Deus Ex: Bunt Ludzkości na PC z obsługą 3D i DirectX 11
Tak oby nie bylo jak z crysisem 2 i shogunem wielki szum i do dzis nie ma dx11
Mogą stworzyć grę nawet w dx 8.0 byleby miała coś ze starego Deus Ex 1 w gameplayu
Jak ja ubolewam nad tym, że AMD(ATI) nie ma swojego osprzętowienia 3D jak Nvidia 3DVision :(((
a ja mam inny pkt widzenia. Ani d11 ani 3d mnie nie przekonują, kto chce deusa zagrać jako demo technologiczne łapki w górę- ja podziękuję.
[8] Jezeli ktos w koncu nauczy sie programowac nie pod stare konsole, ale pod nowe PCty (<3 DICE), zobaczysz jakie mozliwosci daje DX11.
dishar, a czemu oby nie ? crysis 2 i tak miażdży graficznie a shogun graficznie też niczego sobie.
Nie chodzi o to aby dx11 był, tylko o to aby to rzeczywiście coś dawało namacalnego a nie tylko wzrost wymagań i szczegóły na które i tak nikt nie zwraca uwagi podczas rozgrywki albo wcale tego nie widać tylko trzeba lupy użyć.
Koronny przykład tasselacja, która zwłaszcza na modelach postaci jest ledwo zauważalna, oni powinni używać tasselacji jako wydajniejszego sposobu używania modeli (bo gęsta siatka obecnie dużo więcej zasobów potrzebuje), a nie coś co zaokrągla modele i jeszcze bardziej obciąża, a efekt prawie zerowy.
Tasselacja jako odciążenie systemu od gęstych siatek modeli zarówno postaci jak i otoczenia zaoszczędziłaby zasoby na coś innego, tymczasem oni walą to bezmyślnie i efektu z tego nie ma.
A co z resztą możliwości dx11 ? (pomijam już fakt że są użytkownicy z dx10 ale o nich się już nie myśli) Głownie wszystko powinno się sprowadzać do tego, że wykorzystanie dx11 jest wydajniejsze niż dx9 i dx10, a więc można osiągnąć te same efekty, ale mniejszym nakładem zasobów, zaoszczędzone zasoby należałoby użyć aby uzyskać coś lepszego niż oferuje dx9/10 i w ogólnym rozrachunku przy tym samym zapotrzebowaniu lub nieco większym osiągnąć o wiele lepsze rezultaty, niestety tak się nie dzieje, a użycie dx11 praktycznie oznacza wysokie wymagania i obniżoną wydajność, wniosek ?
DX 11 to oni robią na odczepnego, żeby ciemna masa użytkowników takich kart nie marudziła, że je kupili a nic z tego nie mają, oczywiście to jest tylko i wyłącznie dalsze mamienie ich wszystkich, takie samo mamienie jak wcześniej reklamy i wywiady, że muszą kupić kartę z dx11 już teraz, ciemna masa kupuje a gier dx11 nie ma i mamienie zaczyna się od nowa, bo to o czym ja pisałem wyżej da się zrobić tyko pisząc od podstaw grę pod dx11, a to się najzwyczajniej w świecie nie opłaca finansowo firmie, żeby aż tak się przyłożyć, analogiczna sytuacja jak do ps3 gdzie gry wieloplatformowe lepiej działają na xbox360 bo nie opłaca się dodatkowo bulić za prawidłowe użycie architektury ps3.
Tak więc może za rok, dwa jak więcej osób będzie miało dx11 to się coś ruszy, chyba że w międzyczasie jakiś silnik zawojuje rynek i nastąpi przyspieszony wzrost zakupu kart dx11, mam tu głownie na myśli frostbite i fakt że nowy nfs kupowany zazwyczaj przez wiele ludzi będzie tym razem wymagał raczej nowej grafiki, to może wielu zmusić do zakupu takiej karty. (nie licząc już bf3 )
Wg mnie nie muszą implementować "patcha" z DX11 do gry. Crysis 2 pokazał, że gry mogą wyglądać cudnie na DX9. Więc niech rozwijają dalej te pełne ukrytych możliwości środowisko :).
[11] W2 bije C2 na glowe, tez obsluguje tylko DX9.
Teselacja ma spore znaczenie, nie oglada sie tych okropnych plaskich tekstur.
Boifan -> W2 to rozumiem Wiedźmin 2? Jeśli uważasz ,że ma on lepszą grafikę od C2 to do okulisty!
Lukas, prosty przyklad. W2 ma tekstury lepszej jakosci. Lepsze oswietlenie. Bardziej szczegolowe modele postaci. Jezeli jaraja cie filtry i sztuczki w C2, a nie sama technologia to pozdro. Nastepny zindoktrynowany, ktoremu wmowili, ze CryEngine 3 to krok naprzod.
@ Kaszanka9
Dziwne bo mi się wydaje że nadal 1dynka jest ładniejsza od dwójki.
Silnik i może mają rozbudowany ale moge z całą penością powiedzieć że nic tego silnika nie wydobyli czym się chwalili.
Patrząc po jakości grafiki w C2 śmiem twierdzić że to raczej krok w tył. Bo nie uwierzę że kupa alphy na ekranie z dobrym AA jest mniej zasobo żerna niż płaskie kwadraty i prostokąty.
Also inaczej nauczyli się że najpierw idzie optymalizacja a dopiero później jakość...
tekstury lepszej jakosci. Lepsze oswietlenie. Bardziej szczegolowe modele postaci
Ty chyba sam siebie nie słyszysz. Lepsze modele postaci? Lepsze tekstury? Lepsze oświetlenie? Mogę to tylko skwitować śmiechem
Red Engine jest na poziomie Unreal Engine 3 ,więc z czym chłopie do ludzi. Cry Engine 3 to wyższa półka, nie mówiąc już o Cryengine 2 i 4A Game Engine..
Dobre, uśmiałem się, w2 lepsze graficznie od c2 polecam bryle sobie kupić i zapewniam także że optymalizacja w w2 będzie na żałosnym poziomie tak jak to było w w1., tymczasem optymalizacja w c2 jest fenomenalna i jeszcze graficznie dominuje.
Perkel - nie wydaje ci się, jednak tak jak pisałem są to szczegóły na które i tak nie ma czasu podczas rozgrywki, jak tam gram a nie przyglądam się kartonom, liczy się ogólny feeling i prezentacja a tu c2 nie ma równych.
Za to c1 na cry2 to inna bajka, jeszcze lepsza grafika, ale tylko pod pc to nie ma się co dziwić, że nie oszczędzali na niczym.
Jak napisał Lukas172_Nomad_ - Cry Engine 3 to wyższa półka nic dodać nic ując, wygląda genialnie i nikt nie jest w stanie tego argumentu podważyć.
kaszanka9 - olej go.
Nie wiem po co robią gry z obsługą tych 3 monitorów. Przecież tak źle się w to gra.
misiek345
<- Pan konsolowiec bedzie wypowiadal sie w sprawie grafiki. kaszanka9, to fajnie, ze podobaja ci sie 128x128 i 256x256 tekstury, zamiast 512x512. Tak, C2 to krok wstecz w porownaniu do C1. A to, ze wy podniecacie sie rozmytywmi teksturami w niskiej rozdzielczosci i przesadzonym HDR, nie znaczy, ze gra faktycznie lepiej wyglada.
zapewniam także że optymalizacja w w2
Zapewniac to ty mozesz pania w przedszkolu, ze masz sucha pieluche. i5 + GTX460 wystarczy do FullHD i najwyzszych detali. :)
@Boifan:
ze masz sucha pieluche. i5 + GTX460 wystarczy do FullHD i najwyzszych detali. :)
Yhy, na pewno. Patrząc na to, jakim koszmarem optymalizacyjnym był W1, to dwójka będzie hulała w 1280x720@30 na Radku 6990.
Poza tym, co mi po uber-super-hiper-duper technologiach pokroju DX11 i 3D, skoro fabuła i gameplay ssą? Na co to komu? Jak chcę przetestować swój komputer to odpalam benchmarka, ew. zmodowanego Crysisa. Deus Ex 3 nie ma ładnie wyglądać - ma być grywalny, mieć dobrą fabułę i być dobrą hybrydą strzelanki i RPG.
Poza tym, co mi po uber-super-hiper-duper technologiach pokroju DX11 i 3D, skoro fabuła i gameplay ssą? Na co to komu?
Ej, no! Nie mów takich rzeczy w towarzystwie boifana!
Boifan
Chłopie może "i5 + GTX460 wystarczy do FullHD i najwyzszych detali." ale jak ci zacznie chrupać co minutę to zobaczymy jak ci mina zrzednie, w w1 było tak samo, idziesz, idziesz ok, nagle jakiś evil spot i tak zaczyna chrupać, że grać się nie chce albo nagle fps spada na nie akceptowalny poziom i nic nie dało się zrobić jak przeczekać aż przemieli cokolwiek tam robiło.
"ze gra faktycznie lepiej wyglada. " - możesz sobie snuć bajki, FAKTYCZNIE to c2 wygląda fenomenalnie, a inne gry jak na razie nie są w stanie tego poziomu osiągnąć. HDR można wyłączyć jak ci się nie podoba, a tekstury na które aktualnie zwraca się uwagę podczas rozgrywki są ok.
I zgadzam się z Henrar, to gra ma być dobra, ja tam mam graficzne fajerwerki gdzieś, dx11 mi zwisa, wystarczy schludna grafika która nie kuje w oczy, a do w2 jako gry nic nie mam, osobiście bardzo liczę fabularnie na deus ex, bo widzę w tym coś na miarę mass effect, dla mnie najlepszej gry na świecie.
kaszanka9 skoncz pierdolic, bo juz naprawde nie miales sie do czego przyczepic. W sieci jest kilkanascie previewow wersji prasowej, ktora zadnych problemow z "chrupaniem" nie miala, wiec daruj sobie.
Poza tym, nie mam i5 ani GTX460, tylko Q9450 i 2x HD5870, wiec tym bardziej mam gdzies optymalizacje.
Apropo W1, gre skonczylem 1,5 miesiaca temu w wersji 1.0, bez zadnego patcha, zeby miec sejwy do dwojki. Nigdy nie mialem z nia zadnych problemow o jakich pisali ludzie na forach. Nawet sam smuggler wysmial wysiaka, i mowil ze W1 skonczyl na czyms pokroju 8600GT.
mass effect, dla mnie najlepszej gry na świecie.
Nie mam pytan.
<-
@ Kaszanka9
Znasz się na grafice tak jak ja na graniu w krikieta. Cos ci się obiło o uszy coś gdzieś w jakimś kościele dzwoni ale ni cholery nie wiesz w którym.
1. Wiesiek 1 był na Enginie Neverwinter Nights i to nie 2 tylko 1.
Tak wyglądał silnik Wieśka w orginale (NWN1):
http://images7.gry-online.pl/galeria/galeria_duze3/957607734.jpg
http://images7.gry-online.pl/galeria/galeria_duze3/957573984.jpg
Paskuda nie ? Cóż rocznik chyba 2002.
Tu masz dwójkę tzn. NWN2:
http://image.gamespotcdn.net/gamespot/images/2006/304/reviews/922154_20061101_790screen012.jpg
http://image.gamespotcdn.net/gamespot/images/2006/304/reviews/922154_20061101_790screen020.jpg
Też jakoś nie za specjalnie wyglada.
Kiedy premiera ? Grudzien 2006
A tu masz wieśka Premiera Wrzesien 2007 ledwie 8 miesięcy później na silniku z gry z 2002 roku:
Screeny są moje: (aktualnie gram bby mieć sejwa gotowego na W2):
http://oi52.tinypic.com/2ufummb.jpg
http://oi54.tinypic.com/k21r4p.jpg
Oczywiście nie zmodowany bo można i teksturki lepsze złapać jak się chce. Jeśli chodzi o jakość grafiki z TW1 to jedyne co się postarzało to ilość wielokątów a raczej kanciastość niektórych budowli i postaci oraz brak nowych shaderów.
Niestety Wiesiek 1 kładzie na plecy i skacze po twarzy na takich grach jak DA1 czy DA2 jeśli chodzi o styl grafiki i pieczołowitość niektórych elementów, a jeśli weźmiemy pod uwagę wnętrza budynków w podanych grach to wygląda że wiesiekjest o kilka lat młodszy od DA1 DA2 gdzie w tych grach kawałek stołu i dwa stołki robiły za wnętrze budynków gdzie w wieśku przeważnie było takie coś :
http://oi53.tinypic.com/15zseqf.jpg
Sie dziwisz ze miało duże wymagania ? Sory stare silniki z taką grafiką zawsze będą mało wydajne.
Red Engine to wyprodukowany wewnątrz studia silnik a nie kupiony i zmodyfikowany. Więc optymalizacja i większa wydajność to pewność.
2. Chłopie może "i5 + GTX460 wystarczy do FullHD i najwyzszych detali." ale jak ci zacznie chrupać co minutę to zobaczymy jak ci mina zrzednie,
Ta wyżej konfiguracja przez recenzentów została uznana za zdolną FullHD w 60 klatkach na ultra grafice.
Tak więc niestety pudło.
Ba więska 2 chyba polygamia grała na medium na jakimś starszym lapku i średnio miała 25 klatek....
3. " FAKTYCZNIE to c2 wygląda fenomenalnie, a inne gry jak na razie nie są w stanie tego poziomu osiągnąć.'
1 wsza częśc się zgadza niestety druga jak już mówiłem nie. Crysis 1 do tej pory dierży koronę króla grafki czy ci się podoba czy nie. Od tekstur które niszczą te z C2 poprzez kupe efektów które są robione w Realtimie a w C2 są prerenderowane w postaci tekstur.
To że wygląda dla ciebie bosko może być ale "FAKTYCZNIE" odpada bo to już obiektywna ocena.
4. "Cry Engine 3 to wyższa półka nic dodać nic ując"
Powiem to tak żebyś łatwo zrozumiał.
Silnik trzeba rozumieć w dwóch aspektach :
1: Technologicznych
2: Doczego jest faktycznie wykorzystywany i co daje.
1 Czyli silnik sam w sobie może być nawet niezły ale to 2 punkt jest najważniejszy.
2. Crysis 2 to jest do czego był wykorzystany. I tu się zaczynają schody. DX9
Sory żaden silnik nie może być nazwany zaawansowanym jeśli bazuje na DX9.
Gra może wyglądać ładnie ale to nie jest już zasługa silnika tylko artystów
Cryengine może pewnie już obsługiwać dx11 ale póki tego niewykorzystają puty stawianie "technologicznie" wyżej Crysis2 nad czymś innym jest idiotyzmem.
Co do RED engine jest to dokładnie ta sama sytuacja.
DX9 i super artyści których sądząc po wieśku 1 Redom ni brakuje.
Jeszcze jedno wyprzedze cię bo to pewnie ci się nasunie na myśl.
Nie mieszaj do tego konsol bo konsole przedewsytckim nie bazują na żadnym z directów MS ma coś podobnego do Directa ale nie jest to 1:1 a Sony swoje API i KAŻDY z tych silników można przystosować do obsługi takich efektów jak tesselacja czy inne bo każdy z tych API to low level API czzyli bezpośrednio Sprzęt--->> Gra anie jak w przypadku kąpów sprzęt --->> System --- > Gra. Baa to konsole spopularyzowały technikę Deffered rendering (killzone 2, GTA4, Crackdown) która w Cryengine 3 teraz występuje.
Właśnie tak zamierzam się bawić, a 3 monitory to oczywiście że ramki przeszkadzają ale w 3D imersja jest tak duża, tam duże wrażenie głębi że tych ramek się w ogóle nie widzi. Bez 3D wygląda to już trochę inaczej.
Boifan -->
"Nawet sam smuggler wysmial wysiaka, i mowil ze W1 skonczyl na czyms pokroju 8600GT."
Sprostowanie - wysiak nigdy nie twierdzil, ze to niemozliwe, a w problemach o ktorych wtedy pisal nie chodzilo o grafike. Wysiak zreszta skonczyl kiedys Deus Exa na bodajze Rivie TNT, ktora nie wyswietlala polowy tekstur, a wydajnosc tam miala na poziomie 1FPS (najlepiej sie biegalo patrzac pod nogi, bo wtedy bylo duzo plynniej), wiec dobrze wie, ze wszystko da sie zrobic.
Wysiak nie wlacza sie w dyskusje o grafice i 'wydajnosci na ustawieniach ultra-high', bo grafika jest dla niego najmniej wazna w takich grach.
[26] -> Wow ,ale się rozpisałeś. Szkoda tylko ,że nic konkretnego do dyskusji nie wniosłeś..
Sie dziwisz ze miało duże wymagania ? Sory stare silniki z taką grafiką zawsze będą mało wydajne.
Jakoś dowolny COD (od 4 części) wygląda lepiej i działa też lepiej. Inna sprawa ,że Wiedźmin ma otwarty świat no ,ale skoro już poruszyłeś ten temat..
1 wsza częśc się zgadza niestety druga jak już mówiłem nie. Crysis 1 do tej pory dierży koronę króla grafki czy ci się podoba czy nie. Od tekstur które niszczą te z C2 poprzez kupe efektów które są robione w Realtimie a w C2 są prerenderowane w postaci tekstur.
Tekstury C1 miażdżą tekstury C2? Hahaha. W obu grach są jedynie na akceptowalnym poziomie... Z resztą nie wiem kto będzie się z lupą przyglądał gdzie są lepsze tekstury, skoro i tak ważniejsze aspekty grafiki miażdżą.
Sory żaden silnik nie może być nazwany zaawansowanym jeśli bazuje na DX9.
W takim razie rozumiem ,że żaden silnik nie jest zaawansowany bo w końcu żaden nie liznął możliwości dx11 (dx10 przemilczę bo nie wniósł nic). C2 tak poza tym nie długo będzie miało obsługę dx11. Jak nie można Cry Engine 3 nie nazwać zaawansowanym skoro miażdży on w tej chwili każdy silnik. Przecież Crysis 2 jest bliski fotorealizmowi, i to twoim zdaniem nie jest zaawansowany silnik tak? Idź pan spać..
Gra może wyglądać ładnie ale to nie jest już zasługa silnika tylko artystów
Ta bo modele postaci, efekty czy nawet tekstury (są lepsze niż w 90% gier) to w końcu tylko zasługa programistów..
P.S. Nie wiem po co wyjechałeś z porównaniem DA1/DA2 do Wiedźmina skoro Kaszanka nic o tym nie wspominał.
Prawda jest taka ,że każdy z tych rpgów ma szpetną grafikę i tyle w temacie..