Heroes of Might & Magic IV: The Gathering Storm
Czy recenzentowi udało się zagrać w ostatnią kampanię? U mnie jest nieaktywna mimo ukończenia wszystkich poprzednich.
ps. Chętnie bym zobaczył te generatory nowych kreatur...
Dodatek nienajgorszy, a HOMM4 to imo jedna z najbardziej "zmarnowanych" gier. Kierunek zmian jest dobry - izometryczny rzut i grafika prezentuja sie swietnie, ale sama gra sprawia wrazenie nieukonczonej roboty.
Gathering Storm powtarza te same bledy podstawy homm4 - najgorszy jest imo poziom inteligencji i rozlozenie wrogow na mapach. Misje sa przez to schematyczne, do bolu, po kilku h i 2-3 misjach odechciewa sie grania - bo scenariusz jest w 80% przypadkow podobny - zaczynasz bez niczego, komputer gdziestam na drugim koncu mapy posiada wielka armie. Zbierasz powolutku armie i przebijasz sie przez "punkty krytyczne" tj. takie gdzie trzeba pokonac jakas wielka armie, by przejsc w dalszy kawalek mapy, a na samym koncu okazuje sie ze komputerowy przeciwnik, ktory czesto sobie siedzi jakby nigdy w zamku - posiada armie 3x wieksza od ciebie. W nastepnych misjach to samo. Jednym slowem nuuuuda, a autorzy poszli na latwizne, chowajac mierne AI przeciwnika i sztucznie wydluzajac rozgrywke.
Mam nadzieje, ze HOMM5 (a wierze, ze wyjdzie) nie powtorzy tych bledow, a seria znowu odniesie kolejny sukces, taki jak HOMM3 :).
Valencis --> Na stronie cdprojekt-u jest patch do 6-tej kampanii.
Mi też odbija się już czkawką AI komputera w czwórce...nawet wszystkich kampanii nie chciało mi sie przez to przechodzic. Teraz co najwyżej grywam sobie w multi, ewentualnie jakiś turniej offline ;) (http://heroes.net.pl). Gdyby dodatki wnosily coś więcej to moze bym i kupil, ale naprawde nie chce mi sie kupowac go dla kilku nudnych kampanii(garstka potworow i artefaktow tez duzo nie wnosza). Najwyżej kupie to za parę miechow z przeceny...
Z niecierpliwością też czekam na Homm5 i poprawę tego felernego AI!
Hattab --> A jednak nieco poprawiono sztuczną inteligencję, przynajmniej komputer atakuje teraz oddziały stróżujące w kopalniach.
Ale zjadę ich za bezkresne lenistwo, autorom 'The Gathering Storm' nawet nie chciało się narysować portretów dla bohaterów drugoplanowych (Violet, Larinath, Allenvale, o posiadaczach poszukiwanych artefaktów nie wspomnę).
MiSt --> Łooo! A na heroes.cdprojekt.com nawet nic o tym nie napisali. Ale na cdprojekt.info patch jest i działa. O to mi chodziło, dziękuję!
Grul --> No nie wiem. Wolałbym nie ryzykować, że kilka miesięcy już nie dostanę w żadnym sklepie samego dodatku.
Valencis --> Też miałem podobne odczucia kiedy to po krótkim czasie brakowało w sklepach dodatków do trzeciej części, jakże wspaniałej serii, ale póżniej przekonałem się, że wychodziły coraz to lepsze produkty, które w jednym zawierały kilka i chyba żle zrobiłem, gdy kupiłem je wysyłkowo, zamiast poczekać na takie "paki". Tak, że nie martw się o to, firma 3DO wydawca tej gry, napewno zadba o to by pojawiły się one w sprzedaży, jak nie w początkowej, to w innej formie, a i pewnie lepszej, gdyż to przecież leży w ich interesie.
Heroes III to było coś... Czwórka nie za bardzo przypadła mi do gustu
na fali --> No tak, ale 'The Gathering Storm' już mam, a następny dodatek - 'Winds of War' - jak przeczytałem na stronie CD Projektu, ma być ostatnim, a tylko on będzie (lub nie) mnie interesował.
MiSt --> Tadam! Dzięki Tobie udało mi się w końcu zakończyć 'The Gathering Storm'! :))))))))))
Oto moje postacie sprzed finałowej walki:
Bohb (wszystkie rodzaje magii na poziomie arcymistrzowskim, aż do końca nie wierzyłem, że uda mi się tak go wyszkolić). -->
Kozuss.
Agraynel.
Dogwoggle.
Alita.
Właśnie to zauważyłem - spójrzcie jak się cieszą ze swoich osiągnięć. :)
Eee gra takimi bohaterami to nie jest gra. To jest masakra dla i tak juz cienkiego kompa :) Nie nudzilo się póżniej takie expowanie? ;)
Grul --> To prawda, że koniec gry nie jest ani trudny (sami autorzy katalogują wszystkie plansze ostatniej kampanii jako 'średnio zaawansowany'), z resztą wszystkie ostatnie plansze przeszedłem tylko dwoma bohaterami: oddziałem składającym się Bohba i Ality Eventide, bo uznałem, że im najbardziej się przyda kilka dodatkowych awansów, ani specjalnie wciągający (praktycznie cały czas walczy się z identycznymi oddziałami, których ogromna liczebność także wymusza stosowanie bez przerwy takiej samej taktyki - czyli "Hipnozy" na wszystkich), ale cel jaki prawie osiągnąłem sprawił, że nie wyłączyłem HoMM4 aż do samego końca - inna sprawa, czy Hexis naprawdę był wart tyle zabawy.
Valencis --> nie napisalismy, bo gdy patch zostal wydany, zaraz potem padly strony cdprojekt.info - gdy dzialaly spowrotem uznalem, ze nie ma sensu pisac newsa i tylko dodalem do dzialu pliki, a ze pliki sa teraz chwilowo nieczynne ;/ w kazdym razie link do patcha u nas tez jest - tylko chwilowo niedostepny :D
btw. mozecie napisac czego wam na stronie brakuje, a czego nie chcecie... konstruktywna krytyka pomaga...
Madril --> W porządku, jakoś udało mi się zassać patcha z samego CD Projektu.
Wasza strona bardzo mi przypadła do gustu (tak swoją drogą to jedyna strona o HoMM4, na którą regularnie odwiedzam) - czego mi brakuje? Czegoś od Was, jakiś uwag przy opisach poszczególnych elementów gry. Ostatnio aktualizowany był dział 'Umiejętności', mogłyby do niego zostać np. dodane informacje dotyczące tego, czy jeśli kilku bohaterów w tym samym oddziale posiada jednocześnie umiejętność Taktyki, Dyplomacji czy Uroku, to czy te umiejętności będą się kumulować, a może brany pod uwagę będzie tylko bohater, który zna daną z nich najlepiej lub ten, który ma najwyższy poziom.
Przy okazji - proponuję przejrzeć dział z jednostkami Życia, mają jakieś punkty ruchu wzięte z kosmosu.
Valencis --> to cos od siebie... myslalem nad tym dlugo i postanowilem, ze na razie czegos takiego nie bedzie, takie testy wymagaja duzo czasu, ktorego niestety mi brakuje... gdy uporam sie ze zwyklymi dzialami wtedy nie omieszkam sie pododawac czegos od siebie :) no chyba, ze cos uda mi sie odkryc niechcacy...
punkty ruchu... sa one przedstawione w skali malych kwadracikow... (jak kupujesz jednostki to wlasnie te wieksze liczby sa pokazywane - tez sie dlugo zastanawialem czy zmieniac czy zostawic stare... jesli bedzie wiecej glosow za starymi liczbami wtedy na pewno zostana przywrocone...
troche chaotyczny ten post mi wyszedl ;/
Madril --> Wrócę jeszcze raz do tematu punktów ruchu, bo próbuję zrozumieć to co napisałeś i nic mi z tego nie wychodzi. Tak czy inaczej patrząc się na liczby wnioskuję, że w Przystaniach, które posłużyły zbadaniu tych wartości zostały wybudowane Stajnie, bo jeśli zmniejszę o 5 punkty ruchu wszystkich jednostek, to otrzymam wartości zgodne z prawdą.
Valencis --> myslalem, ze chodzi Ci o punkty ruchu na mapie walki :) Teraz wyjasnienie: wszystkie wartosci jakie sa podawane na stronie, sa wartosciami osiaganymi po pelnym rozbudowaniu miasta (tylko teraz nie moge powiedziec czy z Graalem czy bez, bo nie pamietam ;/ )
Madril --> Po pełnym rozbudowaniu? Tak szczerze mówiąc, to nie rozumiem sensu takiego rozwiązania; sądzę, że osoba, która skorzysta z Waszego działu dotyczącego jednostek, będzie szukać wartości domyślnych, a różnica pomiędzy tym, co zobaczy tam i na ekranie swojego komputera, wymusi na niej lepsze rozpoznanie w grze. Z resztą opisujecie także istoty, które są niedostępne w miastach i chyba nie modyfikujecie tych wartości tak, jakby teoretycznie można było je w nich nająć.
ps. Dziękuję, że tak szybko odpowiadasz, aż mnie tym zaskoczyłeś.