WTFG 2.2 - Hideo Kojima
Proces dewelopingu rozpoczął się w połowie 1995 roku, a cel podczas tworzenia nowego tytułu był jeden: „Stworzyć najlepszą grę na PlayStation”.
Ten cel udało mu się zrealizować w 100%. Nie ma, po prostu nie ma lepszej gry na PSX niż MGS. To dzieło sztuki jakich mało w historii gier. I mówi to ktoś, kto w ten tytuł zagrał dopiero 9 lat po premierze.
Nie wiem jak inne części, grałem tylko w MGS4 i jest to chyba jedyna gra na PS3, której zakupu żałuję. Zupełnie mi nie pasuje ani konwencja, ani fabuła ani grywalność.
MGS to świetna seria, mimo że zapoznałem się tylko z 2 częściami na PC (fatalne konwersje) to i tak bardzo mi się spodobały i dzisiaj uważam je za jedne z najlepszych skradanek - mimo że trochę niekonwencjonalnych i nie lepszych od serii Thief :P
@gladius reloaded - W sumie nie dziwie Ci się. MGS4, było w pewnym sensie zwieńczeniem serii. W tej grze Kojima chciał (mniej więcej) wyjaśnić wszystko to co się stało w poprzednich częściach. Dodatkowo, tytu naładowany jest smaczkami, które trylko hardkorowi fani serii dostrzegą. Co do konwencji i grywalnosci w przypadku MGS to: kupujesz je i uwielbiasz przymykając oko na pewne nieścisłości i archaizmy w rozgrywce, albo najzwyczajniej w świecie ich nie trawisz.
De gustibus non est disputandum :)