Sprzedaż Heavy Rain powyżej oczekiwań
wątpie, aby dzięki MOVE znacząco wzrosła sprzedaż ;]
MOVE na pewno wniesie tę grę na nowy level, ale gra i bez tego jest rewelacyjna. EX od ps3 to obecnie najlepsze gry na rynku.
Jak dla mnie super :D Heavy Rain nie posiadam ale mam zamiar kupic w wrzesniu move a wiec wraz z nim Heavy Rain :D
"Losy bohaterów splatają się i łączą, tworząc w efekcie spójną całość." - gówno prawda. Ta gra ma tyle dziur logicznych i wiele wątków jest niewytłumaczonych. Najbardziej wkurzył mnie moment UWAGA SPOILER!!! UWAGA SPOILER!!!
spoiler start
- kiedy Shelby zabija kolesia od maszyn do pisania chociaż my nim grając tego nie robimy( płycizna scenariuszowa)
spoiler stop
KONIEC SPOILERU.
Tak w ogóle to gratuluje sukcesu, ale brak kolejnych DLC ( które miały tłumaczyć wiele z zachowań bohaterów) to porażka.
No i dobrze, że gra się tak sprzedała. Jedna sztuka moja. :) To pokazuje, że tak innowacyjne pomysły też mogą się sprawdzić.
Porzucenia DLC faktycznie szkoda, no ale trudno...
uQuad -> Weź pod uwagę, że to był tytuł ekskluzywny, a nie multiplatformowy, więc dużo. :P
Bardzo się cieszę, że Heavy Rain sprzedał się tak dobrze. Może dzięki temu twórcy odejdą od sztampy i zaczną tworzyć bardziej artystyczne i oryginalne produkcje :)
Według mnie jak na EXCLUSIVE i tak głośny tytuł jakim była ta gra przed premierą to sprzedaż moim zdaniem jest słaba, ja liczyłem że gra do tego czasu przekroczy 2 mln sprzedanych pudełek.
Dlaczego nie mam PS3???!!! Błeeeeeeeeee...!!!
@polish_farmer -> Gra na pewno była fajna, ale masz sporo racji - wiele wątków pozostało niewytłumaczonych. Końcowy zwrot akcji szokuje tylko dlatego, że z punktu widzenia gracza był NIEMOŻLIWY, a nie dlatego, że twórcy tak starannie dozowali informacje. Pamiętam, jak mnie to wkur*iło, kiedy grałem. No i ogólnie - jak się parę razy spróbowało różnych wariantów, to z tą nieliniowością też za dobrze nie było. HR jest lepszy od Fahrenheita, nie ma wątpliwości. Ale to jeszcze nie jest "to".
A tak poza tym to SCEP się też nie popisało. Dubbing został, owszem, zrobiony bez większych zarzutów, ale pod względem technicznym jest dużo gorzej: literówki, niekonsekwencja (Ann -> Anna), a poza tym irytuje mnie ta mania wycinania niemal wszystkich ścieżek dźwiękowych na potrzeby polskiego wydania. W demie jakoś zmieściło się dużo języków, nie wiem jak było w oryginalnej wersji zachodniej, ale w polskiej na dobrą sprawę mamy tylko dwie: polską i angielską (rosyjski niby jest też, ale - przynajmniej u mnie - nie działa). Czasem człowiek ma ochotę posłuchać aktorów w innych językach niż tylko w naszym i w oryginale.
heavy raina juz przeszedłem ale kot wie... może kupie move'a i przejde go jeszcze raz
uQuad 10000x bardziej rozdmuchany ALAN WAKE i tylko 0,6 miliona sprzedanych ( polowa za darmo dokladana do nowej konsoli ) ARMAGEDDONNNNN.
@polish_farmer:
Żeby nikomu nie popsuć zabawy, a ci odpowiedzieć... słyszałeś kiedyś o czymś takim jak
spoiler start
unreliable narrator
spoiler stop
? To chyba wyjaśnia twoją wielką dziurę w grze.
Inna sprawa, że dziur trochę jest, na przykład skąd
spoiler start
Madison miała numer do Jaydena, jeśli w mojej rozgrywce w ogóle go nie spotkała? Ani razu nie dałem się złapać, nikt mi nie zginął, a po ucieczce z mieszkania Origami Killera mogłem dzwonić do Ethana LUB Jaydena.
spoiler stop
Tak samo, mój brat nie
spoiler start
obciął sobie palca, bo nie dał rady, ale kiedy Madison podjechała do mieszkania psychotycznego doktorka powiedziała coś w rodzaju 'to dom właściciela mieszkania, w którym Ethan obciął sobie palec.
spoiler stop
No i wizje
spoiler start
Ethana
spoiler stop
są kompletnie porzucone, ale mniejsza o to - grało się świetnie, to była jedna z najbardziej wciągających i emocjonujących gier, w jakie grałem od piętnastu lat.
@ravael87
Wracając do sprawy zwrotu akcji,
spoiler start
faktem pozostaje, że w tym wypadku unreliable narrator się nie sprawdza. Zauważ, że myśli Shelby'ego są zawsze idealnie neutralne - nigdy sam do siebie nie mówi, że musi złapać zabójcę, tylko, że ma robotę, coś do zrobienia - w tym wypadku zakrycie śladów i zbadanie sprawy jego naśladowcy, Gordiego. Szkoda, że zostało to tak dokumentnie spartaczone tym nieszczęsnym zabójstwem Manfreda - wystarczyło zamiast gry dać jakiś krótki filmik jak Lauren wchodzi do środka i widzi nad ciałem Shelby'ego, wtedy by nie było wątpliwości. A tak na marginesie, to zauważyliście, że niezależnie czy sprzątnie się wszystkie ślady i zwieje na czas, to i tak lądujemy na posterunku?
Ponadto są jeszcze inne problemy: mianowicie mina Madison, jak dowiaduje się, kto jest zabójcą - przecież nigdy wcześniej nie słyszała o Shelbym, więc skąd ten szok? Prawda, że Madison nie mogła mieć telefonu Normana, to ewentualnie on mógłby do niej przekręcić, bo znalazł jej ślady w mieszkaniu Paco. Albo nieśmiertelność Ethana - pierwsze trzy zadania przerabiają go na chodzącą marmoladę, ale mimo to nie ma on właściwie problemów z chodzeniem - ba, nawet po upadku z któregoś tam piętra od razu grzecznie się podnosi i ma siłę, by zwiać policji, a nawet zwinąć samochód. Masz też rację, że te jego wizje zostały zmarnowane - że mógł po prostu mieć kuku na muniu, to da się przeżyć, choć to dość tanie rozwiązanie. No ale skąd te origami w jego rękach? Przyznam, że pomysł, że to on jest mordercą, który pojawił się jakoś tak w połowie gry, wydał mi się bardzo intrygujący, można było go poprowadzić lepiej.
spoiler stop
Jaki z tego wniosek? Scenarzyści do gier muszą pisać sobie po kolei na kartce wszystkie wątki, jakie rozgrzebali - i później upewnić się, że je w miarę porządnie zakończyli.
To teraz ja się zapytam jak noobek:)
Wyjdzie na PC?
Fahrenheit, jedna z cudowniejszych produkcji. Dlatego tak mnie boli że heavy rain jest tylko pod konsole:(
Co by było, gdyby to wyszło na PC i xbox360...z 4,5 mln sprzedanych kopii :) Ale jak na samą platformę PS3 to bdb wynik.
@Andrei -> Nie licz na to. Mówię Ci, lepiej po prostu kupić konsolę: wyjdzie taniej niż ciągłe upgrade'owanie sprzętu, a i gra się DUŻO przyjemniej. ;)
@Marcines18 -> A ile ludzi kupiło PS3, a nie np. Xboksa właśnie z myślą o HR? Ja znam takiego jednego: to ja.
Jaro7788 ->
(uwaga spoilery)
spoiler start
Niestety nie jest calkiem tak jak piszesz. Jesli bedziesz sluchal wszystkich mysli Shelby'ego to zobaczysz ze pare razy uzywa zwrotow typu "zabojca musial tu byc..." a szczegolnie zabawne sa z tego co pamietam jego mysli po zabojstwie tego dziadka od maszyny. no i koncowy szok jest dlatego, ze uwazanie tej a nie innej osobo za morderce jest logicznie niemozliwe. naprawde nie musieli koniecznie robic szokujacego zakonczenia, bo to w moim przypadku zepsulo obraz gry. no i komiczne sceny walki z zabojca, ktory zakryl sobie twarz chociaz i tak wszyscy dobrze go znali - :D trik z filmow klasy Z
spoiler stop
Starcraft 2 czyli exclusive na PC sprzedał się w takiej samej liczbie kopii... w ciągu 48 godzin od premiery :)
Lothers -> Fahrenheit był wydany na kilka platform i w całym swoim życiu sprzedał sie w ilości 700 tysięcy, HR ma po kilku miesiacach 1,5 miliona. Jeszcze przed premierą Heavy Rain wiele głosów twierdziło, że będzie porażką finansowa, a tu proszę lepiej się sprzedaje niż przewidywania Davida Cage`a.
A do drugiej części, bezsensowne porównanie. Halo Reach jeszcze sporo przed premierą ma juz ponad milion preorderów (i to w jednym tylko kraju), pewnie bedzie miał ich więcej niz sprzedaż Starcrafta 2 wciagu 48 godzin. A jeszcze przed nim premiera, tylko jaki to ma sens takie prównania.
Lothers - no tak ale co to za porównanie
Starcraft 2 to kontynuacja świetnej strategii e-sportowej tak popularnej, że w Korei ponoć są kanały telewizyjne gdzie puszcza się materiały tylko z tej gry.
A Halo Reach to inna strona medalu - gdybym miał konsolę na którą wychodzi JEDEN dobry exclusive na rok (lub nawet dłużej) też preordernąłbym Halo Reach. Bo nie miałbym wyboru :)