Światełko w tunelu vol. 8 - Prince of War czy God of Persia?
Zaciekawiony tą grą posunąłem się do niecnego czynu piractwa. Powiem, że całkiem fajna ale z racji arabsko-"angielskiego" języka nie wiele zrozumiałem z fabuły. Przyjemna grafika, komentarze głównego bohatera między kolejnymi sieczkami (sądzę, że opowiada on nam swoją historię lub komentuje dziejące się rzeczy). Wcale nie taki prosty model walki - gra nie jest arcy trudna ale i arcy łatwa też nie. Quick time event'y przeważnie występują w roli swoistego "fatality" na bossach. Sami oponenci też są plusem. Będziemy ubijać hordy przeciwników jednak sporo ilość ich rodzai sprawi, ze nie będziemy mieć deja-vu i uczucia wtórności. Chociaż czasem mogliśmy ich okładać a oni stali w miejscu. Lokacje to nie tylko starożytne miasta ale i bujna dżungla, skały w górach czy pustynia.
Jedyne co mnie drażniło to koszmarna optymalizacja. Gra na moim kompie momentami chodził z prędkością 10-13 FPS'ów. No i kamera czasem trochę przeszkadzała w skakaniu a nawet bieganiu. Miała dziwne zachowanie powodujące, ze trudno było prosto biec na klawiaturze.
I tu taki gameplay mojego autorstwa
http://www.youtube.com/watch?v=JQwQINgW3TA
Ogólnie design świata bardzo ciekawy, tyle, że brak mu szczegółów. Z większym budżetem mogliby sporo zwojować.
Ja również "zdobyłem" tą grę trochę wcześniej, i... zgadzam się z poprzednikami.
bardzo fajny i ciekawy świat, pomysł na grę też, w sumie to oprócz PoP nie ma praktycznie konkurencji na pctach(!), aczkolwiek raczej nie odniesie takiego sukcesu jak Ubi, ogólnie całkiem fajnie, ale....
strasznie niewygodnie, przez kamerę umieszczoną w jednym miejscu...co mnie nie zachęciło zbytnio do przechodzenia daleko, a nawet po pewnym czasie zniechęciło do grania... no i grafika, sama w sobie nie jest zła, lecz szczegółów nie widać, i takie jakieś wszystko jest...kwadratowe? zbyt proste.
No ale jak na produkcję stworzoną z darmowych narzędzi przez tylko 9 ludzi, to jest naprawdę dobrze. Poczekam na wersję z normalnym językiem to może jeszce raz się skuszę żeby w to zagrać ;) Fajnie, że ktoś się za to zabrał.
Muszę przyznać, że jak na coś co jest zrobione przez raptem dziewięć osób gra robi naprawdę dobre wrażenie i świetnie pokazuje, że nawet pracując na darmowych narzędziach da się stworzyć coś fajnego - niezły impuls dla ludzi zainteresowanych pracą w tej branży i dowód na to, że wcale nie potrzeba dużego studia za plecami i wykupionej licencji na nowy CryEngine.
Ja śledziłem postępy nad tą grą. Dlaczego? Kraj w którym to robią, ilość ludzi ją która ja pisała, jak i wygląd gry na silniku na którym jest zrobiona :)
Ta gra działa na silniku OGRE, czyli tym samym na którym był robiony np. Torchlight, czy Ankh :) (w sumie autor to już napisał, ale co tam :D)
Zaciekawiło mnie też to jaki świat ma gra. Widziałem ją kiedyś w TV i mi się spodobało, jak się dowiedziałem, że tylko na PC to się WTF we mnie włączyło :D