Przegląd tygodnia - podsumowanie roku [2/2]
oglądamy !
Bujaszaka x2!
pierwszy
FAJNOOO :D
HELL F*****G YEAH!!
Extra.
11!
nie spodziewałem sie go tak szybko XD
STARCRAFT DWA :D
oglądam :) doczekałem sie
DO DUPY JEST TEN KINECT TO JEST COS OKROPNEGO PRZEZ TO GOWNO STALEM SIE IDIOTA W MEDIA MARKT XD
zapamiętam masę slasherów (god of war, castlevenia, dante's inferno,...)
Fajny Przegląd :) Dzięki za fajne i ciekawe podsumowanie. Jutro napiszę coś na konkurs :)
Mam nadzieję, że Microsoft spełni obietnicę przenoszenia gier z Xbox'a na PCty. Nie mogę się już doczekać Pecetowego Fable 3.
Mi w pamięć z tego roku zapadnie napewno Kinect i Move. Według mnie jest to pamiętne wydarzenie, ponieważ ludzie zapamiętają z tego , że "można sterować gry ciałem".
jak dla mnie wydarzeniem roku było wypuszczenie kontrolerów ruchowych i problemy z wykrywaniem ludzi. Gamespot zrobił test Kinecta i średnio 2 na 3 osoby rasy ... ciemnej tak nazwijmy... po prostu nie soatło wykrytych ;p nie wiem na ile ta informacja ma odzwierciedlenie w rzeczywistości ale może coś jest na rzeczy... sam mam Move'a i grywam od czasu do czasu w bocce w Ports Champions, wywołując salwy śmiechu w domu ciskając powietrzem w TV.. no cóż... ciężki zycie hardcore'owce grającego w gry dla casuali :D
No i tak.... kontrolery ruchu - jak powiedzieliście, dla casualowców. Zresztą wszystko co powiedzieliście to szczera prawda, PC ma dalej to coś, konsole, i owszem. Exclusiv'y exclusiv'ami pozostaną. PSP moim zdaniem nie ma najmniejszych szans na naszym rynku. 3D kiedyś będzie codziennością, właśnie ; KIEDYŚ.
Podsumowywując : Konsole, konsolami pozostaną. PC zawsze będzie wyjątkowy, 3D na pewno gdzieś, kiedyś zawita na nasze telewizorki, a PSP zginie.
to był jeden z lepszych roków(jeżeli chodzi o zakupione gry):).
Hoł, hoł, hooooł (po raz 2). Ale DJ Hero 2 było świetne. DS2, AC:Bh i Portal 2 to extra gry. Staaaarcraft 2!! Mnie interesuje wasza praca xD. Na pewno producenci boją się negatywnych ocen, ale jeżeli chcą pozytywnych to niech nie robią byle gówna tylko skupią się na jednym hicie. Łosz PSP2. Taaaak ja widziałem (orła cień i) Nintendo. Dobrze, że poruszyliście temat PC - ja myślę, że PC'ciarze są w dupie. Najlepsze gry wychodzą na konsole, a jeżeli już na PC to słabo (ale są dobre wyjątki) NIEgacze grają na FB. Ubisoft już wszedł do FB i zrobił Project Legacy. Garmy w FarmVille!!! JEEE pendrive!! Spoko przegląd.
zapamiętam mase świętnych gier typu filmowy heavy rain czy alan wake. zaskoczeniem była też świetnia castlvenia. Na pc największe oczywiście był WoW :P a najgorszym wydarzeniem było pojawienie się kontroloerów ruchu
STTTTAAARRRR CRAAAAAAAAAAFFFTTTT DWAAAAAAAAAAAAAAAA
Moim zdaniem warto zapamiętać że w tym roku fajne gry pc jakoś nie wychodziły (jest ich bardzo mało) trzeba się zaopatrzyć w konsole...
Czekałem na Black Ops i się doczekałem. Gra świetna ...Ciekawe czy pokażą jeszcze nowsze COD'y. Oby :P . Brak komentarza po prostu super. STARCRAFT DWA !!! Respect :D
Interesujący przegląd, minusem jest to, że musiałem czekać na niego blisko 3 godziny, ale po oglądnięciu dwóch części stwierdzam, że warto było czekać. W fajny sposób wszystko podsumowaliście. Ogólnie świetnie tak jak zawsze.
Mnie szczególnie w pamięć zapadnie takie lepsze traktowanie PC, SC2 chyba pokazał, że w tej platformie drzemie siła i wydawcy wydają gry coraz częściej również na PC, jak np. dodatki do GTA, lub Darksiders to świetne gry, a teraz także na PC
Opłaca się teraz kupić PSP lub DSa czy czekać na 3DSa ?? Cały przegląd super . Kilka rzeczy sobie przemyślałem na temat gier
Mi po roku 2010 w pamięć zapadnie WoW kataklizm assassin creed.Polskiego golda na razie nie kupuje bo mnie multi na konsolach nie kręci.I oczywiście ful popcornów za podsumowanie.
PS3 górą w tym roku i tyle
Najgorszy motyw tegoroczny to ruchowe kontrolery. Pchaja w to obecnie sporo pieniedzy i nie moga sie skupic na ciekawszych produkcjach. Wii juz bylo i niedzielni gracze sie mogli chwile pobawic. Owszem fajne na raz, ale zeby czas poswiecony na to w ciagu dnia przekraczal godzine.. to niewykonalne. Niczym parcie na filmy w 3D... Bardziej sie skupiaja na trojwymiarowych efektach i czyms co przyciagnie oko, a nie na tresci, ktora powinna byc priorytetowa.
Druga (absurdalna) nowinka to XBOX Live w Polsce. Dopiero teraz sie doczekalismy... ... Smiech na sali, ale jest to powod by wspominac rok 2010
najbardziej mi się chce płakać po informacji na temat EA i firmą robiącą gry na Facebook. Krzysiek masz racie co do tego. Podoba mi się to że rynek PC biegnie swoją drogą nie tylko gry ale też sprzęty takie jak myszki klawiatury itp. na konsole nie ma takich fajnych sprzętów ;] . Pozdro
Miało nie być WoWa a widziałem w tle na ekranie pudełko z tej gry! Jestem zniesmaczony i czuję się oszukany.
Spoko przegląd.
Zaciekawiliście mnie tą farmoramą i varmvilem :D Oczywiście żartuje.
Mogliście powiedzieć ile giga ma ten pendrive :)
Przegląd spoko. Bardzo dziwna jest to zrobione z tymi recenzjami oj nie powinno tak być.
niko_b - kup PSP najlepszy handhell którego mam :D.
Fajna sprawa taki dwu częściowy (długi) przegląd tygodnia. Trochę irytujący jest fakt że najciekawsze premiery mają miejsce na początku i na końcu roku, a w okresie kiedy większość graczy ma trochę wolnego czasu na spokojną grę (wakacje, urlopy itp.) nie wychodzi nic wartego uwagi i można tylko nadrabiać ewentualne zaległości. Co do pojawiania się gier w sklepach przed czasem to taki "proceder" zauważyłem w Media Markt gdzie występuje on dość często (ME2, DA, Mafia 2 były prawie tydzień przed premierą) przez co dość śmieszny robi się fakt że recenzenci nie mogą się wypowiedzieć mimo że gra jest już ogólnie dostępna.
Przegląd bardzo ciekawy jednakże moim zdaniem za bardzo poszliście w konsole, a pecety nieco zaniedbaliście. Niby tam kilka zdań pod koniec było ale jak dla mnie, czyli osoby, która konsoli nie ma, a posiada tylko PC i gra tylko na PC, no i okazyjnie na xbox u kumpla to w tym przeglądzie powinno się znaleźć więcej informacji na temat gier na PC. Zresztą moglibyście zrobić jakieś gramy z gier MMO, które są rzadko u Was pokazywane nad czym bardzo ubolewam, gdyż to właśnie one mają najwięcej graczy. Nie chodzi mi tu o kultowego WoWa, o którym każdy słyszał i zapewne dużo osób grało, jak dla mnie WoW już się przejadł. Są ciekawsze gry tego typu i to właśnie nimi powinniście się zająć, tak w ogóle to miałbym taką ideę, żeby powstal osobny program do gier MMO emitowany załóżmy raz na 2 tygodnie. Mogłyby się w nim znależć informacje dotyczące nowych gier MMO na rynku i takich ogólnych info z branży MMO, a co jakiś czas możnaby jakieś Gramy zrobić :) Jeśli chodzi o premiery w tym roku to mogę wspomnieć o świetnym tytule, a mianowicie Runes of Magic, z którego zrobiliście Gramy z czego jestem zadowolony. Osobiście również grałem w tą grę i przypadła mi ona do gustu. W niektórych rankingach miała pierwsze miejsce na najlepsza grę MMO roku 2010. Także krótko podsumowując moją wypowiedź, proszę Was o to, abyście poświęcili więcej uwagi grom MMO od przyszlego roku. Taka jest moja opinia :) I jeśli nie pisałem na wstępie to przegląd jak zwykle perfekcyjny :)
Pozdrawiam
podobno na karcie graficznej dawnej firmy ati w COD Black Ops jest Freeze
Mysle ze ten rok zostanie zapamietany glownie z kontrolerow ruchu PSMoce i Kinect.Osobiscie wolalbym PsMove niz Kinecta gdyz wydaje sie bardziej normalny Kinekt to za bardzo dla dzieci i tak gry sa proste ze nie trzeba sie ruszac by przejsc, a PsMove to sie wydaje nieco lepszy lecz glowna wado jest to ze trzymajac te paleczki nie pogramy dluzej jak godznine bo sie zmecza rece. Oburzeniem jest dla mnie firma Ubisoft ktora sobie leci w kulki z PC-towców, po raz drugi przekladaja premiere Assassyna, byc moze dla tego by sprawdzic najpierw konsolowcow co jest zlego i ewentualnie poprawic to jeszcze by wydac idealny produkt, to taka moja mysl. Na nastepny rok ja widze rozwoj 3D. Juz sobie wyobrazam reklamy "Wejdz w gre z kontrolerem ruchu i 3D poczuj sie jak ..." itd.
Pozdro.
Dla mnie największym ciosem jest ta myśl, że gry muzyczne upadają. Kurde to miało swój klimat, jak się kumpla zapraszało i się grało całą noc w Guitar Hero itp. W tym roku również na długo w mojej głowie pozostanie konflikt pomiędzy Medal Of Honor a Call Of Duty Black Ops. Pzdr.
(wygrałem tego pendrive tak? :D)
Powiem tylko ze psp jestem zawiedzony a ps3 naprawde zadowolony bardzo mi sie podoba to ze rynek pc jest taki dobry i nie dosc ze XBOX LIVE[tez mam xboxa xD] jest wprost swietny....no nic pozdrawiam .
Spoko przegląd tak jak lubię dużo i konkretnie wg. mnie PC rządzi a "fanbojów" konsol z góry proszę o nie wstrzymanie się z komentarzami typu "zamknij się X360 for live" bo to jest moje zdanie pozdro.
Więc tak :)
Obie firmy w tym roku naprawdę się starały.(Microsoft i Sony).Live w Polsce był dużym plusem dla posiadaczy x360.Sony PlayStation Plus dla PS3
Dla PC-towców najważniejszym chyba wydarzeniem w 2010 była chyba premiera Wowa Catatlizm i StarCraft 2 :)
playstation move i Kinect mają swoje + i -.
Ten rok naprawdę był udany dla obu firm.:)
spoiler start
Moim zdaniem jednak Microsoft zrobił więcej :)
spoiler stop
moim zdaniem najwazniejsza rzecza w tym roku dla branzy bylo przede wszystkim ze wyszedl po tylu latach starcratf 2 pojawienie sie xbox live ktore nie do konca wyszlo no i te kontrolery ruchowe ktore w przypadku kinecta sa bezplciowe i naprawde nedzne a co do move to nawet nawet zobaczymy co rozwina w 2011 a no i na zakonczenie gt 5 gra przekladana tyle razu w koncu wyszla i jest lekkim rozczarowaniem
Star Craft DWA! hahaha :D
Ja wole xboxa i pc,o i jeszcze staaaaaaaaaaaaaaarcraaaaaaaaaaaaaaft dwaaaaaaaaaaaaaa
W tym roku zapamiętałem produkcje:
Mass Effect 2
Bioshock 2
Final Fantasy XIII
God of War 3
Heavy Rain
Red Dead Redemption
Alan Wake
Starcraft 2
Mafia 2
Civilization V
WoW Cataclysm
A z wydarzeń to na pewno premiera 3. już dodatku do WoWa. Przez Was wiele ludzi nie wyspało się, premiera po północy była niewypałem lekkim, a konkurs był "wyścigiem szczurów". Nawet niektórym się popsuł F5... ;)
Uważam, że powinniście jakiś mały upominek podarować tym, którzy nie wygrali edycji kolekcjonerskiej. Np miesiąc abonamentu GOLMAX albo coś w tym stylu.
A i co to ma być z Mithrilem!!!
Zapadło mi w pamięć "lutuj lutuj nie dyskutuj" to powinna być nazwa tej gry, której tytułu nawet nie pamiętam a która wam się tak podobała ;]
Rok był wg. mnie lepszy niż poprzedni. Dużo wielkich premier (Starcraft 2 oraz Cywilizacja 5), parę faili (Mafia 2, Gothic 4). Ogólnie wyszło dosyć sporo mocnych tytułów. Konsole również dostały wiele niezłych tytułów (Heavy Rain, Red Dead Redemption). Kontrolery ruchu to z kolei duże rozczarowanie (jakieś to takie bezpłciowe).
Coś czuję, ze kolejny rok może być troszkę gorszy.
Jako że jedyną platformą na jakiej dane mi jest grać jest PC, to na pewno zapamiętam z tego roku Starcrafta 2. Nie należę do wytrwałych graczy i rzadko kończę w całości gry, ale nowe dzieło Blizzarda przechodziłem po nocach (fakt, okres wakacyjny sprzyjał takim działaniom). Na prawdę, w tak dobrą strategię dawno nie grałem. A może inaczej, w dobrą strategię z tak świetnym wątkiem fabularnym, cinematicsami itd. :)
Mi zapadną w pamięć gry pc-towe.W tym roku było mało ciekawych premier na blaszaki.Może DarkSiders,Wow i Ruse.Fajny przegląd.
Ja najbardziej zapamiętam takie gry jak Assassin`s Creed II i Mass Efect 2. Dla tego pierwszego wróciłem szybciej z wakacji żeby móc pograć, natomiast dla ME2 nie jadłem śniadania do 22 xD
Z takich rzeczy które działy się w tle to szczególnie zapamiętam to zamieszanie między Activision ,a Infinity Ward. Zapamiętam też to ,że gry dzięki m.in. Kinectowi, Move czy polskiemu Nintendo stały się można powiedzieć częścią kultury ,ponieważ ludzie jeśli coś widzą na reklamach ,że jest to coś fajnego ,coś co zrzesza rodzinę musi być chociaż po części dobre.Ale i tak najdłużej pozostanie mi w głowie artykuł o szkodliwości gier w "Gościu Niedzielnym" :D
Wydarzenie z tgo roku ? hmmm.... zaczołem was oglądać co sprawiło że kupiłem konsolkę i zaczołem sie interesować grami
W pamiec na pewno mi zapadnie fail roku na pecety, czyli Lag Ops... Ekhm, Black Ops. Activison i Treyarch nie moga sobie pozwolic na takie wpadki, ale stalo sie to na ich wlasne zyczenie. Skupili sie tylko na xboxie360, co moze sie wydawac promowaniem tej konsoli (fan serii COD: "co kupic? xboxa360 czy ps3? oo, na x-ie lepiej chodzi to kupuje..."). Oczywiscie, nie zmienia to faktu, ze gra jest swietna, na co sklada sie klimat i fabula gry.
Dalej, niewatpliwie pojawienie sie kontrolerow ruchu, czyli PS Move i Xbox360 Kinect. Specjalnie nie ma na razie czym sie podniecac, ale... Na pewno tego typu wynalazek ma potencjal. Ma potencjal, zeby w przyszlosci byly gry znane, mainstreamowe a nie jakies pomniejsze wynalazki tylko na te kontrolery i czesto niedopracowane.
Jesli chodzi o rynek gier to na pewno zapamietam Fallout: New Vegas, jednego z lepszych rpg-ow tego roku - klimat, swoboda, fabula, humor; rowniez wspaniale Assassin's Creed: Brotherhood; wspomniane wyzej Black Ops.
Martwi mnie jedynie to, ze coraz to wiecej gier jest robionych pod konsole, czesto zapominajac lub troche lekcewazac pecetowcow. Szkoda... Ale nie dziwie sie temu, teraz rynek przejmuja konsole; czas dominacji pc > konsola juz minal, malo sie robi gier z mysla o graczu pecetowym tylko.
To tyle. Owszem, sa jeszcze rozne inne hity tego roku: WoW: Cataclysm czy Starcraft 2 przykladowo, ale te gry mnie nie interesuja.
Pozdrawiam.
Przegląd świetny.
Osobiście kontrolerów ruchu nie kupię ;) Co dla casuali, to dla casuali. Poza tym jak na razie nie widzę 3D jako przodującej technologii w grach, może za dwa, trzy lata cos sie w tym temacie ruszy.
Jesli chodzi o gry muzyczne, to chyba za dużo ich wydawali. Ciągle nowe guitar hero, to juz sie robiło nudne, ludziom sie przestało podobać. Po prostu za bardzo eksploatowali z początku oryginalny pomysł.
Ja jestem zbulwersowany tym że Assassin's Creed Brotherhood na PC wyjdzie dopiero w lutym(jak nie w marcu.) Jeszcze nie mogę się doczekać Tomb Raider'a nowego :)
Świetny przegląd tygodnia!!! Według mnie Kinect i Move to fajna sprawa szkoda tylko że takie słabiutkie gry na nie wychodzą. Co do gier na XBOXA i PS3 szkoda że nie ma ich na PC.Cieszy mnie to że ten rok dał w kość piratom w końcu Ubisoft dał nowe zabezpieczenia.Co do gier na PC Mass Effect 2 pokazał klase nie raz przy nim spadałem z krzesła,na XBOXA oczywiście Red Dead Redemption a na PS3 God of War III. Szkoda że ten rok tak szybko zleciał ale cieszy mnie to że z roku na rok coraz to więcej się dzieje. Oby następny rok był tak samo udany jak ten.
WESOŁYCH SWIĄT!!!
Ja zapamiętam plan wydawniczy Blizza na przyszłe lata, w tym D3 jako trylogia i N dodatków do WoWa. Wzięli by te gry szybciej wydawali...
Mnie zapadło w pamięć dług jaki my polacy mamy który powiększa się w jakimś tam mieście na jakimś tam ekranie :P Bo nie tylko grami człowiek żyje .Ale dobra pora wspomnieć że świata gier i premiery jakie mi zapadły to głośnych gier ,a nie tego jak były promowane .Najbardziej Halo Reach , Starcraft 2 ,Mass Effect 2 i niech będzie też NFS Hot Pursuit który dotrzymuje kroku swoim poprzednim wersji z pod znaku Hot Pursuit :) Nie wiem czy też można było podawać gry które ukażą się na nowy rok ale miały być premiery tego roku więc podałem te które zapadły mi w pamięć :) I przegląd jak zwykle fajny ,a i wy też się w tym roku zmieniliście bo dodaliście 2 nowe kanały jak "Przed premierą" i "Facepalm" :P
A więc jeśli chodzi o ciekawostki to mam wątpliwości co do tego roku ale jak dla mnie top 10 gier to raczej słynne tytuły typu fallout New Vegas ,poza tym to ciekawą grą wydaje się Anomaly: Warzone Earth której twórcy to dawni pracownicy 11 bit studio gra może się okazać świetną mieszaninom Rts'a i akcji. Oczywiście przegląd fenomenalny ale w waszym podsumowaniu brakowało tej jednej gry :)
niedługo armia każułali obejmie świat i wyjdzie dodatek do wowa ,,Każułal''
Warto sobie zapamiętać że w tym roku wyszła długo wyczekiwana gra StarCraft ][ :)
Ten rok jest wg mnie pierwszym który uznac mog e gdzie jakość gier górowała nad ilością, tzn oczywiście było ich sporo ale średnia ocen była by wyjątkowo wysoka. Może to dlatego że tak jak kiedys równiez Wy wspomnieliście, skupiono się bardziej nad rozwojem merytorycznym gier niż nad samą oprawą graficzną. Anyway jeśli chodzi o tytuły to wymieniłbym Bad Company 2, Civilization V i Red Dead Redemption , szkoda tylko że ten ostatni tytu l nie wyszedł na PC, jednak pozycja świetna.
Wydarzenia... Kupno konsoli jest dla mnie najważniejszym wydarzeniem tego roku ;] A tak poza tym to kontrolery ruchu który mam nadzieje znaleźć pod choinką. God of War III i Heavy Rain były grami z kilku gier które zawróciły mi w głowie i pomimo tego że skończyłem grę mam zamiar wrócić do nich. Red Dead Redemption było moją pierwszą grą Rockstar Games na PS3 i na niej też się nie zawiodłem lecz pomimo że gra była bardziej rozbudowana pod względem fabuły nie wciągnęła mnie tak jak wyżej wymienione gry. Darksiders i Assassin's Creed II - te gry miały swój niezapomniany klimat... Następny jest Dante's Inferno lecz dużo tu mówić nie będę bo gra mnie nudziła... Na mojej liście gier w które mam zamiar zagrać są jeszcze Castlevania: Lords of Shadow i BioShock 2 lecz aby spełnić to marzenie potrzebę są pieniądze i czas. Więc to by było na tyle.
Życzę Wszystkim Wesołych Świąt i Szczęśliwego nowego roku!
Ten rok był dobry dla branży gier. Wyszły dość fajne gry np. Alan Wake, World of Warcraft: Cataclysm, StarCraft II. Dla konsol wyszły także kontrolery ruchu, które są dość dobre. Z utęsknieniem czekam na PC-tową wersję Assassin's Creed: Brotherhood(w marcu przyszłego roku). Według mojego skromnego zdania najlepszymi platformami są Xbox360 i Pc ponieważ Xboxy mają np. bardzo wygodne pady, a PC-ty to już klasyka(według mnie każdy szanujący się gracz powinien mieć dobrego PC-ta).
W tym roku moim zdaniem najjaśniejszym punktem była premiera starcrafta II. Myślę że brak jakiejś silnej nowej serii które być może zrewolucjonizowałaby dany gatunek lub wprowadziłaby coś nowego (same sequele: Halo, Assassin's creed, Call of duty, Bioshock, Mafia) . Nawet Call of duty: black ops nie przyniosło spełnienia oczekiwań graczy. Wszystko jest zapowiadane na 2012 rok. Mnie najbardziej zaskoczyła wiadomość o przeniesieniu uniwersum Bioshocka w powietrze, bo od początku interesuje nie ta seria. Zaciekawiły mnie wieści na temat Playstation phone, któremu mam zamiar się przyjrzeć w przyszłym roku. PS Move i Kinect miały wprowadzić nowy wymiar rozrywki, natomiast oba sprzęty wypadły co najwyżej średnio. Ogólnie to rok 2010 podobał mi się ze względu na rozwój moich ulubionych serii - Bioshocka i Fallouta, lecz poza tym warto było zainteresować się co najwyżej starcraftem 2 oraz w ostateczności Call of duty. Nie zapominajmy także o fenomenalnym Battlefield: Bad company 2 na początku roku. Ja osobiście wspieram gry na PC, które może nie są hardcorowe ale sprawiają trochę trudności w przechodzeniu ich.
Praca Konkursowa:
chyba najbardziej w pamieć zapadła premiera dodatku do WoW-a Cataclysm.
Warto też wspomnieć o need for speed hot pursuit
a także gray matter
Ktoś tutaj pisał ile ma gb pendrive - widać było na opakowaniu że 8 ;)
Co do roku: cóż, szkoda żeście nie wspomnieli o Polskich produkcjach, wyszło ich parę, wydaje mi się że 2009 rok w tyle nie obfitował (JEDYNA jaką pamiętam to Call of Juarez), o ich jakości można dyskutować i to bardzo, no ale liczy się sam fakt ;)
Cóż ja jestem osobiście przerażony grami społecznościowymi, mam nadzieje że wydawcy i producenci wykorzystają to jako rynek promocyjny swoiście (n.p mocno uproszczone i skrócone odpowiedniki normalnych gier), zachęcający do kupowania właśnie tych że"normalnych" gier na konsole czy pecety, a nie w ogóle zmienienia modelu biznesowego na właśnie tworzenie i sprzedawanie tam :/
Co do wartości tej firmy z Facebooka i EA, Krzysiek zapomniałeś o jednej rzeczy, to są tylko PRZEWIDYWANIA jakieś firmy analitycznej, tak naprawdę tylko EA jest wstanie powiedzieć ile jest warta (czy też ta z facebooka), dane takie są chronione i oni ich nie udostępniają , więc sytuacja nie jest aż tak zła i w rzeczywistości może być inaczej ;)
No ale już swoiście na koniec wracając do gier - gry wyszły niezłe, w szczególności PS3 moim zdaniem miało znacznie lepsze exclusivy niż Xbox 360 chociaż tak naprawdę nie było ich zbyt dużo...
Nic tylko czekać do przyszłego roku mając nadzieje że będzie lepszy od tego (a moim zdaniem tak się właśnie zanosi) ;)
Przegląd extra, jak zwykle :D. Co do PC'tów (bo tylko taką platwormę posiadam) to widać definitywnie, że nadal mają sie jak najlepiej. Chociażby taki Cataclysm - znów pobił rekord sprzedaży, a w końcu to gra tylko na PC'ta. Wesołcych świąt chłopaki :D
Rozpad IW, Activision namieszało, kaski nie chciało wypłacić, no i pan West, i Zampella wraz z kilkoma innymi pracowniki odeszło do EA, tworząc Respawn Entertaiment. Powrócili do starego pracodawcy gdzie jako 2015 stworzyli Medal of Honor Allied Assault. To mi zapadło w pamięć w szczególności.
kinekt jak narazie jest dla małych dzieci kturzy bendom sie cieszyć z kinekt animals
szczerze... jestem niedzielnym graczem mam 11 gier na xboxa a na kompie gram głównie w fife 11... jakież było moje zaskoczenie gdy z jednego z artykułów na jednej ze stron wyczytałem że pecet wygrywa z konsolami a wcześniej to konsole wygrywały z pecetem... hmmm... ja nie zauważyłem wojny między platformami... no jestem casualem a z filmików z mmo które umieszczacie na stronce nie rozumiem połowy słów no ale kurde nie zauważyć że obok trwa wojna... hmmm... i wiecie do jakiego wniosku dochodzę że ten artykuł to były jakieś pierdoły... hmmm... ale jaki to ma związek z waszym przeglądem... hmmm... już wiem... wydarzeniem najważniejszym jest to że dzięki wam mamy w końcu rzetelne źródło informacji i takie jakby to określić osobiste i prywatne podejście do gier osób które mają o tym pojęcie... wielkie dzięki dla was bo wykonujecie świetną robotę...
2010 rok był w ostatnim czasie chyba najlepszym rokiem dla graczy: kontrolery ruchu, początki technologii 3D oraz po prostu dobre gry. Widać ewidentnie jest, że rynek gier wideo rozwija się w baaardzo szybkim tempie. Życzę Wam, jak i sobie, aby kolejny 2011 rok pokazał nam graczom jeszcze więcej nowości technologicznych, świetnych gier i po prostu dobrej rozrywki.
Reasumując, przegląd bardzo udany. Niestety martwi mnie coraz dalsze dążenie do jak największych zarobków, dużych firm,które bardziej wspierają gry dla niedzielnych graczy. Co do branży gier muzycznych, mam nadzieję, że rynek po jakimś czasie letargu powróci do łask, jakimś świeżym pomysłem. Osobiście miłym zaskoczeniem dla mnie byłoby ujrzenie nowej przenośnej konsoli, ale jednak od Microsoftu, bo samą nazwą PSP gracze mogą być już przejedzeni. Martwi mnie również postawa EA i Activision,ten pierwszy wydawca, znów zaczął wspierać już wypróbowane tytuły, zaś ten drugi nawet nie garnie się do stworzenia czegoś nowego, zbijając pieniądze, chyba głównie na WoW-ie. Do tej pory myślałem, że tp żart z tą firma, która stworzyła Farmville, że jest więcej warta od EA. Bądźmy dobrej myśli i módlmy się aby świetni wydawcy nie szli drogą tego typu gier, ponieważ hardcorowy gracz, bądź nawet średni lubujący się w każdych gatunkach byłby skazany na mierne gry.
Jak zawsze przegląd pierwsza klasa, ale szkoda że nie poruszyliście wątku polski na rynku gier. Chodzi mi o to ze w tym roku (no może bardziej w następnym) Polacy wypuścili i wypuszczą kilka dobrych tytułów, pewnie każdy wie o bulletstormie i wiedzminie 2 ale dla mnie gigantyczną niespodzianką było Nail'd które szczerze polecam, ale także Anomaly: Warzone Earth które zaskoczyło mnie świeżym pomysłem. Pojawił też się Snajper, ale osobiście wole rush w call of duty niż czajenie się w krzakach i rzucanie granatami na oślep :). Ogólnie ten rok ewidentnie był pod znakiem ruchu i tu się zgodzę, ale nie zgodzę się co do ex-ów przecież Sony bije teraz na głowę Microsoft pod tym względem, choć sam mam x-klocka od 2 lat, to teraz będę brał ps3, ale GoW III, Heavy Rain i M.A.G niszczą Alana, Halo (choć akurat życia bez wtorkowego "Halo morning" bym nie przeżył, jednak 4 os 2vs2 na mapie którą robi sie kilka godzin to coś) , i Fable
Wydaję mi się, że to był rok dla konsol. Xbox dostał Kinect'a, PS3 dostało Move. A tak ogólnie to ten rok dostarczył dużo fajnych gier i jeden ( jak dla mnie ) niewypał czyli Call of Duty: Black Ops. Zawiodłem się na tej grze i myślę, że next CODy bd takie jakie mają być ( np. jak MW2 ) - Git Majonez !. :) Dobry przegląd. Dzięki i Pozdro 600
Ten rok nie był dla mnie wesoły jedynie pod względem że mój Xbox padł :( Ale nawet z 3 czerwonymi diodami przydaje się jedynie aby odblokować w moim tv kanał HD i oglądać filmy z laptopa .Więc zostaje mi tylko platforma PC .
Mi w pamięć zapadnie GTA 4 Ballada. a dokładniej taniec w klubie do piosenki "boogie 2 nite" Fenomenalnie się przy tym bawiłem i tańczyłem to dziesiątki razy. ogólnie cała gra okazała się super.
nie zapomne premiery kataklizmu
Zapomnieliście o podsumowaniu konkursów, których było mnóstwo w tym roku na tvGry.pl. Przegląd super! :)
Wydarzenie roku? Na pewno premiera ME2, bardzo dobra gra ( zresztą tak jak jedynka), CoD Black Ops też niezły mimo błędów. Najbardziej martwi mnie pomijanie niektorych gier przy wydawaniu ich tylko na konsole np. Gears of War - wydali jedynke na PC i cisza, o dalszych częściach się nie mówi. Kontrolery ruchu to może i przełom ale ich poziom jest jeszcze za niski. Ogólnie rok był dobry, ale sądze(a wręcz mam nadzieje), że następny będzie lepszy.
uważajcie podsłuchują was z satelity i kontrolują czy nie mówicie czegoś czego byście pożałowali ,uważajcie na tajniaków (CBA albo cuś) . Gry z przeglądarki na PC a gry z PC na przeglądarko-we :)). Gramy z Plemion albo Ikariam. Mi w pamięci zapadnie : Premiera SCC kupno nowego PC i nowego Neta i kilku gier (Sniper Ghost Worrior , BFBC2 SCC ,Mafia 2) a zapamiętam jeszcze ACB i może kupno XBOXa (marzy mi się xbox)
Swarovski ;d Bardzo fajny przegląd, podzielony na dwie części. Ładnie to wszystko podsumowaliście i fajnie widzieć, że rozwój "gierkowy" w Polsce się rozwija. Mamy już studia, które robią gry na nawet wysokim poziomie, wejście Nintendo i XBL do Polski, to wszystko nam służy. Różnego rodzaju imprezy umieszczone w tych klimatach, np. Szczecin Game Show lub te organizowane przez GOL' a. Ten rok uważam za bardzo udany jeśli chodzi o rynek PL. Miały miejsce premiery gier robionych przez polskie studia, żadne nisko budżetówki tylko porządne gry. Wciąganie w to celebrytów, np. Chylińska w jednym z teledysków nawiązywała do Sims 3 czy "opcja" play with fame na polskim LIVE, która jest jeszcze nie aktywna. Z tego co spostrzegłem nacisk Microsoft' u i Sony w Polski rynek jest dosyć wysoki i co za tym idzie kosztowny. Jeśli chodzi o światowy rynek, to jest bardzo udany. Gier jest aż nadmiar i to różnorodnych, od tych dla casuali po hardcorowców. Chociaż.. Premiera Move' a i Kinect' a przyniosła wiele gier "casualowych" i ogółem gry, które miały swoje premiery w tym roku w większości nie należą do gier przeznaczonych dla "hardcorowych" graczy. Podsumowując, cały rok był na "poziomie". Mieliśmy mocny Marzec, od Maja do Września było też kilka ciekawych premier i jak jest zazwyczaj najmocniejsza końcówka. W tym roku tylko i wyłącznie kilka gier nie przypadło mi do gustu, np. Mass Effect 2. Klimat sci - fi i cała mechanika tego RPG' a mi nie odpowiada. Były też gry pokroju Metro 2033, czyli słabo oceniane i rozpoczynające nowe marki. Pomimo licznych błędów (bugów) w Metro grało mi się bardzo fajnie, miejsce w którym gra jest osadzona i cała reszta, od fabuły po cały pomysł na walutę, bronie i stacje. Podsumowując, nie ma na co narzekać w tym roku, Polski rynek się rozwija, nowe marki w większości zostały dobrze odebrane i sequele się udały. Jedynie wiele do życzenia dają dodatki DLC, które mało zawierą, a dużo kosztują. W niektórych grach jest ich aż nadmiar, np. za 500 MS points otrzymujemy kilka drobnych contentów czy maksymalnie 2 godziny rozgrywki. Były też wyjątki, jak darmowe do AC: B czy inne. Dobrym przykładem dodatków DLC są owe dodatki do GTA IV. Otrzymujemy 2 osobne gry, które stoją na wysokim poziomie. Cena ich nie jest wysoka, a jeśli się zdecydujemy zakupić, na pewno tego nie pożałujemy. Jak pisałem, ten rok uważam za udany (z naciskiem na udany), bo nie brakowało z nim absurdów i różnych tego typu podobieństw (Kotick i jego płatny MP). A Polski .. tutaj mogę pogratulować i życzyć dalszych sukcesów :)
Poruszając temat Polskiego XBOX Live, ja mam nadzieję, że będzie warto, gdy np. wprowadzą nam indywidualnie nasze rodzime seriale i filmy, po Polsku. Open.fm, bo po co nam to co w UK, skoro wszystko jest po angielsku. Może nasz rodzimy oddział o tym pomyślał, i celowo olał tamte usługi, mając zamiar wprowadzić ich Polskie odpowiedniki.
A.D.2010 to denny Mass Effect 2 którego odinstalowałem po 20min i pchnąłem czym prędzej na allegro mimo że jedynkę przechodziłem ze 4 razy. To zbugowany ale strasznie klimatyczny New Vegas. To zaskakująco dobry, wracający do korzeni NFS. To mega drogi Starcraft z ciekawym singlem ale za krótkim jak na swoją cenę. To wreszcie nie nużący Splinter Cell oraz jak zwykle wtórne, nudne i kiepsko wykonane Call of Duty poganiane przez równie "dobre" Medal of Honor. Oraz jak narazie fajna "kampania" Forsaken w WoW Cataclysm.
To także rok po którym przepadną z kretesem wszyscy producenci przenośnych konsolek, odtwarzaczy mp3 i tym podobnego śmiecia, bo rynek wciągnie iOS i Android. To rok w którym ponownie próbowano reanimować stereoskopowe 3D i chyba z podobnym skutkiem jak zawsze pomimo dużych nakładów.
No i to rok w którym politycy nadal kłamią i obiecują gruszki na wierzbie byle tylko utrzymać się na stołku, niezależnie od reprezentowanej frakcji są nadal, a wręcz jeszcze bardziej tacy sami.
Więc tak, wg. mnie wielkim rozczarowaniem jest gra Gran Turismo 5. Wydaje mi sie ze, jak na tak spory czas jaki mieli do zrobienia tej gry autorzy, nie popisali sie. W porownaniu do Forzy nie wypadłą najlepiej, a Forza( z tego co pamietam) powstawala "troszke" krócej.
Natomiast wielkim plusem bylo w końcu wypuszczenie na PC next-gen FIFY. Wielu graczy na to czekało i w koncu sie doczekało. :)
PC rządzi
Ten rok zapamiętam jako starcie dwóch gigantów rynku konsolowego MS i Sony, a dokładniej walka ruchomych kontrolerów. Move po pierwsze tańsze, trafiło na rynek szybciej, niż droższy Kinect. Wszyscy spodziewali się takiego bum, że gry hardcorowe przestaną istnieć i w ogóle konsole będą tylko dla casuali. Tak się nie stało. Można powiedzieć, że 'przeminęło z wiatrem'. Przy premierze było o tym głośno, teraz jakoś ucichło. Odnośnie gier, to w pamięć zapadnie mi magiczne ogłoszenie premiery Gran Turismo 5. Głośne krzyki fanów na tysiącach for "Król symulatorów nadchodzi!". Nadszedł i co? Rewolucji jak nie było, tak nie ma. Z gry, która miała zdominować gatunek, powstała gra, która w sumie niewiele wnosi do niego. Czy 6 lat produkcji jest tego warte? Nie powiedziałbym. Wg. mnie Polyphony Digital skupiło się głównie na dodatkach typu NASCAR czy GO-Karty, zapominając o czym tak naprawdę jest ta gra i za co kocha ją miliony fanów. GT5 jest bardzo dobrą grą, ale tylko bardzo dobrą. Rok na pewno nie kończy się zwycięstwem SONY czy MS, nieosiągalne Nintendo gdzieś sobie tak żyje i żyć chce dalej. Głośne premiery na przyszły rok, wiele wspaniałych gier od wydawców 3rd party. Nic tylko czekać, a potem cieszyć się grą. :)
Do zapamiętania jest fakt, że gry na Facebooku sa bardziej wartościowe niż taki Wow z którymi nigdy bym nie porównał fleszówki. Interesujące jest fakt że zbieranie ogórków i podlewania farmy jest lepsze od grania w STARCRAFT 2. Uwzględniając płatność za fleszówki (przeciętna) to 10,98 zł na 2 tygodnie majac 100 % gry. Za STARCRAFTA 2 zapłacimy jednorazowo więcej mając nieograniczony dostęp do czasu ważności gry. Moim zdaniem przyczyna gry w takie fleszówki jest słabe komputery użytkowników jak ich mała znajomość rynku gier. Licząc fakt ,że takie portale są skierowane do starszych osób np nasza klasa i człowiek taki wejdzie z ciekawości żeby ta grę spradzić wątpię żeby jakiś (dzidek) grał w tutaj porównam do innej firmy Dead Rising. Nie chcę tu urazić żadnej dziewczyny ale takie gry na przeglądarce są bardziej popularne niż taki kincect animals mając na względzie kupno konsoli.
Pozdrawiam
Więc tak...
Pierwsza część przeglądu mnie znudziła ale to pewnie dlatego że nie posiadam konsoli. Druga już była ciekawsza.
Nie będę się wypowiadał za wiele na temat konsol ponieważ takowych nie posiadam. Jeśli chodzi o jakieś innowacje na rynku gier video moją uwagę zwróciła zapowiedz Nintendo 3DS, nowego Assassyna i batmana Jeśli chodzi o gry to z tego roku najbardziej spodobały mi się takie jak: Darksiders, Battlefield Bad Company 2, CoD 7, Fifa 11 i NFS Hot Pursuit. W tym roku najbardziej mnie znużyła premiera StarCraft 2 i nowego dodatku do wow'a ponieważ dużo się o tych grach krzyczało a jak dla mnie to były kolejne zwykłe premiery. Jeśli chodzi o jakiś największy FAIL roku to nominował bym cenę StarCraft'a 2 i polski Live.
To tyle :D
Drogie TvGry :)
Ostatnio zauważam pewny dystans i obrzydzenie do gier na PC z waszej strony.
Pragnę jednak przypomnieć, iż rynkiem gier pctowych panują gry dla hardcorowców.
Gry FPS są od zawsze kojarzone z rynkiem pctowym na którym właśnie funkcjonuje najlepiej multi.
Jednakże FPSy są teraz recenzowane, opisywane na konsolach mimo, że w FPSy gra się najcześciej na pc. W opisywaniu gier na pc powinno się uwzględnić nie tylko gry rpg i rts, ponieważ mimo ich panowania na pc, są gatunkiem niszowym w porównaniu do FPS. PC u was zawsze są na końcu i lekko olewane :) Pozatym przegląd bardzo dobry, jesteście moim ulubionym źródłem o grach.
Z wyrazami szacunku -Bodix
Dla mnie ciekawostka i totalnym zaskoczeniem byl Blizzard i jego projekt Titan. Jak przeczytalem newsa o tym ze Blizz tworzy nowe MMO bylem w szkoku. Mozna powiedziec "jak to?! Blizz ma WoWa, kure ktora znosi zlote jajka i tworza nowe MMO?! Chca zabic WoWa?!" No wlasnie wielu pomyslalo ze Blizz zabije WoWa, co swiadczy ze Blizz robi same dobre gry, wiec o jakosc Titana mozemy byc spokojni. MMO nowej generacji? Nowe uniwersum? Nie koniecznie musi zabijac WoWa. Jesli to co slychac w necie jest prawda, to WoW i ten intrygujacy projekt Titan moga zyc razem i moze im sie powodzic bardzo dobrze. Gralem w WoWa sporo czasu dla mnie to MMO jest krolem wszystkich mmo gra jest genialnie zaprojektowana. Ma swoj klimat, klimat, ktory nie podchodzi wszystkim bo "bajkowa kolorystyka" itp. Jednak jesli by blizz w Titanie zrobilby mroczniejszy klimat, hektolitry krwi + zaje...mechanika gry, swieze pomysly + kilka innych bajerow co raczej im sie uda, bo kazda gra blizza ktora wyszla byla genialna, to ten Titan moze miec zblizona liczbe graczy do WoWa, dla czego?? Bo to Blizz firma ktora nie ma slabej gry no i BO TO BLIZZ trzeba w to zagrac, wiele osob tak pomysli i wielu pewnie zostanie, najwyzej 1.5mln graczy skonczy z WoWem, a zacznie Titana. Tak czy inaczej zadna strata dla Blizza bo jak ktos skonczy z WoWem dla Titana to i tak bedzie abonamentem Blizza...Ohhhh sie rozpisalem, jak widac ten news jest bardzo ciekawy, mozna o nim gadac, spekulowac itd.
Druga ciekawostka jest DoTa2 ale pisac o niej juz mi sie nie chce. Wiec Titan od Blizza i Dota2 od Valve to najbardziej zaskakujace newsy dla mnie...
Najwazniejsze wydarzenie tego roku? Trzeci wrzesnia, zmartwychwstanie Duka Nukema i tyle w temacie. Szkoda ze nie zrobil tego tak szybko jak JC ale i tak ksiaze daje rade;d. W jednej chwili okazalo sie, ze to jednak my bedziemy opowiadac swoim dziecia jak gralismy w dnf a nie na odwrot;d. Hail to the King!
Przegląd jak zwykle fajny. Według mnie było pare dobrych premier np: Mass Effect 2, Assassin's Creed 2, Just Cause 2, COD 7, Battlefield BC2, no i wiele innych. Oczywiście w prawie każde z nich grałem. Co do Move i Kinect, dla mnie mogło to nawet nie powstawać. Tak jak mówiliście to jest tylko dla graczy "Niedzielnych". No i tyle ;-) POZDo!!!
Mi zapadły w pamięci gry:Star Wars the force undeashed 2,Iron Man 2,grand theft auto epizot from liberty city isports champions.A to wszystko w wesi na PS3 i na Move.Fajny przegląd.
jak dla mnie ważne choć niepokojące jest to że gry osiągnęły swój max technologiczny jeśli chodzi o grafike (np 3ci COD na tym samym silniku) co jak wiadomo jest winą konsol. Teraz bez wiekszych problemów można grać na kilkuletniej karcie graficznej (taki geforce 8800gt). Gry zamiast sie rozwijać są ograniczane jak np kwestia nowego crysisa. I to nic że zagrałem w jego pierwsza czesc kilka lat po premierze jak juz mialem komputer który poradził sobie z najwyzszymi ustawieniami, liczy sie doznanie jakie przeżyłem delektując się naprawdę nową technologicznie grą.
ja najbardziej czekam na little big planet 2 . Według mnie starcraft 2 wings of liberty to najlepszy zakup jak ktoś chce pograc to : lordon , a i cataclysm no właśnie kupiłem w dniu premiery i według mnie to ulepszone inne części świat postacie itp. nie ma co gadac jeszcze dobrze że pojawiło się bordelands goty ludzie warto 140zł wersja normalna (40 i 41 zł to dodatki na steam i pss) 150+40zł+41zł=231zł zatkało kakao a aaa ;) więc warto i do tego demo dukenuken forever na pc i ps3 nie wiem czy na xbox'a też . pendrive drewniany jak bym wygrał ;)
Jak dla mnie to w tym roku, w pamięci zapadła mi premiera gry Sniper Ghost Warrior od City Interactive...no bo w końcu Polska ruszyła w temacie tworzenia fajnych gier na poziomie gdzie gracz czerpie przyjemność z gry:) Może nie wszyscy się z tym zgodzą ale to cieszy i z niecierpliwością czekam na kolejne gry od CI (Sniper 2 i FPP w czasach WWII)
Mnie najbardziej w tym roku zaniepokoiła ekspansja facebooka wszędzie gdzie się da łącznie z waszym serwisem. Jeśli ten proces będzie się pogłębiał, a wszystko na to wskazuje, wkrótce okaże się, że dla ludzi takich jak ja - bez konta na facebooku, zawartość dostępna szeroko ujmując w internecie będzie się systematycznie pomniejszać wraz ze wzrostem elementów dostępnych tylko przez facebooka. Czyżby facebook miał stać się równie niezbędny jak konto pocztowe?
Jeśli chodzi o gry, moim zdaniem twórcy będą dalej iść ścieżką ku większym dochodom, czy to przez tworzenie coraz prostszych gier, czy też integracje swoich produkcji z facebookiem. Nie wyobrażam sobie jednak, aby czołowi producenci jak Blizzard uczynili taki krok w najbliższym czasie, ale uważam, że będzie to raczej próba powolnego przesunięcia jak największego grona każuali w kierunku produkcji bardziej nazwijmy to hardcorowych, ale może się okazać że to pojęcie będzie z czasem ewoluowało od tego do czego jesteśmy przyzwyczajeni.
Ogólnie przyszłość gier widzę w innowacyjności, a nie wtórności. Przykładem dla wydawców niech będą doskonałe gry niezależne, takie jak Braid, czy World od Goo. Skutki dla gier typu guitar hero niech służą za przykład na przyszłość.
Macie racje z tym że gry są przesuwane,by zyskać jak najwięcej odbiorców.A co do Blizzarda to oni wydają gre co rok ale zawsze te gry to hity więc inne firmy mogą się obawiać Blizzarda ; )
STARCRAFT DWAAAAAAAAA ! ! !
ten rok dla branrzy elektronicznej rozrywki byl dobry szczegulnie dla konsol sony wypusciło swój kontroler ruch a microsoft kinekta te kontrolery dajom mi taki mały nie dosyd morze dlatego że jak na razie wyszło na nie mało bardzo wajnych tytułów.Ale zostały też ine tytuły już nie na kontrolery ruchu jak naprzyład World of Warcraft : Cataklizm , Call of Duty: Black Ops , Starcraft 2, Alan Wake, Heavy Rain, Red Dead Redeption i wiele inych tylko ciekawe czy microsoft i sony zdołajom podbić serca graczy kontrolerami kinekt i mov
oby następny rok był jeszcze lepszy od tego. bo ten był chyba najlepszy od 10 lat. serio: halo, starcraft 2, Warcraft, SC Conviction, a przecież to tylko kilka z nich.
mam nadzieje ze w 2011 wyjdzie Mirror edge 2- oby był w nim jakiś coop, bo bez coop-a to nie ma młota, a bez młota to nie robota, więc bez coop-a to nie gra. no nie >??
Mnie szczególnie zapadły w pamięci 2 gry, mianowicie F1 2010 oraz długo dłuugo wyczekiwany Starcraft II.
Co do tej pierwszej mam mieszane uczucia. EA wydała grę, która skupia się nie tylko na samej walce na torze, ale też daje szansę poczucia atmosfery wyścigów i całej medialnej otoczki jaka panuje wokół Królowej Motosportu. Wydawałoby się, że tego właśnie potrzebuje każdy "maniak" F1, jednak dostajemy mało hardcorowy symulator z nieco banalnym modelem jazdy, który potrafi wybaczyć wg mnie zbyt wiele błędów na torze.
I jak tu być zadowolonym fanem F1 kiedy czuć taki niedosyt?
Okazuje się, że można odwrócić uwagę od F1 grą, na której kontynuację czekało się ponad 10 lat. Po tak długim okresie oczekiwania prostu nie można nie zakochać się od razu w SC II, klasyka gatunku powróciła, i myślę, że za niedługo (o ile już się to nie stało) Starcraft II stanie się punktem wyjściowym do oceny innych RTSów. Jak wspomnieliście - Blizzard wypuszcza mało gier - ale warto na nie tyle czekać! :)
Dla mnie najbardziej intrygującą rzeczą w tym roku jest to o czym wspomniał Lord o tym że Zenga jest droższa od EA dla mnie to jest przerażające i bardzo się cieszę z tego że tyle mówiło się o umieraniu PC a i tak wyszło na to że PC to PC i go się nie da uśmiercić jako platformy do grania :D
Najbardziej w tym roku zapadło mi wyjście wszelakich bajerów np.Kinect,Move oraz wyprodukowanie aż tak dużej ilości kiepskich gier. Kontrolery ruchu,tak jak wspomnieliście, są dla graczy weekendowych. Znajomy pokusił się na Move i mówi,że ten wynalazek dobry jest dla dzieci,które zaczynają swoją ,,przygodę" z grami. Z pewnością znajdzie się spora grupa osób,która to pokocha jednakże z pewnością nie będę to ja.
Kolejną rzeczą są gry. Poziom gier w tym roku był słaby.Oczywiście znalazło się kilka mocnych produkcji,ale patrząc na całokształt było gorzej niż w 2009 roku. Mam nadzieję,że rok 2011 będzie zdecydowanie lepszy.
Mój opis powyżej jest pesymistyczny,dlatego też na sam koniec wymienię rzeczy,które bardzo mi się spodobały :) Przede wszystkim tryb multi w Assasin Creed,Cataclism do WoWa oraz wydaniem Xbox Live,dzięki któremu na Pc`ach można grać multiplayer w grach ,,Games for Windows LIVE"
Dziękuję za uwagę i pozdrawiam :)
Pc było, jest i będzie najlepsze xD Smuci sytuacja psp :/ Konsola ma spory potencjał i szkoda, że wychodzi na nią tak mało gier :/ Co do kontrolerów ruchu to traktuję je bardziej jako swego rodzaju ciekawostkę niż kontroler. Szanse na powstawanie bardziej hardcorowych tytułów na kinecta i move są raczej małe :/ Mimo wszystko myślę, że to właśnie kontrolery od Microsoftu i Sony najbardziej zapadną mi w pamięci :P
Ten rok był super... ale dla konsol :P Ciągle dema i dlc tylko na konsole, na PC bieda :P no cóż, trzeba czekać aż pc wróci do łask :D, kontrolery ruchu - zapowiadały się ciekawie ale według mnie wyszła kupa :P sporo problemów jak np. nie wykrywanie czarnoskórych itd, gdyby producenci się bardziej postarali może coś by z tego wyszło a tak to jak na razie nadają się tylko dla niedzielnych graczy i casualowców, technologia 3D coraz bardziej się rozwija i to może być hit, black ops - nic nowego, jak na razie marka Call of Duty się dla mnie skończyła jedynie powiew świeżości może ją uratować, Battlefield według mnie trzyma się bardzo dobrze, cieszę się że w produkcji polskich gier coś ruszyło jak np. CI wykupiło licencje CryEngine 3, zaczynają wychodzić świetne polskie gry itp, xbox live w polsce - tyle czekania i jeszcze tak okrojone, szkoda że PSP odchodzi powolutku w zapomnienie bo akutat kupiłem, przyszły rok zapowiada się ciekawie i chyba będzie nawet lepszy niż ten rok, ja czekam tylko aż pc przestanie być olewane przez wydawców tak jak ostatnio np. ea zapowiedziała że nie wyda dlc do Hot Pursuit na PC bo nie ma środków ale na konsole oczywiście wyjdą no i czekam na jakąś rewolucje w technologii PCtów, może hologramy czy coś :D a i byłbym zapomniał, czekam jeszcze na wiecej filmów "Przed seansem" :D Oby tak dalej ;)
Hmmm... Bardzo obfity Przegląd.
Wielka wojna konsol coraz cichsza - przynajmniej tak mi się wydaje - no i tym lepiej.
Handheldy, chodzi mi tutaj o PSP głównie wydaje mi się, że schodzą na psy. Premier mało, mało wynalazków, gierki nieciekawe, a to się nudzi. Tutaj myślę, że szala jest po stronie DS'a. Jest bardziej wynalazkowy, ciekawy, a gry, premiery, są bardziej ciekawe.
Kontrolery ruchu. PS Move... Kinekt ciekawy, ale gry już nie bardzo. Wydajem mi się, że z PSM można więcej zrobić, gry inne...
3D no ja nie wiem... dużo płacisz, a różnica... różnica jest, ale trzeba przyznać niewielka, tak samo jak w kinie. Posiedzisz 10 minut, a potem, albo oczy bolą, albo nie widzisz już tego "3D". Okulary niewygodne, drogie. Ogółem... ja bym nie kupił.
X' live Poland... no cóż jest lekkie: "WOW", ale widać że jest to Polskie Xbox live. Troche szkoda, ale miejmy nadzieję że nie spoczną na laurach.
Przegląd długi, ale muszę przyznać że trochę się ponudziłem, ale zawsze się wie co inni myślą. Bardzo fajnie jest wiedzieć.
MI NAJLEPIEJ ZAPADNIE W PAMIĘĆ FAKT ŻE KONSOLE PRZESTAJĄ MIEĆ TĄ MOC WYSTARCZY SPOJRZEĆ NA KILLZONA KTÓREGO DWÓJKA NIE JEST DUŻO GORSZA NIŻ TROJKA CO TU DUŻO MÓWIĆ CZEKAM NA NOWE KONSOLE
Ja ten rok zapamiętam dzięki kinectowi. Nie dlatego, że jest to świetny sprzęt do grania, ale dlatego, że spodziewałem się jakiejś zwykłej, tandetnej kamerki, a tu się okazuje, że można go fajnie wykorzystać(mody na pecetach) i jest to dobra technologia. Niestety jako sprzęt do grania chyba wyprzedza swoją epokę i wydaje mi się, że raczej nie powstaną dobre gry na tą technologię dla hardcorów.
Najdłużej w pamięci pozostaną mi zapowiedzi gier na przyszły rok. A tak powarznie to premiera God of War 3 i Cataclysmu (to no przekonał mnie do WoW-a) były dla mnie bardzo ważne, długo nie zapomnę też zawodu związanego z Gran turismo 5 i Star Wars The Force Unleasched 2. Jednak najważniejszy był gamescom i zapowiedź Heroes 6, serii na, której się wychowałem i jest ona dla mnie najważniejsza jeżeli chodzi o platformę PC.
Ten rok, jeśli chodzi o elektroniczną rozrywkę był, w pewnym stopniu, przełomowy, ale większość tych technologii, które miały zrobić wielkie bum i rozwalić wszystkich graczy, miały niewykorzystany potencjał.
1. Tak, jak zauważyliście, nastąpił znaczny rozwój gier MMO, a to właśnie tymi interesuję się najbardziej. Producenci zastosowali ciekawy sposób przywołania do siebie graczy- różne tytuły stały się 'free to play', tyle że wprowadzono liczne mikropłatności za np. dostęp do wszystkich ras/klas/umiejętności. Koniec roku rzeczywiście zdominował nam Kataklizm (I tu kolejna rzecz, którą zapamiętam- noc spędzona z tvgry.pl. Fajnie było, mimo iż nie do końca wypaliło.), który utwierdził mnie w przekonaniu, że to Blizzard rządzi na tym rynku i niestety mam pewne obawy co do TORa (Bo w sumie najlepiej to on się nie prezentuje- graficznie odszedł od stylu KotORa, przypomina bardziej WoWa, walka jest strasznie sztywna etc.) i pokładam wielkie nadzieje w GW2, które w Waszych materiałach zapiera dech w piersiach. Gry przeglądarkowe to coś, czego nie trawię. Rozumiem jeszcze grać na telefonie w coś, co w zamyśle przypomina Rage'a, ale FarmVile?
2. Kolejny punkt chciałbym odnieść do FPSów. Myślałem, że nastąpi jakiś przełom, przynajmniej w tych markach, które królują pod względem rozgrywki multi- klony Modern Warfare. Bad Company 2- lubię za 'zniszczenia 2.0' i jakieś takie ogarnięcie wszystkiego, bardziej spójna, przemyślana walka oraz całkiem ciekawa polonizacja. Black Ops- nareszcie jakaś przemyślana kampania, nie lubię za ogólny chaos i małe mapy oraz kiepską optymalizację pecetową. Medal of Honor- chyba największa porażka, nie będę komentował. Na szczęście mamy także pozycje dla pojedynczego gracza i tu nie zawiódł mnie Bioshock 2, Aliens vs. Predator, czy Metro 2033.
3. Oczywiście otrzymaliśmy mnóstwo innych smaczków, wiele slasherów (Bayonetta, Darksiders, Nier, mniej udany Dante's Inferno), jak zwykle świetne dzieło Japończyków- Final Fantasy XIII, Assassin's Creed: Brotherhood z przełomowym na swój sposób trybem sieciowym, Starcraft II, na którego czekaliśmy i warto było i po prostu za dużo tego jest, by wymieniać.
4. Ten rok to także jeszcze więcej zapowiedzi i domysłów, a po VGA szczególnie jest na co czekać. Nastąpił przełom, bo Duke Nukem powrócił do życia i wyda go firma odpowiedzialna za genialne Borderlands- Gearbox. Mamy materiały z nowego Deus Ex, czekamy na Mass Effect 3, który ma zamknąć świetną trylogię BioWare'u i wiele, wiele innych.
5. Kontrolery ruchu weszły na rynek i szału nie zrobiły, jak się spodziewaliśmy- dostaliśmy coś dla casuali, a prawdziwi gracze mogą się wypchać i wrócić do pieców. Weszła technologia 3D, ale zanim to się rozwinie, trzeba będzie jeszcze poczekać, bo przeciętnego gracza nie stać pewnie na sprzęt obsługujący to cuś. Weszło PSPlus i polskie Xbox Live, które niewiele zmieniły, chociaż to pierwsze wzbudziło niemałe kontrowersje. Dostaliśmy niespodziewanie odświeżoną wersję X'a360, czym Microsoft zapunktował w moich oczach.
6. Polak potrafi! Zapowiedziano nieprzeciętne Bulletstorm, kolejnego (lepszego) Wiedźmina, wyszedł Two Worlds 2 i wypadł lepiej od Gothica, całkiem nieźle wyszedł Nail'd, trochę gorzej Sniper: Ghost Warrior, ale przy okazji ujawniono, że druga część ma być na nowym Cry Enginie.
7. Był to miło spędzony rok z tvgry.pl. Pojawił się gameplay, na którym przez pewien czas pisał Del, teraz możemy ogarniać rozkminy Lorda i jest to coś miłego i fajnego, że oprócz pracy mamy tu ten kontakt z odbiorcą. Odszedł Von Zay, przyszedł Koniu i jakoś sobie radzicie. Weszliście na facebooka i macie już prawie 10k fanów (Trzeba wspomnieć o tym, że portal ten stał się tak popularny właśnie w tym roku, że teraz widujemy to na każdym kroku i wszystko możemy 'Like'ować'.). Byliście na targach i relacje z GC oglądałem świeżo wrzucone o 3.00 w nocy, za co bardzo dziękuję.
Podsumowując- żadnej rewolucji w świecie gier i elektroniki nie mieliśmy na dobrą sprawę. Nie ma nowej generacji konsol, mamy mocne tytuły wśród gier, usłyszeliśmy kolejne obiecanki na następne lata, dostaliśmy 'TV Superstars' z rapem jajek. Przed nami tylko kolejny rok, kolejne premiery, niektóre będą w dalszym ciągu przekładane. Widać, że gry rosną na sile i ten rynek rzeczywiście już naprawdę liczy się w dzisiejszym świecie, a co za tym idzie, możemy spodziewać się zmian- tych rewolucyjnych i tych całkiem niepotrzebnych. Jest za co pamiętać miniony, już prawie, rok i miejmy nadzieję, że kolejny będzie jeszcze lepszy. Ja zawiedziony nie jestem. Dzięki za wszystko chłopaki, życzę kolejnych świetnych materiałów, dwa razy tyle fanów na FB i cóż, mam nadzieję, że będę się z Wami widział cały następny rok. Pozdrowionka!
Początek 2010 roku miał mało premier, ale były one dobre np. Mass Effect 2 czy Battlefield: Bad Company 2, był także Alan Wake. Wakacje przyniosły świetnego Stracrafta II i Mafię II. Targi E3 oraz Gamescom były głównie o Kinect'cie oraz Move. We wrześniu premierę miał średni Medal of Honor i Arcania: Gothic 4. Póżniej zaczęły się premiery gier lepszych np. Call of Duty: Black Ops, bardzo dobra gra lecz niedopracowana, Fallouta: New Vegas i Nail'd, WoW: Cataclysm, Gran Turismo 5. Podczas trwania VGA ogłoszono Mass Effecta 3 oraz Mass Effecta 2 na PS3. W początkach roku 2011 premiery będą miały gry takie jak: Bulletstorm, Killzone 3, Crisis 2, Dead Space 2. W późniejszych terminach wyjdą np. Duke Nukem Forever, Diablo 3, Mass Effect 3, Wiedźmin 2: Zabójcy Królów oraz Portal 2.
Jak dla mnie wydarzeniem roku jest Świetna gra ,, Quantum Theory" która nic nie ściągneła z konkurencyjnych gier( akurat ;D)...
A tak poważnie to na szacunek zasłużył Blizzard który wypuścił wkońcu Starcraft'a 2
i Dice za Swietnego Bad company 2 nad którym cały czas pracowali dołaczając nowe mapy do multi aby gra się nie zestarzała...
DZIEKUJE DOBRANOC KONIEC IMPREZY... ;D Ja chyba za długo dziś na Xboxie grałem bo mi odbija... pozdro
mnie jak zwykle miło zaskoczył Assassin's Creed Brotherhood. super gra. Niestety mało wychodzi gier, w których można porywalizować na split-screenie. Nie koniecznie co-op. Nie ma jak to usiąść na wygodnej kanapie z kumplem, wziąć piwko i nasiekać go w jakąś strzelanke lub wyścigi. Czyż nie tak Panowie !?!?!?!?!? Wspomnijcie o takich grach
pozdro
jak dla mnie activion ciągle inwestuje w swoje marki i to się pewnie nie zmieni ubi robi to co trzeba np. Świetny Assassin creed splinter cell . Blizard to wiadomo wow i Starcraft 2 !!!. kontrolery ruchu to chyba trochę bardziej przyszłościowe.Pc trzyma się tego co trzyma go od lat a facebook staje się taką jakby platforma do grania :)
Ciekawy przegląd (obie części)..... Czekam na podsumowanie gier... ;)
Co do konkursu:
Na 1 miejscu Xbox Live w Polsce.(W końcu!!!)
Na drugim "Kinect" i "Move". (Czekam na gry w stylu "Wii"...)
Na trzecim sytuacja z DLC!!! (Mam takie nieodparte uczucie, że ktoś na siłę próbuje wyczyścić mi portfel, a na domiar złego wciska mi coś co raczej powinno być w grze od początku... I nie jestem jedyny z tym odczuciem...)
POZDRO... ;)
Hmm jak dla mnie może nie na wydarzenie roku ale na pewno na uwagę zasługuje prosty fakt że 2 gry MMO tj. AoC i Warhammer Online, które zostały skazane na zapomnienie i kasacje przez ogromną rzesze ludzi, nie dość że nie upadły to obie wydały 2 duże dodatki w tym roku. Trzymać tak dalej!:)
Moim zdaniem 2010 jest przełomowy w kwestii GRAFIKI. Skończyła się era pogoni za wydajnością graficzną i podniecaniem się wodotryskami. Obecnie gry wyglądają ślicznie (na pewno są wyjątki ale mam na myśli wiodące tytułu) niezależnie od platformy i odwieczna dyskusja o wyższości PS3 nad XBoxem czy PC straciła sens. Dlatego też widać dojrzalsze dyskusje i coraz częściej za największe wady, gracze uważają długość rozgrywki, fabułę czy bugi ale nie grafikę. Przyszły rok to pewnie wprowadzanie 3D w dużych tytułach oraz ciekawe czy Sony i MS zrobią w końcu jakieś sensowne gry na kontrolery ruchu. Potencjał jest moim zdaniem bardzo duży a obecnie proste gierki znudzą się nawet niedzielnym graczom. Muszą w końcu uderzyć do hardcorowych graczy bo inaczej move i kinekt umrą śmiercią naturalną. Moim zdaniem kinekt ma tutaj dużą przewagę jeżeli chodzi o możliwości ale pożyjemy zobaczymy.
Obecny, kończący się już rok pokazał kilka narastających trendów:
1) Gry stały się bardzo proste. Normalny poziom trudności oscyluje w okolicach niedzielnych graczy, którzy mogli by przejść cały tytuł bez loadowania. Momentami dochodzi do sytuacji, że gra przechodzi się niemal sama, a my tylko sobie podziwiamy wybuchy, pościgi i zwroty akcji. W grach rpg już nie tyle wybieram, co chcemy powiedzieć, a jakie zabarwienie emocjonalne będzie miała odpowiedź, która i tak pewnie w 90% okaże się prawidłowa.
2) Efektywny czas w singlu - kolejne CoD sprzedające się na pieńku, są doskonałym przykładem jak skrócił się czas rozgrywki dla pojedynczego gracza. Normą stają się tytuły na 10-15 godzin. Pół biedy jeżeli czeka nas potem dobre multi (czasem wręcz wybitne jak w ost. CoD i Starcraft 2) ale jest to raczej odstępstwo od normy. Chętnie wydaje 100-120 zł na grę, która przez kilkadziesiąt godzin, zapewni mi doskonałą zabawę ale nastawiając się na single player mam takich pozycji max. kilka w roku.
3) DLC i Achievementy - jest to mniej lub bardziej udane rozwiązanie, na sytuacje gdy te 20 godzin kampanii minie. O ile doskonale ten mechanizm znają konsolowcy, tak PC zaczynają się do niego przyzwyczajać. DLC początkowo bardzo nastawione na zysk, trochę ostatnio poprawiło swoją sytuację. Kolejne mini kampanie, zestawy do zmiany wyglądu bohatera/pojazdu są miłym dodatkiem do rozgrywki. System osiągnięć stał się za to tym czymś, czym było kiedyś zbieranie tazosów z chipsów przez dzieciaki. Gracze spędzają kolejne godziny tylko po to by w ich wirtualnej gablotce pojawiło są kolejne niewiele warte i szybko idące w zapomnienie cyfrowe trofeum. Choć są też wyjątki od tej reguły. W Starcrafcie 2 taka gablota może nam sporo powiedzieć o naszym przeciwniku i jego potencjalnych umiejętnościach.
4) Cyfrowa dystrybucja i zabezpieczenia połączeniowe - W dobie szybkiego internetu możliwość pobrania sobie tytułu i opłacenia go z kilkunastoprocentowym dyskontem jest bardzo dobrym rozwiązaniem. I to jest jak najbardziej na plus ale niestety jest i druga strona medalu. Nagminnie w empikach i innych sieciach dystrybucji pojawiają się boxy z napisem "do instalacji konieczne połączenie z internetem". Człowiek kupuje sobie takiego np. Warhammer 40k DoW 2 w piątek wieczór po pracy, wraca do mieszkania, instaluje i widzi, że na płytce jest tylko 50% gry, a reszta (~4,2 GB) wymaga aktualizacji... Zgroza.
5) Gry zaczęły pojawiać się w mediach mainstream-owych. Kiedyś reklamy były tylko w czasopismach branżowych, a teraz co większe pozycje mają kilkunastu sekundowe reklamy w telewizji i kompleksowe akcje marketingowe. Mega produkcje mają budżety niczym hollywoodzkie filmy i widać to coraz bardziej.
Tak widzę kończący się już rok z perspektywy gracza PC, który pamięta czasy Baldurs Gate i epokę gdy wybór ścieżki instalacyjnej nie był "instalacją zaawansowaną" ;) Pozdrawiam.
Ech, nikt nie wspomniał o ModNation Racers, świetnej ścigałce na PS3. Gra została raczej nieco zapomniana wśród wielu wielkich tytułów i wydarzeń w tym roku, a szkoda. Ponieważ gra dała mi ogromną ilość radochy
Pozatym ważną grą w tym roku było dla mnie Assassin's Creed Brothehood oraz Final Fantasy XIII i God of War III. Przy każdej z tych gier świetnie się bawiłem, a z ACB ciągle się bawię dzięki trybowi multiplayer. Nie mogę też zapomnieć o Yakuzie 3, która podobnie jak MNR została potraktowana nieco po macoszemu. No ale tutaj się nie dziwię, bo Yakuza nie jest grą dla specyficznego odbiorcy . Mass Effect 2 to kolejna niesamowita produkcja wydana w tym roku i z zapartym tchem wyczekuje finału trylogii. No i na koniec wspomnę o Naruto Shippuuden Ultimate Ninja Storm 2, który kupiłem nieco pod wpływem impulsu i był to świetny zakup. Ogólnie ten rok obfitował w wiele świetnych gier i jeżeli chciałbym je wszystkie wypisać, ten post musiałby być nieco dłuższy. Wyczekuje już koljenego roku bo zapowiada on się równie ciekawie.
Bieżący rok to , według mnie rok nie najlepszy , ale dobry. Kilka starszych gier dostało swoje remake-i oraz zostały zapowiedziane bardzo dobre kontynuacje . Premiera Playstation Move to był dla mnie wielki szok . Kontroler który odzwierciedla moje ruchy w grze? Coś niesamowitego , kupiłem go najszybciej jak mogłem . I co się okazało? Na początku robił duże wrażenie , potem już trochę mniej . Według mnie Move to kontroler bardzo dobry być może lepszy od Kinecta i przydatny na większe imprezki. Nie spodobało mi się to , że Sony przestało wydawać różne mini gierki na ps-store. Microsoft wydawał ich bardzo dużo np: Zestaw wakacyjnych gierek które były na TVGRY lub inne udane , moim zdaniem produkcje. Coż mógłbym powiedzieć o PSP? Ta przenośna konsolka wypadła według mnie w tym roku bardzo średnio (nie słabo) . Sony miało inne zmartwienia np : Move czy inne farmazony. Dlatego też nie mógł zadbać o rozwój PSP i wydał GoW : Ghost of Sparta co wypadło bardzo fajnie. Rynek pc-towy natomiast , żyje według mnie , swoim , odrębnym życiem : PC-ty mają swoje platformy np: Steam , który czasem doprowadza mnie do szału lub jakieś inne mini platformy . Zdaje mi się , że w tym roku na pc-tach się nie wiele działo oprócz premiery Starcraft 2 : Wings of Liberty . Mam nadzieję , że przyszły rok 2011 wypadnie znacznie lepiej niż rok bieżący. W końcu będzie premiera Wiedmololga 2 . Pozostaje tylko czekać w Falloutowym schronie , chroniąc się przed wybuchem bomby z MegaTony.
POZDRO.
GOFE123
łał ale informacji. kontlorery zawojują światem teraz wszystkie firmy koputerowe bedą wypuszczać podrupki wii i sprzedawać je za olbrzymie pieniądze
- Starcraft II!
- Starcraft II!
- Starcraft II!
Ccccccombo breaker!
No to zaczynamy :)
Jak dla mnie postępem w 2010 roku jest choćby wprowadzenie usługi Xbox Live w Polsce. Jaka jest ta usługa to każdy widzi ale to może się zmienić, trzeba wspierać polski rynek gier. Następną rzeczą są kontrolery ruchowe i tutaj Sony troszkę poszło na łatwiznę ulepszając Wii i dając mu HD :) To co Microsoft zrobił z Kinectem to mistrzostwo, wystarczy pooglądać filmiki z youtube na których hackuja ten sprzęt (otrzymują kamuflarz czy choćby scenke z "Raportu mniejszości"). teraz piłeczka stoi po stronie Microsoftu a raczej bardziej po stronie twórców gier, muszą oni sensownie wykorzystać potencjał który jest w Kinectie. To tyle ode mnie :) Pozdrawiam.
Według mnie największą nowinką roku jest kinect nie ps move bo coś takiego dawno stworzyło już nintendo. Gry co do gier według mnie najlepszą grą multiplayer (singiel też był dobry) roku jest Battlefield Bad Company 2 według mnie jest lepsza od wszystkich call of duty. A najlepszą grą singleplayer jest Mass Effect 2 jest jeszcze lepsza od pierwszej części. A najlepszą grą pod względem i singla i multi jest oczywiście StarCraft2. Największe rozczarowanie pod względem gier oczywiście Star Wars The Force Unleashed 2 gra zapowiadała się świetnie a widać co wyszło. Najgorsza gra roku? Oczywiście TV Superstar!
W tym roku głównie zapamiętam teksty "Star Craft 2" i "God of War: DUCH SPARTY"!!
^^
pozdrawiam
Ten rok był dość trudny dla Activision, całe to zamieszanie z Infinity Ward, nie mogło się obyć bez echa. Ogólnie gdyby zapowiedzieli GTA V, to każdy by to zapamiętał.
A teraz dawać pendrive !
Najbardziej w tym roku zapadnie mi w pamięć kupno konsoli PS3. A jeżeli chodzi o gry to wielkie zaskoczenie Assassin's Creed Brotherhood i rewelacyjny pomysł na Multiplayer oraz też świetny pomysł na gre Heavy Rain -bardzo oryginalna gra.Wiele gier w tym roku to świetne gry a pisac o nich to zaszczyt ale zajeło by mi to z 3 strony więc tak jak napisałem wyżej najbardziej w tym roku zapamiętam: kupno konsoli PS3, Multiplayer ACB, Heavy Rain.
Fajny przegląd. Walka Sony Z Microsoftem nie jest za dobra no ale.. walczą o rynek.
Bardzo mnie zdziwiło to że firma robiąca gry na Facebooka , kosztuje więcej niż EA.
Jak dla mnie dobrze mówicie Pc jest odrębnym światem i nie miesza się tak bardzo z
konsolami. Sony i Microsoft walczą teraz nie o graczy Hardcorowych tylko o tych
którzy dopiero stykają się z tym.
Jak dla mnie najlepsze premiery w tym roku :
Call Of Duty : Black OPS
DrakenSang : The River of Time ( U nas w Europie)
Fallout New Vegas
Battlefield : Bad Company
A czekam na : Bulletstorm , Batman : Arkham City i może coś jeszcze ale to najbardziej
przykuło moją uwage
Pozdro
Rynek gier 2010 kojarzy się mi tak:
Cataclysm - kotlet odgrzewany przez kilka lat nie smakuje już wcale.
Move vs. Kinnect - gry na te kontrolery to tragedia, szum marketingowy i tyle.
Dobre Gry - wychodziły prawie same kontynuacje... potrzeba świeżego mięska, nie ma nic co bym ocenił na 5/5
Z tego roku zapamiętam te gry: Ensalved 4/5, Mafia 2 4/5, Fable 3 4/5
Grałem w kilkanaście innych tytułów, ale okazało się, że nie były warte swojej ceny.
Dodatkowo 2010 to rok w którym kończę z kupowaniem nowości - wydawanie 220 za nowość na konsole, podczas gdy 6 miesięcy później można ją dostać za ~100... to wywalenie 120 złotych w błoto.
pozdro!
Na pewno zapamiętam ten rok jako rok wielkich premier, a konkretnie kontynuacji gier. Chodzi mi o takie gry jak Call Of Dutty Black Ops czy Assasin's Creed Brotherhood. Lubię oby dwie serie gier. Pojawienie się Move czy Kinecta to też fajna nowość na rynku. Rok 2010 był naprawdę udany.
Mi zapadnie w pamięci sprecyzowanie premiery DNF. Może w końcu nie będzie robiony Forever...
no muzyczne do kitu ! no i wg mnie też rock band
szkoda ze jusz tak nie bendzie zabardzo można pokazywac gier przed premierom :(
no hary jest slabiutki zgadzam się
PsP no też sie zgodze jest slabe i nie wygodnie mialem okazje grać
tak jak na DS on jest fajny
Tv super stars jest najgorszom grom roku gorszej nie widziałem
nie mam Facebooka to nie wiem jaki tam som gry :P ale mysle że ok
mi najbardziej zapadnie w pamienć nowe mario bo lubie mario
kinekt i Ps move tak jak i oczywiscie CoD black ops
Na wstępie powiem, że jestem ogromnym fanem serii Call of Duty. Mam każdy tytuł w oryginale. Co szczególnie pamiętam z tego roku ? oj, niestety jest to nie miłe wspomnienie. Jako, że nie mam jeszcze stałej pracy to w wakacje zarobiłem sobie i złożyłem nowy sprzęt do grania, byłem strasznie podekscytowany nowym Call of Duty:Black Ops i tymi wszystkimi obiecankami, że wspracie dla PC, konsola, darmowe DLC i tak dalej...Specjalnie składałem komputer, żeby wrócić do świata e-sportu gier z serii Call of Duty tak jak to było kiedyś w przypadku CoD czy CoD2, gdzie liczba aktywnych klanów wynosiła około 10-15tys. Niestety po wyjściu gry okazało się, że Steam będzie obowiązkowy, sama konsola jest tak uproszczona, ze nie pozwala na praktycznie nic konkretnego, a DLC będą jednak płatne. BA - do tego doszła niesamowicie zwalona optymalizacja gry, gdzie komputer mający 3 miesiące wart około 2,5tys. nie pociągnie gry z silnikiem 4 czy nawet wiecej letnim na wysokich ustawieniach.Poprawki ? 10mb aktualizacji , 2-3 wpisy w plikach dll ? smiech na sali. Sprzedałem wszystkie gry z serii CoD, pozostawiajac tylko Call of Duty Modern Warfare. Pozytywnie oceniam tylko Single Player i tryb Zombie.
Zgadzam się z wami PC ma swoje własne tempo . Zrobienie dobrej strategii na xbox'a , czy ps moim zdaniem to byłby samobój . Hardcor'owi gracze wyćwiczeni w swych umiejętnościach manualnych na PC (między innymi przez strategie typu starcraft , czy inne strzelanki ) nie przerzucali by się na xbox'a tylko dla tego , że wyszła nowa strategia zrobiona załóżmy przez blizza czy activision . Owszem są gry w które na konsolach prezentują się bardzo ładnie , sam się przekonałem grając z kuzynem w CoD'a w trybie Nazi Zombies , Halo : Reach , nie specjalnie przypadł mi do gustu NFS na xbox'ie przez tryb sterowania , wole klawiaturę do tego typu gier .
I mam nadzieję , że zrobicie parę gameplayów z Diablo 3 zwłaszcza z trybu multiplayer przez battlecom bo tylko jest mi potrzebne by utwierdzić się w przekonaniu o zakupie tej gry :D
Życzę wesołych świąt . Trzeci pendrive był z czego ? xD Usłyszałem z " Mitilu ".
Widać że pojawiło się dużo długich komentarzy i dobrze :)
Wracając do przeglądu fajne takie podsumowanie roku. Mogliście zrobić Recke TvGry :)
Rok 2010 to też sukcesy całej redakcji GryOnline i Tvgry oby tak dalej :)
3D jak na razie za drogie, eksluzywy mi się podobają, kontrolery ruchu jak powiedzieliście jeśli ktoś ma ps3 to niech bierze move, a x360 to kineckta. Zdziwiłem się gdy się dowiedziałem że firma produkująca gry na facebooku jest więcej warta niż EA.
NO to tak... Powiem wam że w tym roku pierwszy raz (naprawdę) zagrałem na konsoli i był to Xbox360 i bardzo mi się on podobał a że przyniosłem czerwony pasek no to rodzice zgodzili kupic mi Xboxa i tego nie zapomnę bo w tym roku to dla mnie największe wydarzenie a co do gier to zapamiętam na pewno Mass Effect 2 bo to pierwsza gra jaką kupiłem. Kontrolery ruchu mniej mnie już interesują i przeszły prze zemnie bez większego szoku.Co jeszcze??... Na pewno Black Opsa i Assassin's Creed Brotherhood oraz Read Dead Redemption.No i myślę że rok 2010 to przede wszystkim nowa (generacja) grafiki nie wiem ale jakoś w niektórych grach które wyszły jest po prosty bajeczna grafika choćby w God of War 3 ,Black Ops czy Battlefield Bad Company 2 który też zrobił na mnie wielkie wrażenie.No i 3D też wyszło własnie ale jak dla mnie to zaaa dużooo.No na PC tez właśnie zapamiętam StarCrafta2 no i oczywiście obejrzenie wszystkich filmików na tvgry.pl było niezapomnianym uczuciem i dużą dawką wiedzy o grach...;p
P.S i dużą dawką humoru oczywiście
ten rok jest najlepszym rokiem jaki spotkałem w życiu.na pewno w pamięci pozostanie mi wiele hitów w branży gier np. fable 3,mafia 2,call of duty black ops.assasins creed brotherhood,world of warcraft cataclysm ora battlefield bad company2 vietnam.w tym roku zapamiętam także kinecta na którego nie wyszło zbyt dużo fajnych gier ale zawsze coś.są także inne mniej popularne marki które także są okej.oczywiście nie mógłbym wymienić i opisać tych wszystkich hitów ponieważ nie wiem ile tekstu się zmieści. podsumowując ten rok jest najlepszym rokiem dla graczy ale także najdroższym.według mnie dodając jeszcze taką krótką notkę najlepszą grą tego roku jest każda gra!!!
Moim zdaniem(zdaniem fana strategii ;) największym wydarzeniem było wyjście Starcrafta II i zapowiedź Shogun II Total War. Natomiast największym failem Mount&Blade Warband...
Pojawiły się też "rumors" o Heroes VI. Fajnie by było zagrać w kolejną część kultowej gry.
Również Stronghold 3 i Stronghold Kingdoms nie mogą przejść nie zauważenie dla kogoś takiego jak ja. Mam nadzieję, że kolejne części Twierdzy nie pójdą w ślady Legends(...) lub Strongholda 2. Jeśli chodzi o Kingdoms grając w betę zapowiada się ciekawie. Nowy klimat wśród gier MMO.
Pozdro!
na pewno do zapamiętania będzie koniec serii GOD OF WAR [tej większej oczywiście]
Mi w pamięć zapadło kilka gier najwarzniejsze to: Call of duty black ops i darksiders a tak po za tym to battlefield bad company 2 ned for speed hot pursuit gothic 4 mass efect 2 i inne fajne gry :)
JA ten rok zapamiętam napewno przez powrót mafi 2 , kinecta ,assassina brotherhood i wow kataklizm
Na pewno zostanie w mojej pamięci wpadka Treyarchu. Jak można było wypuścić takiego Black Opsa. Mam nadzieję, że nikt już nie popełni taakiego błędu i premiery gier będą przekładane, gdy coś będzie jeszcze nie tak jak trzeba.
A ja to bym zjadł batonaaaaaaaaaaaaaa... :)
Nie wspomnieliście o iPhonie a gry na tą platformę robią się coraz bardziej zaawansowane pod względem technicznym. Dla mnie najważniejszą premierą tego roku była mafia. Może niektórzy zawiedli się na tej grze ale dla mnie najlepsza gra tego roku.
Zapamiętam jednego wielkiego faila czyli Activision. Męczą swoje marki i to jeszcze strasznie nieudolnie. Przykładem może być Black Ops, niby gra fajna, wszyscy na to polecieli, a jeśli patrzeć na to z innej strony to jednak gra nie wnosi nic nowego i jestem pewny, że za mniej/więcej 2-3 miesiące spotkamy się z płatnymi DLC za 50$. A co dobrego? a no jednak PC nie umiera, coraz więcej dobrych gier dalej wychodzi na tą platformę (chociaż nie rozumiem polityki Ubisoftu, który jak zwykle wypuszcza Assassin's Creed z wielkim opóźnieniem) dołującą sprawą PC jest rosnący w silę rynek konsol który zatrzymuje rozwój technologii. Tak samo porty z konsol na PC, są marne i robią je po prostu na "odwal się" kolejny przykład; Black Ops. Gra do dzisiaj nie działa poprawnie u większości użytkowników, chociaż wydali już 2 patche. Oby przyszły rok był o wiele lepszy :)
Cóż mogę napisać... co mnie ujęło? Na pewno kwestie rozwoju grafiki w grach. Co do premier to zdecydowanie ważna była premiera StarCraft i WoWC :) Więc rządzi zdecydowanie Blizard. Ubisoft też dało rade, no ale nowy Assassin mnie nie ujął w ogóle. Miły zaskoczeniem była dla mnie Fifa 11, tutaj rzeczywiście mamy przełom. Największa kicha roku?? (poza TV Stars :P) To oczywiście kolejny rok bez DIABLO III!!! :( No ale cóż ;/ No i w kwestii podsumowania, bardzo istotna rzecz.... Rozwój TVGRY... cieszę się że się rozwijacie! Oby tak dalej :) Nie popadacie w odmęty mamony i chwała wam, że nie oczekujecie od nas jakiś opłat. Tak Trzymać!! Pozdrawiam Serdecznie całą ekipę TVGRY! Rok bez was to nie byłby udany rok! :)
mi zapadnie w pamięci to że zenga jest wiecej warta od EA
NIIIIEEEE! Ludzie zchodzą na psy
A ja sie wypowiem odnosnie dat premier gier, zgadzam się z tym co zostalo powiedziane, ze gdyby gry byly wydawane na wiekszej przestrzeni czasu a nie tylko w 2ch miesiacach w roku, my wydawali bysmy na nie duzo wiecej kasy. Jak w tygodniu wychodzi 20 gier z czego 6 fajnych kupie maks dwie, a kupil bym wszystkie gdyby jakos to rozlozyc (po prawdzie pewnie i tak kupie wszystkie tylko ze za jakis czas zaczna spadac z ceny). Sprowadzam to do wniosku ze rozbicie premier jest bardziej oplacalne dla wydawcow a nam nie robi roznicy, wiec nie rozumiem zbytnio dlaczego zawsze jest takie zatrzesienie gier w pazdzierniku a pozniej nudy przez pol roku.
Dla mnie Kinect i Move to tylko taki bajer zrobiony po to , żeby ludziom udało się przekonać rodziców do zakupu konsoli w wyniku czego PS3 i X360 trafiłoby do większej liczby ludzi . Rewolucja nastąpiła na PC . Wielkie mpremiery wyczekiwane od lat ( Starcraft II , Mafia II ) , sukces Steam . Zdziwilo mnie to , że MW2 w sklepie kosztuje nadal 120 zł , a Black Ops 99,90 !!! Z drugiej strony wiele rozczarowań ( SW : the Force Unleanshed II ) i wiele zaskoczeń pozytywnych ( 007 : Blood Stone ) .
pawello2000
P.S Słynne etapy " spadane " z Force II to juz było w MDK .
Ja zapamiętam ten rok dzięki Starcraftowi II. Kiedy pokazaliście z niego filmiki z ras, multika itp. zapragnąłem go mieć i dopiąłem swego. Wcześniej nawet nie wiedziałem o czym takim jak Starcraft I czy dodatek Brood of War. A teraz nawet postanowiłem je kupić, zeby znać lepiej fabułę.
Przełomowe były tez oczywiście tytuły takie jak Assassin's Creed Brotherhood, czy Mafia II a także PS Move czy Kinekt. Move sie nadaje gier pokroju House of the Dead, natomiast Kinekt dla małych dzieci lubiących bawić się z wirtualnym zwierzakiem lub razem z rodziną grac w Kinect sports
Nawet spoko pendrive spoko.A tak wogule to spoko przegląd tygodnia,zrubcie gramy z gier z facebooka xD.Najleypszy był AC Botherhood i STAR CRAFT II
Jak zawsze spouer , podobala mi się kazda spekulacja na temat kontrolerów ruchu a najbardszieje to , ze moga byc same "gramy" ! :D:D ? mam nadzieje ze kiedys sie do was dostane ;p
No miły przegląd, co do move można by było się przyzwyczaić (nawiązuje to Kill zone 3)
Najbardziej zapadną mi w pamięci trzy FAILe tego roku:
1. Live Polska czyli ochłap rzucony w stronę wygłodniałych graczy
2. PS+ czyli sprzedamy wam to czego nie chcecie... a wy nas za to pochwalicie ("WOW Abe za free")
3. GT5 - jak tak chcecie to bierzcie, ale i tak ta gra nie jest gotowa. Ukończymy ją łatkami
Oraz dwie niesamowite polonizacje:
"Staaaarkraft Dwaaaa" and the winner is:
"Gooood ooooof Łooooor Duch Sparty"
PS. Mam nadzieję że w Top10 nie zabraknie Bioshocka 2?
Co mozna powiedziec o rynku gier? Zacznę od wad, bo i takie się znajdą. Przedewszystkim boli ekskluzywność konsol nad pecetami. Wiele gier w tym roku wyszło na obydwie konsole, pomojając PC-ty. Przykładami tego są np. Castlevania, Dante's Inferno, Bayonetta, Red Dead Redemption. Co więcej większość tych gier są to slashery, których brakuje bardzo na komputerach. Ale ok zejdźmy z gier na pantent Xbox Live w Polsce. To już jest ponowne olewanie Polski. Ciągle są z nim problemy, np niemożliwość migracji konta spowodowana wiekiem gdyż gracze poniżej 18 roku życia jeśli taki mamy w konsoli nie mogą migrować. Do tego dochodzi problem aktywacji Golda na miesiąc. W wielu przypadkach poprostu się nie da. No i oczywiście o połowę mniejsza ilość rzeczy, które możemy pobrać z XL. Ale żeby nie było to PSN+ też wcale święte nie jest bo jak zauważyliście, dostajemy w nim stuff którego nikt nie gra. Z małymi wyjątkami. O kontrolerach nie bede się rozpisywał, ponieważ nie interesuje mnie to wcale, co wiecej są one dla mnie złem, porażką i wogole. Casualują jeszcze bardziej gry, które i tak są już casualowe, w porównaniu z grami z przed 10 lat. Ale żeby nie było, że PC jest święty, to mogę jako moją własną zachciankę powiedzieć, że boli mnie w grach brak achievmentow jakby sie tego nie pisało, które mogłyby wydłużać czas potrzebny na przejscie i tak juz bardzo krótkich gier. Wiadomo, że mamy tam na Steamie, czy na GFWL jakies osiągnięcia, ale nie każda gra z tymi platformami współpracuje. Dobra teraz zalety. N a obie konsole wyszło wiele mocnych, exlusywnych tytułów jak Gran Turismo 5, Halo Reach, Fable III(choć niedługo bedzie też na PC, swoją drogą żal i potępienie dla Petera za brak Fable II na PC skoro wydaje III) Heavy Rain czy God Of War 3. Więcej dobrych tytułów miało PS3 ale Xbox również nie ma się czego wstydzić. Na PC zawitało Darksiders, które polepsza wspomnianą już putkę slasherów na PC. Pojawił się również Starcraft II tak bardzo od dawna wyczekiwany. Poza tym wszystkim mamy także wiele gier multiplatformowych, takich jak Black Ops, Hot Pursuit, Mass Effect 2, F1 2010, Fallout New Vegas w które warto zagrać. Ale nasuwa się jeszcze jeden problem: Fifa 11 na PC nadal odstaje od konsolowej, mimo obietnic o ich równosci. FIFA na PC to tak naprawdę FIFA 10 z konsol. Jest to wielki krok na przód ale mimo wszystko FIFA 11 z konsol nadal bije Pctową. Jeszcze słowo o DLC które, poza małymi wyjątkami, jest tylko zdzieraniem z nas kasy i nic nie wnoszącym gómnem. To tyle, trochę się rozpisałem, ale ogarnąłem mniejwiecej wszystko. Pozdrawiam.
Najlepsza informacja dla mnie w tym roku to że mass effect 2 na ps3 będzie napędzane silnikiem 3 części
W tym wspaniałym i cudownym roku naszym 2010.
Najbardziej w pamięci zapadło mi, kilka premier dużych tych:
Był Mass Effect ver.2, Był Battlefield Bad Company 2, Starcraft II.
COD i wiele innych gier.
Lecz najbardziej w mej pamięci zapadając cały czas która kręci się w mej głowie i powtarzam to nie raz. To premiery zapowiedzi nadchodzących przyszłych gier. Które mają w końcu nadejść kiedy czas ich przyjdzie wnet.
Crysis 2, Bulletstorm, Wiedźmin 2. I ME3.
Wiec dziękuję za uwagę i za przeczytanie bo. Trzeba ogarnąc się czasem. I odejśc od kompa. O. =]
Witam mam pytanie odnośnie darmowej gry RPG która była pokazana w 2 części odcinka prawie pod koniec zaczynała się 10.50s. Jakieś info link było by super :D
A co do komentowania roku 2010 grier zmian z nimi związanymi nie odczułem jakiejś strasznej podniety czekając na premierę gry, no może jedna malutką "Mass Effect 2" a tak po za tym wszystko było takie przeciętne jak dal mnie nie wiem jak reszta ale ja jeszcze nawet nie grałem w nowego CoD który jest taki fajny ale jakoś nie poczułem mięty :P
POKAZCIE STODIOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Lord - Czy rzeczywiście Nintendo z 3DS zwraca się w stronę "hardkoru"? Hardcorowe gry tam już są, tylko po prostu... Hm... Mniej zachodnie. N3DS zwraca się ku zachodowi, tak bym powiedział. I tym samym, w ten sposób poszerzając bibliotekę tytułów w stosunku do DS, zapewni sobie murowane pierwsze miejsce wśród handheldów. Oryginalne, ciekawe tytuły, takie prosto z DS'a, plus te bardziej "mainstreamowe" marki jak Resident Evil czy MGS... Powstaje nam konsola, na której każdy znajdzie coś dla siebie. No i samo 3D, które - przynajmniej według dziennikarzy, którzy mieli już konsolkę w rękach - jest genialne i dostosowuje się do wzroku, jest regulowane itp.
Nie wiem co musiało by zrobić Sony z PSP2, żeby przebić 3DS. Jasne, mogą dać super-bebechy skutkujące świetną grafiką, ale - koniec końców - to "tylko" grafika. Dla większości graczy to chyba nie jest najważniejsze kryterium.
Szkoda, że 3DS nie będzie przesadnie... tani :P
Więc tak :).W tym roku zagrałem pierwszy raz na PSP GO i rodzice mi je kupili na urodziny.Nigdy tego nie zapomne.A gry których napewno nie zapomne to super call of duty black ops(troche lagów ,ale to nic:).Naprawde dobra FIFA 11 na pc(wkońcu) no i oczywiście najnowszy medal of honor-wiem ze podobno dla wszystkich jest poprostu słaby,ale mi się strasznie podoba i dlatego zaraz ide pograć w multi:-).Ale i tak najbardziej czekam na battlefield bad company 2 vietnam które dostane pod choinkę(..już nie moge się doczekać).No więc ogólnie ,przedwcześnie życze całej redakcji tvgry.pl i jej fanom WESOŁYCH ŚWIĄT...... No i oczywiście super gier pod choinkę.pozdrawiam
Read Dead Redemption to ewidentnie gra roku jeżeli chodzi o multiplatformówkę. A exclusivy to Heavy Rain dla PS3 i Halo Reach dla Xboxa :) Takie moje zdanie. O PSP nie ma co wspominać, w tym roku to Peace Walker warty uwagi, ale to i tak IMO za mało. Czekam I kwartał przyszłego roku - Bulletsotrm, Gears of War, Crysis 2 :) Będzie się działo!
Kinect jak i Move mnie zawiódł, ale też nie można było się spodziewać rewelacji. Gdyby nie konkurs, to nawet bym nie skomentował :]
Ten rok w branży gier był całkiem fajny, wyszło kilka na prawdę bardzo dobrych tytułów. Na pewno gier nie zabrakło. Takie tytuły jak Battlefield Bad Company 2, Assasins Creed 2 czy Call of Duty Black Ops dają dużo radochy na wiele godzin zabawy. Fajnie że polska branża też się rozwija i nie stoi w miejscu, mieliśmy i mamy w planach wydanie kilku dobrych tytułów i może chociaż gracze nie będą nas postrzegać jako biednego kraju który nic nie ma. Przegląd bardzo fajny i ciekawy.
Wg. mnie dużym wydarzeniem było wypuszczanie remaków na PS3 np. God of War'ów. Mi to np. pomogło poznać fabułe Godów, bo nie posiadałęm PS2. Te remaki też odrobinę rekompensują brak kompatybilność wstecznej w nowych wersjach ps3 ale to już temat na inna dyskusje.
Na pewno najważniejszym wydarzeniem i zarazem największą porażką było wydanie Xbox Live w Polsce- okrojony i nieciekawy... Bardzo ważnym też wydarzeniem jest wydanie kontynuacji najlepszej strategii wszech czasów- Starcrafta 2.
Exelent Part 2
Dla mnie ten rok był bardzo "średniacki". Gier oczekiwanych było dużo: StarCraft II, WoW, CoD, Mafia, Gran Turismo, ACB i jeszcze kilka. Technologia gier zbytnio się nie różniła od tej z tamtego roku. Trochę smutno, że twórcy nie chcą przejść przez czerwoną linię bezpieczeństwa i zaryzykować.
Co do gier, żadnych nowych tytułów tylko kolejne części które się kiedyś "przejedzą", bo taki jest los 100 części gry. Niektóre konsole upadają i stają się mniej sławne np. PSP, co zmusiło do stworzenia PSP2. Jedynym stabilnym rynkiem jest PC :/
Liczę w następnym roku, że będzie chociaż jedna nowa konsola i postęp w technologii gier :>
Miałem problem co kupić PS3 czy XboX360 gdyby one się połączyły była by naprawde fajna marka i ludzie nie mieli by problemu z zakupem konsol
Najbardziej zapamiętam Assassin's Creed II na PC. Spodobała mi się genialnie poprowadzony wątek Ezio. Zapamiętam także początek oglądania tvgry! To w tym magicznym roku zacząłem Was oglądać. Pozdrawiam
Ja mam nadzieje że konsole up-grade`ują w końcu bo to rozwinie gry.
Tak poza tym to ciekawi mnie przyszłość Nintendo w polsce bo ich portable prezentuje sie całkiem ciekawie jak dodać do tego bardziej "hardkorowe" gry to dla mnie bomba.
Ja w tym roku z racji że jestem użytkownikiem PC-ta szczególnie zapamiętałem 2 wydarzenia. Jedno na plus oraz jedno na minus. Największą porażka roku moim zdaniem jest premiera COD:BO, sam kupiłem i żałuje. Na plus to coraz więcej gier z wyższej półki zaczyna korzystać ze STEAM WORKS, co nie wszystkim się podoba, ale moim zdaniem jest to przyszłość rynku PC-towego . Gdyby nie rozwój platform elektronicznej dystrybucji (rejestracji) gier coraz więcej dystrybutorów by rezygnowało z PC-ów.
W zasadzie miniony już rok był w branży gier video jednym z najlepszych. Trzeba pamiętać jak wiele bardzo dobrych tytułów się ukazało szykowanych latami tj. GT5 i chociażby Starcraft2!! Wiemy już kiedy ukaże się Diablo i gdyby nie konkurencja o której prowadzący mówili najprawdopodobniej grę dostalibyśmy tą jesienią. Ten rok to także udane kontynuacje kochanych przez wszystkich serii takich jak CoD czy Assasin itp. Długo zapowiadane kontrolery ruchu od MS i Sony to też pewna zmiana do tej pory na konsolkach (nowej) generacji było tylko Wii teraz każdy kto tylko ma w domu konsole może sobie poskakać przed TV i bawić się z całą rodziną już nie trzeba mieć zabawki od Nintendo i którejś z konsol żeby grać w niemal wszystko od gier hardcorowych po casual. Wielkimi wydarzeniami były PSN i Polski Xbox live choć nie do końca się one sprawdziły na chwilę obecną to jednak rokowania na przyszłość są dobre, lepsze i jeszcze raz lepsze. Potencjał jaki jest w tego tupu usługach jest na tyle duży, że to on będzie napędzał obecną generacje konsol i to zanim zatęsknimy przez pierwsze dni wydaniach nowych konsol. Dużą niewiadomą jest jeszcze 3D ale nie jestem jakoś szczególnie obeznany w temacie więc powiem tylko że chyba za szybko... TV 3D są drogie cały sprzęt pod to będzie pewnie też drogi a w naszym portfelom się to niespecjalnie podoba. Wydaję mi się że przyszłoroczne 3D sprowadzi się do ocen ze strony branży tzn. magazyny programy ewentualnie zamożniejsze jednostki itd. A zwykły Kowalski zobaczy z czym to się je za kilka lat... Jednak kończąc chcę powiedzieć coś optymistycznego a mianowicie polski rynek gier zaczyna działać i zdobywać zwolenników. Mamy już takie gry jak Wiedźmin, CoJ Więzy krwi a teraz jeszcze Buletstorm to jest naprawdę światowy poziom trzymam kciuki i życzę powodzonka. Pragnę złożyć wam wszystkim jeszcze najszczersze życzenia świąteczne aby nasze prezenty były bombowe a chwile spędzone w ciepłym rodzinnym gronie jeszcze milsze niż te w zeszłym roku. No i oczywiście szczęśliwego nowego roku!!!
super przegląd :D mam nadzieje iż następne takie będą ..
co do tego roku zbytnio nie zafascynowały mnie kontrolery ruchu.. taka sobie ciekawostka
natomiast próby wprowadzania 3D zapowiedzi typu guild wars 2 są bardzo pozytywne i wg mnie w nastę pnych latach 2011/2012 musi byc jakis przełom :)
Moim zdaniem konsole w Polsce będą sie rozwijać swoim tempem a jeśli chodzi o usługi internetowe takie jak xbox live czy psn to szybko te usługi odejdą w niepamięć chyba że microsoft i sony zaczną wypuszczać jakieś pożądne gry. Jeśli chodzi o platforme pc to każdy chyba wie że można w coś pograć w tym roku np. takie gry jak Mafia 2, Call of Duty Black Ops Assassin's Creed brotherhood czy Battlefield Bad Copmany 2 Vietnam czy najbardziej w World of Warcraft Catyclysm na który długo trzeba było czekać ale Blizzard sie postarał i jest w co pograc. Wracając to firmy Sony to każdy wie że PSP Go to była jedna wielka porażka i jeżeli Sony chce zdobyć klientów to musi wydać w końcu coś pożądnego. Świetny Przegląd pozdrawiam
Najlepsza gra to Assasin's Creed Brotherhood
Największym sukcesem była dlamnie możliwośc dosc znacznej demolki w Bad Company 2
Następnym sukcesem był Xbox Live w Polsce, może nie z pełną zawartością, ale mamy co chcieliśmy.
A najgorsze były wszystkie DLC np. Map Packi do Modern Warfare 2, z ceną przesadzili.
Rok się udał, brakowało tylko jakiejś porządnej rajdowej ścigałki bo F1 to F1 a nie rajd ;D
3D - dopuki ludzie nie kupia TV3D to nici z takich podbojow...
Konsole - Eh....Coraz popularniejsze,coraz wiecej gier na wylacznosc i coraz ladniejsza grafika
PC - Coraz mniej popularny,coraz mniej gier na wylacznosc i (naszczescie) coraz ladniejsza grafika ;)
Ale i tak Darksiders i Mass Effect II byly cudowne :D
Hehe - Pendrive z krasnoludzkiego metalu +4 :D
witam pozytywem mijającego roku w swiecie elektonicznej rozrywki była premiera swietnej gry akcji MAFIA 2 :) natomiast absurdem tego roku jest to ze nie robicie gali GLUTOPLAZMY :(
Jedyna rzecz o jakiej nie wspomnieliście a powinniście to godne potępienia tłumaczenia Assassin's Creed na polski.... Czułem się oszukany gdy okazało się, że moja edycja kolekcjonerska ACB ma wycięty Uplay i dostęp do Project Legacy nad którym dla nagród w ACB spędziłem trochę czasu.
Reasumując cały Przegląd tygodnia można powiedzieć że rozwój gier się cofa zamiast iść do przodu. Moim zdaniem jest to wina głównie tego że konsole wszelkiego typu mają ograniczenia sprzętowe przez co i rynek PC cierpi z tego względu. Cierpi też glatego że ówcześnie każda większa produkcja (tzw. ekstremalna) jest wydawana jako gra mulitplatformowa. Chodzi mi głównie o rozwój technologiczny.