skończyć na podboju przez Hiszpan. Może dać też szansę Indianom w Ameryce Północnej?
>>>Może jakis epizod Carstwa Rosyjskiego?
Empire: Total War?>>>
W Empire nie grałem, ale bardziej chodziło mi o to, żeby zrobić grę skoncentrowaną na Rosji (tak jak w swoim czasie Rome), od jej początku do czasów świetności, czyli Carstwa Rosyjskiego, może do początków Empire Total War. Miałaby kampanię w Europie i w Azji. Duże pole do popisu.
>>Zostało jeszcze dużo epok do zagospodarowania, jednak nie liczę na I czy II Wojnę Światową, nie pasuje to do założeń i enginu serii Total War.
Jak widac wiekszosc juz zagospodarowano.>>
Dużo jeszcze się znajdzie: czasy kiedy wszystko było komórką :), dinozaury, ewolucja człowieka + mamuty, wędrówki ludów, nomadzi oj dużo by wymieniać a wymieniłem samą prehistorię. Mi osobiście marzy się Cesarstwo Chińskie - mogłoby być na wzór Shoguna, czyli skupić się na tym, co jest wewnątrz lub na zewnątrz jak inne Total Wary oprócz Shoguna. Czy starożytność, średniowiecze czy nowożytność, historia tak bogata, że każda epoka zmieściłaby się w osobnej grze.
[17]
Najwiekszym problemem bylaby zawartosc tego co proponujesz.
Np. "pre-rome" nie ma wcale tak duzo panstw. Jak to okresliles: egipt+bliski wschod. Reszte co najwyzej dowiadujemy sie z wykopalisk archeologicznych. Mozna by to rozciagnac na daleki wschod, ale pytanie: czy sprzedaloby sie to tak dobrze jak wlasnie Rome (czyli gra o cywilizacji zachodu kupowana przez graczy z tejze).
Wieki Ciemne to czasy po upadku Zachodniego Cesarstwa Rzymskiego do ok. X w. n.e., kiedy to na temat tej epoki niemal nie zachowały się żadne pisemne źródła historyczne. Na temat tych czasów wiedzę czerpiemy głównie z archeologii. To czasy barbarzyńskie dla całej Europy, kiedy władali barbarzyńscy władcy i powrót do prymitywnych czasów sprzed cywilizacji łacińskiej.
Ponownie pytanie: jaki content? Jesli wszystko czerpiemy z wykopalisk archeologicznych: to samo zrobia tworcy gry. I znowy dostaniemy jakies "krzyczace kobiety" czy" dzikie swinie" ala Rome: TW.
A przecież Imperium Azteków i innych imperiów w ramach Ameryk miały o wiele dłuższą historię. Myślę, że można dać im szansę, a gra mogłaby się skończyć na podboju przez Hiszpan. Może dać też szansę Indianom w Ameryce Północnej?
Znowu: jak wyzej. Miales mozliwosc pokonac najezdzce, czy tez zdobyc cala ameryke grajac tymi Aztekami. To ze czas cofnie sie o kilkaset lat wstecz nic nie zmieni - prawdopodobnie jednostki bylyby te same, co najwyzej "prowincje" na mapie inne. No i brak europejczykow = mniej jednostek niz w Americas.
Pamietaj, ze robiac gre tworcy musza miec jeszcze content, no i grupe docelowa ktora ta gre kupi. Mozna zrobic gre o Zulusach (czy jak sie zwaly najstarsze plemiona Afryki, sorki ale nie pamietam juz) tylko kto bedzie w to gral? No, ale moze sie myle i byloby to ciekawsze niz czasy rozkwitu Rzymu, czy tez Europa circa 1400AD. Chociaz szczerze watpie.
może i tak, spekulacja twórców przez brak źródeł może zmasakrować realizm. Równiez prymitywne techniki walki mogą nie dawać funu z walki. W takim razie pozostają Chiny, Mongolia, Indie, Rosja, osobno albo naraz. Jak widać z Azji jeszcze można coś wyciągnąć.
[19]
Wlasnie tak mi sie zdaje - jedynym niewykorzystanym okresem/obszarem (a bardzo dobrze udokumentowanym) jest daleki wschod (poza Japonia ktora byla w Shogunie). Wiec tutaj jak najbardziej TW: Asian czy cokolwiek w tym stulu dalo by rade. No i jeszcze jest okres WW1, ktory w grach prawie nie istnieje (do tego typowa mechanika TW jeszcze by sie jakos sprawdzala w latach 1914-1918). WW2 musieliby MOCNO przemyslec.
A już marzył mi się TW w kosmosie :D.
Na 90% będzie to Rome 2, jedyna epoka która nie miała swojej drugiej części.
[20]
Ogolnie IWŚ jest pomijana jako nieciekawa (chyba jednak taka była, w końcu co jest ciekawego w wojnie pozycyjnej). Może coś pokombinować z mechaniką Empire. Wojna secesyjna to przedsmak IWŚ, ale karabiny/działka maszynowe zrujnują specyfikę TW. Ja jednak nie wierzę, że TW sprawdziłby się w XX wieku. Za duże znaczenie dla mechaniki TW odgrywa kawaleria, szyki bojowe piechoty w postaci prostopadłościanu, specyficzna rola piechoty. A w IWŚ większe znaczenie ma bombardowanie, ostrzały obszarowe, zasieki. Zastąpić łuczników czy arkebuzerów z TW samolotami, czołgami, masową artylerią i innymi zmienia TW kompletnie, właściwie to już nie TW tylko inna gra. A te inne typowo XXwieczne mechanizmy już są obecne w silnej konkurencji, choćby C&C, Starcraft, Company of Heroes. TW zawsze się wyróżniał, tutaj rozmyje się wraz z innymi markami.
Shogun 2 to dla mnie gra roku. Cudna grafika, wspaniała kampania i wreszcie porządny multiplayer. To jest prawdziwa perła na PC, ta gra przywróciła mi wiarę w CA. Seria pikowała w dół, a tu bach, takie arcydzieło.
Pewnie będzie "Rome 2: Total War", ewentualnie "Empire 2: Total War".
@wiedeński kurier
Seria od roku 2000, czyli premiery pierwszego Shoguna, prawie zawsze miała jakąś odsłonę rok w rok. Shogun, Mongol Invasion, Medieval, Viking Invasion, Rome, Barbarian Invasion, Alexander, Medieval 2, Królestwa, rok przerwy (wyjątek), Empire, Napoleon, Shogun 2. IMO CA postępuje słusznie - nie pozwala o serii zapomnieć + te gry się sprzedają (600k Shoguna było albo pod koniec marca albo niedługo później, obecnie gra w rankingach multi dla 1vs1 wyświetla 820k unikalnych nicków ze Steama :))
cześć , czekam na ROME 2, ala nie zdziwiłbym się gdyby pojawiła się gra w okresie I wojny światowej - okres mocno zaniedbany przez innych producentów, a więc dobrze zrobiony może być chwytliwy