Bunt Ludzkości - podświetlenie jako opcja
Myślę, że często projektanci gier doskonale wiedzą, czego oczekują gracze i jeśli tego nie wdrażają to nie jest to ich pominięcie, a raczej celowa decyzja. Gra taka, jak wspominasz, to moim zdaniem byłby co najwyżej świetny eksperyment społeczny, ale powstania jakiegoś wspaniałego dzieła nie wróżyłbym.
Co do Deus Exa - zanim się wypowiem - jakie były opcje w tej ankiecie? Zbieranie pomysłów graczy, a potem głosowanie?
Moim zdaniem to gra oparta na ankietach miała by taki minus, że jeśli dajmy na to, wynik byłby równy tzn. 50% głosów na pierwszą opcję i 50% na drugą i twórcy wybrali by dajmy na to opcje drugą, to ci ankietowani, którzy głosowali na opcję pierwszą najzwyczajniej by się obrazili i po prostu nie kupili tej gry. Natomiast jeśli by nie mieli prawa głosu to chcąc nie chcąc kupili by te grę ;p
O ile się nie mylę ( być może to był sen) to Isaac Clarke z Dead Space powstał na bazie ankiet przeprowadzonych na graczach. I dlatego Isaac był milczącym przedstawicielem klasy robotniczej.
Ale jeżeli miałaby powstać cała gra na podstawie ankiet to ludzi, którzy mieliby ją wypełniać należałoby przesiać przez bardzo wąskie sito. Tylko, dlatego że był sobie film, który powstał przy współpracy z internautami i do najlepszych nie należał (Snake on a Plane).
Co prawda nie denerwowało mnie to podświetlanie tak mocno (mimo, że było na swój sposób nachalne) to cieszy mnie sam fakt słuchania graczy.
A teraz proszę o premierę.
http://forums.eidosgames.com/showthread.php?t=117243
tak wyglądała ankieta - w skrócie, zostawić podświetlenie bez zmian, wywalić je całkiem, zrobić jako opcję, zrobić jako modyfikację agenta itp.
sporą popularnością cieszyła się opcja podświetlenia tylko jednego obiektu.
"Co teraz trzeba zmienić w grze która jeszcze nie powstała, żeby spełnić oczekiwania malkontentów?"
Nie wiem, ale oby krytykowano (teraz w modzie jest mówić "narzekano") jak najwięcej takich durnych wymysłów. Gdyby nie malkontenci, wciąż mielibyśmy tęcze w Diablo 3 i podświetlane drabinki dla niedorozwojów w Deus Ex 3. I pewnie mnóstwo innych rzeczy, które w wielu grach ulegają poprawie przy wydawaniu patchów czy podczas powstawania sequelów.
mephistopheles - to fajny trend, oby się przyjął powszechniej. W sumie po to twórcy pokazują gry przed premierą, przyjmują recenzentów, czekają na uwagi. Oby ta wymiana informacji szła w dwie strony :)
Mi osobiście to podświetlnie nie przeszkadzało podczas gry, nie czułem się traktowany jak idiota, ale - rzekła większość, więc tak pewnie ma być :)
Cieszy fakt, że na głosy graczy odpowiedzieli bardzo przemyślanie. Zamiast zostawiać jak jest lub usuwać ten element całkowicie dodali opcję w menu włączającą go lub wyłączającą. Bardzo dobra decyzja, u mnie zdobyli punkt.