Blizzard o nowej grze MMO i konsolowym Diablo III
Blizzard doskonale zdaje sobie sprawę z tego, ze wiele umiejętności postaci może być niepraktyczne przy graniu na padzie (np. teleport). Co wiązałoby się ze zmianą umiejętności, a co za tym idzie zostałby zachwiany balans nad jakim Blizzard usilnie pracuje. Równie dobrze mogliby zrobić kompletnie nowe klasy dla wersji konsolowej.
Jeśli seria Diablo wróci na konsole, to najprawdopodobniej pod postacią gry przygotowanej tylko z myślą o konsolach. W końcu ogromna większość graczy PC posiada przynajmniej jedną konsolę. Oczywiście pomijając egzotyczną sytuację w naszym kraju, gdzie rodzice kupują swoim dzieciom "komputer do nauki", zamiast konsoli.
Po co nowe klasy? Wystarczy pare skilli pozmieniac. Teleportowac sie by bylo faktycznie niewygodnie.
@Likfidator
Kwestie teleportu i czarow obszarowych mozna rozwiazac w 5 sekund.
1. gracz naciska klawisz odpowiedzialny za czar obszarowy
2. postac blokuje sie w jednym miejscu
3. gracz wybiera kierunek w ktorym czar ma byc rzucony (tu grupa potworow)
4. gracz puszcza klawisz
5. konsola oblicza najlepsza odleglosc od postaci (tu wybiera linie na ktorej najwiecej jest potworow)
6. postac "rzuca" czar
Mozna rozwiazac ten problem na multum sposobow to tylko jeden.
Diablo 3 znów z przesuniętą premierą, w dodatku na następny rok? Chyba Blizzard trochę boi się wydawać grę, w momencie, gdy swoją premierę miało Dragon Age 2, a mieć będzie TES V: Skyrim i Mass Effect 3 (no i Wiedźmin 2, ale na niego najbardziej czekają Polacy). Nie żebym się nabijał czy coś, bo i Diablo i Blizzard mi są obojętni, ale to trochę głupie z ich strony. Tyle ludzi czeka na tą grę. Pewnie będzie jak ze StarCraftem 2, który powstawał 12 lat, co jest jakimś przegięciem... Ale i tak życzę fanom jak najlepiej
Likfidator:
Nie przesadzajmy to że Anglia i USA są rynkami konsolowymi nie oznacza że to tendencja światowa, Niemcy i Korea to też całkiem spore rynki.
Zgadzam się z tobą co do balnsu postaci, wypuszczenie gry na konsole musiało by się wiązać z oddzielnymi umiejętnościami dla wersji PC i PS3/X360.
Po za tym myślę że Blizzard tak jak i Valve chce w przyszłości stworzyć własną platformę do gier. Z wyciekłych planów mogliśmy się dowiedzieć że firma planuje po dodaniu opcji sprzedawania modów przez graczy wprowadzić serwis sprzedaży elektronicznej dla firm trzecich. Myślę że w przyszłości dość prawdopodobne jest że aby pograć na PC będziemy odpalać androida i z niego logować się do steama, battlenetu czy planowanej usługi google. Jeżeli moje przypuszczenia są właściwe to Blizzard nie będzie wspierał konsol bo tym samym wpierał by Microsoft i Sony które to w przyszłości mogą okazać się konkurencją.
Jest na konsole sacred 2 i pod względem sterowania dało się grać ( normalnie gra w porównaniu do diablo była biedna ) więc w czym problem?
est na konsole sacred 2 i pod względem sterowania dało się grać ( normalnie gra w porównaniu do diablo była biedna ) więc w czym problem?
W tym, ze celem blizzarda nie jest wydawanie gier, w ktore 'tylko' daje sie grac, ani gier, ktore sa biedne.
Ictius:
W 2012 też jest sporo dobrych tytułów, prawdopodobnie Guild Wars 2, Warhammer 40k MMO, czy World of Darkness. Każda z tych gier jest nastawiona na grę multiplayer i stanowi bezpośrednią konkurencję dla Blizzarda. Podane przez ciebie produkcje są grami single player i stanowią oddzielny fragment rynku, więc wątpię aby miało one jakikolwiek wpływ na D3. Zresztą Blizzard w ogóle nie zapowiadał premiery Diablo a z wycieku widzieliśmy że Starcraft 2 wyszedł pół roku po terminie więc 2011 nigdy nie był prawdopodobny.
Jak ktoś dobrze poszuka to na oficjalnej stronie Blizarda znajdzie art worki do nowego dzieła szukajcie a znajdziecie linka nie dam bo odrazu skasują miłego szukania
@Kartis
Tylko, że w Niemczech przewagę mają konsole, prawda, nie dużą ale mają, a w takiej Francji to miazga jest na rzecz konsol, Korea lubuje się w grach mmo, targetem nie są najlepszym dla Diablo . Blizzard zaczynał na konsolach, pora na nie wracać.
Shrike:
Z tego co kojarzę to w Niemczech schodzi dużo gier RPG i co druga firma na PC produkująca tego typu gry pochodzi właśnie z stamtąd.
w takiej Francji to miazga jest na rzecz konsol
W Japonii też i co z tego. Jest też Rosja, Brazylia Tajwan które są PC-towe.
Korea lubuje się w grach mmo, targetem nie są najlepszym dla Diablo .
W takim razie Starcraft też tam nie powinien być grany ... Po za tym MMO to rozwinięcie multiplayera i sam gram głównie w tego typu gry poza drobnymi wyjątkami, a Koreańczykiem nie jestem.
Blizzard zaczynał na konsolach, pora na nie wracać.
Blizzard wypuszczając gry na X360/PS3 wspierał by Microsoft/Sony z którymi według przecieku będzie chciał podjąć walkę o rynek w 2013 roku. Wiec nie widzę w jaki sposób miało by się to przysłużyć firmie.
@Kartis
W tych krajach co wymieniłeś nie sprzedaż w ciągu kilku dni ponad milion kopii. W takiej Brazylii około roku czasu temu oficjalnie premierę miała dopiero konsola ps2 jak widać nie jest to za silny rynek.
Nie dawno czytałem wiadomości na kilku portalach, że Starcraft 2 jednak nie poradził sobie w Korei tak jak tego oczekiwano, fani zostali przy jedynce albo właśnie przy mmo których nie było w takich ilościach podczas premiery pierwszej części.
Razem Xboksa 360 i PS3 na świecie zeszło ponad 90 milionów, jest to ogromna liczba którą Blizzard na pewno bierze pod uwagę. Valve potrafiło dogadać się z Sony jestem pewny, że i Blizzard jest w stanie to zrobić.
Takie "badania" powinni prowadzić po premierze gry na PC.
Nie potrzebne marnowanie czasu i tyle.
Kartis [ gry online level: 23 - Pretorianin ] jestem bardzo ciekaw jak firma, ktora przez ostatnie 10 lat wydala jedna nowa gre(wow), plus kilka dodatkow i dwie kontynuacje ktore jeszcze wielce sie nie roznily od poprzedniczek, chce konkurowac z kimkolwiek. No chyba ze beda kazda postac do Diablo wypuszczac jako osobne gre za 200 zlotych i liczyc ze ktos sie rzuci na to mięcha.
W tym, ze celem blizzarda nie jest wydawanie gier, w ktore 'tylko' daje sie grac, ani gier, ktore sa biedne.
W tym rzecz, że sterowanie w sacredzie było ok, a o to się chyba rozchodzi.
GameOman [ gry online level: 29 - Pretorianin ] - ano w bardzo prosty sposób. Wydając jedną bardzo dobrą grę dla milionów można zarobić więcej niż wydając 20 gier które kupi ~20k osób.
A do tego WoW to mmorpg. Subskrypcja miesięczna. Ile jest teraz aktywnych kont? 10 mln?
To sobie policz miesięczne przychody: 10mln x 10USD - 100mln USD = 1.2mld rocznie. Do tego kasa z dodatków które schodzą jak ciepłe bułeczki. I firma nie ma ciśnienia by wypuszczać kilka tytułów rocznie bo musi się utrzymać na rynku.
Shrike:
W tych krajach co wymieniłeś nie sprzedaż w ciągu kilku dni ponad milion kopii.
Bo nie wymieniłem wszystkich, podałem tylko przykłady. Mógłbym jeszcze dorzucić Chiny dla PC ,większość rynków jest mieszana. Patrzenie na perspektywę rozwoju świata po przez Amerykę jest błędne. Nie mamy dostępu do Amerykańskiego Xbox live który oferuje własne programy, ściąganie seriali i prowadzi zażartą walkę o konsumenta z UPC. Dostępność internetu też jest znacznie lepsza niż w USA co promuje rynek PC.
W takiej Brazylii około roku czasu temu oficjalnie premierę miała dopiero konsola ps2 jak widać nie jest to za silny rynek.
Silniejszy od Polskiego, tak jak np. Argentyna. Nie zdajemy sobie z tego sprawy ponieważ uważamy wszystkie państwa ameryki południowej za trzeci świat. Może ludzie nie są tam tak zainteresowani konsolami.
Nie dawno czytałem wiadomości na kilku portalach, że Starcraft 2 jednak nie poradził sobie w Korei tak jak tego oczekiwano, fani zostali przy jedynce albo właśnie przy mmo których nie było w takich ilościach podczas premiery pierwszej części.
A ja obserwuje cały czas przejścia graczy koreańskich z S1 i W3 do S2, choćby słynnego boxera. Jak na razie oglądanie rozgrywek S2 nie jest tak fascynujące jak S1, wynika to z tego że gracze jeszcze nie mają takiej wprawy w tej grze, ale powoli rozgrywka przechodzi z micro na macro.
Xboksa 360 i PS3 na świecie zeszło ponad 90 milionów, jest to ogromna liczba którą Blizzard na pewno bierze pod uwagę. Valve potrafiło dogadać się z Sony jest pewny, że i Blizzard jest w stanie to zrobić.
Valve nie musiało się dogadywać z Sony, pache na PS3 mogą być rozprowadzane za darmo. Dlatego firma nie musiała by pobierać opłat za dodatki tak jak to miało miejsce w team fortres 2 na X360. Możliwe że Valve i Sony planują połączenie sił, jakieś łączenie koncernów będzie konieczne bo konkurencja jest spora: Blizzard, Valve, Sony, Microsoft, Apple, Google i UPC. A to tylko firmy które mogę wymienić, pewnie coś się jeszcze czai w ciemnych zakamarkach rynku :] .
GameOman:
jestem bardzo ciekaw jak firma, ktora przez ostatnie 10 lat wydala jedna nowa gre(wow), plus kilka dodatkow i dwie kontynuacje ktore jeszcze wielce sie nie roznily od poprzedniczek, chce konkurowac z kimkolwiek. No chyba ze beda kazda postac do Diablo wypuszczac jako osobne gre za 200 zlotych i liczyc ze ktos sie rzuci na to mięcha.
Dochód z WoWa w samym 2009 roku stanowił połowę przychodów koncernu Activision Blizzard. Przeciętna gra na konsole aby się jako tako zwrócić potrzebuje 1 mln sprzedanych kopii, gra na PC 500 tys egzemplarzy, MMO 300 tys subskrybentów. Ostatnia wzmianka o WoWie mówiła o 12,5 mln subskrybentów, także Blizzard z WoWa ma chory dopływ gotówki.
[16] [18] ska takie interesujace cyfry? W grudniu sprzedano 4.7m kopii kataklizmu wiec niech bedzie to 5.5m na dzien disiejszy, czyli tyle jest aktywnych subskrypcji obecnie bo nie powiesz mi ze ludzie nie dokupili dodatku i nadal placa miesiecznie.
Poza tym nie wszyscy placa 10$ za miesiac wiec to 100 mil miesiecznie to bardziej jakies 35-40 minus koszty z utrzymaniem infrastruktury.
Jak będzie diablo na pc i konsole to kupuję na ps3xD
A swoją drogą to dobrze że będzie w 1 Kwartale 2012 bo nie znalazłbym kolejnych 200zł w tym roku,
bo gier jest od groma
Blizzard to jedna z niewielu firm, ktora dba o swoich klientow. Przez 4 lata gralem w WoW'a, support na najwyzszym poziomie. Dzieki kasie z MMO moga wypuszczac 1 gre na 3-4 lata, ktora bedzie kandydatem do gry roku(starcraft 2, pewnie diablo 3).
Drackula:
"[16] [18] ska takie interesujace cyfry? W grudniu sprzedano 4.7m kopii kataklizmu wiec niech bedzie to 5.5m na dzien disiejszy, czyli tyle jest aktywnych subskrypcji obecnie bo nie powiesz mi ze ludzie nie dokupili dodatku i nadal placa miesiecznie."
Połowa runku WoWa to chiny, tam nie ma Cataclismu, dopiero niedawno wyszedł Wrath of the Lich King. Gracze z poza chin stanowią około 6 mln użytkowników, czyli z twoich wyliczeń wynika że dodatek zakupili prawie wszyscy. Zdarzają się też ludzie którzy grają bez dodatków bo np podobał im się content tylko do poziomu 60. Nowi gracze też przeważnie nie kupują całości naraz, zanim zobaczysz cokolwiek z Cataclismu minie przynajmniej miesiąc.
Niema Zadnej potrzeby wydawania DIII na konsole ta gra i tak zarobi na siebie miliony w wersji PC, mysle takze ze nie bedzie mial ogromnych wymagan ( czy komus nie dziala scII tak zeby dalo sie grac ? ).
I mam nadzieje ze Blizz o tym bardzo dobrze wie i nie pojdzie droga uproszczania (skili, interface itp) zeby gosciu na padzie mogl to obluzyc...
Cale szczescie Blizzard nie musi sie martwic o sprzedaz. do tej pory w DII gra mnostwo osob.
Smiesza mnie komentarze ludzi ktorzy whinuja ze blizz dlugo wydaje gry... Wolalbym zeby wszystkie firmy podchodzily do tworzenia gier tak jak Blizz niech gier bedzie DUUUUUZO mniej ale niech kazda gra byla tak epicka jak blizzardowskie.
@Ictius to nie sa zadne konkurencje dla D3... wszystkie gry ktore wymieniles nie beda mialy multiplayer...
Kiedy wreszcie Polscy gracze przestana myslec tak zasciankowo. Gry ida w strone MULTIPLAYER nauczcie sie wreszcie. Ja takze sie Ciesze z wielu SP ale jednak duzo bardziej wciagajaca jest rozgrywka MP.
[23] przecież diablo III już jest uproszczony, choćby to że nie trzeba będzie latać po miksturki do miasta, bo z każdego wroga wypada "apteczka".
i pierdzielisz z tym MP - większość shoterów i MMO to jedno i to samo gówno, wszystko na jedno kopyto zrobione. Owszem od czasu do czasu wyjdzie jakaś perełka, ale spora część to po prostu gry kopiujące z najlepszych, zero nowych pomysłów.
moze wlasnie dlatego gry powinny wychodzic rzadziej ?
no i wlasnie takie uproszczenie nam wystarczy... po co jeszcze robic diablo pod pada ? jakis argument ?
Na konsolach pojawiają się gry takie jak Demons Souls, które z założenia są podobne do takiego Diablo, nie są uproszczone, a potrafią jeszcze wprowadzić parę ciekawostek.
Drackula ja Ci powiem. Jest bardzo dużo osób, które nie kupiło jeszcze dodatku np. moja żona. Nawet nie ma kupionego pierwszego dodatku a takich osób jest dużo. Po co kupować kolejne dodatki skoro ktoś grę zaczął parę miesięcy temu i jego postać nie ma jeszcze nawet 60 poziomu? Po drugie - zgadza się, nie wszyscy płacą $10. Skąd Wy tą kwotę wzieliście? Abonament w WoW kosztuje $14.99 / 12.99 EURO. I tak, na chwilę obecną jest ponad 12.000.000 miliona subskrypcji. A skąd to wiadomo? To proste. Każda firma musi "spowiadać" się akcjonariuszom i inwestorom.
Kreek a po co tworzyć coś nowego skoro można coś skopiować i to ulepszać? Proponuję Ci obejrzeć ten film:
http://matipl.pl/2010/05/14/implix-jaki-jest-klucz-do-sukcesu-firmy/
Zresztą niech sobie go obejrzy każdy. To o polskiej firmie. Polecam!
Jakiś czas temu czytałem posta napisanego przez pracownika Blizzarda precyzującego czym według nich jest aktywna subskrypcja - jest to po prostu konto opłacone w danym momencie ;)
Dziwnie by się grało na padzie w Diablo nie powiem ale zobaczymy co twórcy pokażą, czy w ogóle coś pokażą. Oby tylko nie przesuwali premiery wersji PC na 2012.
Choc mam Xbox-a to w nowe diablo raczej bede wolał zagrac na blaszaku.
@Ictius
Diablo III nigdy nie miało przesuwanej premiery, bo data takowej nigdy nie została ogłoszona.
Przy takiej grze jak Diablo jestem w stanie się poświęcić i pogarbić kilka godzin przed monitorem z gryzoniem w łapie. :P
Koktajl Mrozacy Mozg:
Ale w czym problem? Wytlumaczcie mi z tym teleportem
Z tym że będzie działał wolniej lub szybciej na padzie tak jak wiele innych skili, przez co jego faktyczna moc będzie inna niż na klawiaturze i myszce. Gra musiała by mieć oddzielnie doszlifowanie pod konsole i PC.
Kreek:
przecież diablo III już jest uproszczony, choćby to że nie trzeba będzie latać po miksturki do miasta, bo z każdego wroga wypada "apteczka".
Ale w walce z bossem masz ograniczoną ilość życia, a nie tyle fiolek ile się zmieści w inwentarzu. Dodatkowo w D3 będziemy na raz używać 7 umiejętności, w D2 używaliśmy 2, więc gra jest jednak bardziej rozbudowana.
Jestem ciekaw jak to będzie wyglądać.
Kartis napisał: "Blizzard wypuszczając gry na X360/PS3 wspierał by Microsoft/Sony z którymi według przecieku będzie chciał podjąć walkę o rynek w 2013 roku. Wiec nie widzę w jaki sposób miało by się to przysłużyć firmie."
Najważniejszym celem biznesowym Activision Blizzard jest walka z MS i Sony poprzez nie wydawanie gier na ich konsole. Tylko taka strategia służy firmie. To oczywista oczywistość. Kolejne CoD też będzie tylko na PC, a według przecieku tylko na Linuksa aby nie wspierać w żaden sposób OSa Microsoftu.
me_myfa:
Bobby K. jakiś czas temu narzekał na ilość pieniędzy która idzie na opłacanie właścicieli konsol, było to w kontekście zachęcania graczy do podłączania pada do PC. Jeżeli przyszłość użytkowników osobistych osobistych konsol czy PC leży w "chmurze" to po co wspierać pośrednika?
Dwa słowa: market share. Można snuć wizje przyszłości, ale kiedy na koniec roku przyjdzie pokazać wyniki finansowe to tracą one na znaczeniu. Tak jak Royal Dutch Shell nie przestanie sprzedawać oleju napędowego dlatego, że przyszłością są alternatywne źródła energii, tak żaden duży wydawca nie będzie walczył o lepsze jutro dla TRU HARDCORE PC GAMERS jeśli zmniejszy to jego obroty.
Chmura to jeszcze wieksze ksozty niz oplacenie sony i ms :] . Moze to i przyszlosc ,ale na dzien dzisiejszy nie tania ;] .
@Emisariusz
Nie Polacy myślą zaściankowo. Rozpowszechniło się globalnie, że MMO/Multi to przyszłość. Chyba dla ludzi, którzy nie potrafią wylogować się z facebooka. Prawda jest taka, że single są pod każdym względem lepsze niż tryb multiplayer - misje, fabuła (ona w singlu w ogóle [sic!] jest!) itd. Nie chcę się nad tym rozwodzić. Nie rozumiem ludzi, którzy po raz tysięczny przechodzą jedną mapkę w CoD'zie czy innym badziewiu. Nie rozumiem fenomenu gier blizadra, ni to ładne ni ciekawe. A tytuły, które Ictius podał biją na głowę to, co kiedykolwiek przedstawi nam ta firma.