Stardock zwalnia pracowników po wpadce z Elemental: War of Magic
Na wczorajszej latce 1.07 gra sie juz prawie luskusowo.
Z wiaodmosci forumowych wynika, ze jednak dopiero wersja 1.1 to bedzie pelnoprawna gra z dopracowanym systemem magii (ktora obecnie jest w 90% bezuzyteczna).
Jednak dla starego fana Master of magic, to nadal obowiazkowa, codzienna pozycja :)
Gdzie tu logika? Nie mogli się wstrzymać 2-4 tygodnie z premierą i wypuścić tytuł dopracowany???
Jak nie wiadomo o co chodzi, to wiadomo o co chodzi ;)
Nie pierwszy raz wychodzi gra mocno niedopracowana, z masa bledow, po to tylko by podreperowac stan finansowy firmy.
Za to maja minusa, jednak za blyskawiczne patche maja tez sporego plusa.
[1]
Dla fana MOM obowiazkowa pozycja jest MOM i ewentualnie AOW:SM. Elemental nawet butow nie moze tym dwom powyzszym czyscic. Jest to civ4 + odrobina magii + "herosi".
Co do bledow - najzabawniejsze sa te ktore mozna bylo naprawic po prostu jeszcze raz sprawdzajac XML. Np to ze lucznicy nie dzialaja w auto-combat czy tez ze shardy dzialaja TYLKO w auto combat. Co nie zmienia faktu ze gra ogolnie jest srednia.
Ashen --> Czy 1.07 poprawia dużo? Bo rozpiska changelog mnie nie zadowala w pełni.
Czy AI jest lepsze?
Czy gra nie jest za łatwa?
Jak z siła magii?
Jaka w ogóle jest sytuacja z balansowaniem rozgrywki?
[5]
Nie wspominając o tym, że jeżeli ktoś naprawdę chce civ4+magię+herosów to bardziej mu wyjdzie na zdrowie ściągnięcie Fall from Heaven II.
@szulcu1306
Prawdopodobnie ogarnęła ich panika i chcieli zdążyć przed premierą Civilization 5. Szkoda, rozważano też wydanie gry w lutym 2011 i wtedy byłoby to pewnie arcydzieło, a tak wyszła raptem dobra gra z całą masą problemów, która ma potencjałstać się czymś wyjątkowym, ale tylko niestety potencjał.
[8]
Niet. Szefo Stardocka napisal, ze nawet gdyby wydali go 2 tygodnie albo 2 miesiace pozniej to niewiele/nic by nie zmienili bo zakladali ze "gra jest gotowa". Ile w tym PR i ratowania reputacji jest to nie wiem, ale jest to calkiem mozliwe. Zreszta stad mowa o "zaślepieniu".
Niech zgadnę. Zapewne zwolnili tego, który podjął decyzję o wypuszczeniu takiego bubla na rynek?
No cóż spora wpadka tym bardziej że Stardock słynął i miał uznanie fanów za support swoich gier i mistrzowskie AI. Wypuszczając takiego bubla (bo inaczej tego nazwać nie można) mocno nadwyrężyli swoją reputację. I pomimo teraz w wersji 1.07 staje się wreszcie grywalne, pozostaje pytanie jak mogli nie wiedzieć że gra ma aż takie problemy ?
Azazell3 --> AI jest nieznacznie lepsze, ale wiele sie nie poprawilo. Grywam wiekszosc czasu na hard i widac pewne postepy, wczesniej przeciwnicy w ogole nie odwiedzali co ciekawszych lokacji, wiec nowoscia bylo gdy zaczeli krasc moje :] Mimo wszystko i tak AI lezy i kwiczy.
Na hard gra sie latwo i przyjemnie (jezeli tak jak ja nastawiasz sie na zabawe, robienie questow, latanie samymi bohaterami, rozbijanie hord mobkow, rozwijanie technologii i miast, a przeciwnicy maja byc malo przeszkadzajacym dodatkiem)
Sila magii jest nieco poprawiona, ale nadal shardy nie sa poprawnie zliczane do czarow. Z tego co czytalem to wiele tu narazie nie zmianiaja, w 1.1 ma byc przerobiona magia na styl MoM, czyli globalna mana, a bohaterowie albo moga czarowac albo nie.
Balans rozgrywki sie nieco porawil, dzieki poprawionym bledom z surowcami i budynkami.
Generalnie patch bardzo poprawil wydajnosc gry, juz tak nie muli gdy masz 20-40 maxymalnie rozbudowanych miast.
E to super. Dzięki Ashen. Poczekam jednak jeszcze. Pewnie do miesiąca wyjdzie już 1.1 patch, który ma zmienić całkowicie grę.
Tymczasem wracam do Civilization V.