Black Mesa - galeria świeżych (?) obrazków
Najśmieszniejsze jest to, że przeglądam galerię i dokładnie tak zapamiętałem pierwszego Half-Lifa. Ech... wspomnienia są zawsze piękniejsze od rzeczywistości.
Śledzę ten mod od bardzo dawna (jakieś... 4-5 lat? Kupa czasu), wtedy nie było mowy o screenach a jedynie rendery broni i concept arty. Od momentu jego zapowiedzi zdążyłem ukończyć HL'a + dodatki 2 albo 3 razy (Opposing Force ftw). Paradoksalnie im dłużej czekam, tym bardziej obojętny staje mi się los moda - po prostu dość już mam czekania. Obawiam się że przy takim tempie mod może być nieźle zacofany w stosunku do innych gier w dniu jego premiery. O ile w ogóle wyjdzie. Cóż, pozostaje trzymać kciuki.
Kilka lat temu to czekałem na tego moda jak głupi, a teraz lata mi, co się z nim dzieje.
Prawdopodobnie ponownie się nim zainteresuję, jak już będzie do ściągnięcia... o ile w ogóle. A szkoda, bo mógłby to być jeden z najlepszych modów, jaki powstał.
Jest jeszcze trailer jeśli ktokolwiek jeszcze go nie widział http://www.youtube.com/watch?v=oGlhgVz5r6E
Tyle już czasu powstaje, że nie robi teraz takiego wrażenia, jestem podobnego zdania co amadeusz i bone_man, najpierw się strasznie na niego nakręciłem, a potem to opadało, te ciągle przesówania premiery doprowadzają do tego że ten mod już wcale tak ładnie nie wygląda, aczkolwiek jeśli kiedykolwiek wyjdzie to z wielką chęcią po niego sięgnę, z samego faktu że jest to moja ulubiona gra/seria gier, a jednak jakby nie patrzeć i tak będzie ładniejsza grafika niż w oryginalnej części 1.
Mod, który zestarzał się jeszcze przed potwierdzeniem swojej premiery. Autorzy pewnie uświadomili sobie, że pierwszy HL na silniku drugiego HL to tak czy srak będzie staroć. A szkoda, że tak się przeciągnęło. Obstawiam, że samo Valve kiedyś odświeży HL1.
tommik85-> Już dawno temu odświeżyło, ale z marnym skutkiem:
http://store.steampowered.com/app/280/
Te screenshoty nie są takie stare, maja ok. pół roku, ale:
- jest to niekontrolowany wyciek
- shoty te wykonało Atomic PC (w dodatku byle jak i byle gdzie), które dorwało się do pewnej wersji builda za sprawą jednego z twórców moda (reszta ekipy o tym nie wiedziała)
- niedługo po publikacji screenshotów zostały one usunięte i zamieszczono przeprosiny za pomyłkę
- build testowy, z którego pochodzą był tzw. szybką kompilacją, na bazie płaskiego oświetlenia, bez cubemap, a nie prawdziwy release. Tak się kompiluje o wiele szybciej i dla wewnętrznych testów jest to idealna metoda...
Dlatego też wygląda to trochę jak z wersji alfa. Można sobie porównać te same lokacje z obrazków oficjalnych lub samego trailera.
Mod ulega ciągłym modyfikacjom. Dla przykładu jeden z doktorków:
Stara wersja sprzed wielu lat:
http://wiki.blackmesasource.com/images/1/10/Scientist.jpg
Nowa wersja:
http://wiki.blackmesasource.com/images/8/8e/Scientist_frnt.jpg
+ zbliżenie na twarz: http://wiki.blackmesasource.com/images/0/09/Scientist_cls.jpg
Jedna z wczesnych wersji Alien Grunt: http://www.wiki.blackmesasource.com/images/3/3d/Agrunt_wip_1.jpg
Zupełnie nowy Alien Grunt: http://wiki.blackmesasource.com/images/3/33/AGrunt_Armr.jpg
Stara rakietnica: http://wiki.blackmesasource.com/images/2/25/Rpg.jpg
Nowa: http://wiki.blackmesasource.com/images/5/57/Rpgfinal.jpg
A teraz trochę ciekawostek na temat samego moda:
- mod będzie oferował grę nawet dłuższą niż HL1 (większe mapy itd), a to oznacza, że kilka komercyjnych profesjonalnych części Call of Duty oferuje mniej czasu rozgrywki razem wziętych niż ten "amatorski" mod...
- Projekt ten jest większy niż nie jedna "prawdziwa" gra recenzowana na łamach GOL-a :P
- w grze nie będzie NICZEGO gotowego z Half-Life 1. Wszystkie dialogi są nagrane przez ekipę. Nawet odgłosy kombinezonu HEV są ich autorstwa. Kilka modeli wzięto z Half-Life 2 (i przeteksturowano, nawet Gman ma inna teksturę)
- Mod zmienia nawet takie aspekty jak fizyka poruszania się i styl gameplayu by jak najbardziej upodobnić go do HL1, a nie HL2.
- Deathmatch będzie miał inną fizykę niż Single (tak samo było w oryginale)
- Od czasu zwiastuna dosyć wiele się zmieniło i gdyby teraz nagrać ten sam trailer wyglądałby on trochę inaczej.
- Kto z was się kapnął, że "Prepare for unforeseen consequences" (Gman) w trailerze nie jest wklejone z Half-life 2 tylko nagrane przez voice actora moda? ;)
- W grze nie zobaczymy dwóch takich samych twarzy dzięki ich autorskiemu Face Creation System. Co więcej, przechodząc moda drugi raz niektóre osoby mogą wyglądać inaczej, bo system ten dobiera sobie losowo twarze przy uruchomieniu.
- najwięcej czasu pochłonęło przejście ze starego source'a na wersje Orange Box - wymagało to napisania całej masy kodu zupełnie od początku, a programistów jest aż dwóch.
- gdyby nie zmiana silnika mod najprawdopodobniej miałby już dawno premierę
- wiele modeli w tym czasie zostało usuniętych i zastąpionych zupełnie nowymi. Niektóre mapy również zrobiono od nowa.
- Poszczególnych wewnętrznych aktualizacji plików projektu było jak na razie ok. 18 tysięcy.
- Black Mesa została "uhonorowana" 4-ym miejscem w Vaporware 2010 przez serwis WIRED.COM - http://www.wired.com/epicenter/2011/01/vaporware-2010-the-great-white-duke/?pid=49&viewall=true
Niesamowite jest w tym to, że na tej liście są pozycje takich gigantów jak Valve, Rockstar, Adobe, Google czy Apple.
Zestawienie firm z wielo-milionowym/miliardowym kapitałem z ekipą tworzącą MODA do gry?
wszystko fajne jest to co piszesz Kazioo ale jak przeczytałem wzmiankę o zmianie silnika to mi się DNF przypomniał :)
jak tak dalej będą to tłuc to za jakiś czas przy 90% ukonczenia znowu silnik na nowszy zmienią i tak w kółko Macieju :)
Mogli by zrobić niespodziankę i tak z dnia na dzień wypuścić moda. Ale znając szczęście to pewnie w tym roku nie wyjdzie.
BTW. Jeśli oni to tak długo dopieszczają i robią całą grę od nowa to może chcą to wydać jako płatny dodatek (ewentualnie płatną grę)?
Kazioo > Solidny kawał informacji, dzięki :) Screeny znalazłem w sieci bez absolutnie żadnego dodatkowego wyjaśnienia, postanowiłem się nimi podzielić, bo były dla mnie czymś nowym i pokazywały, jak wiele jest zrobione i że tak naprawdę Black Mesa jest niemal gotowa. Jeśli faktycznie są to obrazki uproszczone i finalne dzieło będzie dużo efektowniejsze, to nic, tylko wydobyć dodatkowe pokłady cierpliwości i poczekać. Nawet, jeśli mod będzie płatny. Błogosławieństwo Valve na pewno by pomogło :)
Dla ciekawskich - trochę mało znanych screenów z różnych etapów produkcji:
http://wiki.blackmesasource.com/images/c/cd/Pcpp_jan2010_05.jpg
http://wiki.blackmesasource.com/images/c/ca/Blastpit1.jpg
http://images.raminator.net/site/screenshots/surfacetension_0004.jpg
http://wiki.blackmesasource.com/images/a/ab/Blastpit3.jpg
http://wiki.blackmesasource.com/images/c/c0/XenController_sds.jpg
http://wiki.blackmesasource.com/images/f/ff/Qrxnae.jpg
http://www.blackmesasource.com/media/c3a2_release11_006.jpg
http://wiki.blackmesasource.com/images/7/7e/Bm_c1a1b0001.jpg
http://wiki.blackmesasource.com/images/a/a7/Bm_c1a2b0079.jpg
http://www.kimd.se/art/bm_c2a3_5.jpg
http://www.kimd.se/art/bm_c2a3_2.jpg
http://www.kimd.se/art/bm_c2a3_3.jpg
http://www.catzeyes93.com/images/BlackMesa/images/03_c1a2_release12_003.jpg
http://wiki.blackmesasource.com/images/thumb/5/55/Wgh1.jpg/800px-Wgh1.jpg
jedna z iteracji gluon-guna: http://wiki.blackmesasource.com/images/3/32/Bm_c2a1a0025.jpg - wersji działania tej broni było kilkanaście, a wygląd ostatecznej jest nieznany
niektóre lokacje wyglądają ślicznie, ale co z tego ? nikt nie będzie w nieskonczonośc czekał
Coś się zmieniło od stycznia ? Zagrałbym jeszcze raz w najlepszy FPP w historii :)