Ponad milion sprzedanych egzemplarzy Sniper: Ghost Warrior
Jestem bardzo ciekaw jak im wyjdzie 2 część i to na silniku CryENGINE 3. Może być naprawdę interesująco.
Czy milion (albo 1,5 mln) sprzedanych egzemplarzy to dużo? Według mnie trochę słabo patrząc na wyniki innych gier, które zakupiono w ilościach milionowych. Jak na polskie warunki taki wynik jest pewnie niezły.
I niby czym ta gra różni się od innych produktów CI? Tylko grafiką! Co ten marketing potrafi zrobić z ludźmi...
Szacunek za tak ogromny sukces. WOW 1 mln sprzedanych pudełek przy budżecie gry wynoszącym zaledwie 3 mln zł, jeszcze chyba żadna gra nie przyniosła polskiemu studiu takich zysków jak S:GW firmie CI, fakt że CI samo wydało tą grę przez co nie musieli się dzielić zyskami z wydawca jeszcze tylko dodatkowo powiększyło im wpływy.
victripius
Biorąc pod uwagę jakość gry, wynik jest rewelacyjny. Dużo lepsze produkcje ( castelvania, enslaved) sprzedają się tak samo, lub nawet słabiej. To nie jest Halo, czy Killzone 2.
2 - ciekawe czym gra zaslynela ze poszla tak dobrze mimo roznych opini a Enslaved, Castlevania i pare innych nawet miliona nie osiagnely? Pozostaje sie cieszyc
@victripius - zwróć też uwagę na to ile wydaje się na zachodzie kasy na stworzenie gry, po kilkadziesiąt mln $ a tu za ledwie 3 mln zł pozwoliło im stworzyć produkt który był w stanie dobić do granicy 1 mln sprzedanych kopii.
HAH! Dopiero 1 mln sprzedaży a DLC do Black OPS w tydzień po premierze ma 1.4 mln. I ludzie tak bardzo nienawidzą DLC...
Mortalking, źródła ? podaj mi ile dokładnie kosztowały takie gry jak castlevania, enslaved, i inne ze sprzedażą w okolicach 1 mln.
Sobie policzcie, gra na zachodzie te 50$ kosztuje, prosta kalkulacja i mamy 1mln pudeł = 50 mln $, gra osiągnęła wynik po kilku miesiącach , a więc cena spadała, realnie z połowę tego mogli zarobić czyli 25 mln $ minus 3 mln (nie wiem jaka waluta) minus koszty dystrybucji i wsparcia, można założyć, że co najmniej 15 mln $ zarobili, a gra wcale cudem nie jest i reklamowana też znacznie nie była.
Wygląda na to, że jest zapotrzebowanie na takiego typu gry. Nie tylko skrypt za za skryptem i skryptem pogania jak w CoD. Widać są ludzie już zmęczeni tą "NIESAMOWITĄ AKCJĄ". Pozostaje się cieszyć.
Gratulacje i mam nadzieję, że nowy Sniper faktycznie trafi do sklepów w wakacje :)
[9] - dla dzieciaka internet to wrota do wszystkiego, nie ma karty, kupi znajomy, itd
@kaszanka9 - Mafia 2 budżet 35 mln $ a na obydwie konsole zaledwie 1.39 mln pudełek.
Killzone 2 budżet 50 mln $ 2.57 mln pudełek.
Jeszcze odjąć od tego 70 % które zabiera wydawca, to takie projekty staja się ledwo opłacalne dla ich twórców.
Mortalking - ale ci wydawcy najpierw dają pieniądze na stworzenie gry.
@Bazylisheq - w sumie nie wiem dokładnie jak to jest z tymi wydawcami, czy już z góry dają kasę na projekt, czy tylko zajmują się marketingiem i wydaniem gry.
Ale tak czy siak CI ubiło genialny interes na tym tytule.
Mortalking, hola , hola, kz2 nie dało się spiracić w czasie jego górowania, stąd jedynym powodem słabej sprzedaży musiałabyć słaba gra (choć nie uważam jej za taką), po za tym kz2 wydaje sony wszystko zostaje u nich, a i przez taki dobry ex promują konsolę ps3, sony na tym zarobiło i to nie mało.
Mafia 2 też nie trafiłeś, bo wydawcą i dystrybutorem jest w większości 2k, kasa zostaje prawie w całości u nich, po za tym ta gra miała dlc, a dlc to czysty zysk, zero kosztów, na grze zarobili kupę kasy.
COD zarobił więcej na sprzedaży drogich dlc z 5 mapkami niż na samej sprzedaży gry.
Podsumowując, firmy zarabiają dobrze na grach tylko tego nie powiedzą wiadomo dlaczego, trzeba robić z siebie męczenników piractwa i w ogóle, tak gadają od 10 lat a jakoś wciąż świetnie prosperują.
Czyli na świecie jest ponad milion "dziwnych" ludzi...
Ale fakt, okładka ładna. No i nazwa gry, nawet interesująca. To tyle dobrego o tej grze mogę napisać.
To smutne, że każdy shit, który ma celownik sprzeda się w milionowym nakładzie. Aha, pod warunkiem, że wyjdzie na 360
@kaszanka9 - to nie chodzi o to aby zarobił wydawca ale o ty by zarobiło studio które wydało dana grę. Wiadome jest to że większość zysków z gry przejmuje wydawca, a w przypadku CI prawie 100 % wpłynęło do ich kieszeni i nie musieli się z nikim dzielić z nikim zyskami.
Już lepiej jak by robili na silniku CryEngine2 bo trójka to jednak kijowa patrząc po screenach Crysisa 2 w porównaniu do pierwszej części.
Jak na firmę, która produkowała do tej pory kioskowe pierdoły typu Terrorist Takedow, to jest to awans w kierunku produkcji poważniejszych. Sniper nie należał do gier jakoś specjalnie wybitnych, ale jest to jak najbardziej gra poważna i City Interactive może zacząć wojować już coś ponad rynek lokalny. I bardzo dobrze. Wybił się People Can Fly, CDPR i czas na CI. Do boju Polacy!
"po za tym ta gra miała dlc, a dlc to czysty zysk, zero kosztów, na grze zarobili kupę kasy"
To jedna z najtrafniejszych maksym, jakie ostatnio usłyszałem. Do tego hasła należy jeszcze dodać audio w postaci marszu pogrzebowego...
Mortalking - do ciebie widzę nie dociera, kz2 i mafia 2 tak samo, praktycznie 100% poszło do twórców.
BigBoss86 - no , ale tak jest, poza kosztem zrobienia dlc, jego dystrybucja cyfrowa to żaden koszt.
"marszu pogrzebowego..." - zamawiam remix tiesto.
Czasami jest tak, że faktycznie koszt wyniósł zero. Popatrz na dlc do Mass Effect 2 i Mafia 2, gdzie została zrobiona cała gra, a następnie pewne elementy wycinano i nie dawano w podstawowej wersji gry. Tutaj koszt był żaden (jeśli chodzi o koszty produkcji), jest to skrajne lenistwo producentów gier i strach pomyśleć jak bardzo będą sobie jeszcze ułatwiać w przyszłości.
@kaszanka9 - wyjaśnij dlaczego do twórców gier Mafia 2 i Killzone 2 większość wpływów z tytułu sprzedanych pudełek z grą poszło do ich kasy a nie do wydawcy.
Mafia 2 była tworzona przez Illusion Softworks/2K Czech a wydawca był Take-Two, natomiast Killzona 2 stworzyło studio Guerilla Games a wydawca jest Sony Computer Entertainment. Więc jakim cudem wydawca miał by przekazać 100 % wpływów twórcom tych gier.Jaki to by miało sens dla wydawców jak by tak się działo.
@kaszanka9 - wyjaśnij dlaczego do twórców gier Mafia 2 i Killzone 2 większość wpływów z tytułu sprzedanych pudełek z grą poszło do ich kasy a nie do wydawcy.
też z chęcią poczytam :)
Mortalking, Mafia była wydawana przez 2K Games. Ale co do przekazywania wpływów do twórców to masz rację. Gdzieś widziałem na necie rozpiskę, ile idzie do wydawcy, ile do dystrybutora, i podano, że z 40 funtów, tylko 3 idą do twórców...
Gre przeszedłem i nawet spoko, ale dwójka może być ciekawsza... Sniper Elite też jest dobra, polecam