W jaki sposób Gearbox przejął Duke Nukem Forever?
No i dobrze że cały "wysiłek" 3D Realms nie poszedł na marne a gry o księciu nadal będą powstawać
"Allways bet on DUKE!"
I juz sie zaczyna nowe krecenie, najpierw uslyszelismy, ze gra jest niemalzse ukonczona, a teraz, ze gra ukaze sie w 2011 roku (pewnie w listopadzie..)
Jak ja nie cierpie tych darmozjadow z 3DRealms, pozostaje miec tylko nadzieje, ze Ci ktorzy zajmuja sie gra aktualnie maja wieksze ambicje niz poprzednia ekipa...
Już chyba nikt nie wierzył w powrót Duka ale jednak ale jaja.Czekamy oby był długi ok.70 godzin gry bo po tylu latach na coś zasługujemy.
@maslice
Bez jaj... To, ze gracze mogliby oczekiwac gry idealnej to nie znaczy, ze bog wie jak dlugiej bo to nie GTA... Faktycznie oczekiwania graczy moga (i zapewne beda) o wiele wyzsze niz to co zobaczymy, ale nie robmy sobie ZA duzych wymagan.
I ten news mnie uspokoil bo zastanawialem sie nad tym od wczoraj :) Dziekuje (uff...).
podobno stworzyli mnóstwo poziomów....na pewno po tak długim czasie nie dostaniemy 20 godzinnej gierki lub mnie nawet.
*mniej
Czekam z niecierpliwością na pierwszy filmik z gameplay'a ;D
Czekamy oby był długi ok.70 godzin gry bo po tylu latach na coś zasługujemy.
Haha, dobre. 70 godzin to tylko w kilku grach fabularnych jest (no i może w GTA), a na pewno nie w FPSie.
Oby ta gra już wyszła, bo to by była kpina jak dalej Duke nie mógłby zmartwychwstać.
Ciekawe jak będzie z teksturami - ale to jedna z tych mniej ważnych spraw. Ważne natomiast jest, żeby gra nie była "dzisiejsza"!
@Patrox92
GamePlay juz od ponad roku mozesz obejrzec na YT bo nic w tej kwestii sie na 90% nie zmienilo ;)
Rozłożą te wszystkie wymyślone poziomy na kilka sequeli DNF po 6 godzin i tyle.
Mam nadzieję, że wydadzą edycje kolekcjonerską, bo z chęcią zobaczę cały proces powstawania tej gry (pewnie ten materiał zostanie zapisany na 10 płytach DVD) a książka z artami pewnie będzie miała 300 stron.
@mineral
Lub zrobią grę podstawową 10h, a reszta w super hiper mega PAKIETACH DODATKOWE ZAWARTOŚCI DDDDDDDLLLLLLLLLLLCCCCCCCCCC...
Chcecie 70h rozgrywki? Słuchajcie będzie pewnie więcej tyle, że rozłożonych na kilkadziesiąt DLC :-(((
@Hosti, 10h to sporo, Mafia2 ile lat powstawała a podstawka dała ledwie 5-6h. Wszystkiemu winni są fanboje, którzy kupują wszystko jak leci: DLC, ciuchy, bronie, stroje i inne badziewie. Czasy PC, to był klimat i zanurzenie się w tytuł na wiele tygodni.
Skoro grę robili 12 lat, to gra do przejścia powinna mieć z 100h :D
Ale jednak mam nadzieję, że będzie to 15-20 godzin..
W liście autorów Half-Life Opposing Force, a dokładniej w "Special Thanksach" istnieje nazwisko Jon St. Johna, który przecież podkłada i zawsze podkładał głos Duke'owi. Teorytycznie od 11 lat, czyli od czasu gdy istnieje Opposing Force, mogliśmy zauważyć, że jeżeli ktoś miałby DNF wydać, mógłby to być właśnie Gearbox. :)
spoiler start
Zauważyłem to bo właśnie przeszedłem Opp. Force'a. :D
spoiler stop
Co do samej gry (DNF), to mam nadzieję, że będzie... lepsza niż Prey. Nie, żeby Prey był grą słabą, ba, był nawet dobry/bardzo dobry, no ale jakoś obie gry mi się kojarzą, a że Nuke to Nuke to oczekuję trochę więcej. ;)
Nie kojarzę właściwie gry, która do przejścia wymagałaby 70h czasu.
GTA to zaledwie 20h bez zbytniego pośpiechu.
Storm--> niby do welevelowania w wowie postaci potrzeba duzo wiecej niz 70h.... a to mozna traktowac jako przejscie gry (wiadomo, gra z zalozenia nie ma konca, ale jak juz sie wyleveluje na maxa po tych llatach to juz sie gra nudzi, wiec zalozyc mozna ze sie ja przeszlo;)
70h to jest nic każda lepsza gra rpg zapewni ci tyle godzin grania albo i więcej jeżeli się nie spieszysz i robisz większość zadań pobocznych.
Pograj sobie w serie Monster Hunter na psp albo innej platformie to zobaczysz że 300-400h to jest nic bo nie ukończysz jednego tytułu z tej serii na 100% w takim czasie i nie jest to bynajmniej gra mmo
najgorsze bedzie to ,ze gra bedzie musiala sie zmierzyc ze wlasna legenda...
To bedzie cos w stylu Mafia 2 dla Mafii 1 / Doom 3 dla Dooma / Unreal 2 dla Unreala 1 / Deus Ex 2 dla 1 / ...
Oby gra wyszla z tego zwyciesko :)
Dessloch -> WoW jest ewenementem ;) Poza tym to MMO. W multi każdej gry można grać bez końca.
70h to jest nic każda lepsza gra rpg zapewni ci tyle godzin grania albo i więcej jeżeli się nie spieszysz i robisz większość zadań pobocznych.
Mógłbyś rzucić kilkoma tytułami? Grałem myślę w wiele tytułów cRPG i żaden z nich nie osiągnął pułapu 70h. Fallout 3 być może się zbliżył, bo przegrałem w niego około 50h.
@Marcines18
Kto ci powiedział, że grę robili 12 lat?!
Przecież wielokrotnie zmieniano silniki i wszystkie modele oraz tekstury = robienie za każdym razem gry od nowa, od zera. Jedynie mogła część pomysłów i scenariusza zostać.
Ta gra w aktualnej formie powstawała nie dłużej niż kilka lat...
Biorąc pod uwagę, jak technologia w grach się bez przerwy zmienia nie jest możliwe, by pracować nad grą np. 10 lat i by przy premierze wyglądała nowocześnie. 3drealms tego chciało i bez przerwy zmieniało silniki by nadążyć za ewolucją oprogramowania - nie podołali zadaniu.
Ciekawe na jakim silniku gra będzie pracować... Jak na razie od 3lat nic lepszego wizualnie od Crysis'a nie wyszło. Mnie tylko martwi fakt, co teraz stanie się z Aliens : Colonial Marines ,skoro Gearbox wziął się za DNF.
Z tego co mi się obiło o uszy to 3DRealms robiło DNF na silniku Unreal od Epic, więc miało licencję na wykorzystywanie jego aktualizacji.
Mi się wydaje,że gra wyjdzie na Unreal Engine 3,5 tak jak GoW III
@Kazioo
Dlaczego od zera? Przecież jak zrobili dźwięk wystrzału ze strzelby raz to potem nie musieli go już robić. Jak zrobili jakiś fajny poziom to potem też już nie musieli go robić od zera. Wystarczyło, że przekonwertowali na nowy silnik i zwiększyli ilość detali.
@Pan Dzikus
Tak, jasne. Ze starego poczciwego Unreala na najnowszy - przekonwertowali i dodali detale... haha.
Ciekawe czemu ekipa Black Mesy robi remake Half-Life praktycznie od zera i trwa to już 6 lat.
Mogliby wkleić mapy z HL:source i dodać detale - wyglądałoby to żałośnie i nie tylko od strony graficznej. Nie wkleili żadnego modelu, żadnej tekstury i żadnej mapy z HL:source.
Dźwięki w grach 10 lat temu były o wiele niższej jakości i standardy były też inne, zresztą dźwięki to akurat pryszcz, główny kłopot to modele, mapy, a przede wszystkim mechanika - gotowy silnik to ogromne ułatwienie, ale gra się sama nie zrobi. To co mogli wykorzystać z wcześniejszej wersji projektu to co najwyżej ochłapy...
Sam sobie porównaj:
http://www.youtube.com/watch?v=NHU3sq8Wfjs
http://www.youtube.com/watch?v=ZLFu7P38FXs
"Tak, jasne. Ze starego poczciwego Unreala na najnowszy - przekonwertowali i dodali detale... haha."
Podaj choć jeden powód, dla którego miałoby to być niemożliwe. Co to jest mapka? To zbiór współrzędnych i informacji jak są połączone. Istnieją programy do konwersji mapek pomiędzy Quake, Quake 2 i Quake 3 więc spokojnie można napisać program do konwersji pomiędzy U1 a U3.
"Ciekawe czemu ekipa Black Mesy robi remake Half-Life praktycznie od zera i trwa to już 6 lat."
Bo nie potrafią programować a grę robią w czasie wolnym?
"Dźwięki w grach 10 lat temu były o wiele niższej jakości i standardy były też inne, zresztą dźwięki to akurat pryszcz, główny kłopot to modele, mapy, a przede wszystkim mechanika - gotowy silnik to ogromne ułatwienie, ale gra się sama nie zrobi. To co mogli wykorzystać z wcześniejszej wersji projektu to co najwyżej ochłapy..."
W grach tak ale jak się przygotowuje sample czy tekstury to chyba robi się to w o wiele lepszej jakości a dopiero potem zmniejsza na potrzeby gry. Zresztą zwiększenie jakości dźwięku czy rozdzielczości tekstur to są właśnie detale o których pisałem.
Poza tym jak mają gotowy poziom to nie muszą wymyślać go na nowo bo już wiedzą gdzie ma stać drzewo, jaki ma być układ pomieszczeń itd. więc nie jest to praca od zera.
Niech lepiej zrobią czwartą część Brothers In Arms, bo nie dokończyli opowieści, a końcówka wyraźnie sugeruje następny rozdział.
Co to ma byc do Cholery Duke Nukem F pokazuja a O Aliens Colonial Marines ani słychu ani widu mam nadzieje ze najbardziej zajmuja sie Obcymi niz DNF niechc 1 dokączą Alienów niebede znowu czekal pare lat k***a...
Gearbox nie tworzył DNF od zera, ani też nie zmieniał silnika. To 3DRealms na przełomie 2008/2010 tworzyło Duke'a, a Gearbox dostał za zadanie wycięcia co gorszych etapów i ostatecznej optymalizacji, dlatego DNF nie wyjdzie tylko na PC.
DNF jest tworzone przez OSOBNE STUDIO, które powstało dzięki Gearbox i jest od niego zależne. Składa się z 10 osób (w tym 9 osób które wcześniej pracowały w 3D Realms).
Nie ma ono NIC WSPÓLNEGO z waszymi Brothers of Arms, Aliens, Borderlands czy innymi grami od Gearbox.
@Pan Dzikus
"Podaj choć jeden powód, dla którego miałoby to być niemożliwe. Co to jest mapka? To zbiór współrzędnych i informacji jak są połączone. Istnieją programy do konwersji mapek pomiędzy Quake, Quake 2 i Quake 3 więc spokojnie można napisać program do konwersji pomiędzy U1 a U3."
Istnieją metody konwersji, ale absolutnie nie wykorzystuje się ich w profesjonalnych projektach. Na starszych silnikach struktura map była bardziej pudełkowa i uboższa, tu nie chodzi o same detale ale cała filozofia mappingu ewoluuje. Jak takie coś chcesz zrobić dobrze - musisz zacząć od zera. Nawet amatorzy w darmowych projektach często się na to decydują, a w profesjonalnych - to jest oczywistość.
"W grach tak ale jak się przygotowuje sample czy tekstury to chyba robi się to w o wiele lepszej jakości a dopiero potem zmniejsza na potrzeby gry. Zresztą zwiększenie jakości dźwięku czy rozdzielczości tekstur to są właśnie detale o których pisałem."
Masz oczywiście racje co do tych sampli, ale to nie zmienia faktu, ze rygory dotyczące jakości brzmienia np. wystrzału z shotguna były zupełnie inne. Teraz większą wagę przykłada się do realizmu takich dźwięków. kiedyś wystarczyło, ze coś tam huknęło. Olać dźwięki - one są wierzchołkiem góry lodowej. Oczywiście, że pewne rzeczy wykorzystuje się ponownie. Sam scenariusz i szereg pomysłów ze skryptami to już konkretna część gry.
""Ciekawe czemu ekipa Black Mesy robi remake Half-Life praktycznie od zera i trwa to już 6 lat."
Bo nie potrafią programować a grę robią w czasie wolnym?"
Większość z nich to już profesjonaliści, którzy pracują w różnych studiach tworzących gry...
Stworzenie remake'u gry to ogromny wysiłek, który wymaga dużo czasu. Jak już pisałem, nie mogą nic wykorzystać ze starego half-life'a (poza paroma dźwiękami, do dialogów mają własnych voice aktorów). Jeśli ty naprawdę sądzisz, że mogliby wykorzystać gotowe levele ze starego Half-Life to po prostu nie wiesz o czym piszesz.
Tu masz kilka screenów z nowego BM, w rogach są te same miejsca z HL do porównania złożoności:
http://blackmesasource.com/media/c0a0_release12_001.jpg
http://blackmesasource.com/media/c0a0_release12_004.jpg
http://blackmesasource.com/media/c0a0_release12_003.jpg
"Poza tym jak mają gotowy poziom to nie muszą wymyślać go na nowo bo już wiedzą gdzie ma stać drzewo, jaki ma być układ pomieszczeń itd. więc nie jest to praca od zera."
Od strony koncepcyjnej - masz rację, ale jednak nowe standardy tworzenia map wymuszają o wiele bardziej złożone układy. Pomysł to tylko zalążek - stworzyć mapę dłubiąc ją w edytorze wymaga czasu.
Mogli wykorzystać stare artworki, koncepty itd. Ale to wszystko naprawdę nie liczy się tak bardzo wobec czasu, jaki trzeba poświecić w edytorach i pracując nad gameplayem.
Nie wiem czy miałeś z tym jakąś styczność, ale to potrafi być naprawdę cholernie trudne, mozolne i czasochłonne.
szkoda ze wychodzi na konsole , to już nie będzie to samo ale zawsze coś