DC Universe Online - powiew świeżości w grach MMO
No.. Panie Remigiuszu, zainteresował mnie Pan tą pozycją, może jeszcze rzeczywiście się wstrzymam z doładowaniem konta w WoW i dam szanse Catwoman.. :)
To co jest ogromna zaleta DCUO to wlasnie fakt, ze jest to gra skonczona, gotowa do uzytku, czego nie da sie powiedziec o wszystkich debiutujacych MMO.
Trzeba przyznac, ze istotnie sprawia wiele frajdy i pozwala uzyc faktycznych umiejetnosci gracza podczas walki. Do tego stopnia ze czasem nawet majac kilka lvli mniej mozna wygrac pojedynek w open PvP (czasem mozna tez przegrac ;)... jak mnie dopadlo na scianie budynku, kilkadizesiat metrow nad ziemia 4 nizszych lvli, w tym jeden latajacy - ja mialem akrobate - to bylo ciezko. Na szczescie z odsiecza przyszedl inny bohater i sobie poradzilismy z atakiem ;) ).
Zdecydowanie pozycja warta uwagi!
Ja gram w to od jakiegoś tygodnia, nawet dobiłem postać na 30 level (co jest bardzo łatwe), ale muszę przyznać że czuję się jak totalny noob. W WoWie rozwój postaci jest bardzo łatwy bo uczymy się wszystkich skilli a rolę determinujemy w talentach, które są jasne jak słońce. Tutaj nie mam zielonego pojęcia co wybrać, tym bardziej że nie ma sensu nawet uczyć się wielu umiejętności bo na pasku możemy mieć maksymalnie 6. Jakby ktoś znał jakąś dobrą stronę z buildami byłbym zobowiązany.
Dużo się mówi o rewolucyjności Old Republic jeśli chodzi o pełny voice acting, owszem DCUO to inny kaliber, ale też taki tutaj istnieje, nie musimy nic czytać, na dodatek aktorzy odwalili kawał dobrej roboty, bardzo przyjemnie się tego słucha.
Największy minus to jednak komunikacja, dużo o tym słyszałem, ale dopiero po zagraniu mam pełny obraz. Gram na PS3 i korzystanie z wirtualnej klawiatury to koszmar, a jak na konsolowe mmo zaskakująco dużo rzeczy wymaga grupy, już w WoWie można więcej rzeczy zsolować.
Ktoś może mi jeszcze wyjaśnić o co chodzi z tymi budynkami w barierach? na początku myślałem że będę miał do nich dostęp trochę później, ale dobiła mi 30-stka i ciągle bez zmian.
1 mogli by popracować nad komunikacją głosową bo to dość upierdliwa nawet tu u mnie na PC.
2 co do mocy to masz racje jeden wielki bałagan nie wiadomo co wybrać i czasem można się przejechać na wyborze bo cofnięcie to koszt 500 jednostek..
jesli co miesiąc beda dodawać jakieś kontenty mniejsze bądź większe to gra ma przyłość w przeciwnym razie czeka ją los jak w przypadku APB...
4 te budynki to random' y Brainiac' a, upiększenie ifrastruktury nic poza tym i raczej access' u nie będzie do nich chyba, że dadzą jakiś content powiązany z tym w co wątpie
5 zaś do ciebie mam pytanie hellgate82: jak przywdziać rolę tanka lub innej frakcji bo próbuje otrzymać te itemy ze sklepu a tam potrzebna jest jakaś specjalna jednostka plus rola taka siaka i owaka, cholernie mnie interesuje zbroja superman' a kasy mam odpowiednią ilość ale tego drugiego już nie.
Przyszłość MMO... Zaczyna się następna generacja. DCUO, niedługo TERA, później Dark Millenium - we wszystkich tych tytułach nie ma już miejsca na stary system walki i poruszania. Mi to bardzo odpowiada, przynajmniej nie ma tego poczucia "Ojezu, znowu to samo...". The Old Republic i Guild Wars 2 będą chyba ostatnimi dużymi, wartymi uwagi MMO obecnej generacji. Pewnie Titan Blizzarda oficjalnie rozpocznie nową erę MMO. Tak mi się wydaje.
rolę tanka determinuje sam początek tworzenia bohatera a mianowicie przy wyborze mocy trzeba wziąść ice albo fire, (nature i sorcery to healerzy, gadgets i mental to controllerzy.)
Co do tej specjalnej waluty, to otrzymujemy te marki na maksymalnym poziomie za wykonywanie alertów na hardzie (czyli takie heroiki z WoWa) duosów (dwuosobowe instancje) i raidów. Oprócz tego są jeszcze marki udzielane w rozgrywkach pvp i tam też jest specjalnie sprzet. Ogólnie jeśli chodzi o gear to na prawdę wszystkiego jest od cholery, nawet wydali grę z dwoma tierami raidowymi, co w WoWie od jakiegoś czasu jest nie do pomyślenia.
Ogólnie to jest mi trochę przykro developerów bo zobowiązali się do wydawania co miesiąc jakiegoś nowego contentu, bardzo szlachetny cel, ale myślę że łatwiej coś powiedzieć niż wykonać, gram w WoWa to wiem ile coś takiego zajmuje, samo testowanie to przynajmniej miesiąc na PTRach. Nie wiem jak się z tego wywiążą, ale trzymam kciuki, pierwszy większy patch z Catwoman już jutro.
Ano - Earthrise. Mega fail ever! A ja głupi dałem się na to nabrać :( W ogóle ktoś powinien zająć się takimi sprawami. Ludzie wydali kasę (w tym i ja) a nie da się grać! Co z tego, że dali dodatkowo 30 dni skoro ludzie chcą grać. A i tak ta gra wymaga przynajmniej 1.5 roku szlifów a nie 30 dni. Co tu dużo mówić - od premiery ani jednego patch'a!
offkey wydawanie 500 zł miesięcznie na fajki = nieporównywalny mega fail