Mam problem z pewnym zadaniem..
Ponieważ z czasownikami w odpowiedniej formie nie najlepiej mi idzie... Chcialbym prosić o pomoc.
Wyrazy w nawiasach muszą być napisane w odpowiedniej formie. Zwroty napisane wytłuszczonym drukiem to te, które ja napisałem (nie koniecznie muszą być dobrze :))
1.(you/have)Did you have a good time at the disco yesterday?
2.(see) I have seen that film three times.
3.(talk) She (tu nic nie mam ale obstawiam Talked)to John when I last saw her.
4.(you/ usually go) Where tu nic nie wpisałem for your holiday?
5.(break) Be careful, if you break that glass Monica will be very angry
6.(listen) She never listensto me.
7.(cry)She has cried all night long.
8.(you/like)Did you likeWarsaw when you saw it for the first time?
9.(not/be)Sometimes people aren't very friendly.
10.(do/your teacher/give) nic nie mam you homework everyday?
11.(visit)My cousing is visiting us this summer.
12.(not/hurt) Don't worry. It don't hurts at all.
13.(happen)What's happening to your arm?
14.(cost)The car was very expensive, it costsalmost $20.000.
15.(question)The police asked everybody in the office now.
Z góry dzięki za udzieloną pomoc.
Nie rozumiem za bardzo 10. zdania, tam jest "you homework" czy "your"?
Może chodzi o "Do you give your teacher your homework everyday"?
4. Where do you usually go for your holiday?
13. What happened to your arm? (past simple, no chyba że z ręką coś dzieje się w tym momencie, to wtedy present continous i happening)
1, 2, 3 ok
4 - do you usually go
5, 6 ok
7 been crying
8, 9 ok
10 Did teacher gave
11 ok
12 It doesn't hurt
13 ok
14 costed
15 is questioneing
10 Did teacher gave
Jak już dajesz did, to czasownik jest w podstawowej formie. Poza tym w tym zdaniu imo powinno być "do", bo jak to przetłumaczysz na czas przeszły?
W 15 "is questioning", resztę dobrze ci poprawił.
3. może być również "she was talking".
10. Does your teacher give
13. What's happening to your arm? - co się dzieje z twoim ramieniem? Nie byłoby logiczniej - what's happened to your arm?
@down: zależy jaki to poziom języka. po przykładach (i błędach) wnioskuję, że dość niski, dlatego zostawiłbym she never listens to me.
Z całego serca radze w 6 zamienic na 'she's never listening' -podręcznikowy przykład wyjątku, w którym używamy present continuous
Paul12... jak możesz pisac komuś co jest dobrze a co źle mając praktycznie zerową wiedzę o angielskim...? niedźwiedzią przysługę lubisz robić?
1. ok
2. ok
3. was talking
4. do you usually go
5. ok
6. is never listening - lub - never listens jeśli nie przerabailiście takich wyjątków
7. ok
8. ok
9. ok
10. does your teacher give
11. ok
12. it doesn't hurt
13. happened
14. costed
15. is questioning
no sam podałeś ten wyraz w nawiasie
asking - to by było, że policja o coś prosi bardziej.. :)
poaz tym dziwne - trudniejsze zdania z simple past potrafisz zrobic, a z everyday - podstawe w simple present nie bardzo?
Która klasa? Bo troche słabo to wygląda, jeśli takich prościutkich zdań nie umiesz zrobić, ale to może dlatego, że dopiero co pisałem mature rozszerzoną a tam w porównaniu do tego są prawie same kosmosy jeśli chodzi o gramatyke :P Generalnie mam propozycje - zanim napiszesz na forum, staraj sie przetłumaczyć całe zdanie łącznie z czasownikiem, jeśli znasz zastosowania wszystkich czasów, to zastanów sie, jaki pasuje w danym kontekście, a jeśli nie...
TO SIE KURWA NAUCZ! :)
Przynajmniej tych najprostszych kilku, bo nieumiejętność zrobienia zdania pytającego w present simple np. w nr 4 wynika ewidentnie z nieznajomości czasu, poza tym pewnie godzinami wam wkuwają, że słowa charakterystyczne dla tego czasu to właśnie m.in. usually. Aha, 13 jest dość dwuznaczne, to s po apostrofie może oznaczać zarówno "has" jak i "is", więc może być zarówno "happening", co oznaczałoby "co sie dzieje z twoim ramieniem", jak i "happened", co by sie tłumaczyło jako "co sie stało z twoim ramieniem", ale z racji, że to pierwsze kojarzy mi sie raczej ze scenami z filmów s-f, to chyba średnio tu pasuje :P
DM - czy ja wiem czy zerową, rozszerzona matura na 90% to chyba nie tak źle... No ale człowiek uczy się całe życie, a czasami jak widać podstawy też wylatują z głowy :)
może dlatego, że dopiero co pisałem mature rozszerzoną a tam w porównaniu do tego są prawie same kosmosy jeśli chodzi o gramatyke :P
O tak, na maturze są same kosmosy dotyczące gramatyki...
właśnei mialem napisać to samo... kosmosy... chyba że przez ostatnie kilka lat nowa rozszerzona matura z anglika przeleciała z pozipomu B2 na C2... :D
Rozszerzony poziom to B2...? Nigdy nie sprawdzałem, jak jest rzeczywiście, ale myślałem, że jest niżej.
hipppciu, Herr Pietrus - przykro mi, że nie umiecie czytać ze zrozumieniem. Z matury z polskiego jeszcze chyba to nie wyleciało?
Nie napisałem "na maturze są same kosmosy" tylko "w porównaniu do tego są same kosmosy". Być może uważacie, że ktoś mający problemy ze skleceniem zdania pytającego w present simple rozwiązałby gramatyke na maturze rozszerzonej, ja w to powątpiewam.
Zwróciłem uwagę na wyszczególnioną przez ciebie część zdania.
Nadal uważam, że nie ma dużej różnicy pod względem poziomu gramatyki. Na rozszerzonej trzeba znać kilka konstrukcji więcej, to wszystko.