Znamy datę premiery i cenę gry sieciowej Rift
w korei ruszy za jakis czas open beta? ktos sie orientuje czy warto czekac na ten tytul?:) do GW2 troche czasu jeszcze zostalo.
Heh, biorę często udział w tych CB, ale nie przypuszczałem, że Rift będzie z abonamentem. Zresztą pewnie nie tylko ja, bo na czacie często ludzie pisali, iż to będzie f2p. Jeżeli gra byłaby darmowa to byłby to bezapelacyjnie jeden z najlepszych darmowych mmo, ale z abonamentem? Nie wróżę tej grze spektakularnego sukcesu. Pewnie po 2-3 miesiącach padnie lub po prostu przejdzie na f2p. Jak ktoś ma okazję wziąć udział w CB to polecam.
trzeba mieć łeb żeby w obecnych czasach wydawać mmo z abonamentem
Beta mnie nie urzekła, ale przetestowałbym grę jakieś 3/5 miesięcy po premierze, tylko że wtedy będzie już Old Republic albo jakiś nowy patch w WoWie. Trochę ten Rift nie ma szczęścia, ulokowany tak pomiędzy dwoma gigantami, oryginalności też ta mnie ma za dużo, zżynają z WoWa gdzie się da, imo to będzie fail na miarę AoC.
A ja pogralem juz z bete okolo 50h i mi sie podoba.
Gra nie tyle zrzyna z WoW'a tylko zrzyna z wiekszosci MMO ktore sie pojawily do tej pory plus dodaje troche od siebie. Dokladnie to samo robi WoW. Nie trzeba wymyslac kola na nowo.
Nudzi mnie to pisanie "znawcow" ze gra XXX zrzyna z WoW'a podczas gdy WoW to zrzyna z Everquesta a fabularnie z Warhammera.
Pozatym nie widze nic zlego we wzorowaniu sie na dobrych gameplayowych wzorcach - Blizzard robi to z premedytacja caly czas.
RIFT nie jest krokiem milowym w MMO (ale tez zadna gra w ciagu nastepnych ~5 lat nie bedzie, z TOR i GW2 na czele - te gry sa tak overhyped ze az sobie nie wyobrazam placzu po premierach) ale jest fajna, dopracowana gra MMO z paroma ciekawymi patentami (system rozwoju postaci i dynamiczny content), jak najbardziej do pogrania.
A co do abonamentu - gra ma budzet 50 milionow $ - MUSI byc abonament. :) Pozatym ludzie beda placic - Blizzard nie ma monopolu na pieniadze za MMO. Jest na rynku sporo MMO z abonamentem, ktore na swoich podworkach radza sobie calkiem niezle.
Co do komentarzy ze "w dzisiejszych czasach MMO z abonamentem?" "to nie przejdzie", itd... Za marketing tej gry odpowiada czlowiek, ktory wiele lat pracowal dla Microsoftu i byl szefem marketingu XBOXA 360 i XBOX LIVE - ja uwazam ze on wie co robi bardziej niz specjalisci i analitycy rynku MMO na GOLu. :)
IMHO gra odniesiesie sukces i zdobedzie sonie wierny, staly playerbase. Dlaczego? Bo w porownaniu z kazda premiera MMO ostatnich ~5 lat jest po prostu dobra i dziala. Juz beta daje fun. Czego nie mozna bylo powiedziec o AOC, WAR czy np. nowym FF 14.
Moje trzy grosze.
Też biorę udział w beta testach, i niestety pograłbym wn iego tylko jeśli byłby f2p, albo jak powstaną jakieś prywatne serwery(w co wątpie ;P)
Ogólnie Rift prezentuje się dobrze, a nawet bardzo dobrze, lecz nie jest niczym,, przy czym można by poweidzieć "łał, to jest zajebiste, normalnie szok.." Grając w bete miałem wrażenie że gram w wowa, tylko w innym świecie. Świecie, który już na początku pokazuje bardzo dobry poziom rozgrywki, ale nic poza tym. UI idealnie tak jak WoW, i większość MMORPGÓW, chociaż muszę przyznać że twórcy wiedzieli o tym, że classic ui to nie jest to, i dali możliwość całkiem dużej customizacji ui, bez żadnych addonów --> bardzo ciekawa opcja. Tak samo jak i wbudowany "Quest Helper".
Myślę, że gra odniesie sukces, ale na średnia skalę, i raczej weźmie takich ludzi, któzy mieli mało do czynienia z MMO, a zaintersujasię poporostu tym tytułem. Myślę, że Rift będzie bardzo dobry, ale nie tak dobry żeby ludzie którzy grali w WoWa przeszli na Rifta/grali jednocześnie w to i w to - raczej będzie bardzo mały % takich ludzi.
Myślę również, że Rift miałby znacznie więcej użytkowników, jeśli Byłby F2P z mikropłatnościami, pozwającymi w dużej mierze szybciej epxić itakie tam pierdołki --> wtedy np. ludzie znudzeni wowem, któzy mają kase, a nie chcę im się expić znów przeszli by.... Poza tym grałoby dużo więcej osób na serwerach.
Sam bym pograł dłużej w Rifta, gdybym tlyko mgół w niego od tak pograć....a wyexpując już pare postaci w wowie prze zpare lat grania, zupełnie nie che mi się expić kolejnej postaci, w prawie identycznej grze, więc na dobrą sprawę ani w pełnej wersji ani w becie Rifta nie dojdze do end-game contentu...
Dokladnie, dziwne ze niektorzy widza w Rifcie "klona" WoWa.
Za gra stoi Scott Hartsman, ktory wczesniej siedzial w obu Everquestach.
Rift posiada bardzo duzo cech z Everquesta II i Warhammera, rzeklbym najlepszych cech.
IMO spora innowacja jest system klas i umiejetnosci, do tego gra w obecniej postaci jest
mocno dopracowana i bugow jest naprawde niewiele.
A co do platnosci ? Bardzo dobrze ze trzeba placic miesieczny abonament. Jest to w/g mnie wiekszym gwarantem ze gra bedzie stale dopracowywana i ulepszana.
W jakims rankingu najlepsza gra MMO jezeli chodzi o playerbase wygral Everquest II. Pewno dlatego ze ogolnie ludzie grajacy w nia to powiedzmy w wiekszosci bardziej powazny playerbase.
Natomiast Rift ze swoim charakterem, sposobem tworzenia klas/umiejetnosci bedzie trzymal podobny poziom jak Everquest II (playerbase)
Moje cztery grosze :)
Aion jakoś się trzyma , ale z dnia na dzień coraz mniej osób gra. To samo będzie z tą grą
Miszak odnośnie abonamentu itp. - powiedz to twórcom APB. A odnośnie Everquest'a - z jakiegoś ta darmowa wersja powstała tak?
Everquest II w wersji darmowej jest bardzo powaznie okrojony, zeby w pelni korzystac z calego contentu bardziej oplaca sie wykupywac abonament. Ta "darmowosc" a dokladniej mikroplatnosci jest skierowana wylacznie na graczy casualowych. I bardzo dobrze, niech tak bedzie. W calkowity darmowy i STALE rozwijajacy sie MMORPG nie uwierze.
Zobaczymy jak bedzie z Riftem, ja mam nadzieje ze jezeli juz to pojdzie to w podobnym kierunku jak EQ2, gdzie w miare rozsadnie polaczono normalna (PELNA) gre z abonamentem z "darmowa" gra z mikroplatnosciami.
Spora część playerbase EQ2 zamówiła pre-ordery Rifta i są to ludzie, którzy przez ostatnie 5 lat inne mmo raczej omijali z daleka. Rift jest w dużej mierze skierowany do nich i przekonuje dużo bardziej niż Vanguard.