Wiedźmin 2: Zabójcy Królów [PC] - Wrażenia z pierwszego aktu
Czytając masę artykułów dotyczących Wiedźmina odnoszę wrażenie, że Wiedźmin w tym roku pobije resztę dotychczasowych RPGów. No CD Projekt RED - spina tam, zróbcie to mega profesjonalnie :) Pozdro 600v
Powoli zbliża się czas żeby zdmuchnąć kurz z jedynki żeby ją sobie przypomnieć :)
Też bym się cieszył ,gdyby był na xboxa ;(
gdy jesteśmy w pozycji bloku i zdążmy nacisnąć lewy przycisk myszy (pojawia się specjalna ikonka)
Wiesiek 2 jak Assassin creed ? :P mogli sobie darowac ta specjalna ikonke chociaz :P
Ktoś wie czyi jeśli to kiedy będzie demo wiedźmina 2 bo nie jestem pewien czy mój blaszaczek pociągnie wieśka a na ewentualny port na konsole raczej nie dam rady doczekać.
Jeśli kotś coś wie to plisss dajcie znać w komentach.
To w końcu jak - wymagania są duże, czy nie? I czy można sobie ustawić własne ustawienia grafiki, czy z góry są narzucone (niskie, średnie, wysokie, ultra) ??
@Antos1990, na konferencji Gop powiedział że dema przed premierą nie będzie, a czy będzie po premierze to zobaczymy.
Pod ostatnim tekstem nieco niepotrzebnie wywołałem małą burzę na temat wymagań sprzętowych. Opisywane przeze mnie problemy ze spadkiem wydajności w nowej lokacji już się nie powtórzyły.
Hahaha, przestań człowieku. W pierwszym tekście wytknąłeś spadki fps'ów, następnie poinformowałeś na forum, że problem jest twórcom znany i pracują nad jego rozwiązaniem. Teraz już nie ma problemu, no patrzcie - jak ręką odjął! Dużo ryzykujesz, jak tego nie naprawią to się skompromitujesz. Czuję się jakbym oglądał TVN24.
Tu masz stronkę, która ma oceniać czy gra pójdzie na twoim kompie: http://www.yougamers.com/games/ , szukasz The Witcher: Assassin's of Kings, a następnie klikasz w Game-O-Meter (system oczywiście nie jest doskonały).
A tu zgooglowane wymagania:
Minimalne
- OS: Windows XP SP2 / Windows Vista SP2 / Windows 7 (32/64-bit)
- Processor: Intel Core 2 Duo 2.2 Ghz or AMD Athlon 64 X2 5000+
- Memory: 1 GB Windows XP / 2 GB Windows Vista and Windows 7
- Video Card: 512 MB RAM, supporting Pixel Shader 3.0 (Nvidia GeForce 8800 or ATI Radeon HD3850)
Rekomendowane
- OS: Windows XP SP2 / Windows Vista SP2 / Windows 7 (32/64-bit)
- Processor: Intel Core 2 Quad or AMD Phenom X4
- Memory: 3 GB Windows XP / 4 GB Windows Vista and Windows 7
- Video Card: 1 GB RAM, supporting Pixel Shader 3.0 (Nvidia GeForce GTX260 or ATI Radeon HD4850)
Ja już mam zamówioną edycję specjalną. Teraz tylko mam nadzieję, że zakup mi sie opłacał i będzie warto czekać.
"odnoszę wrażenie, że Wiedźmin w tym roku pobije resztę dotychczasowych RPGów."
"gdy jesteśmy w pozycji bloku i zdążmy nacisnąć lewy przycisk myszy"
-------------------
Nie pobije, bo to nie ta kategoria. W2 to nie RPG tylko slaszer z elementami RPG. Bardzo proszę o konsekwencję wszystkich, którzy wieszali psy na DA2 (któremu nawiasem mówiąc znacznie bliżej do klasycznego RPG niż drugiemu Wiedźminowi).
@Dym14 a moze juz po prostu jest naprawiony ? Kolejny państwowy spisek ? Myslisz ze PO maczala w tym palce ? Co teraz zrobimy ? moze jakas komisja ?
DAII to kiepski slasher, ograniczony w stosunku do 1szej czesci nudny i przewidywalny, posiadajacy minimalna ilosc lokacji.
Nawet już nie czytam żadnych relacji, wrażeń itp. z Wiedźmina 2 bo nie chcę się zespojlerować i sobie psuć zabawy z pełną wersją.
1. Wiedźmin 2
2. The Old Republic
3. Diablo III
Trzy najważniejsze dla mnie gry w tym roku! ABSOLUTNE MUST-HAVEY! Właśnie w takiej kolejności. Jak każda z nich będzie dobra to żadna inna gra dla mnie może w tym roku nie wychodzić. A że wyszedł już rewelacyjny Shogun 2: Total War... :) Normalnie żyć nie umierać! :D
Będę konsekwentny: DA II to przeciętny i wykastrowany pod każdym względem RPG wyprany z jakiegokolwiek klimatu, wypadek przy pracy niegodny tak uznanego producenta jak Bioware, podręcznikowy przykład gry zrobionej przez wielkie i uznane studio i wielkiego wydawcę "na odwal się, żerujemy jeszcze na popularności jedynki; wcale nie chcieliśmy zrobić nic nadzwyczajnego co przejdzie do historii i wpisze się do klasyki gatunku jak poprzednie nasze gry; po prostu przed premierą o wiele ważniejszych dla nas tytułów (ME 3 i TOR) chcemy tylko twojej kasy i nic więcej".
Dym14 --->
Pisząc pierwszy tekst widziałem tylko prolog w którym miałem zwolnienia w kilku scenach.
W pierwszym akcie rozgrywającym się w innej lokacji nie miałem żadnych tego typu problemów.
Podkreślam też, że cały czas bazujemy na wersji beta. Po premierze, na finalnej wersji zrobimy wnikliwe testy wydajności.
Podobnie jak w pierwszym Wiedźminie bezkarnie da się łupić ludziom domostwa – ale braku implementacji mechanizmów własności, znanych np. z Obliviona, czy Gothica w żaden sposób nie uznaję za wadę produkcji RED Studio.
Tu się nieco zawiodłem. Nie wiem, czy to powiększy realizm świata... Na przykład w takiej Arcanii było to sporym minusem, bo przez to świat wydawał się makietą, a i klimat na tym sporo stracił. Postacie zapewne nic nie będą sobie z tego robiły, że jakiś Wiedźmin ich okrada. A szkoda. No, ale przecież można nikogo nie okradać. Chociaż gdyby nie można było spokojnie okradać ludzi, musiały by się pojawić umiejętności złodziejskie co było by ciekawe...
Jedyny konkurent Wiedźmina 2 w gatunku action RPG to TES V: Skyrim, chyba, że jeszcze pojawi się Risen 2. Ale z tego co widzę Wiedźmin 2 będzie miał wysoką pozycję wśród wszystkich gier wydanych w tym roku.
Plądrowanie - jak kogoś gryzie sumienie to niech nie plądruje. A jak nie gryzie, to jaki chłopek z kłonicą powsztrzyma draba z dwoma mieczami przed przywłaszczeniem mienia. Bardziej raziłoby mnie to, że wsród brudnych onuc można znaleźć coś przydatnego.
Generalnie ludzie czują respekt przed wiedźminami, a raczej jakichś super fantów, w obronie których byłoby warto oberwać, w domach nie uświadczymy, więc to drobny detal.
Jest świetnie i czuję, że znów stracę tydzień z życia, przy czym większa będzie chęć do ponownego przejścia niż w przypadku 1ki.
Szkoda tylko, że mi nie pójdzie :(
Polscy gracze mnie zabiją, ale ja wolę gry BioWare :) I czekam właśnie nie na Wieśka 2, ale na Mass Effect 3!
Emisariusz->Ty? Jeżeli nawet nie, to Ty jesteś z PiSu, bo proponujesz powołać komisję śledczą ;)
Vermi->No to duże zdziwienie. Zrozumiałbym gdyby problem zwolnień spowodowany był np. przesadzeniem z ilością tekstur czy postaci ale tu chodziło o system. Win7 zwolnienia, inne OS'y OK. W sumie to się cieszę bo m.in. po twoich tekstach kupię na 90%, choćby miało się zacinać.
troche niepokoi "niewielki obszar lasu" - takie niewielkie lokacje byly jedna z wad Arcanii
Owszem hitem murowanym.Tylko szkoda,że gierca będzie sporo krótsza od pierwowzoru.
@Verminus
"bezkarnie da się łupić ludziom domostwa – ale braku implementacji mechanizmów własności (...) w żaden sposób nie uznaję za wadę produkcji RED Studio."
Można wiedzieć czemu nie uznajesz tego za wadę?
Jak się nie mylę, to REDzi sami przyznali, że pewnych rzeczy, na których im zależało, nie udało im się zaimplementować. W tym wpływania fizycznie na przedmioty z otoczenia (np. uderzenie Aardem w beczki -było w pre-alphie) i te całe "mechanizmy własności".
Czy brak dłuższego rozwodzenia się na temat mechaniki walki można zrozumieć, jako lekkie rozczarowanie tym elementem gry? Chyba na nikim walka w gameplayach z W2 nie zrobiła dobrego wrażenia. Chaotyczna i nieefektowna, bez strefowania, Geralt nie potrafi nawet kroku do tyłu wykonać, tylko biega do przodu, co wygląda trochę naiwnie.
Andre25 - ale bardziej intensywna, wciągająca, ciekawsza itp. Zważywszy na zmieniające dużo w scenariuszu wybory, wynikający z nich dostęp do różnych lokacji, trzy ścieżki rozwoju, a także właśnie długość gry, sporo sensu będzie miało ponowne zagranie.
Kazioo - dysponujesz jakimś linkiem? :)
@EgonBnody
http://tw2.thewitcher.com/forum/index.php?topic=28193.2640
Pytanie:
2. Miało nie być możliwości okradania domów na oczach mieszkańców, a ponoć się da. Czemu?
3. Niektóre przedmioty jak beczki miały byś "niszczalne", jak było widać na pierwszym filmiku, tym z obozu, a teraz rozwalać można zawalone przejścia (jak w W1). Czemu?
CDPRED: "2 & 3. Mimo iż bardzo chcielibyśmy niektóre rzeczy w grze zrobić to niestety z takich czy innych przyczyn nie udało nam się ich zaimplementować;("
mam nadzieje że wyjdzie na konsole nawet "zgorszona" wersja nie robi mi to różnicy
Kazioo - Dzięki. Jak widać reagowanie NPCtów na tego typu motywy za dużo bruździło w systemie.
@Verminus
"bezkarnie da się łupić ludziom domostwa – ale braku implementacji mechanizmów własności (...) w żaden sposób nie uznaję za wadę produkcji RED Studio."
@Kazioo
"Można wiedzieć czemu nie uznajesz tego za wadę?
Jak się nie mylę, to REDzi sami przyznali, że pewnych rzeczy, na których im zależało, nie udało im się zaimplementować. W tym wpływania fizycznie na przedmioty z otoczenia (np. uderzenie Aardem w beczki -było w pre-alphie) i te całe "mechanizmy własności".
Nie wiem jak to jest w 2, ale w 1 nie rzucało mi się to tak w oczy i też nie uznałbym tego za wadę, bo nie było animacji otwierania szafki, kufra itp jak to w gothicu tylko otwierał się odpowiedni interfejs. Tak więc jeśli tak samo jest w 2 to zgadzam się z Vermin.
Zrobie koniecznie GRAMY stricte z WALKI, ciekaw jestem czy syndrom "ciaglego kulania sie po ziemi" zostaje wyeliminowany pod odblokowaniu nowych umiejetnosci w szermierce.
Heh, a mnie jakoś w ogóle ten cały Wiedźmin nie rusza. Może przez to, że odrzuciła mnie tania proza Sapkowskiego? Sam nie wiem... Z RPG'ów to oczekuję aktualnie tylko FFXII-2 i może ME3.
@Kazioo Widać zalety są na tyle duże, że w pierwszym kontakcie przysłaniają takie drobne braki.
Zresztą takie mechanizmy są ważne przede wszystkim w RPGach o otwartej konstrukcji, z otwartym światem i dowolnością eksploracji, a W2 na taki typ się nie zanosi (podział na akty, niezbyt rozbudowane lokacje). Widać, że będzie jak w jedynce - podążamy jedną ścieżką fabularną po drodze mniej lub bardziej wpływając na jej kształt przez dokonane wybory. W sumie taki sposób narracji był największą zaletą Wiedźmina i mam nadzieję, że podobnie będzie w dwójce. Tylko ta walka... ale co tam, pożyjemy, zobaczymy.
Saed - nie ma gry, w której byśmy nie "podążali jedną ścieżką fabularną", W KAŻDEJ jest jedna, określona ścieżka fabularna.
Wszystko rozbija się jedynie o to czy "po drodze mniej lub bardziej wpływamy na jej kształt przez dokonane wybory" i wszystko wskazuje na to, że w Wiedźminie II będzie to zrobione bardzo przyzwoicie, dzięki czemu co najmniej dwukrotne przejście tej gry będzie miał jak najbardziej sens, sens dużo większy niż w większości innych produkcji, w tym także tych, które należą do gatunku RPG.
A co do skrzyń itd. jakoś w jedynce w ogóle nie zwróciłem na to uwagi.
Zresztą Geralt to nie łotrzyk tylko zabijaka więc nie ma profesji kradzieży bo nacisk jest położony na walkę a nie skradanie się.
Wszyscy NPCe wiedzą, że Geralt to wiedźmin czym oni się zajmują i co potrafią. To nie jest jakaś anonimowa postać w świecie gry jak np. w BG, NWN albo Gothicu i większość ludzi się wiedźminów boi albo czuje przed nimi respekt więc po co zwykły chłop albo mieszczanin miałby nadstawiać karku za chustę żony albo trzy oreny.
Rozwiązanie, że NPC się wkurzają gdy ktoś ich okrada pasuje do gier sandboxowych. W Wiedźminie mogło by być tylko frustrujące, że walczymy z byle chłystkiem mamy za niego mało XP i nie dostajemy nic oprócz tej chusty albo trzech orenów.
Takie rozwiązanie po prostu nie pasowałoby do konwencji tej gry. Nie każde rozwiązanie sprawdzające się w jednej grze musi się od razu sprawdzić w innej. Wszystko zależy od założeń i koncepcji rozgrywki i świata gry.
Też uważam, że to żadna wada.
@Scortch
Wymień jakąś nietanią. Byle nie podręcznik fizyki kwantowej.
Co więcej w ustawieniach ultra i w pełnym HD (1920x1080) dało się grać komfortowo, a Wiedźmin 2 na dużym ekranie telewizora wygląda kapitalnie.
Telewizora ? To Ty grałeś na konsoli czy PC ?
Czyli Wiedźmin 2 jest dobrze zoptymalizowaną grą? Mam nadzieję że na Radeonie 5670 ruszy na średnich ...
I pewnie miał 42 calowy telewizor i siedział metr przed nim bo na tyle mu kabel starczał. Prawdziwy hardcorowiec :)
Dobry Boze... jakie wymagania..
osobiscie posiadam 4 GB ramu.. ale i Viste..
a grafe GTS 250 1GB.. na max nie pociagnie... lol
Irek22
1. Wiedźmin 2
2. The Old Republic
3. Diablo III
Trzy najważniejsze dla mnie gry w tym roku! ABSOLUTNE MUST-HAVEY!
A w Battlefielda 3 to moja będzie grać ?
Ehe gra będzie genialna, od początku to wiedziałem :) To nie będzie hit...tylko MEGA HIT :)
Naczelnyk
Uważasz że Wiedźmina 2 można wrzucić do jednego worka z np. takim The Force Unleashed czy Devil May Cry (które to właśnie są slasherami z elementami cRPG)?
Albo inaczej, powiedź mi co sprawia (twoim zdaniem), że grę możemy zaklasyfikować jako pełnokrwisty cRPG?
Nieliniowa fabuła, wybory moralne (mające duży wpływ na przebieg rozgrywki), rozbudowane dialogi, mnóstwo zadań głównych i pobocznych - to się nie liczy prawda? Nie liczy się, bo przecież każdy "znafca" wie, że w cRPG najważniejsza jest walka. I że to ona decyduje o przynależności gatunkowej! Gdyby potyczki były turowe (a najlepiej takie jak w DA), to Wiesiek zasłużył by sobie na miano 100%-owego cRPG w oczach "specjalystów". No ale tutaj mamy system zręcznościowy, bitkę w czasie rzeczywistym więc Wiedźmin 2 to TYLKO nędzny slasher z elementami cRPG. Doprawdy porażająca logika...
Nawiązanie do książek - to lubię. Jeżeli optymalizacja będzie na dobrym poziomie to mam nadzieje, że odpale gre w przyzwoitym freemracie i chociaż średnich detalach.
To gra dla ludzi, którzy cenią sobie pewnego rodzaju filmowość. Jeżeli jakaś gra ma wzruszać, to własnie Wiedźmin :)
Tania proza Sapkowskiego? Człowieku... wiesz co mówisz? :P Wydajesz taką opinię po przeczytaniu kilku stron "Ostatniego Życzenia", narzekasz dla samego narzekania, czy naprawdę tak uważasz? :P
Zgadzam się w pełni z RedCrow. Atak specjalistów-malkontentów. Wiadomo, że jakaś gra może nie przyciągać do siebie, ale nie stawiajmy nad nią krzyżyka dopóki sami jej nie przejdziemy.
RedCrow --> A co sie niby w tej logice nie zgadza? W DA i DA2 walka zalezy przynajmniej od umiejetnosci postaci, a nie - przede wszystkim - od zrecznosci paluszkow gracza.
Artykuł zaostrzył mi jeszcze bardziej apetyt. Ta nieliniowość i różnorodność brzmią do prawdy smakowicie. :)
Szkoda tylko, że jak na razie nie mam co liczyć na fajerwerki graficzne, a jestem ciekawy jak to wygląda na żywo
[52] Trzeba to jeszcze wytłumaczyć wielu osobom... ;)
Up--> Pewnie dajcie walkę turową kierując samym Geraltem...Nie wiem jak przez jeden aspekt gry można nazwać Wiedźmina slasherem. Ja tego nie pojmuje.
[60]
Przeciez napisalem "przede wszystkim - od zrecznosci". Jak nie wcisniesz guzika w odpowiednim momencie, to zaden rzut kostka sie nie przeliczy, niezaleznie od wyszkolenia postaci. Tak samo, jak w pierwszej czesci trzeba bylo rytmicznie klikac, bez tego zadna walka wrecz nie poszla dobrze.
Po pierwsze, w W2 walka w dużym stopniu zależy od umiejętności. Po drugie, co z tego, że walka jest bardziej slasherowa? Rozumiem, że może się to nie podobać "tradycjonalistom" :P, ale wg. mnie nadaje to tempa akcji. Przecież Geralt jest mistrzem miecza, który potrafi walczyć bardzo szybko i precyzyjnie. Turówka wyglądałaby wg. mnie bardzo źle w tym przypadku. Gracz czuje, że to od niego "tu i teraz" zależy finał walki. Inną sprawą jest to czy mechanika potyczek wygląda ciekawie.
Faggots gonna hate.
Poczekam na kilka zagranicznych recenzji, a potem rozważę czy jest warty uwagi. Jedynki nie zdzierżyłem.
Przeciez napisalem "przede wszystkim - od zrecznosci". Jak nie wcisniesz guzika w odpowiednim momencie, to zaden rzut kostka sie nie przeliczy, niezaleznie od wyszkolenia postaci. Tak samo, jak w pierwszej czesci trzeba bylo rytmicznie klikac, bez tego zadna walka wrecz nie poszla dobrze.
Jak ci sie nie podoba ten gatunek gier cRPG to w jakim celu spamujesz? Jak to powiedzial pewien pan, ktory jest w dosc duzym stopniu powiazany z tematem - "Poglądy są jak dupa, każdy jakieś ma, ale po co od razu pokazywać...". Ja jakos nie wpisuje sie pod tematami o fifach, mimo ze nie lubie tych gier. A po drugie glupoty wypisujesz, pierw sie zapoznaj z dana gra/gatunkiem. Po trzecie gra nie jest tworzona dla ciebie :)
Wysiak - nie bądz naiwny. Jaki byłby sens takiego cRPG, w którym mając 1 poziom doświadczenia możemy go spokojnie ukończyć (przy odrobinie umiejętności i zręczności)?
Dla mnie oczywistym jest, że podstawą naszego powodzenia w walce, będzie rozwój naszego bohatera (czyli Geralta).
Popatrz sobie na Gothica, Risena czy nawet Two Worlds. Tam też walka odbywa się w czasie rzeczywistym i jest mocno zręcznościowa, opeira się na wyprowadzaniu kontr, blokowaniu, unikach itp. A i tak bez dobrze rozwiniętej postaci, nie dobrniesz nawet do połowy gry... Wystarczy jedno przełamanie bloku czy celna kontra oponenta, by zwalić naszego podopiecznego z nóg (możesz być nieludzko zręczny i mieć refleks muchy - i tak Ci to nie pomoże). Bez odpowiedniego rozłożenia umiejętności i dobrego wyposażenia zwyczajnie nie ma szans. Nie widzę powodów, by w Wieśku 2 miało to wyglądać inaczej.
Blackthorn --> Alez skad wziales pomysl, ze gatunek cRPG mi sie nie podoba? Bardzo mi sie podoba, to moj ulubiony. Niestety - TW sie do niego nie zalicza, to slasher z elementami cRPG.
RedCrow --> No patrz, to dokladnie jak w np Diablo. Tak, wiem, wedlug niektorych Diablo to tez cRPG...
Taki Batman AA to tez cRPG, bo jest historia, mozna rozwijac postac, zdobywac nowe umiejetnosci...
Niestety - TW sie do niego nie zalicza, to slasher z elementami cRPG.
Mass Effecty to shootery, z elementami cRPG.
wysiak - Taak, w Daiblo masz kontry, uniki i bloki (oraz ich przełamania) czy kombosy zależne od umiejętności bohatera. Nie wiem czy myśmy w to samo Diablo grali... Czyli uważasz że Gothic, Risen, Two Worlds, Wiedźmin 2, Diablo, Torchlight, Loki, Titan Quest itp. to są gry identyczne, i że możemy je stawiać na jednej półce w tej samej kategorii gatunkowej tak? Jeżeli tak to ja odpadam, bo dyskusja o cRPG z kimś takim, to jak rozmowa z księdzem o seksie...
Bez obrazy, ale nie masz chłopie pojęcia o czym piszesz...
PS. Radzę tobie (oraz innym tego typu "znafcom") poczytać sobie czym są takie gatunki jak cRPG, Hack and Slash oraz Slasher, bo widzę że kompletnie wam się to miesza i zlewa, więc niezbyt rozumiecie omawiane tutaj zagadnienie. Nawet polska Wikipedia może być pomocna.
Blackthorn --> Alez skad wziales pomysl, ze gatunek cRPG mi sie nie podoba? Bardzo mi sie podoba, to moj ulubiony. Niestety - TW sie do niego nie zalicza, to slasher z elementami cRPG.
Zamiast sie spinac to moze bys sie postaral przeczytaj moja wypowiedz ze zrozumieniem? Gatunek cRPG, tak jak spora czesc innych gatunkow jest podzielona na podgatunki. Do jednego z nich wlasnie sie zaliczaja takie gry jak TES, Gothic, Wiedzmin 2, Two Wolrds, Divinity 2, Mass Effecty i Fallout 3 i NV. Skoro wiedzmin 2 ci sie nie podoba przez to jaki jest(gatunkowo) to inne gry z tego gatunku tez nie powinny sie podobac tobie, chyba ze jestes hipokryta. Z FPSami jest podobnie, jedne wymagaja zrecznosci a inne taktycznego podejscia. Do ostatniego zdania to sie nawet nie wypowiem, mam nadzieje ze chodzilo ci o to, ze TW nie zaliczasz do ulubionych gier, a nie do gatunku cRPG.
RedCrow --> No patrz, to dokladnie jak w np Diablo. Tak, wiem, wedlug niektorych Diablo to tez cRPG...
A nie pomyslales moze, ze Hack 'n Slash to podgatunek/rodzaj gier cRPG?
Taki Batman AA to tez cRPG, bo jest historia, mozna rozwijac postac, zdobywac nowe umiejetnosci...
No, a najlepszym cRPGiem jest gietea sandreas :)
RedCrow --> Wybacz, ale nie musze studiowac wiki, zeby wiedziec takie rzeczy. Gralem w cRPG, gdy takie gatunki jak H&S i slashery jeszcze nie istnialy, obserwowalem ich powstanie, i nigdy mnie mnie wciagnely. W przeciwienstwie do cRPG.
To z czym do ludzi. Nie masz zielonego pojecia o gatunkach gier oraz podgatunkach. Nie potrafisz poprawnie podpiac gre do odpowiedniej grupy, wiec o czym smyku dyskutujesz?
"No, a najlepszym cRPGiem jest gietea sandreas :)"
No wg was na pewno:)
Kolejny przejaw hipokryzji? Sam twierdzisz ze Batman: AA to cRPG, wiec idac tym tokiem rozumowania to GTA: SA tez jest cRPGiem.
Blackthorn --> No i widzisz, przynajmniej nie wymieniles Dragon Age, ktory w ostatnich paru latach byl praktycznie rodzynkowym 'zachodnim' cRPGiem, gdzie nie trzeba sie gimnastykowac, a mozna uzyc glowy.
Tak samo nie podalem Fallout 1 i 2, Baldurs gate'ow, Temple of elemental evil, Final Fantasy, World of Warcraft, Guild Wars i wiele innych.
Na koniec zamiast robic z siebie "buraka" to posluchalbys rady kolegi RedCrow i zapoznalbys sie dokladnie z tematem o ktorym chcesz dyskutowac.
RedCrow --> Wybacz, ale nie musze studiowac wiki, zeby wiedziec takie rzeczy. Gralem w cRPG, gdy takie gatunki jak H&S i slashery jeszcze nie istnialy, obserwowalem ich powstanie, i nigdy mnie mnie wciagnely. W przeciwienstwie do cRPG.
Zeby nie bylo - rozumiem, ze wszelkiej masci 'action-rpg' sa ostatnio w modzie, i rozumiem, ze innym moga sie podobac. Nie znaczy to tylko, ze mi musza..
Blackthorn --> No i widzisz, przynajmniej nie wymieniles Dragon Age, ktory w ostatnich paru latach byl praktycznie rodzynkowym tradycyjnym 'zachodnim' cRPGiem na podobienstwo Baldursow czy Icewind Dale'ow, gdzie nie trzeba sie gimnastykowac, a mozna uzyc glowy.
"No, a najlepszym cRPGiem jest gietea sandreas :)"
No wg was na pewno:)
<-----------------------"wiec o czym smyku dyskutujesz?"
""No, a najlepszym cRPGiem jest gietea sandreas :)"
No wg was na pewno:)
Kolejny przejaw hipokryzji? Sam twierdzisz ze Batman: AA to cRPG, wiec idac tym tokiem rozumowania to GTA: SA tez jest cRPGiem. "
Oj nauka czytania podupada u mlodziezy:D Przeciez to o Batmanie napisalem tylko na podstawie waszych stwierdzen i klasyfikacji.
A mi się chce żygać jak czytam takie wątki. Serio, wszystkiego się odechciewa czasami.
Bardzo mnie cieszy dotychczasowa długość gry.
Wszystko wygląda i zapowiada się na razie bardzo dobrze.
Tańczący na Zgliszczach ja już się dawno przyzwyczaiłem
że czasem Gry-Online przekształcają się w ZOO-Online.
Mieszaninę zwierzyńca i uniwersytetu. Dlaczego?
Otóż ludzie się produkują i myślą, że są nie wiem jakie profesory
a tymczasem są najzwyklejszymi w świecie baranami.
A nikt nie wpadł na pomysł, żeby określić W2 jako cRPG z elementami slashera. W końcu walka, jak sami twórcy podkreślają to nie jest najważniejszy element w grze, główny nacisk położony jest na fabułę
wysiak - Czyli postawmy sprawę jasno - Dla Ciebie Wiedźmin 2 to nie jest cRPG tak? Nie ważna jest skrajna nieliniowość, wybory moralne mające daleko idące konsekwencje wypływające na przebieg całej rozgrywki, rozbudowane i liczne zadania główne oraz poboczne, soczyste dialogi, ciężki klimat...? To się nie liczy? Waże że system walki (choć mocno oparty na statystykach), jest nieco zręcznościowy i odbywa się w czasie rzeczywistym tak? Czyli mam rozumieć że twoim zdaniem to właśnie walka determinuje całość gry tak? Jeżeli potyczki są typowo cRPGowe (czyli turowe albo w czasie rzeczywistym, ale obowiązkowo zautomatyzowana z aktywną pauzą - klikasz na przeciwniku i patrzysz jak herosi walczą) to wtedy jest cRPG, a w każdym innym wpadku już nie? No a skoro to walka decyduje o cRPG-owości gry (a nie te wymienione przeze mnie aspekty, bo to przecież są "pierdoły" na które żaden szanujący się fan cRPG nie zwraca uwagi - walka jest najważniejsza), to w takim razie wystarczy wrzucić do dowolnej gry cRPGowy system walki, a stanie się ona cRPGiem prawda? Bulletstorm + aktywna pauza = rasowy, 100%-owy cRPG. StarCraft 2 + walka w turach i bach mamy kolejne wspaniałe cRPG - ależ to proste... prawda?
I ty się nazywasz fanem cRPG?
Oj nauka czytania podupada u mlodziezy:D Przeciez to o Batmanie napisalem tylko na podstawie waszych stwierdzen i klasyfikacji.
I jeszcze jeden przejaw hipokryzji. Ty tak na powaznie to piszesz? Skoro przytoczyles opierajac sie na naszych wypowiedziach jako przyklad gre batman to przytocz nam nasze cytaty, ktore cie do tego sklonily, ale przedtem uwaznie przeczytaj post RedCrow [77].
Popieram RedCrow'a. Wysiak jak sie nie znasz to na co swoje farmazony tu pleciesz i przy okazji spamujesz? Wkopałeś się nieprzemyślanymi komentami a teraz jak dziecko stawiasz na swoim chocby nie wiem jak debilne było to co powiedziałeś... Nie kompromituj się już i z "podkulonym ogonem" daj sobie spokój bo zaśmiecasz wątek... Co do samej gry to powiem tak: Dobrze że Risen 2 bedzie miało godnego konkurenta, bo szmelc pokroju DA II nie dorasta do pięt obu tytułom...
@Econochrist
Parafrazując, to chyba trolle z elementami człowieka.
Econochrist -> Nazywajac tak innych uzytkownikow forum zastanow sie predzej czy nie piszesz o samym sobie :)
RedCrow --> Wczesniej pytales
"Jaki byłby sens takiego cRPG, w którym mając 1 poziom doświadczenia możemy go spokojnie ukończyć (przy odrobinie umiejętności i zręczności)?"
Pierwsze dwa Fallouty mozna bylo, nawet takiego 'zrecznosciowego' Deus Exa mozna bylo spokojnie skonczyc na Realistic zupelnie bez rozwijania umiejetnosci walki. Tam byla nieliniowosc, dowolnosc rozwiazywania problemow, itd, ale nie, liczy sie tylko Wiedzmin, bo polski. W jedynce jakos nie bylo za bardzo nieliniowosci, szczegolnie np w drugim akcie, gdzie probujac zwiedzac lokacje nieliniowo, mozna bylo latwo polamac skrypty, i uniemozliwic sobie ukonczenie sledztwa, jak jest w dwojce jeszcze nie wiem - cale szczescie, ze wy juz wiecie. Wiadomo na razie, ze na przyklad zwalczania mieczami gromad stworow nie da sie uniknac. No ale jak ktos jako przyklady 'rasowych cRPGow', na jakich najwyrazniej powinien wzorowac sie kazdy tworca, daje gothika, risena i two worlds (wszystkie dosc przecietnie oceniane na swiecie), to wiadomo, czego mozna sie spodziewac..
Coz, rozumiem, ze polskie fangojstwo nie dopuszcza zadnego slowa krytyki pod adresem "najlepszej gry cRPG wszechswiata" - komu sie rytmiczne klikanie rodem z gier muzycznych nie podobalo w W1, ten byl debil, komu sie nie podoba zrecznosciowa walka w W2, ten debil.
Ide sobie, milego samopoczucia zycze.
Czyżby zapowiadała się gra roku? Gra godna oceny 10? Już nie mogę się doczekać.
@wysiak
Nie rozśmieszaj mnie, w starych Fallout'ach można było grać postacią bez rozwiniętej walki? W takim razie z Deathclawami można było usiąść na spokojnie przy stoliku i omówić sprawy jak na dżentelmenów przystało? Jakoś nie pamiętam, aby tak było. W ogóle jak można mówić, że o erpegowatości gry świadczy system walki? To jest jedna z największych głupot jakie moje oczy widziały. A co do Wiedźmina to czekam. I oby na konsole wyszedł, komp za słaby jest.
wysiak
Dobra ok ja się z tobą nie zgadzam. To według ciebie jaki to gatunek gry jest???
Życzę tej grze 10. Już dawno gra się tak bardzo dobrze nie zapowiadała.
oj panie Vermin gra tak na ciebie wpłynęła, że pewnie całe biurko mokre. Dajcie na luz i take breath, bo przedobrzycie w recenzjach.
Czy możecie napisać coś więcej o walce? Na prezentowanych materiałach eksponowane są głównie fikołki wiedźmina. Na filmiku z gameplaya z gola ktoś wspominał, że koziołki to podstawa w walce. Przyznam się, że trochę mnie to przeraża. Niech ktoś rozwieje moje lęki:)
Ze względu, że bardzo lubię A.S. i jego książki to dla mnie W2 i tak jest jedną z najważniejszych pozycji tego roku.
Wiadomo coś o pracy nad Wiedźminem 2 na konsole nowej generacji?
Draco01 - żyj marzeniami, przez najbliższe kilka lat nic nie przebije Wiedźmina 2 jeśli chodzi o jakość produktu. A już na pewno nic ze stajni Bioware, gdyż firma ta bardzo się opuściła ostatnio i w tej chwili jedzie w połowie na marce. Jedynie w Skyrimie jest nadzieja, ale myślę że nie będzie miał większych szans, odpadnie pewnie na klimacie i na fabule.
Zoltan? Zoltan pojawi się w grze?
Trochę to niezbyt zgodne z wydarzeniami z Sagi Sapkowskiego (patrz spoiler)
spoiler start
Geralt poznaje Zoltana w czasie wędrówki do Nilfgaardu. Od początku owej wędrówki praktycznie cały czas śledzimy losy Geralta, aż do jego śmierci, więc niemożliwym jest wciśnięcie w ten czas akcji całej gry.
spoiler stop
@Ictius
Ja potwierdzam. F1 i F2 można przejść bez rozwiniętej postaci na walkę. Nikogo nie zabiłem, nie licząc oczywiście trupów od bojowników z którymi się szwendałeś. Ale starałem się unikać walk.
@wysiak
Miałem nie pisać w tym wątku, bo rozmowa wygląda jakby Kaczyński próbował przekonać Tuska żeby na niego zagłosował i vice versa. Jednak wrzucę swoje trzy grosze.
Piszesz:
"No i widzisz, przynajmniej nie wymieniles Dragon Age, ktory w ostatnich paru latach byl praktycznie rodzynkowym tradycyjnym 'zachodnim' cRPGiem na podobienstwo Baldursow czy Icewind Dale'ow, gdzie nie trzeba sie gimnastykowac, a mozna uzyc glowy. "
Następnie przywołujesz przykład Fallout i Deus Ex i że to one są prawdziwymi cRPG, bo jest nieliniowość nie trzeba nawet w ogóle rozwijać umiejętności walki, czy nawet wystrzeliwać jednego pocisku.
Teraz spróbuj zagrać w DA:O czy DA 2 bez zabijania, ba bez rozwijania umiejętności walki. Nie da się. W dwójce to praktycznie wszystkie umiejętności są związane z walką.
Zatem jakie jest w końcu Twoje stanowisko, DA to jest cRPG czy nie bo ja już nie wiem?
I nie zrozum mnie źle, mnie też walka się nie podoba i raczej to nie będzie mój ulubiony element gry, no ale na tej podstawie nie możesz twierdzić że to nie jest cRPG. I nie twierdzę, że to będzie SuperMegaTurboJakiśtamHit, bo po prostu tego nie wiem. A będzie można to stwierdzić po premierze.
@Ymirr
Wydarzenie z pierwszej części gry, jak i drugiej dzieją się po wydarzeniach z sagi.
To dobrze, że nie baraszkujemy z Zoltanem i Jaskrem - to nie Dragon Age na szczęście :)
@kristoferson
No to chyba nie przeczytałeś sagi.
spoiler start
Geralt ginie pod koniec ostatniego tomu, więc jakim cudem ma być w grze dziejącej się po tych wydarzeniach??
spoiler stop
@Ymirr
Akcja gry toczy się po wydarzeniach z sagi. W pierwszym Wiedźminie Geralt 'wraca z zaświatów', traci pamięć i wszystko oraz wszystkich poznaje od nowa (tania sztuczka, ale dzięki temu ci co nie czytali sagi mogą się połapać o co chodzi). Zresztą... zagraj w jedynkę bo warto.
BTW. Może wreszcie w dwójce pojawi się Yennefer...
@Ictius [ gry online level: 2 - Legionista ] "Nie rozśmieszaj mnie, w starych Fallout'ach można było grać postacią bez rozwiniętej walki? W takim razie z Deathclawami można było usiąść na spokojnie przy stoliku i omówić sprawy jak na dżentelmenów przystało? Jakoś nie pamiętam, aby tak było. W ogóle jak można mówić, że o erpegowatości gry świadczy system walki? To jest jedna z największych głupot jakie moje oczy widziały. A co do Wiedźmina to czekam. I oby na konsole wyszedł, komp za słaby jest."
A kto ci kazał leźć do legowiska deathclaw'ów profesorkiem dżentelmenem? Nikt! I to było piękne w Falloucie ;)
A nie lepiej poczekać z tą wymianą zdań do ukazania się gry. Wtedy każdy z was zagra, wyrobi sobie zdanie i powie, co mu się podobało, a co nie i co uważa że powinno być poprawione.
Ja osobiście gre kupiłem już w grudniu jak tylko ruszyła sprzedaż. Kupiłem ją z kilku powodów:
1. Podobała mi się pierwsza część ( mimo że 2 razy do niej podchodził, za pierwszym razem odrzucił mnie trochę styl walki ale za drugim razem już się przyzwyczaiłem i dograłem do końca bez problemu)
2. Bo jest to Polska produkcja, której życzę dużych sukcesów i z robiła na mnie największe wrażenie.
3. Ciekaw jestem jak dalej potoczą się losy Wiedźmina i cała historia.
4. Spodobała mi się jej oprawa graficzna na pierwszych prezentacjach.
5. Wierze w Red że zrobią świetną gre.
Wiem tez że nie ma gry idealnej i nie można dogodzić każdemu graczowi. Stąd własnie częste kłótnie na forach- że jednemu się to podoba a drugiemu to sie nie podoba tak będzie do końca nawet jak gra wyjdzie.
Miłej i owocnej dyskusji życzę :)
Ja tam zmieniłem kompa dla tej gry, złożyłem pre-order i czekam z zapartym tchem. W DA2 próbowałem grać, ale nie dało się...
Mam pytanie a jak zamówie pre-order np dzisjaj to czy gra przyjdzie do mnie 17 maja czy 17 ja dopiero wysla
ja wiedźmina jedynki nie lubiłem za dziwne poruszanie postacią ,nieciekawe questy i np: niemożnośc wyjęcia broni kiedy chce (po prostu za mało gothica) ,ale trzeba przyznać że jedynka miała spoko grafike, zawaliste postacie i dialogi.
mam nadzieje że 2 będzie lepsza
@Lothers
Fajnie, ale ja tam nawet nie lazłem. W F2 jest coś takiego jak losowe zdarzenie i ja trafiłem na grupkę Deathclawów. I co wtedy? Uciec? Super, szkoda, że bestie mogą otoczyć i zatłuc. Albo inna sytuacja - grupka bandytów. Oczywiści chętni do rozmowy. Tak bardzo, że aż chcą odstrzelić nogi coby się od nich nie uciekło. Ale pewnie i tak się nie znam.
@Weteran gracz
A co ma Wiedźmin do Gothica? Boże... Ludzie nigdy nie pojmą pewnych rzeczy...
up
Od czego masz perki? I skille? I statystyki? Wszystkie mają jakieś zastosowanie, czytać się nie chciało?
@Saed
No błagam, trochę obiektywizmu. Obejrzyj ten filmik http://www.youtube.com/watch?v=jVgyHMFTq8s od 1:50 do 2:30 i jeśli tak wygląda drzewko historii opowiedzianej w liniowej grze to nie wiem co uważasz za grę nieliniową.
"To nie pusty marketingowy bełkot – po prostu dostaniemy inny zestaw questów głównych w drugim akcie." Imo jak na razie największy plus, wśród samych plusów ale jednak największy. Może w końcu jakaś historia, która w zależności od podjętych decyzji poprowadzi mnie do zupełnie różnych zakończeń. A nie tak jak w przypadku większości rpg'ów do tego samego z kosmetyczną zmianą mało ważnych detali. A jeśli chodzi o DAII to widać wyraźnie, że marka poszła w stronę ME (osobiście mnie to cieszy) choć to w dalszym ciągu za mało, DAO lepszy. W każdym razie DAII nie jest żadnym wyłudzaniem pieniędzy. Z której strony?? Oni robią grę, my ją kupujemy lub jeśli nam się nie podoba to nie. Nie rozumiem tego argumentu, może któryś z jego zwolenników mi wytłumaczy. Skąd się biorą idioci, którzy z własnej, nieprzymuszonej woli kupują grę a potem jęczą farmazony, że to było wyłudzenie pieniędzy?
[107]immune19_04 - jak na zdjęciach widzisz Subaru, a dostajesz dużego fiata to jest to oszustwo. Ci, którzy zawiedli się na DAII mają prawo zgłosić sprawę do UOKiK, jeśli potrafią przedstawić trafne argumenty :)
@Ictius: "Fajnie, ale ja tam nawet nie lazłem. W F2 jest coś takiego jak losowe zdarzenie i ja trafiłem na grupkę Deathclawów. I co wtedy? Uciec? Super, szkoda, że bestie mogą otoczyć i zatłuc. Albo inna sytuacja - grupka bandytów. Oczywiści chętni do rozmowy. Tak bardzo, że aż chcą odstrzelić nogi coby się od nich nie uciekło. Ale pewnie i tak się nie znam."
No cóż, wtedy "Game Over"... Life is brutal. Pograj w FOnline 2238 to zobaczysz co znaczy przetrwanie w post-nuklearnym świecie ;) Kulka w łeb, tracisz cały sprzęt i zaczynasz od zera... Klimat jest :)
[108]BossManPL - Ci, którzy się zawiedli na DAII mają prawo być rozczarowani tego nie kwestionuję w żadnym wypadku. Ale było demo, był gameplay, recenzje i była też informacja, że w nowym Dragon Age'u z przyczyn związanych z prowadzeniem fabuły postać będzie z góry narzucona (w tym przypadku Hawk). Poźniej kolejne info, tym razem o zmianie systemu prowadzenia dialogów. Ja osobiście kupiłem pre-order DAII bo wiedziałem, że dostanę swego rodzaju kopię ME tyle, że w zupełnie innym universum (co, jak już wspominałem mnie cieszy). Podsumowując. Rozumiem, że co poniektórzy zawiedli się na tej produkcji bo spodziewali się czegoś w stylu jedynki ale w dalszym ciągu nie zgodzę się, ze stwierdzeniem, że DAII to wyłudzanie pieniędzy.
Jeśli chodzi o DA2 to zgadzam się w 100%. Przeszedłem ta grę i płakać mi się chce i czuję się oszukany: 1) Wybory są pozorne i nic nie zmieniają SPOILER: Wszystko jedno którą frakcję wybierzesz na końcu i tak musisz zabić obie i jest dokładnie tak samo 2) Fabuła jest po prostu głupia a ten cały patetyzm opowieści krasnala prowadzi donikąd, bo nie ma żadnej puenty tej epickiej historii 3) questy poboczne są straszne, nie mówiąc o tym ze biegasz od jednego NPC do drugiego przez loading screeny trwające lata świetlne 4) przeciwnicy spawnują się znikąd i do tego jest ich horda za każdym razem. Więc naprawdę nie kumam argumentów ludzi którym się to podoba.
Zaznaczę że DAO przeszedłem 2 razy i było zajebiste, dwójka to po prostu oszustwo i powinni oddać za to pieniądze, bo to jest najzwyklejsze wyłudzenie
@serp: takie są fakty. Jak sobie przypomnę na ile sposobów można było dostać się do gabinetu dowódcy bazy w Navarro, to płakać się chce...
Dodam jeszcze że wyłudzeniem jest dlatego bo oceniana jest przez prasę na 80 - 95% co jest okropnym przekłamaniem. Bo jeśli ta gra jest tak oceniana to jak ocenilibyście np: Deus Ex'a, Vampire Bloodlines czy Gothica... (to nie jest najzwyczajniej ta sama skala)
Proste: DeusEX - 9,5/10, VtM:B - 8,5/10, Gothic - 9/10, Fallout 100/10 ;), Fallout 2 - 95/10, System Shock 2 - 8,9/10, Arcanum - 8/10, P:T - 9,5/10, Anachronox - 8/10, BG i BG2 - 8,5/10, Betrayal At Krondor - 7,5/10, Ultima 8 - 7,5/10, Wiedźmin - 7,3/10, ME1 - 6/10, ME2 - 5/10, KOTOR - 8/10, DAO - 6,5/10, DA2 - 2,5/10.
Jedynka była już wyczepista, czyli dwójka HOHOHO.
Ictius
A co ma Wiedźmin do Gothica? Boże... Ludzie nigdy nie pojmą pewnych rzeczy...
Pewnie to ma że w pewnych elementach są podobne: widok zza pleców, jesteś sam, nie masz tysięcy przedmiotów do założenia i setki broni do wypróbowania, natomiast zadania nie polegają na prostym pójsciu z miejsca x do y i przyniesienia przedmiotu z gdzie żeby się nie namęczyć jeszcze dodatkowo wszystko jest jak krowie na rowie pokazane na mapie (patrz: DA2).
1. Rozumiem, że ładowania są między aktami (+prolog, epilog)? Więc na całą grę łącznie 4?
2. Jaki jest rozmiar terenu dostępnego bez ładowania (w odniesieniu np. do Pól czy Bagien z W1)?
Dziękuję za odpowiedź.
widziałem krótkie filmiki w dobrej rozdzielczości na konkurencyjnym sajcie - muszę przyznać że gra wygląda JE DWA BI ŚCIE!!!
Witam,
To jest najzwyklejsza bezczelność! Ja tu czekam, a ten jegomość sobie gra i jeszcze o tym pisze.
@Cerberus
"(...)Po drugie, co z tego, że walka jest bardziej slasherowa?"
Naczelnyk'owi chodziło o to, że wszyscy "specjaliści" wieszali psy na Dragon Age II, iż walka tam przypomina slashera. W Wiedźminie 2 też walka przypomina slashera, ale już nikomu to nie przeszkadza. Cóż, patriotyzm przede wszystkim! Jak to powiedział Adrian Chmielarz "znowu na zagranicznych forach zobaczymy wpisy w stylu TO POLSKA GRA - JESTEM Z POLSKI!"
TobiAlex -> Nic nie poradzisz na to co kto wypisuje. Co do Dragon Age 2 to sie powtorze - Ludzie wieszali psy na tej grze nie ze wzgledu na system walki, ale ze wzgledu na animacje(no i oczywiscie jest jeszcze znacznie wiecej powodow, ale o nich juz wiesz). Mimo ze uwazasz system walki z wieska 2 i dragon age 2 za podobny to widocznie sie roznia. W dragon age 2 system walki polegal na autotargetowaniu(na konsoli), wiec nie roznil sie znacznie od poprzednika(oprocz poprawek, zmienionych drzewek to glownie animacjami rodem z japonskich anime). Ale tak to jest jak kazdy przypisuje kazda gre do jednego worka :)
A tak w nawiasie to bylo zupelnie na odwrot. Ludzie wieszali psy na wiedzminie ze wzgledu na "slasherowy" system walki, a jak zostalo ogloszone ze dragon age 2 tez bedzie miec "zrecznosciowy" system walki to ludzie zaczeli sie cieszyc :)
Tak wiec cos wam nie wyszla prowokacja :)
Ale oczywiscie Wiedzmin 2 to syf, zwlaszcza ze to jest polska gra i niech zyja mistrzowie z Bioware :)
charrli -> To chyba nie ogladales filmikow z poczatku i screenow :)
Blackthorn sam czekam na Wiedźmina 2 bardziej niż na jakąkolwiek inną grę :) chociaż nie będę ukrywał, że jeszcze bardziej czekam na narzędzia.
a już miałem obawy, że spartaczą nowego Wieśka, na szczeście nie :D
oby tylko komp spełnił wymagania
Na Polygiamia.pl dali kilka nowych filmików krótki ale fajny. W HD radzę oglądać wtedy wszystko ładniej wygląda :)
Pójdzie mi na med?
Geforce 260GTX Palit 1.7 GB, AMD Phenom II x4 955 3.2 GHz, 4GB RAM, Windows7
bad16@
Nie.
TobiAlex@
@Cerberus
"(...)Po drugie, co z tego, że walka jest bardziej slasherowa?"
Naczelnyk'owi chodziło o to, że wszyscy "specjaliści" wieszali psy na Dragon Age II, iż walka tam przypomina slashera. W Wiedźminie 2 też walka przypomina slashera, ale już nikomu to nie przeszkadza. Cóż, patriotyzm przede wszystkim! Jak to powiedział Adrian Chmielarz "znowu na zagranicznych forach zobaczymy wpisy w stylu TO POLSKA GRA - JESTEM Z POLSKI!"
Ja również podobnie robiłem. Mianowicie Dragon Age 2 potępiam za animacje i zbliżenie do slashera, a Wiedźmina 2 pochwalam. Już wyjaśniam. Po pierwsze w DA2 animacje podchodzą pod Final Fantasy, co moim zdaniem kompletnie nie pasuje w "poważnej" produkcji i ma zastosowanie jednie w jRPG. W Wiedźminie 2 animacja jest "bardziej" realna i nie kojarzy się z jRPG. Po 2 Dragon jest RPG drużynowym, steruje się kilkoma postaciami i wymagana jest strategia. Ponadto walki w jedynce były znacznie trudniejsze, już nie wspomnę o prawie zawsze drugim ataku, który eliminuje czynnik strategii w walkach w Dragon Age 2. Inaczej mówiąc zjebali. Wiedźmin 2 z walką slasherowatą to krok w dobrym, bardzo dobrym kierunku, a u Dragon Age 2 nie.
W Wiedźminie 2 sterujemy Geraltem, kimś kto jest mega wymiataczem w szermierce. Do tego nie jest człowiekiem, zresztą już w Wiedźminie 1 był szybkim skurwysynem.
Podsumowując
Walka "slashererowata":
Dragon Age 2 - walka drużynowa NIE PASUJE! Mija się z ideą, a animacje z jRPG psują całkowicie wiarygodność świata/walk.
Wiedźmin 2 - PASUJE! Animacje są wiarygodne i wszystko jest zgodne i z RPG oraz światem z książek A.Sapkowskiego.
wiesz bad16 nie wiem, chyba ledwo Ci na low pójdzie, lepiej zmien pc ;p
charrli-> Cycki na pewno :P
http://www.kaermorhen.ru/modules/Gallery/Files/screeshots_w2/04-high.jpg
Jeszcze miesiąc :/...
bad16 żal mi cie... Pójdzie ci prawie na full idioto... Czym się chwalisz? W sumie nie masz czym...
Z moim sprzętem raczej będę musiał obejść się ze smakiem, albo zaczekać na wersję konsolową (jeśli takowa będzie ;p). No ale przynajmniej jest natchnienie by nadrobić zaległą "jedynkę".
Slasherowaty wiedźmin... graliście w Jedi Academy? Bardzo mi brakowało gry w której sam mógłbym sobie ponapieprzać we wrogów, imo DUŻY + dla Wieśka.
Slasherowaty Dragon Age 2 - dno, zwłaszcza, że w nim slasher to się ograniczał jedynie do klikania 1,2,3, r, bo postać sama sobie łaziła za wrogami.
We Wieśku będziemy mieć kontrolę nad postacią, coś czego brakowało DA2, jak dla mnie bomba.
To będzie na pewno hit i jedna z najlepszych gier na PC. Mam nadzieję, że Wiedźmin ukaże się także na konsolach, na razie pozostaje mi gra na pc.
Odezwa do teoretyków cRPG.
Drodzy koledzy, żal czytać rozważania o tym czy Wiedźmin jest czy nie jest "PRAWDZIWYM" RPG.
Wypowiadają się w wielu wątkach "experci" już to odżegnując od czci i wiary produkty typu Mass Effect , Dragon Age itp, że to nie "PRAWDZIWE RPG". Powiem tyle - to samo czytałem, jak wychodziło pierwsze Baldurs Gate. Ba ja weteran plejwagów, larpów i karteczki z ołówkiem - nie mogłem zrozumieć jak można przenieść D&D na PC. OD tego czasu zmądrzałem, zestarzałem się i w ogóle. Ale nabyta mądrość daje perspektywę - wspomniane powyżej gry to RPG naszych czasów - dostosowane do wymagań dzisiejszego użytkownika. Tak jak kilkanaście lat temu ludzie wychowani na zeszytach w kratkę i MUDach nie bardzo mogli zrozumieć jak można przenieść system RPG do gry komputerowej, tak samo dzieje się teraz. Czas dorosnąć. Lata temu RPG były przeznaczone dla garstki. Mało kto był
w stanie bez grubego podręcznika ogarnąć setki statystyk, przeliczników, drzewek i zależności. Ewolucja i uproszczenia pozwoliły grom nazywanym umownie cRPG trafić "pod strzechy"
w formie zjadliwej nawet dla casualowych casuali. Nie dziwi wiec, że atrakcjne "elementy" RPG trafiają w postaci drzewek rozwoju do niemal każdej gry, a gatunkowe cRPG bardziej zaczynają przypominać gry akcji z elementami przygodówki (w znaczeniu rozwoju fabuły) i RPG (w znaczeniu rozwoju bohatera).
Po prostu w tej chwili zatraca się wyraźny podział gatunkowy, gdyż poszczególne produkcje garściami czerpią z różnych gatunków, biorąc to co jest w nich najbardziej atrakcyjne, gdyż tego wymaga rynek.
Nikt nie zrobi wielkiej gry na setki godzin, która sprzeda się kilku tysiącach egzemplarzy - a taka sprzedaż miało by RPG - w pierwotnym(papierowym) znaczeniu.
Choć pomimo tego moim zdaniem nawet tak uproszczone gry jak Mass Effect2 spełniają definicyjny warunek gry RPG - czyli właśnie Role Playing. Gry takie dzięki całemu spektrum narzędzi i elementów zaczerpniętych z wielu rożnych gatunków sprawiają, że uzyskujemy na tyle wysoki poziom immersji, że możemy w pełni wczuć się w rolę. A o to przecież chodzi zarówno w CRPG jak i RPG z papierem i ołówkiem.
Wyczekuje tej gry jak mało której i 17 kwietnia na pewno zawitam w sklepie po swój egzemplarz , zresztą nie tylko jak chcę w niego grać , a cała moja rodzinka , która bardzo lubi te uniwersum .
Nolifer 17 kwietnia czy raczej 17 maja
Fajnie, że na GOL-u pojawia się tyle tekstów o Wiedźminie, mam nadzieje, ze podobnie będzie z Mass Effect 3. A wracając do polskiej gry to bardzo mi się podoba to, że żeby dowiedzieć się czegoś więcej o danych potworach musimy zabić ich konkretną liczbę. Super! Fajnie również, że powróci wiele postaci z pierwszej częsci gry. Szkoda tylko, ze eliksiry będzie można pić tylko podczas medytacji, moim zdaniem lepszym rozwiązaniem było t z jedynki.
To będzie chyba najbardziej nieliniowa gra, jaką kiedykolwiek stworzono! Nawet w misjach pobocznym będą przynajmniej dwa różne zakończenia! Niesamowite!
super muszę zagrać w Wieśka 2
Ghost: Dziękuję Ci za zabranie głosu. Miło jest przeczytać, że jeszcze ktoś ma podobne przemyślenia i odczucia. Pozdrawiam! :)