Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Forum: Forum [pomysł]

31.03.2011 19:46
1
zanonimizowany734649
4
Legionista

Forum [pomysł]

Witam

[wiadomość moja, acz skopiowana z innego forum]
Chciałbym stworzyć... a właściwie nie, to trochę na wyrost. Pomyślałem o stworzeniu forum!... nie, to jeszcze nie to. Przez głowę, szybko wychodząc lewym uchem (dla ciekawskich - wchodząc prawym) przeszła mi myśli stworzenia forum dla twórców gier. Wiem, wiem: mamy viawww, mamy gamedev czy kilka innych. Acz wszystkie skupiają się na sprawach technicznych, a dla artystycznych (słowo źle dobrane, bo przecież sztuką, a właściwie pół-sztuką, można nazwać całość z obu for, ale słowa innego nie mogłem znaleźć - więc niech zostanie to) pozostawiają jedynie jeden, góra dwa działy + traktują je trochę drugoplanowo.

A myśl moja dotyczyła forum strony artystycznej gier: rozmowy o fabule, mechanice, bohaterach, misjach, pomysłach itd. oraz dyskusjach wszelakich, lecz "nie-technicznych".

Przynajmniej na rodzimej scenie internetowej o takich stronach/ forach nie słyszałem. A może coś podobnego jednak powstało ? Co o tym myślicie ? Pierwsza była kura, czy może jajko ?

Pozdrawiam!

31.03.2011 19:59
Soulcatcher
2
odpowiedz
Soulcatcher
275
ESO

Premium VIP

Nie słyszałeś o takim forum, zapewne dlatego że w PL jest może z 50 osób które by na nim pisało, poszukaj forum w języku angielskim.

31.03.2011 20:08
3
odpowiedz
zanonimizowany734649
4
Legionista

W języku angielskim ? Tam to oczywiście kupę tego mają, i szukać długo nie trzeba. Ale nie o to mi chodziło.

I nie - nie zgadzam się z twoją tezą, co do niechęci wobec takiego forum. Wystarczy przejrzeć fora o tematyce programistycznej, a w odpowiednich działach można znaleźć drugie życie ;) Tylko, że to są fora o programowaniu, a tamten działy co sprawami drugorzędnymi.

31.03.2011 23:11
Scortch
4
odpowiedz
Scortch
66
call me Hikee

Firmy deweloperskie nie potrzebują takiego forum, bo przecież nie chcą dzielić się swoimi pomysłami dotyczącymi postaci, fabuły i wydarzeń z innymi twórcami! To tak jakby filmowcy publikowali w Internecie scenariusz do swojego filmu na rok przed rozpoczęciem zdjęć, a potem dziwili się, że ktoś ich ubiegł w jego nakręceniu.

Druga sprawa dotyczy twórców niezależnych - jednostek lub małych grup.
Jednostki tworzące gry mają to do siebie, że są całą machiną produkcyjną zamkniętą w jednej osobie - są programistami, designerami, artystami, dźwiękowcami i wszystkimi innymi członkami ekipy deweloperskiej. Czy to coś zmienia? Nie. Oni też, po doznaniu olśnienia genialnym pomysłem na swoją grę, nie będą się tym dzielić z nikim innym - przynajmniej dopóki jej nie ukończą. Tylko wtedy wystarcza forum takie jak choćby GOL - i gdzie tu sens?
Z małymi grupami jest podobnie - pomysł zostaje w jej kręgu, i tyle.

Wydawać by się mogło, że takie fora są potrzebne - ale nie są. Istnieją te czysto techniczne, bo tam, anonimowo i bez konsekwencji, z czystej dobroci można komuś pomóc w przełożeniu jego wizji na wirtualną rzeczywistość. Jaka to wizja, to już zupełnie inna sprawa.

Taka jest tylko moja opinia. Oczywiście to jest wersja bardzo skrótowa - mechanizmy i zależności branży są w końcu dużo bardziej skomplikowane i chętnych do udzielania się na takich forach pewnie by się kilku znalazło. Pytanie brzmi, czy byłoby to pożyteczne dla kogokolwiek...

31.03.2011 23:52
5
odpowiedz
zanonimizowany734649
4
Legionista

"...a ponieważ swojego bronić trzeba, bronię!"

Oczywistym jest, że studia (większe, średnie) for nie potrzebują - tam już się zamknęli, odizolowali. I gdzieś mają pomysły innych.
Wydaje mi się, że napisałeś tego posta nie zapoznając się z sytuacją. A choćby pierwsza część, o filmowcach-amatorach. Interesuje się takową tematyką, jestem uczestnikiem jednego z for - kamera!akcja. Tam, choć forum skupia się na tematyce "technicznej", najpopularniejszym jest właśnie dział o scenopisarstwie. Gdzie o nim rozmawiają, gdzie publikują pomysły/ własne pracę. A inne działy ? To już pół, na pół - część o dyskusjach (po przełożeniu na język growy) programowych, część zaś, to coś pomiędzy tymi dwoma zagadnieniami.
A pamiętać trzeba, że dyskusje "inne" to nie tylko "mechanika, pomysł, fabuła, bohaterowie". Ale też rozmowa o muzyce, grafice, po części również programowaniu - choć traktowane odwrotnie niż w innych, drugoplanowo.

Wracając do gier:
Mówisz, że jednostkom wystarczy te forum. Dobrze, więc po licho są fora programerskie, gdzie postami są na równi z tym ? A tu ? Tu niestety żadnej porady konkretnej, poza kilkoma przypadkami brak. Ludzie dzielą się pomysłami. Ponownie: zobacz sobie choćby warsztad.gd, czy wyszukaj innych for o tej tematyce (np. viawww.pl).
Chcąc, nie chcąc, jako jednostka tylko % nieliczny coś osiągnie. A dyskutować o tym warto.

Wpisałem sobie dla przykładu "game designer forums". Pierwsza strona, zakładka forum: http://www.bgdf.com/forum
A to tylko jeden przykład.

Jedni wolą dyskutować o sprawach technicznych, drudzy o nie-technicznych. Jedni specjalizują siew tym, drudzy w tamtym. I tyle ;)

01.04.2011 14:38
Scortch
6
odpowiedz
Scortch
66
call me Hikee

Zacytuję (o zgrozo!) sam siebie:

"Oczywiście to jest wersja bardzo skrótowa - mechanizmy i zależności branży są w końcu dużo bardziej skomplikowane i chętnych do udzielania się na takich forach pewnie by się kilku znalazło."

I tak właśnie jest - nigdzie nie napisałem inaczej. Chodzi o sens bytu takich for - jeśli ktoś czuje nieodpartą potrzebę ujawnienia swojej pracy - droga wolna :)

01.04.2011 14:40
7
odpowiedz
zanonimizowany767769
4
Generał
Forum: Forum [pomysł]