Witam,
wczoraj zakupilem sobie Bulletstorm'a (PC) no i oczywiscie po dotarciu do domu odrazu zainstalowalem i zaczalem grac. Wszystko pieknie smiga na maxa, caly czas 60 FPS (gram z v-sync) ale niestety jest jakis blad(?), ktory po chwili zaczal mnie irytowac. Mianowicie, grafika jest miejscami wyblakla, a poruszajac sie postacia, caly czas widze na ziemi takie linie, nie wiem czy to ma byc czegos cien czy nie, ale to porusza sie razem ze mna, jakby to byla jakas... "aura" mojej postaci. Wyglada to tak samo jak na screenie (pozaznaczalem czerwonymi koleczkami zeby bylo latwiej zobaczyc :)). Ma ktos tez taki problem? Albo ma pomysl jak go usunac? Wielkie dzieki za odp.
PS: Moj sprzet to Q6700, Radeon 4870, 2 GB Ram - gram na Windows XP SP3.
... Nie, to nie jest piasek, te linie caly czas "ze mna chodza" akurat z takiej mapy dalem screena :P Tak czy siak, wiem gdzie problem, w ustawieniu "Obróbka" dalem na minimum i to zniknelo, ale nadal nie wiem dlaczego sie tak dzialo.
Może nie bardzo w temacie ale mam pytanie czy nie miałeś problemów z GFWL bo ja nie mogę się w ogóle zalogować i grac za zapisami kampanii.
Niestety wielu graczy ma problem z grafiką w Bulletstormie. Na forum gry i Epic Games ludzie się żalą na bugi w grze. Taki pech, ze ja też należę do tych, którzy mają kłopoty z grafiką - dziwne linie na teksturach, zanikanie postaci, słaba rozdzielczość niektórych tekstur, dziwaczna niebieska mgła i inne "bajery".
Z innych błędów ludzie skarżą się na problemy z GMFL i PhysX.
Nie ma żadnej oficjalnej odpowiedzi "od tych z góry", ale gracze radzą sobie sami. Z tego co udało mi się wyszukać po forach w
kwestii grafiki można zrobić tak:
1. Pobawić się ustawieniami w Catalyst Control Center lub Nvidia Control Panel. Ustawiamy wszystko co związane z grafiką na maksa.
2. Otworzyć \Bulletstorm\Engine\Config i znaleźć plik o nazwie BaseEngine.ini. Znajdujemy linię "bUseMaxQualityMode=False" i
zmieniamy na "bUseMaxQualityMode=True".
Z tym wiążą się niestety dwa problemy - po primo nie usprawni to stabilności gry. Procesor będzie niemal zabijany a gra będzie
lagować, albo się wysypywać. Kolejny problem to taki, że u niektórych plik BaseEngine.ini jest zaszyfrowany i po jego otworzeniu
widać "chińskie krzaczki". W sieci krąży już coś co nazwali BaseEngineINIeditor i pozwala na odszyfrowanie tego pliku.
3. Wielu osobom pomógł sposób opisany przez użytkownika ButterDick. Zaleca on znaleźć DefaultCompat.ini w Moich Dokumentach, i
zrobic kopię bezpieczeńśtwa. Następnie na jego miejsce wkleić plik z tego linka
http://www.megaupload.com/?d=ZZS1K1GS
Następnie znajdujemy pliki StormCompat.ini i StormEngine.ini w Documents\My Games\BulletStorm\StormGame\Config\ , usuwamy je.
Według wypowiedzi u niektórych to działa i nie powoduje takich lagów i spadku wydajności jak zmiany w pliku BaseEngine.ini. Z tego
co dodał ButterDick sposób ten działa na odszyfrowanym pliku, który mozna pobrać stąd
http://www.megaupload.com/?d=6KKC97RN
Jeśli wystąpią jakieś problemy np. gra nie będzie się wogólę włączać, lub crashować trzeba przywrócić pliki StormCompat.ini i
StormEngine.ini na swoje miejsce.
Nietety nie testowałem jeszcze żadnego z tych sposóbów bo jestem w pracy :P Pisze po a nuż komuś pomoże któryś z tych sposobów.
W każdym bądz razie - ja osobiście radzę jednak czekać na patcha, choć biorąc pod uwagę zainteresowanie producenta (jedna enigmatyczna odopowiedź "We'll take a look at this, and don't be hatin." i nic nie dająca porada żeby zaktualizowac sterowniki) pewnie poczekamy trochę długo. I naszła mnie teraz taka myśl genialna - nie kupować gry w pre-orderze, kiedy nie ma cholernego dema na PC...
Znalazłem błąd w twoim opisie. Plik DefaultCompat.ini który trzeba podmienić znajduje się w plikach gry a nie w moich dokumentach. Z dokumentów usuwamy tylko te 2 pliki natomiast DefaultCompat podmieniamy w plikach gry.