Filmik z prezentacji Rage na E3
Nie będzie dedyków to nawet nie będzie rewelacji (że już o rewolucji nie wspomnę) = nie kupuję tego
Cienie widać niesamowicie się prezentują wystarczy spoglądnąć na tą lodówkę , dokładne odwzorowane
Willits z IdSoft na tych targach troche przesadzal z mowienien podczas kazdego wywiadu: "to nowa gra of Id Software tworcow gatunku fps". A co to niby za argukent ? Sluchanie tego podczas kazdeo wywiadu bylo juz mdle.
Gra wyglada fajnie, ale mowinie o super rewolucji i np. o tym, ze wrogowie roznie reaguja podczas postrzalu... powinni zagrac GTA4 albo RDR, gdzie Rockstar ma ten system i dziala on bardzo realsitycznie (ten z filmiku Rage wyglada dretwo i bardzo "doom 3 like" gdzie postacie umieraja jak kukly). Mogli dogadac sie z Rockstar i sobie go kupic i oszczedzic pol roku developingu bo ten z RDR dziala genialnie.
Zapowiada się smakowity i mega grywalny kawałek kodu :) Klimat i grafika (+ optymalizacja: stałe 60 kl/sek), to jak dla mnie pierwsza liga.
Trzymam kciuki żeby tą nową marką ID wróciło na szczyt.
ps. I niech nie zapomną w wersji konsolowej o splitscreenie. Rage aż się prosi o boje "łokieć w łokieć" ;-) Multi sieciowy też pewnie bedzie smakowity.
Brak dedyków brak grywalnosci
To jedyny FPS na ktorego czekam z tak ogromną niecirpliwością....
Szczerze mówiąc nigdy jakoś mnie ta gra nie jarała, ale po ostatnim E3, różnych wywiadach i pokazanym gameplay'u, bardzo czekam na ten tytuł. Graficznie wymiata, oczywiście nie możemy zapomnieć że została stworzona na już stare konsole. Mam tylko nadzieję że nie skopią wersji na PS3 i będzie wyglądała równie szałowo jak pokazano na X360.
lordpilot
Ostatnio ID było na szczycie, gdy wydali Q3 (11 lat temu, przypominam). Widać od razu po zapoznaniu się z informacjami o RAGE, że im się pozmieniały priorytety. Moim zdaniem nie wrócą na szczyt bo nie ma ku temu podstaw. Chyba, że o czymś nie wiem (przyznaję, nie czytałem wszystkich informacji w necie, jakie są dostępne na temat tej gry). Chętnie się dowiem, jeśli oczywiście wiesz - co w tym RAGE'u będzie takiego genialnego, aby mogli wrócić na szczyt?
W koncu pokazał się filmik w HD...świetnie :-D :-D , Rage to bezapelacyjnie najładniejsza gra targów E3 (na drugim miejscu Crysis i Bulletstorm). Świetnie oświetlenia zarówno na zewnątrz jak i w pomieszczeniach i bardzo duzo ilosc detali otoczenia jak na mozliwosci konsol (gameplay pochodzi z xboxa 360), wrazenie robi technologia megatexture odpowiadająca za zróżnicowanie terenu, zadna gra na konsole do tej pory nie miała tak żróżnicowanego terenu pełnego detali. Jest na co czekać :-D :-D :-D :-D. A pecety :-D :-D hmmm kto by się nimi przejmował :-D to niszowa platforma dla gier , na peceta od czasów Crysisa 1 nie wyszła żadna łądniejsza gra bo od paru lat dostają w 99% porty z konsol (w większosci z nich jedyne co mozna włączyć lepsze to rozdzielczosc, AA i ANIZO) tym bardziej nie rozumiem pecetowców wydających kupę kasy na coraz to nowsze GPU których mozliwosci wogole nie są wykorzystane. Sam mam piecyka i sobie chwale ale prawda jest taka że na pececie 30% mocy i sporo ramu pożera Windows a na reszcie mozemy sobie odpalić jakąś nową srednio zoptymalizowaną pod peceta grę (pamiętacie jak chodził np TR:Legend albo GTA4 heheh :-D) na dodatek mnogość procesorów i GPU powoduje że developerzy całkowicie olewają mozliwosci nowych układów jakie są na pececie i robią wszystko pod konsolki wydając na piecyki tylko proste porty w HD.
tak szczerze? mi to wygląda na próbę zrobienia czegoś w stylu Borderlands, no i po tym filmiku gra mnie jakoś niezbyt zachęciła... jeszcze brak dedyków na PC ?! chcą powtórzyć anty-sukces MW2 na PC-tach? nie wiem dlaczego ta gra została uznana za najlepszą, w ogóle nie czuje w niej nic takiego wspaniałego... Witcher 2 FTW!
@lordpilot: też na to liczę. id to świetna firma i chociaz ostatnio nieco podupadła, to wraz z Rage rokuję im powrót do pierwszej ligi.
Gra wygląda bajecznie, detale po prostu urywają głowę. Zdecydowanie gniecie wszystkie pokazane na targach fpsy. Jeśli będzie to połaczenie Borderlands z Quake, to biorę w ciemno.
@Qwik15: Co ma piernik do wiatraka?
@whtvr: jaki anty-sukces na pc? To jakikolwiek MW odniósł sukces na pc? Ciekawe.
Bear2010
Masz trochę racji w tym, co piszesz, dlatego ja nie zamierzam kupować żadnych badziewnych portów. Zrobią porządną grę na PC, która będzie miała podstawowe rzeczy (dedyki, obsługa modów, lan, porządny antycheat, możliwość nagrywania demek, edycja cfg, przydałby się edytor map i spectator) - to ją kupię. Mogę na nią nawet wydać 200zł, bo taką grę się kupuje na lata.
A jaka najładniejsza gra będzie - to się okaże po premierze danych gier
Brak dedykowanych serwerów mnie nie interesuje, nie mam nawet zamiaru grać przez Internet. Podobieństwo do Borderlands jest, co według mnie jest plusem.
Niecierpliwe czekam na ten tytuł, mam nadzieję że na PC'ta optymalizacja również będzie zacna ;)
Cos slabe teksturki widze. Jak na nowy silnik graficzny to nie robi piorunujacego wrazenia. Duzo starszy Unreal Engine 3 wygladalby podobnie. A co do gry? Chetnie bym zagral.
Nie podoba mi sie prowadzenie pojazdu, jest strasznie czule, a zazwyczaj takie na klawiaturze bywa niegrywalne.
Lukas172_Nomad_ - widzialem gameplay Killzone 3 i rowniez wygladal lepiej niz Rage.
raziel88ck -> W 100% się z tobą zgadzam.
Nie rozumiem tych co tak mówią ,że grafika bajeczna i gniecie wszystko itd. Przecież Crysis 2 wygląda lepiej już nie wspominając o pierwszej części z 2007 roku...
Świetne, na prawdę świetne.
Jednak to dopiero Doom 4 pokaże, że król FPSów powrócił i id Soft. zasiądzie na tronie.
Umówmy się. Rage był prezentowany na 5 letnim już sprzęcie. Jak na 5 letni sprzęt wygląda obłędnie (detale!). Prawdziwą siłę pokaże jednak na mocarnym pc. Killzone 2 wyglądał gorzej (a przynajmniej tak wnioskuję po tym, co zobaczyłem), zwłaszcza w kwestii detali i samego środowiska (zobaczcie, jakie w Rage jest ono "pełne", plastyczne, obfite w detale, artystycznie piękne). Tak samo Crysis 2 (prezentowany zresztą w wersji pc) - owszem, wszystko ostre, tekstury wyraźne, ale gdzie się podziały detale? Gdzie artyzm? Gdzie plastyka? Poza tym ten klimat...z Rage on się po prostu wylewa. Grafika to nie tylko rozdzielczość i tekstury, ale także piękno artystyczne (co pokazał m.in. Uncharted 2, w którym tekstury były średnie, ale środowisko kipiało od detali, plastyki itd.).
Ale postacie rowniez nie zachwycaja. Taki szalony Joe wyglada jak dziadek w Prey z Id Tech 4. Juz na Unreal Engine 3 lepiej postacie wygladaja. Co do artyzmu, mnie osobiscie takie pustynie nie bardzo rajcuja.
aope - ano animacje sa ok
Econochrist, Quake 4 miał właśnie takie coś pokazać. Co z tego wyszło każdy wie
@raziel88ck: zwróć uwagę na detale tych postaci, na ich plastyczność. Czegoś takiego jeszcze nie było. Gdziekolwiek nie spojrzysz, coś się dzieje, coś gdzieś leży itp. itd. Chyba w żadnej grze nie było takiego przyjemnego przepychu. Poza tym panowie z id mają jeszcze dużo czasu, spokojnie, Rage urwie łeb z jajami :)
Fajna gra- tylko maly problem- jesli chodzi o lokacje oraz klimat to niemal to samo a wlasciwie to jest to samo co borderlands z podrasowana grafika. Pojazdy gory - nawet ta rudera na poczatku prezentacji - wyglada baardzo znajomo. - Brakuje tylko po prawo dziadka bujajacego sie na krzesle. ( Zamiast bujajacego sie swira na krzesle mamy swira w srodku rudery)- Pewnie wstal i poszedl zrobic sobie herbate. Dla mnie jak nic plagiat i kopia borderlands wiec co tu powiedzeic ID dalo ciala po calosci. Byc moze tutaj nie bedzie rozwoju postaci i drzewek umiejetnosci...- Jesli takie beda to mogli by nazwac to Borderlands2
Ludzie, po co Wam dedyki w tej grze? Przecież po sieci to będzie taki sam gniot jak Doom 3. Tutaj będzie się liczyć SP i ewentualnie coop.
Czekam na nią od pierwszej zapowiedzi. Wiedziałem, że to będzie coś i jak się okazuje nie myliłem się. Miałem parę rozczarowań związanych z przesunięciami terminów ale to tyczy się chyba każdej gry.
widziałem wywiad z jednym z twórców i zapewniał ze gra ma być przeogromna, coś takiego czego jeszcze nie doświadczyliśmy, dodatkowo świat jest tam w 100% ręcznie zrobiony, bez żadnego losowego krzaczka, (min dlatego tak świetnie to wygląda). świat ma być też bardzo zróżnicowany, każdy zakątek ma mieć swój klimat, nowych przeciwników itp, tak że o monotonność krajobrazu bym się nie martwił.
Już nie mogę się doczekać. ;) Oby wersja PCtowa nie była marnym portem z konsol bo to byłaby całkowita bezczelność ze strony twórców...
Pierwsze Primo ta gra nie jest żadnym portem z konsol. !!!
2-technologicznie Pc wersja jest bardziej zaawansowana (nie tylko grafika)
Koktajl - to samo pomslalem - "oby nie jak D3" - zaraz sie tu zacznie fala jak to Doom3 byl "piekny i super"... Coz dla mnie byl, rozczarowal mnie sromotnie i boje sie (bo Rage wyglada narazie fajnie) zeby nie bylo tak samo. Problem z "nowymi" grami od Id byl w grywalnosci - byly schematyczne az szpiku kosci - mieli super technologie, ale D3 byl koszmarnie... nudny. Dead Space pokazalo jaki mial byc D3 od strony klimatu (bo jednek mial to byc horror sf a nie Serious Sam) - mam nadzieje, ze ten czas spedzony nad Rage poszedl tez na gameply - bo narazie Id udowdnia, ze wie co i jak technicznie - ale strona fabularna ich gier to syf. Stad tak dobrze im wyszedl Q3 - tam problemun z fabula nie bylo.
Jako designer mysle, ze moze problem z ich grami jest taki, ze sa za bardzo "wysiedziane" - oczywiscie dopieszczanie detali jest wazne, ale kazy dobry pomysl potrfi byc zabity przez "przenoszenie" Przyklad ostatio: dobry Alan Wake - fajna gra spoznikna 2 lata.
bone_man
A ta gra ma LAN? Bo jeśli nie ma to coop w wersji na PC jest jak dla mnie 'wybrakowany'. Nie lubię opóźnień w multi
Po obejrzeniu owego materiału nie dziwie się dlaczego IGN wybrał właśnie Rage na najlepsza grę E3 2010 , a co do samej gry prezentuje się niesamowicie duża paleta kolorów, sporo detali gra po prostu wygląda pięknie , to będzie kolejny tytuł po Portal 2 jaki trafi na moja półkę z grami
PS: Dedyki konkretnie mnie nie interesuje , gra miażdży nie w MP ale w SP i to jest dla mnie najważniejsze , jestem ciekaw ile godzin zajmuje przejście całego SP?
Racja. Multi nie będzie żadną siłą przebicia w tej grze. Zobaczymy jak tam single-player i czy grafika naprawdę będzie taka super-extra jak tutaj piszecie. A wierzcie mi - z Crysis'a 2 modderzy wyciągną siódme poty (i z naszych kompów też XD), żeby ta gra wyglądała obłędnie (zupełnie jak z pierwszą częścią
osiem,
Ostatnio ID było na szczycie, gdy wydali Q3 (11 lat temu, przypominam).
Zgadzam się :) Doom 3 mocno podzielil graczy - dla wielu był sporym rozczarowaniem (mnie się akurat podobał, ale jestem tu w mniejszości), zarzucano mu też zbytnią oldskulowość. Id zdecydowanie spadło do drugiej ligi - wyrosla im konkurencja (i to ostra !) zarówno jeśli chodzi o gry, jak i same silniki (Crytek, Epic, Valve, DICE, itd.)
IMO - teraz mają szanse wrócić do czołówki.
Chętnie się dowiem, jeśli oczywiście wiesz - co w tym RAGE'u będzie takiego genialnego, aby mogli wrócić na szczyt?
Połączenie samochodowki z FPSem - to raz :) Postnuklerny klimat w stylu Mad Maxa- to dwa :) Kapitalna grafika, zarówno jeśli chodzi o technologię jak i wzgledy artystyczne . Całość na NOWIUŚIEŃKIM silniku, który na nie nowych już przecież konsolach lata w stałych 60 klatkach na sekundę - tutaj ID odstawia konkurencję do kąta i daje klapsa w tyłek (tym bardziej że przepieknie wygladają tu nie tylko wnętrza ale i duże, otwarte przestrzenie, przy czym tekstury się nie powtarzają). Przypominam że konkurencyjne silniki - czy to UE, czy Frostbite czy CryEngine 3 do takiej wartości nie sa w stanie się zblizyć (na konsolach)- to trzy. ID pokazuje ile mozna jeszcze wycisnąć ze starego sprzętu :)
Nowa marka - to cztery. W dzisiejszych czasach trzeba mieć sporej wielkości cojones żeby postawić no nowe IP - większość devsów/wydawców woli robić sequele i sequele sequeli marek "znanych i lubianych", ale niekoniecznie już świeżych :)
Co do braku dedyków - mam centralnie w pompie czy będą czy nie (a raczej nie będzie - PC nie jest przy tej produkcji priorytetem). Przy CoD MW były i gra została rozkradziona na potęgę (mowa o edycji PC), a piraci wesoło sobie grali na serwerach dedykowanych. Tutaj decyzja dewelopera, więc ani trochę mnie nie dziwi. Dla mnie multi ma być grywalne, ma nie być cheaterów, ma być mnóstwo funu, a znajomych z friendlisty mam sobie zapraszać jednym przyciskiem. To czy będzie matchmaking czy serwery dedykowane zwisa mi w tym momencie kalafiorem.
Choć w przypadku Rage i tak bardziej nastawiam się na singiel niż na multi :)
raziel88ck - niby Rage slabo wyglada? Wez pod uwage ze dany fragment przygotowany pod targi, premiera za rok bez konkretnej daty a ty wyciagasz wnioski (slabe tekstury) jakby to byl pierwszy filmik gameplay na tydzien przed premiera. To gra dziala plynnie i wyglada b. dobrze mimo iz to jakis preview jedynie. Przypomnij sobie trailery GTA4 - kazdy z nich nie przedstawial gry tylko zmotowanych cutscen czy 1s freeroamingu i przez caly filmik mielismy slideshow. W pelnej grze bylo tego mniej.
Jesli zrobia obiecane 60 klatek przy swoim wyobrazeniu gry to maja zarezerowane miejsce w TOP5 tej generacji wzgledem technologicznym. Masa gier na UE3 nie osiagniela przyjemniej oprawy dla oka poza kilkoma pozycjami jak BAA,ME2,GOW2 w dodatku zadna z nich nie ma stalych 60 badz nawet stalych 30 - zdarzaja sie dropy.
lordpilot
Połączenie samochodówki z FPS-em może być świetne, jednak sposób celowania na tym filmiku (a raczej jego brak) wybitnie mi się nie podobają - dlatego mam sceptyczne podejście. Wolę mieć pełną kontrolę nad celowaniem. Fakt, przyznaję, że skuteczne celowanie i jeżdżenie w tym samym momencie nie jest proste (było parę gierek w takich klimatach typu Bandits: Phoenix Rising lub Recoil, jednak to nie były ścigałki - ze ścigałek z broniami są inne gry, jednak tam sposób celowania rozwiązano inaczej. Np. strzały tylko prosto lub rakiety samonaprowadzające. Ja tylko wspomniałem o sposobie celowania, bo to dla mnie jest ważne).
Klimat Mad Maxa wymiata, z tym się zgodzę.
A grafika - gdy będzie premiera to się okaże jak ta gra będzie naprawdę wyglądała w porównaniu do oczywiście Crysis 2, który ma być NIBY najładniejszą grą. Przypominam, że jednak Crysis wychodzi wcześniej i powstanie na niego sporo modów jeszcze bardziej poprawiających grafikę. Inna struktura gry RAGE nie pozwala już tak optymistycznie patrzeć na modowanie tej gry (co będzie to się i tak okaże po premierze).
Dla mnie w multi podstawową rzeczą jest jakość połączenia. Serwery dedykowane lub LAN to umożliwiają. Można wtedy ćwiczyć skilla bo ping nie jest ograniczeniem. Dla mnie właśnie to się liczy, i ja właśnie z tego czerpię fun. Jedni czerpią fun z tego, a inni z czegoś innego. Mi to nie przeszkadza. W tej grze i tak multi będzie mało co znaczył jak powszechnie wiadomo.
Przydałoby się info na ile godzin starczy single-player.
Cell shading mi nie odpowiada, ale poza tym gra zapowiada się znakomicie. Nie rewolucyjnie, ale rewelacyjnie :)
Premera tej gry 4 sztycznia 2011 roku tak pisze na gamestop
Graficznie nie wygląda rewolucyjnie ale i tak jest bardzo dobrze. Tylko te teksury coś niewyraźne... Myśle że to poprawią bo widać że ich silnik ma duży potencjał.
Id tworzy coś jakby nowego odbiegając od gier typu Doom czy Quake ale i tak myśle że będzie duży hit. ;)
Troche szkoda z tymi dedykami ale bardziej od tego obchodzi mnie będzie optymalizacja gry na PC. ;> Świat w Rage'u jest duży więc powinni sie postarać o dobrą wydajność.
I znowu robi sie natlok na jeden rok - rage, Red Faction, Gearsy 3, Bulletstorm, brink i wiecej.. masakra.
Koktajl Mrozacy Mozg - nie pisalem, ze wyglada slabo, tylko ze slabe tekstury sa. Dokladniej napisalem, ze nie wyglada rewelacyjnie i ze po tych targach nowy silnik wcale nie prezentuje sie w grze Rage lepiej od najladniejszych gier stworzonych na 4 letnim juz Unreal Engine 3. Owszem rok to mnostwo czasu. Poczekamy zobaczymy. :)
moim zdaniem grafika jest cudna
raziel88ck - problem w UE3 ze 90% gier tak naprawde srednia graficzna, znajdzie sie pare perelek ktore pokaza moc silnika jak np. Gearsy, MassE2, Batman, Singularity czy Borderlands
Jesli mialbym porownywac z Borderlands to przyznaje racje, Rage bije go na glowe, przynajmniej wizualnie.
@Koktajl Mrozacy Mozg [ gry online level: 48 - Senator ]: tylko dlaczego winisz silnik, skoro te perelki jednak sa? to nie silnik jest winny, bo imo jest nadal swietny, ale developerzy, ktorzy jada na stockowych assetach.
Gra prezentuje się świetnie, bardzo duży i otwarty świat, czuć pełną gębą postapokaliptyczny klimat. Dobra grafika, coś w stylu Borderlands tylko, że znacznie lepsza. Sam system walki jest bardzo ciekawy.
Drau - 5 lat konsol, ze 4 silnika i malo kto potrafi cos z niego wyczarowac przyzwoitego. Epic umie, bo go stworzyl to oczywiste ale reszta? EA nie robi swojej pierwszej gry a MOH byl na dosc srednim poziomie, Bioshock 2 mimo iz byl to tylko UE2,5 wygladal przecietnie mimo iz od premiery BS minelo sporo czasu, Splinter Cell podobnie. Chyba lepiej aby gry robiono na silniku z serii COD - ludzie jak ludzie wygladaja, 60 klatek bo UE3 to srednio 30, zadyma i wciaz 60 gdzie inne gry jak np. GOW chrupocze, wysokiej jakosci tekstury i modele, bardzo szczegolowe mapki.