Edytor tras i inne nowości w Gran Turismo 5
Jakimś wielkim fanem samochodówek, a tym bardziej symulacji, nie jestem, ale obok tego tytułu nie można przejść obojętnie, myślę że warto ją będzie mieć w swojej kolekcji.
GT5 symulatorem nie jest
oj troche jest;) sam sporo czasu spedzilem przy rF i simach od simbin`u i np. FM3 dawała rade, fakt że nie była tak hardcorowa jak sim`y z PC`ta ale znacznie blizej jej bylo do symulacji niz arcade.
z tego co widze po gameplay`ach w GT5 samochody prowadza sie troche trudniej niz w FM3 takze biorac pod uwage w miare dokladna fizyke mysle ze mozna go nazwac symulacja.
Również nie uważam, że to jest symulator. Z filmów, jakimi karmią nas na temat tej produkcji, zauważam bijącą po oczach sztuczność tej gry. Jedynie te 200 aut odwzorowanych naprawdę realistycznie robi doskonałe wrażenie. Spójrzcie, jak wygląda otoczenie wokół wspomnianego toru z Top Gear. Co jest nie tak z tymi teksturami? Idąc dalej, skoro to symulator, to dlaczego wciąż mam wrażenie, że auta poruszają się dosyć sztucznie? Gdy uderzają w przeszkodę, też nie widzę w tym realizmu. Odnoszę wrażenie, że auto uderzyło w tekturowy karton. Widząc jazdę aut po trasach mam wrażenie, że się nad nimi unoszą. I najważniejsze, gdzie ślady kół pozostawione przez samochód na nawierzchni? Bo tego jeszcze nigdzie nie zaobserwowałem. Na filmiku z toru Top Gear, gdy auto wylatuje na trawę nie ma niczego poza unoszącym się w powietrzu kurzem. No to co to za symulator? Gra pozbawiona jest tych mankamentów, które wymyśliłem? To niech udowodnią skoro chcą zachęcić ludzi do kupna tytułu.
legrooch -> Nie żebym uważał, że FM3 to najlepsza gra pod słońcem, ale skoro ona to ma, a gra, która startuje do tytułu najlepszego symulatora nie, no to sorry bardzo, ale coś z tym tytułem jest nie tak. W dzisiejszych czasach dla mnie taki szczegół jest "podstawą" realizmu. Minimalną, ale zawsze jakąś. I żeby było jasne, że nie uważam FM3 za symulator.
Nie bronię GT5 jako symulatora, bo do rFactora mu daleko, ale czepianie się o ślady opon i nazywanie przez to gry mniej symulacyjną wali w łeb O_o
Kocham Top Gear :)
Nie wierzę żeby nie było śladów opon na trawie czy na asfalcie, to by było komiczne. Zwłaszcza, że zadbali o pierdółki w stylu "kurzu z klocków hamulcowych" osiadającym na czymśtam.
Tia, wszystko super, milion fajnych rzeczy, ale jedna, ktora prawie dyskfalifikuje dla mnie gre (biorac pod uwage czas oczekiwania...) - ~800 z 1000 samochodow to modele przeniesione prosto z gt4. Bez poprawek (ten sam model, te same textury), bez wymodelowanego wnetrza - tzw "standard" modele. Reszta czyli tylko ok 200 samochodow "premium" bedzie wygladac odpowiednio dobrze, z widokiem z kokpitu i sensownym modelem uszkodzen. I tak, modele "standard" wygladaja okropnie w porownaniu do modeli "premium", ba wygladaja gorzej niz w jakiejkolwiek dzisiejszej scigalce... Zainteresowani niech zajrza na forum gtplanet.
StoogeR - moze chociaz te 800 bedzie mialo kokpity:/
tak czy siak niedlugo wychodzi TDU2 i chociaz to zupelnie inna liga to jezdzenie po otwartym terenie > jezdzenie po torach :)
niesamowite wrazenie robi ta gra mysle ze to beda najlepsze i najbardziej realistyczne wyscigi jakie kiedy kolwiek ujrzalo światło dzienne
Jak tylko zapowiedzą ciekawe multi - kupuję. Grafika jest po prostu genialna, edytor tras, tor testowy z Top Gear, tysiąc pojazdów, marzenie dla fana samochodówek! Nie wierzę, że w końcu premiera jest pewna, ale rzeczywiście - taki wysyp informacji to potwierdza ;]
Conath => Jezeli te 800 modeli "standard" mialoby miec kokpity to mozna liczyc co najwyzej na kilkanascie "uniwersalnych" modeli kokpitow stosowanych w tych 800 samochodoach albo cos a'la kokpit z gtpsp. Imo nie bedzie ich po prostu. Nie bez przyczyny te samochody dalej maja przyciemnione szyby... Szkoda, osobiscie juz wolalbym wykluczyc z gry modele "standard" i miec tylko "premium" (gt3 mialo mniej niz 200 modeli i ludzi przezyli). Nie wyobrazam sobie jak to zostanie rozwiazane w grze, postawienie w jednym wyscigu modelu premium i standard bedzie imo zbyt wilekim kontrastem jakosciowym.
Ace --> Fakt, może zbytnio obnoszą się tytułem The Real Driving Simulator (or whatever), bo widać że mierzą w coś pomiędzy, ale imo - czepiasz się. Podczas wyścigu normalny człowiek nawet nie zwróci uwagi na słabszą jakość tekstur gdzieś poza torem. A model jazdy widać pozostał raczej bez zmian w stosunku do dema GT Academy, wydanego w styczniu, a był bardzo przyjemny. Miałem okazję pojeździć na kierownicy i widać naprawdę spory postęp w stosunku do Prologue. Chcesz zobaczyć prawdziwe kartony? Proponuję odpalić ten właśnie tytuł. :) Co do śladów opon, to jedna z tych sytuacji: Jeśli damy to będą musiały znikać, na co ludzie będą narzekać. Jeśli nie damy, gra może zyskać na płynności, ale ludzie i tak będą narzekać.
Stooger --> Bzdury piszesz. Nie myślisz chyba, że wrzuciliby samochody wykonane przed 2005 i oczekiwali, że nikt nie zauważy różnicy w wykonaniu? Oczywiście, że samochody będą miały doszlifowane modele i częściowo przynajmniej też komplet nowych tekstur, i choć będą trochę odstawać poziomem wykonania od Premium, nie będzie to wyraźnie zauważalna różnica moim zdaniem. Ps. Oglądałeś w ogóle standard cars trailer?
Kamery z kokpitu nie będzie w standardach baj de łej i pisał o tym sam Kazunori Yamauchi w którymś z wywiadów. Wspomniał, że jeżeli gracze wykażą zainteresowanie kwestią, może najwyżej wprowadzić czarne kokpity jak w GT PSP. Osobiście wolę już ich brak. I w sumie dobrze, że nie robią ich na siłę, bo gra wychodziłaby kolejne 2 lata przynajmniej.
Regarding interior view…do you mean you would want a black frame interior view? ^KY
By blackframe, I meant same as in PSP (re: cockpit view) ^KY
Z cockpitu i tak zazwyczaj nie korzystam, więc mam to gdzieś generalnie. :P
edit: Corvette z grupy standard cars w photomode. Źle wygląda? W grze będzie pozbawiona jedynie AntiAliasingu. :) -->
Shifty => Tak ogladalem. Widziales porownanie screenow z tego trailera i z gt4 na forum gtp? Ktos to tam zrobil na gtp. Modele sa IDENTYCZNE, textury sa IDENTYCZNE. Jedyna roznica taka, ze engine gt5 na ps3 dodaje duzo lepsze efekty swietlne, odbicia czy cieniowanie. Same modele jednak pochodza prosto z gt4, bez zadnych zmian, dodatkowych polygonow czy ostrzejszych textur. Sprawdz sam. Jezeli modele tych kilku samochodow z trailera standard cars porownywanych do gt4 sa identyczne, to watpie by inne modele "standard" mialy byc lepsze.
StoogeR --> nie mogą być przeniesione z GT4, bo w Gt4 nie ma 800 samochodów :1
Cóż, są ludzie co muszą piksele liczyć, żeby mieć pewność, że gra śmiga w 1080p, są i tacy co to muszą modele ze sobą porównywać, żeby coś udowodnić. Z tego właśnie powodu omijam takie serwisy jak GTPlanet. :P Ja oglądając ten trailer wyraźnej różnicy w jakości nie zauważyłem. Zresztą, nie grafika w przypadku tej gry stoi u mnie na pierwszym miejscu, a dźwięk, model jazdy i fizyka. Niekoniecznie w tej kolejności. :P
te 800 samochodów oczywiscie ze bedzie mialo kokpity, ale nie będa to aż tak dokłądnei wykonane modele jak te specjalne na screenie
SDRaid - KY powiedział, że albo nie będzie wcale albo wsadzą te z GT na psp;)
legrooch => Nie badz leniwy, ktorys z pierwszych topicow na forum gtp > gt5, dotyczacych modeli standard vs premium. Nie chce mi sie szukac konretnej strony. Kto chce ten znajdzie.
SDRaid => Nie jest do konca pewna i oficjalnie potwierdzona sprawa z kokpitami ale nie liczylbym na kokpity skoro PD nie postaralo sie nawet poprawic textur na tych modelach. Jak wyzej - znajdz to porownanie by sie przekonac.
Shifty => Wszystko byloby ok gdyby PD nie krylo sie z takimi niespodziankami tak dlugo. Teraz to polowa ludzi, ktora sie dowiedziala doznala lekkiego szoku. Mozna bylo sie spodziewac, ze tego i tamtego nie bedzie, ale troche ciezko przelknac fakt, ze 80% modeli zostnie wyjeta prosto z poprzedniej gry (i byc moze gtpsp bo gt4 mialo rzeczywiscie mniej niz 800 modeli). Zwlaszcza na tle tego jak PD od dawna sie chwali, ze beda miec 1000 samochodow... to ja mowie - 1000 samochodow to zaden wyczyn jezeli zbiera sie modele z poprzednich swoich gier. T10 robilo podobnie z forzami, ale oni przynajmniej te modele ulepszali tak, ze zachowana zostala jako taka konsystencja w jakosci pomiedzy starszymi i nowszymi samochodami... Tutaj postaw model standard obok modelu premium a roznica jakosci bedzie kula w oczy. Juz nawet nie chodzi mi o sam poziom detali czy kokpity (ktorych i tak malo co uzywam), ale o ta gigantyczna roznice, sama roznice miedzy jednymi a drugimi modelami. Modele premium wygladaja fenomenalnie, modele standard na ich tle wygladaja jak jakis zart...
SDRaid [20] --> spokojna twoja rozczochrana, będą kokpity w tej 800tce aut... takie jak na GT PSP :D (potwierdzone przez Kaza)
osiem ---> stuknij się w czoło .... czym jest wg. Ciebie Gran Turismo ??? arcadem ??? chyba nie ...
[23]
StoogeR ---> sam się ugotowałeś :) widziałeś może Mercedasa McLarene SLR'a ??? na jednym z pierwszych filmów z gry jest przez dłuższy moment na ekranie .... i powiedz mi, czy on źle wygląda ??? wygląda jak to sam ująłeś "fenomenalnie", odpowiadając na kolejne pytanie : na GT4 jest ten piękny samochód, z resztą jeden z moich ulubionych :) i co Ty na to ?? :P
Stooger --> Zajrzałem do wątku, o którym pisałeś i AŻ TAK strasznej przepaści nie ma między standardowymi wozami wyjętymi z GT4, a premium IMO. Czepianie się ząbków na błotniku Corvette, wycieraczek czy innych drobnostek na siłę, nie widocznych na pierwszy rzut oka, czy też podczas normalnej rozgrywki, a jedynie na replayach, czy maniackim doszukiwaniu się pierdół. A nawet mimo tych drobnych wad nie nazwałbym samochodu brzydkim bo nie wyglądał źle już w GT4, a teraz przy efektach, przy połyskującej powierzchni i całej panierce z GT5 samochód prezentuje się jeszcze okazalej tylko, moim zdaniem. :) Dla normalnego gracza jedyną różnicą pomiędzy tymi dwoma kategoriami wozów będzie przyciemniona szyba i brak kamery zza kierownicy. Pozostała część niech whine'uje, rage'uje ile chce - nic tym nie zmienią.
http://www.gtplanet.net/forum/showthread.php?t=128481&page=19 (post #380)
Tu natomiast porównano Standard vs Premium vs GT4(photomode). Moim zdaniem nie ma tragedii. A już na pewno nie byłoby jakiejś przepaści jakościowej gdyby postawić standardowe Camaro SS obok Camaro Z/28 premium na linii szachownicy w jednym wyścigu.
http://www.gtplanet.net/forum/showthread.php?t=128481&page=10 (post #196)
Pomijając już fakt, że samochody potrzebne do ukończenia kariery znajdą się już pewnie spośród listy tych 200 wozów, a nawet aż nadto. Natomiast resztę będzie można potraktować jako zupełną ciekawostkę - bo komu potrzebne jest 45 czy więcej modeli samego Skyline'a?
Ja w każdym razie zniechęcać się słabszym wykonaniem tej 800 samochodów(z których 95% nie przetestuję pewnie nawet) nie zamierzam, bo wszystkie inne ficzery w tym cykl dzień/noc czy aktywna pogoda mi to z zadatkiem wynagrodzą. :P
Wszystko oczywiście w moim subiektywnym odczuciu.
(W TDU było około 90 samochodów i nie można było się czasem zdecydować, czym ruszyć do wyścigu. W GT5 problem^10) :)
A póki co nie ma co oceniać screenów/filmów, bo do premiery jeszcze dużo czasu i sporo jeszcze może się zmienić, na dobre bądź na złe. Plus features, o których wspomnieli, a które ujawną na Gamescom 18 września.
marmur18 --> To, że SLRa akurat postanowili zrobić na premium car nie znaczy, że każdy samochód skonwertowany z GT4 będzie w premium.
Mazzeo --> Nie będzie kokpitów w standardach. Kaz napisał jedynie, że jeśli gracze wyrażą zainteresowanie to jest opcja zaimplementowania widoku podobnego do tego z GT PSP. A jak już przynosisz tak "wspaniałe" wieści to chociaż link byś dokleił do posta.
Shifty => Jak mowilem, nie chodzi o sam poziom wykonania modeli. Chodzi o roznice premium/standard, ktora dla mnie jest gigantyczna. Mowimy o grze, ktorej jedna z glownych zalet mialy byc powalajaco dopracowane modele samochodow. I sa, tylko ze nie caly 1000 a 200. Mozna sie pogodzic z gorzej wygladajacymi standard autami ale nie da sie ukryc, ze jest to poziom nizszy niz kazdej wiekszej scigalki na rynku jak fm2, fm3, nfs shift, tdu, pgr. Nie tego sie spodziewalem po grze od PD, zwlaszcza po 5 latach czekania (5 lat a w modelach z gt4 nawet textur nie poprawili) ... Od dawna bylo wiadomo o podziale premium/standard, ale nikt nie wiedzial ze roznice beda az takie. PD siedzialo cicho, a bylo swiadome wielkiego zamieszania z tym podzialem - to drazni mnie najbardziej.
hmmm co do tego, że SLR'a zrobili w premium .... rzuciłem tak, bo SLR'a lubię, ale jest też np. Aston, który w tym samym filmiku się 'ładnie" ślizga :P i też jest fajnie wykonany :) myślę, że samochody "standard" są troszkę "zmodernizowane" :)
- do kolegii ,,osiem".Podaj powody dla których GT5 nie jest symulatorem.Tak samo jak reszta osób które twierdzą że np. rFactor też jest super zawalistą grą.Naj grą wyścigową był,jest i pozostanie TDU I (HC TRYB)