Trzy niespodzianki Valve
Oni w ogóle jeszcze pamiętają, że kiedyś produkowali taką grę jak Half-Life?
Trzy wielkie niespodzianki Gabe'a:
1. L2D3 albo jakieś DLC do L2D2,
2. Portal na PSP,
3. Half Life 1 na Maca.
To nie jest tak, że cały team pracuje nad jedną grą lub DLC. Valve ma kilka grup, które są odpowiedzialne za jakąś grę, np. Turtle Rock Studios, które pomagało przy CSS i L4D, albo AlienSwarm, którego zrobiła grupa moderów, oczywiście to wszystko pod okiem Valve. Więc nie możliwe jest żeby kupa ludzi przez tyle lat nad niczym nie pracowała, myślę że prace nad kolejnym Half-Life lub silnikiem dla gier są już w zaawansowanym stopniu i Valve ogłosi to gdy wszystko będzie prawie ukończone i zostaną tylko poprawki.
@BioOrc -> Portal to jest gra w uniwersum Half-Life wiec nad seria caly czas pracuja. Swojego czasu spodziewalem sie, ze Portal2 zaniesie nas na Borealis ale fabula poszla innym torem. Co do Ep3 to czekam z niecierpliwoscia.
cheshire_cat
Troszke blednie myslisz. W Episode Two pojawil sie Borealis i kontenery z logiem Aperture Science. I na tym sie skonczylo. Wraz z oficjalnymi informacjami na temat Portal 2, VALVe calkowicie odcielo fabularnie universum Half-Life od gry Portal. Na chwile obecna gry nie maja i w przyszlosci nie bada mialy ze soba nic wspolnego. Jedynym lacznikiem pozostanie tylko Source Engine :) Zapewne jakichs powiazan miedzy tymi tytulami mozemy spodzeiwac sie w Episode Three, ale tylko ze wzgledu na wczesniejsze skrawki z wczesniejszego epizodu. Zadnej ciaglosci fabularnej nie bedzie. Tak naprawde nie wiadomo nawet czym jest ladunek na Borealis, a juz na pewno nie bedzie to Portal Gun. W Half-Life 2 nawet nie jest konkretnie wyjasnione czym tak wlasiwie zajmowano sie w laboratoriach Aperture Science. To co wiemy, zostalo przedstawione w skapych informacjach podczas zabawy ARG ze strona www.aperturscience.com :) Jakies wzmianki o placowce Black Mesa tez bly, ale o niczym to nie swiadczy. A juz na pewno nie zobowiazuje VALVe do jakich kolwiek powiazan obu tytulow. A szkoda, bo mogla z tego wyjsc calkiem udana i przede wszystkim wciagajaca historia.
Dlatego tez oba tytuly moga powstawac niezaleznie. A fakt tworzenia Portal 2 nie jest dowodem na istnienie czegokolwiek z universum Half-Life. Niby gdzies w plikach Alien Swarm znajduja sie obiekty graficzne, posiadajace w swoich nazwach "ep3", ale to moze onaczac naprawde wszystko i nic.
Kij z grami, wyjdą i będą znakomite- czymkolwiek by nie były. To Valve Panowie.
Ja natomiast chcę zwrócić na coś uwagę:
Goldsource 1998
+6
Source 2004
+6
.... 2010
Czyżby zimowy debiut 'Source 2'? Razem z EP3? O mamo :D
.:DzejDzej:.
Juz po prezentacjach Portal 2 widac, ze Source Engine jest dopracowany. Kto wie, moze faktycznie szykuje sie cos wielkiego :)
Source jest świetny, nie obraziłbym się gdyby na nim wyszły EP3 i 2-3 następne gry.
Ale ma on swoje lata. Nie można pudrować nosa w nieskończoność. Może z EP3 to przesada. Ale HL3 na nim- czemu nie. Tym bardziej że nawet jeśli by ogłosili jego premierę to nie oznaczało by od razu przeniesienia na niego wszystkich projektów, była by to kupa roboty.
Ja bym się cieszył z jakiejś szczerej prezentacji Valve ich długoterminowych planów. Tak to można sobie gdybać :)
Goozys[DEA] - Source jest ok, ale tylko tyle mozna o nim powiedziec - jego specyficzna (i moze zarazem podowem, ze nie jest az tak duzo uzywany) cecha jest spora "kanciastosc" przypuszczalnie wynikajaca z jakiegos ograniczenia silnika. Juz kiedy wyszedl H-L2 na tle innych gier mimo, ze wygladal bardzo ladnie silnik mial ta specyficzna kanciastosc otoczenia. Widac to bardzo teraz kiedy popatrzymy na L4D na tle innych gier. Dobry silnik, ale zdecydowanie stary juz - przydal by mu sie spory update bo narazie UT3 zjada go z butami. (ponownie: H-L2 wygladal ladnie, animacje twarzy byly genialne, ale to bylo ladnych kilka lat temu).
Przez te wszystkie lata, poczawszy od 2004 roku, Source Engine przemawia do mnie najbardziej. Mimo swojej "kanciastosci" poraza mnie, w pozytywnym tego slowa znaczeniu, swoim niebanalnym realistycznym generowaniem otoczenia. Nie ma w nim tej zbednej cukierkowatosci. Jest surowy i w geometrii, i w kolorytsyce. Mnie wiele do radosci nie potrzeba. Zdarza mi sie nawet czasami wlaczyc Episode Two tylko po to, aby pojezdzic sobie po okolicy. Crysis, Far Cry? Nie, dziekuje. UnrealEngine? Jest piekny... i tyle. Swoja droga jest jakas gra, ktora zasilana przez UnrealEngine jakiejkolwiek generacji, wyglada realistycznie?
Source jest stary, ale nie znam drugiego tak perfekcyjnie zoptymalizowanego silnika graficznego. Niemniej jednak, co ma byc, to bedzie. Osobiscie, bez wzgledu na to, w jakiej formie to dostane, bede niezmiernie uradowany.
Episode 3? OBY! Ileż można czekać.... mam nadzieje, ze to nie bedzie drugi DNF.....
Goozys=> mam podobne zdanie o Source. Jednak mam świadomość że w Valve jest ogromny potencjał i są w stanie stworzyć coś jeszcze lepszego. Patrząc na inne silniki Source i tak pracuje już długo, zmęczenia specjalnie nie widać :) Przez te 6 lat wiele się zmieniło, na pewno są technologie których Source nie jest w stanie sobie przyswoić. Nie oczekiwałbym kompletnej rewolucji w następcy, bardziej by mnie interesowało dobicie do obecnego poziomu graficznego i stworzenie bazy do rozbudowy silnika na kolejne 6 lat :)
Goozys - dla mnie takim silnikiem jest Frostbyte - mimo, ze jest toporny to idzie podobnym szlakiem co Source - stawa na "umowny" (bo to przeciez gry) realizm. Inny silnik - imho - ktory mi osobiscie zawsze imponuje to RAGE, szczegolnie to co pokazuje w Red Dead Redemption. Czy dla Ciebie kazda gra, ktora ma kolor to odrazu "cukierek".
Nie zrozumielismy sie chyba - realistycznie wygladajaca grafika i skromna paleta kolorow to nie specyfika silnika ile w tym przypadku (H-L2) to art style. Tak jak masz zupelnie roznie wygladajace gry na UE3 (chociaz oczywiscie UE3 znany jest ze swojej swiecacych postaci jesli idzie o shadery skory). I mowie, ze jego kaniactosc to zaleta - to tak jak obracanie kazdej wady w zalete - idzie - ale po co. To jest jego wada, tak samo jak ma zalety.
W tej chwili to co jest mu potrzebne to: a. wsparcie dla bardziej skomplikowanej geometrii, wsparcie bumpmappingi i displacment mappingu (bo nawet jak jest to teraz wiekszosc tekstur jest martwo plaska) i komponent do czasteczek (co moze byc czescia nowej wersji bo w Portal2 sa ciecze i gazy na trailerach). Zaaktualizowanie silnika do standardow nie oznacze jego przerobienia na Crysis albo cos innego. Podejscie Valve do art style'u jest swietne - mowie tu o limitacjach silnika.
A oni tylko w male gierki sie bawia...
Co do Source Engine, swoje najlepsze ma zdecydowanie za soba, widac to w Portal 2 i kilku innych starszych grach. Nawet dosc starawy Unreal Engine 3 technologicznie bije Source'a na glowe.
AntonioMontegio - w 2004 roku wszystkie gry takie byly, ale fakt, dzis przy grach, ktore maja tekstury udajace wypukle elementy, a takze sa bardzo bogate w szczegoly gry na Source wygladaja tak pusto i plasko.
Dla mnie RAGE nie jest wcale taki dobry, bo kazda gra wydana na nim jest zle zoptymalizowana, jedynie na X360 jako tako gry na tym silniku chodza. Widac, ze jest pisany tylko pod konsole Microsoftu, ponadto genereuje taka sobie oprawe wizualna, a wymagania ma, ze hej.
Ja chcę tylko HL3 nowy silnikiem, który wymiecie wszystko inne w kosmos - nic więcej mi nie będzie potrzeba.
Oczywiście wcześniej zrobią EP3.
Będę strzelał:
Pierwszą niespodzianką będzie na pewno nowa i samodzielna Defense of the Ancients.
Drugą będzie albo Half-Life: Episode 3 albo projekt urósł już do miana Half-Life 3.
Trzecią będzie moim zdaniem Left4Dead3 albo przeniesienie któregoś z kultowych tytułów na PS3.
Moim zdaniem dobry mógłby być zestaw w stylu Left4Dead Pack (1 i 2) albo jakiś Orange Box.
Teoretycznie odświeżona wersja Counter Strike też jest bardzo możliwa. A może to będzie nowy Source?
>[6]cheshire_cat Portal to jest gra w uniwersum Half-Life wiec nad seria caly czas pracuja. Swojego czasu spodziewalem sie, ze Portal2 zaniesie nas na Borealis ale fabula poszla innym torem. Co do Ep3 to czekam z niecierpliwoscia.
Codename Gordon też było grą w universum Half-Life... co nie zmienia faktu, że żadna z tych gier nie jest nowym Half-Life. Mówię o pełnoprawnej kontynuacji a nie jakichś średnich spin-offach...
>[16] raziel88ck Dla mnie RAGE nie jest wcale taki dobry, bo kazda gra wydana na nim jest zle zoptymalizowana
Masz jakieś nadprzyrodzone zdolności, że wiesz jak dobrze zoptymalizowany jest silnik ID Tech 5? W całej historii silników graficznych te tworzone przez Johna Carmacka były równie dobrze zoptymalizowane jak dobrze wyglądały. Nie wiem skąd więc snujesz te dziwaczne przypuszczenia na temat silnika który jeszcze nie wyszedł.
BioOrc - RAGE to silnik Rockstar, Id Tech 5 to inny silnik.
BioOrc
Tu chyba nie chodzi o silnik graficzny id Tech5, a o silnik napedzajacy gry z serii GTA. Ale moge sie mylic.
[edit]
O, niezle spoznienie zaliczylem :P
Na mnie duet Rage + Euphoria wywarł bardzo złe wrażenie. Może mają możliwości godne podziwu, ale ich wykorzystanie przez R* było żałosne. Z ręką na sercu- trudno jest mi przypomnieć sobie gorzej zoptymalizowaną grę niż Grand Theft Auto IV.
Zasobożerność była niczym nie uzasadniona.
Więc z dwóch wolę brzydz... mniej widowiskowo a lepiej niż efektowniej i gorzej.
A ja wolę bardziej efektywne i dobrze zoptymalizowane. Jak widać po dziesiątkach gier - gdy się producenci postarają to się da. Żadnego słabo zoptymalizowanego crapu nie kupię (i to nie dlatego, że mój komp tego nie pociągnie, bo pociągnie spokojnie, nawet z dodatkami w sterach. Po prostu dla zasady, że nie kupuję niedopracowanych gier NIGDY. GTA 4 dopracowane nie było. HL jest dopracowany jak mało który tytuł)
>AntonioMontegio BioOrc - RAGE to silnik Rockstar, Id Tech 5 to inny silnik.
Człowiek uczy się całe życie :D
Polecam tego Minecrafta, sam go niedawno odkryłem i gra jest naprawdę niezła :P Chodzi mi jednak o tę płatną wersję Alpha, gdzie można bawić się w survival.
Chudy The Barbarian=> czy w alpha są jakieś dodatkowe narzędzia, bronie? Jak to wygląda?
Ja obstawiam nowego cs'a source 2 albo 2.0 coś , pewnie hl 3 albo 3 episod i ten projekt twórców DotA
w ciągu następnych 12 miesięcy fani mogą się spodziewać aż trzech dużych niespodzianek.
Och, dziękuję Gabe, twoja dobroć nie zna granic.
Jj - w Alphie można nie tylko budować, ale wytwarzać narzędzia, pancerze, broń i dekoracje z materiałów zebranych w grze. Można kopać w ziemi, wydobywać skałki i przetapiać je na sztabki, budować z różnych typów podłoża i eksplorować losowo generowany teren (także pod ziemią). Jak ktoś jest kreatywny, to znajdzie sobie zajęcie w tej grze, czego dowodem jest ten obrazek :P ==>
Jest też cykl dnia i nocy, a kiedy zapada zmrok, spawnują się moby, które próbują nas zabić. W grze póki co nie ma większego celu niż przeżycie, ale gdzieś czytałem, że zapowiedziany został jakiś nowy tryb gry. Trzeba jednak trochę poczekać, bo gra jest tworzona przez 1 kolesia :P
Polecam obejrzeć gameplaya: http://www.youtube.com/watch?v=ylVtj-1Ccgg
Znowu zrobi się szum w necie, że to chodzi o EP3 albo HL3 i za tydzień dostaniemy sprostowanie, że chodziło o DLC do Portal 2, L4D i 2 nowe czapki do TF2 :P
BioOrc - RAGE jest silnikiem napedzajacym m.in. GTA IV i RDR.
.:Jj:. - Euphoria jako silnik fizyczny ma ponadprzeciętne mozliwosci, zas silnik graficzny RAGE nie prezentuje w swoich grach niczego ponadprzeciętnego, no moze poza jego wymaganiami, ale to akurat jest wada.
Chudy The Barbarian - ten gameplay graficznie prezentuje sie podobnie do tego jak sobie wyobrazalem pewna gre, ktora chcialbym wypuscic (w marzeniach niestety), ale jeszcze mam kilka pomyslow i ten najwazniejszy nadal nie zostal wykorzystany w zadnej inne grze, hehe ]:>
Gdyby ktoś miał ten nowy numer PC Gamera UK, to byłbym wdzięczny za skan wywiadu.
I hate valve. Tak Source'a spierdzielić.......... ekh wstyd.
Jak to będzie EP3 na Sourcie starym, to ich chyba zabije.
Liczę na Half Life 3 na Source 2
Czy stary Source czy nowy, nie ważne, ważne, że grafika i wszystko inne będzie dobre. Co, jak dadzą na starym source to nie zagrasz? Myślę, że na EP3 już za późno bo: epizody były/miały być krótsze od zwykłej gry, więc ile lat można robić krótki epizod? Więc to musi być Half-Life 3 (lub coś innego w tym uniwersum), gra zrobiona na technologii nowej generacji, lepszej od tej z HL 2, ale nie musi to być rozgrywka jaką znamy, być może Valve czymś nas zaskoczy... A i jeszcze jedno: gdzie są kurka filmiki Meet the Pyro i Medic ?!?
Garret Rendellson
EP3 będzie na 99% na starym engine - przywyknij do tego. To tylko dodatkowy epizod.
Dopiero HL3 będzie na nowym silniku (który mam nadzieję będzie kozacki na maxa - tak samo jak i edytor. Ehh, jeśli moje przypuszczenia/marzenia się sprawdzą to kupuję z samego rana w dniu premiery)