Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Technologie Jak DirectX 11 radzi sobie z grami?

13.05.2010 15:31
Mepha
1
Mepha
71
Mhroczny Pogromca

jak dla mnie to różnica nie jest aż tak duża :/

13.05.2010 15:44
Morgul Maugoth
2
odpowiedz
Morgul Maugoth
169
Konsul

No roznica jest niewielka bo i te gry sa kosmetycznie przystosowane do dx11.

13.05.2010 15:51
Filip550
3
odpowiedz
Filip550
78
FragHunt3r

Ja tam zadnej roznicy nie widze :O

Lepiej grac na dx9 zeby miec te pare fpsow wiecej :) a czasami kilkadziesiac

13.05.2010 15:52
4
odpowiedz
leon691
59
Generał

"Lepsza jakość oprawy graficznej, w tym przede wszystkim większa ilość detali i głębia kolorów, powodowała jedynie niewielki spadek wydajności"

no nie wiem u mnie ta gra lepiej chodziła na radeonie 4890 niż na 5870 z bajeranckim direct x11
Różnicy nie zauważyłem, musiałbym widzieć dwa obrazy naraz chyba. Jak na direct który miał zwiększyć płynność (fps) w grach to dość dziwne jest, na razie strasznie zamula.

13.05.2010 15:56
D3O
😊
5
odpowiedz
D3O
96
Leutnant

Po tych screenach, naprawdę różnicy nie widać. Może gdybym porównał dwa filmiki, a tak to kicha :)

13.05.2010 15:56
DogGhost
👎
6
odpowiedz
DogGhost
146
The Way of The Samurai

Te porównania zdjęć są idiotyczne. Przecież to nawet nie są idealnie te same 2 zdjęcia. Zobaczcie na tym pierwszym porównaniu jak prezentuje się klejnot w tym diademie czy co to tam jest - na pierwszym zdjęciu ma całkiem inny koślawy kształt. Nie wierzę, że bez włączenia tej funkcji nie mógł być taki zaokrąglony.
Ten nowy DX11 to tylko kolejny sposób wyciągania pieniędzy od graczy, żeby trzeba było upgrade'ować kompy :/

13.05.2010 15:58
Filip550
7
odpowiedz
Filip550
78
FragHunt3r

DogGhost dla mnie Dirext to gratis przy kupowaniu graficznej bardziej chodzi mi o wydajnosc karty

13.05.2010 15:59
Marcines18
8
odpowiedz
Marcines18
59
Senator

Na screenach jak się patrze po 5 min to widzę, że różnicy praktycznie nie ma.A co dopiero w grze(ciągle się ruszamy itp - raczej nie idzie tego dostrzec).

13.05.2010 16:12
9
odpowiedz
Econochrist
115
Nadworny szyderca

Różnice są "kosmetyczne".
Nie widzę sensu przesiadać się z XP by używać DX11 tylko dla samej Tesselacji
bo reszta zmian jest moim zdaniem tak minimalna, że nie warta świeczki.

13.05.2010 16:18
10
odpowiedz
Finwe_
22
Legionista

wziąłby się micro$ i udostępnił dx10/11 pod win xp, sami w ten sposób blokują to API, jakoś nie chce mi się wierzyć, że jest to technicznie niemożliwe.. (choć nie ukrywam, że gówno wiem w tej materii :P )

13.05.2010 16:22
graf_0
11
odpowiedz
graf_0
117
Nożownik

Chwila, czyli DX11 nie daje(na pokazanych przykładach) znaczących różnic w wyglądzie gry, a powoduje znaczącą utratę wydajności.
No to ktoś chyba gdzieś się pomylił. DX powinny byc z pokolenia na pokolenie lepszymi bibliotekami, a nie gorszymi...

13.05.2010 16:36
XineX
😊
12
odpowiedz
XineX
68
Professor Chaos!

@DogGhost: Mógłby. Serio, niby czemu nie?

13.05.2010 16:45
13
odpowiedz
Econochrist
115
Nadworny szyderca

graf_0 ale niestety tak nie jest.
Czasy kiedy kolejna biblioteka DX była swoistym krokiem milowym zakończyły się na DX9.
Była to ostatnia innowacyjna w dokładnym tego słowa znaczeniu biblioteka.
Kolejne były tylko ewolucjami a nie jak w założeniu rewolucjami.
Na dodatek żeby zwiększyć sprzedaż (inny powód ciężko znaleźć) najpierw Visty a potem Win7
każda kolejna biblioteka po DX9c jest ekskluzywna dla nowszych od XP systemów.
Nie widzą i nie interesuje ich to że większość ludzi nadal używa XP
i będzie to robić dotąd do kiedy zablokują większość funkcji włącznie z graniem i kożystaniem z sieci.

13.05.2010 16:50
14
odpowiedz
zanonimizowany652620
46
Generał

różni sie cieniem tylko ...

13.05.2010 16:51
graf_0
15
odpowiedz
graf_0
117
Nożownik

Econochrist - ja rozumiem MS i politykę wyłączenia XP z możliwości użycia nowych DX'ów.
Ale nawet w ramach tej polityki nowe biblioteki MUSZĄ być lepsze od poprzednich jeśli chcą żeby to się udało. Dodanie do api np. poprawionej głębi ostrości to niestety trochę za mało... Jeśli prawie tak samo wyglądający obraz chodzi wolniej na nowej bibliotece to jest to porażka na całej linii.

A osobiście przyznam że nie lubię tej next-genowej, i PC-owej grafiki. Jak dla mnie jest zazwyczaj zbyt ciemno i zbyt ślisko-odblaskowo.
Bardziej lubiłem grafikę mniej pokrytą shaderami i z mniej dynamicznym oświetleniem.

13.05.2010 16:59
16
odpowiedz
zanonimizowany677009
1
Generał

Ja jestem jak widac slepy, bo roznicy nie widze.

13.05.2010 17:00
17
odpowiedz
likfidator2
12
Konsul

Różnice praktycznie żadne. To co pokazują obecne gry nie jest warte spadku wydajności jaki niesie ze sobą DX11.
Rozumiem, że trzeba czekać na gry pisane od zera pod DX11 i to takie, których nikt na DX9 (x360) portować nie będzię, ale do tego czasu to się pewnie DX12 doczekamy (w kolejnej generacji konsol).
Gdyby jeszcze nowe DX były na XP, to być może by coś ruszyło, ale jeśli nawet rynek PC nie jest jednolity to nie ma co oczekiwać cudów.

Pozostaje jeszcze co prawda OpenGL, dzięki któremu na XP można wykorzystać wszystkie możliwości nowych kart kart z obsługą DX11, ale chyba jedyną zapowiedzianą grą, która będzie pod OpenGL jest Rage od ID Software.

13.05.2010 17:01
Lothers
18
odpowiedz
Lothers
197
Senator

Różnice są znikome, w DX11 obraz jest trochę bardziej "plastyczny" ale różnica jest naprawdę minimalna. Jednym słowem na razie to "pic na wodę"...

13.05.2010 17:01
19
odpowiedz
Econochrist
115
Nadworny szyderca

graf_0 dokładnie.
Powiem Ci, że dla mnie DX9 prezentuje się dużo korzystniej niż DX10 czy DX11.
Po pierwsze, na najwyższych ustawieniach niewiele ustępuje swoim starszym kolegom.
Po drugie, nowsze biblioteki = spadek płynności gry.

Zamiast by każdy nowy DX był prawdziwym świętem staje się tylko zwykłym wydarzeniem.
"Wyszedł nowy DX? Poważnie? Pokaż, niech no spojrzę? A to kpiny! Nie widzę różnicy!"
Każdy pamięta rewolucję i skok w przyszłość z momentem pojawienia się DX9.
Każdemu szczęka opadała do samej podłogi.
Teraz? Szczęka owszem opada ale z powodu efektu ziewania.

13.05.2010 17:20
raziel88ck
20
odpowiedz
raziel88ck
203
Reaver is the Key!

Szkoda, ze na tych screenach tego nie widac. Kiepskie porownania pokazali.

13.05.2010 17:59
Koktajl Mrozacy Mozg
21
odpowiedz
Koktajl Mrozacy Mozg
195
VR Evangelist

Zobaczcie cieniowanie a znajdziecie roznice...

13.05.2010 18:34
prosiacek
22
odpowiedz
prosiacek
104
Konsul

Artykuł na HH jest pisany z tezą. Pomijam już porównywanie statycznych obrazów. Jeśli chcieli rzeczywiście coś pokazać, to należało zamieścić filmy w splicie dx 11/10/9 w 1080p. Cieniowanie pokazane na smoku też jest ukazane tendencyjnie, SSAO jest wyraźnie przerysowane (na irionię w grach wygąda to lepiej stanowiąc plus na rzecz dx11).
Zestawienie screenów też jest manipulacją. Na jednym porównaniu z BC2 screen z dx11 ma AA, a na tym z dx9 AA gdzieś zniknęło.
Właśnie takimi gównianymi sponsorowanymi teksatmi traci się wiarygodność.
Nie twierdzę, że pomiędzy dx9/10/11 nie ma różnicy, bo jest. Jednak nie oceni się tego na podstawie screenów, a takie reklamówki jak na HH, mogą co najwyżej zniechęcić potencjalnych klientów, bo nikt nie lubi czuć się manipulowanym.

13.05.2010 19:41
😱
23
odpowiedz
zanonimizowany578645
38
Pretorianin

Ten screen z obcym to już była poważna zmiana grafiki ? Wybiore sie do okulisty.

13.05.2010 19:42
24
odpowiedz
zanonimizowany723816
4
Legionista

ja patrząc na zdjęcia 2 minuty zauważyłem znikome zmiany w directx 11 :D na tym DX jest minimalnie lepsza grafa jak się dobrze spojrzeć i lepiej wyglądają cienie (zauważyłem to na screenie z wozem) ale to nie zmienia różnicy, że podczas rozgrywki praktycznie tego nie widać a DX11 zmniejsza tylko fps-y

13.05.2010 20:31
25
odpowiedz
Krzych Ayanami
107
Konsul

Nie twierdzę, że pomiędzy dx9/10/11 nie ma różnicy, bo jest. Jednak nie oceni się tego na podstawie screenów, a takie reklamówki jak na HH, mogą co najwyżej zniechęcić potencjalnych klientów, bo nikt nie lubi czuć się manipulowanym.

A nie jest większą manipulacją namawianie graczy do zakupu nowych kart graficznych celem uruchomienia gier po to, żeby chodziły one gorzej? Najbardziej widoczna będzie zawsze płynność gry - jeśli będzie ona zauważalnie gorsza, to na co graczowi to całe DX11?

Artykuł na HH jest pisany z tezą. Pomijam już porównywanie statycznych obrazów. Jeśli chcieli rzeczywiście coś pokazać, to należało zamieścić filmy w splicie dx 11/10/9 w 1080p. Cieniowanie pokazane na smoku też jest ukazane tendencyjnie, SSAO jest wyraźnie przerysowane (na irionię w grach wygąda to lepiej stanowiąc plus na rzecz dx11)

A jakie powinno być twoim zdaniem stanowisko serwisu - jak rozumiem jedynie słuszne?
Kochani gracze, wyskakujcie z kasy, żeby kupować nowe karty grafiki, żebyście potem sami siebie przekonywali, że rzeczywiście widzicie, że gry lepiej wyglądają... A jeśli tego nie widzicie, to nie jest to wina gry, tylko wasza...

13.05.2010 20:59
26
odpowiedz
robak8
140
Pretorianin

Krzych Ayanami
"A jeśli tego nie widzicie, to nie jest to wina gry, tylko wasza..."

Ha ha, dobre!

13.05.2010 21:04
jetix200
27
odpowiedz
jetix200
61
Człowiek

wszędzie zauważyłem różnice lecz nie są one na tyle znaczne bym zastanowił się na temat nabycia dx11 i rzeczy potrzebnych do tego by działał poprawnie.

13.05.2010 21:19
yestri
28
odpowiedz
yestri
85
Magister Equitum

różnice są - w detalach

13.05.2010 21:25
remekra
29
odpowiedz
remekra
64
Horonrzy

Dzisiaj nvidia wypuściła dwa tech dema DX11:
http://downloads.guru3d.com/NVIDIA-Island-Direct3D-11-Tech-Demo-download-2542.html

http://downloads.guru3d.com/NVIDIA-Hair-Direct3D-11-Tech-Demo-download-2541.html

Najlepsze jest to, że według opisu dema te działają tylko na Fermi, a jednak na moim Radeonie 5770 oba demka chodzą bez problemu.

13.05.2010 21:52
prosiacek
30
odpowiedz
prosiacek
104
Konsul

A nie jest większą manipulacją namawianie graczy do zakupu nowych kart graficznych celem uruchomienia gier po to, żeby chodziły one gorzej? Najbardziej widoczna będzie zawsze płynność gry - jeśli będzie ona zauważalnie gorsza, to na co graczowi to całe DX11?

Tak, wciskanie gorszego/niedopracowanego produktu najczęściej opiera się na manipulacji. I...?

A jakie powinno być twoim zdaniem stanowisko serwisu - jak rozumiem jedynie słuszne?
Kochani gracze, wyskakujcie z kasy, żeby kupować nowe karty grafiki, żebyście potem sami siebie przekonywali, że rzeczywiście widzicie, że gry lepiej wyglądają... A jeśli tego nie widzicie, to nie jest to wina gry, tylko wasza...

Hmm, nie do końca rozumiem co masz na myśli, ale wydawało mi się jasnym co napisałem. Zarzuciłem HH błędy w przedstawionym teście i ferowanie wyroków podobnych jak ten, który kończy owy artykuł, na podstawie nieprzekonujących mnie paru zrzutów ekranowych. Jak napisałem, wartościowym byłoby dla graczy porównywanie nie zmanipulowanych, np. brakiem AA przy dx9, screenów a obejrzenie właśnie filmów z gier dx11 w min. 1080p prezentujących różnice pomiędzy poszczególnymi API ewentualnie z komentarzem redaktorów

13.05.2010 21:54
Szaku
31
odpowiedz
Szaku
168
El Grande Padre

To jest chore. Różnice są minimalne. A tu np. w ogóle nie ma różnicy:
https://www.gry-online.pl/galeria/html/wiadomosci/bigphotos/915310562.jpg
Przereklamowane jak nic to gówno jest. Spokojnie można by na dx9 dalej pracować, ale M$ stwierdził że warto oszukać graczy.

13.05.2010 22:22
32
odpowiedz
Kacperpol
64
Konsul

może jestem ślepy ale nie widzę różnic na tym screen z dirt 2
cienie są lepsze na dx11 to trzeba przyznać , zauważyłem że oni najbardziej się do nich przykładają dx 9 vs 10 też cienie widać różnice np w stalkerze.

13.05.2010 22:34
33
odpowiedz
Krzych Ayanami
107
Konsul


Hmm, nie do końca rozumiem co masz na myśli, ale wydawało mi się jasnym co napisałem. Zarzuciłem HH błędy w przedstawionym teście i ferowanie wyroków podobnych jak ten, który kończy owy artykuł, na podstawie nieprzekonujących mnie paru zrzutów ekranowych.

A dlaczego twierdzisz, że owe zrzuty są dla ciebie nie przekonujące?
Zostały one wykonane w działającym programie i przedstawiają widoki, jakie gracz może zobaczyć.
Jeżeli celem przedstawienia zalet technologi trzeba dobierać odpowiednie kąty kamery czy stosowne lokacje - to znaczy, że zastosowanie owej technologii jest dość ograniczone i niereprezentatywne. A to oznacza, że gracz nie będzie miał z niej pożytku, bo tylko czasami mignie mu coś przed oczami.

Jeżeli DX11 rzeczywiście są dobrą technologią - to mają działać niezależnie od okoliczności.
A nie wtedy, kiedy będzie się manipulować obrazkami, celem pokazania, że jest to coś lepszego niż w rzeczywistości.


Jak napisałem, wartościowym byłoby dla graczy porównywanie nie zmanipulowanych, np. brakiem AA przy dx9, screenów a obejrzenie właśnie filmów z gier dx11 w min. 1080p prezentujących różnice pomiędzy poszczególnymi API ewentualnie z komentarzem twórców.

Fajnie, tylko AA jest jednym z wielu efektów, jakie są obsługiwane przez karty graficzne.
Brak JEDNEGO sprawia, że całe porównanie jest dla ciebie bez sensu. Tylko, że nawet gdyby było to włączone, to różnice byłyby raczej, jak ja to nazywam... Psychologiczne. Gra wyglądałaby odrobinkę lepiej - ale nie znacząco lepiej.
Po za tym zupełnie nie rozumiem, dlaczego upierasz się przy rozdzielczości 1080p.
Dlaczego jest ona taka istotna? To jakiś standard? Gry na kompa są optymalizowane dla tej rozdzielczości? Większość graczy z niej korzysta?

To są kwestie dla technofilów, a nie dla graczy, którzy muszą natychmiast i na pierwszy rzut oka zauważyć różnice - bo jest to być albo nie być dla zakupu czy przesiadki na nowszy system.
I jeśli na statycznych obrazkach różnic prawie nie ma, to na filmach również się ich nie zauważy.

13.05.2010 22:38
raziel88ck
34
odpowiedz
raziel88ck
203
Reaver is the Key!
Wideo

Zerknijcie

http://www.youtube.com/watch?v=VPN0KAF89to&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=x5mdiJR1hr4

a tu widac najwieksze dobrodziejstwa teselacji - http://www.youtube.com/watch?v=Y6fpfX7BBDA&feature=related

Od razu widac roznice - to jest przyszlosciowa technologia, ktora w przyszlosci bedzie jeszcze bardziej widoczna i rozpowszechniona.

13.05.2010 23:10
prosiacek
35
odpowiedz
prosiacek
104
Konsul

Mam wrażenie, że piszemy o tym samym... ;) Napisałem, że różnice między poszczególnymi wersjami API są, ale przecież nie twierdzę, że dx11, to rewolucja warta swej obecnej ceny. Cały czas piszę o tym, iż cały artykuł na HH próbuje na siłę ukazać zalety dx11.

Fajnie, tylko AA jest jednym z wielu efektów, jakie są obsługiwane przez karty graficzne.
Brak JEDNEGO sprawia, że całe porównanie jest dla ciebie bez sensu. Tylko, że nawet gdyby było to włączone, to różnice byłyby raczej, jak ja to nazywam... Psychologiczne. Gra wyglądałaby odrobinkę lepiej - ale nie znacząco lepiej.

Mówię, o ogólnym odbiorze prezentowanych screenów. Jest dokładnie tak jak piszesz, nie ma między nimi różnicy poza AA. A jeśli screen bez AA jest podawany jako dx9 w kontraście do ładniejszego dx11, a w dodatku AA nie jest zależne od wersji dx, to dla mnie jest to manipulacja.

Po za tym zupełnie nie rozumiem, dlaczego upierasz się przy rozdzielczości 1080p.
Dlaczego jestona taka istotna? To jakiś standard? Gry na kompa są optymalizowane dla tej rozdzielczości? Większość graczy z niej korzysta?

Zaskoczę Cię, 1080p jest standardem ;). Podobnie jak 720p. Takie czasy. A piszę o 1080p gdyż jest to standard jakości filmów przy którym podobne porównania mają sens.

To są kwestie dla technofilów, a nie dla graczy, którzy muszą natychmiast i na pierwszy rzut oka zauważyć różnice - bo jest to być albo nie być dla zakupu czy przesiadki na nowszy system.
I jeśli na statycznych obrazkach różnic prawie nie ma, to na filmach również się ich nie zauważy.

Generalnie zgadzam się z Tobą, że obecnie dx11 to ciekawostka dla maniaków na siłę wciskana jako rewolucja. Tyle, że między screenem a filmem, a tym bardziej odczuciem podczas własnej gry są znaczące różnice. Tzn. w moim przypadku dostrzegam ogólną "lepszość" grafiki dx10 względem dx9 (szczególnie w Stalkerze i Crysis), ale to jest coś czego screenach się nie pokaże, a na filmie prędzej. Filmie wysokiej jakości... (1080p :P)

raziel88ck ----->
Wiem, widziałem, ale benchmarków, pokazów i dem to już się naoglądałem. Pewnie to przyszłość, ale teraz rozmawiamy o czasie obecnym. Obecnie zaś tworzy się takie arty jak ten na HH żeby pokazać ludziom różnicę. Kiedy gry będą wyglądać jak heaven w 30-60 fps, to zgodzę się, że czas dx11 nastał. ;)

13.05.2010 23:32
TRX
36
odpowiedz
TRX
203
Generał

Wszystkich marudzących odnośnie DirectX zapraszam na wikipedię:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Directx
Poczytajcie, z czym to się je. Bo bzdurą jest pisanie, że nowy DX = nowe bajery w grafice.

"każda kolejna biblioteka po DX9c jest ekskluzywna dla nowszych od XP systemów"
Eee... Przecież DX11 jest w Win Vista. I zapewne DX12 także będzie. DX10 MUSIAŁ być wydany całkowicie od zera bo został napisany od zera. Kiedyś był fajny o tym art w CDA. Poczytać, dowiedzieć się o co biega, a potem biadolić.

Poza tym największą obecnie blokadą dla gier PC nie jest brak wodotrysków (bo są one olewane przez obecną generację konsol - to już nie czasy, gdzie dla PC się robiło grafę) a pamięć RAM. 2GB na proces w systemach 32bit już teraz okrutnie ogranicza rozmach wielu tytułów.

13.05.2010 23:51
grzybmaister
37
odpowiedz
grzybmaister
85
Tyler Durden

sry ale mamy 2010 rok , to nie czasy quake'a i 800x600 , a akurat rozdzielczość ma dużo do gadania , mam xboxa pod lcd i korzystam z 720 zapewne , ale pod tego samego lcd mam podpietego kompa i lubie sobie pograc w fullhd lub odpalić jakis film jakosci bluray i zapewniam , ze technofilem nie jestem bo mnie na to nie stac /do krzysia ;]

14.05.2010 00:23
Chriso25
38
odpowiedz
Chriso25
153
Generał

W sumie to konsole dosc mocno przychamowaly grafike w grach i Directx 11 bedzie tylko zwykla ciekawostka i skonczy jak 10 odslona, czyli wykorzysta go tylko garstka tytulow, a reszta i tak bedzie robiona pod wersje 9. Jedyna przewaga peceta jest tylko taka ze, mozna sobie odpalac gry w wyzszej rozdzielczosci czy ustawic lepsze AA i to wlasciwie tyle.

To byl kolejny zabieg, ktory mial na celu wyciagniecie od graczy kasy na nowe karty graficzne i to sie udalo, bo Ati niedawno sie chwalilo ze sprzedalo kilka milionow kart z serii 5000.

Ode mnie kasy narazie nikt nie wyciagnie, bo nie czuje takiej potrzeby zeby cos wymieniac. Prawie od czterech lat posiadam ten sam procesor i plyte glowna a ponad 1.5 roku temu wymienilem jedynie nowa grafike, zasilacz i dolozylem 2 GB pamieci. Musialem tez kupic nowy monitor, bo stary crt trafil szlag i od tamtego czasu w peceta nie wlozylem ani zlotowki.

Mimo ze juz tak mocnego PC nie posiadam, to nadal gry fajnie mi chodza i ani mysle zeby cos w tym roku, a moze nawet i nastepnym dokupywac.

14.05.2010 05:31
Koktajl Mrozacy Mozg
39
odpowiedz
Koktajl Mrozacy Mozg
195
VR Evangelist

Przeciez grafika jest coraz lepsza PC/konsole. Just Cause 2 (pieknie wyglada na obu sprzetach), Lost Planet 2 (w dodatku 60 klatek oraz inne gry na ich silniku RE5/SF4), Metro (konsolowa wersja wyglad ladnie w porowaniu do wymagan na prawie 5 letniej konsoli), Mass Effect 2, Batman Aa czy dziadkowe Gears of War2.
Ulepszanie grafiki to najprostrzy zabieg w robieniu gry - przeciez one nie zmienily sie od czasow Quake/Duke/Doom - wciaz masz te same ograniczenia a roznice widoczne sa tylko (no moze w wiekszosci) w grafice. Na konsoli jest podobnie ale jest tam sporo perelek ktore nie ida w grafike lecz w "cos nowego"

14.05.2010 11:12
raziel88ck
40
odpowiedz
raziel88ck
203
Reaver is the Key!

prosiacek - no prawda jest taka, ze obecne gry korzystajace z dobrodziejstw dx11 moglyby w ogole z nich nie korzystac. Widac, ze tworcy na sile dodaja wsparcie, bo prawde mowiac w ogole im to nie wychodzi. Jedyna roznice jaka zauwazylem bez przygladania sie podczas gry byl Dirt 2 - chodzi mi o zachowanie sie wody. Reszta to dno.

P.S. Z wiadomych powodow gralem u kumpla majacego Radeona 5870.

Chriso25 - zawsze bylo tak, ze konsole pod koniec swego zywota odstawaly od komputerow, tyle ze w tamtych czasach gry robilo sie glownie z mysla o pecetach, dlatego nie bylo przestoju jesli chodzi o grafike, bo ta ciagle sie rozwijala. Teraz tworcy gier wiedza, ze najwiecej kasy moga wytrzepac na grach konsolowych, wiec nie widza sensu aby specjalnie traktowac gry pecetowe i tym bardziej aby wypuszczac je tylko na PC. No poza strategiami etc. Gdyby runek PC dorownywal konsolowym i gdyby tworcy nie byli tak chciwi jak sa teraz, to byloby tak jak dawniej.

Jesli chodzi ci oto, ze ati duzo zarobilo na kartach z dx11, to zgodze sie, ze duzo osob wlasnie dla dx11 kupowalo ich najnowsze karty, jednak karty ati, szczegolnie seria 5800 sa naprawde wydajne. Patrzac na obecne ceny nowych kart Nvidii i Ati oraz patrzac na wydajnosc, pradozernosc i inne czynniki, nawet bym sie sekundy nie zastanawial czyja karte kupic. Nvidia zwlekala i ostatecznie dala ciala, a szkoda, bo ceny kart sa tak wysokie, ze nie mam zamiaru zmieniac swojej, szczegolnie ze daje sobie rade.

14.05.2010 12:14
41
odpowiedz
zanonimizowany715049
27
Pretorianin

>kacperpol
przyjrzyj się grillowi, na nim widać wielką poprawę

14.05.2010 12:21
42
odpowiedz
zanonimizowany526996
29
Konsul

Ja widzę lepsze cieniowanie co widać na tym obrazki z dwoma facetami i cień czapki tego pana z lewej jest znacznie lepiej oddany na DX11.
A tak poza tym różnice są minimalne i nikt by ich nie dostrzegł w normalnych warunkach.
Widać je tylko na zestawieniu dwóch obrazów.

14.05.2010 15:42
TRX
43
odpowiedz
TRX
203
Generał

Heh, a ja pamiętam, jak parę lat temu w końcu mogłem zagrać w CoD2 w trybie DX9 z wygładzaniem, gdy cała ekipa kumpli grała wciąż na DX7 i śliniłem się do monitora, pokazując zupełnie inną grę (woda, cząsteczki, shadery, deszcz - absolutnie wszystko było lepsze) a kumple... w ogóle tych różnic nie zauważyli :P

Dziwić się, że teraz nikt różnic nie widzi ;) Ale fakt, dużych nie ma, tyle że DX to API, a nie tylko efekty, już to pisałem.

22.05.2010 19:46
helias16
44
odpowiedz
helias16
108
Glorious PC gamer

bad company 2 z dx11 jest o niebo lepsze przede wszystkim za sprawą anti-aliasingu niestety musiałem zmiejszyć ustawienia z high na midium ale i tak warto bo bez AA jest kupa
TRX- może i nie widać ale zawsze dodaje to troche realizmu

22.05.2010 20:05
raziel88ck
😱
45
odpowiedz
raziel88ck
203
Reaver is the Key!

O kurde, to BC2 potrzebuje az dx11 do tak wyrafinowanych rzeczy jak wygladzanie krawedzi? Coz za nowosc, w starszych wersjach directx byloby to wrecz niemozliwe do zastosowania.

spoiler start

ironia

spoiler stop

23.05.2010 01:39
helias16
46
odpowiedz
helias16
108
Glorious PC gamer

Chyba blokują aa w dx9 żeby ludzi skłonić do zainwestowania w w7, w gears of war też chyba nie było aa na 9 tylko na 10

27.05.2010 08:00
😊
47
odpowiedz
zanonimizowany624581
91
Senator

Jak dla mnie, niewielkie są te zmiany względem DX 9. Jeśli w przeciągu 2 miesięcy zostanie wydana większa liczba wydanych kart graficznych, opartych o DX 11, to nie zamierzam się przesiadać na to. Fakt, może i lepsze, fajniejsze itd. ale wolę mojego poczciwego DX 9. I niech tak zostanie. ;)

Technologie Jak DirectX 11 radzi sobie z grami?