Deus Ex: Bunt Ludzkości [PC] - Już graliśmy! - Funkcje wersji pecetowej
Zastanawiam się po co komu w ogóle to chowanie się za osłonami (dodajmy niezniszczalnymi)? Czy z każdej gry trzeba robić klona Gears of War?
Można to wyłączyć?
Moim zdaniem zabija to przyjemność z rozrywki, jak schowani za osłoną widzimy wszystko jak na dłoni co przed nami się dzieje. Nie o to chodzi, żeby wszędzie wprowadzać mechanizmy które sprawdzają się na konsolach.
Wychylanie na boki wraz ze strafingiem mi wystarcza.
UVI-->tak, ja mam pytanie. Pisałeś o mierzeniu z przyrządów optycznych. Ale czy jest możliwość dokładnego przycelowania z normalnej broni maszynowej czy pistoletu jak w fpsach takich jak Crysis 2, BBC2 czy COD?
Mysle ze sporo osob bedzie zaciekawione tym czy zrobili z DeusEx'a "bezmyslna strzelanke FPP" czy jest to pełnoprawny DeusEx.
Jak juz chwile pograsz, to opisz wrazenia z rozgrywki pod katem skradania sie, mozliwosci ukonczenia poszczegolnych zadan na rozne sposoby, czy koniecznosci uzywania broni (a raczej tego czy mozna grac nie mordujac wszystkiego dookola)
Dla osob ktore graly i lubily poprzednie czesci mysle ze te kwestie sa bardzo wazne, a cala reszta łyknie Deusa jak kazdego kolejnego FPS'a.
Czy mógłbyś napisać na jakim sprzęcie graliście i czy gra jest dobrze zoptymalizowana?
Wspomniałeś, że oprawa artystyczna jest ładna, jednak technologicznie Deus Ex nie jest arcydziełem, więc chciałbym wiedzieć jak to się ma do dosyć wysokich wymagań sprzętowych o jakich niedawno powiadomili nas twórcy tej gry.
Nie wiedzialem ze tylko zatwardziali pecetowcy graja z wykorzystaniem klawiatury i myszki. Mimo iz mam podlaczonego pada xboksowego do kompa to i tak w gry, w ktorych trzeba celowac i strzelac (czyli wiekszosc!) gram klawiatura i myszka. Przyciski sie przemapuje, wiec nie jest to wielki problem.
U.V. Impaler -> Ja mam pytanie. Od razu zaznaczam, że nie czytałem zapowiedzi. Czy grze bliżej do serii Mass Effect, która ani jest rpg, ani fpp, czy jednak możemy spotkać bardziej skomplikowane rozwiązania ?
U.V skoro gruchotem nazywasz Core 2 Duo 3 GHz, 4 GB RAM, 9800 GT to mi go daj.
Mam też pytanie czy w grze są też takie smaczki jak w poprzednich częściach np. UFO czy coś w tym stylu?
ttwizard ---> Do erpega. Umiejętności mają wpływ na rozgrywkę.
Maverick ---> To wszystko będzie w tekście w przyszłym tygodniu. Powiem tyle, że Deus Ex nie jest strzelanką, albo precyzyjniej - można grać w nią jak w strzelankę, ale nie jest to zwykły FPS.
Connor_ ---> Jest taka możliwość.
Ragn'or ---> W grze olbrzymią rolę odgrywa kwestia wykrycia. Przedmioty pozwalają się ukrywać przed wzrokiem przeciwników. Działa to zdecydowanie lepiej niż kucanie + lean, jak to było w "jedynce".
Czy z każdej gry trzeba robić klona Gears of War?
Wcześniej od był Kill Switch
Dzięki za odpowiedź.
To jeszcze jedno pytanko zadam:
Skoro tak ważna w DE:HR jest kwestia wykrycia, to jak ma się sprawa z AI przeciwników. Co nam tak na prawdę "grozi" w przypadku wykrycia?
Jakiś alarm się włącza, wszyscy się zlatują, uaktywniają automatyczne systemy ochrony, zamykają się wszystkie przejścia i trzeba się ukrywać oraz kombinować?
Czy może klasycznie- "nic wielkiego" nam nie grozi?
Czy można jednak wyłączyć tryb chowania się za osłonami?
I jeszcze jedno. Wiadomo, że podczes rozgrywki można implementować moduły zwiększające siłę bohatera.
Czy jest to jakoś wyeksponowane poprzez zwiększoną, widoczną na ekranie muskulaturę Jensena?
U.V. Impaler, jeśli możesz, napisz po prostu, czy dobrze się bawiłeś i czy jesteś zadowolony z tego, co widziałeś. To będzie kolejne rozczarowanie dla miłośników Deusa, System Shocka czy Thiefa? A może zdarzył się cud?
@Alf: zadaj sobie odrobine trudu i przeczytaj caly tekst, jest tam napisane na jakim sprzecie gral.
@U.V. Dzieki za info... Czekam z niecierpliwoscia na premiere. W erze przyglupich strzelanek brakuje fajnych produkcji ktore oferuja cos wiecej niz bezmysle strzelanie do zaprogramowanych na bieganie w kolko NPCow ;-) Oby Deus Ex trzymal odpowiedni poziom. :D
W jakim celu 1/4 artykuły tyczy się kontrowersyjności domyślnych klawiszy skoro chyba każdy myślący gracz w pierwszej kolejności zmienia te ustawienia zanim nawet pierwszy raz zacznie nową grę? Przez całą moją przygodę z PC nigdy nie grałem na ustawieniach domyślnych, nigdy. Informacja ta ma jednak charakter informacyjny sugerujący, że twórcy niestety mają swój prywatny punkt widzenia i mogą go nam narzucić gdzieś, gdzie własna konfiguracja nie musi być obecna. Oby nie.
Grafika w rpg to naprawdę ma małe znaczenie fajnie, że gra chodzi w dx11 tym bardziej miło będzie mi odpalić ją na 3DSR, bo i gameplay z 3 monitorów w 3d już widziałem, bardziej jednak o tego interesuje mnie, czy gra fabularnie jest na 9/10, czy na 10/10 :] a o tym będzie w kolejnym artykule. czekam
No to wszelakie wątpliwości powstałe w wyniku wpisu U.V Impalera na Gameplayu powinny zostać w tej chwili rozwiane.... Nie chodziło ani o Wiedźmina, ani o L.A. Noire - to był po prostu Deus Ex, na co wskazywało wiele rzeczy, ale już mniejsza z tym :)
Na samegp Deus Exa czekam z niecierpliwością i tym artykułem utwiedziłeś mnie - posiadacza tylko i wyłącznie platformy PC, że jednak najnowsze dzieło Square Enix będzie w cudzysłowiu dawało radę na blaszakach. Dodatkowe opcje graficzne, takie jak antyaliasing czy miękkie cienie na pewno będą dodatkowym urozmaiceniem dla PCtowych graczy zwłaszcza że jak można zauważyć Deus Ex pod względem oprawy audiowizualnej fajerwerkami nie strzela...
Również odetchnąłem z ulgą, kiedy dowiedziałem się, że będzie możliwość zmiany tych dziwacznych i niewygodnych ustawień sterowania... Aż dziwię się, że twórcy tak skomplikowali rozgrywkę... Może przed wysłaniem gry do tłoczni sie opamiętają i je zmienią, a jeśli nie... no cóż zawsze pozostaje własnoręczna zmiana ustawień :)
"Choć produkcji tej daleko jeszcze do finalnej postaci (premiera w sierpniu)" NO, RZECZYWIŚCIE DALEKO -hehehe
No właśnie, większości się wydaje że system osłon opracowali ludzie odpowiedzialni za Gears of War a to przecież pierwsze było Kill Swith, swoją drogą, fajna i przyjemna gierka nie specjalnie wymagająca.
U.V. Impaler --> Ja mam jedno pytanie. Po obejrzeniu trailera i chyba 2 gameplay'ów mam wrażenie że dosłownie każde źródło światła w grze świeci na żółto, czy tak naprawdę jest ?
Nie mogę się doczekać. Ciekawe, czy będą mody? @JaRuTo: a przecież we Flashbacku też można było kucać za skrzynkami, to jak to jest?
Hm...portal 2 kupiłem na steamie dla przyszłych dodatków, ale granie w FPS na PC to jak używanie pompki próżniowej w epoce viagry...
Oby tylko fabuła nie zawiodła i byłbym spokojny o te grę. Jedynka była tytułem niemal kultowym.
"Core 2 Duo 3 GHz, 4 GB RAM, 9800 GT"
Ładny mi gruchot, nie jeden gracz taki by chciał mieć u siebie w domu.
[22] Ukradnij bratu 1000zl z komunii, moze jeszcze cos z tego zostanie.
układ „WSAD” do poruszania się
Nie zgodzę się z tym i bardzo mnie zastanawia kto wymyślił ten "standardowy" układ.
Standardem były od dawien dawna "kursory" - strzałki - czy jak tam każdy je nazywa.
Naczelnyk --> "ale granie w FPS na PC to jak używanie pompki próżniowej w epoce viagry..."
lol? To wg ciebie na czym powinno się grać w FPSy?
moonhunter --> kolejny lol... strzałkami to się grało w Wolfensteina 3d. WSAD to standard, bo pod ręka jest masa klawiszy do przypisania. Leworęczni gracze też pewnie grają na WSAD lub gdzieś bardziej z prawej strony klawiatury, ale nie na strzałkach... litości.
Ależ ja jestem praworęczny, tylko w moim przypadku gram już tyle lat, że pamiętam o tym, że pierwsze produkcje fps w ustawieniach domyslnych nie miały "wsad-u" tylko up, down, left i right. Co bardzo mi odpowiadało i nadal pasuje - niestety produceni zapominają o takich graczach i w niektórych produkcjach blokują możliwość przypisania funkcji do bloku insert-pagedown, całego bloku numerycznego i prawie zawsze enter na stałe służy do czatu.
[26]
Tak właśnie jest dziecko - Wolfensteina 3d - to produkcja mi znana nie z historii gier ale z kontaktu z nią.
Dla twojej informacji gdy w Combat Arms patch zablokował przypisanie ruchu do "strzałek" populacja serwerów spadła o połowę. Więc nie wypowiadaj się o rzeczach o których masz słabe pojęcie.
Ja zawsze gram strzałkami, a nie na jakims wsadzie. Ale jak kto lubi.
WSAD to moda, która się pojawiła z 7 lat temu. Wczesniej tylko strzałki.
"układ „WSAD” do poruszania się
Nie zgodzę się z tym i bardzo mnie zastanawia kto wymyślił ten "standardowy" układ.
Standardem były od dawien dawna "kursory" - strzałki - czy jak tam każdy je nazywa."
Amen.
[28]
Specjalnie dla Ciebie zainstalowałem właśnie Quake 2 (z celownikiem jak chciałeś) i screen z domyślnych ustawień.
Z tego co pamiętam w Unreal podstawowym sterowaniem również były strzałki natomiast pierwszą grą z wsadem a dokładniej z podwójną konfiguracją wsad i strzałki był Half-Life.
Zapewne community Combat Arms wyszło to tylko na dobre, bo zostali gracze lepsi ;P
Ale spoko, rozumiem że ktoś jest przyzwyczajony i woli grać na strzałkach... tylko zazwyczaj taka osoba gra gorzej, bo nie ma pod ręka wszystkich umiejętności ("gracz WSAD" ma) przez co jest wolniejsza.
EOT
[31]
Uwielbiam twoje pokolenie (dzieci telefonu komórkowego) potraficie mnie rozbawić każdego dnia.
To powiedź mi czego nie mam "pod ręką".
Num 0 - przeładowanie
Num 1 - zmiana trybu strzelania
Shift - skok
Ctrl - kucnięcie
End - sprint
Delete i PageDown - wychylenie
Insert - rzut granatem
Home - leżenie
Num 4 - noktowizor lub latarka
4 przycisk pod kciukiem (mysz) - poprzednia broń
5 przycisk pod kciukiem (mysz) - aktywacja/użycie
[];',. - szybki dostęp do dodatkowej, podstawowej, ręcznej broni i granatów - wszystko operowane małym palcem bez wpływu na poruszanie się
/ - plant/def
PageUp, Num 7, Backspace \ - jeszcze 4 zostają wolne
Więc nie mów mi, że mam problem z szybkością dostępu do "umiejętności".
Gonicie dziadka, dziadek poszedł na strych - screen z domyślnego sterowania w grze Unreal (również z celownikiem)
http://en.wikipedia.org/wiki/Arrow_keys#WASD_keys
"One of the very earliest games to support WASD for movement was the 8-bit game, Castle Wolfenstein. (Note: It used S to stop and X to move down though.) While id Software was a fan of the original games, (see Wolfenstein 3D for references), the scheme wasn't popularized until competitive play in Quake and subsequently QuakeWorld made clear its advantages over the older arrow key configurations."
[32]
Ech ciekawie prowadzisz dyskusje no ale ok.. pokoleniem telefonu komórkowego też nie jestem. Notabene pisanie smsow idzie mi dość kiepsko ;)
Co do screenow: domyślne ustawienia producentow, niewygodne ale dla większości domowych graczy w tamtych czasach, to strzałki kojarzyły się z chodzeniem, więc tak też było domyślnie. Zobacz również, że pod lewą/prawą strzałką masz skręcanie, a nie "strafe'y". Dziś też tak grasz?
Poza tym nie wiem za bardzo o co chodzi... w starych grach standardem były strzałki, a obecnie się to zmieniło i standardem jest WSAD. W informatyce wszystko się zmienia.
To po co zaczynasz głupawe teksty "tylko wsad do grania w fps" ?
Ale przód/tył nie ma w i s tylko up i down.
Edytowalem poprzedni post - jak widzisz - wszystko mam pod ręką.
W 1 poście napisałem tylko, że wsad jest standardem. Może trochę za ostro, ale po prostu gracze "strzałkowi" kojarzą mi się z dziećmi, które nie bardzo ogarniają co i jak, a każdego guzika szukają na klawirce przez godzinę ;)
Jak wszędzie są wyjątki. Ty tak się przyzwyczaiłeś, bo grasz tak od x lat i Ci to wychodzi (chyba :P). Nie zmienia to faktu, że dla mnie takie ustawienie klawiszy (chociaż masz wszystko pod ręką) jest koszmarnie niewygodne.
Love, peace itd. ;)
Lothers tam nie chodziło o kucanie a przyleganie do ścian i oddawanie strzałów na ślepo, to była pierwsza gra z takim systemem.
@moonhunter: WSAD jest w modzie, bo popularne stały się laptopy (i netbooki) a te klawiatury numerycznej często nie posiadały. Przynajmniej tak myślę.
Zmiana interfesju "w locie" w zależnosci od tego, czy mamy podłączonego pada czy klawiature + myszkę?
Bardzo fajny feature, podoba mi się.
Who cares jak i tak każdy sobie sam ustawi klawisze tak jak danej osobie pasują. Co innego, gdy gra nie umożliwia zmian klawiszy (bywało ta w paru tanich konwersjach, jak np. ostatnio w Blur)
-> moonhunter - przed chwila zainstalowalem jeszcze starszego Quake 1 (1996). I tam jest ruch do przodu jest domyslnie przypisany do W albo strzałki do gory, ruch do tylu do S albo do strzałki w dół, natomiast obracanie sie do strzałek w boki, a A i D do strafe'owania. Czyli grajac na domyslnych ustawieniach, na strzalkach nie mozna bylo strafe'owac, a na WSADzie z myszka mozna bylo nie tylko strafe'owac ale i robic praktycznie wszystko.
Poza tym uklad WSAD odpowiada układowi klawiatury i myszy na biurku. Zazwyczaj siedzac przed monitorem masz przed soba klawiature, a troche z prawej mysz. Sieganie do strzalek wymaga przesuwania klawiatury (u mnie np. nie ma na to miejsca, po lewej stronie od klawiatury jest sciana), albo przesiadania sie. Stad upowszechnienie sterowania WSAD.
Naczelnyk -> do kompa mam tez podlaczonego pada od Xboksa 360. Jak myslisz, czym gram w FPSy?
No i straciłem tylko czas na czytanie tego niusa.
Dwie strony narzekania na ustawienia klawiatury, które można sobie zmienić.
Menu umożliwia zmianę systemu osłon w taki sposób, by Adam przyklejał się do przedmiotów po jednokrotnym naciśnięciu klawisza.
Właśnie najbardziej obawiałem się systemu z Rainbow Six, o którym cały czas była mowa, ale widzę, że można to trochę zmienić, bardzo się z tego powodu cieszę :) Szkoda tylko, że wychylanie pewnie nadal zostaje przez klawisze kierunkowe, a nie prawy przycisk myszy?
[43]
A pamiętasz jak bogatą klawiszologię miał pierwszy Deus Ex ?
Lista prawie jak przy jakimś symulatorze.
I ma być tak nadal - beż żadnego konsolowego ograniczenia z kołowymi menu.
moonhunter - nie te lata :)
wiekszosc gier ma tryb casual. Liczy sie sprzedaz
Bardzo dobrze że zrobili własny port na pc , a nie kolejny , niegrywalny , zbugowany port z konsoli. bleee