Shift 2: Unleashed [PS3] - z dziennika dewelopera #1 - realizm (PL)
Telemetria wygląda fajnie, zobaczymy czy auta dalej beda pływały po drodze czy to zmienili - oby tak. Do tego ten wyglad z kamery na kasku i nocne wyscigi, no centralnie zapowiada sie zajebista gra, no ale wiadomo... zawsze producent mowi same dobre rzeczy :> Trzeba poczekac na premiere.
No gra zapowiada się wyśmienicie.
Wygląda naprawdę kozacko, pierwsza cześć mi się bardzo podobała, jak dla mnie miała i ma najlepszy widok z kokpitu, w zasadzie nigdy nie jeździłem w grach samochodowych na takiej kamerze ale grając w nfsa moje zdanie na ten temat się zmieniło:D
oby wyszlo demo zeby mozna bylo sprawdzic gre przed zakupem, bo jezeli model jazdy bedzie jak z jedynki to podziekuje:(
Napewno się w to zagra, ale widać, że na siłę próbują zrobić z arcadówki symulator :)
fajnie by było gdyby realizm jazdy był by taki sam jak w Forza 3 to by było cos :D
Wyglada to fajnie, pozostaje pytanie, czy kiedy panowie juz skoncza prace nad gra i zobacza jak wyjebiscie hyperrealistyczny sim zrobili. Nie stwierdza nagle: "Panowie, umiemy zrobic symulator, ale na co to komu skoro bawic sie przy czyms takim bedzie moze 5% graczy, wypierdolcie to teraz i zrobcie grywalne dla normalnych ludzi."
Nawet jak jazda w kokpicie bedzie fajna, to i tak kamera na masce daje wieksza precyzje. Ew. jakby wprowadzili opcje, ze host servera moze narzucic kamere pomiedzy "dowolna" a "kokpit", to mogloby byc ciekawie, bo np. wszyscy musieliby sie scigac z kamerami w wesji kokpit:)
Shift 2 symulatorem? Naprawdę w to wierzycie? Pierwsza część była świetną wyścigówką, prawda było dużo czynników dobrze odwzorowanych ale to nie zmieniało faktu, że to nadal proste arcade dla mass. Z drugą częścią będzie podobnie. Twórcy widać lubią używać słowa "realizm", ale tylko dlatego, że muszą dobrze wypromować swój produkt. Jeśli szukacie symulatorów to polecam porozglądać się po stronach Sim Racingu. Shift 2 na pewno będzie dobrą grą w którą sam zagram, ale na pewno nie symulatorem.
Arcade dla mas? To jak nazwac np. ostatni HP, ktory byl totalnym arcadem? W Shifcie juz trzeba bylo troche myslec, hamowac etc., dlatego m.in. w turniejach zabraklo klasycznych arcadowcow, bo nie potrafili sie odnalezc, z kolei ci co mieli doswiadczenie m.in. z rFactor bez problemu nie grajac w serie (lub po mega dlugiej przerwie) byli w czolowce.
Shift i Shift 2 to takie pomieszanie, ale wlasnie dlatego w tym sezonie rodzielili serie dajac HP, aby moc zrobic Shifta 2 bardziej hardcorowego. Zobaczysz, ze klasycznym arcadowcom ta gra nie przypadnie do gustu, bo nie bedzie arcadem dla mas:)
Wiesz, generalnie masz racje. Zobaczymy jak z 2 będzie, przed premierą możemy jedynie gdybać, ale ja pisze jedynie to co mi się wydaje. Jeśli zrobili by z 2 hardcorowy symulator z pewnością miałby o wiele mniejsze grono odbiorców, co za tym idzie gorszą sprzedaż, a nie taka jest polityka EA. Zresztą, co będę pisać, poczekamy zobaczymy. Powiedzmy, że Shift (pierwsza część) to taki symulator ale uproszczony po to by celować w większe grono odbiorców, bardziej bym wrzucił to do jednak do wora arcade niż symulatorów. A słowo "realizm" jest świetnym sloganem marketingowym, zresztą, spójrz co mówią na podobnych filmikach o Dirt 3.
Muszą ustalić sobie co jest ich priorytetem.
Kasa a co za tym idzie wielka popularność gry czy zmiana na realistyczną jazdę kosztem mniejszych pieniędzy ze sprzedaży i mniej potencjalnych nabywców tego produktu?
Wkrótce się przekonamy.
Ja bym to nazwał bardziej arcade z elementami symulacji. Dzisiaj popularne jest takie nazewnictwo różnych gatunków :p
Gra EA i mały krąg zagorzałych fanów ich gry?Nie wierze...;p Wiadomo, że twórcy będą do premiery zachwalać, wszystko się zweryfikuje się w finalnej wersji. Zapowiedziom niezbyt warto wierzyć, więc na razie nie ma co oceniać, pozostaje tylko czekać. ;)