Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Ponad milion sprzedanych egzemplarzy Sniper Ghost Warrior

10.02.2011 12:57
😉
1
amigo2000
191
Generał

Jestem bardzo ciekaw jak im wyjdzie 2 część i to na silniku CryENGINE 3. Może być naprawdę interesująco.

10.02.2011 13:00
victripius
2
odpowiedz
victripius
93
Joker

Czy milion (albo 1,5 mln) sprzedanych egzemplarzy to dużo? Według mnie trochę słabo patrząc na wyniki innych gier, które zakupiono w ilościach milionowych. Jak na polskie warunki taki wynik jest pewnie niezły.

10.02.2011 13:02
3
odpowiedz
TobiAlex
200
Legend

I niby czym ta gra różni się od innych produktów CI? Tylko grafiką! Co ten marketing potrafi zrobić z ludźmi...

10.02.2011 13:03
Mortalking
👍
4
odpowiedz
Mortalking
135
Senator

Szacunek za tak ogromny sukces. WOW 1 mln sprzedanych pudełek przy budżecie gry wynoszącym zaledwie 3 mln zł, jeszcze chyba żadna gra nie przyniosła polskiemu studiu takich zysków jak S:GW firmie CI, fakt że CI samo wydało tą grę przez co nie musieli się dzielić zyskami z wydawca jeszcze tylko dodatkowo powiększyło im wpływy.

10.02.2011 13:03
5
odpowiedz
Mercc
52
Konsul

victripius

Biorąc pod uwagę jakość gry, wynik jest rewelacyjny. Dużo lepsze produkcje ( castelvania, enslaved) sprzedają się tak samo, lub nawet słabiej. To nie jest Halo, czy Killzone 2.

10.02.2011 13:04
Slasher11
👍
6
odpowiedz
Slasher11
190
Legend

I bardzo fajnie, bo gierka niezła :)

10.02.2011 13:16
Koktajl Mrozacy Mozg
7
odpowiedz
Koktajl Mrozacy Mozg
195
VR Evangelist

2 - ciekawe czym gra zaslynela ze poszla tak dobrze mimo roznych opini a Enslaved, Castlevania i pare innych nawet miliona nie osiagnely? Pozostaje sie cieszyc

10.02.2011 13:16
Mortalking
8
odpowiedz
Mortalking
135
Senator

@victripius - zwróć też uwagę na to ile wydaje się na zachodzie kasy na stworzenie gry, po kilkadziesiąt mln $ a tu za ledwie 3 mln zł pozwoliło im stworzyć produkt który był w stanie dobić do granicy 1 mln sprzedanych kopii.

10.02.2011 13:36
9
odpowiedz
zanonimizowany765534
19
Pretorianin

HAH! Dopiero 1 mln sprzedaży a DLC do Black OPS w tydzień po premierze ma 1.4 mln. I ludzie tak bardzo nienawidzą DLC...

10.02.2011 13:41
Kreek
😍
10
odpowiedz
Kreek
65
Senator

Gra się sprzedała bo jest tania i ładna...

10.02.2011 14:00
przemas478
11
odpowiedz
przemas478
103
Senator

I bardzo dobrze, tak trzymać City Interactive!

10.02.2011 14:13
kaszanka9
12
odpowiedz
kaszanka9
109
Bulbulator

Mortalking, źródła ? podaj mi ile dokładnie kosztowały takie gry jak castlevania, enslaved, i inne ze sprzedażą w okolicach 1 mln.

Sobie policzcie, gra na zachodzie te 50$ kosztuje, prosta kalkulacja i mamy 1mln pudeł = 50 mln $, gra osiągnęła wynik po kilku miesiącach , a więc cena spadała, realnie z połowę tego mogli zarobić czyli 25 mln $ minus 3 mln (nie wiem jaka waluta) minus koszty dystrybucji i wsparcia, można założyć, że co najmniej 15 mln $ zarobili, a gra wcale cudem nie jest i reklamowana też znacznie nie była.

10.02.2011 14:16
👍
13
odpowiedz
zanonimizowany631077
33
Centurion

Wygląda na to, że jest zapotrzebowanie na takiego typu gry. Nie tylko skrypt za za skryptem i skryptem pogania jak w CoD. Widać są ludzie już zmęczeni tą "NIESAMOWITĄ AKCJĄ". Pozostaje się cieszyć.

10.02.2011 14:26
Barthez x
14
odpowiedz
Barthez x
202
vel barth89

Gratulacje i mam nadzieję, że nowy Sniper faktycznie trafi do sklepów w wakacje :)

10.02.2011 14:47
Koktajl Mrozacy Mozg
15
odpowiedz
Koktajl Mrozacy Mozg
195
VR Evangelist

[9] - dla dzieciaka internet to wrota do wszystkiego, nie ma karty, kupi znajomy, itd

10.02.2011 15:12
👎
16
odpowiedz
gameboywik
99
Generał

[7]-->no naprawdę jest się z czego cieszyć....

10.02.2011 15:22
Mortalking
17
odpowiedz
Mortalking
135
Senator

@kaszanka9 - Mafia 2 budżet 35 mln $ a na obydwie konsole zaledwie 1.39 mln pudełek.
Killzone 2 budżet 50 mln $ 2.57 mln pudełek.
Jeszcze odjąć od tego 70 % które zabiera wydawca, to takie projekty staja się ledwo opłacalne dla ich twórców.

10.02.2011 15:42
Marcines18
18
odpowiedz
Marcines18
59
Senator

Gra średnia, ale dobrze się sprzedaje.

10.02.2011 16:14
Nolifer
19
odpowiedz
Nolifer
173
The Highest

Ta gra była słaba na 3h starczyła .

10.02.2011 16:29
XineX
20
odpowiedz
XineX
68
Professor Chaos!

Widać, że opłaca się robić ładne okładki :P.

10.02.2011 16:44
21
odpowiedz
Bazylisheq
103
Konsul

Mortalking - ale ci wydawcy najpierw dają pieniądze na stworzenie gry.

10.02.2011 17:24
Mortalking
22
odpowiedz
Mortalking
135
Senator

@Bazylisheq - w sumie nie wiem dokładnie jak to jest z tymi wydawcami, czy już z góry dają kasę na projekt, czy tylko zajmują się marketingiem i wydaniem gry.
Ale tak czy siak CI ubiło genialny interes na tym tytule.

10.02.2011 20:14
kaszanka9
23
odpowiedz
kaszanka9
109
Bulbulator

Mortalking, hola , hola, kz2 nie dało się spiracić w czasie jego górowania, stąd jedynym powodem słabej sprzedaży musiałabyć słaba gra (choć nie uważam jej za taką), po za tym kz2 wydaje sony wszystko zostaje u nich, a i przez taki dobry ex promują konsolę ps3, sony na tym zarobiło i to nie mało.

Mafia 2 też nie trafiłeś, bo wydawcą i dystrybutorem jest w większości 2k, kasa zostaje prawie w całości u nich, po za tym ta gra miała dlc, a dlc to czysty zysk, zero kosztów, na grze zarobili kupę kasy.

COD zarobił więcej na sprzedaży drogich dlc z 5 mapkami niż na samej sprzedaży gry.

Podsumowując, firmy zarabiają dobrze na grach tylko tego nie powiedzą wiadomo dlaczego, trzeba robić z siebie męczenników piractwa i w ogóle, tak gadają od 10 lat a jakoś wciąż świetnie prosperują.

10.02.2011 20:25
Xartor
24
odpowiedz
Xartor
141
Konsul

Czyli na świecie jest ponad milion "dziwnych" ludzi...
Ale fakt, okładka ładna. No i nazwa gry, nawet interesująca. To tyle dobrego o tej grze mogę napisać.

10.02.2011 21:25
25
odpowiedz
zanonimizowany669488
77
Generał

To smutne, że każdy shit, który ma celownik sprzeda się w milionowym nakładzie. Aha, pod warunkiem, że wyjdzie na 360

10.02.2011 23:26
Mortalking
26
odpowiedz
Mortalking
135
Senator

@kaszanka9 - to nie chodzi o to aby zarobił wydawca ale o ty by zarobiło studio które wydało dana grę. Wiadome jest to że większość zysków z gry przejmuje wydawca, a w przypadku CI prawie 100 % wpłynęło do ich kieszeni i nie musieli się z nikim dzielić z nikim zyskami.

11.02.2011 00:10
27
odpowiedz
zanonimizowany681188
82
Konsul

Już lepiej jak by robili na silniku CryEngine2 bo trójka to jednak kijowa patrząc po screenach Crysisa 2 w porównaniu do pierwszej części.

11.02.2011 13:22
28
odpowiedz
BigBoss86
27
Pretorianin

Jak na firmę, która produkowała do tej pory kioskowe pierdoły typu Terrorist Takedow, to jest to awans w kierunku produkcji poważniejszych. Sniper nie należał do gier jakoś specjalnie wybitnych, ale jest to jak najbardziej gra poważna i City Interactive może zacząć wojować już coś ponad rynek lokalny. I bardzo dobrze. Wybił się People Can Fly, CDPR i czas na CI. Do boju Polacy!

11.02.2011 13:28
29
odpowiedz
BigBoss86
27
Pretorianin

"po za tym ta gra miała dlc, a dlc to czysty zysk, zero kosztów, na grze zarobili kupę kasy"
To jedna z najtrafniejszych maksym, jakie ostatnio usłyszałem. Do tego hasła należy jeszcze dodać audio w postaci marszu pogrzebowego...

11.02.2011 16:48
kaszanka9
30
odpowiedz
kaszanka9
109
Bulbulator

Mortalking - do ciebie widzę nie dociera, kz2 i mafia 2 tak samo, praktycznie 100% poszło do twórców.

BigBoss86 - no , ale tak jest, poza kosztem zrobienia dlc, jego dystrybucja cyfrowa to żaden koszt.

"marszu pogrzebowego..." - zamawiam remix tiesto.

11.02.2011 19:52
31
odpowiedz
BigBoss86
27
Pretorianin

Czasami jest tak, że faktycznie koszt wyniósł zero. Popatrz na dlc do Mass Effect 2 i Mafia 2, gdzie została zrobiona cała gra, a następnie pewne elementy wycinano i nie dawano w podstawowej wersji gry. Tutaj koszt był żaden (jeśli chodzi o koszty produkcji), jest to skrajne lenistwo producentów gier i strach pomyśleć jak bardzo będą sobie jeszcze ułatwiać w przyszłości.

11.02.2011 21:05
Mortalking
32
odpowiedz
Mortalking
135
Senator

@kaszanka9 - wyjaśnij dlaczego do twórców gier Mafia 2 i Killzone 2 większość wpływów z tytułu sprzedanych pudełek z grą poszło do ich kasy a nie do wydawcy.
Mafia 2 była tworzona przez Illusion Softworks/2K Czech a wydawca był Take-Two, natomiast Killzona 2 stworzyło studio Guerilla Games a wydawca jest Sony Computer Entertainment. Więc jakim cudem wydawca miał by przekazać 100 % wpływów twórcom tych gier.Jaki to by miało sens dla wydawców jak by tak się działo.

11.02.2011 21:26
33
odpowiedz
Mark24
11
Legend

@kaszanka9 - wyjaśnij dlaczego do twórców gier Mafia 2 i Killzone 2 większość wpływów z tytułu sprzedanych pudełek z grą poszło do ich kasy a nie do wydawcy.

też z chęcią poczytam :)

14.02.2011 14:48
34
odpowiedz
zanonimizowany777238
8
Legionista

Mortalking, Mafia była wydawana przez 2K Games. Ale co do przekazywania wpływów do twórców to masz rację. Gdzieś widziałem na necie rozpiskę, ile idzie do wydawcy, ile do dystrybutora, i podano, że z 40 funtów, tylko 3 idą do twórców...

15.02.2011 12:35
vojak_2
35
odpowiedz
vojak_2
40
Generał

Gre przeszedłem i nawet spoko, ale dwójka może być ciekawsza... Sniper Elite też jest dobra, polecam

15.02.2011 13:16
mr_nadol
36
odpowiedz
mr_nadol
44
Starkiller

Brawo, oby tak dalej!

Wiadomość Ponad milion sprzedanych egzemplarzy Sniper Ghost Warrior